-
GUS: Produkcja przemysłowa w II 2024 wyższa o 3,3% r/r
Główny Urząd Statystyczny poinformował, że w lutym 2024 roku produkcja przemysłowa wzrosła o 3,3% r/r. W porównaniu ze styczniem wzrosła o 0,7%. Ceny produkcji sprzedanej przemysłu spadły o 10,1% r/r, a w porównaniu do poprzedniego miesiąca wzrosły o 0,1%. Ceny produkcji budowlano-montażowej wzrosły o 7,5% r/r, a w porównaniu ze styczniem wzrosły ...
-
GUS: Produkcja przemysłowa w II 2025 niższa o 2% r/r
Główny Urząd Statystyczny poinformował, że w lutym 2025 roku produkcja przemysłowa była o 2% niższa r/r. W porównaniu ze styczniem spadła o 0,4%. Ceny produkcji sprzedanej przemysłu spadły o 1,3% r/r i o 0,2% w stosunku do poprzedniego miesiąca. Ceny produkcji budowlano-montażowej wzrosły o 3,6% r/r, a w porównaniu ze styczniem wzrosły o 0,2%. Jak ...
-
Wskaźnik optymizmu - II 2004
W lutym Wskaźnik Optymizmu Konsumentów (WOK) spadł o blisko 2 punkty do 75,16 pkt. Pogorszenie nastrojów wśród konsumentów wywołały przede wszystkim gorsze oceny sytuacji gospodarczej w kraju. Druga składowa wskaźnika WOK - skłonność do zakupów - zmieniła się nieznacznie (-0,55 pkt.). W lutym po raz drugi z rzędu konsumenci lepiej oceniali ...
Tematy: wok, wskaźnik optymizmu konsumentów -
Najpopularniejsze wirusy - II 2004
Ostatnie cztery tygodnie to zdecydowanie najgorszy miesiąc pod względem aktywności wirusów w całej historii komputerów. Pojawiło się wiele nowych i niebezpiecznych złośliwych kodów, a i starsze nie dawały spokoju użytkownikom. Mydoom, Nachi, Doomjuice, Netsky, Bagle oraz ich liczne odmiany nie pozwoliły użytkownikom komputerów na chwilę spokoju. ...
-
Wydatki na reklamę - II 2004
Jak donosi firma badawcza Expert Monitor, w lutym wydatki na reklamę w Telewizji wyniosły 439 996 067 zł, tj. około 80 mln zł więcej (+22%) w porównaniu do miesiąca poprzedniego i o ponad 20 mln złotych (-4,3%) mniej niż w lutym 2003 roku. Tradycyjnie w pierwszych miesiącach roku obserwujemy wzrost wydatków w telewizji - jednak tegoroczny wzrost ...
Tematy: reklama, wydatki na reklamę -
Internet w Polsce - II 2004
Jak wynika z badania TNS Interbus, przeprowadzonego przez TNS OBOP w lutym 2004 roku, 14% Internautów powyżej 15 roku życia korzysta z usług bankowych za pośrednictwem Internetu. W ostatnim półroczu odsetek ten nie zmienił się, jednak w porównaniu do lutego 2003 był wyższy o 5 punktów procentowych, zaś w porównaniu do lutego 2002 - o 7 punktów ...
-
GUS: koniunktura gospodarcza II 2005
Ocena ogólnego klimatu koniunktury w przetwórstwie przemysłowym jest pozytywna, zbliżona do przedstawionej w styczniu i nieco gorsza od oceny z analogicznego miesiąca ubiegłego roku. Złożyły się na to gorsze oceny w zakresie bieżącego popytu i bieżącej produkcji oraz lepsze odpowiednie oczekiwania na najbliższe miesiące - poinformował Główny Urząd ...
-
Koniunktura konsumencka II 2005
Poprawa nastrojów w obszarze wskaźników ufności konsumenckiej, obserwowana od maja 2004 r. i utrzymująca się jeszcze w styczniu 2005 r., uległa w lutym pewnemu pogorszeniu, ale utrzymała się na poziomie wyższym niż w IV kwartale - poinformował Główny Urząd Statystyczny. Zawieszenie wspomnianej tendencji ma charakter niejednolity i w większej ...
