-
Badania internetu Gemius/PBI IV 2020
... laptopów liderem wciąż jest Grupa Google (79,45%). Na drugim miejscu youtube.com (65,22%), a facebook.com (61,65%) na pozycji trzeciej. Dwudziestkę zamyka payu.com Urządzenia mobilne Podium ... znalazł się serwis google.com (76,34%). Na pozycji drugiej youtube.com (65,22%), a facebook.com (61,65%) na trzecim. google.pl dopiero na miejscu siódmym (40 ...
-
Firmy oczekują, że zmieni się prawo pracy. Jakie postulaty?
... dużych, które ubiegały się o tę pomoc był już znacznie mniejszy - od 16% do 22%. Wsparcie firm ograniczyło wzrost bezrobocia Można zaryzykować stwierdzenie, że niewielki wzrost bezrobocia w ... dużego biznesu – wskazuje na to rozwiązanie średnio co czwarta większa firma - aż 22% firm średnich i ponad 26% dużych firm. Podobnie blisko 18% firm uważa, że ...
-
Rynek pracownika w czasach epidemii koronawirusa
... bezprecedensowych zwolnień na całym świecie. Tylko w Stanach Zjednoczonych w kwietniu 2020 przybyło 22 miliony bezrobotnych – czyli tyle, ile miejsc pracy powstało w USA w latach 2010-2020 ... pokazuje sondaż United Surveys dla Dziennika Gazety Prawnej i radia RMF FM z 22.04.2020, niemal jedna trzecia ankietowanych pracowników boi się zwolnień w swoim ...
-
Firmy budowlane opierają się kryzysowi. 92% z nich działa dalej
... fakt, że 3 na 10 właścicieli firm budowlanych nie posiada żadnych oszczędności, a 22% ma ich tyle, że nie przetrwa na nich nawet przez miesiąc. 35% ... Właściciele takich firm decydują się również na dzielenie pracowników na mniejsze zespoły (22%), a także próbują pozyskać dodatkowe środki z zewnątrz (12%). Zapytani o to, czy w związku z epidemią ...
-
GUS: w I kw. 2020 przychody przedsiębiorstw rosły wolniej niż koszty
... cenach stałych) o 4,3% wyższe niż przed rokiem (w I kwartale 2019 roku odnotowano wzrost o 22,8%). Zwiększyły się nakłady na budynki i budowle (wzrost o 12,8%), natomiast ... bieżących) wystąpił m.in. w dostawie wody; gospodarowaniu ściekami i odpadami; rekultywacji (o 22,8% wobec wzrostu przed rokiem o 14,3%), przetwórstwie przemysłowym (o 14,1% wobec ...
-
BIG InfoMonitor: Polacy bez planów na wakacje 2020?
... tym roku nie ruszy się z domu. Podczas gdy nigdy na dłuższe wakacje według nie jeździ 22 proc. badanych, tym razem nie wybiera się wypoczywać 27 proc. Główny powód to ... – częściej wskazywana przez osoby w wieku 55-65 lat (33 proc. vs 19 proc. osoby 65+ i 22 proc. osoby 45-54 lata). Nieliczni wolą też nie wypoczywać wcale w sytuacji, gdy nie ma ...
-
Mikro i małe firmy w czasie recesji i wzrostu gospodarczego. Wyniki badań mogą zaskakiwać
... 33% czytelnictwo uzyskuje Gazeta Wyborcza, a osiem dzienników regionalnych ma aż 22% czytelnictwo w skali populacji kraju. Wśród magazynów największe czytelnictwo ma Tele ... Wysokie czytelnictwo w tych grupach uzyskują także pisma people, np.: Viva 22%-25%. UŻYTKOWANIE MEDIÓW W okresie pandemii, w stosunku do 2018 r., oglądalność telewizji wzrosła z ...
-
Zachowania konsumentów w pandemii: zdrowie i bezpieczeństwo na 1. miejscu
... domu. Najczęściej (58 proc.) kupujemy w ten sposób obuwie i odzież, książki (55 proc.), najrzadziej alkohol (22 proc.). Co ciekawe, charakterystyczny dla Polski jest ogólny spadek sprzedaży tego ostatniego, o 22 proc. Z krajów europejskich większy spadek – o 28 proc. – odnotowały tylko Włochy. – COVID-19 przyspieszył adaptację zakupów ...
-
Monitor Rynku Pracy: wciąż obawiamy się o utratę pracy
... (5%) oraz samozatrudnieni (7%). Najczęściej nowego zatrudnienia poszukują sprzedawcy i kasjerzy (22%) oraz przedstawiciele branży hotelarskiej i gastronomicznej (26%). Z drugiej ... na 5 Polaków Satysfakcję płynącą z wykonywanej pracy odczuwa 77% zatrudnionych, przy czym 22% deklaruje, że są bardzo, a 55%, że raczej zadowoleni. Jedynie 6% Polaków ...
