-
Dezinformacja największym z globalnych ryzyk
... wśród krótkoterminowych zagrożeń, a w perspektywie długoterminowej awansowało na miejsce pierwsze. Eksperci wskazują na dominującą rolę szeroko pojętych ryzyk środowiskowych w ciągu 10 lat – zajmują one cztery pierwsze miejsca w rankingu zagrożeń (podobnie jak w roku ubiegłym) i stanowią połowę z pierwszej dziesiątki tego zestawienia. Warto dodać ...
-
Rynek pracy spowolnił, ale ofert pracy nie brakowało
... jest bardziej ostrożne podejście pracodawców do poszukiwania pracowników względem lat ubiegłych. Nie oznacza to jednak zupełnego spowolnienia rynku, a raczej dostosowanie ... procentowy ofert pracy zdalnej utrzymuje się na podobnym poziomie w stosunku do lat ubiegłych. Najwięcej możliwości pod kątem pracy zdalnej mają właśnie pracownicy IT (54 ...
-
Opieka zdrowotna, czyli profilaktyka i nowe technologie
... korzyści. Dużą rolę w przeobrażeniu opieki zdrowotnej odegrają nowe technologię. Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Co okazuje się największym wyzwaniem ostatnich lat w obszarze stabilności systemów opieki zdrowotnej? Co jest najważniejszym elementem reformy modeli opieki zdrowotnej? Które z nowoczesnych technologii szczególnie mają wspierać opiekę ...
-
Gospodarka światowa, czyli jedyny pewnik to zmienność
... USA, rosnące koszty zmian klimatu czy rozwój sztucznej inteligencji. Czy wydarzenia ostatnich lat to rzeczywiście zwiastun "straconej dekady" dla światowej gospodarki? Jakich problemów ... dekadę prognozujemy nie tylko ze względu na wydarzenia minionych lat, ale także to, czego możemy spodziewać się w najbliższej przyszłości. Przedłużający się konflikt ...
-
Reklama w internecie, telewizji i w radio: Media Expert nie daje o sobie zapomnieć
... ,5 mld kontaktów reklamowych, docierając do 94,22% populacji w wieku od 7 do 75 lat. Share of Voice we wszystkich kontaktach reklamowych w grudniu wyniósł dla tej branży 22, ... ona 3,2 mld kontaktów reklamowych, docierając do 92,31% Polaków w wieku od 7 do 75 lat. Na drugim miejscu znalazł się Lidl (1,36 mld kontaktów reklamowych i 87,46% zasięgu ...
-
Rynek pracy w transporcie i logistyce 2023. Prognozy na I kw. 2024
... % kierowców w Europie ma ponad 55 lat i przejdzie na emeryturę za 5-10 lat. Jednocześnie grupa adeptów w wieku poniżej 25 lat to zaledwie 5% udziału w rynku. Tylko z ... infrastruktury drogowej, ponieważ najpewniej będą to jednostki napędzane paliwami alternatywnymi. Za kilka lat pracownik TSL będzie na wagę złota Operatorzy, przewoźnicy i inne podmioty ...
-
Reklama w internecie, telewizji i w radio I 2024
... kontaktów reklamowych, docierając do 92,37% populacji w wieku od 7 do 75 lat. Share of Voice we wszystkich kontaktach reklamowych w styczniu wyniósł dla tej branży ... 1,3 mld kontaktów reklamowych, docierając do 84,63% Polaków w wieku od 7 do 75 lat. Na drugim miejscu znalazła się Biedronka (1,3 mld kontaktów reklamowych i 86,51% zasięgu), natomiast ...
-
Kobiety na rynku pracy: satysfakcja, zaangażowanie i ambicje
... się mocno w wykonywane zadania. W największej mierze takie deklaracje składają badane w wieku 55-65 lat – jest to aż 74% respondentek z tego zakresu, w porównaniu do 66% pracowniczek w wieku ... wiekowych 18-44 lata i nieco maleje wśród kobiet z grup 45-54 lata (83%) oraz 55-65 lat (74%). To oznacza, że wśród aktywnych zawodowo kobiet znaczna większość ...
-
Reklama w internecie, telewizji i w radio II 2024
... ,3 mld kontaktów reklamowych, docierając do 91,56% populacji w wieku od 7 do 75 lat. Share of Voice we wszystkich kontaktach reklamowych w lutym wyniósł dla tej branży 33, ... ona 1,3 mld kontaktów reklamowych, docierając do 84,31% Polaków w wieku od 7 do 75 lat. Na drugim miejscu znalazł się Orange (1,04 mld kontaktów reklamowych i 83,81% zasięgu ...
