-
Sprzedaż samochodów VII 2006
W lipcu 2006 roku sprzedano na polskim rynku 18 tys. 991 nowych samochodów osobowych, o niemal 9,5 procent mniej niż w poprzednim miesiącu, a o 3,2 procent mniej niż rok wcześniej - podaje Instytut Samar, monitorujący polski rynek motoryzacyjny. Sprzedaż skumulowana od początku roku wyniosła 138 tys. 752 sztuk samochodów, o 6,9 procent mniej niż ...
-
Najpopularniejsze wirusy VII 2006
Opublikowany przez Laboratorium Panda Software ranking najczęściej występujących zagrożeń lipca pokazuje, że nadal bardzo groźny jest Sdbot.ftp. Zarówno w zestawieniu światowym jak i w Polsce robak ten uplasował się ponownie na pierwszym miejscu. Sdbot.ftp jest skryptem wykorzystywanym przez rodzinę robaków Sdbot. Rozprzestrzenia się za pomocą ...
-
Samochody dostawcze VII 2006
Sprzedaż samochodów dostawczych wyniosła w lipcu 2006 roku 3 064 sztuki, o 11,3 procent mniej niż przed miesiącem, ale o 15,5 proc. więcej niż rok wcześniej - podaje Instytut Samar, monitorujący rodzimy rynek motoryzacyjny. Jest to najlepszy wynik lipcowy w ciągu ostatnich pięciu lat. Tegoroczna sprzedaż skumulowana w wysokości 21 tys. 219 sztuk ...
-
Inflacja VII 2006
W lipcu 2006 r. ceny towarów i usług konsumpcyjnych utrzymały się przeciętnie na poziomie zbliżonym do zanotowanego przed miesiącem. W okresie styczeń-lipiec br. wzrost cen konsumpcyjnych był wyższy niż przed rokiem (1,0%, wobec 0,4%). Wyższy niż przed miesiącem był ich wzrost w skali roku (1,1%, wobec 0,8%). Ceny żywności obniżyły się w lipcu br. ...
-
Ceny produktów rolnych VII 2006
Jak podaje Główny Urząd Statystyczny na rynku rolnym w lipcu, w porównaniu z czerwcem br., odnotowano w skupie wzrost cen żywca wieprzowego (o ponad 10%) i drobiowego (o ok. 6%). Obniżyły się natomiast ceny zbóż (pszenicy o ok. 3% i żyta o 7,5%), ziemniaków (o 11%), żywca wołowego (o 3%) i mleka (o ponad 1%). W obrocie targowiskowym odnotowano ...
-
Produkcja w Polsce VII 2006
Według wstępnych danych Głównego Urzędu Statystycznego produkcja sprzedana przemysłu po wyeliminowaniu wpływu zmian cen (w przedsiębiorstwach o liczbie pracujących powyżej 9 osób) była w lipcu br. o 14,3% wyższa niż przed rokiem i o 6,2% mniejsza w porównaniu z czerwcem br. Po wyeliminowaniu wpływu czynników o charakterze sezonowym produkcja ...
-
Samochody używane VII 2006
W lipcu ilość używanych samochodów osobowych sprowadzonych z krajów Unii Europejskiej zmniejszyła się nieco w stosunku do czerwca i wyniosła 75 tys. 300 sztuk - podaje w raporcie Instytut Samar, monitorujący rodzimy rynek motoryzacyjny. Wciąż jednak obserwowany jest wzrost w porównaniu do lipca roku ubiegłego. W lipcu sprowadzono z obszaru Unii ...
-
Produkcja samochodów VII 2006
Całkowita produkcja samochodów osobowych w lipcu zamknęła się liczbą 55 tys. 899 sztuk, co jest najwyższym notowanym dotychczas wynikiem miesięcznym - podaje Instytut Samar, analizujący polski rynek motoryzacyjny. Tegoroczna produkcja była o 29,37 procent większa niż w lipcu ubiegłego roku, a w porównaniu do poprzedniego miesiąca - czerwca, ...
-
Produkcja samochodów dostawczych VII 2006
Produkcja samochodów dostawczych osiągnęła w lipcu 2006 roku poziom 8 tys. 516 sztuk - podaje Instytut Samar. To o ponad 43 procent więcej niż w tym samym miesiącu roku 2005. W porównaniu do czerwca odnotowano nieznaczny spadek, wynoszący 1,86 procent. Wynik po siedmiu miesiącach roku - 64 tysiące 714 sztuk - jest o 22,97 procent wyższy niż ...
