-
Fundusze UE: pytania i odpowiedzi
... budowy kolektorów słonecznych. Minimalna kwota przedsięwzięcia to jednak 20 mln zł a maksymalny poziom wsparcia wynosi 20 proc. kosztów kwalifikowanych (czyli tych, które ... zakład. Projekt ten będzie się wiązał z zatrudnieniem dodatkowych pracowników. Z jakich środków unijnych mógłbym skorzystać? Inwestycje o znaczeniu regionalnym finansowane mogą ...
-
Zarządzanie podatkami w firmie - grupy obciążeń
... do parapodatków zalicza się także wydatki związane z realizacją niektórych przepisów dotyczących przede wszystkim ochrony socjalnej pracowników (np. odpisy na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych, finansowanie badań lekarskich pracowników). Jak widać system obciążeń finansowych jest dość rozbudowany. Cały ten system, czyli wszystkie daniny mające ...
-
Tradycyjne a internetowe spółki handlowe
... wirtualnej nie ma konieczności zatrudniania tak znacznej liczby przedstawicieli handlowych. Komunikacja z klientem odbywa się za pośrednictwem sieci. Nie ma również pracowników magazynu, transportu. Dział logistyki ograniczony jest do osób zajmujących się koordynacją zamówień u producentów i zleceń dostaw do klientów. Proces sprzedaży W tradycyjnej ...
-
Rynek B2B: budowanie wizerunku marki
... wkład w proces budowania marki są konieczne, aby zyskać uznanie wśród własnych pracowników oraz klientów na całym świecie. Niestety, nie zdarza się to często ... zarówno pod względem formy, jak i treści. Autentyczność marki wymaga od wszystkich pracowników firmy takiego myślenia i działania, które umożliwią zarówno stworzenie oryginalnego produktu, ...
-
Tydzień 44/2008 (27.10-02.11.2008)
... już tylko rynków finansowych i inwestycyjnych, dotyka także firm oraz ich pracowników. Nas w pierwszej kolejności interesuje gospodarka unijna, a ponieważ głównym partnerem handlowym ... programu kredytowego dla poddostawców przemysłu motoryzacyjnego, to w ciągu dwóch lat 20% firm tej branży ogłosi upadłość, a kryzys dotknie 850 niemieckich firm. ...
-
Interesariusze projektu ważni dla inwestycji
... , jednak przez analogię można je odnieść do projektów. I tak: 1) w zależności od miejsca względem firmy wyróżniamy interesariuszy wewnętrznych czyli pracowników, zarząd, organizacje związkowe i inne funkcjonujące w ramach przedsiębiorstwa, których działania wiążą się z danym projektem — zaś interesariusze zewnętrzni działają w otoczeniu ...
-
Tydzień 4/2009 (19-25.01.2009)
... straty poniósł Royal Bank of Scotland, mówi się, że przekroczą one grubo 20 mld funtów. Według prognoz rządowych w 2009 roku PKB Niemiec zmniejszy się o 2,25% r/r, bezrobocie ... powodu obaw, że będzie musiał zwiększyć swój kapitał lecz również dużych zwolnień pracowników. A jest to symptom poważnych problemów tej instytucji. Tylko w ciągu tego roku ...
-
Analiza otoczenia biznesowego firmy
... uznać za kompletny. Znajomość możliwości firmy, swojego środowiska, swoich pracowników - ich kompetencji i kwalifikacji - ułatwia nam zmiany na lepsze, pomoże w przeprowadzeniu ich ... z preferencjami, potrzebami, oczekiwaniami osób, którym sprzedajemy. Nie pomijajmy tych pracowników. Jak interpretować wnioski? Po przeprowadzeniu analizy marketingowej ...
-
Program edukacyjny: "Uczenie się przez całe życie"
... . W ramach tego typu projektów jest możliwe zorganizowanie zagranicznych praktyk zawodowych i staży dla osób uczących się (IVT), staży zagranicznych dla młodych pracowników i osób poszukujących pracy (PLM) oraz sfinansowanie projektów wymiany doświadczeń dla osób odpowiedzialnych za kształcenie i szkolenie zawodowe (VETPRO). Nasze działania powinny ...
