-
Firmy ubezpieczeniowe: dokąd zmierzają po pandemii?
... jeszcze bardziej rygorystyczne redukcje – 35 proc. z nich spodziewa się cięć o ponad 20 proc. W Europie obniżenie wydatków na tym poziomie przewiduje 19 proc. ankietowanych, a w Ameryce Północnej 11 proc. Jednak większość firm ubezpieczeniowych unika radykalnych redukcji i stawia na bezpieczniejsze posunięcia: zmianę priorytetów, pozbycie ...
-
Podróbki problemem co dziesiątego Polaka
... w błąd przy zakupie podrabianych produktów. To oczywiście średnia, są państwa gdzie ten odsetek jest wiele wyższy. Są to np. Bułgaria (19%), Rumunia (16%) i Węgry (15%). Polska z wynikiem 10% plasuje się blisko średniej. Najniższy odsetek odnotowują Szwecja (2%) i Dania (3%). Z badania wynika także, że ...
-
Płatny serwis informacyjny? Polacy mówią "nie"
... kwoty, którą serwis informacyjny może pobierać od użytkowników za dostęp do wszystkich treści. Najpopularniejszą odpowiedzią było 10 PLN (uznało tak 19 proc. ankietowanych), natomiast wartością środkową (medianą) było 20 PLN (połowa spośród ankietowanych, wyłączając osoby, które zadeklarowały trudno powiedzieć, wskazała taką ...
-
Studenci na rynku pracy: elastyczność, rozwój zawodowy i różnorodność
... wypowiedzenie. Zdają sobie jednak sprawę z tego jakie znaczenie mają pieniądze, dlatego praca jest niezbędną częścią ich życia. Takie odczucia ma 19 proc. polskich studentów i 18 proc. wszystkich badanych. Pierwsze kroki na rynku pracy młodzi ludzie stawiają już podczas studiów. 47 proc ...
-
Badania internetu Gemius/PBI V 2021
... ostatnim miejscu weather.com. APLIKACJE - INTERNET Liderem majowego zestawienia ponownie okazała się Aplikacja Allegro z zasięgiem 30,6%. Aplikacja OLX.pl z zasięgiem 19,5% na pozycji drugiej. Na miejscu trzecim aplikacja Jakdojade z zasięgiem 6,2%. Aplikacja Ipla z zasięgiem 4,8% spadła na pozycje 5. Tuz za podium aplikacja Player ...
-
Polacy ruszyli na wakacje za granicą. Urlop jak przed pandemią?
... . Wypoczywać w sezonie letnim nie zamierza co siódmy Polak (14,4 proc.), z tego ponad 10 proc. zarabiających ponad 5000 zł miesięcznie oraz 19 proc. mężczyzn. Długo zapowiadane poluzowanie obostrzeń w sezonie letnim oraz wprowadzenie programu szczepień przeciwko COVID-19 dla wszystkich pełnoletnich Polaków sprawiło, że ...
-
GUS: inflacja w maju 2021 to 4,7% rdr
... łączności (o 0,9%) oraz transportu (o 0,4%) obniżyły ten wskaźnik odpowiednio o 0,05 p. proc i 0,04 p. proc. W porównaniu z miesiącem analogicznym poprzedniego roku wyższe ceny w zakresie transportu (o 19,5%) oraz mieszkania (o 5,3%) podniosły ten wskaźnik odpowiednio o 1,62 p. proc. i 1,32 p. proc.
-
Najszybszy internet mobilny w V 2021. T-Mobile pokonał Orange w kategorii pobierania danych
... 144793 pomiary. Badani korzystali najczęściej z sieci Orange (33,2%) i Play (32,4%). Na kolejnych miejscach, podobnie jak przed miesiącem, uplasował się Plus (19%) oraz T-Mobile (15,4%). Średnia szybkość pobierania danych W rankingu średniej szybkości pobierania danych na prowadzenie w maju wyraźnie wysunął się, po raz ...
-
Wakacje 2021 nad morzem słono kosztują
... porównywarki przygotowali w oparciu o dane z portali booking.com, airnbnb.com oraz nocowanie.pl. Wzięli pod uwagę ceny w okresie od 12 do 19 lipca w najpopularniejszych polskich nadmorskich miejscowościach (za raportem KAYAK oraz Onet.pl są to Kołobrzeg, Sopot, Międzyzdroje Łeba, Ustka oraz Świnoujście ...
