-
Tydzień 27/2006 (03-09.07.2006)
... to stać się dopiero w 2008 lub nawet w 2009 roku. Według raportu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP) "Innowacyjność 2006" Polska pod względem poziomu ... społeczeństwa. Ocenę tę pogarsza spadek w ostatnich latach wydatków na badania i rozwój (w Polsce wynoszą 0,6% PKB, a w Unii średnio 1,8% PKB). Według Ministerstwa Pracy i Polityki ...
-
NewsPoint: monitoring mediów od NetSprint
... , we współpracy z norweska firmą Opoint AS, system oferuje szereg narzędzi do badania treści publikowanych w Internecie. Użytkownik NewsPoint otrzymuje dostęp online do panelu ... zakupu. Aplikacja adresowana jest zarówno do klientów indywidualnych jak i pracowników agencji marketingowych i PR. Prezes NetSprint.pl, Artur Banach, zapytany o szansę ...
-
Monitoring mediów w polskich firmach
... . Respondenci monitorujący media wykorzystują tę działalność przede wszystkim do badania wizerunku firmy (39 proc.) i sprawdzenia, czy główne przesłanie informacji prasowej ... udział w badaniu robi to we własnym zakresie, a 4 proc. korzysta z usług agencji PR. Natomiast wyniki monitoringu mediów 74 proc. respondentów analizuje samodzielnie. Z ...
-
Polacy preferują polski alkohol
... i wina (9,0%). Badania wskazują też pewne zależności – np. częstotliwość wskazań wódki jako ulubionego napoju wzrasta wraz ze spadkiem poziomu wykształcenia respondentów. „Mimo pewnych różnic, najpopularniejsze kategorie napojów alkoholowych – piwa i wódki – trafiają do wszystkich grup społecznych” – mówi Tomasz Dziedzic z agencji badawczej PBS DGA ...
-
Keyloggery - jak działają i jak można je wykryć
... raportów, trojan został wykorzystany do uzyskania dostępu do informacji dotyczących agencji PR - Rani Rahav - których klientami byli między innymi Partner Communications (drugi ... cyberprzestępcy wykorzystywali je wyłącznie do zbierania osobistych informacji użytkownika. Według badania przeprowadzonego przez Johna Bambeneka, analityka SANS Institute, ...
-
Atrakcyjne regiony turystyczne w Polsce
... lubelskie. Dr Piotr Birski, badacz z firmy Synovate, komentując wyniki badania zwraca uwagę na to, że respondenci mając na uwadze atrakcyjność turystyczną ... Informacje o badaniu Badanie zostało zrealizowane w lutym 2007 roku przez Synovate na zlecenie Polskiej Agencji Rozwoju Turystyki (PART). Respondentów zapytano, które miasto oraz województwo w ...
-
Praca w branży PR mało atrakcyjna?
... zarządzania. Ekspresowy rozwój branży to duża szansa, ale też – jak widać – spore wyzwanie dla kadry menedżerskiej” – komentuje wyniki badania Norbert Kilen, dyrektor strategiczny w agencji On Board PR. Trzy najczęściej wymieniane przez respondentów powody pozostania w obecnym miejscu pracy to: ciekawe wyzwania zawodowe (16 ...
-
Wynagrodzenia pracowników w branży PR 2007
... 000 zł i więcej, wskazywało odpowiednio 6,2 i 4,4%. ankietowanych. Ryszard Solski, prezes agencji Sigma International Poland i wiceprzewodniczący Rady Związku Firm Public Relations, komentuje: „[...] Tendencje ... temu”. Na jakie podwyżki mogą liczyć PR-owcy? 28% respondentów badania otrzymało podwyżkę w ciągu ostatnich 3 miesięcy, a 34% od 7 do 12 ...
-
Branża PR w mediach XII 2007
... - wynika z raportu opublikowanego przez PRoto. Z analizy zakwalifikowanych do badania publikacji wynika, że większość (115) grudniowych przekazów o branży ... Helbin przytaczano 4 razy, a Grażyny Leji – 3. Wśród najczęściej cytowanych/wzmiankowanych w kontekście PR-u agencji zwyciężyła Grupa Eskadra, która była wzmiankowana 12 razy i wyprzedziła ...