-
Generacja Y a rynek pracy
... podejmowanych przez nich działań. Przemożna potrzeba bycia chwalonym i permanentnie motywowanym, często bowiem ważniejsza jest od materialnych wynagrodzeń. Wartość generacji Y jako pracowników nie leży wyłącznie w dużej liczbie ich przedstawicieli. Są oni wykształceni, zmotywowani i skuteczni, dlatego wydaje się, że wymagania jakie stawiają przed ...
-
Od czego zależy sukces firmy?
... całego procesu i że ich indywidualny wkład jest istotny dla osiągnięcia celów przedsiębiorstwa? Czy kultura przedsiębiorstwa, jego wartości oraz codzienne relacje pracowników sprzyjają dobremu samopoczuciu osób zaangażowanych w życie firmy? Czy błędy są tolerowane, pod warunkiem, że pracownicy są wierni najważniejszym wartościom przedsiębiorstwa ...
-
Polska: wydarzenia tygodnia 3/2010
... Częstochowa. Przez ostatnie dwie dekady amerykańskie firmy zainwestowały w Polsce ponad 20 mld USD i chcą inwestować dalej. W sumie w Polsce w 2008 r. działało 761 firm z kapitałem ... pomysł złagodzenia skutków społecznych przez wprowadzenie ustaw różnicujących pracowników w prawach emerytalnych. Powstały reguły ułatwiające przejście na wcześniejsze ...
-
Praca dla programistów w czołówce ofert z branży IT
... Polski (małopolskie). Najmniejsze zapotrzebowanie miały województwa lubuskie, opolskie i podkarpackie (po ok. 20 ofert w styczniu 2010). Programowo drodzy Od lutego 2009 roku do ... Biorąc to pod uwagę, należy się spodziewać wzrostu oczekiwań finansowych w tej grupie pracowników. - Paweł Leks, dyrektor działu rozwoju produktów Grupy Pracuj, do której ...
-
Offshorowe centra finansowe korzystne dla inwestorów
... , którzy zostali świadkami koronnymi, wskazują, że obok policjantów, burmistrzów i wójtów, jako najliczniejszą grupę łapówkarzy polscy skruszeni mafiozi wskazywali celników i... pracowników banków. Dodatkowo, ogromna liczba wyłączeń tajemnicy bankowej, którą przewiduje polska ustawa Prawo bankowe powoduje, iż prawo obywateli do prywatności można ...
-
Analiza mediów - źródło informacji biznesowych
... działania brakuje jednak czasu. Często szwankuje także komunikacja wewnętrzna i ważne informacje, które mogłyby wesprzeć funkcjonowanie biznesu nie docierają do odpowiednich pracowników. Dobra organizacja monitoringu mediów lub zlecenie go na zewnątrz, może w znacznym stopniu poprawić efektywność i zmniejszyć koszty pozyskiwania informacji. Tego ...
-
Boom na social media trwa
... o liczbach i o znaczeniu social media. Firma Dell zatrudnia na stałe aż 40 pełnoetatowych pracowników, zajmujących się marketingiem społecznościowym w imieniu marki – koncern ma obecnie ok. ... jak dalej potoczy się akcja rozdawania kubków zważywszy na to, że ponad 20 tyś. fanów kubka nigdy nie zobaczy w realnym świecie. Co będzie w przypadku ...
-
Mikroprzedsiębiorcy w Polsce optymistyczni
... pracowników stanowią 99% aktywnych podmiotów gospodarczych na polskim rynku. W badaniu pt. „Nastroje wśród mikro i małych przedsiębiorstw” (Small Business Confidence Monitor) wzięło udział 300 polskich firm. Tym samym dołączyły one do grona 6031 mikro i małych przedsiębiorstw reprezentujących 20 ... . Wprawdzie 20% respondentów badania zadeklarowało ...
-
Kobiety a marketing
... kobiety charakteryzują się mniej zhierarchizowaną strukturą, mniej autorytarnym stylem kierowania, bardziej osobistym podejściem do klientów, otwartą komunikacją, większym zaangażowaniem pracowników i wspieraniem grupowego stylu podejmowania decyzji. W świetle wyników tych badań prorocza okazuje się prognoza Ph. Kotlera, który przewidział, iż wiek ...
