-
Spada siła nabywcza. Kto ucierpi najbardziej?
... szczecińskiej i trójmiejskiej, a 16 procent w aglomeracji łódzkiej i konurbacji katowickiej. Struktura sieci polskiego handlu to ponad 335 tys. sklepów stacjonarnych (oraz 32 tys. sklepów internetowych). Z 437 miliardów złotych wydanych w handlu przed pandemią, około 29 proc. tej kwoty zagospodarowały sklepy w centrach handlowych, a 9 proc ...
-
Inwestycje w nieruchomości komercyjne: Niemcy i CEE ze wzrostami mimo pandemii
... związane z COVID-19. Nieruchomości wielorodzinne W pierwszej połowie bieżącego roku wartość inwestycji w nieruchomości wielorodzinne wyniosła łącznie 20,2 mld euro, co oznacza wzrost o 32% w porównaniu z pierwszym półroczem rok wcześniej. Niemcy ponownie były największym rynkiem, na którym zainwestowano niemal 12,5 mld euro, co przełożyło się ...
-
Jak pandemia wpłynęła na rozliczenia B2B? Nie wszyscy narzekają
... badanych firm. W pierwszym kwartale br. odsetek ten skurczył się do 40 proc., w drugim do 35 proc., a w trzecim wyniósł już tylko 32,9 proc. Widać zatem, że nieterminowo spływające należności są stałym, ale - póki co - coraz mniej dokuczliwym problemem polskiego biznesu. – Przedsiębiorcy stale ...
-
Pandemia: Polacy nie planują oszczędności i ograniczają życie kulturalne
... 31 proc. badanych, za nieprawdopodobną 59 proc. Istotnym komponentem zadłużenia gospodarstw domowych jest spłata kredytu lub pożyczki. Takie obciążenie deklaruje 32 proc. badanych. Polacy nieco gorzej niż własną sytuację oceniają sytuację gospodarczą kraju. 26 proc. badanych uważa sytuację gospodarczą kraju za ...
-
Customer Experience w czasie pandemii
... współczesnym biznesie jest niezwykle cenny. Pokazują to liczne badania i rynkowe przykłady. Według raportu „Experience is everything” przygotowanego przez PwC, aż 32% konsumentów deklaruje, że nawet jedno negatywne doświadczenie jest w stanie skłonić ich do rezygnacji z usług marki, nawet jeżeli do tej pory ...
-
Będzie trudniej o pracę w IT. Koniec złotej ery informatyków?
... się pandemia COVID – 19 ma ogromny wpływ na całą gospodarkę i stanowi wyzwanie dla wielu przedsiębiorstw. Najwięcej respondentów reprezentujących branżę IT (32%) wskazuje, że kluczowym aspektem HR dla ich działalności jest obecnie zdalny onboarding pracowników oraz dostosowanie zakresu obowiązków pracowników do wymogów ...
-
GUS: handel zagraniczny pikuje, ale eksport do USA ze wzrostami
... . i wyniósł 28,3%, a w imporcie obniżył się o 0,7 p. proc. i stanowił 21,6%. Dodatnie saldo wyniosło 43,6 mld PLN (10,8 mld USD, 9,9 mld EUR) wobec 32,1 mld PLN (8,4 mld USD, 7,5 mld EUR) w styczniu - lipcu 2019 r. Import według kraju wysyłki – ogółem i grupy krajów Największy obrót towarowy w imporcie ...
-
Jak zagospodarowaliśmy czas wolny w pandemii?
... zainteresował się nowym hobby. Wśród najchętniej rozwijanych aktywności na pierwszym miejscu znalazły się: sport i ćwiczenia (35%), uprawianie roślin/ogrodnictwo (33%), gotowanie (32%). Popularne była także jazda na rowerze (30%), poświęcanie się lekturze książek (30%), czy oglądaniu filmów lub seriali (30%). …także zakupowo ...
-
Pracodawcy w oczach kandydatów. Co zmieniła pandemia?
Wybuch pandemii odcisnął swoje piętno na rynku pracy. Obrazują to m.in. zmiany, jakie zaszły w postawach kandydatów. Okazuje się m.in., że obecnie marka pracodawcy rzadziej przyciąga kandydatów, niż przed pandemią. Jednocześnie mniejszą niż dotychczas rolę odgrywają przy wyborze firmy oferowane przez nią benefity pozapłacowe. Istotnie jednak ...
