-
Rynek pracy: aż 600 tys. ofert dla specjalistów, kto potrzebny?
... transportu i logistyki (15%). Coraz więcej pracy dla początkujących Pandemia koronawirusa, wyznaczająca wiele reguł gry w świecie rekrutacji i pracy w ciągu ostatnich dwóch lat, miała także znaczne konsekwencje dla osób rozpoczynających karierę zawodową. Szczególnie w pierwszym półroczu pandemii dostrzegalny był spadek liczby ofert stażów i praktyk ...
-
Inwestycje w nieruchomości hotelowe powoli się odbudowują
... , która obowiązywać ma od grudnia br. Inwestorzy od trzech lat mają trudności z pozyskaniem finansowania bankowego na inwestycje hotelowe, a dodatkowo przy ... wakacyjnymi przekłada się na ceny gruntów inwestycyjnych w popularnych kurortach, które w ciągu ostatnich lat znacząco wzrosły. Skoczyły nawet o 30 proc. Niewiele podmiotów zgłasza ...
-
Hakerzy bombardują polski sektor użyteczności publicznej
... rozpoczęcia rosyjskiej inwazji na Ukrainę. Te ataki trwały już od wielu lat, a ich celem była również infrastruktura krytyczna – mówił Agencji Newseria Biznes ... . W Polsce operatorzy i zespoły reagowania na incydenty naruszenia cyberbezpieczeństwa już od lat śledzą i wyciągają wnioski z przeprowadzonych przez Rosję cyberataków. Polski rząd (Premier ...
-
Euro w Polsce: szansa na sukces czy porażka?
... argumenty wysuwają przeciwnicy odejścia od złotego w naszym kraju? Przez ostatnie kilkanaście lat, mimo stale wzrastającej temperatury sporu politycznego, w Polsce udawało się ... zaufaniu do naszego zachodniego sąsiada. Dodatkowo toczący się od 7 lat spór Polski z instytucjami europejskimi o różnie interpretowaną „praworządność” także nie skłania ...
-
Warszawa bez nowych biurowców i z wysokimi czynszami
... realizacji? Jaki jest poziom pustostanów w stolicy? Po raz pierwszy od wielu lat w pierwszym kwartale 2023 roku warszawski rynek biurowców nie powiększył swoich ... 2022 roku w stolicy wydano najwięcej pozwoleń na budowę dla nowoczesnych kompleksów biurowych od 3 lat. W sumie było ich 7. To o 5 więcej niż w 2021 roku. W ostatnim roku deweloperzy ...
-
Reklama w internecie, telewizji i w radio. Media Expert atakuje
... Działania reklamowe online dotarły łącznie do 86,8% populacji Polaków w wieku od 7 do 75 lat. Średni czas trwania kontaktu z kreacją wyniósł 9,7 sekundy (10 sekundy dla kreacji typu ... ,3 mld kontaktów reklamowych, docierając do 95,1% populacji w wieku od 7 do 75 lat. Share of Voice we wszystkich kontaktach reklamowych w marcu wyniósł dla tej branży ...
-
Reklama w internecie, telewizji i w radio. Branża handlowa najaktywniejsza
... . reklamowe online dotarły łącznie do 86,53% populacji Polaków w wieku od 7 do 75 lat. Średni czas trwania kontaktu z kreacją wyniósł 9,75 sekundy (10 sekundy dla kreacji typu ... ,4 mld kontaktów reklamowych, docierając do 94,48% populacji w wieku od 7 do 75 lat. Share of Voice we wszystkich kontaktach reklamowych w maju wyniósł dla tej branży 17, ...
-
Opakowanie alkoholu musi być zgodne z prawem
... który zainspirował się starą butlą apteczną, niezmienną przez ponad 100 lat. Następnie rysownicy tak zaprojektowali napis, żeby praktycznie nie zasłaniał zawartości. ... tego problemu w ciągu kilku najbliższych lat. Jako spółka wykorzystująca materiały opakowaniowe w swojej działalności, kilka lat temu wdrożyliśmy standard normy środowiskowej ISO ...
-
Kupno mieszkania i oszczędzanie na emeryturę: sfera marzeń dla młodych?
... dodatkowych środków na emeryturę. Młodzi dorośli przeciętnie wskazują wiek 34 lat jako moment, w którym powinno się zacząć odkładać pieniądze na ten ... badanych należałoby rozpocząć oszczędzanie przed 25 rokiem życia, przesunięcie granicy o 5 lat podnosi odsetek twierdzących odpowiedzi do 57%, kolejne 14% badanych pozwoliłby sobie poczekać z ...
-
Reklama w internecie, telewizji i w radio. Duże roszady wśród reklamodawców?