-
Zmiana pracy: co nas popycha do poszukiwania zatrudnienia?
... się nasze podejście i oczekiwania wobec pracy na przestrzeni ostatnich lat. Stabilni, ale otwarci na zmiany W ostatnich latach dynamika zmian na rynku ... przestrzeni najbliższych miesięcy charakteryzuje najmłodszą grupę odbiorców. W grupie wiekowej 18-24 lat pracę zamierza w najbliższym czasie zmienić 56% respondentów, a w grupie pracowników w ...
-
Czy firmy działające w sektorze OZE zmienią rynek magazynowy?
... , odpowiedzialny za praktykę OZE w międzynarodowej firmie doradczej Rödl & Partner. Od wielu lat mówiło się o inwestowaniu na Pomorzu w odnawialne źródła energii na ... obecnie na piątym miejscu w UE pod względem wyników ekonomicznych. Od wielu lat rośnie znaczenie połączeń intermodalnych, które stają się priorytetowym sposobem przewożenia towarów w ...
Tematy: OZE, energia odnawialna, farmy wiatrowe, farmy wiatrowe w Polsce, morskie farmy wiatrowe, fotowoltaika, odnawialne źródła energii, energetyka wiatrowa, rynek magazynowy, magazyny, powierzchnie magazynowe, nieruchomości magazynowe, powierzchnie magazynowo-logistyczne, nowe inwestycje, inwestycje -
Reklama w internecie, telewizji i w radio III 2024
... reklamowe online dotarły łącznie do 86,54% populacji Polaków w wieku od 7 do 75 lat. Średni czas trwania kontaktu z kreacją wyniósł 9,30 sekundy (9,98 sekundy dla kreacji typu ... ,1 mld kontaktów reklamowych, docierając do 93,21% populacji w wieku od 7 do 75 lat. Share of Voice we wszystkich kontaktach reklamowych w marcu wyniósł dla tej branży 22,9%, ...
-
Zadłużenie Polaków: babcia edukuje wnuczka, a wnuczek babcię
... znaczeniu. Dzisiejszy świat finansów jest o wiele bardziej rozwinięty niż jeszcze kilka lat temu. Coraz częściej płacimy BLIKIEM, rzadko odwiedzamy bank, bo przecież ... influencerów), do którego zagląda ponad połowa z nich. W najstarszej grupie respondentów (55 lat i więcej) co trzecia osoba zajrzy do sieci. Zdecydowana większość z nich wiedzy poszuka ...
-
Czas na reindustrializację. Przemysł pomoże rynkowi pracy?
... na zakłócenia operacyjne. Jest to istotne w szczególności po doświadczeniach z lat pandemii COVID-19, gdy brak np. podzespołów elektronicznych sparaliżował wiele gałęzi ... sztuczna inteligencja/uczenie maszynowe, wzrośnie z 31% obecnie do 53% w ciągu najbliższych trzech lat. Będzie to również wymagało od pracodawców podwyższenia płac w przemyśle, ...
-
Co 2. cyberatak ransomware wycelowany w przemysł
... podatności, a jej wykorzystaniem przez cyberprzestępców? Jak dużym problem są od lat niezałatane luki w zabezpieczeniach? O czym rozmawiają cyberprzestępcy na forach dark web? Kluczowe ... dawno temu podatności (N-Day) pozostają niezałatane przez ponad 15 lat –Badania telemetryczne Fortinet wykazały, że 41% przedsiębiorstw wykryło obecność exploitów w ...
-
Kibice nie grają fair play: kwitnie nielegalny streaming i sprzedaż podróbek
... % z nich uzyskało dostęp do treści z nielegalnych źródeł lub korzystało z transmisji strumieniowych (streamingów) w celu oglądania sportu. Jeśli chodzi o młodzież w wieku 15-24 lat, ponad jedna czwarta (27%) przyznaje się do oglądania spotu z korzystaniem nielegalnych kanałów internetowych. João Negrão, dyrektor wykonawczy EUIPO, stwierdził: Tego ...
-
Reklama w internecie, telewizji i w radio V 2024
... reklamowe online dotarły łącznie do 85,67% populacji Polaków w wieku od 7 do 75 lat. Średni czas trwania kontaktu z kreacją wyniósł 8,86 sekundy (9,61 sekundy dla kreacji typu ... mld kontaktów reklamowych, docierając do 91,60% populacji w wieku od 7 do 75 lat. Share of Voice we wszystkich kontaktach reklamowych w maju wyniósł dla tej branży 20,1%, ...