-
Branża TSL nadrabia straty z okresu pandemii
Rok 2019 należał do polskich przewoźników. Polska została liderem przewozów w Unii Europejskiej, z udziałem w przewozach międzynarodowych we wspólnocie europejskiej na poziomie 32 proc. Niestety pandemia koronawirusa spowolniła rozwój sektora. Analitycy Santander Bank Polska uważają jednak, że prognozy dla branży TSL są optymistyczne ...
-
Pandemia koronawirusa zmieniła 3/4 firm
... % przebadanych firm zredukowało zatrudnienie. Najczęściej zwalniano pracowników, których stanowisko nie było już potrzebne (62%). Pracę tracili także ci z najkrótszym stażem (32%). Aby przetrwać ciężki czas, 24% firm poszukiwało nowych pomysłów na swoją działalność. Zmieniały one ofertę w obrębie swojej branży, dostosowywały produkcję ...
-
Smartfon Samsung Galaxy M11
... z dźwiękiem Dolby Atmos zapewniają niesamowite wrażenia podczas oglądania. Samsung Galaxy M11 został wyposażony w procesor ośmiordzeniowy 1,8 GHz Cortex-A53. Ma 3 GB RAM i 32 GB pamięci wewnętrznej, która można rozszerzyć o kartę Micro SD 512GB. Uproszczony interfejs i zaawansowany UI gwarantują bezproblemową komunikację. W urządzeniu zastosowano ...
-
Koniunktura wg MŚP. COVID nie psuje wiele, bo źle było już wcześniej?
Przed nami najnowsza odsłona Busometru ZPP, który tradycyjnie już odpowiada nam na pytania dotyczące koniunktury w małych i średnich przedsiębiorstwach. Niestety wieści napływające z sektora MŚP nie są najlepsze - bieżące nastroje przedsiębiorców są gorsze niż w I połowie br. Co gorsza, mamy kolejny już spadek (-7,0 p.proc.) odsetka firm, które ...
-
Cyberataki na szpitale niosą śmierć. Jak się chronić?
... udało im się nie tylko zaszyfrować dokumentację, ale również wyłączyć placówkę z systemu ratunkowego, przez co karetki kierowane były do położonego 32 kilometry dalej Wuppertalu. W jednej z nich znajdowała się kobieta w stanie krytycznym, która niestety zmarła przed przyjazdem do tamtejszego szpitala. Atak na ...
-
Rynek pracy w "nowej normalności". Co mówią pracownicy?
... w nas mniejszy strach niż miało to miejsce w kwietniu, kiedy to tego rodzaju obawy formułowało 44% pracowników. Dziś odsetek ten sięga 32%. Podobny spadek (z 60% do 45%) notują obawy przed obniżką pensji oraz zmianą warunków zatrudnienia. Optymizmem mogą napawać również dane odnośnie ...
-
Hays: mamy epidemię stresu, jak dbać o zdrowie psychiczne pracowników?
... samopoczucie. Sondaż internetowy przeprowadzony przez Hays wśród ponad 1400 respondentów w Polsce wykazał, że w wyniku pandemii pogorszenia stanu zdrowia psychicznego doświadczyło 32% specjalistów i menedżerów. Jednocześnie zaledwie 36% z nich otrzymało od pracodawcy jakiekolwiek wsparcie w tym zakresie. W badaniu globalnym było to odpowiednio 37 ...
-
Nie ma żadnej pandemii koronawirusa! Ilu Polaków to koronasceptycy?
... , które nigdy nie zakładają maseczki w sklepach i środkach komunikacji publicznej, jako najczęstszy powód takiego postępowania wskazywały, że nie wierzą w epidemię koronawirusa (32%). Na drugim miejscu znalazło się przekonanie, że nie są chorzy, więc nikogo nie zarażą (20%). „Badanie pokazuje, jak dużo osób ...
-
Rekrutacja i praca zdalna oczami Polaków
... połowa (49%) nie odczuwa większego zagrożenia bezpieczeństwa niż wcześniej. Natomiast co trzeci badany wyraża ogólne obawy o swoje zdrowie w związku z koronawirusem (32%). Otwarci na rekrutację zdalną Wybuch pandemii spowodował bardzo istotne zmiany na rynku rekrutacji – nie tylko pod kątem podaży ofert, ale ...
