-
Przetargi - raport II 2019
Po zeszłorocznym mocnym wzroście liczby przetargów budowlanych zaobserwowanym w lutym 2018 roku, tegoroczne dane nie wskazują na powrót do normy – wskazuje opracowanie wykonane przez serwis eGospodarka.pl. Rok wyborczy przeminął, ale liczba przetargów budowlanych kształtuje się nieco powyżej wieloletniej średniej. Czyżby był to wpływ inwestycji ...
-
Sektor MŚP: ocena I kw. 2019 i prognoza II kw. 2019
Jest gorzej. Przynajmniej jeżeli chodzi o badane przez Instytut Keralla Research nastroje towarzyszące przedstawicielom sektora małych i średnich przedsiębiorstw. Najnowszy odczyt wskaźnika KERNA pokazał wartość o 3,92 pkt. niższą niż przed kwartałem. Negatywnej zmianie uległa również skłonność do inwestowania - obrazujący ją indeks ZAIR osiągnął ...
-
Koniunktura gospodarcza wg MŚP II poł. 2019
Nastroje przedstawicieli sektora małych i średnich przedsiębiorstw ulegają pogorszeniu. Najnowszy odczyt Busometru, cyklicznego badania publikowanego przez Związek Pracodawców Polskich, wskazuje obecnie 48,8 pkt., a więc o niemal 7 pkt proc. mniej niż w poprzednim półroczu. Obecnie jedynie 8% ankietowanych jest zdania, że koniunktura gospodarcza w ...
-
Koniunktura konsumencka II 2020. Polacy w gorszych nastrojach
W lutym 2020 roku bieżąca koniunktura konsumencka w naszym kraju prezentuje się gorzej niż w poprzednim miesiącu – podał GUS. O gorszych nastrojach konsumentów przesądziły przede wszystkim mało optymistyczne oceny bieżącej sytuacji gospodarstwa domowego, a także możliwości dokonywania ważnych zakupów oraz przyszłego poziomu bezrobocia. Koniunktura ...
-
Badania internetu Gemius/PBI II 2020
Polskie Badania Internetu (PBI) i firma badawcza Gemius opublikowały wyniki za luty 2020 roku. Liczba internautów w Polsce w lutym 2020 roku wyniosła ogółem 27,9 mln, z czego na komputerach osobistych i laptopach (komputery osobiste używane w domu oraz w pracy) – 22,8 mln, a na urządzeniach mobilnych (smartfony i tablety) 23,8 mln. WYDAWCY ...
-
GUS: produkcja przemysłowa w II 2020 na dużym plusie. Wzrost o prawie 5%
GUS opublikował właśnie najświeższe doniesienia na temat wyników, jakie w lutym br. wypracowała polska produkcja przemysłowa. Są zaskakująco pozytywne - wynika z nich, że w drugim miesiącu tego roku produkcja sprzedana przemysłu wzrosła o 4,9% w ujęciu rocznym i o 2,2% w ujęciu miesięcznym. Ceny produkcji były kosmetycznie (0,1%) wyższe aniżeli w ...
-
Ceny produktów rolnych II 2020. Żyto w skupie o 1/4 tańsze niż rok temu
Odnotowane w lutym br. ceny podstawowych produktów rolnych w skupie okazały się o 1,5% wyższe od cen z poprzedniego miesiąca. Spadki odnotowały jedynie ceny żyta, jęczmienia, pszenżyta i owsa. Z kolei w ujęciu rocznym mieliśmy do czynienia z podwyżkami, które sięgnęły 7,5% - wynika z informacji opublikowanych właśnie przez GUS. Ceny skupu i ceny ...
-
Najczęściej cytowane media II 2020. Onet znów liderem
Onet po raz kolejny został najbardziej opiniotwórczym medium. Portal prowadzi w zestawieniu od marca ubiegłego roku. Z analizy przeprowadzonej w lutym 2020 roku przez Instytut Monitorowania Mediów wynika, że na podium znalazły się także Rzeczpospolita i RMF FM. Na kolejnych pozycjach uplasowały się kolejno "Gazeta Wyborcza" i Wirtualna Polska. W ...
-
Pracownicy z Ukrainy wracają do Polski. Zatrzyma ich II fala pandemii?
Liczba Ukraińców zarejestrowanych w ZUS na koniec sierpnia wzrosła o ponad 27 tys. w porównaniu z końcem lipca. Według prognoz na przełomie września i października powinna już przekroczyć poziom z lutego, czyli sprzed pandemii. W tej chwili pracy dla obywateli ze wschodu nie brakuje, ale rynek wyczekuje co przyniesie jesienna fala epidemii - ...
