-
Polska w TOP3 największych eksporterów czekolady na świecie
... słodyczami. Całkowita wartość światowego eksportu czekolady i innych wyrobów zawierających kakao wyniosła w 2023 roku 35 mld EUR – wynika z danych International Trade Center. Polska miała w tym 7 proc. udział, eksportując produkty o łącznej wartości niemal 2,5 mld EUR. Dzięki temu zajmujemy wysokie trzecie miejsce na świecie ...
-
Redukcja etatów najczęściej z przyczyn ekonomicznych
... w zakresie rezygnacji z silników spalinowych. Ponadto automatyzacja i rozwój sztucznej inteligencji prowadzą do eliminacji mniej złożonych procesów w sektorach BPO/SSC oraz call center, co skutkuje optymalizacją struktur i ograniczeniem miejsc pracy. Dodatkowo wysokie koszty energii oraz spadek popytu negatywnie wpływają na sektor energetyczny ...
-
Polskie jajka i pieczarki na stołach wielkanocnych na całym świecie
... głównie na rynek niemiecki, holenderski i czeski, ale także do krajów, takich jak Izrael czy Irak. Według najnowszych danych International Trade Center (ITC), Polska jest jednym z liderów w eksporcie produktów mleczarskich i zwierzęcych. W 2024 roku eksport nabiału z Polski wyniósł 3,8 mld EUR. Ważną częścią tego ...
-
Outsourcing w Polsce 2011-2012
... wysoko wykwalifikowanych kadr, ale i wysokiej klasy nieruchomości biurowych. Jak wynika z analiz ABSL, na największe miasta w Polsce przypada aż 94% całkowitej podaży biur, w ... i uzupełnienie tradycyjnej sieci Biur Obsługi Klienta usługami call center. - Call center w modelu outsourcingowym to dla firmy energetycznej oprócz oszczędności, także ...
-
Jak wspólnie realizować badania
... usług w zakresie badania opinii i rynku. Wiele z nich ma np. własne call center i wykorzystuje je do realizacji badań bądź projektów marketingowych. Są to ... rynkowej. Posiadając rozwiniętą formę organizacyjną, własny dział badań i analiz, przedsiębiorstwo wyposażone w nowoczesne narzędzia informatyczne jest w stanie gromadzić w sposób wiarygodny ...
-
Najbardziej poszukiwani pracownicy w VIII 2017
... , umiejętności oraz znajomość języków obcych - kogo szukali rekruterzy? Jak wynika z analiz GoldenLine, większość kandydatów, którzy otrzymali wiadomość od rekrutera, posiada ... rekruterzy szukali kandydatów z obszarów: IT - Rozwój oprogramowania, IT - Administracja, Call Center oraz Obsługa Klienta. Jobile to nowa usługa rekrutacyjna w portfolio ...
-
Polski rynek BPO/SSC w 2016 roku
... z renegocjacją powierzchni zajmowanej przez bank we wrocławskim biurowcu Grunwaldzki Center. W czasie minionych wakacji we Wrocławiu 5,75 tys. mkw. powierzchni ... realizacją procesów finansowych, zakupowych, kadrowych, wsparciem IT w zakresie jakości, raportowania i analiz, a także zarządzania bazami danych. Będzie obsługiwało 52 kraje regionu ...
-
Systemy CRM i nowoczesny marketing relacyjny
... produktów, a więc sprzedawcy, serwisanci, pracownicy działów obsługi klienta czy call center, czy nawet recepcjoniści i sekretarki, odgrywają bardzo istotną rolę w procesie ... pozwalają na weryfikację informacji o łatwości obsługi czy dokładności przeprowadzanych analiz. Pamiętać należy także o tym, że zakupiony program będzie codziennym narzędziem ...
-
Najbardziej poszukiwani pracownicy 2012
... jest jedną z bardziej perspektywicznych i stabilnych na polskim rynku pracy. Jak wynika z analiz ogłoszeń zamieszczonych na portalu monsterpolska.pl, w tej branży największą ... na wyższych stanowiskach w handlu może być na poziomie komunikatywnym. Shared Services Center - języki obce to podstawa W branży usług dla biznesu, oprócz wiedzy technicznej i ...
-
Świat: wydarzenia tygodnia 17/2013
... rozważania w tym kierunku warto więc postawić pytanie: w jakim zakresie wystąpiły te zmiany. W tym celu skorzystaliśmy z wyników szczegółowych analiz przedstawionych w raporcie think tanku Pew Research Center. Z tego raportu wynika, że w pierwszych dwóch latach ożywienia gospodarki USA po kryzysie z 2008 roku w Ameryce wyraźnie pogłębiały ...
-
Sektor BPO w Katowicach w Metropolii Silesia
... usług w Katowicach i Metropolii Silesia 18 to centra usług wspólnych (Shared Services Center, SSC), 12 – centra outso-urcingu usług IT (Information Technology Outsourcing, ITO). Na ... Centrum Infrastructure Services Capgemini, Head of Regional ABSL Chapter. – Jak wynika z analiz ABSL, już blisko 40% centrów działających w regionie świadczy usługi IT. Z ...
