-
Interesariusze projektu ważni dla inwestycji
... kontrakty lub porozumienia, a bez ich zaangażowania dane przedsięwzięcie lub całe przedsiębiorstwo nie może przetrwać ani się rozwijać (są to pracownicy, akcjonariusze, inwestorzy, instytucje finansujące, klienci, dostawcy i kooperanci) — w szerokim znaczeniu interesariusze (można ich nazwać interesariuszami pomocniczymi) to również grupy lub ...
-
Polskie firmy a komunikacja działań CSR
... okazało się, że klienci nie należą do grona najważniejszych adresatów informacji prezentujących społeczną odpowiedzialność biznesu. Wyprzedzają ich m.in. pracownicy, zarządy oraz akcjonariusze” – mówi Joanna Stankiewicz, dyrektor ds. komunikacji, Effective PR. „Po drugie, istnieje rozbieżność pomiędzy działaniami komunikacyjnymi firm prezentującymi ...
-
Relacje inwestorskie: jak skutecznie robią to firmy?
... ) oraz dedykowane inwestorom indywidualnym (12%, z czego jedna trzecia to pracownicy firmy). Znajduje to odzwierciedlenie w odpowiednich zakładkach na głównej stronie korporacyjnej ... zidentyfikowanych akcjonariuszy 57% to właściciele od 101 do 1000 akcji. Indywiduami akcjonariusze są w posiadaniu 16% akcji banku UBS. Dane uaktualniane są co ...
-
Relacje inwestorskie: zarządzanie poprzez raportowanie o kapitale intelektualnym
... , pracownicy – gratyfikacja finansowa, stworzenie odpowiedniej przestrzeni i kultury organizacyjnej pozwalającej na pracę i samorealizację, rozwój przy adekwatnym wynagrodzeniu; klienci – uzyskanie produktu bądź usługi odpowiadającej ich potrzebom, o najwyższym poziomie użyteczności przy jak najniższej cenie; właściciele, akcjonariusze, inwestorzy ...
-
Specjaliści PR wobec idei CSR
... agencjach PR, ma najbliższe otoczenie firmy, rzadziej z kolei brani są pod uwagę akcjonariusze czy klienci. Na pytanie, jak ankietowani traktują CSR zdecydowana większość, bo ... podzieliło się informacją, że posiada osobne jednostki oddelegowane do tego typu działań. Pracownicy agencji PR podzielili się także informacjami, jaki mają wpływ na strategię ...
-
Podnosimy poziom polskiej ambicji. Wywiad z prezesem PZU SA, Michałem Krupińskim
... dotychczasowi właściciele zarządzać Bankiem Pekao, na czym skorzystają zarówno klienci, jak i akcjonariusze. Pekao to bardzo dobry bank, bardzo dochodowy, wypłaca wysokie ... o tyle ważne, że kandydatów wskazują towarzystwa ubezpieczeniowe, ich prezesi i pracownicy. Rozwija pan PZU i jednocześnie właśnie wziął pan udział w repolonizacji Banku Pekao ...
-
Profil polskiego inwestora
... dużym mieście czy może na wsi –wszędzie inwestuje się tak samo dobrze. Akcjonariusze chętnie korzystają też z innych form lokowania kapitału. 41 proc. z nich ma także ... czwarty posiadacz jednostek uczestnictwa jest pracownikiem biurowym. W żadnej innej kategorii ci pracownicy nie są tak aktywni. Połowa tego rodzaju inwestorów ma w portfelu kartę ...
-
Opel nadal w rękach General Motors
... wierzą w zapowiadaną restrukturyzację Opla w szeregach amerykańskiego potentata, podobnie zresztą, jak pracownicy niemieckich fabryk. Ci bowiem wiadomość przyjęli strajkiem, gdyż ... światowych giełdach. Jednak trzeba pamiętać, że GM i Opel to nie tylko akcjonariusze, wierzyciele i amerykański Departament Skarbu, ale przede wszystkim ludzie. Upadek ...
-
Zielona Księga - ład korporacyjny w UE
... deficytu w zakresie kontroli nad spółką. Szczególnie akcjonariusze mniejszościowi unikają aktywnego uczestnictwa w nadzorowaniu spółek. Zdaniem Komisji ... miejsc w radzie nadzorczej dla akcjonariuszy mniejszościowych. Akcjonariat pracowniczy Pracownicy są w porównaniu z innymi akcjonariuszami bardziej zainteresowani długoterminowym rozwojem swojego ...
-
Relacje inwestorskie w dobie Internetu
... narzędzi wybrać? Relacje inwestorskie skupiają się na takim kształtowaniu wizerunku emitenta, by akcjonariusze zobaczyli w nim program korzyści. Dzięki temu te działania budują więzi ... lecz także by wzmocnić wizerunek firmy, czy pozyskać nowych klientów. Pracownicy działów marketingu i/lub relacji inwestorskich decydują się sprostać temu wyzwaniu ...
-
Akwizycje a strategia marki
... . Należy pamiętać, że otoczenie firmy to nie tylko jej klienci, a także kontrahenci, dostawcy i kooperanci, obecni i przyszli akcjonariusze, środowiska opiniotwórcze, media, zarządy i rady nadzorcze, pracownicy firm, urzędy i agendy rządowe, administracja państwowa i lokalna. Strategia marki po przejęciu używa podstawowych wzorców identyfikacji do ...
-
Prudential - nieprzedawnione obietnice
... rynek, Prudential deklarował nacisk na realizację tego, co obiecuje swoim klientom. Pracownicy Prudential podkreślają, że są takimi samymi ludźmi, jak ich klienci. Na ... – wyjaśnia Tomasz Borchowiec, dyrektor departamentu marketingu i komunikacji korporacyjnej ubezpieczyciela. Akcjonariusze Prudentiala zadeklarowali inwestycje w wysokości 150 mln zł ...
-
Jakie sposoby na brak pracowników?
... zwykle weryfikują zarówno rynek i konkurencja, jak i właściciele czy akcjonariusze firm. Polskie firmy niechętnie decydują się na obniżenie wymagań ... zakresie doboru pracowników oraz szybsze podejmowanie decyzji w zakresie ofert składanych kandydatom. Pracownicy na pewno docenią większą otwartość na bardziej elastyczne formy pracy, których wdrożenie ...
-
Czego boją się CEO? Wygrywa inflacja, ale zagrożeń jest więcej
... jest spowodowany nie tylko postępującymi zmianami klimatu i ich coraz bardziej widocznym wpływem na nasze bezpośrednie otoczenie, wymuszają go regulatorzy, akcjonariusze, klienci oraz pracownicy firm. Utrzymanie standardów ESG to coraz częściej podstawa umożliwiająca dalszy rozwój przedsiębiorstwa. Transformacja w kierunku ESG niesie ze sobą szereg ...