-
HRK: pracodawcy egzamin z pandemii zdali lepiej niż menedżerowie
... . Tym bardziej, że jest to rezultat znacznie wyższy od uzyskanego przez Gallupa, w którego badaniu takie samo przekonanie wyraziło już tylko 54% badanych. Na dobre noty wystawione pracodawcom złożyła się m.in. dostępność środków dezynfekujących, tablice komunikujące zasady pracy w czasie koronawirusa oraz klarowna ...
-
EY: 90% firm twierdzi, że pandemia nadwyręża etykę w biznesie
... i trudnej sytuacji rynkowej dochowanie etyki w biznesie może okazać się wyzwaniem. Na świecie pogląd ten podziela średnio 59% respondentów, a w krajach rozwiniętych – 54%. Kryzys gospodarczy wywołany epidemią COVID-19 zdaniem 90% ankietowanych jeszcze bardziej utrudnił prowadzenie firmy w uczciwy sposób. Z drugiej strony 43% członków zarządu ...
-
Deloitte: dlaczego sprzęt sportowy kupujemy stacjonarnie?
... krajów wynosi niemal 57 proc. Gdzie szukamy informacji i opinii na temat odzieży i artykułów sportowych? Polacy przede wszystkim w sieci. Dla ponad 54 proc. badanych źródłem są porównywarki cenowe. Jednocześnie niemal w tym samym stopniu polegamy na osobistych poleceniach. Z kolei na przykład Austriacy oraz ...
-
Polskie firmy w dobie koronawirusa: niepewność oznacza brak inwestycji
... oferowanych przez PFR, BGK i ARP – deklaruje taką chęć 50,7 proc. ankietowanych, co jest nieco mniejszym wynikiem niż w poprzednim miesiącu (maj – 54 proc.). Większość z tych firm wykazuje duże zainteresowanie Tarczą Finansową PFR. Tarcza Finansowa charakteryzuje się największym stopniem realizacji wniosków – prawie 90 ...
-
Zachowania konsumentów: pandemii boimy się mniej, ale to nie jest jeszcze optymizm
... kupujemy na zapas O 2 pp. do 53 proc. poprawiło się poczucie bezpieczeństwa polskich konsumentów podczas zakupów w sklepie stacjonarnym. Na podobnym poziomie (54 proc.) utrzymuje się on w Hiszpanii. Najwyższy w Europie poziom poczucia bezpieczeństwa deklarują Francuzi (57 proc.). – W przypadków Niemców to zaledwie 47 proc ...
-
Coface: fali upadłości i restrukturyzacji jeszcze nie widać
... restrukturyzacyjnymi przedsiębiorstw firmy ze stażem do 10 lat stanowią 40 proc., zaś firmy działające od 10 do 30 lat to 54 proc. wszystkich na liście. Przedsiębiorstwa założone przed transformacją ustrojowa 1989 roku stanowią jedynie około 6 proc. Najstarszą firmą na liście postępowań ...
-
Pandemia a biznes: firmy tną koszty i inwestycje
... połowa badanych firm (48%) skorzystała ze wsparcia w ramach tzw. tarczy antykryzysowej. Wśród nich 43% przedsiębiorców oceniło udzieloną pomoc pozytywnie, a według 54% proponowane rozwiązania nie spełniły ich oczekiwań. Główne uwagi dotyczyły skomplikowanych procedur, niejasnych zasad, a także długiego czasu oczekiwania na decyzję. Zgodnie ...
-
Chmura publiczna w Polsce zwiększa innowacyjność firm
... się spośród głównych graczy w swojej branży, mających największe udziały w rynku. Były to zarówno polskie przedsiębiorstwa (46%), jak i firmy z międzynarodowym kapitałem (54%). Projekt rozpoczął się pod koniec 2019, natomiast został zakończony w marcu 2020 roku. Autorzy badania: Jakub Garszyński, Lider usług cloud, Urszula ...
-
Badania internetu Gemius/PBI VI 2020
... %. Na miejscu drugim wciąż Grupa RAS Polska (79,23%). facebook.com na miejscu trzecim (78,34). Grupa Wirtualna Polska (77,54%) na pozycji czwartej Piąta pozycja to Youtube.com (70,55). Stawkę TOP 20 wydawców zamyka GrupaGazetaprawna.pl (31,26%). Komputery ...