-
Informatyka śledcza 2015
... szczególnie częsty był trojan "Tinba", którego najnowsza wersja ukierunkowana była na polskich użytkowników. Z naszych analiz wynika, że w przytłaczającej większości przypadków trojany dostawały się na komputery przez spam, a ... włączeniem narzędzi informatyki śledczej w systemy bezpieczeństwa IT, na przykład w ramach Security Operations Center ...
-
Biura w Warszawie: rekordowe wyniki powinny się utrzymać
... wiele firm międzynarodowych, czego przykładem jest np. firma KMD, która wynajęła ponad 6 000 m kw. w Gdański Business Center – mówi Bolesław Kołodziejczyk, Starszy Konsultant w Dziale Doradztwa i Analiz Rynkowych, Cushman & Wakefield. Prognoza na 2016 rok Według raportu Cushman & Wakefield oczekiwana wysoka podaż w bieżącym roku spowoduje ...
-
Warszawski rynek biurowy, czyli kolejny etap dojrzałości
... i wschód – mówi Kamila Wykrota, partner, dyrektor działu doradztwa i analiz rynkowych, Cushman & Wakefield w Polsce. Obecnie 60% istniejącej powierzchni ... biurowej, z czego 67% zlokalizowane jest w Centralnym Obszarze Biznesu i w strefie City Center West. Łączna powierzchnia sześciu największych projektów realizowanych obecnie w Warszawie wynosi ...
-
Najbardziej poszukiwani pracownicy w X 2017
... %), śląskie (9%), małopolskie (9%) oraz wielkopolskie (7%). Jak wynika z analiz GoldenLine, największa liczba ofert dedykowana była osobom pracującym w obszarze Sprzedaż - oferty dla tej specjalizacji to 20% ze wszystkich opublikowanych ogłoszeń. Na kolejnych miejscach znalazły się: Obsługa klienta/Call Center (19% wszystkich ofert), Produkcja (16 ...
-
Najbardziej poszukiwani pracownicy w III kw. 2018
... - szablony Specjalizacja, umiejętności oraz znajomość języków obcych - kogo szukali rekruterzy? Jak wynika z analiz GoldenLine, większość kandydatów, którzy otrzymali wiadomość od rekrutera, posiada umiejętność obsługi ... wszystkich opublikowanych ogłoszeń. Na kolejnych miejscach znalazły się: Sprzedaż (15%), Obsługa klienta/Call Center (13%), ...
-
Najbardziej poszukiwani pracownicy w XI 2018
... %), małopolskie (8%) oraz wielkopolskie (6%). Jak wynika z analiz GoldenLine, największa liczba ofert dedykowana była osobom pracującym w obszarze Produkcja i objęła 21% wszystkich opublikowanych ogłoszeń. Na kolejnych miejscach znalazły się: Sprzedaż (15%), Obsługa klienta/Call Center (12% wszystkich ofert), Inżynieria/Elektronika/Technologia (11 ...
-
Mobilny dostęp do Internetu III 2009
Prezes UKE przedstawił analizę cen usług bezprzewodowego dostępu do Internetu świadczonych przez operatorów telefonii ruchomej. W analizie zostały omówione oferty PTK Centertel Sp. z o.o., PTC Sp. z o.o., Polkomtel S.A. i P4 Sp. z o.o. na dzień 2 marca 2009 roku. UKE podaje, że rynek usług dostępu do sieci Internet rozwija się nie tylko w nadal ...
-
Crimeware a sektor finansowy
... pojawienia się. Na przykład, według informacji dostarczanych przez ZeuS Tracker Center, w połowie marca ponad połowa szkodliwego oprogramowania rozprzestrzenianego za pośrednictwem ... własne działy bezpieczeństwa banków, co umożliwiłoby im niezależne przeprowadzanie analiz w razie potrzeby. Obecnie duże korporacje finansowe posiadają zwykle własne ...
-
Świat: wydarzenia tygodnia 29/2013
... kwestia rosnącego bezrobocia. Ankiety przeprowadzone w trakcie badań przez amerykański thinktank Pew Research Center pośród ponad 37 tysięcy osób w 39 państwach wskazują, że Chiny w niedługim ... , z czego 30 proc. pozostawało bez pracy ponad rok. Według eksperckich analiz powrót do poziomu bezrobocia sprzed ostatniego kryzysu, w krajach grupy G20 ...
-
Polski rynek wierzytelności I kwartał 2014
... trzy pierwsze kwartały 2013 roku oraz trzy pierwsze kwartały b.r. i z naszych analiz wynika, że wartość bilansowa brutto spraw przyjętych w obsługę Casus Finanse z ... pracowników wyniosła 3.501. W strukturze zatrudnienia maleje za to odsetek pracowników działów call center. O ile pod koniec 2010 roku sięgał on 39% ogółu zatrudnionych, o tyle w 2014 ...