-
GUS: handel zagraniczny hamuje, w maju import spadł o 25%
... minus 0,7 mld EUR). Dodatnie saldo uzyskano w obrotach z krajami rozwiniętymi 88,8 mld PLN (22,5 mld USD, 20,5 mld EUR), w tym z krajami UE saldo osiągnęło ... obniżył się o 1,2 p. proc. i stanowił 21,3%. Dodatnie saldo wyniosło 28,8 mld PLN (7,2 mld USD, 6,6 mld EUR) wobec 22,7 mld PLN (6,0 mld USD, 5,2 mld EUR) w styczniu - maju 2019 r. Import według ...
-
Przemysł wg GUS: jest lepiej niż w maju
... – o 80,5%, skóry i wyrobów skórzanych – o 37,2%, mebli – o 33,4%, maszyn i urządzeń – o 22,0%, wyrobów farmaceutycznych – o 20,0%, wyrobów z gumy i tworzyw sztucznych – o 15,7%, komputerów, ... cen odnotowano w produkcji koksu i produktów rafinacji ropy naftowej (o 22,2%). Obniżono także ceny produkcji m.in.: metali (o 6,9%), chemikaliów i wyrobów ...
-
Polacy chcą potwierdzać tożsamość przez bankowość internetową
... umożliwiającej dostęp do usług (28 proc.), odzyskiwaniu dostępów do serwisów (22 proc.). Jednocześnie okazuje się, że 1/3 aktywnych użytkowników bankowości internetowej ... prądu, gazu czy też firmami odpowiedzialnymi za wywóz śmieci (29 proc.). 22 proc. badanych dostrzega możliwość zdalnego uwierzytelniania tożsamości w relacjach z telekomami, a 18 ...
-
Polskie firmy poprawiają sprzedaż, ale nie wierzą w rychły koniec pandemii
... kwietnia wskazywało na nią jedynie 4 proc. firm. Pod koniec czerwca odsetek ten sięgał 22 proc., a w połowie lipca 19 proc. Optymizmem może napawać również fakt, że od poprzedniej ... płynność finansową jako dostateczną, by przetrwać dłużej niż 3 miesiące i jest to wynik o 22 pp. wyższy niż jeszcze w połowie kwietnia. W tej grupie znajduje się aż 84 ...
-
BIG InfoMonitor: wzrost cen skłania do oszczędności, ucierpi gospodarka
... w porównaniu z I półroczem 2019 r. jeszcze bardziej, bo o 3,9 proc. - to średnia, bo np. owoce zdrożały o 22 proc., mięso wieprzowe o 17,4 proc., wędliny o 12,9 proc., a cukier o 9 proc. Więcej ... planuje urlopu, w sytuacji gdy zwykle nie korzystało z letniego wypoczynku ok. 22 proc. Nowa rzeczywistość skłoniła jedną trzecią badanych do poszukiwania ...
-
Zachowania konsumentów: COVID-19 blokuje zakup wyprawki szkolnej
... wzrost, jest wyraźny zastój. Niemal nie zmieniła się liczba osób, które deklarują, że w najbliższych tygodniach więcej wydadzą na książki (22 proc.) ubrania (22 proc.) czy elektronikę (17 proc.). – Powiedziałabym, że konsumenci w Polsce są ostrożni i czujnie obserwują rozwój wydarzeń. Dobrze pamiętamy gwałtowne zmiany ...
-
Wyprawka szkolna. Kupujemy i wybieramy przez internet
... dla Wonga Polska badania „Cyfrowe zwyczaje Polaków” wynika jednocześnie, że najczęstszym miejscem zakupu wyprawki szkolnej pozostają sklepy stacjonarne, wybierane przez 22 proc. badanych. Co dziesiąty ankietowany zaczyna od obejrzenia produktów w sklepie stacjonarnym, a po ich wyłonieniu kupuje je w internecie – po znalezieniu najlepszej ...
-
Rynek reklamy w Polsce: tylko 1/8 reklamodawców podwyższyło wydatki
... otwarcie kin Multikina i Cinema City w całej Polsce nastąpiło dopiero 22 lipca. W konsekwencji różnej dynamiki zmian poszczególnych klas mediów zmienia się ich ... maj pokazały skalę kryzysu gospodarczego wywołanego koronawirusem. W kwietniu sprzedaż detaliczna spadła o 22,9%, zaś produkcja przemysłowa o 24,6%. Niespełna dwa miesiące ograniczeń w ...