-
Jak pandemia i szczepienia wpływają na zachowania konsumentów?
... połowa polskich respondentów badania zdecydowała się na skorzystanie z usług innych dostawców. Najczęściej powodem tej zmiany był: Prostszy proces zakupowy online – 19 proc. Niższa cena, promocja, nagroda – 17 proc. Wygodniejszy sposób dostawy – 12 proc. Negatywne doświadczenie klienta z poprzednim dostawcą – 10 proc. Jaka ...
-
Praca w korporacji: za jaką pensję sprzedamy nasze przekonania?
... niż ta, którą zarabiają teraz. Większości wystarczyłaby dwukrotność (22% odpowiedzi w tej grupie) albo trzykrotność (20%) obecnego wynagrodzenia. Co istotne, tylko 19% pracowników w wieku 26–39 lat nie mogłoby pracować w korporacji, której działania są sprzeczne z ich wartościami. Prawdopodobnie wynika to z konieczności zarobku ...
-
Logistyka ostatniej mili w e-commerce wymaga działań klimatycznych
... , jak to tylko możliwe. To samo kryterium jest uważane za bardzo ważne przez 32% Włochów i 30% Hiszpanów, ale tylko przez 19% Belgów i Duńczyków, 17% Holendrów i 16% Norwegów oraz Finów. Polska wypada także bardzo optymistycznie, jeśli chodzi o preferowany sposób dostawy. Aż 38 ...
-
Hotele w Polsce: pandemia przyniosła "przemeblowanie"
... obiektów mogła przetrwać także m.in. dzięki świadczeniom z pakietu antykryzysowego przygotowanego przez rząd. Według danych GUS, w okresie lipiec-sierpień 2020 r. w Polsce udzielono 19,8 mln noclegów, tj. o 6,9 mln (25,8%) mniej niż przed rokiem. O ile latem obłożenie dochodziło do kilkudziesięciu procent w najlepszych kurortach wypoczynkowych ...
-
Czy kultura i rozrywka wyjdzie z dołka?
... czas zaległości wobec kontrahentów i banków wzrosły w sumie o ponad 5 mln zł. Największa w tym wina firm wystawiających przedstawienia – wzrost o 3,8 mln zł, do 19,6 mln zł. To najwyższa kwota nieuregulowanych na czas zobowiązań wśród działalności kulturalnych. Największy skok procentowy nastąpił jednak wśród firm kinowych ...
-
Sektor MŚP: gorsza koniunktura i niepewna przyszłość
... bo ponad dwie trzecie, to mężczyźni (69,3%) i osoby pracujące w miastach (66,2%). Firmy osób samozatrudnionych najczęściej działają w sekcjach: Budownictwo (19,6%), Handel i naprawa pojazdów samochodowych (11,2%), oraz Opieka zdrowotna i pomoc społeczna (9,5%). Technologie cyfrowe nieodłącznym narzędziem w pandemii W trakcie pandemii wykorzystanie ...
-
Wakacje 2021: gdzie, z kim, za ile?
... ,7 proc.) oraz za 31-60 dni (9,9 proc.), a w czerwcu największa sprzedaż przypadła na podróże, na które klienci wybiorą się za 31-60 dni (19,9 proc.), 16-30 dni (9,5 proc.) i za 61-90 dni (8,3 proc.). W szczycie sezonu, który rozpoczyna się po zakończeniu roku szkolnego, udział last minute ...
-
Polacy wrócili do centrów handlowych
... . klientów więcej niż w maju. Niestety odwiedzalność nie wróciła jeszcze do poziomów sprzed pandemii. W czerwcu 2021 roku odwiedzalnośc w centrach handlowych była o 19 proc. niższa niż w analogicznym miesiącu 2019 roku oraz o 12 proc. wyższa niż w czerwcu ubiegłego roku. Widać więc poprawę, choć daleko ...
