-
Kadra zarządzająca w mediach II 2006
Krzysztof Skóra, nowy prezes KGHM został w lutym 2006 liderem rankingu "Bossowie polskiej gospodarki" przygotowanego przez Instytut Monitorowania Mediów. W pierwszej piątce zestawienia znaleźli się oprócz zwycięzcy - debiutanta także szefowie Grupy Lotos, Kompanii Węglowej, Polkomtela i PKN Orlen. Do lutowego rankingu "Bossowie polskiej gospodarki ...
-
Bezrobocie w Polsce II 2006
W lutym 2006 r., w porównaniu do stycznia br. zanotowano spadek liczby zarejestrowanych bezrobotnych, a stopa bezrobocia utrzymała się na tym samym poziomie - podał Główny Urząd Statystyczny. W stosunku do analogicznego okresu ub. roku nastąpił spadek liczby bezrobotnych i jednocześnie obniżyła się stopa bezrobocia. W tym samym okresie nieznacznie ...
-
Wskaźnik Optymizmu II 2006
W marcu kolejny raz z rzędu pogorszyły się nastroje wśród konsumentów. Liczony przez Ipsos wskaźnik optymizmu konsumentów (WOK) spadł do poziomu 95,97 pkt (spadek o 1,05 pkt). Spadek optymizmu w ostatnim miesiącu wynika przede wszystkim z pogarszającego się klimatu gospodarczego. Obawy konsumentów dotyczą przede wszystkim przyszłej sytuacji w ...
-
Samochody używane II 2006
W lutym 2006 roku, podobnie jak miesiąc wcześniej, import samochodów używanych utrzymał się na poziomie znacznie niższym niż ubiegłoroczny - podaje Instytut Samar, analizujący polski rynek motoryzacyjny. W urzędach celnych zgłoszono niespełna 40 tysięcy pojazdów. Liczba samochodów używanych, zgłoszonych w urzędach celnych w lutym 2006 roku, ...
-
Wyniki Megapanel II 2006
Polskie Badania Internetu Sp. z o.o. (PBI) i firma badawcza Gemius S.A., współpracujące w zakresie realizacji badania "Megapanel PBI/Gemius", będącego standardem pomiaru oglądalności witryn i aplikacji internetowych w Polsce, opublikowały wyniki za luty 2006 roku. Tym razem witryną o największym zasięgu było Google. Okazało się, że zasięg tej ...
-
GUS: koniunktura gospodarcza II 2007
Ocena ogólnego klimatu koniunktury w przetwórstwie przemysłowym jest w lutym optymistyczna, lepsza od sygnalizowanej w styczniu i korzystniejsza niż w analogicznym miesiącu od 1993 r. Wpływa na to wzrost zarówno bieżącego jak i przyszłego portfela zamówień i produkcji. Przedsiębiorcy z niewielkimi opóźnieniami regulują swoje zobowiązania finansowe ...
-
Wskaźnik Optymizmu II 2007
W lutym nastroje konsumentów wyraźnie się pogorszyły. Liczony przez Ipsos wskaźnik optymizmu konsumentów (WOK) spadł aż o 9 pkt. do 94,86 pkt. O spadku zadecydowały przede wszystkim słabsze oceny klimatu gospodarczego (o 13 pkt.). Spadek ten jest wyrazem bardziej ogólnych tendencji. Wskaźnik w zasadniczej części ocenia dynamikę zmian w minionych i ...
-
Koniunktura konsumencka II 2007
W lutym obydwa wskaźniki ufności konsumenckiej (bieżący oraz wyprzedzający) poprawiły się w porównaniu do wyników uzyskanych w poprzednim miesiącu - podał Główny Urząd Statystyczny. Zaobserwowano wprawdzie gorsze niż w styczniu oceny zmian sytuacji finansowej gospodarstwa domowego i ogólnej sytuacji ekonomicznej kraju (w ostatnich 12 miesiącach), ...
-
Indeks biznesu PKPP Lewiatan II 2007
Indeks Biznesu PKPP Lewiatan odrobił straty z poprzedniego miesiąca. Indeks kwartalny wzrósł o 4 punkty, a indeks roczny aż o 6 punktów, osiągając odpowiednio poziomy 78 i 76 punktów. Notowania indeksu powróciły blisko stanu pod koniec ubiegłego roku. Pesymistyczne prognozy z zeszłego miesiąca rozwiały bardzo dobre wyniki gospodarki za styczeń. ...
