-
Smart home: znany i lubiany, czy niszowy?
... po smart home, zwiększenie komfortu (78% badanych), chęć skorzystania z nowoczesnych technologii (50%), oszczędność (43%), potrzeba zadbania o bezpieczeństwo (36%), względy ekologiczne (19%). Ci, którzy nie zdecydowali się na smart home, najczęściej odpowiadali, że nie czuli, aby takie urządzenia były im potrzebne (61 ...
-
Pomimo kryzysu telekomunikacja nie rezygnuje z reklamy. Wydatki będą rosnąć
... wzrosnąć z 17,8 mld USD w 2020 roku do 18,7 mld USD w 2021 roku. Następnie powinniśmy oczekiwać powrotu do stanu sprzed pandemii (19,5 mld USD w 2022 roku). Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Co pomaga telekomom podkreślić ich znaczenie dla wymagających konsumentów? Który z kanałów ...
-
Jaka będzie Wielkanoc 2021? Ile wydamy? Jak ją spędzimy?
... część ankietowanych planuje wręczyć w te święta „upominki od zajączka”. Najczęściej otrzymają je dzieci (45%) lub partnerzy (26%). Co piąty respondent (19%) przygotuje prezent dla swoich rodziców. Co przynosi „zajączek”? Najczęściej są to drobne upominki, takie jak słodycze (32%), gry i zabawki, kosmetyki ...
-
Heyah 01 startuje z nową ofertą subskrypcyjną
... . Użytkownicy otrzymają w pakiecie nielimitowane rozmowy, SMS-y i MMS-y oraz paczkę 20 GB na 30 dni. Po okresie promocyjnym koszt usługi wyniesie 19,99 zł na 30 dni. Heyah 01 została stworzona z myślą o tych, którzy cenią w życiu proste i wygodne rozwiązania. Tak też jest ...
-
Wielkanoc 2021 - gorsza czy lepsza niż poprzednia?
... deklaruje, że przygotuje „takie same Święta jak zazwyczaj” (35% vs 18%), a całkowita rezygnacja z obchodzenia świąt wielkanocnych jest rzadsza (12% vs 19%). Co interesujące, takie osoby zdecydowanie rzadziej niż w 2020 roku opowiadają, że powodem braku obchodzenia świąt jest obecna sytuacja, w której ciężko ...
-
Pandemia - wzmaga cyfryzację, nadwyręża cyberbezpieczeństwo
... większość badanych organizacji (64% wskazań). Oznacza to wzrost o 10 p.p. w stosunku do roku 2019. W 2020 roku wzrost liczby prób cyberataków zaobserwowało 19% przedsiębiorców, natomiast ich spadek odnotowało jedynie 4% respondentów badania. Warto zaznaczyć, że średnie firmy, częściej obserwowały w 2020 roku próby cyberataków, niż ...
-
Masz złą wiadomość. Poczta e-mail narzędziem cyberprzestępczości
... poprzedzające ukierunkowane ataki ransomware. Phishing: W 2020 roku Trend Micro przechwycił ponad 6,9 mln wiadomości e-mail mających na celu wyłudzanie danych, to o 19% więcej niż w 2019 r. Pomijając wyłudzanie poświadczeń, liczba zagrożeń należących do tej kategorii wzrosła w tym okresie o 41%. Częstą przynętą było hasło ...
-
Badania internetu Gemius/PBI III 2021
... ostatnim miejscu fakt.pl. APLIKACJE - INTERNET Liderem marcowego zestawienia ponownie okazała się Aplikacja Allegro z zasięgiem 34,1%. Aplikacja OLX.pl z zasięgiem 19,4% na pozycji drugiej. Na miejscu trzecim uplasowała się Aplikacja Ipla z zasięgiem 9,2%. Badanie Mediapanel. Do badania wykorzystano dane o strukturze pochodzące z badania ...
-
Coface: wzrost liczby niewypłacalności w I kw. 2021 o 122 proc. r/r
... procedury pozasądowej skorzystały 354 przedsiębiorstwa, czyli prawie tyle ile w ciągu całego II półrocza 2020 roku (356 - od wprowadzenia ustawą covidową z 19.VI). Wśród postępowań sądowych najwięcej ogłoszono upadłości likwidacyjnych – 93, ale liczba ta spadła r/r o jedną trzecią. Nowa procedura spowodowała także ...
