-
Czy fast food rządzi? Gdzie Polacy zamawiają gotowe posiłki?
... względem czasu, kiedy punkty gastronomiczne były jeszcze zamknięte i serwowały tylko jedzenie na wynos, a podróże ograniczone. O ile w kwietniu tego roku tylko 22% respondentów zamawiało jedzenie na wynos bezpośrednio przychodząc do restauracji, o tyle teraz takie osoby stanowią 55%. Wcześniej dominującym sposobem składania zamówień ...
-
Pokolenie Z: pieniądze i technologie czy tradycyjne wartości?
... czwartego (25%) praca na cały etat, zaś dla ponad co piątego (22%) praca na pół etatu. Czują się zależni od swoich rodziców i zmiana tego ... połowa (58%) respondentów z Polski deklaruje, że przekazuje datki na rzecz fundacji i organizacji pozarządowych, a 22% angażuje się w wolontariat. Kiedy myślą o przyszłości globu, problem głodu na świecie jest ...
-
Rynek pracy specjalistów I poł. 2021
... się z analizami Komisji Europejskiej, stawiającymi pod tym względem Polskę dopiero na 22. miejscu w rankingu państw Unii Europejskiej. Tymczasem, jak wskazują dane ... w całej puli ogłoszeń regularnie spada – w I półroczu 2020 było to 22%, a w I półroczu 2019 – 24%. Podobnie, jak w minionych latach, kolejne pozycje zajmowały województwa znajdujące ...
-
Pracodawcy w Polsce mają dość pracy zdalnej
... produktywności. Obawy pracodawców dotyczą także spadku innowacyjności (2%) oraz kultury organizacyjnej (2%). 22% przedsiębiorców jest spokojnych o pracę w modelu home office. Okres pandemii zapoczątkował rewolucję ... pracodawcy. Możliwość naprzemiennego realizowania obowiązków w domu i w siedzibie firmy będzie miało 22% pracowników – czyli ponad ...
-
CBRE: Ponad 2 mld euro na inwestycje w nieruchomości komercyjne w Polsce
... i powrotu pracowników do biur, inwestycje w sektorze biurowym wzrosły w drugim kwartale 2021 roku o 37%, osiągając w Europie (włączając w to Wielką Brytanię) wartość 22 mld euro. Na niektórych głównych rynkach odnotowano w tym okresie znaczące odbicie, w tym w Wielkiej Brytanii (wzrost o 300%), w Hiszpanii (wzrost o 249%) oraz ...
-
HoReCa: czy 4. fala pandemii przerwie odbicie w gastronomii?
... Polsce 2021, Analiza rynku i prognoza rozwoju na lata 2021-2026”, ubiegłoroczna wartość rynku HoReCa sięgnęła 22,7 mld zł w 2020 r., co oznacza spadek na poziomie 30,9% r/r i pierwsze jego pikowanie od kilkunastu ... segmentów, podobnie jak w 2020 r., byłaby gastronomia hotelowa najsilniej uzależniona od zmiennych turystycznych (średni wzrost ok. 22% w ...
-
Czy po pandemii do biur powrócił dress code?
... mniejszy był udział osób reagujących negatywnie na informację o dress code w ogłoszeniach (22%), a wyraźnie większy – zachęconych jego istnieniem w firmie (27%). Coraz lepiej ubrani ... respondentów. Niewiele mniej, bo 23% osób używa portali i stron internetowych, a dla 22% badanych inspiracją są znajomi i rodzina. Z porad blogerów modowych i porad ...
-
30% Polaków zaplanowało wakacje za granicą. Jak wyglądały?
... ostatnią chwilę Początek weekendu to ulubiona pora na rozpoczęcie wakacji przez Polaków. 22% z nas zdecydowało się na wyjazd w sobotę, 17% zaczynało urlop w niedzielę, a 16% ... dziennie). Najdroższe polisy kupowali wyjeżdżający do Turcji (7,92 zł/dzień) oraz na Słowację (8,22 zł dziennie - tak wysoka cena wynika z wybierania polisy na wyprawy ...
-
Ulice handlowe w czasach pandemii. Co się zmienia?
... (Węgier na kołach), indyjskiej (Oki Ramen), greckiej (Gyros Pita), neapolitańską pizzę (Resto 22 by Tesone) czy meksykańskie tacos (Tres Amigos). ŁÓDŹ Na głównej ulicy handlowej ... m.in. z prowadzenia restauracji Kieliszki na Próżnej czy Butchery & Wine na Żurawiej 22, a także AZIA Concept z kuchnią azjatycką czy też Muzeum Iluzji Teatr Iluzji ...