-
Tydzień 14/2008 (31.03-06.04.2008)
... analogiczny spadek tempa wzrostu PKB w Polsce (w 2007 wyniosło ono 6,5%). Według Polskiej Agencji Informacji i Inwestycji Zagranicznych wartość planowanych inwestycji zagranicznych w Polsce może w ... realizowane w jak najkrótszym czasie w oparciu o rachunek ekonomiczny... ...Badania oraz rozwój i skuteczne stosowanie efektów tych prac w tworzeniu ...
-
Branża PR w mediach IV 2008
... głównie działań promocyjnych różnych miejscowości. Z analizy zakwalifikowanych do badania publikacji wynika, że zdecydowana większość (210) kwietniowych przekazów o ... Praw Dziecka Ewy Sowińskiej. Wśród najczęściej cytowanych/wzmiankowanych w kontekście PR-u agencji zwyciężyła Grupa Eskadra PR, która była wzmiankowana 8 razy i wyprzedziła: Agencję ...
-
Merchandising w Polsce - perspektywy
... świadomość w grupie odbiorców usług merchandisingu oznacza również większe wymagania wobec agencji. Klienci oczekują od firm merchandisingowych coraz szerszego wachlarza usług. ... na rzecz rzetelnego informowania o branży. Pomocne w tych działaniach mogą okazać się badania, które niektóre firmy wykonują na potrzeby swoje i swoich klientów (np. „Badanie ...
-
Branża motoryzacyjna w Polsce 2007
... Wabco), które mają najwyższą wartość dodaną. Potrzeby branży motoryzacyjnej Jak wynika z badania przeprowadzonego przez Instytut Keralla Research na zlecenie firmy Work Service, 9 na 10 ... współpracę z agencjami zatrudnienia. Tam, gdzie nie korzysta się z usług agencji formą pozyskiwania ludzi do pracy są tradycyjne metody: ogłoszenia w lokalnych ...
-
Energetyka jądrowa bardziej opłacalna
... każdej gospodarki energii. Na całym świecie prowadzone są liczne projekty i badania dotyczące wykorzystania odnawialnych źródeł energii takich, jak wiatr, ... gazu, również skłaniają się do inwestowania w energetyką nuklearną. Zdaniem ekspertów Państwowej Agencji Atomistyki, uruchomienie w Polsce takiej elektrowni jest koniecznością i powinno ...
-
Branża PR w mediach IX 2008
... uwagi poświęciły też zagadnieniom lobbingu (25). Z analizy zakwalifikowanych do badania publikacji wynika, że zdecydowana większość (282) wrześniowych przekazów o branży PR miała ... wzmiankowano w analizowanych publikacjach 76 razy. W części przekazów cytowano/wzmiankowano po kilka osób, agencji lub instytucji, dlatego ich liczba jest inna niż suma ...
-
Węgiel a potrzeby energetyczne świata
... "czarnego" wystarczą na zdecydowanie dłużej. Według najbardziej ostrożnych szacunków Międzynarodowej Agencji Energetycznej (International Energy Agency), przy obecnym tempie wydobycia potwierdzonych zasobów ... społeczeństwa - mówi Tad Szwedzicki z AusWestbPty Ltd w Perth. Ostatnio prowadził badania nad przyczynami fi aska lub powodzenia w lokalizacji ...
-
Branża PR w mediach 2008
... to jednak nie zawsze pojęcie to było definiowane w prawidłowy sposób. „Wyniki badania PRoto pokazują, że tematyka public relations jest coraz bardziej obecna w polskich ... cytowanych w kontekście public relations w 2008 roku znaleźli się zarówno przedstawiciele agencji PR, jak i niezależni eksperci, a także przedstawiciele instytucji publicznych. Osobą ...
