-
Za jakimi trendami podążać będą startupy? Liczy się nie tylko technologia
... najczęściej wskazany trend ekonomiczny dotyczy energetyki przyszłości czyli gospodarki zorientowanej na świadome i zrównoważone korzystanie z zasobów (Energy-oriented economy) – 19 proc. Wśród trendów komunikacyjnych najczęściej wskazywane były trendy Social awareness - 34 proc. respondentów (budowa świadomego społeczeństwa, posiadającego wiedzę ...
-
Ochrona zdrowia bez pracowników? Pomogą nowe techologie?
... łóżek szpitalnych w przeliczeniu na 1000 mieszkańców. Dodatkowo, ok. jedna trzecia pracowników systemu ochrony zdrowia rozważa rezygnację i odejście z pracy, a już teraz 19 krajów boryka się z problemem niedostatków siły roboczej w swoich systemach opieki zdrowotnej. Jak wynika z raportu, do 2030 r. zabraknie nawet 4,1 mln specjalistów ...
-
Pandemia wzmaga nieuczciwość w biznesie, ale są wyjątki
... z sektora MŚP w czasie pandemii spotkało się z wyjątkowo etyczną postawą swoich kontrahentów. Co piąty docenił ich dbałość o bezpieczeństwo pracowników. 19 proc. mogło skorzystać z ich wiedzy i doświadczenia. Kolejne kilkanaście procent przedsiębiorstw doceniło w zachowaniu kontrahentów wyrozumiałość i skłonność do wydłużania terminów ...
-
Centra handlowe: czy jest szansa na powrót koniunktury?
... spadku wydatków na skutek pandemii COVID-19. Według najbardziej prawdopodobnego scenariusza spadek wydatków w handlu detalicznym w 2020 r. wyniósł od 11,7 do 19,3 proc. w poszczególnych powiatach. Powrót do poziomów sprzedaży sprzed epidemii w związku z wprowadzonymi obostrzeniami w 2021 r. najprawdopodobniej przesunie się na pierwszą połowę ...
-
Duże centra handlowe w odwrocie. Kto je detronizuje?
... , które mają odpowiadać za 36% całkowitej powierzchni planowanej do oddania oraz wielkoformatowe sklepy wolnostojące z 27% udziałem. Co ciekawe, po 18 - 19% przypadnie na nowe centra handlowe i centra codziennych zakupów. To znacząca zmiana, jako że dominującym formatem rozwijanym na polskim rynku były ...
-
Handel elektroniczny: ogromne wzrosty sprzedaży
... skok nastąpił 24 marca (56% r/r), kiedy to pojawiła się druga fala czeków stymulacyjnych. Analiza wydatków w okresie od 15 do 19 marca, porównująca rok 2021 z 2020, wykazała, że najlepiej rozwijającymi się kategoriami były luksusowe torebki, odzież dla aktywnych oraz elektronika i akcesoria ...
-
Ochrona środowiska: Polacy za mało zamożni na postawy proekologiczne?
... wymieniali: 24 proc. trudność w przekonaniu do zmian najbliższych w moim gospodarstwie domowym (częściej kobiety - 29 proc., mają większy problem niż mężczyźni - 19 proc.), oraz 23 proc. brak wiedzy na temat tego, co mogliby zmienić. Polacy nie znają dobrze filozofii zero waste Popularność ...
-
GUS: produkcja przemysłowa w marcu 2021 wyższa o 18,9% r/r
... artykułów spożywczych – o 22,5%, wyrobów z gumy i tworzyw sztucznych – o 21,8%, wyrobów z drewna, korka, słomy i wikliny oraz chemikaliów i wyrobów chemicznych – po 19,8%, pojazdów samochodowych, przyczep i naczep – o 18,0%. Spadek produkcji sprzedanej przemysłu, w porównaniu z lutym br., wystąpił w 2 działach, w tym w wytwarzaniu i zaopatrywaniu ...
-
Nowe inwestycje: w co i gdzie chcą inwestować firmy?
... takie miasta jak: Wrocław (28% wskazań), Warszawa (24% wskazań) oraz Kraków (20%). W tym roku na czoło wysuwają się również Katowice (19% wskazań). Nie ulega wątpliwości, że największym rynkiem w sektorze nieruchomości jest ten warszawski, ale w ostatnich latach miasta regionalne zyskały sporo na ...