-
Nie tylko zmiany klimatu. Jakie problemy społeczne bolą młodych?
... towarzyskie. W kwestiach zawodowych oczekują modelu pracy hybrydowej. Jedna czwarta milenialsów i 22 proc. pokolenia Z deklaruje, że chce częściej niż w okresie obostrzeń ... w swoje ręce – podsumowuje Marta Karwacka. Raport prezentuje opinię ponad 22 tys. przedstawicieli pokolenia Y i Z, tj. osób urodzonych odpowiednio między styczniem 1983 a ...
-
Reklama online prawie 30% w górę w II kw. 2021
... I półroczu 2021 wydatki na reklamę online wyniosły prawie 3 mld zł. To ponad pół miliarda więcej niż rok wcześniej (+22,6%). Tak wysoki przyrost wydatków na reklamę cyfrową jest na pewno miłym zaskoczeniem, ponieważ indeksów na poziomie powyżej ... , Ströer Digital, TVN, TVP. Szacunki oparte są na danych PwC, IHS oraz Gemius. Dane zbierano do 22 ...
-
Rynek pracy: firmy powinny być gotowe na deficyt kompetencji
... okresie pracodawcom najtrudniej pozyskać było kompetencje sprzedażowe i marketingowe (co wskazało 22% respondentów), techniczne i inżynieryjne (18%) oraz IT/Digital (17 ... umiejętności obsługi maszyn (30%), technicznych i inżynieryjnych (25%) oraz finansowych (22%). Firmy średnie oraz małe poszukiwać będą głównie kompetencji sprzedażowych i ...
-
Handel zagraniczny I-IX 2021: saldo na poziomie 8,2 mld PLN
... różnych wyrobów przemysłowych (o 23,9%), chemii i produktów pokrewnych (o 22,5%), żywności i zwierząt żywych (o 12,1%), towarów i transakcji niesklasyfikowanych w SITC (o ... i roślinnych (o 29,4%), w maszynach i urządzeniach transportowych (o 25,7%), różnych wyrobach przemysłowych (o 22,4%), w żywności i zwierzętach żywych (o 7,7%) oraz w napojach ...
-
Molestowanie w pracy: problem czy nie?
... na 4 badanych był świadkiem molestowania seksualnego w miejscu pracy. Ofiarami tego zjawiska padło 26% kobiet oraz 22% mężczyzn. O molestowanie w pracy było z kolei oskarżonych (słusznie lub nie) 11% Polek i 22% Polaków. Ofiary molestowania seksualnego w miejscu pracy najczęściej spotykają się z aluzjami i nacechowanymi seksualnie komentarzami lub ...
-
Produkcja przemysłowa w listopadzie 2021 wyższa o 15,2% r/r
... br., wzrost produkcji sprzedanej (w cenach stałych) w listopadzie br. odnotowano w 22 działach przemysłu, m.in. w produkcji pojazdów samochodowych, przyczep i naczep ... produkcji, m.in.: metali (o 41,3%), chemikaliów i wyrobów chemicznych (o 22,4%), wyrobów z drewna, korka, słomy i wikliny (o 19,9%), papieru i wyrobów z papieru (o 13,5%), ...
-
Niewypłacalności firm w Polsce w 2021 roku wzrosły o 71 proc. r/r
... i restrukturyzacji potwierdzanych na drodze sądowej. Rok 2020 zamknął się wzrostem o 22 proc. w porównaniu z przedkryzysowym rokiem 2019. Według ekspertów Coface na wzrost liczby ... . W tej grupie 57 proc. stanowiły firmy z rocznym obrotem do 5 mln złotych (o 22 pkt. proc. więcej niż w 2019 r.), a 37 proc. firm objętych postępowaniami generowało obrót ...
-
5 trendów w e-commerce w 2022 roku
... 20 proc. właścicieli sklepów internetowych w Polsce wciąż udostępnia tylko jeden sposób płatności, a 22 proc. dwa sposoby. Natomiast jedynie nieco ponad jedna czwarta oferuje trzy metody ... roczny wskaźnik wzrostu (CAGR) dla globalnego rynku BNPL (buy now, pay later) wyniesie 22,4 proc. do 2028 roku i będzie warty ponad 20 mld dolarów4. Wśród głównych ...