-
Reklama w internecie, telewizji i w radio VI 2024
... online dotarły łącznie do 84,61% populacji Polaków w wieku od 7 do 75 lat. Średni czas trwania kontaktu z kreacją wyniósł 8,73 sekundy (9,48 sekundy dla kreacji typu ... ,2 mld kontaktów reklamowych, docierając do 92,83% populacji w wieku od 7 do 75 lat. Share of Voice we wszystkich kontaktach reklamowych w czerwcu wyniósł dla tej branży 20,3%, ...
-
Euro w Polsce: zapomniany temat?
... w Polsce. Dla ponad połowy badanych (56%) przyjęcie wspólnej waluty w ciągu kilku lat, postrzegane jest w kategoriach zmiany, do której nie są odpowiednio przygotowani. Znacznie ... i edukacyjnych. W ramach projektu „KursNaEuro.pl” chcemy tę lukę wypełnić. W końcu 20 lat temu większość Polaków w referendum opowiedziała się za wejściem do strefy euro – ...
-
Reklama w internecie, telewizji i w radio VII 2024
... reklamowe online dotarły łącznie do 85,33% populacji Polaków w wieku od 7 do 75 lat. Średni czas trwania kontaktu z kreacją wyniósł 8,71 sekundy (9,47 sekundy dla kreacji typu ... ,9 mld kontaktów reklamowych, docierając do 92,22% populacji w wieku od 7 do 75 lat. Share of Voice we wszystkich kontaktach reklamowych w lipcu wyniósł dla tej branży 26,5%, ...
-
Silversi bez kompetencji cyfrowych. Pomoże pokolenie Z?
... 2120 pracujących Polaków, wrzesień 2023) w Polsce aż 4 na 10 osób z grupy wiekowej 55–65 lat planuje kontynuować karierę zawodową po przekroczeniu wieku emerytalnego. 39% z kolei chce ... Pracuj.pl zgadza się z opinią, że osoby z najstarszego pokolenia pracowników (55–65 lat) mogą sporo się nauczyć od osób wchodzących na rynek pracy – ze świeżym ...
-
Reklama w internecie, telewizji i w radio IX 2024
... reklamowe online dotarły łącznie do 86,99% populacji Polaków w wieku od 7 do 75 lat. Średni czas trwania kontaktu z kreacją wyniósł 9,05 sekundy (9,85 sekundy dla kreacji typu ... ,1 mld kontaktów reklamowych, docierając do 89,63% populacji w wieku od 7 do 75 lat. Share of Voice we wszystkich kontaktach reklamowych we wrześniu wyniósł dla tej branży 19 ...
-
Reklama w internecie, telewizji i w radio X 2024
... online dotarły łącznie do 86,87% populacji Polaków w wieku od 7 do 75 lat. Średni czas trwania kontaktu z kreacją wyniósł 9,23 sekundy (10 sekund dla kreacji typu ... ,4 mld kontaktów reklamowych, docierając do 91,50% populacji w wieku od 7 do 75 lat. Share of Voice we wszystkich kontaktach reklamowych w październiku wyniósł dla tej branży 22,3%, ...
-
Biurowce w regionach, czyli pustostany, skromna podaż i inwestycje w budowie
... nowych budynkach umowy najmu są coraz dłuższe, są zawierane nawet na 5-10 lat, co związane jest z wysokimi kosztami fit-out. W starszych biurowcach warunki najmu są bardziej elastyczne – renegocjacje często oferują najem na okres 2-5 lat, a nowe umowy na 3-5 lat. Wyzwania dla deweloperów i nowe projekty Jak wskazuje raport „At a Glance – ...
-
Spada konkurencyjność polskich firm. Kosztami pracy już nie wygramy?
... lokalnych rynkach pracy i utrzymujące się skutki szoku inflacyjnego z lat 2022-2023. Płace realne gwałtownie wzrosły w tym roku, z Bułgarią na czele z niezwykłym wzrostem o ... wzrost PKB w regionie był umiarkowany w ciągu ostatnich kilku lat, w Allianz Trade spodziewamy się ożywienia w latach 2025-2026. Dla Polski w Allianz Trade prognozujemy wzrost ...
-
Reklama w internecie, telewizji i w radio XI 2024
... online dotarły łącznie do 86,85% populacji Polaków w wieku od 7 do 75 lat. Średni czas trwania kontaktu z kreacją wyniósł 9,26 sekundy (9,89 sekund dla kreacji typu ... mld kontaktów reklamowych, docierając do 91,51% populacji w wieku od 7 do 75 lat. Share of Voice we wszystkich kontaktach reklamowych w listopadzie wyniósł dla tej branży 21,3%, ...