-
Reklama w motoryzacji VII 2006
Pierwsze miejsce na liście największych reklamodawców w mediach wśród firm rynku samochodów osobowych zajęła w lipcu spółka Toyota Motor Poland - wynika z danych Expert-Monitor przytaczanych przez Samar. Wydatki na reklamę w telewizji i radiu oraz w gazetach i magazynach wyniosły ponad 4,1 mln zł. Drugą pozycję zdobyła firma General Motors Polska, ...
-
Bezrobocie w Polsce VII 2006
Lipiec 2006 r. był kolejnym miesiącem, w którym odnotowano spadek liczby bezrobotnych i stopy bezrobocia, zarówno w ujęciu rocznym jak i miesięcznym. W porównaniu do czerwca br. wzrosła liczba bezrobotnych nowo zarejestrowanych, natomiast zmniejszyła się liczba bezrobotnych wyrejestrowanych z ewidencji urzędów pracy. Do urzędów pracy zgłoszono ...
-
Najczęściej cytowane media VII 2006
Trybuna i Super Express powróciły po dłuższej przerwie do ścisłej czołówki w lipcowym rankingu najczęściej cytowanych mediów. Liderem zestawienia przygotowywanego przez Instytut Monitorowania Mediów po raz kolejny została Rzeczpospolita. Lipcową analizę przeprowadzono na podstawie 5309 materiałów prasowych, programów radiowych i telewizyjnych. ...
-
Oszustwa internetowe VII 2006
Według danych Centrum Przeciwdziałania Oszustwom Internetowym RSA Cyota (RSA Cyota Anti-Fraud Command Center) w lipcu 2006 roku oszuści internetowi nie próżnowali. W tym czasie na świecie odnotowano ataki phishingu na 195 marek instytucji finansowych. Jest to rekord w całym 2006 roku i jednocześnie potwierdzenie tendencji o około 10% wzroście ...
-
Wyniki Megapanel VII 2006
Polskie Badania Internetu Sp. z o.o. (PBI) i firma badawcza Gemius S.A., współpracujące w zakresie realizacji badania "Megapanel PBI/Gemius", będącego standardem pomiaru oglądalności witryn i aplikacji internetowych w Polsce, opublikowały wyniki za lipiec 2006 roku. Witryną o największym zasięgu, jak w poprzednich badaniach, zostało Google. Zasięg ...
-
Magazyny dla kobiet VII 2006
Luksusowe miesięczniki dla kobiet odnotowały w lipcu wzrost sprzedaży w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku. Liderem rynku pozostaje Twój Styl. Najlepszy wynik - 331 045 egz. i wzrost o 3,25 proc. odnotował Twój Styl. Drugie miejsce zajął magazyn Joy - do niedawnalider zestawienia. Sprzedaż tego pisma osiągnęła poziom 243 612 egzemplarzy ...
-
Wskaźnik Optymizmu VII 2007
Wprawdzie łączna wartość Wskaźnika Optymizmu Konsumentów w lipcu utrzymuje się na tym samym co w czerwcu poziomie (obecnie 108,67 pkt.), to dalszej zmianie uległy wartości składowych WOK: kolejny miesiąc wzrosła skłonność do zakupów, a pogorszyły się opinie dotyczące klimatu gospodarczego - podaje Ipsos. W lipcu skłonność do zakupów wzrosła o 2 ...
-
GUS: koniunktura gospodarcza VII 2007
Ocena ogólnego klimatu koniunktury w przetwórstwie przemysłowym jest w lipcu nadal optymistyczna, korzystniejsza niż w analogicznym miesiącu od początku lat 90-tych, choć nieco gorsza od sygnalizowanej w czerwcu. Na nieznaczne obniżenie pozytywnych nastrojów wpływają nieco ostrożniejsze niż przed miesiącem oceny zarówno bieżącego jak i ...