-
Sektor MŚP gotowy na II falę pandemii. Czego boją się firmy?
KRD przedstawia najświeższą, piątą już odsłonę badania "KoronaBilans MŚP". Najnowsze opracowanie dostarcza nam kolejną porcję informacji dotyczących kondycji sektora małych i średnich przedsiębiorstw. Wynika z nich m.in., że aż 60% badanych deklaruje gotowość na drugą falę pandemii, ale jednocześnie obawia się absencji, które mogą wynikać z ...
-
Badania internetu Gemius/PBI II 2021
Prezentujemy najnowsze dane pochodzące z badania internetu, realizowanego w ramach badania Mediapanel. W lutym liczba internautów wyniosła 29 mln. Średnio dziennie korzystało z tego medium 23,9 mln osób. WYDAWCY - INTERNET Wszystkie urządzenia Lutowe wyniki badania Mediapanel bez zmian na miejscu lidera, gdzie wśród wydawców stron i programów ...
-
Najczęściej cytowane media II 2021. Onet.pl, RMF FM i TVN24 na podium
Onet po raz kolejny został najbardziej opiniotwórczym medium. Z analizy przeprowadzonej w lutym 2021 roku przez Instytut Monitorowania Mediów wynika, że na kolejnym miejscu podium znalazło się radio RMF FM. Na trzecim miejscu TVN24. Tuz za podium uplasowała się Gazeta Wyborcza i na miejscu piątym portal Wp.pl. Onet zawdzięcza pozycję lidera aż 5,8 ...
-
Koniunktura gospodarcza w II 2022: budownictwo oraz zakwaterowanie i gastronomia najgorzej
Z komunikatu opublikowanego dziś przez Główny Urząd Statystyczny wynika, że w lutym 2022 roku koniunktura gospodarcza oceniana jest podobnie lub lepiej niż w styczniu 2022. Najlepiej oceniają ją podmioty z sekcji informacja i komunikacja oraz działalność finansowa i ubezpieczeniowa, a najgorzej - podmioty z sekcji zakwaterowanie i gastronomia oraz ...
-
Badania internetu Gemius/PBI II 2022
Prezentujemy najnowsze dane pochodzące z badania internetu, realizowanego w ramach Mediapanel. W lutym liczba internautów wyniosła 30 mln. Średnio dziennie korzystało z tego medium 25,5 mln osób. WYDAWCY - INTERNET Wszystkie urządzenia Lutowe wyniki badania Mediapanel bez zmian na miejscu lidera, gdzie wśród wydawców stron i programów ...
-
Najszybszy internet mobilny w II 2022: Orange liderem dwóch kategorii
Który operator oferował najszybszy internet mobilny w lutym 2022? W rankingu operatorów komórkowych autorstwa portalu RFBenchmark.pl Orange odzyskuje pozycję lidera w kategorii średniej szybkości pobierania danych LTE oraz w kategorii najniższej średniej wartości ping LTE. Play wciąż prowadzi w kategorii średniej prędkości wysyłania danych LTE. Z ...
-
GfK: nastroje konsumentów w II 2022 nieznacznie w górę
W lutym 2022 roku nastroje konsumentów nieznacznie się poprawiły - wynika z Barometru Nastrojów Konsumenckich GfK. Wszystko wskazuje jednak na to, że poprawa była krótkotrwała i pesymistyczne nastroje szybko wrócą. Barometr Nastrojów Konsumenckich GfK, czyli syntetyczny wskaźnik ilustrujący aktualne nastroje Polaków w zakresie postaw konsumenckich ...
-
Najczęściej cytowane media II 2022. RMF FM utrzymuje się na pozycji lidera
W lutowym rankingu najbardziej opiniotwórczych mediów autorstwa Instytutu Monitorowania Mediów liderem pozostaje radio RMF FM. Na kolejnych miejscach podium, także bez zmian, Onet i Wirtualna Polska. Radio RMF FM było w lutym cytowane prawie 2,4 tys. razy. Na portal Onet powoływano się 2,2 tys. razy, a na portal Wirtualna Polska 2 tys. razy. ...