-
GUS: handel zagraniczny hamuje, w maju import spadł o 25%
... ogółem i według grup krajów Największy udział w eksporcie ogółem Polska ma z krajami rozwiniętymi – 86,1% (w tym UE 73,3%), a w imporcie – 65,0% (w tym UE 54,8%), wobec odpowiednio 87,7% (w tym UE 74,7%) i 66,9% (w tym UE 57,0%) w styczniu – maju 2019 roku. Natomiast najmniejszy udział odnotowano z krajami Europy ...
-
Czy praca zdalna może być remedium na wypalenie zawodowe?
... aż 31% pracowników umysłowych w naszym kraju. Na szczycie listy możliwych przyczyn wypalenia zawodowego wymieniają oni: dużą odpowiedzialność przy niskim wynagrodzeniu (54%), potrzebę rozwoju zawodowego przy małych szansach na awans (43%) oraz dużą ilość pracy przy małej ilości czasu (41%). Co ciekawe ...
-
EY: oszczędności Polaków nie rosną, wydatki nie maleją
... , jak również powrót do normalności. Skłonność do wydawania pieniędzy to jeden z aspektów badania EY Polska. Pokazało ono jednak również, że 54% ankietowanych w wyniku pandemii COVID-19 w dłuższej perspektywie znacząco zmieni sposób, w jaki żyje. To oznacza zmianę przyzwyczajeń konsumenckich – zarówno dotyczących decyzji zakupowych ...
-
Pandemia odciska piętno na rynku reklamy. Ponad 9% spadku, broni się digital
... mediowa Zenith nie spodziewa się również powrotu do tradycyjnych mediów wraz z osłabieniem kryzysu i prognozuje, że udział reklamy cyfrowej w rynku osiągnie 54,6% w 2022 roku. Personalizacja napędzana przez dane wysuwa się na pierwszy plan Obecny kryzys podniósł również wartość first party data dla ...
-
Plusy pandemii i izolacji: zdrowe nawyki żywieniowe
... ze swoimi bliskimi. Prawie 70% respondentów jadało z nimi przynajmniej jeden posiłek dziennie. Przed czasem izolacji taka sytuacja miała miejsce w domach 54,4% respondentów. Ponadto 14% badanych doceniło w czasie izolacji wspólne gotowanie z bliskimi. Zdrowe nawyki żywieniowe Polaków na tle innych Europejczyków „Izolacja społeczna ...
-
Magazyny odporne na COVID-19: powstał kolejny 1 mln mkw.
... samego okresu w 2019 r. Znajduje się on jednak w trendzie spadkowym w stosunku do stanu z końca marca br. W strukturze transakcji dominowały nowe umowy (54%). Znaczny udział przypadł także na renegocjacje oraz umowy typu BTS, które stanowiły odpowiednio 23% i 17% popytu. Pod względem sektorów działalności ...
-
ZPL: leasing pod wpływem COVID-19, wartość finansowania spadła o 24%
Firmy zrzeszone w Związku Polskiego Leasingu (ZPL) dostrzegają już niestety wpływ, jaki wywiera na ich działalność wybuch pandemii COVID-19. Wartość finansowania, którego udzieliły w I połowie br. wyniosła 29,8 mld zł, co oznacza roczną dynamikę na poziomie -24% r/r. Pewnym optymizmem może napawać odnotowany na koniec czerwca nieznaczny, ale ...
-
Zachowania konsumentów: mniej na żywność, więcej na paliwo
... korzyść tych pierwszych i wynosi 2 proc. Więcej na online? Niezmiennie kategorią zakupową, po którą najchętniej sięgamy w Internecie są książki. O 2 pp., do 54 proc. wzrosła od ostatniego badania liczba osób, którzy deklarują ich zakup w sieci. 43 proc. konsumentów decyduje się na zakupy w sieci ...
