-
Hotele w Polsce: nie ma co liczyć na bardzo dynamiczny rozwój?
... Warsaw Wawer. Nowe marki w Krakowie Kraków niezmiennie od wielu lat cieszy się dużym zainteresowaniem turystów, rośnie też liczba osób przyjeżdżających ... i rozwojowe Katowice Poznań, legitymujący się długą tradycją hotelarską od wielu lat mocno związaną z branżą targową i wystawienniczą, w ostatnich latach odznacza się stabilizacją, zarówno popytową ...
-
Ile zarabia programista? Mniej niż oczekuje
... mogą seniorzy i eksperci, a więc osoby, które programowaniem trudnią się minimum 8 lat. Chodzi tu przede wszystkim o pokolenie dzisiejszych 30-35 latków. Ich doświadczenie może ... oczekiwań płacowych pracowników IT wynika, że seniorzy (czyli osoby z doświadczeniem powyżej 8 lat) jeszcze w lutym deklarowali, że chcieliby zarabiać ok. 40 proc. więcej ...
-
W czasie pandemii trudno o dzień bez telefonu
... niż 65 lat. Z kolei zobowiązania osób w wieku 26-35 lat stanowią prawie 30% całej sumy zadłużenia. Wraz z przedstawicielami grupy wiekowej 36-46 lat, odpowiadają oni za ... widocznie skorelowany z wiekiem i spada wraz z większą liczbą lat w metryce. Wśród respondentów w wieku 25 do 44 lat największa część grupy wskazała, że z telefonem w dłoni ...
-
Polska branża gier będzie warta 3 mld PLN w 2024 roku
... raportu uzupełniają charakterystyki modeli biznesowych produkcji i dystrybucji gier w Polsce, modeli płatności i monetyzacji gier oraz prognozy dla polskiego rynku gier w perspektywie 5 lat. W raporcie nie pominięte zostały również istotne dane związane z demografią, sytuacją materialną oraz wydatkami na gry polskich graczy. Autorzy siódmej edycji ...
-
Jedzenie na wynos ratuje gastronomię?
... co czwarty Polak (27 proc.) w tym najwięcej osób w wieku 18-29 lat (61 proc.) i 30-39 lat (39 proc.). Zainteresowanie to jednak spada wraz z wiekiem badanych ... . w porównaniu do 18 proc. kobiet) oraz najmłodszych respondentów w wieku 18-29 lat i 30-39 lat (kolejno 25 i 32 proc.). Natomiast z zyskujących coraz większe zainteresowanie płatności BLIKIEM ...
-
W pandemii chętniej udostępniamy dane osobowe, ale mamy wymagania
... Zespołu Własności Intelektualnej, Technologii i Danych Osobowych, Kancelaria EY Law. Powiedz ile masz lat, a powiem ci jaki jest twój stosunek do danych osobowych Jak ... przez Longitude w lipcu i sierpniu 2020 r. wśród 1901 konsumentów (w wieku 18-75 lat) w regionie Azji i Pacyfiku, Europie i na Bliskim Wschodzie, w Indiach i Afryce (EMEIA) ...
-
Politycy w mediach społecznościowych: nie tylko Twitter
... nie stanowią najbardziej aktywnej grupy wiekowej w mediach społecznościowych W rzeczywistości najbardziej aktywną grupą w mediach społecznościowych w całej Europie są parlamentarzyści w wieku 36-45 lat. Po 55 roku życia aktywność w kanałach online znacznie spada. Politycy o skrajnych poglądach są najbardziej aktywni na wszystkich trzech platformach ...
-
Kompetencje cyfrowe ważne dla pracowników i pracodawców
... Skonieczna. Dyskusja o szkoleniu kadr i ich transformacji toczy się od wielu lat – a jak widać znajduje także odzwierciedlenie w oczekiwaniach pracowników. Dotyczy to ... poszukiwane role, umiejętności i profile kandydatów w ich firmach w ciągu najbliższych 2-3 lat. Z tym stwierdzeniem zgodziło się aż 70% menedżerów ds. HR. Raport „Cyfrowa ewolucja ...
-
Kiedy strefa euro pozbędzie się długu publicznego związanego z COVID-19?
... rządów poszczególnych państw w wybranych państwach strefy euro w perspektywie 15 lat. Jeżeli największe gospodarki strefy euro, takie jak Francja, Hiszpania i ... euro potrzebowałyby na to o wiele więcej czasu (Francja – 67 lat, Włochy – 26 lat, a Hiszpania – 89 lat) – uważają ekonomiści Euler Hermes i Allianz Research. Jakie są implikacje obecnej ...