-
Produkcja przemysłowa w grudniu 2021 wyższa o 16,7% r/r
... podniesiono o 14,2%. Ceny były wyższe niż przed rokiem we wszystkich sekcjach przemysłu. Największy wzrost cen odnotowano w sekcji górnictwo i wydobywanie - o 22,5%, w tym w górnictwie rud metali - o 27,9%, a w wydobywaniu węgla kamiennego i węgla brunatnego (lignitu) - o 21,5%. Ceny w sekcji wytwarzanie i zaopatrywanie w energię elektryczną, gaz ...
-
Przenieś numer do Orange. Co proponuje operator?
... dodatkowo atrakcyjne smartfony w super cenach m.in. OPPO A16 3/32 GB w Planie Firmowym S z ratą 22 zł + VAT miesięcznie. Kolejnym dobrym wyborem jest Samsung Galaxy S21 FE 5G 6/128 GB ... ratą miesięczną 12 zł + VAT, Xiaomi Redmi Note 8 2021 4/64 GB przy zakupie Planu Firmowego S z ratą 22 zł miesięcznie + VAT, Xiaomi 11 Lite 5G NE 8/128 GB oraz vivo ...
-
Walentynki: czy ciągle królują tandetne prezenty?
... Według 26% zapytanych obawiamy się rozczarowanie na twarzy naszej połówki. Zdaniem 22% ankietowanych martwimy się czy atrakcja jest wystarczająco oryginalna. Uczestnicy badania „Walentynki ... 29% zapytanych Polaków oraz degustacja win dla dwojga, którą wskazało 22% respondentów. Kto przygotowuje lepsze niespodzianki na Walentynki? Według badania „ ...
-
Produkcja przemysłowa w styczniu 2022 wyższa o 19,2% r/r
... wikliny – o 24,2%, papieru i wyrobów z papieru – o 19,9%. W porównaniu z grudniem ub. roku, spadek produkcji sprzedanej (w cenach stałych) w styczniu br. odnotowano w 22 działach przemysłu, m.in. w produkcji pozostałego sprzętu transportowego – o 27,5%, maszyn i urządzeń – o 14,0%, urządzeń elektrycznych – o 12,1%, koksu i produktów rafinacji ropy ...
-
Jak dbać o zdrowie i urodę? Oto sposoby Polek
... , bo mają świadomość, że ruch to podstawa zdrowia. Z kolei zdaniem 19% wynika to z przekonania, że uprawianie sportu jest modne. Według 22% Polki nie mają czasu na aktywność fizyczną, bo są zapracowane i zmęczone. Według co piątego respondenta uprawianie sportów jest dla kobiet ...
-
Jakie były ferie zimowe?
... drugim miejscu znaleźli się nieco młodsi turyści (27%), a tuż za nimi czterdziestolatkowie (22%). W ubiegłym sezonie kolejność była odwrotna. Nieznacznie od ubiegłego roku wzrosła liczba ... ferie zimowe wyjechało w sobotę lub w niedzielę. 16% z nich podróż rozpoczęło w piątek, 22% w sobotę i 16% w niedzielę. Pozostałe dni tygodnia nie cieszyły się aż ...
-
Rekrutację pracowników planuje co czwarta firma
... w Holandii (+36%), Belgii (+34%) oraz Irlandii (+32%) i RPA (+32%). Wśród naszych bezpośrednich sąsiadów najaktywniej zamierzają rekrutować niemieccy pracodawcy (+22%). Czechy i Słowacja zgłaszają prognozę netto zatrudnienia na identycznym poziomie +11%, natomiast Polska plasuje się w końcówce światowego rankingu, prezentującego rekrutacyjne plany ...
-
Jak pojęcie "klasa średnia" rozumieją Polacy?
... to kwota 6–8 tysięcy brutto. 29% respondentów wskazywało na zarobki 4–6 tys. zł brutto, a 22% na przedział 8–10 tys. brutto. Respondenci deklarują, że o przynależności do klasy średniej ... 3% Polaków identyfikuje się z klasą wyższą. Do aspirowania do klasy średniej przyznaje się 22% badanych. Najczęściej wymieniane zawody, charakterystyczne dla klasy ...
-
Nastroje konsumentów w marcu 2022 pikują
... oraz przyszłej sytuacji finansowej gospodarstwa domowego (spadki odpowiednio o 22,0 p. proc. i 15,8 p. proc.). Dla pozostałych składowych wskaźnika spadki kształtowały ... Największy spadek odnotowano dla oceny przyszłej sytuacji ekonomicznej kraju (o 22,0 p. proc.). Dla pozostałych składowych wskaźnika spadki kształtowały się następująco: 15,8 p. proc ...