-
Co czeka rynek alkoholi w Polsce w 2025 roku?
... uznać, że trendy rynkowe zmierzają w dobrym kierunku. W Polsce od kilku lat spada zainteresowanie produktami kojarzonymi często z napojami „do upijania”, rośnie za to sprzedaż ... przez internet? Nastroje wśród producentów i dystrybutorów alkoholi już od kilku lat nie są najlepsze. Spadek zainteresowania napojami z niektórych kategorii, a do tego ...
-
Reklama w internecie, telewizji i w radio w XII 2024
... reklamowe online dotarły łącznie do 87,04% populacji Polaków w wieku od 7 do 75 lat. Średni czas trwania kontaktu z kreacją wyniósł 9,11 sekundy (9,76 sekund dla kreacji typu ... mld kontaktów reklamowych, docierając do 93,64% populacji w wieku od 7 do 75 lat. Share of Voice we wszystkich kontaktach reklamowych w grudniu wyniósł dla tej branży 25,8%, ...
-
28% pracowników obawia się zwolnień grupowych
... grupowych. Jednocześnie 19% badanych z tej grupy przyznaje, że w ciągu ostatnich 5 lat ich obecny pracodawca tylko raz przeprowadził takie zwolnienia, a 12% — ... odwlekanie poinformowania załogi o swoich planach do ostatniej chwili. W ciągu ostatnich 5 lat najbardziej narażeni na zwolnienia grupowe byli pracownicy handlu oraz przemysłu i budownictwa ...
-
Reklama w internecie, telewizji i w radio w I 2025
... reklamowe online dotarły łącznie do 87,57% populacji Polaków w wieku od 7 do 75 lat. Średni czas trwania kontaktu z kreacją wyniósł 8,94 sekundy (9,54 sekund dla kreacji typu ... mld kontaktów reklamowych, docierając do 92,17% populacji w wieku od 7 do 75 lat. Share of Voice we wszystkich kontaktach reklamowych w styczniu wyniósł dla tej branży 35,5%, ...
-
Mamy najlepsze dotacje dla inwestorów w całej UE?
... projekty na dużą skalę mogą korzystać z pełnego zwolnienia z CIT do 20 lat i usprawnienia procesów administracyjnych. Łotwa nie posiada krajowych programów pomocy regionalnej ... negocjują dotacje gotówkowe i ulgi w podatku CIT do 80% przez maksymalnie 13 lat. Rumunia zapewnia wysoką intensywność pomocy, ale koncentruje się głównie na inwestycjach ...
-
Reklama w internecie, telewizji i w radio w II 2025
... reklamowe online dotarły łącznie do 86,9% populacji Polaków w wieku od 7 do 75 lat. Średni czas trwania kontaktu z kreacją wyniósł 8,7 sekundy (9,6 sekund dla kreacji typu display i ... ,3 mld kontaktów reklamowych, docierając do 89,7% populacji w wieku od 7 do 75 lat. Share of Voice we wszystkich kontaktach reklamowych w lutym wyniósł dla tej branży ...
-
Reklama w internecie, telewizji i w radio w III 2025
... reklamowe online dotarły łącznie do 87,3% populacji Polaków w wieku od 7 do 75 lat. Średni czas trwania kontaktu z kreacją wyniósł 8,8 sekundy (9,6 sekund dla kreacji typu display i ... ,1 mld kontaktów reklamowych, docierając do 91% populacji w wieku od 7 do 75 lat. Share of Voice we wszystkich kontaktach reklamowych w marcu wyniósł dla tej branży 20 ...
-
Apple najcenniejszą marką świata 2025
... eskalacją sytuacji w zakresie taryf celnych. Na przestrzeni ostatnich 20 lat marki chińskie podwoiły swoją wartość i obecnie stanowią 6% łącznej wartości Global ... przypadł największy wzrost wartości we wszystkich sektorach w ciągu ostatnich 20 lat. Apple utrzymuje czołową pozycję już czwarty rok, a wartość tej marki osiągnęła 1,3 biliona dolarów ...
-
Za co Polacy kochają kolej? Nowy raport ujawnia rekordy i zwyczaje pasażerów
... pasażerów? Jakie nawyki i preferencje towarzyszą Polakom podczas podróży pociągiem? Dlaczego wielu Polaków nadal ma ograniczony dostęp do kolei? Od jedenastu lat liczba pasażerów podróżujących polskimi kolejami systematycznie rośnie (pomijając okres pandemii COVID-19 i lockdownów w latach 2020-2021) – przejazdów przybywa w średnim tempie 12,6 mln ...