-
Jak pandemia zmieniła życie Polaków? Nowe zachowania konsumentów
... związanych z pracą, 9% zwiększyła częstotliwość, 19% używała tak samo jak wcześniej, 22% planuje to w przyszłości. Jednak prawdziwy boom miał miejsce w obszarze prywatnym, gdzie ... gry lub zintensyfikował granie, w najmłodszej badanej grupie (18-24 lata) – co piąty. 22% młodych nadal gra, i to z częstotliwością nie mniejszą niż w pandemii. Pandemia ...
-
Jakie działania podjęły firmy w związku z COVID-19?
... nie obniżyło wymiarów etatów i nie planowało wprowadzać redukcji wymiaru etatu. Obniżenia etatów wdrożono w 22% badanych firm, przy czym etaty redukowano w większości do 4/5 na okres 3 miesięcy. Biorąc pod uwagę zmiany wynagrodzeń zasadniczych, 22% organizacji obniżyło je na określony czas. Najczęściej firmy obniżały wynagrodzenia do 20% na 3 ...
-
Cyberbezpieczeństwo: Polska wśród 161 krajów dotkniętych 3 mln cyberataków
... Zjednoczone. Na podium ulokowały się również Niemcy i Wielka Brytania. Ofiarami były również firmy i organizacje pochodzące z Polski, która została sklasyfikowana na 22 miejscu w zestawieniu. Z danych Check Pointa wynika, że ich zabezpieczenia odparły łącznie 23140 ataków, skierowanych głównie w sektor produkcyjny (31%), administrację i wojskowość ...
-
Kwarantanna wymusza nowy styl życia. Jak on wygląda?
... % respondentów dobrym źródłem poszerzania wiedzy są poradniki internetowe, a dla 22% różnego rodzaju kursy online. Zdaniem 35% respondentów można rozwijać swoje zainteresowania ... . Dla 14% ankietowanych najlepszą formą nauki są samodzielne działania. Według 22% dobrym sposobem są ćwiczenia fitness lub jogi, realizowane z wykorzystaniem ...
-
E-administracja nabrała rozpędu. Jakie bariery rozwoju?
... .: składanie wniosku o dowód osobisty (32%), przesyłanie podań, pism i zaświadczeń (22%), składanie deklaracji i zeznań podatkowych (17%), ewidencja ludności (17%), zarządzanie ... (37%), preferowanie osobistych wizyt w urzędzie (31%), tradycyjne przyzwyczajenia (22%), brak elektronicznego podpisu na Profilu Zaufanym, który jest konieczny do tego ...
-
PARP: bezrobocie nie rośnie, ale co 3. pracownik boi się utraty pracy
... Przedsiębiorstwach PARP. Lepsze perspektywy poza Polską? Z danych przytoczonych w raporcie PARP wynika, że 22 proc. pracowników rozważa wyjazd za granicę w ciągu najbliższego roku. Wśród ... podczas gdy u mężczyzn aż 94 proc. Różnica wynagrodzenia to średnio 22 proc. Tylko 27,1 proc. kobiet znalazło miejsce na stanowiskach kierowniczych, a 6,6 proc ...
-
Black Friday i Cyber Monday. Inne niż rok temu?
... osób biorących udział w badaniu. Wyłącznie w internecie kupuje co piąty z respondentów (22%). Jeśli robimy zakupy online, najczęściej korzystamy z laptopa (37%), smartfona ( ... , wykorzystując wiele z nich w trakcie swoich zakupów. Najwięcej ankietowanych (22%) jako swój sposób na sprytne zakupy podaje korzystanie z programów lojalnościowych. ...
-
Doxing i dark web. 2 powody dla których warto chronić dane osobowe
... ceny nie zmieniły się w ostatnich latach. Oto kilka przykładowych zakresów cenowych: szczegóły związane z kartą kredytową: 22 – 75 zł, skan prawa jazdy: 19 – 95 zł, skan paszportu: 22 – 55 zł, dane dostępowe do usług subskrypcyjnych: 2 – 30 zł, tożsamość (imię i nazwisko, adres e-mail, numer ...
-
Rynek pracy stabilizuje się. Co planują pracodawcy?
... zwiększenia zatrudnienia spodziewają się firmy z sektora SSC/BPO i przemysłu (odpowiednio 27 i 22 proc. przedsiębiorstw). Jednocześnie część firm w tych sektorach wciąż odczuwa konsekwencje pandemii – ... zatrudniają od 20 do 50 proc. pracowników (z 16 proc. w 2019 roku do 22 proc. obecnie). Wyniki badania wyraźnie pokazują, że dynamiczny wzrost płacy ...
