- 
Wakacyjny detoks cyfrowy – ilu Polaków rezygnuje z internetu na urlopie?
... województwie mazowieckim (66%). Największy kontrast w odpowiedziach widać między regionami południowo-zachodnim (województwa dolnośląskie i opolskie) a południowym (woj. małopolskie i śląskie) – w pierwszych aż 54% respondentów uważa, że urlop bez dostępu do internetu byłby lepszy, podczas gdy w drugich taką opinię wyraziło jedynie 39%. Na poziomie ...
 - 
Eksport UE bez USA? Unia ma remedium na rosnące cła
... rynek UE waha się od zaledwie 30% w przypadku Cypru do ponad 80% w przypadku Luksemburga, przy czym Niemcy i Francja eksportują odpowiednio 54% swojego eksportu do innych gospodarek UE. W 2024 r. Hiszpania osiągnie nawet 62%, a Włochy 51%. Aby zrównoważyć wzrost taryf celnych w USA o +20 ...
 - 
Praca podczas urlopu wypoczynkowego: jak stawiać granice i naprawdę odpocząć?
... związanych z opieką nad pacjentami co najmniej 30 minut dziennie. Skutki przepracowania korelują z większym poziomem wypalenia zawodowego. W badaniu ogólnym w USA aż 54 % respondentów przyznało, że pracuje podczas wakacji, a 63 % odczuwa niepokój, jeśli nie sprawdza maili – co prowadzi do problemów zdrowotnych, m.in. zaburzeń ...
 - 
Sztuczna inteligencja nie zastąpi tych 7 kluczowych umiejętności
... %) wskazuje również na umiejętność zarządzania zespołem jako kompetencję nie do zastąpienia przez AI. Najczęściej opinia ta pojawia się w sektorze IT (54%), najrzadziej natomiast wśród przedstawicieli usług komunikacyjnych (12%). Z kolei 31% organizacji uznaje myślenie strategiczne za kompetencję, której nie zastąpi AI. Tego ...
 - 
Przedsiębiorcy z sektora MŚP: sprytni pracusie czy kombinatorzy?
... , ale z nieco mniejszym entuzjazmem – postrzega przedsiębiorców głównie jako sprytnych i zaradnych (57%), ciężko pracujących i przeciążonych obowiązkami (55%). Warto zauważyć, że tylko 54% ogółu społeczeństwa uważa, że przedsiębiorcom można ufać, że prowadzą swoje firmy uczciwie, podczas gdy wśród samych przedsiębiorców odsetek ten jest ...
 - 
Workation a cyberbezpieczeństwo - jak chronić firmowe dane przed cyberatakami
... z cyfrową ostrożnością. Wraz z rosnącą popularnością pracy zdalnej z hoteli, kurortów czy festiwali, zwiększa się też zagrożenie dla bezpieczeństwa. Ponad połowa Polaków (54 proc.), jak pokazuje badanie „International Travel Confidence Index 2025”, obawia się cyberataków podczas wyjazdów. Największe wątpliwości budzą niezabezpieczone sieci Wi-Fi ...
 - 
Uważaj na wtyczki przeglądarek. Dlaczego mogą być niebezpieczne?
... internetowych, informacje o przeglądaniu. Instalowane przez pracowników mogą narazić na zagrożenie całą organizację czy firmę. Dodatkowo okazuje się, że ponad połowa (54%) wydawców rozszerzeń jest nieznana i zidentyfikowana jedynie przez adres mailowy. Śledzenie wiarygodności rozszerzeń jest trudne, a przy ograniczonych zasobach IT — czasem wręcz ...
 - 
Koszty odpadów stawiają samorządy na skraju wytrzymałości. Cierpliwość mieszkańców również
... rosnących wydatków gmin, a także niezgodnego z prawem postępowania z odpadami komunalnymi” – czytamy. W niektórych wypadkach opłaty za odpady pobierane od mieszkańców wzrosły nawet o 54 proc. Wzrosły też wydatki gmin na gospodarowanie odpadami w stosunku do wpływów – aż do 67 proc. Kolejny raport NIK, z bieżącego roku ...
 - 
Rynek reklamy w Polsce: 6,6 mld zł w I półroczu 2025, radio rośnie najszybciej
... , czas wolny i handel. Pod względem wolumenu wzrostu wyróżnił się sektor motoryzacyjny, który zwiększył inwestycje w reklamowy kinowe o prawie 4,9 mln zł (dyn. 54,5%). Natomiast największy spadek wolumenu budżetu na reklamę w kinie odnotował sektor finanse – reklamodawcy z tego sektora zmniejszyli inwestycje o 4,7 mln zł (dyn. -45 ...