-
Wirusy i robaki II 2007
Kaspersky Lab, producent oprogramowania antywirusowego i służącego do ochrony danych, opublikował listę dwudziestu szkodliwych programów, które najczęściej atakowały użytkowników w lutym 2007 r. W styczniowym rankingu 20 najpopularniejszych szkodliwych programów analitycy z Kaspersky Lab zauważyli, że robaki Warezov zostały niemal całkowicie ...
-
Ranking wirusów II 2007
Kaspersky Lab, producent oprogramowania antywirusowego i służącego do ochrony danych, prezentuje listę "On-line Scanner Top 20" opartą na analizie danych zgromadzonych przez ekspertów z laboratorium antywirusowego przy użyciu skanera on-line w lutym 2007 roku. Ranking ten daje prawdziwy obraz zagrożeń znajdujących się w komputerach użytkowników w ...
-
Sprzedaż samochodów II 2007
W lutym sprzedano na polskim rynku 22.024 nowe samochody osobowe - podaje Instytut Badania Rynku Motoryzacyjnego Samar. To wynik o 21,3 procent wyższy niż uzyskany przed rokiem i o 3,3 procent niższy niż w poprzednim miesiącu. Średnia dzienna sprzedaż na poziomie niemal 918 aut po raz pierwszy od kilkunastu miesięcy przekroczyła pułap 900 sztuk. ...
-
Samochody używane II 2007
W ciągu dwóch pierwszych miesięcy 2007 roku do Polski sprowadzono z krajów UE ponad 133 tys. samochodów używanych - podaje w raporcie Instytut Rynku Motoryzacyjnego Samar. To o niemal 80 procent więcej niż rok wcześniej. W drugim miesiącu roku w polskich izbach celnych zgłoszono ponad 64,5 tysiąca samochodów używanych. To o 5,9 procent mniej niż w ...
-
Zagraniczne telewizje o Polsce II 2007
Z najnowszego raportu "Zagraniczne telewizje o Polsce" Instytutu Monitorowania Mediów wynika, że w lutym zagraniczne stacje telewizyjne mówiły o Polsce prawie czterokrotnie rzadziej niż w styczniu. O naszym kraju informowano z reguły neutralnie oraz znacznie częściej w kontekście bezpieczeństwa międzynarodowego niż spraw wewnętrznych. Lutowy ...
-
Inflacja II 2007
Jak podaje Główny Urząd Statystyczny w lutym 2007 r. ceny towarów i usług konsumpcyjnych wzrosły o 0,3%. Większa niż przed miesiącem była dynamika cen konsumpcyjnych w skali roku (1,9%, wobec 1,6%). Ceny żywności wzrosły w lutym br. o 0,8%, w tym najbardziej drobiu - o 6,4%. Podrożały warzywa (o 3,7%) oraz mąka (o 2,7%). Zanotowano również wzrost ...
-
Branża PR w mediach II 2007
Lutowe zestawienie publikacji na temat public relations zostało zdominowane przez promocję polskich miast. Pod ostrzałem uwag specjalistów znalazły się zarówno wizerunek Polski za granicą, jak i odpowiedzialni za niego politycy. Lutowy raport wizerunkowy obejmuje 132 publikacje dotyczące branży public relations. 39 materiałów poświęcono PR-owi ...
-
Ceny produktów rolnych II 2007
Jak podaje Główny Urząd Statystyczny na rynku rolnym w lutym, w porównaniu ze styczniem br., odnotowano w skupie wzrost cen wszystkich podstawowych produktów rolnych. Największy wzrost dotyczył cen drobiu rzeźnego (o ponad 9%). Wzrosły również ceny zbóż (pszenicy o blisko 3% i żyta o prawie 4%), żywca wołowego i wieprzowego (o ok. 3%) oraz mleka ...
