-
Flota samochodowa: CFM w Polsce 2007
... momentu raczej wzrosły, niż spadły. W roku 2007 te proporcje uległy zmianom. Spadł niestety odsetek badanych, według których koszty zmalały (do 19%), ale też spadł odsetek firm, według których koszty zwiększyły się po wprowadzeniu CFM (do 14%). Podobnie, jak wzrosło ogólne zadowolenie ...
-
Bezrobocie w Polsce I 2008
... aktywnej zawodowo (w grudniu 2007 r. – 11,4%; w styczniu 2007 r. – 15,1%). Najwyższa stopa bezrobocia utrzymywała się nadal w województwach: warmińsko-mazurskim (19,6%), zachodniopomorskim (17,0%), kujawsko-pomorskim (15,5%) oraz świętokrzyskim (15,3%). Najniższą stopą bezrobocia charakteryzowały się województwa: wielkopolskie (8,2%), małopolskie ...
-
Ubóstwo wśród dzieci w UE 2008
... odsetek dzieci zagrożonych ryzykiem ubóstwa jest najwyższy. Inkluzja społeczna i ubóstwo wśród dzieci Ile dzieci żyje w biedzie w Unii Europejskiej? W 2006 roku, 19 proc. dzieci było zagrożonych ubóstwem, wobec 16 proc. całkowitej populacji. W większości krajów Unii Europejskiej dzieci są bardziej narażone na ubóstwo ...
-
Drukarka żelowa Gestetner GX7000
... funkcję licznika wolumenów wydruku. Specyfikacja techniczna: Prędkość druku ciągłego: Do 29 wydruków / 1 min Wymiary (szer. x gł. x wys.): 545x558x265 mm Waga: 19,1 kg Pobór mocy (max. / energooszczędnie): 35W / do 4W Język drukowania: RPCS – raster Rozdzielczość: 3600 x1200 dpi Sterowniki: RPCS – raster: Windows ...
-
Programy informacyjne w TV II 2008
... ,95 proc.), a wieczorne - 0,9 mln widzów; 9,25 proc. (przed rokiem: 2,22 mln widzów; 17,35 proc.). "Puls raport" (TV Puls) z godz. 19.30 oglądało średnio 84 tys. widzów (0,57 proc. udziałów w rynku), a z godz. 22.00 - 120 tys. widzów (0,95 proc.).
-
Najpopularniejsze stacje telewizyjne II 2008
... się on na poziomie 24,1 proc. Na drugim miejscu znalazła się TVP2, której udział wyniósł 16,88 proc. (przed rokiem: 19,11 proc.), a na trzecim TVN z 16,45 proc. (przed rokiem: 16,04 proc.). Polsat miał 15,21 proc. udziałów w rynku ...
-
Produkcja samochodów II 2008
... sztuk. W segmencie samochodów dostawczych na polskim rynku działa dwóch producentów: Volkswagen Poznań i Fiat Auto Poland. W okresie dwóch pierwszych miesięcy powstały 19.063 samochody niemieckiej marki (wzrost o 27,5 proc.) i 5.083 samochody włoskiej marki (81,8 procent wzrostu).
-
Bankowość online: obawy Polaków
... od 30 do 39 roku życia 47% badanych widzi pozytywną korelację i zgadza się z tak postawionym stwierdzeniem. W grupie najmłodszych respondentów do 19 lat takich odpowiedzi było 24%. Nie bez znaczenia jest też wykształcenie – osoby posiadające wykształcenie średnie udzielały odpowiedzi pozytywnej w 35% przypadków ...
-
Tydzień 11/2008 (10-16.03.2008)
... aż 91 obowiązków informacyjnych, które kosztują ponad 21 mld zł, a regulacje dotyczące działalności gospodarczej każdego roku kosztują polskie firmy ponad 19 mld zł, nakładając na nie 50 obowiązków informacyjnych. Eksperci szacują, że redukcja tych obciążeń może dać wzrost PKB nawet o 1,9%. Zamierzenia ...
