-
RTV i AGD nie poddają się pandemii. Są szanse na udaną końcówkę roku?
... coraz istotniejszą rolę w naszej codzienności, wpłynęła na popularyzację pralek z funkcją pary (zabijającej bakterie i wirusy). Wartość sprzedaży w tym segmencie wzrosła o 32 proc. w okresie maj-lipiec 2020 r. w porównaniu do analogicznego okresu minionego roku. Informacje o badaniu Prezentowane w powyższym komunikacie analizy oparte są na danych ...
-
7 trendów w marketingu "nowej rzeczywistości"
... głos Udział konsumentów w funkcjonowaniu danej marki to zarówno aktywne, jak i bierne formy interakcji, które wpływają na organizację. W ciągu ostatniego roku 32 proc. badanych wzięło udział w rozmowach online na temat marki – w mediach społecznościowych czy na specjalnie do tego przeznaczonych platformach, 28 proc ...
-
Strajki kobiet. Jaka jest medialna siła protestów?
... .pl) – 49 informacji, Patryk Osadnik (Dziennikzachodni.pl) – 40, Natalia Kurpisz (Gostyn.naszemiasto.pl) – 33, Rafał Mrowicki (Dziennikbaltycki.pl) – 32 oraz Monika Chruścińska-Dragan (Dziennikzachodni.pl) – 26 materiałów. Dane pochodziły z monitoringu ponad 1 100 tytułów prasowych, 5 mln polskojęzycznych portali internetowych, w tym ...
-
Najszybszy internet mobilny w X 2020. Kto liderem?
... się delikatnie zdeklasować Orange (34,47% vs 31,58%). Na kolejnych miejscach, podobnie jak przed miesiącem, uplasował się Plus (18,32%) oraz T-Mobile (15,63%). Średnia szybkość pobierania danych: Orange Osiągnięty przez Orange wynik 28,11 Mb/s w kategorii średniej szybkości pobierania ...
-
Praca zdalna a zdrowie psychiczne. Nie brakuje ryzyka
... , kiedy przeprowadzana była poprzednia edycja badania Gumtree.pl, wypalenie zawodowe sygnalizowało 31% polskich pracowników. W październiku odsetek ten wzrósł minimalnie, do 32%. O wypaleniu zawodowym najczęściej mówią pracownicy na stanowiskach „specjalisty” oraz „kierownika” (po 36%). Na uwagę zasługuje również fakt, że problemy takie ...
-
Transformacja cyfrowa przyspiesza. 6 obszarów, które skorzystały na pandemii
... jest szybka transformacja cyfrowa mają m.in. polskie firmy. Według raportu Banku Światowego i PARP „COVID-19 Business Pulse Survey - Polska”, w trakcie pandemii 32 proc. przedsiębiorstw po raz pierwszy zainwestowało we wdrożenie lub zwiększyło użycie platform cyfrowych, a najczęściej na takie rozwiązania decydowały się podmioty ...
-
Sprzedawcy gotowi na nowe zachowania konsumentów. Co zrobili?
... konsumentów, którzy mogą robić zakupy stacjonarnie, 33 proc. pójdzie do sklepów tylko wtedy, gdy będą wiedzieć, co dokładnie zamierzają kupić, a 32 proc. z wyprzedzeniem zapozna się z ofertą danego sklepu online i również zaplanuje swoje zakupy. Liczby te sugerują pośrednio, że w bieżącym roku spadnie ...
-
Monitory Philips 326P1H i 329P1H z USB-C i kamerą Windows Hello
Philips wprowadza do oferty dwa monitory 326P1H i 329P1H. Modele mają przekątną 32 cali, wysoką rozdzielczość matryc (odpowiednio QHD i 4K), wbudowaną kamerę Windows Hello oraz USB-C. Monitory mają minimalistyczny wygląd. Stylowe, smukłe ramki ...
-
Boże Narodzenie: 11% Polaków planuje duże i rodzinne święta
... najchętniej kupimy przez Internet: produkty suche typu mąka i cukier (w 37,7 proc. zamówień), wodę i napoje (w 35,5 proc.) oraz olej, majonez i sosy (w 32,4 proc.). Wśród produktów, które mniej chętnie kupimy on-line są ryby (w 11,7 proc.) i świeże mięso (11,5 proc). Kupno prezentów – online, stacjonarnie ...