-
Wirusy i trojany II 2005
W okresie od 21 stycznia do 20 lutego 2005 firma Trend Micro wykryła ponad 3 000 nowych wirusów. To o blisko 50 procent więcej, niż miesiąc wcześniej, kiedy odnotowano 2 200 nowych szkodliwych programów. Powróciły wirusy BAGLE i MYDOOM, najwięcej infekcji spowodował SDBOT.APA. Pierwszy alarm wirusowy w tym roku wywołany był przez kolejny wariant ...
-
Najpopularniejsze wirusy II 2005
Zgodnie z danymi zebranymi przez Panda ActiveScan, darmowy skaner antywirusowy online, w lutym Downloader.GK znów zaatakował największą liczbę komputerów. Warto zauważyć, iż cała rodzina złośliwych kodów podobnych do Downloader'a zajęła aż cztery miejsca rankingu. Pozycja trojanów nadal pozostaje niezachwiana. W ostatnim miesiącu Downloader.GK ...
-
Branża PR w mediach II 2005
W mediach ukazuje się coraz więcej informacji o lobbingu, a temat public relations najczęściej porusza Gazeta Prawna. To wyniki szóstego raportu PRoto o wizerunku branży PR w mediach. Najczęściej wzmiankowanymi w kontekście PR firmą i agencją były Instytut Monitorowania Mediów oraz agencja Fleishman-Hillard. Szóstym badaniem przekazów o branży PR ...
-
Sprzedaż samochodów II 2005
W lutym 2005 roku sprzedaż nowych samochodów osobowych wyniosła 19.836 sztuk, o niemal 11 procent mniej niż w poprzednim miesiącu i o 34,3 procent mniej niż w styczniu 2004 roku - donosi w comiesięcznym raporcie Instytut Samar. Łączna sprzedaż tegoroczna wyniosła 42.077 aut, o 29,1 procent mniej niż rok temu. W wynikach skumulowanych pierwszą ...
-
Inflacja II 2005: deflacja 0,1%
W lutym 2005 r. odnotowano spadek cen towarów i usług konsumpcyjnych (o 0,1%) - poinformował Główny Urząd Statystyczny. Niższy niż przed miesiącem był wzrost cen konsumpcyjnych w skali roku (3,6%, wobec 3,7%). Ceny żywności obniżyły się w lutym br. o 0,3%. Nastąpił dalszy spadek cen cukru (o 2,8%), mięsa wieprzowego (o 2,2%), drobiu (o 2,1%) oraz ...
-
Produkcja samochodów II 2005
W lutym 2005 roku wzrosła w Polsce produkcja samochodów osobowych i dostawczych - donosi Instytut Samar. W Polsce produkuje się coraz więcej samochodów, pomimo tego, że coraz mniej się ich sprzedaje. W segmencie samochodów osobowych produkcja krajowa w ubiegłym miesiącu wyniosła 42.609 sztuk, o ponad 5 procent więcej niż notowano w tym samym ...
-
Produkcja w Polsce II 2005
Według wstępnych danych Głównego Urzędu Statystycznego produkcja sprzedana przemysłu po wyeliminowaniu wpływu zmian cen (w przedsiębiorstwach o liczbie pracujących powyżej 9 osób) była w lutym br. o 2,1% wyższa niż przed rokiem (kiedy notowano przyspieszenie dynamiki produkcji sprzedanej w miesiącach poprzedzających akcesję - w lutym ub. roku ...
-
Unia Europejska w prasie II 2005
Telefoniczna Agencja Informacyjna przygotowała drugi raport, w którym przeanalizowane zostały przekazy prasowe dotyczące gospodarczych aspektów Unii Europejskiej. W porównaniu do stycznia b.r., w analizowanym okresie w prasie ukazało się o ponad 50% mniej publikacji na ten temat. W okresie od 1. do 28. lutego 2005 r. Telefoniczna Agencja ...
-
Reklama w motoryzacji II 2005
W lutym wydatki producentów i importerów aut osobowych na reklamę w mediach wyniosły 43 mln 878 tys. zł - donosi w comiesięcznym raporcie Instytut Samar, powołując się na dane zebrane przez firmę Expert-Monitor. Dla porównania, wydatki na reklamę rok wcześniej osiągnęły poziom 41 mln 971 tys. zł. Większość kwot przeznaczonych na reklamę w ...