-
Produkcja samochodów II 2007
W lutym z taśm montażowych zjechało łącznie 62 tys. 465 samochodów osobowych i dostawczych, o 3,1 procent mniej niż w poprzednim miesiącu, ale o blisko 8,5 procent więcej niż przed rokiem - podaje Instytut Samar, monitorujący polski rynek motoryzacyjny. Od początku roku wyprodukowano w Polsce 126 tys. 904 samochody. Oznacza to wzrost w stosunku do ...
-
Produkcja w Polsce II 2007
Według wstępnych danych Głównego Urzędu Statystycznego produkcja sprzedana przemysłu po wyeliminowaniu wpływu zmian cen (w przedsiębiorstwach o liczbie pracujących powyżej 9 osób) była w lutym br. o 12,9% wyższa niż przed rokiem i o 2,1% niższa w porównaniu ze styczniem br. Po wyeliminowaniu wpływu czynników o charakterze sezonowym produkcja ...
-
Bezrobocie w Polsce II 2007
Jak podaje Główny Urząd Statystyczny, w lutym 2007 r. odnotowano spadek liczby bezrobotnych oraz stopy bezrobocia, zarówno w ujęciu rocznym jak i miesięcznym. Mniejsza niż przed miesiącem była liczba bezrobotnych nowo zarejestrowanych, natomiast wzrosła liczba bezrobotnych wyrejestrowanych z ewidencji urzędów pracy. W porównaniu z lutym 2006 r. ...
-
Najczęściej cytowane media II 2007
W lutowym rankingu "Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce" opracowanym przez IMM, Dziennik wyprzedził Gazetę Wyborczą, zajmując tym samym drugie miejsce. Zwycięskiego miejsca na podium skutecznie broni Rzeczpospolita. W pierwszej piętnastce znalazły się dwie stacje telewizyjne - TVN24 i TVN oraz aż trzy stacje radiowe - RMF FM, PR1 i TOK FM. ...
-
Wyniki Megapanel II 2007
Polskie Badania Internetu Sp. z o.o. (PBI) i firma badawcza Gemius S.A., współpracujące w zakresie realizacji badania "Megapanel PBI/Gemius", będącego standardem pomiaru oglądalności witryn i aplikacji internetowych w Polsce, opublikowały wyniki za luty 2007 roku. Biorąc pod uwagę miesięczny zasięg witryn, w lutym 2007, podobnie jak w styczniu ...
-
Koniunktura gospodarcza II 2008
Jak podaje Główny Urząd Statystyczny ogólny klimat koniunktury w przetwórstwie przemysłowym jest oceniany korzystnie, na poziomie nieco wyższym od obserwowanego w styczniu br. i w analogicznym miesiącu od 1993 r. Na nastroje przedsiębiorców wpływają optymistyczne, lepsze niż przed miesiącem, oceny zarówno bieżącego jak i przyszłego portfela ...
-
Lista dłużników II 2008
Według nowego raportu InfoDług, przygotowanego przez InfoMonitor Biuro Informacji Gospodarczej S.A. (InfoMonitor) oraz Biuro Informacji Kredytowej S.A. (BIK), w lutym 2008 roku łączna kwota zaległych płatności klientów podwyższonego ryzyka wzrosła do 6,16 miliarda złotych. Jeszcze w sierpniu 2007 roku zaległe płatności Polaków wynosiły 4,9 ...
-
Koniunktura konsumencka II 2008
W lutym 2008 r., podobnie jak w dwóch poprzednich miesiącach, uległy dalszemu pogorszeniu wskaźniki ufności konsumenckiej, zarówno bieżący, jak i wyprzedzający. Utrzymał się jednak korzystny dystans wobec wyników z poprzednich miesięcy i lat - podał Główny Urząd Statystyczny. Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej zmniejszył się o 0,2 pp. i wynosi ...
-
Wirusy i robaki II 2008
Kaspersky Lab, producent oprogramowania antywirusowego i służącego do ochrony danych, opublikował listę dwudziestu szkodliwych programów, które najczęściej atakowały użytkowników w lutym 2008 r. Dane statystyczne uzyskane w wyniku skanowania ruchu pocztowego w lutym 2008 roku w niewielkim stopniu różnią się od danych dotyczących pierwszego ...
