-
Ciche straty, głośny problem. Kradzież w sklepie wymknęła się spod kontroli?
... 40 roku życia (11,9%), jeszcze mniejszy odsetek dotyczy osób poniżej 19 roku życia (2,2%), a najmniej liczną grupę sprawców stanowią seniorzy powyżej 60 lat (0,3%). Co trzeci badany (33%) nie potrafił określić najczęstszej grupy wiekowej sprawców. Co istotne, większość kradzieży ma charakter incydentalny i dokonywana ...
-
Black Friday zwiększa sprzedaż, ale nie lojalność klienta. Jak to zmienić?
... wysoka sprzedaż w Black Friday to często wyczekane i odłożone w czasie zakupy. Jak wynika z badania UCE Research i Grupy Offerista, w ostatnich latach ponad 60% Polaków zamierzało polować na okazje w Black Friday. Badanie ankietowe przeprowadzone przez Sparta Loyalty pokazuje, że w tym roku odsetek kupujących, którzy ...
-
62% Polaków poleciłoby swoją firmę znajomym - co wpływa na to zaufanie?
... satysfakcję z pracy znalazły się Holandia i Rumunia (po 77,4 proc.) oraz Norwegia (75,2 proc.). Z kolei ostatni w tym zestawieniu byli pracownicy z Włoch (60,6 proc.), Serbii (62,6 proc.) i Słowenii (63,8 proc.). Co więcej, 70,5 proc. Polaków (przy średniej europejskiej 63,2 proc.) czuje się zaangażowanych ...
-
T-Mobile ukarany za niechciane subskrypcje. Konsumenci dostaną 500 zł rekompensaty
... częściowo, otrzymają jednorazowe przysporzenie w wysokości 500 zł. Osoby, które korzystały z serwisów Vodonline, Wizzgames, Gameland lub Zaplium, a następnie wyłączyły je w ciągu 60 dni i nie otrzymały wcześniej zwrotu, mogą liczyć na oddanie pobranych opłat za ten okres. T-Mobile poinformuje uprawnionych konsumentów o rekompensacie – obecnych ...
-
AI zabiera proste stanowiska. Co czeka juniorów na rynku pracy?
... lub kilka razy dziennie, jednak jedynie 12% respondentów deklaruje, że czuje się w pełni przygotowanych do wykorzystywania ich w pracy zawodowej. Jednocześnie 60% respondentów liczy na to, że pracodawcy zapewnią im dostęp do narzędzi AI w miejscu pracy, 44% oczekuje szkoleń, a 39% – możliwości nauki ...
-
42% Polaków codziennie korzysta z social mediów jako źródła informacji, ale tylko 6% uważa je za bardzo wiarygodne
... jakie działania podjąć, aby chronić się przed fake newsami w Internecie. Najmniej pewni swojej wiedzy w tym zakresie są najstarsi respondenci w wieku 60+ (56 proc.) oraz badani w grupie 18-29 lat (63 proc.). To pięćdziesięciolatkowie są grupą, która najczęściej wskazywała, że ma świadomość tego ...
-
Modernizacja stacji Warszawa Zachodnia zakończona. Duża zmiana dla podróżnych
... była finansowana? Warszawa Zachodnia, największy węzeł kolejowy w kraju, po kompleksowej modernizacji zyskała zupełnie nowe oblicze. Każdego dnia stacja obsługuje nawet 60 tysięcy pasażerów i prawie 1400 pociągów. Łączna długość nowego układu torowego to ponad 35 kilometrów, wyposażonych w 137 rozjazdów i setki elementów sterowania ...
-
Pracownicy ukrywają korzystanie z AI. Skąd się bierze syndrom oszusta i jakie niesie to zagrożenia?
... . Odpowiedzialność przy braku wsparcia Dane pokazują, że pracownicy podchodzą do AI z dużą odpowiedzialnością – 82 proc. starannie weryfikuje efekty pracy narzędzi (60 proc. sprawdza fakty i źródła, 52 proc. analizuje styl i język). Jednak ta skrupulatność nie łagodzi zagubienia. Jednocześnie 42 proc. nie nadąża ...
-
Świąteczne pułapki online dla seniorów - 6 zasad bezpiecznych zakupów
... SMS-y o dopłatach do paczek, phishingowe oferty czy scam "na wnuczka" to najczęstsze zagrożenia. Według danych FBI [1], w 2024 roku osoby powyżej 60. roku życia straciły w wyniku oszustw internetowych niemal 4,9 miliarda dolarów. W Polsce co piąty senior doświadczył kradzieży lub próby wyłudzenia danych w sieci ...
-
Miasta widma i pękające w szwach metropolie - czy to nas czeka w przyszłości?
... 33%. Dzieje się tak dlatego, że jedno zjawisko napędza drugie: im mniejsze stają się gospodarstwa, tym więcej ich powstaje. W latach 60. pod jednym dachem mieszkało średnio 3,5 osoby, dziś niewiele ponad 3, a wkrótce będzie to około 2,5. Wzrost liczby gospodarstw domowych mimo spadku liczby ...
-
AI w monitoringu IT: Jak wykrywać awarie szybciej?
... danych historycznych przy pomocy zaawansowanych algorytmów uczenia maszynowego. Badania pokazują, że w efekcie tych działań organizacjom udało się zredukować nieplanowane przestoje o 60 proc., co oczywiście przekłada się na spore oszczędności i wzrost zadowolenia klientów – dodaje Piotr Piętka, Linux Polska. Organizacje planują dalej inwestować ...


2035 rok coraz mniej realny? Europa traci tempo w wyścigu o elektromobilność