-
Black Friday okazał się chwytem marketingowym
Zakupy przez internet z roku na rok szykują coraz większą popularność, czego potwierdzeniem jest chociażby tegoroczny okres przedświąteczny. Prognozy Deloitte wskazują, że zakupy online pochłoną w tym roku aż 37% świątecznego budżetu. Ta sympatia do e-commerce jest łatwo wytłumaczalna. Po pierwsze Polacy cenią sobie wygodę, po drugie zakupy przez ...
-
Polska: wydarzenia tygodnia 49/2016
Firmy cateringowe w okresie świątecznym realizują 10–15 proc. rocznych przychodów. Zlecenia pochodzą już nie tylko od korporacji i firm eventowych, lecz także indywidualnych odbiorców. Na stołach królują tradycyjne potrawy, lecz ze świątecznym pazurem. W tym roku zamówienia trzeba składać nawet z dwutygodniowym wyprzedzeniem. Polonizacja polskiego ...
-
Zagrożenia w internecie: co nas atakowało w 2016 r.?
Phishing bankowy, fałszywe faktury szyfrujące dane ofiary, trojan, który obrał sobie za cel miłośników Pokémon GO, czy wreszcie wirusy utrudniające życie użytkownikom urządzeń z Androidem. Zagrożenia w internecie ciągle dają się we znaki. Specjaliści ESET przypominają o najbardziej dokuczliwych incydentach mijającego roku. Zagrożenia w internecie ...
-
Bożonarodzeniowe chwyty marketingowe. Nie daj się wkręcić
Boże Narodzenie tuż tuż. Niektórych z nas gorączka przedświąteczna ogarnęła już w listopadzie, ciągle jednak istnieje spora grupa Polaków, którzy odkładają zakupy na ostatnią chwilę. I to właśnie oni powinni szczególnie się pilnować - w pogoni za prezentami najłatwiej jest wpaść w pułapkę, którą zastawiają na nas handlowcy. Jak nie dać się wkręcić ...
-
Jak zwiększyć lojalność klienta w 2017 roku?
Jeden zadowolony klient przyciągnie do ciebie kolejnych sześciu kupujących. Jeden niezadowolony sprawi, że jedenastu nigdy nie wybierze twoich produktów lub usług. Specjaliści od marketingu niemal jednogłośnie przyznają słuszność tej zasadzie. W dzisiejszych czasach elementem budowania przewagi konkurencyjnej bezsprzecznie jest walka o lojalność ...
-
Digital marketing: trendy 2016/2017
Publikujemy nasze podsumowanie 2016 roku i trendy na 2017 rok, czyli listę tematów, na które należy zwrócić uwagę w digital marketingu, badaniach i analityce. Naszą listę stworzyliśmy w oparciu o rozmowy z naszymi klientami, kluczowe wydarzenia rynkowe, własne i niezależne projekty badawcze i analityczne i obserwację entuzjastów działań ...
-
Sporty zimowe Kowalskiego: jakie mamy zwyczaje?
Sezon na sporty zimowe już rozpoczęty. Okazuje się, że polscy miłośnicy białego szaleństwa stok wybierają przede wszystkim w efekcie rekomendacji najbliższych, przy czym istotne jest również kryterium cenowe. Weekendowy wypad na narty to koszt rzędu 250-750 zł, tydzień na śniegu to 1000-1500 zł. Co jeszcze wynika z badania zrealizowanego przez ...
-
Polska w czołówce dojrzałych rynków BPO
6 procent na rok. W takim tempie rozwijać ma się sektor outsourcingu w ciągu nadchodzących sześciu lat - czytamy w opracowanym przez Cushman & Wakefield raporcie "Where in the World". Jak czytamy w raporcie, firmy z sektora usług częściej decydują się na relokację działów back- i mid-office do innych państw niż na przenoszenie do macierzystego ...
-
Omnichannel marketing. Co przyniesie rok 2017?
Co czeka marketerów w 2017 roku? Jaką strategię powinni w tym czasie przyjąć, aby pozostawić swoją konkurencję daleko w tyle? Marek Włodarczyk, Country Manager Optivo, an Episerver Company, odpowiada szczegółowo na te pytania. Poddaje przy tym dokładnej analizie 6 zagadnień, które będą mieć wpływ na działania omnichannel marketingowe w ...