-
Indeks biznesu PKPP Lewiatan VII 2007
Indeks Biznesu PKPP Lewiatan w lipcu osłabł w porównaniu do ostatniego kwartału i półrocza. Indeks roczny nie uległ zmianie pozostając na poziomie 75 pkt. Eksperci przewidują stopniowe zwolnienie tempa wzrostu PKB w kolejnych kwartałach, na co wskazują pogarszające się wyniki produkcji sprzedanej przemysłu oraz malejące tempo eksportu. Optymizmem ...
-
Ranking wirusów VII 2007
Kaspersky Lab, producent oprogramowania antywirusowego i służącego do ochrony danych, zaprezentował listę "Online Scanner Top 20" opartą na analizie danych zgromadzonych przez ekspertów z laboratorium antywirusowego przy użyciu skanera online w lipcu 2007 roku. Ranking ten daje prawdziwy obraz zagrożeń znajdujących się w komputerach użytkowników w ...
-
Wirusy i robaki VII 2007
Kaspersky Lab, producent oprogramowania antywirusowego i służącego do ochrony danych, opublikował listę dwudziestu szkodliwych programów, które najczęściej atakowały użytkowników w lipcu 2007 r. Według analityków z Kaspersky Lab, botnet, który został stworzony w maju przez trojana Agent.bqs, działał pełną parą jeszcze przed nadejściem sierpnia. ...
-
Rynek nieruchomości logistycznych VII 2007
Goodman International Limited, globalna grupa zarządzająca nieruchomościami logistycznymi, opublikowała raport dotyczący możliwości rozwoju rynku nieruchomości logistycznych w Europie. Zgodnie z przewidywaniami analityków Polska ma jedne z najlepszych perspektyw rozwoju w Centralnej i Wschodniej Europie w ciągu najbliższych 5 lat. W porównaniu z ...
-
Programy informacyjne w TV VII 2007
Najchętniej oglądanym dziennikiem w lipcu br. były "Wiadomości" TVP1 - wynika z danych AGB Nielsen Media Research. "Wiadomości" TVP1, lider wśród programów informacyjnych, oglądało w lipcu br. średnio 3,75 mln widzów, co dawało Jedynce w tym czasie udział w rynku na poziomie 37,04 proc. Przed rokiem program miał 3,04 mln widzów przy udziale w ...
-
Najpopularniejsze stacje telewizyjne VII 2007
Telewizyjna Jedynka była najchętniej oglądaną stacją telewizyjną w lipcu br., ale w tzw. grupie komercyjnej liderem został Polsat - wynika z najnowszych danych AGB Nielsen Media Research. Udział w rynku TVP1 w lipcu 2007 roku wyniósł 22,25 proc. (w lipcu 2006 roku: 24,22 proc.), Polsatu - 17,44 proc. (15,56 proc.), TVP2 - 16,63 proc. (20,05 proc ...
-
Samochody używane VII 2007
W ciągu siedmiu pierwszych miesięcy 2007 roku do Polski sprowadzono ponad 560 tys. samochodów używanych, a w lipcu ponad 93 tysiące - podał Instytut Samar, monitorujący polski rynek motoryzacyjny. Jeżeli taki trend się utrzyma to import w 2007 roku przekroczy milion aut, prognozuje Samar. W ciągu siedmiu pierwszych miesięcy 2007 roku do Polski ...
-
Reklama w telewizji VII 2007
W lipcu 2007 roku w porównaniu z lipcem 2006 roku wzrosły wpływy reklamowe anten Telewizji Polskiej, a zmalały TVN i Polsatu - wynika z najnowszych danych AGB Nielsen Media Research. TVN zarobił w lipcu 2007 roku na reklamach 101,69 mln zł, czyli o 2,33 proc. mniej niż w lipcu 2006 roku. Wpływy Polsatu kształtowały się na poziomie 99,34. Kanał ...
-
Sprzedaż samochodów VII 2007
W lipcu sprzedaż nowych samochodów osobowych na polskim rynku wyniosła 24 tys. 183 sztuki i była o 6,25 procent mniejsza niż w czerwcu - podaje w raporcie Instytut Samar, monitorujący polski rynek motoryzacyjny. Wynik z ostatniego miesiąca jest o 28,2 procent większy od ubiegłorocznego - w lipcu 2006 roku sprzedano 18.864 aut osobowych. To ...