-
Praca zdalna? Tak, ale w modelu hybrydowym
... . Dla porównania, przed pandemią odsetek ten sięgał 31%. Zaobserwowany wzrost nie oznacza jednak jednoznacznej dominacji pracy z domu. Tylko co piąty (19%) respondent przyjął ten model pracy w trakcie pandemii na pełen etat, znacznie więcej (32%) – realizowało zadania w modelu hybrydowym. Co szczególnie interesujące ...
-
IAB Polska: reklama w internecie wygrała z kryzysem?
Reklama w internecie nie oparła się wprawdzie negatywnym konsekwencjom pandemii, ale szybko okazało się, że problemy były tylko przejściowe. Wyraźnie potwierdzają to wyniki najnowszego badania IAB Polska/PwC AdEx. W czwartym kwartale minionego roku dynamika tego rynku osiągnęła pokaźne 17%, w efekcie czego cały rok udało się zakończyć na sporym ...
-
E-commerce: na zakupy ubrań i kosmetyków wydajemy miliardy
... W celu odkrycia możliwości rozwoju dla wschodzących liderów handlu elektronicznego, PayU przeprowadziło analizę danych zewnętrznych oraz danych z własnych platform płatniczych w 19 krajach na pięciu kontynentach w czterech szybko rozwijających się sektorach dóbr konsumenckich: uroda i kosmetyki (pielęgnacja włosów, perfumy, higiena osobista ...
-
Badania internetu Gemius/PBI IV 2021
... ostatnim miejscu fakt.pl. APLIKACJE - INTERNET Liderem kwietniowego zestawienia ponownie okazała się Aplikacja Allegro z zasięgiem 34,3%. Aplikacja OLX.pl z zasięgiem 19,4% na pozycji drugiej. Na miejscu trzecim uplasowała się Aplikacja Ipla z zasięgiem 6,8%. Badanie Mediapanel. Do badania wykorzystano dane o strukturze pochodzące z badania ...
-
Najszybszy internet mobilny w IV 2021. Orange i T-Mobile remisują w kategorii pobierania danych
... pomiary. Badani korzystali najczęściej z sieci Orange (33,2%) i Play (32,62%). Na kolejnych miejscach, podobnie jak przed miesiącem, uplasował się Plus (19,73%) oraz T-Mobile (14,45%). Średnia szybkość pobierania danych W rankingu średniej szybkości pobierania danych na pierwszym miejscu ex aequo znalazło ...
-
Zakupy online w czasie pandemii - jak kupujemy odzież i obuwie?
... (9%). W przypadku najmłodszych ankietowanych (18-24 lat) pierwszą wskazywaną marką było Zalando. Obuwie Polacy najchętniej kupowali w CCC (21%), Allegro (20%) i Eobuwie.pl (19%). Najmłodsza grupa wskazywała najczęściej eobuwie.pl (24%). Główne wnioski z badania dotyczące Polaków w wieku –18-65 lat korzystających z internetu: Kupowanie odzieży 73 ...
-
Pandemia ogranicza wydatki na konsumpcję, nie wszyscy jednak cierpią
... r. Pojawienie się w 2015 r. programu 500+ sprawiło, że zyskały zwłaszcza gospodarstwa domowe o dochodzie poniżej 5 tys. PLN, które zwiększyły wydatki na żywność o 19 proc., a na kulturę o 38 proc. względem okresu przed wprowadzeniem programu. Pandemia, przynajmniej jak dotąd, wpłynęła na dekompozycję koszyka zakupowego i wyhamowanie ...
-
Na wakacje 2021 wyjedzie więcej Polaków niż rok temu
... rozrywkowe. Badanie zrealizowane na zlecenie BIG InfoMonitor przez Quality Watch techniką CAWI, na reprezentatywnej próbie 1115 dorosłych Polaków, w dniach 16 – 19 kwietnia 2021 r.
-
Zakupy online tracą klientów. Polacy wracają do centrów handlowych?