-
Dlaczego Czarny Piątek zawiódł Polaków?
... były najniższe względem całego Black Week jedynie w 79 proc. Minimalną cenę w ciągu ostatnich 30 dni w trakcie Czarnego Piątku osiągnęło tylko 32 proc. produktów, a średnia obniżka to niecałe 5 proc. Podobną tendencję ruchów cenowych zauważamy podczas całego Black Week. Nasze analizy wskazują, że ...
-
Magazyny z sukcesem w roku 2020. Obiecujące prognozy na 2021 rok
... także w podwarszawskich Jankach budowę pierwszego obiektu magazynowego już pod własnym szyldem – GLP Warsaw II Logistics Centre. Jego powierzchnia będzie wynosić 32 tys. mkw. 5. Deweloperzy na zakupach Pandemia nie zatrzymała także deweloperów magazynowych, którzy, aby zaspokoić obecny i przyszły popyt ze strony najemców ...
-
Zatory płatnicze firm rosną. To negatywny wpływ pandemii
... „sami nie otrzymują płatności na czas, dlatego opóźniają”, „pandemia COVID-19” (po 33 proc.) i „mają stałe problemy z utrzymaniem płynności, są niewypłacalni” (32 proc.). Dopiero na czwartej pozycji znalazła się „polityka kredytowania się innymi firmami” (11 proc.). Odpowiedzi te pokazują również, że pandemia ...
-
Handel zagraniczny: saldo na poziomie 42,6 mld PLN
GUS opublikował najnowszy komunikat dotyczący wyników wypracowanych przez handel zagraniczny w okresie styczeń - październik 2020. W analizowanym okresie obroty wyniosły 854,5 mld PLN w eksporcie oraz 811,9 mld PLN w imporcie. To odpowiednio o 0,2% i o 4,8% mniej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Główny Urząd Statystyczny donosi, że ...
-
Pracownicy z Ukrainy zadowoleni z pracy w Polsce
... 71% badanych główną motywacją do podjęcia pracy w Polsce były wyższe zarobki. Na kolejnej pozycji znalazły się lepsza sytuacja gospodarcza w Polsce (32%) oraz brak pracy na Ukrainie (31%). Trzeba tutaj zaznaczyć, że na początku jesieni, kiedy fala powrotów była największa bezrobocie w Polsce ...
-
Hays: największe wyzwania HR na 2021 rok
... NA NOWE CZASY Zmiany wywołane przez pandemię odcisnęły piętno również na świadczeniach dodatkowych oferowanych przez firmy. Badania Hays pokazują, że 32 proc. pracodawców w 2020 dokonało zmian w pakiecie benefitów, a kolejnych 20 proc. rozważa taki ruch. Część organizacji, poszukując oszczędności w zakresie kosztów pracy ...
-
GUS: w III kw. 2020 ruch graniczny mniejszy, ale nie zamarł
... (nierezydenci) stanowili 55,5%, a mieszkańcy Polski (rezydenci) – 44,5%. Ruch graniczny (z Polski i do Polski) był mniejszy w porównaniu z analogicznym okresem poprzedniego roku o 32,5 mln. W stosunku do kwartału poprzedniego liczba przekroczeń była większa o 94,8% (cudzoziemców o 87,1%, a Polaków o 105,3%). W III kwartale 2020 r. 87,5% ogółu ...
-
MŚP otwiera się na pracę zdalną
... budowlanych Pomysłów na to, jak zorganizować pracę w czasie pandemii, jest sporo. Najpopularniejszy z nich to taki, w którym ¾ załogi pracuje w firmie i ¼ zdalnie (32 proc.). Co piąta firma (20,9 proc.) przyjęła zasadę, w myśl której w trybie home office pracuje połowa zespołu. Z takiego rozwiązania najchętniej korzystają ...
-
Rynek fuzji i przejęć z rekordem dzięki pandemii
... , a 41 proc. te defensywne. Firmy coraz częściej decydują się na nieoczywiste aktywności, takie jak joint venture, sojusze, czy disruptive M&A (32 proc.). Okazało się, że firmy, które kryzys dotknął najbardziej, skupiły się na przetrwaniu i priorytetowo potraktowały środki ochronne mające na celu ...