-
Powierzchnie biurowe: pandemia przyniosła 4 trendy
... również Kraków, w którym podpisano umowy na 114 700 m kw. Za popyt w analizowanym okresie w największym stopniu odpowiadały nowe umowy (62% Warszawa, 54% regiony), następnie renegocjacje (30% Warszawa, 32% regiony), a na trzecim miejscu ekspansje (8% Warszawa, 14% regiony). Największe transakcje Największą zrealizowaną do końca ...
-
Rekordowy popyt na biura poza Warszawą
... prawie 734 tys. mkw. przestrzeni. Rośnie liczba pustych biur W II kwartale w miastach regionalnych ilość niewynajętej przestrzeni powiększyła się łącznie jedynie o 54 tys. mkw. Najwięcej biur opustoszało w Krakowie i Trójmieście. Temu trendowi oparły się Wrocław oraz Szczecin. - Rozwój pandemii zmusił wielu do zestawienia ...
-
Rynek pracy: pracownicy 50+ lojalni, ale niechętni zmianom
... wskazywali na: wysoki poziom wykonywanej pracy (58%), gotowość do dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z młodszymi pracownikami (57%), lojalność wobec obecnych pracodawców (54%). Warto zwrócić szczególną uwagę na ten ostatni aspekt. Stabilizacja i dobra atmosfera to priorytet Cechy te, w obliczu coraz większej mobilności zawodowej ...
-
Whaling, czyli phishing na grubą rybę. Na co uważać?
... się ze stratami finansowymi. Jedną z najpopularniejszych obecnie metod ataku jest phishing - z ostatnich danych CERT wynika, że odpowiada on za około 54% wszystkich incydentów. Obserwacja krajobrazu cyberzagrożeń dowodzi również, że phishing może przyjmować różne formy. Mamy tzw. spear-phishing, czyli atak personalny, obierający ...
-
Zachowania konsumentów: planujemy głównie zakupy żywności i książek
... zakupów przez Internet i osobisty odbiór w sklepie. Cechą tej formy zakupów, która okazuje się być dla nas najważniejsza, jest przystępność cenowa. 54 proc. badanych uważa, że korzystając z BOPIS kupuje taniej, oszczędzając na opłacie za dostawę do domu. 40 proc. konsumentów docenia, że ...
-
Praca zdalna: efektywność zależy od zaufania do pracodawcy?
... swoje doświadczenie, a pracodawcy najczęściej wychodzą z założenia, że czerpie się je głównie z bezpośredniej współpracy z bardziej doświadczonymi kolegami. Podczas trwania epidemii w Polsce 54% specjalistów i menedżerów pracowało w pełni zdalnie, zaś 25% w przeważającej części zdalnie, jednak bywając od czasu do czasu w biurze. Upowszechnienie się ...
-
Praca zdalna, czyli jak realia wyprzedziły prawo pracy
... . Praca zdalna raczej „na słowo” niż na piśmie Jak pokazują wyniki badania zrealizowanego przez serwis Gumtree we współpracy z Randstad, aż 54% polskich pracowników przyznaje, że świadczy pracę zdalną na podstawie nie pisemnej umowy, ale ustnych uzgodnień z pracodawcą. W gronie tych, którzy kwestię ...
-
GUS: w sierpniu 2020 nastroje polskich konsumentów znowu pikowały
... zdrowia. 46,1% odpowiadających na pytania odczuwa przeciętne zagrożenie. Małe zagrożenie deklaruje 24,0%, natomiast brak zagrożenia stwierdziło 3,0% respondentów. Według 54,2% respondentów obecna sytuacja epidemiologiczna stanowi duże zagrożenie dla gospodarki w Polsce. Przeciętne zagrożenie dla gospodarki odczuwa 40,1% polskich konsumentów. Małe ...
-
Zmiana pracy: dlaczego specjalista IT decyduje się na odejście?
... proc. pytanych regularnie sprawdza oferty i aplikuje na nie, gdy uzna, że oferta jest konkurencyjna do obecnej posady. Ponad połowa respondentów (54 proc.) deklaruje, że zaczyna szukać nowej pracy dopiero, gdy osiągnie pewność, że chce ją zmienić. U 15 proc. ankietowanych decyzją o zmianie ...
-
Czy szkoły zdały egzamin ze zdalnego nauczania?