-
Najpopularniejsze aplikacje na Androida - listopad 2016
YouTube, Facebook, musical.ly, a może WhatsApp? Które aplikacje na Androida cieszyły się w ostatnim czasie największą popularnością użytkowników urządzeń mobilnych? Oto ranking autorstwa agencji Spicy Mobile. Dane, na podstawie których powstało zestawienie Spicy Mobile, pochodzą z badania Mobience (pasywny pomiar korzystania z aplikacji mobilnych ...
-
Polskie narzędzia marketingu, które warto poznać
W dzisiejszych czasach firmy wyposażone są w coraz to większą ilość narzędzi pomagających im w rozwijaniu i promocji biznesu. Semstorm, EmailLabs, Brand24, LiveChatInc to tylko niektóre z nich i choć ich nazwy brzmią z angielska, to warto wiedzieć, że ich twórcami są Polacy. Poznajcie rozwiązania, na których może polegać współczesny marketing. ...
-
Podnosimy poziom polskiej ambicji. Wywiad z prezesem PZU SA, Michałem Krupińskim
... FinTechów. Wynika to z pewnych ambicji lokalnych menedżerów, ale przede wszystkim z faktu, że w tej rywalizacji biorą udział banki krajowe. Owszem, np. ING BSK jest świetny pod względem technologicznym, ale PKO BP czy Alior Bank są na tym polu równie dobre. To ma ...
-
Rozwój firmy czy przetrwanie? Co planuje sektor MŚP?
Z badania zrealizowanego na zlecenie BZ WBK Leasing wynika, że 35 proc. przedstawicieli polskiego sektora MŚP planuje rozwój firmy poprzez inwestycje. To niewątpliwie dobra wiadomość, co jednak z resztą? Wniosek z tego, że 2/3 ankietowanych nie planuje rozwijać swojej działalności. Czy ich celem jest jedynie przetrwanie? Niewątpliwie jednym z ...
-
10 najważniejszych trendów w e-commerce. Co przyniesie rok 2017?
Mobile is not the king anymore - głosi najnowsza publikacja Działu Badań i Rozwoju PayU, który po raz kolejny podjął się przeanalizowania najnowszych trendów, które zaznaczą swą obecność w branży e-commerce. Co, jeśli nie mobile? Przede wszystkim personalizacja, ale również m.in. analityka i targetowanie oraz sprzedaż przy udziale mediów ...
-
Trendy w programmatic A.D. 2017
Programmatic to jeden z trendów, który dość mocno zaznacza swoją obecność na rynku reklamy online. ZenithOptimedia szacuje, że w bieżącym roku wykorzystanie tej technologii wzrośnie o 31%, a więc będzie rosło w szybszym tempie niż np. social media (25 proc.) oraz video online (20 proc.). Jednocześnie dostrzegalne jest rosnące zainteresowanie ...
-
San Escobar istnieje... w mediach
San Escobar w zaledwie kilka dni zyskało w Polsce taki rozgłos, o jakim inne kraje mogą jedynie pomarzyć. Wszystko za sprawą kolejnej już wpadki ministra spraw zagranicznych i nie znającej granic fantazji internautów. Sprawa zatoczyła jednak tak szeroki krąg, że podchwyciły ją media tradycyjne. I to nie tylko w Polsce. O "przejęzyczeniu" Witolda ...
-
Wskaźnik double opt-in – jak i dlaczego go mierzyć?
Generowanie baz danych metodą double opt-in (DOI), to prowadzenie działań zgodnie z najlepszymi praktykami e-mail marketingowymi. Istotą tej metody jest potwierdzenie subskrypcji poprzez kliknięcie użytkownika w link potwierdzający, znajdujący się w automatycznie wysyłanym e-mailu aktywacyjnym. Procedura ta ma jednak pewne niedogodności – otóż nie ...