 - 
Ryzyko w polskiej gospodarce. Które branże walczą o przetrwanie?
... , zakwaterowanie oraz nieruchomości odczuły wysokie ryzyko w okresie pandemii, jednak od 2022 roku notują wyraźny spadek niepewności i stabilizację na poziomie około 54–56 pkt. Stabilność odznacza również branża dostawy wody, ścieków i rekultywacji, a także opieka zdrowotna i pomoc społeczna, które dzięki stałemu popytowi oraz ...
 - 
Co musisz wiedzieć o alkoholu? Sprawdź fakty i mity
... właśnie piwo pozostaje najpopularniejszym napojem alkoholowym w Polsce. Według danych Krajowego Centrum Przeciwdziałania Uzależnieniom za 2023 rok odpowiada ono aż za 54% spożycia czystego alkoholu. Napoje spirytusowe, w tym wódka, stanowią 38%, a wina 8% całkowitej konsumpcji etanolu. FAKT: Młodsze pokolenie dorosłych Polaków woli sięgać ...
 - 
Karta podarunkowa lepsza niż dodatkowe dni urlopu? Tego chce polski pracownik
... pozapłacowe każdego rodzaju są już rynkowym standardem. Według Randstad Employer Brand Research 75% kandydatów zwraca uwagę na nie w ogłoszeniach o pracę, a 54% uważa je za kluczowy dodatek do pensji. Widać to także w liczbach: według analizy Grant Thornton z 2023 roku polskie ogłoszenia o pracę ...
 - 
Przemysł motoryzacyjny w I poł. 2025 r.: rekord eksportu części i spadek zatrudnienia
... firm średnich i dużych (powyżej 49 osób) produkcja sprzedana w I półroczu br. osiągnęła poziom 113,3 mld złotych (+0,9 proc.). Ponad połowę tej wartości (54,7 proc.) wygenerowali producenci części i akcesoriów (PKD 29.3). Produkcja sprzedana na poziomie 62,0 mld złotych była wyższa w stosunku do wartości osiągniętej ...
 - 
Konsumenci wybrali: Amazon, Snapchat i TikTok potrafią robić reklamy
... zbieżne z przewidywanym wzrostem inwestycji w handel społecznościowy – 53% marketerów planuje zwiększyć wydatki na ten kanał. Z kolei zwiększenie inwestycji w streaming TV planuje 54% marketerów, a 19% wskazało, że zwiększy wydatki na lokowanie produktów w telewizji i transmisjach wideo online. Ten wzrost odbędzie się równolegle do spadku ...
Tematy: reklama, działania marketingowe, marketing, social media, Amazon, Snapchat, TikTok, Prime Video, YouTube, Instagram, Google, Netflix - 
Zbieranie grzybów w Polsce: kto i dlaczego chodzi na grzyby, a kto boi się lasu?
... lasu dla samych grzybów – to zdanie 68 proc. zwolenników. Niewiele mniej ceni sobie kontakt z naturą (64 proc.), a dokładnie świeże powietrze (54 proc.). Dla 48 proc. zbieraczy grzybów powodem jest też możliwość uspokojenia się i rozwoju, 32 proc. podtrzymuje rodzinną tradycję, a zaledwie 5 proc ...
 - 
Inflacja hamuje, ale firmy nadal planują podwyżki cen
... . przedsiębiorstw uznało ją za główny czynnik skłaniający do zmiany polityki cenowej. Na drugim miejscu znajdują się koszty pracy, które wymieniło 54 proc. ankietowanych. To wyraźny dowód, że sektor przemysłowy znajduje się pod silną presją zarówno globalnych trendów cenowych, jak i lokalnych obciążeń ...
 - 
Mniej przypadków molestowania w pracy, ale wyzwań wciąż wiele
... – np. kodeksy etyki zawodowej – są potrzebne. W 1999 roku jedynie 25 proc. badanych pracowało w firmie posiadającej taki kodeks, dziś to już 54 proc. W 1999 roku zaledwie 3 proc. pracowników uczestniczyło w obowiązkowych, a 4 proc. w dobrowolnych szkoleniach etycznych. Dziś wskaźniki wzrosły odpowiednio do 20 proc. i 10 ...