Tematy: fuzje i przejęcia, rynek fuzji i przejęć, fuzje, przejęcia, M&A, liczba fuzji i przejęć, CFO -
Wyprzedaże poświąteczne w tym roku nie budzą entuzjazmu
... do pomysłu skorzystania z zakupów na wyprzedażach. Tylko 27 proc. z nich planuje skorzystać z poświątecznych promocji. Tegorocznymi wyprzedażami najbardziej zainteresowane są kobiety (32 proc. w porównaniu do 22 proc. mężczyzn), mieszkańcy metropolii (40 proc.) oraz osoby z wyższym wykształceniem (40 proc.), które na ogół zarabiają ...
-
Pandemia zachęciła do oszczędzania
... po części odpowiedzialny za kolejne lockdowny. Pandemia wystawiła też na próbę relacje z pracodawcami. I tak w grupie 72 proc. badanych, którzy pracowali, 32 proc. nie miało wyrazistej opinii na temat działań pracodawcy, w oczach 26 proc. respondentów pracodawca zapunktował pozytywnie, ale 16 proc. uznało ...
-
Nowe notebooki Acer Predator Triton 300 i Predator Helios 300
... wydajność całego urządzenia. Predator Helios 300 Predator Helios 300 został wyposażony w najnowszą kartę graficzną NVIDIA GeForce RTX 3080 i oferuje do 32 GB pamięci DDR41. Ekran IPS charakteryzuje się częstotliwością odświeżania na poziomie 240 Hz1 i czasem reakcji na poziomie 3 ms. Za dźwięk ...
-
Zakupy online w styczniu 2021. Co kupimy taniej?
... miały do rzeczywistości. Ceny dwóch trzecich produktów w analizowanym okresie wzrosły. Średni wzrost wyniósł 8 proc., ale istotne jest to, że w przypadku 32 proc. z nich wzrost ten wyniósł powyżej 5 proc. Tylko jedna trzecia analizowanych produktów miała obniżone ceny, co pokazuje, że sprzedawcy większą ...
-
Polska branża gier będzie warta 3 mld PLN w 2024 roku
... gier wideo był wart 1,85 mld PLN (520 mln USD). W zaledwie dwa lata jego wycena wzrosła o nieco ponad 25%, do 2,32 mld PLN (619 mln USD). Zwiększyła się również liczba grających Polaków – w 2017 r. było ich 14,36 mln, a w 2019 już 18 ...
-
E-commerce przegania handel tradycyjny dzięki seniorom?
... korzysta ponad połowa najmłodszych Polaków, którzy nie przekroczyli 30-stego roku życia (56 proc.). Płatność gotówką przy odbiorze wybiera jednak wciąż 32 proc. Polaków. To rozwiązanie lubiane zwłaszcza przez mężczyzn (34 proc.), osoby powyżej 50-tego roku życia (44 proc.) i seniorów powyżej 70 ...
-
Postanowienia noworoczne aktualne przez kilka dni?
... miejscu, z podobną liczbą wskazań (37 proc), pojawia się motywacja do oszczędzania pieniędzy. Podium postanowień zamyka bardziej zdrowy i świadomy styl odżywiania (32 proc.). Co ciekawe, w pierwszej dziesiątce pojawiło się również zupełnie nowe postanowienie – czyli zaszczepienie się przeciw COVID-19 (18 proc.), szczególnie widoczne ...
-
Niewypłacalności firm: 2020 rok był rekordowy, 2021 będzie gorszy?
... najgorszym w historii niewypłacalności polskich firm. Jak podaje Euler Hermes, Monitor Sądowy i Gospodarczy opublikował dane o 1293 niewypłacalnościach w ubiegłym roku. Było to 32% więcej niż rok wcześniej i najwięcej w obecnej dekadzie. A jaki będzie rok 2021? Rok 2020 był bardzo trudnym rokiem z uwagi na pandemię ...