-
Kadra zarządzająca w mediach II 2005
Piotr Nurowski, prezes Elektrimu, był w lutym 2005 roku najczęściej opisywanym w mediach szefem spośród 50 prezesów największych firm w Polsce. Z raportu "Bossowie polskiej gospodarki w mediach" przygotowanego przez Instytut Monitorowania Mediów wynika jednak, że Nurowski był zwykle wymieniany w publikacjach nie jako biznesmen, ale działacz ...
-
Bezrobocie w Polsce - II 2005
W lutym 2005 r., w porównaniu do stycznia br. i lutego 2004 r. zanotowano spadek liczby zarejestrowanych bezrobotnych i stopy bezrobocia - poinformował Główny Urząd Statystyczny. Większa niż przed rokiem była liczba bezrobotnych nowo zarejestrowanych i jednocześnie wzrosła liczba bezrobotnych wyrejestrowanych z ewidencji urzędów pracy. W ...
-
Instytucje badania rynku i opinii II 2005
Raporty sporządzane przez instytucje badania rynku i opinii stanowią częstą inspirację dla autorów artykułów prasowych. Są bogatym źródłem wiedzy o naszym społeczeństwie, a wyniki, nierzadko zaskakujące, mogą być doskonałą ilustracją dla opisywanych przez dziennikarzy wydarzeń. Serwis eprasa.com podjął się sprawdzenia, o których badaniach tych ...
-
Import aut używanych II 2005
Po zanotowanym w styczniu znacznym spadku ilości sprowadzonych do Polski używanych samochodów osobowych, luty przyniósł ponowny wzrost - informuje w comiesięcznym raporcie Instytut Samar. W ciągu miesiąca sprowadzono 66 tysięcy 508 aut, o niemal 16,5 procent więcej niż miesiąc wcześniej. Wśród sprowadzonych samochodów, 63 tysiące 379 sztuk ...
Tematy: import aut używanych, samochody używane -
GUS: koniunktura gospodarcza II 2006
Ocena ogólnego klimatu koniunktury w przetwórstwie przemysłowym jest w lutym optymistyczna, nieco bardziej korzystna niż w styczniu, choć nieznacznie gorsza niż w analogicznym miesiącu dwóch ostatnich lat. Wpływają na to lepsze niż przed miesiącem przewidywania dotyczące przyszłego portfela zamówień i produkcji. Bieżący portfel zamówień i ...
-
Koniunktura konsumencka II 2006
Obecne notowania obu wskaźników ufności konsumenckiej (bieżącego oraz wyprzedzającego) świadczą o tym, że w lutym 2006 r. poziom nastrojów społecznych w obszarze konsumpcji indywidualnej jest znacznie korzystniejszy niż przed rokiem czy dwoma laty. Nie zaobserwowano natomiast istotnych zmian wartości wskaźników porównując wyniki z ostatnich dwóch ...
-
Wirusy i robaki II 2006
Firma Kaspersky Lab, producent oprogramowania antywirusowego i służącego do ochrony danych, opublikowała listę dwudziestu szkodliwych programów, które najczęściej atakowały użytkowników w lutym 2006 r. Na pierwszy rzut oka luty 2006 roku wydawał się o wiele spokojniejszy niż styczeń, w którym epidemie robaków Nyxem.e oraz Feebs zyskały spory ...
-
Najpopularniejsze wirusy II 2006
Panda Software, na podstawie bezpłatnego skanera antywirusowego Panda ActivScan, przygotowała ranking najczęściej występujących wirusów lutego. Od czasu pojawienia się najczęściej wykrywanym złośliwym kodem w Polsce i na świecie jest nadal Sdbot.ftp. Aż osiem spośród dziesięciu najczęściej wykrywanych w lutym zagrożeń należało do rodziny robaków. ...
-
Ranking wirusów II 2006
Kaspersky Lab, producent oprogramowania antywirusowego i służącego do ochrony danych, opublikował listę On-line Scanner Top 20 opartej na analizie danych zgromadzonych przez firmę Kaspersky Lab przy użyciu skanera on-line w lutym 2006 roku. W porównaniu z przygotowywaną przez firmę listą najpopularniejszych szkodników, opartą na danych z ruchu ...