-
Cyberbezpieczeństwo w firmach: brakuje spójności
Cyberbezpieczeństwo to dzisiaj jedno z kluczowych wyzwań, jakie rysują się przed organizacjami. Do zrobienia jest wiele. Firmy ciągle przyznają, że bywa, iż nie są w stanie ani przewidzieć, ani też skutecznie odeprzeć skomplikowanego cyberataku. Nie pomagają również zbyt małe budżety i tym samym niewystarczające nakłady na bezpieczeństwo. ...
-
Świat: wydarzenia tygodnia 2/2017
Na całym świecie ponad 200 mln internautów blokuje reklamy w przeglądarkach. Pod tym względem polscy internauci przodują w międzynarodowych rankingach. Reklamy blokowane są wraz z co drugą odsłoną strony – wynika z raportu OnAudience. Adblocki uważane są za poważne zagrożenie dla branży reklamowej, jednak ich rosnąca popularność wynika ze zbyt ...
-
Czego wciąż nie rozumiemy w Inbound Marketing?
O Inbound Marketing słyszało już pewnie wielu, ale ciągle jest to rozwiązanie, któremu nie udało się jeszcze zyskać ogromnej popularności. Firmy zdają się być nieco zagubione w masie nowych narzędzi, nie potrafiąc ich efektywnie połączyć dla uzyskania coraz większej ilości klientów z wyszukiwarki. Jeżeli jednak marki chcą w pełni korzystać z ...
-
Ultrapanoramiczny monitor AOC AG352UCG
AOC przedstawia ultrapanoramiczny monitor AG352UCG z gamingowej serii AGON, wyposażony w technologię NVIDIA G-SYNC. Monitor ma 35 cali i rozdzielczość 3440 x 1440 pikseli. Monitor AG352UCG wyposażono w matrycę MVA o promieniu zakrzywienia 2000 mm. Ma 35 cali, a rozdzielczość 3440 x 1440 pikseli przy częstotliwości odświeżania 100 Hz. Jest to ...
-
Młodzi wybierają snowboard
Już nie narty a snowboard? Wprawdzie te pierwsze ciągle mają ogromne grono zwolenników, to jednak z roku na roku rośnie rzesza tych, którzy wybierają jedną deskę. Badanie zrealizowane przez Beeline Research & Consulting dowodzi, że na ten krok najczęściej decydują się młodsi miłośnicy białego szaleństwa - snowboard wybrało już 46% Polaków do 29 ...
-
Najczęściej cytowane media XII 2016
Z analizy przeprowadzonej przez Instytut Monitorowania Mediów w grudniu 2016 roku wynika, że w rankingu najczęściej cytowanych mediów zaszły zmiany. Pierwsze miejsce na podium należy tym razem do Radia ZET. Na drugim miejscu uplasowała się telewizja TVN24, a na trzecie wskoczyła "Rzeczpospolita". Tuż poza podium znalazła się "Gazeta Wyborcza". Na ...
-
Wirtualna rzeczywistość wkracza do hoteli
Z intensywnego rozwoju nowych technologii korzysta już większość branż usługowych. Nie inaczej jest w przypadku hotelarstwa, które czerpie z nowinek zarówno jeżeli chodzi o komunikację z klientami, jak i zarządzanie obiektem oraz rezerwacjami. Dobitnym tego potwierdzeniem jest opracowany przez Deloitte i Profitroom raport "Hotel Marketing & ...
-
Poszukiwane zawody 2017: po kogo będą stać w kolejce?
Weszliśmy w erę rynku pracownika, a to dla pracodawców oznacza m.in. konieczność podjęcia wzmożonych starań o pozyskanie wartościowych kadr. Z danych HRK wynika, że o pracę nie powinni martwić się w szczególności inżynierowie, handlowcy, programiści, analitycy baz danych czy np. spece w zakresie digital marketingu. Nie oznacza to jednak, że ...
-
Polskie firmy odzieżowe - królowe social mediów
Polskie firmy odzieżowe coraz lepiej radzą sobie na rynku przepełnionym po brzegi tanią ofertą sieciówek. Okazuje się jednak, że na pochwałę zasługuje nie tylko ich sprzedaż i jakość oferowanych produktów, ale także sposób, w jaki funkcjonują one w internecie, a w szczególności w mediach społecznościowych. Agencja monitoringu mediów Newspoint wraz ...