-
Pandemia COVID-19 zwiększa lęk przed utratą pracy
... proc.) nie doszło do czasowej zmiany honorarium. Obszary Polski, w których na jakiś czas obcięto wypłaty największej liczbie pracowników to południe (32 proc.) oraz północ (30 proc.). Do czasowego zmniejszenia wynagrodzenia przyznało się 30 proc. badanych z grupy 18-29 lat oraz 28 proc ...
-
Jedzenie na wynos ratuje gastronomię?
... zwłaszcza wśród mężczyzn (27 proc. w porównaniu do 18 proc. kobiet) oraz najmłodszych respondentów w wieku 18-29 lat i 30-39 lat (kolejno 25 i 32 proc.). Natomiast z zyskujących coraz większe zainteresowanie płatności BLIKIEM korzysta co siódmy z nas (14 proc.), w tym niemal co czwarty dwudziestolatek (23 ...
-
Rynek pracy: ile godzin i miejsc pracy straciliśmy przez pandemię?
... krajowi 23 miejsce na 189 krajów. Dzięki temu wyprzedziliśmy np. takie kraje jak Korea Południowa (24 miejsce, -3,7 proc.), Chiny (32 miejsce, -4,2 proc.), USA (110 miejsce, -9,2 proc.) czy Wielką Brytanię (152 miejsce, -12,8 proc.). Patrząc na kontynent europejski, mniejsze ...
-
Wzrost cen bardziej frustrujący niż Covid-19
... (42 proc.), a na trzecim miejscu ex aequo natłok negatywnych informacji medialnych na temat pandemii i brak możliwości kontaktu z innymi ludźmi (po 32 proc.). Tymczasem dla osób w wieku 18-24 lat największą frustracją zeszłego roku okazały się ograniczenia spotkań, o których mówiło 33 proc. badanych ...
-
Najszybszy internet mobilny w I 2021. Orange i T-Mobile bez zmian na podium
... T-Mobile po raz kolejny nie miał równych w tym zestawieniu i został liderem pod względem najniższej wartości ping. Wszystko dzięki rezultatowi 31,32 ms. Orange musiało znów zadowolić się tytułem wicelidera (34,64 ms). Od wspomnianej dwójki operatorów wyraźnie odstają pod kątem wartości ...
-
Marki własne Lidla i Biedronki liderami rynku non-food
... artykuły papiernicze i biurowe (44%). Na dalszych miejscach znalazły się artykuły z kategorii odzieży dla dorosłych (40%), narzędzi (38%), bielizny dla dorosłych (32%), elektroniki i zabawek (30%). Marki własne sieci Lidl są najchętniej wybierane w przypadku ubrań (w tym odzież sportowa, bielizna oraz odzież dla dorosłych ...
Tematy: non-food, marki własne, supermarkety, dyskonty, markety, sieci handlowe, Lidl, Biedronka, Kaufland, Tesco, Auchan, Carrefour -
Praca zdalna i zaufanie. Co mają wspólnego?
... , przedsiębiorstwa muszą nauczyć się sposobu zarządzania bardziej autonomicznymi pracownikami i zespołami. To wyzwanie będzie wymagało odejścia od starych modeli wynagradzania i oceny. 32 proc. pracowników w Europie i 31 proc. w Polsce wyraża obawę przed koniecznością pracy w większym wymiarze za to samo wynagrodzenie. Ustępuje jej tylko ...
-
Marki kosmetyczne tną wydatki na reklamę. Wzrost jeszcze nie w tym roku
... , rosnącym średnio o 13,3% rocznie. Powodem tego jest reakcja na głęboki spadek w 2020 roku, kiedy to marki kosmetyczne obcięły swoje budżety o 32,9%. Przewiduje się, że w 2021 roku rynek zacznie wracać do normy, jednak w 2022 roku wydatki reklamowe nadal będą o 13,8% niższe niż ...
-
KRD: 63 proc. upadłości można było przewidzieć
... . Pełniejszy obraz zagrożenia niewypłacalnością w biznesie pokazuje więc połączenie danych dla upadłości i postępowań restrukturyzacyjnych. W tym przypadku wzrost rok do roku wyniósł 32 proc. Patrząc na dane Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej widać, że w drugim półroczu 2020 roku systematycznie rosła też liczba wniosków ...


Elektromobilność dojrzewa. Auta elektryczne kupujemy z rozsądku, nie dla idei