-
Handel ma największe problemy ze ściąganiem należności
... kontrahentów. W budownictwie ponad dwumiesięczne opóźnienia płatności dokuczają 24 proc. podmiotów, a w usługach 22 proc. Wciąż niemal połowa firm nie przeciwdziała zatorom płatniczym Lockdowny, ... o nienajlepszej opinii - zachęca. Pod koniec 2019 roku nie stanowiło to problemu dla 22 proc. badanych, dziś już tylko dla 12 proc. Zdecydowanie więcej ...
-
Parki handlowe i nieruchomości convenience w Polsce - obraz rynku
... względem liczby transakcji pierwsze miejsce zajmują parki handlowe i obiekty typu convenience. 22 transakcje zrealizowane w 2021 roku to rekordowy wynik. Struktura transakcji wskazuje ... na tworzenie atrakcyjnych stref zasięgu w skali mikro. Główne transakcje Spośród 22 transakcji odnotowanych w analizowanym sektorze, 18 to parki handlowe i małe ...
-
Ile kryzysów potrzeba do skrócenia łańcuchów dostaw?
... pieniędzmi, z czego aż 23% ograniczyło środki na rozrywkę i przyjemności, a 22% dokonało ogólnego ograniczenia wydatków. Zmiany objawiały się także tankowaniem na ... 15% chemikaliów. Sytuacja wygląda znacznie gorzej w imporcie, ponieważ w 2021 r. z Chin pochodziło aż 22% unijnego importu, w tym maszyny i pojazdy stanowiły 56%, dobra przemysłowe ...
-
Biurowce: w regionach ciągle sporo pustostanów
... regionach także odnotowano spadek aktywności najemców w zakresie renegocjacji i odnowień umów najmu. Transakcje tego typu na rynkach regionalnych w I kw. 2022 r. stanowiły 22,1% całkowitego popytu (spadek o 3,9 p.p. w stosunku do I kw. 2021 r. i aż o 21 p.p. w porównaniu z całym 2021 r.). Na nowe umowy przypadło 59,2% całkowitego popytu, natomiast ...
-
Inflacja w kwietniu 2022 jeszcze wyższa. Ceny wzrosły o 12,4% r/r
... roku wyższe ceny w zakresie mieszkania (o 17,0%), żywności (o 13,2%), transportu (o 21,1%), restauracji i hoteli (o 14,1%) oraz rekreacji i kultury (o 9,3%) podniosły ten wskaźnik odpowiednio o 4,22 p. proc., 3,22 p. proc., 1,99 p. proc., 0,66 p. proc. i 0,57 p. proc.
-
Rynek reklamy w I kw. 2022 r. Wojna i inflacja hamują wzrosty?
... w swoim sprawozdaniu finansowym podał, że Google w pierwszym kwartale zanotował 22,3% wzrost przychodów reklamowych globalnie, w tym 24,3% z reklamy w ... nośnikach tradycyjnych był sektor pozostałe, przy czym zaobserwowaliśmy spadek wydatków o 22%, w szczególności podmioty z kategorii fundacji, stowarzyszeń i instytucji politycznych przeznaczyły o ...
-
Wakacje czyli relaks nie bez kłopotów
... także, czego obawiamy się najbardziej podczas urlopu. Prawie co 4. turysta miał opóźniony lot 22% turystów musiało zmierzyć się z trudnościami wynikającymi z opóźnionym lotem, a 7% z jego odwołaniem. 19% ankietowych ... zabezpieczy bagaż, pomoże w przypadku opóźnionego lotu czy koronawirusowej izolacji lub kwarantanny. Badanie przeprowadzono 22 ...
-
Polacy o handlu internetowym
... spotkali się z żadną formą oszustwa w przypadku zakupów internetowych. Ci, którzy doświadczyli nieuczciwych praktyk, skarżyli się przede wszystkim na sam produkt (22%), 17% miało problem z płatnością, znacznie mniej (po 6%) respondentów skarżyło się na zwrot oraz dostawę. Co sądzą polscy konsumenci o tematach, których ...
-
Produkcja przemysłowa w maju 2022 wyższa o 15% r/r
... ceny wzrosły o 24,3%, w tym w wydobywaniu węgla kamiennego i węgla brunatnego (lignitu) o 48,9%, a w górnictwie rud metali - o 4,6%. W sekcji przetwórstwo przemysłowe ceny podwyższono o 22,1%, w tym najbardziej w produkcji koksu i produktów rafinacji ropy naftowej (o 93,4%). Wyższe niż przed rokiem były również ceny produkcji, m.in.: metali (o 45 ...