-
COVID-19 przyspieszył wdrożenie hub & spoke
... Tutaj z odsieczą przychodzą mniejsze miasta, mogące zapewnić cenny kapitał ludzki mając silne zaplecze akademickie - dodaje Skiba. W samym Opolu mamy ok. 19 tys. studentów. Dzięki merytorycznej współpracy ze środowiskiem akademickim 5,5 tys. absolwentów z ponadprzeciętną znajomością języków obcych – głównie niemieckiego – corocznie trafia na rynek ...
-
Coface: szczepienia motorem wzrostu gospodarczego, rośnie ryzyko społeczne
... wschodzących. Dane liczbowe wskazują na pogorszenie się poziomu życia i spadek siły nabywczej, a także na wzrost nierówności obserwowany po kryzysie COVID 19. Na obecnym etapie warunki te niekoniecznie prowadzą do zamieszek, gdyż zdolność ludzi do mobilizowania się wciąż pozostaje ograniczona. W 2020 r. wskaźnik ...
-
Studenci po pandemii. Kryzys zdrowia psychicznego
... pośrednictwem cyfrowych kanałów, w tym mediów społecznościowych, rankingów online i wiadomości. Pracownicy podają, że silna obecność w mediach społecznościowych jest jedną z głównych przyczyn (19%) wzrostu liczby zapisów na studia w minionym roku. Stanowi to nawet większy procent niż wpływ znajomych studiujących na tej samej uczelni ...
-
Polscy politycy: kto jest najcenniejszy medialnie?
... Szymon Hołownia w naszym rankingu zajął 12. miejsce – komentuje prezes Instytutu Przywództwa. Paweł Kukiz, który często pojawiał się w mediach, obecnie zajmuje 19. miejsce. Widzimy, że przekaz medialny byłego kandydata na prezydenta maleje – zauważa Piotr Gąsiorowski. Przedstawiciel centrolewicy plasuje się na 20. miejscu ...
-
Jakie działania ekologiczne podejmują kupujący i sprzedający online?
... tak tylko 8% osób, które nie kupują w Internecie). Warto także zaznaczyć, że aż 23% e-kupujących zaopatruje się w produkty spożywcze w sklepach ekologicznych, a 19% wybiera eko-sklepy online. 31% konsumentów kupujących online deklaruje także, że chętniej kupią produkty czy usługi marki, która podejmuje działania ekologicznie ...
-
Producenci opakowań kontra kryzys: kto ma przewagę?
... jednak silne wzrosty – m.in. w produkcji pakowanych wyrobów spożywczych, np. gotowych dań na bazie mięsa (+30% r/r), lub na bazie warzyw (+19% r/r). Od czerwca ub. r widzimy również wyraźny wzrost zapotrzebowania na opakowania dla e-commerce i ten trend nie zwalnia. W 2020 roku obroty ...
-
Czy powszechność pracy zdalnej utrudnia nam powrót do biur?
... niepopularnym rozwiązaniem. Jako przykład mogą posłużyć organizacje z sektora produkcyjnego (+17 p.p. w porównaniu z danymi ze stycznia 2020), branży nieruchomości (+23 p.p.) i budownictwa (+19 p.p.). Wniosek jest jeden – specjaliści poznali zalety długotrwałej pracy zdalnej, znaleźli swój sposób na organizację pracy w tym formacie i wielu z nich ...
-
Rynek magazynowy w I półroczu 2021 bije kolejne rekordy
... wcześniej. Podpisywane są coraz większe umowy najmu, co jest trendem zauważalnym już od jakiegoś czasu. W pierwszej połowie 2021 roku podpisano 19 umów o wielkości powyżej 30 tys. mkw. każda. Największa transakcja to Panattoni BTS Poznań zawarta na 109 tys. mkw. z DHL w pierwszym ...
-
Cyberbezpieczeństwo zagrożone. O co muszą dbać firmy?
... było pewnych, że zespoły cyberbezpieczeństwa biorą udział w konsultacjach na etapie planowania nowych inicjatyw biznesowych, w tym roku wynik ten spadł do 19%. Aż 56% badanych przyznaje, że zespoły odpowiadające za cyberbezpieczeństwo nie biorą udziału w konsultacjach, albo dołączają do nich zbyt późno podczas ...
-
Jak pandemia wpłynęła na moralność finansową Polaków?