-
Badanie Internetu w Polsce II 2006
Z Internetu korzysta obecnie ponad 40 procent respondentów. 70 procent z nich łączy się z siecią codziennie lub prawie codziennie, jedna trzecia poświęca na to więcej niż godzinę dziennie. Wśród nich jest już spora grupa dzieci. Stanowią one ponad 2 milionową społeczność internetową, która urosła w ciągu ostatnich 12 miesięcy o ponad 100 tysięcy. ...
-
Sprzedaż samochodów II 2006
W lutym sprzedano 18.079 aut, o 2,51 procent mniej niż miesiąc wcześniej i o niemal 9 proc. mniej niż uzyskano w lutym roku 2005 - podał w comiesięcznym raporcie Instytut Samar monitorujący polski rynek motoryzacyjny. Sprzedaż skumulowana, która po dwóch miesiącach roku wyniosła 36.624 auta, wykazuje spadek o 12,9 procent w porównaniu z ...
-
Samochody dostawcze II 2006
W lutym 2006 roku sprzedaż nowych samochodów dostawczych w Polsce wyniosła 2 tys. 626 sztuk, co oznacza wzrost o 12,27 procent w stosunku do poprzedniego miesiąca - podaje Instytut Samar, monitorujący polski rynek motoryzacyjny. W porównaniu do analogicznego miesiąca roku ubiegłego wynik lutowy był lepszy o 8,15 proc. Większość producentów ...
-
Branża PR w mediach II 2006
W lutowym raporcie PRoto o wizerunku branży public relations w mediach znalazło się 186 materiałów poświęconych zagadnieniom PR-owskim. To absolutny rekord! Tak duże zainteresowanie public relations zostało wywołane przede wszystkim szeroko komentowanymi 100 dniami rządów premiera Marcinkiewicza oraz raportami branżowymi. Badanie przekazów o ...
-
Inflacja II 2006
W lutym 2006 r. ceny towarów i usług konsumpcyjnych przeciętnie utrzymały się na poziomie zbliżonym do zanotowanego przed miesiącem. Nieco wyższy niż w styczniu br. był wzrost cen konsumpcyjnych w skali roku (0,7%, wobec 0,6%) - podał Główny Urząd Statystyczny. Ceny żywności wzrosły w lutym br. o 0,3%, na co wpłynęły głównie podwyżki cen warzyw (o ...
-
Produkcja samochodów II 2006
Całkowita produkcja samochodów osobowych w lutym zamknęła się liczbą 47 tysięcy 716 sztuk, o 11,9 procent większą w porównaniu do lutego ubiegłego roku - podaje Instytut Samar monitorujący polski rynek motoryzacyjny. W porównaniu do poprzedniego miesiąca - stycznia, produkcja zmniejszyła się tylko o 1,02 procent. Całkowita produkcja samochodów ...
-
Produkcja samochodów dostawczych II 2006
Produkcja samochodów dostawczych była w lutym rekordowo wysoka - podaje Instytut Samar, analizujący polski rynek motoryzacyjny. Miesięczna produkcja w wysokości 9 tys. 874 pojazdów to o ponad 10 procent więcej w stosunku do stycznia i o 12,5 proc. więcej niż w lutym ubiegłego roku. Wynik od początku roku (18 tys. 830 auta) jest o 8,5 procent ...
-
Produkcja w Polsce II 2006
Według wstępnych danych Głównego Urzędu Statystycznego produkcja sprzedana przemysłu po wyeliminowaniu wpływu zmian cen (w przedsiębiorstwach o liczbie pracujących powyżej 9 osób) była w lutym br. o 10,1% wyższa niż przed rokiem. W porównaniu ze styczniem br. poziom produkcji nie uległ zmianie. Po wyeliminowaniu wpływu czynników o charakterze ...
-
Ceny produktów rolnych II 2006
Jak podaje Główny Urząd Statystyczny na rynku rolnym w lutym, w porównaniu ze styczniem br., odnotowano w skupie wzrost cen zbóż (pszenicy o ok. 3% i żyta o ponad 8%), żywca wołowego i drobiowego (odpowiednio o ok. 5% i o ok. 2%) oraz nieznaczny wzrost cen mleka (o 0,3%). W obrocie targowiskowym wzrosły ceny zbóż (pszenicy o ok. 2% i żyta o ponad ...