-
Sektor IT: badania i rozwój 2008
... R&D) jest prowadzona przez niewiele z nich. Według ocen DiS prace B+R w branży prowadzi w kraju elitarna grupa około 1000 firm, zatrudniając blisko 19 tys. osób specjalizujących się w rozwoju produktów i prowadzeniu wielu innych ciekawych projektów badawczych. Właśnie z tej puli wyselekcjonowano listę 75 największych innowatorów ...
-
Dzieci online w opinii rodziców
... WWW (50 proc.) i komunikując się z innymi: za pomocą poczty e-mail (41 proc.) i komunikatorów internetowych (33 proc.). Co piąty badany rodzic (19 proc.) twierdzi, że jego dziecko używa programów P2P. Dzieci odwiedzają również blogi innych internautów (18 proc.) oraz prowadzą własne (16 ...
-
Ameryka i Europa: społeczne stereotypy
... bezrobocie - gdy np. w Wielkiej Brytanii strach przed nim właściwie nie występuje. Bezrobocia jako zagrożenia globalnego boją się bardziej tylko Francuzi - 19 proc. Podobnie ma się rzecz z ubóstwem: 17 proc. Polaków i 22 proc. Francuzów wymienia je na pierwszym miejscu, a w pozostałych badanych krajach ...
-
Praca tymczasowa: rośnie liczba agencji
... zatrudnionych jest jednym z najniższych w Europie. Według danych Krajowego Rejestru Agencji Zatrudnienia, w Polsce działa 1856 agencji pracy tymczasowej (stan na dzień 19.03.2008). Względem roku ubiegłego ich liczba wzrosła o ponad 20 proc. Wraz ze wzrostem liczby agencji, zwiększa się również odsetek ...
-
Rynek telekomunikacyjny w UE 2007
... dniu 19 marca KE opublikowała Raport Implementacyjny. Zgodnie z Raportem Polska znajduje się na 26 miejscu w zakresie penetracji usług szerokopasmowych, pomimo niemal pięciokrotnego ...
-
Bezrobocie w Polsce II 2008
... zawodowo (w styczniu 2008 r. – 11,7%; w lutym 2007 r. – 14,8%). Najwyższa stopa bezrobocia utrzymywała się nadal w województwach: warmińskomazurskim (19,2%), zachodniopomorskim (16,7%), kujawsko-pomorskim (15,4%) oraz świętokrzyskim (15,1%). Najniższą stopą bezrobocia charakteryzowały się województwa: wielkopolskie (7,9%), małopolskie (8,9%) oraz ...
-
Wielkanoc z TV: co oglądamy w święta?
... to melodia?" (6,01 mln widzów; 44,07 proc. udziałów w rynku). W trakcie świąt, TVP1 miała 22,48 proc. udziałów w rynku, TVN - 19,12 proc., TVP2 - 18,17 proc., a Polsat - 14,75 proc.
-
Internet w Polsce XI 2007-I 2008
... najliczniejszą grupą internautów wciąż stanowią osoby ze średnim wykształceniem (41 proc.), następnie z wyższym (26 proc.), a na końcu z podstawowym i zasadniczym (odpowiednio 19 i 13 proc.). W rankingu portali internetowych wg spontanicznej znajomości pierwsze miejsce zajmuje Google, które zostało wskazane przez 58,6 proc. respondentów, a tuż ...
-
Polskie firmy inwestują w Dubaju
... każdego roku przyciąga ogromną liczbę inwestycji, liczonych w miliardach dolarów. Tym samych chyba nie wzbudzi w nas wielkiego zaskoczenia fakt, iż ponad 19 proc. dźwigów budowlanych zlokalizowanych w różnych zakątkach naszego globu ulokowanych jest właśnie w Dubaju. Zjednoczone Emiraty Arabskie – od dłuższego zresztą już czasu ...