... porównaniu do 21% w poprzedniej edycji badania). W tradycyjnych centrach handlowych będzie w przyszłości chciało robić zakupy w tych grupach produktowych odpowiednio 4%, 6% i 19,5% respondentów. To bardzo duża zmiana, bo w poprzedniej edycji badania zakupami w centrach handlowych było zainteresowanych 20% respondentów w kategorii świeża żywność, 27 ...
-
Trickbot atakuje Polskę
... - i tu zaskoczenie - sieć albańska, a także Holandia. Najbardziej zagrożona sieć w Europie to sieć rumuńska, natomiast na świecie - etiopska. Polska zajęła w kwietniu 19 miejsce w Europie (spadek z 15) i 39 miejsce na świecie (spadek o 13 pozycji). Wzrost zagrożeń najbardziej widoczny jest na podstawie indeksu opracowanego ...
-
Odmrożenie HoReCa podnosi wydatki na reklamę alkoholi
... reklamy zewnętrznej. W 2020 roku marki alkoholowe przeznaczyły 49% swoich budżetów na telewizję, w porównaniu do 24%, które wydała przeciętna marka, z kolei 19% wydatków przypadło na reklamę zewnętrzną, w porównaniu do 5% dla przeciętnej marki. Taktyka ta stała się mniej skuteczna, ponieważ widownia przenosi się ...
-
Jak CFO w Polsce i Europie myślą o przyszłości po pandemii?
... się, że stanie się tak do końca tego roku. Również dyrektorzy finansowi w sektorze motoryzacyjnym nie oczekują szybkiej poprawy sytuacji. Tylko 19 proc. z nich deklaruje, że jest już na poziomie sprzed kryzysu, a nieco ponad jedna trzecia spodziewa się odbicia do końca 2021 ...
-
Zrównoważony rozwój priorytetem branży technologicznej
... napędowymi działań w kierunku zrównoważonego rozwoju są dla sektora technologicznego bodźce finansowe. Zapotrzebowanie obecnych klientów na zrównoważone produkty czy usługi wskazało 19 proc. pytanych, a redukcję kosztów operacyjnych 16 proc. Wśród odpowiedzi często pojawiały się też argumenty łagodzenia ryzyk klimatycznych (12 proc.) oraz ...
-
Euler Hermes: które sektory kształtują ceny w strefie euro?
... perspektywie długoterminowej większość sektorów ma (pewną) zdolność kształtowania cen. Na podstawie porównania kształtowania się cen detalicznych ze zmianami cen producentów w 19 sektorach strefy euro Euler Hermes ustalił, że tylko nieliczne sektory nie posiadają długoterminowej zdolności kształtowania cen: sektor włókienniczy, sprzętu gospodarstwa ...
-
Dane osobowe w zagrożeniu. Czy Polacy wiedzą co robić?
... znacznie częściej obawiają się najmłodsi respondenci (32,5 proc.). Aktywność cyberprzestępców nie spędza z kolei snu z powiek osobom w wieku 55–64 lata (19,5 proc.) oraz najstarszej grupie ankietowanych (17 proc.). Ta statystyka obrazuje stan świadomości istnienia takich zagrożeń. W tym wypadku większe obawy oznaczają ...
-
TikTok, Roblox i gry wideo - tego szukały dzieci w sieci
... regionów prym w odwiedzaniu stron poświęconych grom komputerowym wiodły dzieci z Kazachstanu (26.01%). Na drugim miejscu uplasowały się dzieci z Wielkiej Brytanii (19,40%). Jednak zupełnie inny obraz rysuje się w Indiach, gdzie najmłodsi niezmiernie rzadko odwiedzali strony poświęcone grom wideo z komputera PC (zaledwie ...
-
Co trzeci Polak zalicza siebie do klasy średniej
... . Z kolei wśród wyborców PiS myśli tak zaledwie 25%. W elektoracie partii rządzącej jest też zdecydowanie najwięcej osób, bo prawie co piaty (19%), zakładających, że przedsiębiorcy po prostu się podporządkują i zaczną płacić więcej. W elektoracie partii opozycyjnych ten pogląd podziela zaledwie między 2% a 5% wyborców. Badanie ...
-
Firmy ubezpieczeniowe: dokąd zmierzają po pandemii?