... reklamowe online dotarły łącznie do 86,51% populacji Polaków w wieku od 7 do 75 lat. Średni czas trwania kontaktu z kreacją wyniósł 9,75 sekundy (10 sekundy dla kreacji typu ... ,2 mld kontaktów reklamowych, docierając do 94,43% populacji w wieku od 7 do 75 lat. Share of Voice we wszystkich kontaktach reklamowych w czerwcu wyniósł dla tej branży 19, ...
-
Rynek pracy: więcej ofert w sprzedaży, spadki w IT
... swoich przestrzeniach biurowych, a także w większym stopniu integrować ze sobą rozproszone od trzech lat zespoły. Jak przekłada się to na strukturę ofert pracy? Łącznie 37% ... pracownicy fizyczni także chętnie poszukują nowych miejsc zatrudnienia. W ciągu ostatnich dwóch lat zmieniło pracę 37% z nich, a w ciągu ostatniego roku – 26%. Co więcej, ponad ...
-
Digital nomads i workation w branży IT. Rosnący trend czy nisza?
... IT w Europie. W badaniu wzięły udział osoby, które w ciągu ostatnich trzech lat żyły jako digital nomads lub korzystały z workation (połączenia wyjazdu wakacyjnego z ... albo relokacji (zmiany stałego miejsca zamieszkania w związku z pracą). Ostatnie kilka lat było czasem przewartościowania i zmian w hierarchii priorytetów. Zaczęliśmy bardziej skupiać ...
-
Reklama w internecie, telewizji i w radio. Media Expert bierze wszystko?
... Działania reklamowe online dotarły łącznie do 86,34% populacji Polaków w wieku od 7 do 75 lat. Średni czas trwania kontaktu z kreacją wyniósł 9,91 sekundy (10,29 sekundy dla ... 14,9 mld kontaktów reklamowych, docierając do 94,08% populacji w wieku od 7 do 75 lat. Share of Voice we wszystkich kontaktach reklamowych w lipcu wyniósł dla tej branży 24,1%, ...
-
Nowe technologie: pracownicy chcą zmian, a pracodawcy się nie spieszą
... wdrażać lub w pełni wdrożyła co najmniej jedną nową technologię w ciągu ostatnich trzech lat. To oznacza, że co czwarty przedsiębiorca na razie z nich nie ... przynajmniej powoli rozwijane w ich miejscu pracy. Wśród najczęściej wprowadzonych w ciągu ostatnich 3 lat wymieniono chmurę (75%), przetwarzanie brzegowe (70%) oraz Internet rzeczy (62%). Na ...
-
Euro w Polsce: czy chcemy wspólnej waluty?
... państw. M. in. dlatego pytano o przyjęcie wspólnej waluty za kilka lat albo używano konsekwentnie sformułowania „przyjęcie przez Polskę wspólnej waluty”, zamiast sformułowania „ ... euro jest 50% najmłodszych badanych (w wieku do 28 lat) i 52,5% najstarszych badanych (w wieku powyżej 60 lat). Na poglądy badanych nie wpływa też wielkość miejscowości, ...
-
Reklama w internecie, telewizji i w radio: handel znowu na czele
... 11,2 mld kontaktów reklamowych, docierając do 92,79% populacji w wieku od 7 do 75 lat. Share of Voice we wszystkich kontaktach reklamowych we wrześniu wyniósł dla tej branży 18 ... 1,32 mld kontaktów reklamowych, docierając do 87,24% Polaków w wieku od 7 do 75 lat. Na drugim miejscu znalazł się Kinder (1,08 mld kontaktów reklamowych i 83,81% zasięgu), ...
-
Kandydaci znają swoją atuty, ale nie potrafią ich "sprzedać" w CV?
... malała jednak wraz ze wzrostem wieku odpowiadających, z poziomu 32% w grupie 18–24 lat do poziomu 14% w grupie 55–65. Listę zamyka skłonność do łatwej utraty ... dość ciekawa: najbardziej skoncentrowaną grupą są osoby w sile wieku, czyli w przedziale 44-55 lat, zaś najstarsza grupa, w której znajdują się również pracownicy tuż przed przejściem ...
-
Reklama w internecie, telewizji i w radio: Media Expert i Lidl na czele
... ,6 mld kontaktów reklamowych, docierając do 93,19% populacji w wieku od 7 do 75 lat. Share of Voice we wszystkich kontaktach reklamowych w listopadzie wyniósł dla tej branży 24,3%, ... ona 2,9 mld kontaktów reklamowych, docierając do 86,75% Polaków w wieku od 7 do 75 lat. Na drugim miejscu znalazło się Euro RTV AGD (1,6 mld kontaktów reklamowych, 83,04% ...