-
Pandemia napędza e-commerce. Korzystają m.in. magazyny
... . Prognozy mówią, że w 2025 roku wskaźnik penetracji Internetu w dorosłej populacji może przekroczyć 90%. Ważnym zjawiskiem obserwowanym na przestrzeni ostatnich kilku lat, a w cieniu pandemii jeszcze bardziej wzbierającym na znaczeniu, jest dynamika, z jaką w Polsce – w porównaniu do bardziej rozwiniętych rynków – powiększa się grono e-konsumentów ...
-
Dłużnicy sądowi mają już ponad 743 mln zł zaległości
... większość zadłużenia. Największą grupę zadłużonych stanowią osoby młode (26-35 lat) i w średnim wieku (36-45 lat). – Od 2015 roku sądy zobowiązane są do wpisywania ... mln zł. Największą grupę zadłużonych stanowią natomiast osoby młode (26-35 lat) i w średnim wieku (36-45 lat). W każdej z tych grup liczba zgłoszona przez wymiar sprawiedliwości do ...
Tematy: dłużnicy, zadłużenie Polaków, rejestr dłużników, KRD, sądy, grzywny, koszty sądowe, przepadek majątku -
Dlaczego Trójmiasto? Co przyciąga biznes?
... gospodarczą – szeroko rozumiany sektor morski wraz z portami od lat był integralną częścią rozwoju gospodarczego Pomorza – tłumaczy Wojciech Tyborowski, Dyrektor ... miast, jeżeli chodzi o wzrost zasobów powierzchni biurowej w ciągu ostatnich 10 lat. Trójmiasto od lat plasuje się na wysokich pozycjach w rankingach miejskich i nie inaczej było w ...
-
Na zakupy online najczęściej po obuwie, płacimy szybkim przelewem
... bardziej popularne wśród młodszych e-konsumentów (66% wskazań w grupie 15-24 lat oraz 57% w grupie 25-34 lat przy 32% wskazań w grupie osób powyżej 50 r.ż.). Szybki przelew ... raz zetknęły się z zakupami online wcześniej niż na przestrzeni dwóch ostatnich lat (74% wskazań). W grupie osób z krótszym stażem w e-commerce odsetek ten wyniósł znacząco ...
-
Rynek pracy: firmy powinny być gotowe na deficyt kompetencji
... i 19% na stanowiskach nieprodukcyjnych. 31% pracowników produkcyjnych sektora spożywczego oraz 28% przemysłu innego będzie wymagało zmiany kompetencji w ciągu najbliższych dwóch lat. Jeśli chodzi o stanowiska nieprodukcyjne to zmiana ta dotyczyć będzie 37% pracowników w sektorze usług finansowych, 33% w transporcie i logistyce oraz 30% w usługach ...
-
Podnoszenie kwalifikacji: przykry obowiązek czy przyjemność?
... na przestrzeni ostatnich miesięcy transformacja zaowocowała odejściem od obowiązujących od lat zasad pod kątem tematyki, form, percepcji i możliwości zdobywania wiedzy ... pracy. Patrząc na wyniki badania dotyczące form rozwojowych na przestrzeni najbliższych 3 lat dowiadujemy się, że jako formę rozwoju przyszłości 40% ankietowanych wskazało webinar, ...
-
Czy wojna w Ukrainie zmienia nasze zdanie o wejściu do strefy euro?
... versus 47%), a także osoby z najmłodszej badanej grupy wiekowej od 18 do 24 lat (61%). Niemal połowa badanych – 48% twierdzi, że przynależność do strefy Euro nie dałaby ... Dotychczas prowadzone badania pokazują, że opinie na ten temat są spolaryzowane. Od lat Polacy najbardziej obawiają się tego, że wprowadzenie euro może przynieść za sobą wzrost cen, ...
-
Ile kryzysów potrzeba do skrócenia łańcuchów dostaw?
... zbytu tej części świata, posiadamy coraz lepszą infrastrukturę transportową, polscy kierowcy od lat królują na europejskich drogach, a w ubiegłym roku odpowiadaliśmy za ponad 20% pracy ... osiągnęła 23,8 mln mkw. Ponad połowa z tej powierzchni została wybudowana w ciągu ostatnich 5 lat, a na koniec 2021 r. kolejne 4,7 mln mkw. było w budowie. To ...
-
Czy firmy planują rekrutacje pracowników w III kw. 2022?