-
Koniunktura gospodarcza w II 2023 oceniana nieco lepiej
Z komunikatu opublikowanego przez Główny Urząd Statystyczny wynika, że w lutym 2023 roku koniunktura gospodarcza jest oceniana nieco lepiej niż w styczniu. Korzystnie oceniają ją podmioty z sekcji informacja i komunikacja oraz działalność finansowa i ubezpieczeniowa, a najgorzej - niezmiennie budownictwo oraz zakwaterowanie i gastronomia. W lutym ...
-
Badania internetu Gemius/PBI II 2023
Prezentujemy najnowsze dane pochodzące z badania internetu, realizowanego w ramach Mediapanel. W lutym liczba internautów wyniosła 29,7 mln. Średnio dziennie korzystało z tego medium 26,1 mln osób. WYDAWCY - INTERNET Wszystkie urządzenia Lutowe wyniki badania Mediapanel bez zmian na miejscu lidera, gdzie wśród wydawców stron i programów ...
-
Najszybszy internet mobilny i 5G w II 2023
Pojawił się najnowszy ranking RFBenchmark.pl, który tradycyjnie już analizuje ofertę internetu mobilnego oferowanego przez największych na rodzimym rynku operatorów sieci komórkowych. Jego autorzy przyglądają się zarówno technologii 5G, jak i 4G. Pomiary są zbierane od użytkowników korzystających z aplikacji mobilnej RFBenchmark. Z tego tekstu ...
-
Inflacja II 2023. Ceny wzrosły o 18,4% r/r
W lutym 2023 roku ceny wzrosły o 18,4% - wynika z opublikowanych przez Główny Urząd Statystyczny danych. Ceny towarów i usług konsumpcyjnych wzrosły o 1,2% w porównaniu do poprzedniego miesiąca. Jak czytamy w najnowszym komunikacie Głównego Urzędu Statystycznego, ceny towarów i usług konsumpcyjnych w lutym 2023 r. w porównaniu z analogicznym ...
-
Najczęściej cytowane media II 2023. Na podium RMF FM, Wirtualna Polska i Rzeczpospolita
RMF FM, Wirtualna Polska i Rzeczpospolita to podium lutowego rankingu najbardziej opiniotwórczych mediów autorstwa Instytutu Monitorowania Mediów. RMF FM swoje zwycięstwo zawdzięcza 1,7 tys. cytowań w innych mediach. Polskie media najczęściej powoływały się na ujawnioną przez radio informację na temat skargi Komisji Europejskiej przeciwko Polsce ...
-
Koniunktura gospodarcza w II 2024
Z komunikatu opublikowanego przez Główny Urząd Statystyczny wynika, że w lutym 2024 roku koniunktura gospodarcza jest oceniana na poziomie wyższym lub zbliżonym do styczniowego. Koniunkturę korzystnie oceniają podmioty z sekcji informacja i komunikacja oraz działalność finansowa i ubezpieczeniowa, a najgorzej - zakwaterowanie i gastronomia, ...
-
Badania internetu Gemius/PBI II 2024
Gemius i PBI opublikowały najnowsze zestawienia podsumowujące badania internetu w ramach projektu Mediapanel. W lutym liczba internautów wyniosła 29,7 mln. Średnio dziennie korzystało z tego medium 25,6 mln osób. WYDAWCY - INTERNET Wszystkie urządzenia Lutowe wyniki badania Mediapanel bez zmian na miejscu lidera, gdzie wśród wydawców stron i ...
-
Inflacja II 2024. Ceny wzrosły o 2,8% r/r
W lutym 2024 roku ceny wzrosły o 2,8% r/r - wynika z opublikowanych dziś przez Główny Urząd Statystyczny danych. Ceny towarów i usług konsumpcyjnych w porównaniu do stycznia wzrosły o 0,3%. Jak podał Główny Urząd Statystyczny, ceny towarów i usług konsumpcyjnych w lutym 2024 r. w porównaniu z analogicznym miesiącem ub. roku wzrosły o 2,8% (przy ...
-
Reklama w internecie, telewizji i w radio II 2024
Pojawiły się wyniki ostatniej odsłony badania gemiusAdReal, cyklicznie analizującego rynek reklamy w internecie, telewizji i radio wynika. Najnowsze opracowanie dowodzi, że w lutym 2024 roku - podobnie zresztą jak miesiąc wcześniej - w sieci i radio najaktywniejsze reklamowo były marki z branży "Trade", a w telewizji - "Pharmaceuticals". Z tego ...