-
Reklama w Internecie efektywna po 18:00
... reklam klikanych po południu i wieczorem” - tłumaczy Błażej Miernikiewicz, prezes agencji interaktywnej Artefakt. “Część użytkowników korzysta z Internetu w pracy do ... .” Uwaga poświęcana reklamom zależna jest również od rodzaju aktywności w sieci. Badania pokazują, że większość respondentów zwraca większą uwagę na reklamy podczas dokonywania ...
-
Analiza otoczenia biznesowego firmy
... materiałem mogą być in- formacje zakupione na swoje potrzeby od agencji badawczej - dostarczą dokładnie tej wiedzy, której oczekujemy - szczególnie na temat ... ustanawiają nowe wzorce do naśladowania przez innych. Warto uwierzyć, że jeśli badania i cała analiza marketingowa została przeprowadzona nader skrupulatnie, to rozwiązania unikatowe mogą ...
-
Kreowanie wizerunku nowej marki - podstawy
... marki jest stworzenie logotypu. Wykonanie takiego projektu warto zlecić wyspecjalizowanej agencji reklamowej, która posiada doświadczenie w tego typu projektach, przeprowadzi wywiad ze ... najbardziej zbliżona do naszej marki nie musimy się na to decydować. Najnowsze badania donoszą, iż internauci zapamiętują stronę www w sytuacji, gdy po prostu często ...
-
Nowe oferty pracy XI 2009
... ale w znacznie mniejszej skali niż w wielu państwach UE. Rekordowo wysoki okazał się też współczynnik zatrudnienia. Badania wskazują zaś na rosnący optymizm polskich przedsiębiorców, co może w najbliższej przyszłości przełożyć się na decyzje ... powstały wyłącznie w oparciu o płatne ogłoszenia, głównie ze średnich i dużych przedsiębiorstw oraz agencji ...
-
E-marketing coraz popularniejszy
... 10. badanych zamierza zwiększyć swój budżet marketingowy w nadchodzącym roku. Badania StrongMail wykazują duże zainteresowanie realizacją strategii marketingowych ... na formy rozliczane za kliknięcie (CPC), a szczególnie wyszukiwarki" – komentuje Błażej Miernikiewicz, prezes agencji marketingu internetowego Artefakt.pl. Prognozy dla polskiej branży są ...
-
Krakowski Park LifeScience otwarty
... . Nowe laboratoria w projektowanych obiektach Parku LifeScience uzyskały wsparcie finansowe Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości, gdzie wartość umowy o dofinansowanie i realizację ... a potrzebują badań do rozwoju swoich projektów, będą mogły wykonywać badania, płacąc tylko za czas pracy laborantów i wykorzystanie sprzętu - dodaje Michałowski. ...
-
Skuteczna strategia marketingowa
... wynika ze wstępnych wniosków z analizy rynkowej, jaką realizujemy w ramach badania Kondycja Marketingu 2009 w polskich przedsiębiorstwach. Niemniej sam marketing to ... naszej marce, a poźniej konsekwentne i spójne zarządzanie nią wymaga zaangażowania marketera, agencji reklamowej i media plannera. Historie w polskiej reklamie trafiają się niezwykle ...
-
Bezpieczne surfowanie
... powinni zwrócić uwagę wszyscy użytkownicy komputerów i Internetu - ostrzega Kaspersky Lab. Według badania przeprowadzonego przez Microsoft, od czerwca 2010 roku Europejczycy będą spędzać więcej czasu w ... szczególnie popularne są maile pochodzące rzekomo od największych internetowych agencji podróży, takich jak Opodo czy Expedia. Do takich maili ...
-
Nowe oferty pracy II 2010
... mniej wprawdzie niż w okresie prosperity dwa-trzy lata temu, lecz symptomów poważnego kryzysu nie ma. Badania wskazują, że polscy przedsiębiorcy deklarują ostrożny optymizm, chociaż prognozy dotyczące zatrudnienia są bardzo wstrzemięźliwe ... powstały wyłącznie w oparciu o płatne ogłoszenia, głównie ze średnich i dużych przedsiębiorstw oraz agencji ...