... na wchodzie (+3%), gdzie ostatnio tak niską prognozę firmy wskazały prawie osiem lat temu. We wszystkich sześciu badanych regionach pracodawcy chcą powiększać swoje zespoły. ... w najbliższym kwartale. Raport wydawany jest globalnie od 60 lat, w Polsce od 14 lat, pozostając jedną z najbardziej wiarygodnych analiz prognostycznych rynku pracy na świecie. ...
-
Biurowce: skromna oferta Warszawy, wybór w mniejszych miastach
... Bridge, Skyliner II, czy kompleks Studio. W porównaniu z latami sprzed pandemii, kiedy przez szereg lat powstawało prawie trzy razy więcej biur to spora przepaść ... trzykrotnie wyższym przypływem nowej podaży niż wynosi średnia z ostatnich trzech lat. Dzięki wyjątkowo dużej ilości podaży, którą dostarczyły m.in. biurowce w projekcie .KTW II ...
-
Rynek pracy: aż 600 tys. ofert dla specjalistów, kto potrzebny?
... transportu i logistyki (15%). Coraz więcej pracy dla początkujących Pandemia koronawirusa, wyznaczająca wiele reguł gry w świecie rekrutacji i pracy w ciągu ostatnich dwóch lat, miała także znaczne konsekwencje dla osób rozpoczynających karierę zawodową. Szczególnie w pierwszym półroczu pandemii dostrzegalny był spadek liczby ofert stażów i praktyk ...
-
Inwestycje w nieruchomości hotelowe powoli się odbudowują
... , która obowiązywać ma od grudnia br. Inwestorzy od trzech lat mają trudności z pozyskaniem finansowania bankowego na inwestycje hotelowe, a dodatkowo przy ... wakacyjnymi przekłada się na ceny gruntów inwestycyjnych w popularnych kurortach, które w ciągu ostatnich lat znacząco wzrosły. Skoczyły nawet o 30 proc. Niewiele podmiotów zgłasza ...
-
Hakerzy bombardują polski sektor użyteczności publicznej
... rozpoczęcia rosyjskiej inwazji na Ukrainę. Te ataki trwały już od wielu lat, a ich celem była również infrastruktura krytyczna – mówił Agencji Newseria Biznes ... . W Polsce operatorzy i zespoły reagowania na incydenty naruszenia cyberbezpieczeństwa już od lat śledzą i wyciągają wnioski z przeprowadzonych przez Rosję cyberataków. Polski rząd (Premier ...
-
Euro w Polsce: szansa na sukces czy porażka?
... argumenty wysuwają przeciwnicy odejścia od złotego w naszym kraju? Przez ostatnie kilkanaście lat, mimo stale wzrastającej temperatury sporu politycznego, w Polsce udawało się ... zaufaniu do naszego zachodniego sąsiada. Dodatkowo toczący się od 7 lat spór Polski z instytucjami europejskimi o różnie interpretowaną „praworządność” także nie skłania ...
-
Warszawa bez nowych biurowców i z wysokimi czynszami
... realizacji? Jaki jest poziom pustostanów w stolicy? Po raz pierwszy od wielu lat w pierwszym kwartale 2023 roku warszawski rynek biurowców nie powiększył swoich ... 2022 roku w stolicy wydano najwięcej pozwoleń na budowę dla nowoczesnych kompleksów biurowych od 3 lat. W sumie było ich 7. To o 5 więcej niż w 2021 roku. W ostatnim roku deweloperzy ...
-
Reklama w internecie, telewizji i w radio. Media Expert atakuje
... Działania reklamowe online dotarły łącznie do 86,8% populacji Polaków w wieku od 7 do 75 lat. Średni czas trwania kontaktu z kreacją wyniósł 9,7 sekundy (10 sekundy dla kreacji typu ... ,3 mld kontaktów reklamowych, docierając do 95,1% populacji w wieku od 7 do 75 lat. Share of Voice we wszystkich kontaktach reklamowych w marcu wyniósł dla tej branży ...
-
Reklama w internecie, telewizji i w radio. Branża handlowa najaktywniejsza
... . reklamowe online dotarły łącznie do 86,53% populacji Polaków w wieku od 7 do 75 lat. Średni czas trwania kontaktu z kreacją wyniósł 9,75 sekundy (10 sekundy dla kreacji typu ... ,4 mld kontaktów reklamowych, docierając do 94,48% populacji w wieku od 7 do 75 lat. Share of Voice we wszystkich kontaktach reklamowych w maju wyniósł dla tej branży 17, ...