 - 
Sektor logistyczny wpadł w objęcia geopolityki
... jest zaskoczeniem, że w analizie sporo uwagi poświęcono Chinom, a uzyskane wyniki nie są zbyt optymistyczne dla Państwa Środka. Choćby dlatego, że 54% respondentów zadeklarowało, że zamierza przenieść przynajmniej część produkcji i/lub źródeł zaopatrzenia poza Chiny do 2030 roku. To bardzo duży wzrost ...
 - 
Polskie firmy e-commerce w czołówce transformacji cyfrowej
... ”), co czyni nasz kraj wiceliderem tej formy płatności w UE, za Holandią (48%). Na świecie wyprzedzają nas tylko Australia (56%), Malezja (54%) czy Indie (50%). Nowa generacja wchodzi do gry. W globalnym ujęciu pokolenia Gen Z i Millennialsi dominują w cotygodniowych zakupach online. Sprzedawcy zauważają, że ...
 - 
Polacy zestresowani i zmęczeni. Najbardziej cierpią młode kobiety z dużych miast
... prowadzi do spadku efektywności i wzrostu liczby zwolnień lekarskich. Stres i wypalenie – ukryty koszt gospodarki Najwyższy poziom stresu zgłaszają osoby w wieku 35–54 lat, czyli grupa zawodowo najbardziej aktywna i odpowiedzialna za kluczowe decyzje w firmach. Wypalenie częściej dotyczy kobiet oraz pracowników z wyższym wykształceniem, co ...
 - 
Jak sztuczna inteligencja zmienia świat programistów?
... zawodowych wciąż zależy od miejsca, w którym się znajdujesz. 61 proc. młodszych programistów postrzega rynek pracy jako wymagający, a podobne obawy wyraża 54 proc. seniorów. Wraz z rozwojem kariery programiści stają przed zupełnie nowymi wyzwaniami. Dane pokazują wyraźną zmianę - od koncentracji na kwestiach technicznych ...
 - 
HOMAG buduje największy w Polsce biurowiec z drewna w technologii CLT
... środowisko pracy. Obiekt jest zaprojektowany w taki sposób, aby zapewnić firmie możliwość swobodnego rozwoju na kolejne lata. Inwestycja, której koszt wyniesie 54 miliony euro, ma wspierać globalny rozwój koncernu, a jej oddanie do użytku planowane jest w połowie 2026 r. — wyjaśnia Prezes Zarządu HOMAG Polska ...
 - 
AI w pracy: większość korzysta, nieliczni robią to dobrze
... proc. badanych deklaruje aktywne poszerzanie kompetencji. 2/3 z nich robi to poprzez kursy online (56 proc.) oraz filmy na YouTube i podcasty (54 proc.). Cenione są też wewnętrzne szkolenia firmowe oraz warsztaty stacjonarne wybierane przez kolejno 41 i 35 proc. pracowników. Jednak co trzeci ...
 - 
Oszczędności Polaków: co łączy pokolenie Zet i Silver w zarządzaniu finansami?
... po oszczędności, nawet gdy mają je pod ręką. Co ciekawe Polacy czują się winni, gdy pożyczają pieniądze od samych siebie.54 proc. osób, które naruszyło swoje oszczędności, jak najszybciej uzupełnia je potem, jeśli ma taką możliwość. Niezmiennie od kilku lat wśród ...
 - 
Dług infrastrukturalny AI - nowe wyzwanie dla cyfrowej transformacji
... z pracownikami w ciągu roku. Jednak większość z nich nie posiada jeszcze infrastruktury, która pozwoliłaby bezpiecznie i skutecznie skalować takie rozwiązania. 75% firm w Polsce (54% globalnie) przyznaje, że ich sieci nie są przygotowane na rosnącą złożoność i wolumen danych, a jedynie 6% określa swoje sieci jako elastyczne (15 ...
 - 
Rodzice ograniczają czas w internecie, ale czy wiedzą, co robią ich dzieci?
... rodzaju aktywności internetowej ich dzieci (31%). Zdecydowanie częściej twierdzą oni, że ich wychowankowie poświęcają swój czas w sieci na gry online (54%). Wyżej od korzystania z social mediów znalazło się także używanie internetu w celach edukacyjnych i wyszukiwania informacji (39%). Rosnącą tendencję w kierunku „sociali” czy ...
 


Elektromobilność dojrzewa. Auta elektryczne kupujemy z rozsądku, nie dla idei