... proc. badanych, a dwa lata temu 79 proc. Przybywa natomiast osób, które uregulowałyby zobowiązanie dopiero w momencie, gdyby wpis utrudniał im życie (19 proc. wobec 18 proc. przed rokiem i 15 proc. w edycji badania z 2019 r.). Badanie pokazuje również, że pandemia wpłynęła na sytuację życiową ...
-
Biura na rynkach regionalnych. 70% umów w 3 miastach
... największych transakcji w analizowanym okresie znalazły się m.in. renegocjacja umowy połączona z ekspansją firmy Rockwell Automation w kompleksie A4 Business Park II w Katowicach (19,5 tys. mkw.), a także przedłużenie kontraktu przez najemcę reprezentującego sektor finansowy i zajmującego biura w budynku przy ul. Kapelanka 42a w Krakowie (15,6 tys ...
-
Traci komunikacja miejska, zyskuje wynajem samochodu?
... proc. z nich twierdzi, że będzie pracować z domu średnio mniej niż jeden dzień na tydzień w skali miesiąca. Niemal co piąty pracownik (19 proc.) sądzi, że home office nadal będzie dominować w ponad 60 proc. jego czasu pracy. Mimo małej popularności pracy w domu przed ...
-
Mikrofirmy, czyli mikro-produktywność. Dlaczego?
... ponad 34 proc. ogólnej liczby pracujących. Odsetek zatrudnionych w mikroprzedsiębiorstwach był w Polsce znacznie wyższy niż we Francji (25 proc.) czy Niemczech (19 proc.), nie różnił się natomiast od średniej dla Grupy Wyszehradzkiej. Zarazem mikrofirmy wpływają istotnie na funkcjonowanie polskiego rynku, na którym ...
-
Tarcza Antykryzysowa uratowała firmy i gospodarkę?
... zadłużenia firm, które średnio oscylowało od 1 pkt. proc. do 3 pkt. proc. W 2020 r. zmniejszył się też odsetek firm z brakiem płynności finansowej z 19 proc. na początku pandemii do 3-6 proc. w pozostałych kwartałach roku. Polska należy do grupy krajów (obok Włoch, Danii i Finlandii), charakteryzującej ...
-
Telewizja bez kobiet, debata publiczna to męska rzecz?
... Von Der Leyen oraz białoruska działaczka Swietłana Cichanouska. Najczęściej głos zabierała marszałkini Sejmu Elżbieta Witek, a jej wypowiedzi cytowały głównie „Wiadomości” – 19 materiałów. Polityczka pojawiała się jednak blisko siedmiokrotnie rzadziej niż premier Mateusz Morawiecki. Na drugim miejscu znalazła się Katarzyna Lubnauer – posłanka ...
Tematy: telewizja, serwisy informacyjne, telewizja, media, monitoring mediów, TVN, Polsat, TVP, równouprawnienie -
Czy są chętni na biura i nowe mieszkania w Katowicach?
... Gruchała, Dyrektor Biura JLL w Krakowie. W I poł. 2021r. do pięciu największych transakcji najmu w Katowicach należały: renegocjacja i ekspansja Rockwell Automation na łącznie 19 500 mkw. w A4 Business Park II, 4300 mkw. wynajęte przez UPC i 2600 mkw. podpisane przez Hyland w biurowcu Global Office Park ...
-
Najszybszy internet mobilny w VIII 2021. Liderami T-Mobile i Play
... RFBenchmark.pl powstał w oparciu o 209799 pomiarów. Badani korzystali najczęściej z sieci Orange (33,4%) i Play (33,1%). Na kolejnych miejscach uplasował się Plus (19%) oraz T-Mobile (14,5%). Średnia szybkość pobierania danych T-Mobile nadal prowadzi w tej kategorii, choć wyraźna przewaga z lipca (5,9 Mb/s nad Orange) stopniała ...
-
Co trzeci Polak nie chce szczepionki przeciwko COVID-19
... Polaków wzrosło? Według danych Ministerstwa Zdrowia z 13 września łączna liczba zaszczepionych co najmniej jedną dawką szczepionki przeciw COVID-19 w Polsce wynosi 19 532 718, a dwoma – 17 216 727. Oznacza to, że odsetek osób, które przyjęły przynajmniej jedną dawkę to 50,93 proc ...


Elektromobilność dojrzewa. Auta elektryczne kupujemy z rozsądku, nie dla idei