-
Za jakimi trendami podążać będą startupy? Liczy się nie tylko technologia
... najczęściej wskazany trend ekonomiczny dotyczy energetyki przyszłości czyli gospodarki zorientowanej na świadome i zrównoważone korzystanie z zasobów (Energy-oriented economy) – 19 proc. Wśród trendów komunikacyjnych najczęściej wskazywane były trendy Social awareness - 34 proc. respondentów (budowa świadomego społeczeństwa, posiadającego wiedzę ...
-
Ochrona zdrowia bez pracowników? Pomogą nowe techologie?
... łóżek szpitalnych w przeliczeniu na 1000 mieszkańców. Dodatkowo, ok. jedna trzecia pracowników systemu ochrony zdrowia rozważa rezygnację i odejście z pracy, a już teraz 19 krajów boryka się z problemem niedostatków siły roboczej w swoich systemach opieki zdrowotnej. Jak wynika z raportu, do 2030 r. zabraknie nawet 4,1 mln specjalistów ...
-
Pandemia wzmaga nieuczciwość w biznesie, ale są wyjątki
... z sektora MŚP w czasie pandemii spotkało się z wyjątkowo etyczną postawą swoich kontrahentów. Co piąty docenił ich dbałość o bezpieczeństwo pracowników. 19 proc. mogło skorzystać z ich wiedzy i doświadczenia. Kolejne kilkanaście procent przedsiębiorstw doceniło w zachowaniu kontrahentów wyrozumiałość i skłonność do wydłużania terminów ...
-
Centra handlowe: czy jest szansa na powrót koniunktury?
... spadku wydatków na skutek pandemii COVID-19. Według najbardziej prawdopodobnego scenariusza spadek wydatków w handlu detalicznym w 2020 r. wyniósł od 11,7 do 19,3 proc. w poszczególnych powiatach. Powrót do poziomów sprzedaży sprzed epidemii w związku z wprowadzonymi obostrzeniami w 2021 r. najprawdopodobniej przesunie się na pierwszą połowę ...
-
Duże centra handlowe w odwrocie. Kto je detronizuje?
... , które mają odpowiadać za 36% całkowitej powierzchni planowanej do oddania oraz wielkoformatowe sklepy wolnostojące z 27% udziałem. Co ciekawe, po 18 - 19% przypadnie na nowe centra handlowe i centra codziennych zakupów. To znacząca zmiana, jako że dominującym formatem rozwijanym na polskim rynku były ...
-
Handel elektroniczny: ogromne wzrosty sprzedaży
... skok nastąpił 24 marca (56% r/r), kiedy to pojawiła się druga fala czeków stymulacyjnych. Analiza wydatków w okresie od 15 do 19 marca, porównująca rok 2021 z 2020, wykazała, że najlepiej rozwijającymi się kategoriami były luksusowe torebki, odzież dla aktywnych oraz elektronika i akcesoria ...
-
Ochrona środowiska: Polacy za mało zamożni na postawy proekologiczne?
... wymieniali: 24 proc. trudność w przekonaniu do zmian najbliższych w moim gospodarstwie domowym (częściej kobiety - 29 proc., mają większy problem niż mężczyźni - 19 proc.), oraz 23 proc. brak wiedzy na temat tego, co mogliby zmienić. Polacy nie znają dobrze filozofii zero waste Popularność ...
-
GUS: produkcja przemysłowa w marcu 2021 wyższa o 18,9% r/r
... artykułów spożywczych – o 22,5%, wyrobów z gumy i tworzyw sztucznych – o 21,8%, wyrobów z drewna, korka, słomy i wikliny oraz chemikaliów i wyrobów chemicznych – po 19,8%, pojazdów samochodowych, przyczep i naczep – o 18,0%. Spadek produkcji sprzedanej przemysłu, w porównaniu z lutym br., wystąpił w 2 działach, w tym w wytwarzaniu i zaopatrywaniu ...
-
Nowe inwestycje: w co i gdzie chcą inwestować firmy?