-
KRD: 3/4 firm poniosło dodatkowe koszty w związku z pandemią
... zmianowej bądź rotacyjnej. 42,7% przedsiębiorców jest w stanie funkcjonować bez pomocy państwa. 22,3% uważa, że bez tego nie przetrwa. Oczekują oni przede wszystkim odroczenia lub ... 6,3 pp. względem ostatniego badania i wynosi obecnie 42,7%. Równocześnie prawie co czwarta firma (22,3%) uważa, że nie przetrwa drugiej fali pandemii bez nowych programów ...
-
Wyprzedaże poświąteczne w tym roku nie budzą entuzjazmu
... poświątecznych promocji. Tegorocznymi wyprzedażami najbardziej zainteresowane są kobiety (32 proc. w porównaniu do 22 proc. mężczyzn), mieszkańcy metropolii (40 proc.) oraz osoby z wyższym wykształceniem ... wcześniej przeznacza sobie na nie odpowiednią kwotę, której nie przekracza (22 proc.), to podejście jest częstsze u kobiet (25 proc. w porównaniu ...
-
Private equity: indeks optymizmu z najwyższym wzrostem od 17 lat
... gdy taką deklarację złożyło 45 proc. ankietowanych. Na zarządzaniu swoim portfelem inwestycyjnym skupi się 22 proc. respondentów, a 13 proc. z nich ma zamiar zająć się zbieraniem nowych funduszy. ... odpowiedzi. Tylko 6 proc. oczekuje, że skupi się na rynku zbytu, a kolejne 22 proc. inwestorów chce po równo skupić się na kupnie i sprzedaży. Liderzy ...
-
Pandemia COVID-19 zwiększa lęk przed utratą pracy
... pracodawcy. Dla 25 proc. respondentów nie był to dobry czas na zmianę, zaś 22 proc. ankietowanych przyznało, że ze względu na pandemię nie ma zbyt wielu ... rokiem – 30 proc.), a negatywnie ocenia ich poziom 23 proc. badanych (przed rokiem 22 proc.). Aż 69 proc. pytanych inżynierów odpowiedziało, że jest zadowolonych z aktualnego wynagrodzenia. ...
-
GUS: w 2020 roku eksport wzrósł o 2,8%, a import spadł o 2%
... proc. i wyniósł 28,9%, a w imporcie obniżył się o 0,1 p. proc. i stanowił 21,8%. Dodatnie saldo wyniosło 85,9 mld PLN (22,0 mld USD, 19,3 mld EUR) wobec 61,1 mld PLN (16,0 mld USD, ... wzrost zanotowano w olejach, tłuszczach, woskach, zwierzęcych i roślinnych (o 22,6%), napojach i tytoniu (o 17,5%), różnych wyrobach przemysłowych (o 8,1%), żywności i ...
-
Handel zagraniczny I 2021: saldo na poziomie 3,7 mld PLN
... wyniosło 1,1 mld PLN. Obroty towarowe handlu zagranicznego wyrażone w dolarach USA i w euro Eksport wyrażony w dolarach USA wyniósł 23,5 mld USD, a import 22,4 mld USD (wzrost odpowiednio w eksporcie o 4,8%, a w imporcie o 1,7%). Dodatnie saldo ukształtowało się na poziomie 1,0 mld USD, w analogicznym okresie 2020 r. wyniosło 0,3 mld USD ...
-
II i III etap wdrożenia PPK bez problemów
... zawodowej – dodaje Małgorzata Rusewicz. Badanie „Wdrożenie PPK w II i III etapie” zostało przeprowadzone przez IZFiA oraz IGTE metodą CAWI w dniach od 22 lutego do 22 marca 2021 roku na próbie 14 instytucji finansowych, TFI i PTE, członkach ww. izb.
-
Nie ma ofert pracy dla pokolenia Z?
... zgadza się z tezą, iż ich sytuacja jest obecnie trudniejsza niż przed pandemią. Kolejne 22 proc. nie dostrzega wpływu pandemii na swoje perspektywy zawodowe, a dla 12 proc. ... . Jak oceniasz swoją obecną sytuację zawodową? 12% - jest łatwiejsza niż przed pandemią 22% - jest taka sama jak przed pandemią 66% - jest trudniejsza niż przed pandemią Źródło: ...
-
TikTok, Roblox i gry wideo - tego szukały dzieci w sieci
... były: oprogramowanie, audio i wideo (44,38%), media komunikacji internetowej (22,08%) oraz gry komputerowe (13,67%). Najpopularniejszymi aplikacjami były TikTok, ... profesji. Jeśli chodzi o gry wideo, największą popularnością wśród dzieci cieszyły się Minecraft (22,84%), Fortnite (6,73%), Among Us (3,80%), Brawl Stars (6,34%), jak również uwielbiany ...