-
Jak promować firmę na social media?
... (np. o terminie składania zeznania podatkowego) i przestrogi. Aby zaznajomić swoich pracowników z Facebookiem, firma zdecydowała się wyszkolić… 17 tys. agentów. Stara ... że relacje, które zbudują pomogą firmie w dłuższej perspektywie. Dobrze, gdy działanie pracowników w social media będzie uregulowane w polityce social media firmy. Od „firmy trudnej ...
-
Jakie korzyści przynosi spółce IPO?
... na giełdzie instrumentem finansowym, ma również możliwość bardzo efektywnego motywowania pracowników. Za pomocą specjalnie przygotowanych programów, spółka może nagradzać menedżerów oraz członków zarządu pakietami akcji, które pozwolą zatrzymać w firmie kluczowych pracowników. Droga na parkiet GPW jest coraz częstszym sposobem na pozyskanie ...
-
Identyfikacja Wizualna Firmy
... tworzone przez firmę, czy wygląd biura. Aranżacja wnętrz, wygląd i ubiór pracowników, również są niezwykle ważne tworząc obraz firmy. Najważniejsze jednak jest ... i materiałów Public Relations, oznakowanie budynków i samochodów służbowych, czy ubiór pracowników. Niektóre firmy zamieszczają również informacje o kulturze organizacyjnej firmy, ...
-
Reputacja jako kapitał firmy
... sumiennie wszelkie zobowiązania. Im więcej solidności firma prezentuje pracownikom, tym większy zdobywa ich szacunek. Powinno to objawiać się traktowaniem pracowników fair, respektowanie poczynionych z nimi wcześniej uzgodnień, a także szacunkiem dla osób i indywidualności. Bardzo ważne jest docenianie pracownika i umożliwienie mu rozwoju ...
-
Więcej ofert pracy dla nauczycieli
... zawodowe oraz eksperci ostrzegają, że spowoduje to zwolnienie 20 - 30 tysięcy pracowników. Mimo tych zapowiedzi rośnie liczba ofert pracy dla nauczycieli publikowanych ... nauczycieli wychowania przedszkolnego nie brakuje także na krajowym rynku pracy. Pracowników poszukują głównie przedszkola w największych miastach. Chętnych nie brakuje, np. na ...
-
Typ i struktura organizacji a potencjał spółki
... struktur i typów organizacji, które można określić jako tradycyjne, prym wiodą organizacje bazujące na pracy świadczonej przez zespół stałych pracowników z niewielkim udziałem pracy świadczonej przez pracowników i podmioty działające na bazie otrzymanych zleceń. Spotykane tu struktury to zwykle struktury liniowe lub sztabowo-liniowe, często możemy ...
-
Skuteczny przedsiębiorca: 10 wskazówek
... angażowania ciebie w codzienną bieganinę to z kolei podstawowe zadanie twoich pracowników. Ich głowa, żeby firma zarabiała więcej i przez to mieli większe ... 365/366 dni. Ale z poprzedniego punktu już wiesz, że niekoniecznie trzeba maksymalizować produktywność pracowników. Dlatego łatwiej będzie ci przeznaczyć jakąś część tygodnia pracy na „free ...
-
Zakupy grupowe: trzecia fala Internetu
... początku cieszy się CityDeal, który już pierwszego dnia zarejestrował 20 000 użytkowników. Zróżnicowana oferta, duże rabaty, obecność w sieci oraz know-how z zagranicy ... , że portal działa w 18 krajach, 140 miastach i zatrudnia ponad 900 pracowników. W ten sposób właściciele Groupon wykorzystują doświadczenie CityDeal z rynków lokalnych, jednocześnie ...