-
Handel elektroniczny w MSP 2004 i 2007
... drugie mikro przedsiębiorstwo prowadziło działalność handlową w Internecie, podczas gdy w 2004 roku działalność taką prowadziła co trzecia badana firma. Zanotowano ponad 19% wzrost sprzedaży przez Internet w roku 2007 w stosunku do 2004 roku. 5. W opinii przedstawicieli małych i średnich przedsiębiorstw najważniejszą przyczyną rozpoczęcia sprzedaży ...
-
Polacy wolą samochody używane
... polskie drogi najczęściej poprzez prywatny import (26%). Na podobnym poziomie są też zakupy dokonywane od osób prywatnych (znajomych oraz krewnych) - 19%. Natomiast w porównaniu z rokiem 2006, ponad dwukrotnie wzrosły zakupy samochodów za pośrednictwem ogłoszeń w Internecie (z 7% w 2006 r. do 15% w 2007 r.). Wzrost znaczenia Internetu ...
-
Public relations - rynek pracy I-III 2008
... była w firmach. Co ciekawe, na stałym poziomie utrzymało się zapotrzebowanie na specjalistów w agencjach. Od stycznia do marca poszukiwało ich po 19 firm PR-owskich miesięcznie. Tradycyjnie najwięcej miejsc pracy oferowało województwo mazowieckie. Najwięcej ofert z tego regionu, bo aż 120, było w marcu. O drugie ...
-
Dyski USB w firmach a utrata danych
... się z odpowiedziami użytkowników. 21 procent określiło zrozumienie zasad przez pracowników jako ograniczone, 33 procent — jako przeciętne, 28 procent — jako dobre, a 19 — jako całkowite. Zapytani o szkolenia, respondenci IT stwierdzili, że pracownicy są szkoleni w zakresie zasad użytkowania dysków USB flash: raz w roku (33 ...
-
Ceny wynajmu nieruchomości I-III 2008
... kategoriach mieszkań, nawet w popularnych w innych częściach kraju, mieszkaniach 4-pokojowych. To właśnie w tym segmencie rynku miały miejsce największe spadki Warszawy – ponad 19%. Ceny spadły dość znacznie również w przypadku mieszkań 2-pokojowych – o 8,5% w stosunku do końca IV kwartału 2007. W przypadku kawalerek i mieszkań 3-pokojowych, spadki ...
-
Sprzedaż samochodów III 2008
... w lutym - poinformował Instytut Samar, firma analityczna monitorująca rodzimy rynek motoryzacyjny. Od początku bieżącego roku dealerzy sprzedali niemal 87 tysięcy aut, o 19,5 procent więcej niż w analogicznym okresie roku ubiegłego. Po zaledwie dwumiesięcznym okresie spadku, sprzedaż samochodów dla klientów instytucjonalnych powróciła na ścieżkę ...
-
Wyniki finansowe banków 2007
... wysokie, sięgające 50 mld zł koszty operacji finansowych i wymiany walut (o 46,5% więcej niż przed rokiem) oraz koszty odsetkowe w kwocie prawie 19 mld zł (o ok. 32% więcej niż w analogicznym okresie 2006r.). Koszty działalności bankowej, ze względu na to, że prawie wszystkie obciążenia ...
-
Tydzień 15/2008 (07-13.04.2008)
... kryzysu na rynku kredytów. W zeszłym roku bank musiał już dokonać odpisów księgowych o wartości 18 mld USD.Ostatnio bank ujawnił dalszych 19 mld USD strat na papierach wartościowych powiązanych z kryzysem na amerykańskim rynku kredytów hipotecznych typu subprime i zaproponował ratunkową emisję praw poboru ...
-
Reklamy w sieci popularniejsze niż w TV?
... internetu w rynku reklamy wzrósł z 11,4 proc. w 2006 r. do 15,3 proc., w roku ubiegłym ustępując jedynie telewizji (21,8 proc) oraz reklamom w druku (19,9 proc.). Prognozy IAB wskazują, że już w następnym roku tendencja ta pogłębi się do tego stopnia, że internet wyprzedzi pod względem ...