... takie miasta jak: Wrocław (28% wskazań), Warszawa (24% wskazań) oraz Kraków (20%). W tym roku na czoło wysuwają się również Katowice (19% wskazań). Nie ulega wątpliwości, że największym rynkiem w sektorze nieruchomości jest ten warszawski, ale w ostatnich latach miasta regionalne zyskały sporo na ...
-
Praca zdalna? Tak, ale w modelu hybrydowym
... . Dla porównania, przed pandemią odsetek ten sięgał 31%. Zaobserwowany wzrost nie oznacza jednak jednoznacznej dominacji pracy z domu. Tylko co piąty (19%) respondent przyjął ten model pracy w trakcie pandemii na pełen etat, znacznie więcej (32%) – realizowało zadania w modelu hybrydowym. Co szczególnie interesujące ...
-
IAB Polska: reklama w internecie wygrała z kryzysem?
Reklama w internecie nie oparła się wprawdzie negatywnym konsekwencjom pandemii, ale szybko okazało się, że problemy były tylko przejściowe. Wyraźnie potwierdzają to wyniki najnowszego badania IAB Polska/PwC AdEx. W czwartym kwartale minionego roku dynamika tego rynku osiągnęła pokaźne 17%, w efekcie czego cały rok udało się zakończyć na sporym ...
-
E-commerce: na zakupy ubrań i kosmetyków wydajemy miliardy
... W celu odkrycia możliwości rozwoju dla wschodzących liderów handlu elektronicznego, PayU przeprowadziło analizę danych zewnętrznych oraz danych z własnych platform płatniczych w 19 krajach na pięciu kontynentach w czterech szybko rozwijających się sektorach dóbr konsumenckich: uroda i kosmetyki (pielęgnacja włosów, perfumy, higiena osobista ...
-
Badania internetu Gemius/PBI IV 2021
... ostatnim miejscu fakt.pl. APLIKACJE - INTERNET Liderem kwietniowego zestawienia ponownie okazała się Aplikacja Allegro z zasięgiem 34,3%. Aplikacja OLX.pl z zasięgiem 19,4% na pozycji drugiej. Na miejscu trzecim uplasowała się Aplikacja Ipla z zasięgiem 6,8%. Badanie Mediapanel. Do badania wykorzystano dane o strukturze pochodzące z badania ...
-
Najszybszy internet mobilny w IV 2021. Orange i T-Mobile remisują w kategorii pobierania danych
... pomiary. Badani korzystali najczęściej z sieci Orange (33,2%) i Play (32,62%). Na kolejnych miejscach, podobnie jak przed miesiącem, uplasował się Plus (19,73%) oraz T-Mobile (14,45%). Średnia szybkość pobierania danych W rankingu średniej szybkości pobierania danych na pierwszym miejscu ex aequo znalazło ...
-
Zakupy online w czasie pandemii - jak kupujemy odzież i obuwie?
... (9%). W przypadku najmłodszych ankietowanych (18-24 lat) pierwszą wskazywaną marką było Zalando. Obuwie Polacy najchętniej kupowali w CCC (21%), Allegro (20%) i Eobuwie.pl (19%). Najmłodsza grupa wskazywała najczęściej eobuwie.pl (24%). Główne wnioski z badania dotyczące Polaków w wieku –18-65 lat korzystających z internetu: Kupowanie odzieży 73 ...
-
Pandemia ogranicza wydatki na konsumpcję, nie wszyscy jednak cierpią
... r. Pojawienie się w 2015 r. programu 500+ sprawiło, że zyskały zwłaszcza gospodarstwa domowe o dochodzie poniżej 5 tys. PLN, które zwiększyły wydatki na żywność o 19 proc., a na kulturę o 38 proc. względem okresu przed wprowadzeniem programu. Pandemia, przynajmniej jak dotąd, wpłynęła na dekompozycję koszyka zakupowego i wyhamowanie ...
-
Na wakacje 2021 wyjedzie więcej Polaków niż rok temu
... rozrywkowe. Badanie zrealizowane na zlecenie BIG InfoMonitor przez Quality Watch techniką CAWI, na reprezentatywnej próbie 1115 dorosłych Polaków, w dniach 16 – 19 kwietnia 2021 r.
-
Zakupy online tracą klientów. Polacy wracają do centrów handlowych?