-
Opakowanie alkoholu musi być zgodne z prawem
... który zainspirował się starą butlą apteczną, niezmienną przez ponad 100 lat. Następnie rysownicy tak zaprojektowali napis, żeby praktycznie nie zasłaniał zawartości. ... tego problemu w ciągu kilku najbliższych lat. Jako spółka wykorzystująca materiały opakowaniowe w swojej działalności, kilka lat temu wdrożyliśmy standard normy środowiskowej ISO ...
-
Kupno mieszkania i oszczędzanie na emeryturę: sfera marzeń dla młodych?
... dodatkowych środków na emeryturę. Młodzi dorośli przeciętnie wskazują wiek 34 lat jako moment, w którym powinno się zacząć odkładać pieniądze na ten ... badanych należałoby rozpocząć oszczędzanie przed 25 rokiem życia, przesunięcie granicy o 5 lat podnosi odsetek twierdzących odpowiedzi do 57%, kolejne 14% badanych pozwoliłby sobie poczekać z ...
-
Reklama w internecie, telewizji i w radio. Duże roszady wśród reklamodawców?
... reklamowe online dotarły łącznie do 86,51% populacji Polaków w wieku od 7 do 75 lat. Średni czas trwania kontaktu z kreacją wyniósł 9,75 sekundy (10 sekundy dla kreacji typu ... ,2 mld kontaktów reklamowych, docierając do 94,43% populacji w wieku od 7 do 75 lat. Share of Voice we wszystkich kontaktach reklamowych w czerwcu wyniósł dla tej branży 19, ...
-
Rynek pracy: więcej ofert w sprzedaży, spadki w IT
... swoich przestrzeniach biurowych, a także w większym stopniu integrować ze sobą rozproszone od trzech lat zespoły. Jak przekłada się to na strukturę ofert pracy? Łącznie 37% ... pracownicy fizyczni także chętnie poszukują nowych miejsc zatrudnienia. W ciągu ostatnich dwóch lat zmieniło pracę 37% z nich, a w ciągu ostatniego roku – 26%. Co więcej, ponad ...
-
Digital nomads i workation w branży IT. Rosnący trend czy nisza?
... IT w Europie. W badaniu wzięły udział osoby, które w ciągu ostatnich trzech lat żyły jako digital nomads lub korzystały z workation (połączenia wyjazdu wakacyjnego z ... albo relokacji (zmiany stałego miejsca zamieszkania w związku z pracą). Ostatnie kilka lat było czasem przewartościowania i zmian w hierarchii priorytetów. Zaczęliśmy bardziej skupiać ...
-
Reklama w internecie, telewizji i w radio. Media Expert bierze wszystko?
... Działania reklamowe online dotarły łącznie do 86,34% populacji Polaków w wieku od 7 do 75 lat. Średni czas trwania kontaktu z kreacją wyniósł 9,91 sekundy (10,29 sekundy dla ... 14,9 mld kontaktów reklamowych, docierając do 94,08% populacji w wieku od 7 do 75 lat. Share of Voice we wszystkich kontaktach reklamowych w lipcu wyniósł dla tej branży 24,1%, ...
-
Nowe technologie: pracownicy chcą zmian, a pracodawcy się nie spieszą
... wdrażać lub w pełni wdrożyła co najmniej jedną nową technologię w ciągu ostatnich trzech lat. To oznacza, że co czwarty przedsiębiorca na razie z nich nie ... przynajmniej powoli rozwijane w ich miejscu pracy. Wśród najczęściej wprowadzonych w ciągu ostatnich 3 lat wymieniono chmurę (75%), przetwarzanie brzegowe (70%) oraz Internet rzeczy (62%). Na ...
-
Euro w Polsce: czy chcemy wspólnej waluty?
... państw. M. in. dlatego pytano o przyjęcie wspólnej waluty za kilka lat albo używano konsekwentnie sformułowania „przyjęcie przez Polskę wspólnej waluty”, zamiast sformułowania „ ... euro jest 50% najmłodszych badanych (w wieku do 28 lat) i 52,5% najstarszych badanych (w wieku powyżej 60 lat). Na poglądy badanych nie wpływa też wielkość miejscowości, ...
-
Reklama w internecie, telewizji i w radio: handel znowu na czele
... 11,2 mld kontaktów reklamowych, docierając do 92,79% populacji w wieku od 7 do 75 lat. Share of Voice we wszystkich kontaktach reklamowych we wrześniu wyniósł dla tej branży 18 ... 1,32 mld kontaktów reklamowych, docierając do 87,24% Polaków w wieku od 7 do 75 lat. Na drugim miejscu znalazł się Kinder (1,08 mld kontaktów reklamowych i 83,81% zasięgu), ...