-
Dezinformacja największym z globalnych ryzyk
... wśród krótkoterminowych zagrożeń, a w perspektywie długoterminowej awansowało na miejsce pierwsze. Eksperci wskazują na dominującą rolę szeroko pojętych ryzyk środowiskowych w ciągu 10 lat – zajmują one cztery pierwsze miejsca w rankingu zagrożeń (podobnie jak w roku ubiegłym) i stanowią połowę z pierwszej dziesiątki tego zestawienia. Warto dodać ...
-
Rynek pracy spowolnił, ale ofert pracy nie brakowało
... jest bardziej ostrożne podejście pracodawców do poszukiwania pracowników względem lat ubiegłych. Nie oznacza to jednak zupełnego spowolnienia rynku, a raczej dostosowanie ... procentowy ofert pracy zdalnej utrzymuje się na podobnym poziomie w stosunku do lat ubiegłych. Najwięcej możliwości pod kątem pracy zdalnej mają właśnie pracownicy IT (54 ...
-
Opieka zdrowotna, czyli profilaktyka i nowe technologie
... korzyści. Dużą rolę w przeobrażeniu opieki zdrowotnej odegrają nowe technologię. Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Co okazuje się największym wyzwaniem ostatnich lat w obszarze stabilności systemów opieki zdrowotnej? Co jest najważniejszym elementem reformy modeli opieki zdrowotnej? Które z nowoczesnych technologii szczególnie mają wspierać opiekę ...
-
Gospodarka światowa, czyli jedyny pewnik to zmienność
... USA, rosnące koszty zmian klimatu czy rozwój sztucznej inteligencji. Czy wydarzenia ostatnich lat to rzeczywiście zwiastun "straconej dekady" dla światowej gospodarki? Jakich problemów ... dekadę prognozujemy nie tylko ze względu na wydarzenia minionych lat, ale także to, czego możemy spodziewać się w najbliższej przyszłości. Przedłużający się konflikt ...
-
Reklama w internecie, telewizji i w radio: Media Expert nie daje o sobie zapomnieć
... ,5 mld kontaktów reklamowych, docierając do 94,22% populacji w wieku od 7 do 75 lat. Share of Voice we wszystkich kontaktach reklamowych w grudniu wyniósł dla tej branży 22, ... ona 3,2 mld kontaktów reklamowych, docierając do 92,31% Polaków w wieku od 7 do 75 lat. Na drugim miejscu znalazł się Lidl (1,36 mld kontaktów reklamowych i 87,46% zasięgu ...
-
Rynek pracy w transporcie i logistyce 2023. Prognozy na I kw. 2024
... % kierowców w Europie ma ponad 55 lat i przejdzie na emeryturę za 5-10 lat. Jednocześnie grupa adeptów w wieku poniżej 25 lat to zaledwie 5% udziału w rynku. Tylko z ... infrastruktury drogowej, ponieważ najpewniej będą to jednostki napędzane paliwami alternatywnymi. Za kilka lat pracownik TSL będzie na wagę złota Operatorzy, przewoźnicy i inne podmioty ...
-
Reklama w internecie, telewizji i w radio I 2024
... kontaktów reklamowych, docierając do 92,37% populacji w wieku od 7 do 75 lat. Share of Voice we wszystkich kontaktach reklamowych w styczniu wyniósł dla tej branży ... 1,3 mld kontaktów reklamowych, docierając do 84,63% Polaków w wieku od 7 do 75 lat. Na drugim miejscu znalazła się Biedronka (1,3 mld kontaktów reklamowych i 86,51% zasięgu), natomiast ...
-
Kobiety na rynku pracy: satysfakcja, zaangażowanie i ambicje
... się mocno w wykonywane zadania. W największej mierze takie deklaracje składają badane w wieku 55-65 lat – jest to aż 74% respondentek z tego zakresu, w porównaniu do 66% pracowniczek w wieku ... wiekowych 18-44 lata i nieco maleje wśród kobiet z grup 45-54 lata (83%) oraz 55-65 lat (74%). To oznacza, że wśród aktywnych zawodowo kobiet znaczna większość ...
-
Reklama w internecie, telewizji i w radio II 2024
... ,3 mld kontaktów reklamowych, docierając do 91,56% populacji w wieku od 7 do 75 lat. Share of Voice we wszystkich kontaktach reklamowych w lutym wyniósł dla tej branży 33, ... ona 1,3 mld kontaktów reklamowych, docierając do 84,31% Polaków w wieku od 7 do 75 lat. Na drugim miejscu znalazł się Orange (1,04 mld kontaktów reklamowych i 83,81% zasięgu ...
