-
Tradycyjne sklepy sprzedają alkohol i papierosy
... detalicznego w Polsce w roku 2009, przygotowany przez firmę badawczą Nielsen, pokazuje, że alkohol daje aż 32,2 proc. przychodów tradycyjnych sklepów, czyli takich, ... paczkowaną (19,1 proc. średniej sprzedaży) i napoje (15,1 proc. sprzedaży). Alkohol w hipermarketach znalazł się na trzecim miejscu z 14,5 proc. udziałem w sprzedaży. Kolejne miejsca ...
-
Alkohol od lat 18
... miastach, gdzie nie prowadzono takich działań, tylko 22 proc. nie sprzedało alkoholu nieletniemu. Badania podsumowywały drugą edycję ogólnopolskiej, społecznej kampanii "Alkohol – nieletnim dostęp wzbroniony!". Wykazały one wysoki poziom rozpoznawalności kampanii wśród odbiorców – z kampanią zetknęło się 70 proc. badanych. Adresatami kampanii byli ...
-
Dokąd płynie setka wódki?
... sposób małpki zmieniły obraz picia w oczach pijących i ich otoczenia. Mała wódka – mała psota Małe butelki wódki sprawiają, że Polacy piją alkohol śmielej – z większym poczuciem samokontroli, w sposób niekolidujący z codziennymi czynnościami, w sytuacjach, w których wcześniej picie alkoholu było albo niemożliwe, albo zbyt krępujące. Wypicie ...
-
Po co nam piwo bezalkoholowe?
... , że rynek ten czekają dalsze przeobrażenia, będące wyzwaniem dla producentów i dające coraz większy wybór konsumentom – zarówno tym preferującym piwa zawierające alkohol jak i bezalkoholowe. Nota metodologiczna Badanie zostało przeprowadzone na reprezentatywnej próbie dorosłych mieszkańców Polski w wieku 18–78 lata. Próba badawcza została ...
-
Rynek spożywczy 2008: produkty luksusowe
... . Alkohole i wędliny z wyższej półki Rynek spożywczych dóbr luksusowych charakteryzuje się znaczącym udziałem napojów, a w tym produktów alkoholowych. Według danych PMR, alkohol stanowi 95% wartości sprzedawanych w Polsce napojów z wyższej półki. Wiodąca pozycja alkoholi wynika z ich dużej konsumpcji ogółem oraz z charakteru zaspokajanych potrzeb ...
-
Zachowania konsumentów: pandemii boimy się mniej, ale to nie jest jeszcze optymizm
... 32 proc., a w przypadku wizyt u fryzjera z 38 do 41 proc. Mniej na rozrywkę i alkohol, więcej na lekarzy Analiza zachowań konsumentów znad Wisły pokazuje, że mniej ... pp.), czy książki (-3 pp.). O 3 pp. spada także ogólny budżet na alkohol. Większe wydatki na alkohol najczęściej deklarują ludzie młodzi w wieku 18-34 lata. Odpowiedziało tak 24 proc. z ...
-
Sklepy osiedlowe trochę tańsze w II 2010
... niższe ceny w sklepie należącym do sieci Mokpol. Za 24 podstawowe artykuły spożywcze, alkohol i kawę zapłaciliśmy 144,95 zł. W styczniu nasz rachunek z Mokpola zamykał się kwotą 153 ... Żabce, otrzymalibyśmy najwyższy rachunek, dochodzący do 165 zł. Drogie sery, mięso i alkohol W sklepach osiedlowych wyraźnie zdrożała wódka. Nie ma już Wyborowej w cenie ...
-
Codzienne zakupy według Polaków
... on papierosy i alkohol. Ona przywiązuje wagę do estetyki sklepowego wnętrza, bacznie przygląda się wartościom odżywczym produktów i ich ... połowa badanych Panów (53%) pamięta o sobie podczas zakupów i kupuje dla siebie papierosy lub alkohol. Kobiety i mężczyźni w większości robią zakupy samodzielnie. Prawie 60% kobiet oraz blisko 50% mężczyzn ...