-
Ranking wirusów II 2008
Kaspersky Lab, producent oprogramowania antywirusowego i służącego do ochrony danych, prezentuje listę "On-line Scanner Top 20" opartą na analizie danych zgromadzonych przez ekspertów z laboratorium antywirusowego przy użyciu skanera on-line w lutym 2008 roku. Ranking ten daje prawdziwy obraz zagrożeń znajdujących się w komputerach użytkowników w ...
-
Indeks biznesu PKPP Lewiatan II 2008
Indeks Biznesu PKPP Lewiatan w lutym utrzymał notowania kwartalne i półroczne z poprzedniego miesiąca na poziomie 68 i 66 punktów, ale stracił jeden punkt w notowaniu rocznym. Stabilizacja Indeksu na stosunkowo wysokim poziomie sugeruje, że spowolnienie nie będzie tak znaczące, jak wcześniej oczekiwano. Dzięki rosnącej konsumpcji i inwestycjom ...
-
Najpopularniejsze wirusy II 2008
Trojany atakują nieco rzadziej - wynika z nowego raportu Panda Security. Choć w lutym spowodowały prawie jedną czwartą wykrytych infekcji, to można jednak mówić o zatrzymaniu stałej tendencji wzrostowej, z jaką mieliśmy do czynienia w 2007 roku. Coraz więcej infekcji powodują natomiast robaki. W lutym trojany wywołały 23,7% infekcji ...
-
Programy informacyjne w TV II 2008
Wszystkie programy informacyjne zanotowały w lutym 2008 r. spadek oglądalności w porównaniu z lutym 2007 r. - wynika z danych AGB Nielsen Media Research. Jak podaje AGB NMR, najchętniej oglądanym programem informacyjnym w lutym 2008 r. były "Wiadomości" (TVP1), które oglądało średnio 4,89 mln widzów, co dawało stacji w tym czasie udział w rynku na ...
-
MPiPS: bezrobocie II 2008
Stopa bezrobocia rejestrowanego wyniosła w lutym 2008 roku 11,5 proc. i w porównaniu do stycznia była o 0,2 punktu niższa - podał resort pracy w komunikacie. Spadek stopy bezrobocia miał miejsce we wszystkich województwach. Najsilniej (o 0,4 punktu procentowego) spadło natężenie bezrobocia w województwach: lubuskim, opolskim i warmińsko-mazurskim ...
-
Najpopularniejsze stacje telewizyjne II 2008
Telewizji TVN wzrósł w lutym 2008 r. udział w rynku w porównaniu z lutym 2007 r., a TVP1, TVP2 i Polsat traciły widzów - wynika z danych AGB Nielsen Media Research. TVP1, najchętniej oglądana stacja telewizyjna, miała w lutym 2008 r. 23,82 proc. udziałów w rynku. W lutym 2007 r. kształtował się on na poziomie 24,1 proc. Na drugim miejscu znalazła ...
-
Sprzedaż samochodów II 2008
W lutym sprzedaż samochodów osobowych osiągnęła poziom 28 tys. 192 sztuk, o ponad 28 procent wyższy niż zanotowany w analogicznym miesiącu 2007 roku - poinformował Samar, motoryzacyjna firma analityczna. Import aut używanych przekroczył 80 tysięcy. Wyniki skumulowane sprzedaży samochodów wyniosły 56 tys. 567 sztuk, o 26,3 procent więcej niż rok ...
-
Reklama w telewizji II 2008
W lutym 2008 r. największe wpływy reklamowe miała telewizja Polsat - wynika z danych AGB Nielsen Media Research. Polsat zarobił na reklamach w lutym 2008 r. 162,79 mln zł, czyli o 44,08 proc. więcej niż w lutym 2007 r. Na drugim miejscu, pod względem wpływów reklamowych, znalazł się TVN ze 137,66 mln zł (wzrost o 3,97 proc.). Spośród stacji ...
-
Produkcja samochodów II 2008
W lutym 2008 roku wyprodukowano w Polsce 88,8 tysiąca samochodów, o 32,2 procent więcej niż przed rokiem - podał Instytut Samar, monitorujący polski rynek motoryzacyjny. Samochody osobowe stanowią po dwóch miesiącach roku 86,3 procent krajowej produkcji (przed rokiem było to 87 proc.). Liczba wyprodukowanych w Polsce aut osobowych, która wyniosła ...