... porównaniu do 21% w poprzedniej edycji badania). W tradycyjnych centrach handlowych będzie w przyszłości chciało robić zakupy w tych grupach produktowych odpowiednio 4%, 6% i 19,5% respondentów. To bardzo duża zmiana, bo w poprzedniej edycji badania zakupami w centrach handlowych było zainteresowanych 20% respondentów w kategorii świeża żywność, 27 ...
-
Trickbot atakuje Polskę
... - i tu zaskoczenie - sieć albańska, a także Holandia. Najbardziej zagrożona sieć w Europie to sieć rumuńska, natomiast na świecie - etiopska. Polska zajęła w kwietniu 19 miejsce w Europie (spadek z 15) i 39 miejsce na świecie (spadek o 13 pozycji). Wzrost zagrożeń najbardziej widoczny jest na podstawie indeksu opracowanego ...
-
Odmrożenie HoReCa podnosi wydatki na reklamę alkoholi
... reklamy zewnętrznej. W 2020 roku marki alkoholowe przeznaczyły 49% swoich budżetów na telewizję, w porównaniu do 24%, które wydała przeciętna marka, z kolei 19% wydatków przypadło na reklamę zewnętrzną, w porównaniu do 5% dla przeciętnej marki. Taktyka ta stała się mniej skuteczna, ponieważ widownia przenosi się ...
-
Jak CFO w Polsce i Europie myślą o przyszłości po pandemii?
... się, że stanie się tak do końca tego roku. Również dyrektorzy finansowi w sektorze motoryzacyjnym nie oczekują szybkiej poprawy sytuacji. Tylko 19 proc. z nich deklaruje, że jest już na poziomie sprzed kryzysu, a nieco ponad jedna trzecia spodziewa się odbicia do końca 2021 ...
-
Zrównoważony rozwój priorytetem branży technologicznej
... napędowymi działań w kierunku zrównoważonego rozwoju są dla sektora technologicznego bodźce finansowe. Zapotrzebowanie obecnych klientów na zrównoważone produkty czy usługi wskazało 19 proc. pytanych, a redukcję kosztów operacyjnych 16 proc. Wśród odpowiedzi często pojawiały się też argumenty łagodzenia ryzyk klimatycznych (12 proc.) oraz ...
-
Euler Hermes: które sektory kształtują ceny w strefie euro?
... perspektywie długoterminowej większość sektorów ma (pewną) zdolność kształtowania cen. Na podstawie porównania kształtowania się cen detalicznych ze zmianami cen producentów w 19 sektorach strefy euro Euler Hermes ustalił, że tylko nieliczne sektory nie posiadają długoterminowej zdolności kształtowania cen: sektor włókienniczy, sprzętu gospodarstwa ...
-
Dane osobowe w zagrożeniu. Czy Polacy wiedzą co robić?
... znacznie częściej obawiają się najmłodsi respondenci (32,5 proc.). Aktywność cyberprzestępców nie spędza z kolei snu z powiek osobom w wieku 55–64 lata (19,5 proc.) oraz najstarszej grupie ankietowanych (17 proc.). Ta statystyka obrazuje stan świadomości istnienia takich zagrożeń. W tym wypadku większe obawy oznaczają ...
-
TikTok, Roblox i gry wideo - tego szukały dzieci w sieci
... regionów prym w odwiedzaniu stron poświęconych grom komputerowym wiodły dzieci z Kazachstanu (26.01%). Na drugim miejscu uplasowały się dzieci z Wielkiej Brytanii (19,40%). Jednak zupełnie inny obraz rysuje się w Indiach, gdzie najmłodsi niezmiernie rzadko odwiedzali strony poświęcone grom wideo z komputera PC (zaledwie ...
-
Co trzeci Polak zalicza siebie do klasy średniej
... . Z kolei wśród wyborców PiS myśli tak zaledwie 25%. W elektoracie partii rządzącej jest też zdecydowanie najwięcej osób, bo prawie co piaty (19%), zakładających, że przedsiębiorcy po prostu się podporządkują i zaczną płacić więcej. W elektoracie partii opozycyjnych ten pogląd podziela zaledwie między 2% a 5% wyborców. Badanie ...


Elektromobilność dojrzewa. Auta elektryczne kupujemy z rozsądku, nie dla idei