-
Po piwo idziemy do małego sklepu
... fundament handlu w Polsce. I to właśnie te sklepy stoją na straży odpowiedzialnej sprzedaży alkoholu. Zatem istotne jest, aby konsument zaopatrywał się w alkohol w legalnie funkcjonujących placówkach – mówi Maciej Ptaszyński, Dyrektor Generalny Polskiej Izby Handlu. W 2014 r. w całym łańcuchu dostaw – począwszy od dostawców surowców rolnych ...
-
Drugie życie laptopa: jak przyspieszyć komputer?
... . Nie należy jednak robić tego siłą. Idealny do tego zadania jest alkohol izopropylowy, który wystarczy nanieść na powierzchnię, a po kilku minutach przetrzeć ręcznikiem ... (istnieje kilka metod, ale rozprowadzenie pasty np. kartą kredytową jest najłatwiejsze). Alkohol izopropylowy można zakupić już za kilka złotych, a koszt pasty termoprzewodzącej, ...
-
Kradzieże w sklepach: straty sięgają 4,4 mld zł rocznie
... ometkowania towarów. Średnia wartość jednej kradzieży klienta to niecałe 200 euro, pracownika - aż 1,5 tys. euro. Z rodzimych sklepów giną przede wszystkim: alkohol, damska odzież, perfumy oraz żyletki. Innym rodzajem kradzieży jest podjadanie w sklepie produktów bez płacenia za nie - miesięcznie klienci średniej wielkości ...
-
Zakaz sprzedaży papierosów nieletnim łamany
... zakazujących sprzedaży wyrobów tytoniowych nieletnim. - Każdy z nas bez problemu może wskazać sklep, w którym bardzo młode osoby kupują papierosy. To świadczy o skali problemu i ... nikogo o wiek nie pyta. Sklepy są wręcz stałymi miejscami spotkań młodzieży(…). Alkohol leje się strugami, a papierosy pali każdy. Stoi ich może z dwudziestu, a większość ...
-
Jan Kowalski: człowiek oszczędny czy hedonista?
... szczerze deklaruje, że oszczędza po to, by wydać pieniądze na imprezy i alkohol. Z drugiej strony jedynie 8 proc. jako przyczynę odkładania środków finansowych wskazuje ... haseł związanych z wydawaniem pieniędzy w badaniu pod uwagę zostały wzięte dwie pozycje: sklep online i zakupy online. Średnia miesięczna liczba zapytań dla tych pozycji wyniosła ...
-
Samoobsługowy supermarket Tesco
... Warszawie. Będzie posiadał 6 kas wyłącznie samoobsługowych. To pierwszy tego typu sklep w naszym kraju. Pierwsza samoobsługowa placówka handlowa w Polsce została otwarta 1956 roku w ... asystenta należeć będzie także kontrola pełnoletniości klientów, którzy kupują alkohol lub wyroby tytoniowe. Kasy samoobsługowe pod względem płatności działają ...
-
Dziecko w sieci może ci kupić samochód
... spotykają się z odbieraniem przesyłek przez dzieci i akceptują płatność, o ile nie dotyczy ona produktów przeznaczonych wybitnie dla osób dorosłych, jak np. alkohol – dodaje. Sukces ergonomii, porażka zabezpieczeń Fakt, że 14-miesięczne dziecko było w stanie uruchomić aplikację na telefonie, wybrać z listy ulubionych produkt i zapłacić ...
-
Jak Ukraińcy pracują na nasze PKB
... , na które wydali łącznie 24,4 mld zł (59% ogółu ich wydatków). Na żywność i napoje bezalkoholowe przeznaczyli 5,1 mld zł (12,3%), a na alkohol i wyroby tytoniowe łącznie 4,2 mld zł (10,0%). W porównaniu z 2016 r. wydatki cudzoziemców były wyższe - na towary nieżywnościowe o 5,8%, na żywność i napoje bezalkoholowe o 11 ...