-
Zmiana pracy: co nas popycha do poszukiwania zatrudnienia?
... się nasze podejście i oczekiwania wobec pracy na przestrzeni ostatnich lat. Stabilni, ale otwarci na zmiany W ostatnich latach dynamika zmian na rynku ... przestrzeni najbliższych miesięcy charakteryzuje najmłodszą grupę odbiorców. W grupie wiekowej 18-24 lat pracę zamierza w najbliższym czasie zmienić 56% respondentów, a w grupie pracowników w ...
-
Czy firmy działające w sektorze OZE zmienią rynek magazynowy?
... , odpowiedzialny za praktykę OZE w międzynarodowej firmie doradczej Rödl & Partner. Od wielu lat mówiło się o inwestowaniu na Pomorzu w odnawialne źródła energii na ... obecnie na piątym miejscu w UE pod względem wyników ekonomicznych. Od wielu lat rośnie znaczenie połączeń intermodalnych, które stają się priorytetowym sposobem przewożenia towarów w ...
Tematy: OZE, energia odnawialna, farmy wiatrowe, farmy wiatrowe w Polsce, morskie farmy wiatrowe, fotowoltaika, odnawialne źródła energii, energetyka wiatrowa, rynek magazynowy, magazyny, powierzchnie magazynowe, nieruchomości magazynowe, powierzchnie magazynowo-logistyczne, nowe inwestycje, inwestycje -
Reklama w internecie, telewizji i w radio III 2024
... reklamowe online dotarły łącznie do 86,54% populacji Polaków w wieku od 7 do 75 lat. Średni czas trwania kontaktu z kreacją wyniósł 9,30 sekundy (9,98 sekundy dla kreacji typu ... ,1 mld kontaktów reklamowych, docierając do 93,21% populacji w wieku od 7 do 75 lat. Share of Voice we wszystkich kontaktach reklamowych w marcu wyniósł dla tej branży 22,9%, ...
-
Zadłużenie Polaków: babcia edukuje wnuczka, a wnuczek babcię
... znaczeniu. Dzisiejszy świat finansów jest o wiele bardziej rozwinięty niż jeszcze kilka lat temu. Coraz częściej płacimy BLIKIEM, rzadko odwiedzamy bank, bo przecież ... influencerów), do którego zagląda ponad połowa z nich. W najstarszej grupie respondentów (55 lat i więcej) co trzecia osoba zajrzy do sieci. Zdecydowana większość z nich wiedzy poszuka ...
-
Czas na reindustrializację. Przemysł pomoże rynkowi pracy?
... na zakłócenia operacyjne. Jest to istotne w szczególności po doświadczeniach z lat pandemii COVID-19, gdy brak np. podzespołów elektronicznych sparaliżował wiele gałęzi ... sztuczna inteligencja/uczenie maszynowe, wzrośnie z 31% obecnie do 53% w ciągu najbliższych trzech lat. Będzie to również wymagało od pracodawców podwyższenia płac w przemyśle, ...
-
Co 2. cyberatak ransomware wycelowany w przemysł
... podatności, a jej wykorzystaniem przez cyberprzestępców? Jak dużym problem są od lat niezałatane luki w zabezpieczeniach? O czym rozmawiają cyberprzestępcy na forach dark web? Kluczowe ... dawno temu podatności (N-Day) pozostają niezałatane przez ponad 15 lat –Badania telemetryczne Fortinet wykazały, że 41% przedsiębiorstw wykryło obecność exploitów w ...
-
Kibice nie grają fair play: kwitnie nielegalny streaming i sprzedaż podróbek
... % z nich uzyskało dostęp do treści z nielegalnych źródeł lub korzystało z transmisji strumieniowych (streamingów) w celu oglądania sportu. Jeśli chodzi o młodzież w wieku 15-24 lat, ponad jedna czwarta (27%) przyznaje się do oglądania spotu z korzystaniem nielegalnych kanałów internetowych. João Negrão, dyrektor wykonawczy EUIPO, stwierdził: Tego ...
-
Reklama w internecie, telewizji i w radio V 2024
... reklamowe online dotarły łącznie do 85,67% populacji Polaków w wieku od 7 do 75 lat. Średni czas trwania kontaktu z kreacją wyniósł 8,86 sekundy (9,61 sekundy dla kreacji typu ... mld kontaktów reklamowych, docierając do 91,60% populacji w wieku od 7 do 75 lat. Share of Voice we wszystkich kontaktach reklamowych w maju wyniósł dla tej branży 20,1%, ...


Elektromobilność dojrzewa. Auta elektryczne kupujemy z rozsądku, nie dla idei