-
GUS: ceny produktów rolnych w II 2024 spadły o 15,4% r/r
Ceny skupu podstawowych produktów rolnych w lutym 2024 roku były niższe w porównaniu z analogicznym miesiącem ubiegłego roku o 15,4% - podał Główny Urząd Statystyczny. W porównaniu do poprzedniego miesiąca obniżki cen były skromniejsze i sięgnęły 0,2%. Ceny skupu i ceny uzyskiwane przez rolników na targowiskach W lutym 2024 r. w porównaniu z ...
-
Najczęściej cytowane media II 2024. TVN24, Wirtualna Polska i Gazeta Wyborcza na podium
TVN24, Wirtualna Polska i Gazeta Wyborcza - tak wygląda podium rankingu najbardziej opiniotwórczych mediów w Polsce w lutym 2024 roku, autorstwa Instytutu Monitorowania Mediów (IMM). Stację TVN24 cytowano w lutym 2024 roku blisko 3,8 tys. razy. Pozycje lidera telewizja ta zawdzięcza m.in. rozmowie Moniki Olejnik z Borysem Budką, ministrem aktywów ...
-
Handel zagraniczny II 2024. Eksport spadł o 10%, a import o 11,1% r/r
Główny Urząd Statystyczny opublikował dane dotyczące handlu zagranicznego w lutym 2024 roku. Obroty w eksporcie wyniosły 247,8 mld PLN, natomiast w imporcie - 237,6 mld PLN. Eksport spadł o 10% a import o 11,1% r/r. Saldo było dodatnie i wyniosło 10,2 mld PLN. Obroty towarowe handlu zagranicznego wyrażone w dolarach USA i w euro Eksport wyrażony w ...
-
Nastroje konsumentów dotyczące przyszłości gorsze w II 2025
Z komunikatu GUS wynika, że w lutym 2025 roku obecne nastroje konsumentów poprawiły się w stosunku do poprzedniego miesiąca. Gorsze są natomiast nastroje dotyczące przyszłości. Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), syntetycznie opisujący obecne tendencje konsumpcji indywidualnej, wyniósł - 14,8 i był o 0,3 p. proc. wyższy w stosunku do ...
-
Koniunktura gospodarcza w II 2025 - stabilizacja
Z komunikatu opublikowanego przez Główny Urząd Statystyczny wynika, że w lutym 2025 roku koniunktura gospodarcza ustabilizowała się. Koniunkturę najbardziej korzystnie, podobnie jak w styczniu oceniają podmioty z sekcji działalność finansowa i ubezpieczeniowa, a najgorzej - przetwórstwo przemysłowe. W większości badanych obszarów sygnalizowane ...
-
Inflacja II 2025. Ceny wzrosły o 4,9% r/r
W lutym 2025 roku ceny wzrosły o 4,9% r/r - wynika z opublikowanych dziś przez Główny Urząd Statystyczny danych. Ceny towarów i usług konsumpcyjnych w porównaniu do miesiąca poprzedniego wzrosły o 0,3%. Jak podał Główny Urząd Statystyczny, ceny towarów i usług konsumpcyjnych w lutym 2025 r. w porównaniu z analogicznym miesiącem ub. roku wzrosły o ...
-
GUS: ceny produktów rolnych w II 2025 wzrosły o 7,2% r/r
Ceny skupu podstawowych produktów rolnych w lutym 2025 roku wzrosły o 7,2% w porównaniu z analogicznym miesiącem 2024 roku - podał Główny Urząd Statystyczny. W porównaniu do poprzedniego miesiąca ceny wzrosły o 1,7%. Ceny skupu i ceny uzyskiwane przez rolników na targowiskach W lutym 2025 r. w porównaniu z poprzednim miesiącem, jak również w ...
-
Reklama w internecie, telewizji i w radio w II 2025
Pojawiła się najnowsza odsłona gemiusAdReal - cross-mediowego badania rynku reklamy internetowej, telewizyjnej i radiowej. To solidna porcja informacji o najbardziej aktywnych i najhojniejszych reklamodawcach. Która z branż i która z marek podjęły w lutym tego roku najbardziej intensywne działania reklamowe? Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Które ...
-
Aktywność ekonomiczna ludności IV-VI 2014
... W stosunku do I kwartału 2014 r. wskaźnik ten zwiększył się (o 1,1 p.proc.), większy w zrost wystąpił wśród populacji mężczyzn (o 1,6 p.proc.). 2.1. Pracujący według cech zawodowych W II kwartale 2014 r. w charakterze pracowników najemnych pracowało 12439 tys. osób, tj. 78,8% ogółu pracujących (z tego 68,6% w sektorze prywatnym), osoby pracujące na ...