-
Konsumenci częściej wybierają marki własne
... czterech tygodni zwiększyć wydatki na jedzenie. To wciąż 28 proc. ankietowanych. Symbolicznie – tylko o 1 p.p. – przybyło tych, którzy planują zwiększyć wydatki na alkohol. O tyle samo z kolei ubyło Polaków, którzy chcą więcej wydawać na jedzenie na wynos. Planuje tak 15 proc. ankietowanych – mówi Kamil ...
-
Mapa Rynku Pracy - Sierpień 2004
... poszukiwaniami ekspedientów przez jedną z sieci odzieżowych, która otwiera nowy sklep w Warszawie. Liczba ofert wzrosła najbardziej w sektorze logistyki. W sierpniu pojawiło ... sektora dóbr szybko zbywalnych (FMCG), a więc produkujące kosmetyki, papierosy, alkohol oraz inne artykuły spożywcze. Poszukiwano najczęściej przedstawicieli handlowych, ...
-
Delikatesy Alma znów najtańsze
... 134,94 zł). A pamiętać należy, że Alma to zupełnie inna kategoria: sklep z grupy tych najbardziej luksusowych, starannie zaaranżowanych i wyposażonych w drogie, eleganckie meble sklepowe. ... , różnice są groszowe, rzadko przekraczają złotówkę. Wyjątek to dość drogi alkohol i mięso w Delimie oraz droższa niż u rywali herbata i ser w Bomi. Właśnie ...
-
Świąteczne zakupy w sieci były drogie
Kto chciał uniknąć długiego oczekiwania w kolejkach do kas, zwłaszcza przy stoiskach alkoholowych przed Sylwestrem, mógł zamówić zakupy z dostawą do domu i słono za nie zapłacić. W sylwestrowe popołudnie, by kupić butelkę wina musującego w jednym z hipermarketów Real w Warszawie, trzeba było odstać w kolejce prawie godzinę. Z mini sondy ...
-
Sklepy osiedlowe: ceny wciąż wysokie
... . Jest sporo drożej niż przed świętami, brak atrakcyjnych ofert i ceny zamrożone na wysokim poziomie. Za koszyk 24 podstawowych artykułów spożywczych, alkohol i kawę zapłaciliśmy w grudniu od 130,63 zł w Żabce (brakowało schabu i kurczaka) do 145,02 zł w najdroższym Mokpolu. W styczniu sytuacja zmieniła ...
-
Wydatki Polaków na jedzenie rosną
"Gazeta Wyborcza" podliczyła zakupy spożywcze Polaków w 2009 r. Łączny rachunek wyniósł 152 mld zł. Poza koszykiem znalazły się alkohole i papierosy kupowane w sklepach w oddzielnych stoiskach, na które wydaliśmy kolejne 52 mld zł. Za jedzenie w barach i restauracjach zapłaciliśmy 21 mld zł. Z raportu gazety wynika, że na jedzenie wydajemy coraz ...
-
Sieci handlowe stawiają na alkohole wysokoprocentowe
Jeśli promocja alkoholu, to wysokoprocentowego. Tak w skrócie można podsumować lekturę gazetek promocyjnych sieci handlowych, którym to przyjrzała się agencja badawcza ABR SESTA. Dlaczego częściej promuje się wódki niż piwa? Odpowiedź jest dość prosta - dzięki takiemu działaniu łatwiej jest walczyć ceną z mniejszymi sklepami. Jak wynika z ...
-
Producenci alkoholi, czyli równe ceny i zrównoważona dystrybucja
Przed nami wyniki trzeciej już edycji rankingu "Równi w Biznesie". Do jakich wniosków prowadzi najświeższe zestawienie? Okazuje się m.in., że najwięksi w naszym kraju producenci alkoholi (piwa, wódki i whisky) oferują nabywcom podobny asortyment, w zbliżonych cenach i we wszystkich kanałach sprzedaży. Jest to szczególnie istotne z perspektywy tych ...