-
Nowy marketing: dialog między marką i odbiorcą
... branży marketingu trudno znaleźć osobę, która - czy to jako przedstawiciel agencji marketingowej, czy też osoba odpowiedzialna za marketing w organizacji - na ... naszego budżetu zainwestować w słuchanie - zwrotny kanał informacji od klienta (badania marketingowe, ePR, budowanie i rozwój społeczności wokół marki). Dodatkowo ciągle musimy pamiętać ...
-
Nowe oferty pracy IV 2010
... , ale sytuacja systematycznie się poprawia. Kwietniowy spadek bezrobocia był wyższy niż oczekiwania analityków, badania wskazują na utrzymujący się optymizm przedsiębiorców, który – o ile nie dojdzie do jakiś nadzwyczajnych zdarzeń w ... powstały wyłącznie w oparciu o płatne ogłoszenia, głównie ze średnich i dużych przedsiębiorstw oraz agencji ...
-
Pozyskiwanie energii a ochrona środowiska
... w walce o zmniejszenie emisji gazów cieplarnianych. Według Agencji Ochrony Środowiska zaorywanie ziem pod uprawy roślin energetycznych przyczyni się do większej produkcji CO2 do roku 2030 niż spalanie paliw kopalnych, jeżeli nie będzie prowadzone w sposób zrównoważony. Badania wykazały, że najbardziej przyjazne środowisku jest wykorzystywanie ...
-
Nowa era innowacji
... tylko epizodyczna i doraźna (kiedy ktoś z najwyższego kierownictwa zleca przeprowadzenie specjalnego badania, powiedzmy, wpływu cen ropy naftowej na strukturę zakupów) lub okresowa ... do Disneylandu lub do parku narodowego Yellowstone. Powinno to pozwolić agencji lotniczej na odnotowanie tego przypadku jako wyjątkowego wydarzenia i zaproponowanie opcji ...
-
Nowe oferty pracy VI 2010
... ugaszony i – zdaniem wielu ekspertów – może jeszcze całej Europie sprawić wiele przykrych niespodzianek. „Jak wskazują badania, rośnie liczba firm deklarujących wzrost zatrudnienia w najbliższym półroczu. Co czwarta firma przed końcem roku ... powstały wyłącznie w oparciu o płatne ogłoszenia, głównie ze średnich i dużych przedsiębiorstw oraz agencji ...
-
Kampanie reklamowe dla seniorów
... emeryci, ale również ludzie prowadzący aktywny tryb życia i coraz częściej osoby aktywne zawodowo. Badania dowodzą, że grupa 60+ zyskuje na znaczeniu nie tylko ze względu na starzenie ... mówią, że starzy są głupi, a starzy wiedzą, że młodzi są głupi”. Większość młodych pracowników agencji reklamowych musi zmierzyć się z tym stereotypem już teraz. ...
-
Produkty bankowe wybierane z rozmysłem
... finansowym, a także handlu elektronicznego”, zauważa Tomasz Kozarzewski, prezes agencji mediowej Sales&More. Klienci zawierający transakcje online często podkreślają, że ceny i ... pochodzić od źle poinformowanego użytkownika”, dodaje. Potwierdzają to badania. Wysoki odsetek wyszukiwań konkretnej marki oznacza intensywną nawigację poprzez przeglądarkę ...
-
Liderzy opinii a preferencje zakupowe
... konsumentów. Z tej perspektywy dotarcie do takich osób staje się dla marketerów i agencji szczególnie kuszące. Liderzy opinii a kategoria produktowa Warto pamiętać, że dany ... która polega na zaproszeniu liderów opinii do rzeczywistego lub wirtualnego badania produktu lub elementów jego marketingowego otoczenia. Ten mechanizm szczególnie podkreśla ...
-
Inwestycje w kadry nie są w modzie
Aż 56 proc. pracodawców nie podnosi kwalifikacji swoich pracowników - wynika z najnowszego badania Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. Pracodawcy zdają się nie dostrzegać, że podnoszenie kwalifikacji pracowników zwiększa poziom innowacyjności oraz konkurencyjność przedsiębiorstw. Tylko 40 proc. ...