-
Firmy widzą skutki pandemii, ale nie nowe zachowania konsumentów
... oceniają finansową pomoc państwa niż średnio we wszystkich badanych państwach, 21% pozytywnych ocen w Polsce vs 29% globalnie. A większa ich liczba (32%) uważa, że pomoc państwa jest niewystarczająca (20% globalnie). Otwartość na zmiany w modelu biznesowym i redukcje w inwestycjach Polscy przedstawiciele firm, znacznie częściej ...
-
Shoper: płatności online wyprzedzają konkurencję
... trzy lata udział płacących gotówką w punkcie odbioru stopniał z 9 do 5 proc., płacących za pobraniem z 21 do 18 proc., a płacących tradycyjnym przelewem z 32 do 15 proc. Na całym świecie w handlu internetowym widać tendencję do usuwania barier w trakcie robienia zakupów. Szybkie płatności online znoszą ...
-
GUS: kolejne spadki w eksporcie i imporcie, wyjątkiem USA, Chiny i Korea
... w eksporcie ogółem wyniósł 6,1%, a w imporcie 6,5%, wobec odpowiednio 5,8% i 7,8% w analogicznym okresie ub.r. Ujemne salda odnotowano z krajami rozwijającymi się – minus 127,1 mld PLN (minus 32,1 mld USD, minus 28,9 mld EUR) i z krajami Europy Środkowo-Wschodniej – minus 0,8 mld PLN (minus 0,3 mld USD, minus 0,3 mld EUR). Dodatnie saldo ...
-
GUS: ceny produktów rolnych w górę, tanieją ziemniaki
... 66,26 zł. W skali roku cena żyta na targowiskach pozostawała nadal niższa (o 8,4%). We wrześniu 2020 r. za ziemniaki w skupie płacono średnio 32,48 zł/dt. W skali miesiąca spadek cen wyniósł 19,6%, a w skali roku - 23%. Niższa była również cena ziemniaków na targowiskach (111,36 ...
-
Magazyny: blisko 700 tys. nowej powierzchni w III kw. br.
... transakcji wyniósł 1,34 mln mkw. Jest to wynik wyższy niż odnotowany w dwóch poprzednich kwartałach (I kw. - 1,13 mln mkw. i II kw. - 1,32 mln mkw.). Dodatkowo wynajęte zostało ponad 110 tys. mkw. w ramach umów krótkookresowych, które pozostają popularne wśród najemców od początku trwania ...
-
Marketing w gamingu. Czy gracze to dobry target dla reklamy?
... czerwiec-sierpień 2020 na trzech osobnych próbach, populacyjnej n=1134 osoby, zaangażowanych graczy (segment hard) n=322 osób oraz na grupie anonimowych marketerów z 32 firm.
-
Praca w IT: junior nie ma lekko, jakie zarobki i możliwości?
... , niemal połowa zadeklarowała kwotę pomiędzy 5 a 8 tys. zł netto. Z kolei pensją w przedziale między 3 a 5 tys. zł netto zadowoliłoby się 45 proc. kobiet i 32 proc. mężczyzn. O zarobkach powyżej 8 tys. zł netto marzy ponad 13 proc. mężczyzn i tylko 5 proc. kobiet. Juniorom coraz trudniej znaleźć wymarzoną ...
-
Tygodniówka i bardziej elastyczny czas pracy. Tego chcą pracownicy
... w wieku 18-24 lata chce zachowania obecnego systemu, podczas gdy wśród pracowników 55+, odsetek ten wynosi 54 proc. Co ciekawe, aż 32 proc. zatrudnionych opowiada się za wydłużonym tygodniem pracy, ale z wyższą pensją. Opcja ta jest szczególnie popularna wśród młodych pracowników (37 ...
-
Zmiana pracy i przekwalifikowanie zawodowe. Pomysł na pandemię?
... mniej istotny dla badanych, niż w kwietniu, jest ważniejszy dla wyraźnie większej grupy osób niż ciekawe obowiązki (34%) czy możliwość awansu (32%). Okoliczności pandemii i różnorodne doniesienia płynące z rynku pracy skłaniają Polaków do poszukiwania bezpiecznych, spokojnych stanowisk. To paradoks zrodzony w pandemii. Wśród respondentów ...