-
E-commerce motorem wzrostu największych sieci detalicznych
Największe sieci detaliczne znajdą dziś parę powodów do narzekań. Z pewnością nie pomaga im ani osłabiony wzrost gospodarczy w najistotniejszych gospodarkach naszego globu, ani też protekcjonistyczne nastroje wymierzone przeciw globalizacji. Mimo pewnych zawirowań, przychody największych detalistów naszego świata zdołały zanotować w minionym roku ...
-
Polska: wydarzenia tygodnia 6/2017
... , że Polska ma największy potencjał, by być najszybciej rozwijającą się gospodarką wśród krajów UE w perspektywie do 2050 roku. Prognozy gospodarcze ING BSK. Według analityków banku w I kw. Będziemy mieli do czynienia ze szczytem inflacji ok. 2 proc., a wzrost PKB sięgnie 3,5 proc. w IV kw ...
-
Europa: wydarzenia tygodnia 6/2017
Polska jest europejskim liderem sektora nowoczesnych usług dla biznesu, którego wzrost w minionym roku wyniósł blisko 20%. Rosnąca konkurencja sprawia, że w walce o klienta liczą się tylko najlepsi. Liderzy branży outsourcingu contact center muszą oferować wielojęzyczną i omnikanałową obsługę przy jednoczesnej gwarancji bezpieczeństwa ...
-
Monitory AOC AGON AG322QCX oraz AG272FCX
AOC prezentuje dwa nowe zakrzywione monitory z gamingowej serii AGON - AG322QCX oraz AG272FCX. Obydwa monitory mają matryce MVA o proporcjach 16:9 i częstotliwości odświeżania obrazu wynoszącej 144 Hz. Monitor AG322QCX ma 32 cale i wyświetla obraz o rozdzielczości 2560 x 1440 pikseli (QHD). Natomiast monitor AG272FCX ma 27 cali i rozdzielczość ...
-
Rynek pracownika: pieniądze już nie wystarczą
O tym, że zatrudnieni mają dziś coraz więcej do powiedzenia, mówi się już nie od dziś. Potwierdzeniem tego jest również raport płacowy Spring Professional, z którego wynika, że rynek pracownika stał się faktem już niemal w każdej z branż. Najsilniej jednak zjawisko to odczuwa sektor IT oraz nowe technologie. - Rynek pracownika stał się w naszym ...
-
Spam w 2016 r.
Jak wynika z najnowszego raportu Kaspersky Lab "Spam i phishing w 2016 r.", w minionym roku cyberprzestępcy znowu nie próżnowali. Ilość spamu podskoczyła o przeszło 3%, stanowiąc tym samym już przeszło 58% całego ruchu e-mail. Wabikiem na ofiary były m.in. szkodliwe wiadomości informujące o wygranej na loterii oraz maile nawiązujące do ...
-
Sieci mobilne 2016 – 2021
Według prognoz najnowszej, jedenastej już edycji raportu Cisco Visual Networking Index (VNI) Global Mobile Data Traffic Forecast na lata 2016-2021, w ciągu nadchodzących lat globalny ruch w sieciach mobilnych wzrośnie 5-krotnie, osiągając w roku 2021 wartość 588 eksabajtów, czyli 122-krotnie wyższą niż w 2011 roku. Będziemy również świadkami ...
-
Spam w odwrocie?
Wprawdzie statystyczny użytkownik internetu może tego nie zauważyć, ale obserwacje ekspertów wyraźnie wskazują, że spam atakuje nas rzadziej. Zdecydowanie mniejsza niż ostatnio jest liczba niechcianych wiadomości zawierających malware. Nie spada natomiast ilość e-maili phishingowych, ofert zakupu taniej Viagry czy ankiet, w których nagrodą jest ...
-
Telekomunikacja 2017: najważniejsze zmiany
Jak będzie wyglądała telekomunikacja 2017? Jakie najważniejsze zmiany czekają ten sektor? Odpowiedzi na te i inne pytania udziela najnowszy raport EY pt. "W erze gigabitu". Z opracowania wynika m.in., że najbardziej doniosłym zdarzeniem bieżącego roku będzie zrównanie stawek za roaming w UE. Istotny z punktu widzenia branży telekomunikacyjnej ...