-
Samochody dostawcze VII 2007
W lipcu sprzedano na polskim rynku 4 tys. 222 pojazdy dostawcze i jest to najlepszy rezultat lipcowy od momentu przystąpienia Polski do UE - podaje Instytut Samar, monitorujący polski rynek motoryzacyjny. Wynik ten jest o 6,68 procent mniejszy niż przed miesiącem, ale o 37,35 procent większy w porównaniu do lipca 2006 roku. W ciągu pierwszych ...
-
Public relations - rynek pracy VII 2007
Wszyscy wydawałoby się odpoczywają na wakacjach, a w public relations - gorące przygotowania do sezonu. Widocznie nadal brakuje fachowców do pracy w branży, bo liczba ofert regularnie rośnie, a szczyt osiągnęła właśnie w lipcu - wynika z raportu PRoto. Lipcowy raport PRoto zawiera analizę aż 144 nowych ogłoszeń o pracę dla PR-owców. To o 48 ...
-
Przetargi budowlane VII 2007
Telefoniczna Agencja Informacyjna Sp. z o.o. opracowała kolejny raport, w którym przeanalizowano i podsumowano przetargi i zlecenia na usługi, wykonanie i dostawy dotyczące branży budowlanej ogłoszone w Polsce, w lipcu 2007 r. Wynika z niego, iż zapotrzebowanie na roboty drogowe w lipcu b.r. wzrosło aż o 55% w stosunku do czerwca b.r. Prawie 5000 ...
-
Inflacja VII 2007
W lipcu 2007 r. odnotowano spadek cen towarów i usług konsumpcyjnych - podał Główny Urząd Statystyczny. W okresie styczeń - lipiec br. ich wzrost był wyższy niż przed rokiem. Niższa niż przed miesiącem była dynamika cen konsumpcyjnych w skali roku. Ceny żywności obniżyły się w lipcu br. o 1,8%, na co wpłynęły głównie obniżki cen warzyw (o 24,8%). ...
-
Najpopularniejsze auta używane VII 2007
Któż z nas nie marzy o luksusowej limuzynie, bogato wyposażonej, niezwykle komfortowej i bezpiecznej, na którą niestety większości z nas po prostu nie stać. Nie oznacza to, że musimy całkowicie się z naszymi marzeniami rozstać, rynek aut używanych pozwala choć w części je zrealizować, jak wynika z raportu serwisu GEpard. A wszystko za sprawą ...
-
Ceny produktów rolnych VII 2007
Na rynku rolnym w lipcu, w porównaniu z czerwcem br., odnotowano w skupie spadek ceny pszenicy i żyta (o ponad 5% i 14%) cen ziemniaków (o 46%) oraz żywca wołowego (o 0,7%). Wzrosły ceny żywca wieprzowego (o blisko 13%), drobiu rzeźnego (o blisko 5%) i mleka (o 2,5%) - podał Główny Urząd Statystyczny. W obrocie targowiskowym również odnotowano ...
-
Reklama w TV VII 2007
MTV Polska miała największe wpływy reklamowe w lipcu 2007 r. spośród wszystkich kanałów tematycznych - wynika z najnowszych danych AGB Nielsen Media Research. MTV Polska zarobiła na reklamach w lipcu 2007 roku 13,2 mln zł, czyli o 2,37 proc. więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Na drugim miejscu znalazł się Polsat Sport z 12,68 mln zł ...
-
Produkcja w Polsce VII 2007
Według wstępnych danych Głównego Urzędu Statystycznego, produkcja sprzedana przemysłu w cenach stałych (w przedsiębiorstwach o liczbie pracujących powyżej 9 osób) była w lipcu br. o 10,4% wyższa niż przed rokiem i o 2,0% mniejsza w porównaniu z czerwcem br. Po wyeliminowaniu wpływu czynników o charakterze sezonowym produkcja sprzedana ...
-
Produkcja samochodów VII 2007
W lipcu 2007 roku produkcja samochodów osobowych i dostawczych w Polsce wyniosła 60 tys. 269 sztuk i była mniejsza niż miesiąc wcześniej i niż rok wcześniej - podaje Instytut Samar, monitorujący rodzimy rynek motoryzacyjny. W lipcu wyprodukowano w Polsce 50 tys. 880 aut osobowych i 9 tys. 389 samochodów użytkowych. W ujęciu sumarycznym wielkość ...