-
Handel zagraniczny I-II 2008
... wyniósł 18,3 mld EUR, import 21,1 mld EUR, a ujemne saldo 2,8 mld EUR, przed rokiem minus 2,2 mld EUR (eksport zwiększył się o 19,3%, a import o 20,7%). Ujemne salda odnotowano z krajami rozwijającymi się – minus 10,3 mld zł (minus 4,1 mld USD), z krajami Europy Środkowo-Wschodniej – minus 3,0 mld ...
-
Ceny produktów rolnych III 2008
... o ok. 43% i ok. 24% i żyta - o ponad 20% i 17%) oraz żywca wieprzowego (o ok. 10%). Wzrosły również ceny skupu drobiu (o 0,6%) i mleka (o blisko 19%) oraz ceny targowiskowe żywca wołowego (o ponad 1%). Niższe niż w analogicznym okresie ubiegłego roku były ceny skupu żywca wołowego (o ponad 3%) oraz ceny ...
-
Rekrutacja przez Internet 2007
... na rynku pracy są przedstawiciele handlowi oraz sprzedawcy i ekspedienci. Pracodawcy mają dla nich łącznie prawie 280 tys. ofert – czyli prawie 19% wszystkich ogłoszeń, które ukazały się w sieci. Wśród zawodów specjalistycznych, wymagających wysokich kwalifikacji, przodują księgowi i programiści. Bezrobotni mało mobilni Ponad 50 ...
-
Społeczeństwo informacyjne 2004-2006
... , co stanowiło 3,7% produkcji sprzedanej ogółem (w 2005 r. 3,1%, a w 2004 r. – 3,2%). 2. Import i eksport wyrobów ICT sukcesywnie wzrasta; eksport rośnie szybciej (w 2006 r. jego wartość wyniosła 19,2 mld zł, a importu wyrobów ICT – 37,6 mld zł), dzięki czemu bilans handlu zagranicznego w tym zakresie poprawia się, choć pozostaje nadal ...
-
Społeczeństwo informacyjne w UE 2007
... % kobiet i 79% mężczyzn. W grupie wiekowej 25-54 lata wartości te wyniosły odpowiednio 55% dla kobiet i 61% dla mężczyzn. W najstarszej grupie jedynie 19% kobiet i 31% mężczyzn korzystało z Internetu przynajmniej raz w tygodniu. Tylko co dziesiąta osoba budowała stronę internetową. Zdecydowanie najczęstszą umiejętnością było korzystanie ...
-
Stacje radiowe I-III: RMF FM liderem
... udział rozgłośni kształtował się na poziomie 22,4 proc. Udział w rynku Radia Zet wynosił w pierwszym kwartale 2008 r. 18,8 proc. (przed rokiem: 19,2 proc.), radiowej Jedynki - 12,5 proc. (12,9 proc.), Trójki - 5,6 proc. (6,6 proc.), Radia Maryja - 2,4 proc. (2,2 proc.), Dwójki - 0,5 proc. (0,7 proc.), a Radia Bis - 0,3 proc ...
-
Majowy weekend a preferencje telewizyjne
... miała telewizyjna Jedynka - 23,43 proc. (przed rokiem: 23,39 proc.). Udział TVP2 kształtował się na poziomie 17,74 proc. (19,15 proc.), TVN - 16,66 proc. (17,22 proc.), a Polsatu - 14,87 proc. (16,52 proc.).
-
Rozwój firm a kadra zarządzająca 2008
... a ich skalą zwiększyła się trzykrotnie Liczba firm deklarujących brak lub ograniczone sukcesy we wprowadzaniu zmian w przeszłości wzrosła o 60% (z 12% do 19%) Liderzy rynkowi zdecydowanie lepiej zarządzają zmianą niż ich konkurencja Prezesi nie koncentrują się już tylko na wybranych wyzwaniach rynkowych, ale ...