-
Mały biznes w obliczu pandemii. Jak sobie radzi?
... , dynamiczne zmiany i wizja wprowadzania kolejnych obostrzeń sprawiły, że blisko co trzeci badany nie potrafił jednoznacznie ocenić sytuacji finansowej swojego przedsiębiorstwa (32%). Październikowe wzrosty zachorowań na COVID-19 wskazują na dalsze zwiększanie się obaw przedsiębiorców do czasu opanowania sytuacji, czy chociaż częściowego jej ...
-
Handlowe ulice w Warszawie: stracą czy zyskają na pandemii?
... perspektywami ulic handlowych? Przed nami wyniki opracowanego przez Colliers International raportu „Warszawskie ulice handlowe w czasie pandemii”. Jego autorzy przyjrzeli się 32 stołecznym lokalizacjom, analizując panującą na nich sytuację pod kątem dostępności powierzchni, pustostanów oraz stawek czynszowych po I połowie 2020 r. Handlowe ulice ...
-
Czy sektor MŚP przetrwa kolejny lockdown? Co 4. firma nie wie, co będzie
... się kryzysu. Także w handlu spore oszczędności na koncie to rzadkość (14 proc. firm), na dodatek znaczący odsetek firm z tej branży - 32 proc. mówi, że nie ma nic. Najlepszą rezerwą finansową mogą poszczycić się firmy średnie, wśród których liczące się oszczędności posiada ...
-
E-commerce: zagranicznym klientom zaoferuj ich lokalne metody płatności
... (59%). Okazuje się także, że nasi najbliżsi sąsiedzi wydają średnio dużo więcej na pojedyncze zakupy online. Średnia dla Polski wynosi 32 EUR, natomiast Słowacy wydają prawie dwa razy więcej – ponad 57 EUR, a Rumuni i Węgrzy 52 EUR. Unia Europejska, aby konsumenci w Europie ...
-
GUS: inflacja nie hamuje, wzrost o 3,1% rdr
... miesiącem poprzedniego roku wyższe ceny w zakresie mieszkania (o 6,0%), żywności (o 2,5%) oraz restauracji i hoteli (o 5,1%) podniosły ten wskaźnik odpowiednio o 1,46 p. proc., 0,58 p. proc oraz 0,32 p. proc. Niższe ceny w zakresie transportu (o 4,6%) oraz odzieży i obuwia (o 2,4%) obniżyły wskaźnik odpowiednio o 0,45 p. proc. i 0,12 p. proc.
-
Dlaczego pandemia to dobry czas na budowę customer experience?
... ważne, jeśli chodzi o budowanie pozytywnego customer experience w tym wyjątkowym okresie. Z kolei według raportu „Experience is everything” przygotowanego przez PwC, aż 32% konsumentów deklaruje, że nawet jedno negatywne doświadczenie jest w stanie skłonić ich do rezygnacji z usług marki, nawet jeżeli do tej pory ...
-
PARP: bezrobocie nie rośnie, ale co 3. pracownik boi się utraty pracy
... wyjazdu najczęściej wymieniane są lepsza płaca i lepsze warunki zatrudnienia (82 proc.), zmiana stylu życia (33 proc.) i możliwość nauki języka obcego (32 proc). Polacy najchętniej wyjechaliby do Niemiec (37 proc.), Holandii (19 proc.) i Wielkiej Brytanii (17 proc.). Kobiety nadal w tyle Wśród osób ...
-
GUS: eksport i import ciągle pod kreską, ale widać odbicie
... i zwierząt żywych (o 7,4%) oraz chemii i produktów pokrewnych (o 6,3%), natomiast spadek odnotowano m.in. w paliwach mineralnych, smarach i materiałach pochodnych (o 32,2%), towarach i transakcjach niesklasyfikowanych w SITC (o 31,0%),surowcach niejadalnych z wyjątkiem paliw (o 5,8%), maszynach i urządzeniach transportowych (o 5,3%) oraz towarach ...


Elektromobilność dojrzewa. Auta elektryczne kupujemy z rozsądku, nie dla idei