-
Wyniki finansowe SKOK-ów I 2009-VI 2010
... powstało dalszych 20 placówek. W związku z tym wzrosło przeciętne zatrudnienie w kasach. W 2009 r. zwiększyło się ono z 7 085 do 7 900 etatów, w połowie br. zmniejszyło się o 105 pracowników ... działalności (koszty ogółem) osiągnęły w 2009 r. poziom 1 724,0 mln zł (wzrost o 20,3%). Koszty działalności operacyjnej stanowiły 88,8% kosztów ogółem. W ...
-
Komunikacja w biznesie: procedura rozwiązywania problemów
... efektywne. Pytanie powinno być także szczegółowe („Jakie podejście powinna przyjąć kadra zarządzająca Park's Furniture wobec pracowników dotujących United Way?”), a nie ogólne („Czy powinniśmy zachęcać pracowników do dotowania United Way?”). Brak szczegółów otwiera pole do indywidualnej interpretacji i powstawania różnic w rozumieniu problemu ...
-
Branding - budowanie marki
... obniżka kosztów? ochronę przed wojnami cenowymi, silną pozycję negocjacyjną, niższe koszty niwelowania skutków kryzysów, lepszych pracowników za relatywne wynagrodzenie, wyższą efektywność i dłuższe staże pracy pracowników, szybsze wprowadzanie zmian i nowości, niższe koszty promocji, łatwiejsze dotarcie do klientów. Co pozwala zwiększyć przychody ...
-
Budowanie wizerunku firmy i produktów
... jest księga znaku, definiująca nazewnictwo firmy oraz budowę zasady stosowania logo firmy. Księga identyfikacji wizualnej jest przeznaczona głównie dla pracowników firmy, wykonawców nośników reklamowych, agencji reklamowych projektujących kampanie reklamowe i firm public relations. Spełnia bardzo ważną rolę w firmach o rozbudowanej strukturze ...
-
Zielona Księga - ład korporacyjny w UE
... innymi akcjonariuszami bardziej zainteresowani długoterminowym rozwojem swojego przedsiębiorstwa. Z tego względu Komisja uznała za godną przekonsultowania kwestię, czy posiadanie przez pracowników akcji ich spółki stanowiłoby jakąś gwarancję jej długotrwałej stabilności. Niektóre kraje członkowskie od lat z powodzeniem stosują programy akcjonariatu ...
-
Atmosfera w pracy zależy od szefa
... sam odsetek respondentów uważa, że czuje się dobrze w miejscu pracy. Z kolei 20 proc. osób biorących udział w ankiecie zadeklarowało przeciętną atmosferę w swojej pracy. Najwięcej ... o tym, iż winy w złej atmosferze doszukujemy się częściej u szefa i innych pracowników niż u siebie. Najmniejszy wpływ na atmosferę mają organizowane przez firmy ...
-
Budżet środków pieniężnych
... Jeśli firma dokona amortyzacji środka trwałego przy stawce amortyzacyjnej np. 20% rocznie, koszt miesięczny w budżecie przychodów i kosztów wyniesie (20/12) 1,67% ... wydatków należą: składki pracodawcy (składki ubezpieczeniowe, zaliczka na podatek dochodowy za pracowników) podatek VAT niezbędne wypłaty dla właścicieli raty leasingowe raty kredytowe ...
-
Blokady sukcesu menedżerskiego
... w firmie. Zakres obowiązków znacząco się nie zmieni. Dostaniesz podwyżkę i nowy zespół pracowników. Daj sobie chwilę, by wyobrazić sobie swoje biurko, komputer oraz wyświetlonego ... być prowadzony dziennik użycia – pozwoli to uniknąć sytuacji, że jeden z pracowników wykorzystuje innych, a sam wymiguje się od pomocy. Analiza dziennika może również ...
-
Usługa FFM/SFA dla firm w Plus
... w terenie, zmniejszając koszty firmy przy jednoczesnym wzroście wydajności pracowników. FFM (Field Force Management) to system wsparcia w zarządzaniu procesami w terenie ... sieci przedstawicieli handlowych, podniesienia efektywności sprzedaży, poprzez zaoszczędzenie 20% czasu pracy handlowców: wyeliminowanie konieczności osobistego dostarczenia ...


Prezenty pod choinkę z drugiej ręki? Polacy wciąż tradycjonalistami