... zamieszczanych w serwisie YouTube podczas lekcji. Czy nauka online zostanie z nami na stałe? Jak pokazały wyniki przeprowadzonego przez NEXERĘ sondażu, aż 54% rodziców przyznało, że ich dziecko codziennie lub prawie codziennie wykorzystuje internet do samodzielnej nauki niezależnie od epidemii koronawirusa. Czterech na ...
-
Czy eko marketing ma sens? Polacy wątpią w jego szczerość
... wszystkim branże związane z żywnością i zdrowiem. Zdaniem ponad połowy respondentów w swojej promocji do ekologii nawiązuje branża napojów i wody (odnotowano istotny wzrost – 54 proc. vs. 38 proc. wskazań). Zdaniem 44 proc. uczestników EKOBAROMETRU takie treści w działaniach marketingowych wykorzystuje również sektor produktów dla dzieci ...
-
BIG InfoMonitor: 1/2 sektora MŚP poradziła sobie z pandemią, co z resztą?
... i ostatecznie na prostą do końca lipca wyszło 29 proc. firm, a prawie 6 proc. nawet się poprawiło w porównaniu z sytuacją przed COVID-19. Podsumowując 54 proc. przedstawicieli MŚP wykazało się odpornością lub też umiejętnością radzenia sobie w trudnych warunkach, albo też jednym i drugim, jednocześnie niewiele mniej ...
-
Spada siła nabywcza. Kto ucierpi najbardziej?
... „masy” pieniądza proporcjonalnie największe straty wygeneruje w branży jubilersko-biżuteryjnej. Maksymalny spadek siły nabywczej na te kategorie produktów szacowany jest na około 54 proc. (spadek z 26 na 12 tys. PLN na metr kwadratowy powierzchni sklepowej w centrum handlowym). Równie istotny spadek siły nabywczej lokowanej ...
-
Polacy wobec pandemii: dominują 3 różne podejścia
... oraz najbliższych, najbardziej restrykcyjnie podchodzą do zalecanych obostrzeń i są zwolennikami noszenia maseczek w przestrzeniach publicznych. W tej grupie zaznacza się przewaga kobiet (54%) oraz osób po 45. roku życia. Częściej są to mieszkańcy dużych miast (14%) oraz osoby legitymujące się wyższym wykształceniem. Druga ...
-
Cyberbezpieczeństwo: Polska za Rosją i Białorusią
... z kolei sieć litewska (73,2). Trzy trojany narażają polskie firmy na straty Jak wynika z badania KPMG, skutki cyberprzestępczości dotknęły w zeszłym roku 54% polskich firm. Jednocześnie wzrost lub znaczący wzrost liczby prób cyberataków zanotowało co piąte przedsiębiorstwo. Uczestnicy badania wskazali również, że największe ...
-
Pandemia: Polacy nie planują oszczędności i ograniczają życie kulturalne
... sytuację gospodarczą kraju. 26 proc. badanych uważa sytuację gospodarczą kraju za dobrą, a 34 proc. postrzega ją negatywnie. Ponad połowa respondentów (54 proc.) jest zdania, że na przestrzeni nadchodzących 6 miesięcy sytuacja gospodarcza Polski pogorszy się, zaś 16 proc. twierdzi, że się poprawi ...
-
Centra handlowe mają silną konkurencję
... łącznie o 130 000 mkw. W rezultacie zasoby nowoczesnej powierzchni handlowej w parkach handlowych i centrach typu convenience w Polsce osiągnęły 2,6 mln mkw., z czego większość (54%) wciąż przypadła na parki regionalne (GLA powyżej 10 000 mkw.). Przed nami nowe otwarcia Aktualnie w realizacji pozostaje ok. 171 000 ...
-
Programista, czyli introwertyk z kubkiem kawy
... o sławie, wolą być bogaci - tak odpowiedziało aż 83 proc. ankietowanych. Zapytani, co liczy się bardziej - wynagrodzenie czy atmosfera w pracy, większość - 54 proc. wybrała pieniądze, 46 proc. atmosferę. Młodzi mężczyźni, którzy (nie) piszą w html Kim programista jest, a kim nie jest? Wśród osób ...


Elektromobilność dojrzewa. Auta elektryczne kupujemy z rozsądku, nie dla idei