... jeszcze bardziej rygorystyczne redukcje – 35 proc. z nich spodziewa się cięć o ponad 20 proc. W Europie obniżenie wydatków na tym poziomie przewiduje 19 proc. ankietowanych, a w Ameryce Północnej 11 proc. Jednak większość firm ubezpieczeniowych unika radykalnych redukcji i stawia na bezpieczniejsze posunięcia: zmianę priorytetów, pozbycie ...
-
Podróbki problemem co dziesiątego Polaka
... w błąd przy zakupie podrabianych produktów. To oczywiście średnia, są państwa gdzie ten odsetek jest wiele wyższy. Są to np. Bułgaria (19%), Rumunia (16%) i Węgry (15%). Polska z wynikiem 10% plasuje się blisko średniej. Najniższy odsetek odnotowują Szwecja (2%) i Dania (3%). Z badania wynika także, że ...
-
Płatny serwis informacyjny? Polacy mówią "nie"
... kwoty, którą serwis informacyjny może pobierać od użytkowników za dostęp do wszystkich treści. Najpopularniejszą odpowiedzią było 10 PLN (uznało tak 19 proc. ankietowanych), natomiast wartością środkową (medianą) było 20 PLN (połowa spośród ankietowanych, wyłączając osoby, które zadeklarowały trudno powiedzieć, wskazała taką ...
-
Studenci na rynku pracy: elastyczność, rozwój zawodowy i różnorodność
... wypowiedzenie. Zdają sobie jednak sprawę z tego jakie znaczenie mają pieniądze, dlatego praca jest niezbędną częścią ich życia. Takie odczucia ma 19 proc. polskich studentów i 18 proc. wszystkich badanych. Pierwsze kroki na rynku pracy młodzi ludzie stawiają już podczas studiów. 47 proc ...
-
Badania internetu Gemius/PBI V 2021
... ostatnim miejscu weather.com. APLIKACJE - INTERNET Liderem majowego zestawienia ponownie okazała się Aplikacja Allegro z zasięgiem 30,6%. Aplikacja OLX.pl z zasięgiem 19,5% na pozycji drugiej. Na miejscu trzecim aplikacja Jakdojade z zasięgiem 6,2%. Aplikacja Ipla z zasięgiem 4,8% spadła na pozycje 5. Tuz za podium aplikacja Player ...
-
Polacy ruszyli na wakacje za granicą. Urlop jak przed pandemią?
... . Wypoczywać w sezonie letnim nie zamierza co siódmy Polak (14,4 proc.), z tego ponad 10 proc. zarabiających ponad 5000 zł miesięcznie oraz 19 proc. mężczyzn. Długo zapowiadane poluzowanie obostrzeń w sezonie letnim oraz wprowadzenie programu szczepień przeciwko COVID-19 dla wszystkich pełnoletnich Polaków sprawiło, że ...
-
GUS: inflacja w maju 2021 to 4,7% rdr
... łączności (o 0,9%) oraz transportu (o 0,4%) obniżyły ten wskaźnik odpowiednio o 0,05 p. proc i 0,04 p. proc. W porównaniu z miesiącem analogicznym poprzedniego roku wyższe ceny w zakresie transportu (o 19,5%) oraz mieszkania (o 5,3%) podniosły ten wskaźnik odpowiednio o 1,62 p. proc. i 1,32 p. proc.
-
Najszybszy internet mobilny w V 2021. T-Mobile pokonał Orange w kategorii pobierania danych
... 144793 pomiary. Badani korzystali najczęściej z sieci Orange (33,2%) i Play (32,4%). Na kolejnych miejscach, podobnie jak przed miesiącem, uplasował się Plus (19%) oraz T-Mobile (15,4%). Średnia szybkość pobierania danych W rankingu średniej szybkości pobierania danych na prowadzenie w maju wyraźnie wysunął się, po raz ...
-
Wakacje 2021 nad morzem słono kosztują
... porównywarki przygotowali w oparciu o dane z portali booking.com, airnbnb.com oraz nocowanie.pl. Wzięli pod uwagę ceny w okresie od 12 do 19 lipca w najpopularniejszych polskich nadmorskich miejscowościach (za raportem KAYAK oraz Onet.pl są to Kołobrzeg, Sopot, Międzyzdroje Łeba, Ustka oraz Świnoujście ...