-
Świetlana przyszłość. Czy to właśnie czeka biura w Warszawie?
... . przez: Credit Suisse (Atrium II, 7,5 tys. m kw.), KMD (Gdański Business Center, 6,2 tys. m kw.), Goldman Sachs (Warsaw Spire, 5,1 tys. m kw.). Kolejnymi czynnikami ... wewnątrz nich – powiedział dr Bolesław Kołodziejczyk, Starszy Konsultant w Dziale Doradztwa i Analiz Rynkowych w Cushman & Wakefield, autor raportu. Obecna struktura zasobów wskazuje, ...
-
Kogo szuka serwis GoldenLine?
... motywacyjny - szablony Specjalizacja, umiejętności oraz znajomość języków obcych - kogo szukali rekruterzy? Jak wynika z analiz GoldenLine, większość kandydatów, którzy otrzymali wiadomość od rekrutera, posiada umiejętność obsługi pakietu ... kolejnych miejscach znalazły się: Sprzedaż (16%), Informatyka/Programowanie (11%), Obsługa klienta/Call Center ...
-
Kogo szukali rekruterzy w VII 2017 r.?
... Kraków czy Poznań. Specjalizacja, umiejętności oraz znajomość języków obcych - kogo szukali rekruterzy? Jak wynika z analiz GoldenLine, większość kandydatów, którzy otrzymali wiadomość od rekrutera, posiada umiejętność obsługi pakietu ... opublikowanych ogłoszeń. Na kolejnych miejscach znalazły się: Sprzedaż (12%), Obsługa klienta/Call Center ...
-
Najbardziej poszukiwani pracownicy w XI 2017
... łódzkie (8%). Jak wynika z analiz GoldenLine, największa liczba ofert dedykowana była osobom pracującym w obszarze Produkcja - oferty dla tej specjalizacji to 18% ze wszystkich opublikowanych ogłoszeń. Na kolejnych miejscach znalazły się: Sprzedaż (16% wszystkich ofert pracy), Obsługa klienta/Call Center (15%), Informatyka/Programowanie (11% ofert ...
-
Najbardziej poszukiwani pracownicy 2017. Podsumowanie
... (8%). Jak wynika z analiz GoldenLine, największa liczba ofert dedykowana była osobom pracującym w obszarze Sprzedaż - oferty dla tej specjalizacji to 21% ze wszystkich opublikowanych ogłoszeń. Na kolejnych miejscach znalazły się: Produkcja (15% wszystkich ofert pracy), Obsługa klienta/Call Center (10%), Informatyka/Programowanie (9% ofert ...
-
Najbardziej poszukiwani pracownicy w I kw. 2018
... się w proces. Kogo szukali rekruterzy za pośrednictwem ogłoszeń o pracę? Jak wynika z analiz GoldenLine, w pierwszym kwartale 2018 roku pracodawcy zamieścili w serwisie GoldenLine 14 645 ogłoszeń. ... ze wszystkich opublikowanych ogłoszeń. Na kolejnych miejscach znalazły się: Sprzedaż (18%), Obsługa klienta/Call Center (15%), Informatyka/Programowanie ...
-
Najbardziej poszukiwani pracownicy w II kw. 2018
... się w proces. Kogo szukali rekruterzy za pośrednictwem ogłoszeń o pracę? Jak wynika z analiz GoldenLine, w drugim kwartale 2018 roku pracodawcy zamieścili w serwisie GoldenLine 12 269 ogłoszeń ... 22% ze wszystkich opublikowanych ogłoszeń. Na kolejnych miejscach znalazły się: Obsługa klienta/Call Center (17%), Sprzedaż (17%), Informatyka/Programowanie ...
-
Europa: wydarzenia tygodnia 42/2018
... , by na ten światowy problem spojrzeć z większego dystansu, także krytycznie. Z analiz wynika jeden wniosek: świat nie oszczędza żywności, a ta ogólna uwaga w dużym ... i dyrektor strategii marketingowej Huawei. Mobilne Centrum Danych Huawei (MDC - Mobile Data Center) jest zintegrowane z Audi Q7 dla automatycznej jazdy w środowisku miejskim. Prototyp ...
-
Świat: wydarzenia tygodnia 41/2019
... siedzibę, ale wszędzie tam, gdzie uzyskują obroty. Problemem zajęła się także OECD. Z analiz przeprowadzonych przez tą organizację wynika, że rządy państw na ... przepotężne. Agencja została publicznie obwiniona za niepowstrzymanie uderzeń na World Trade Center; następnie oskarżano ją o wspieranie błędnego przekonania, jakoby w Iraku była broń masowego ...
-
Nowe oferty pracy IX 2010
... pochodzące z czołowych polskich portali rekrutacyjnych, dzięki temu możemy dokonywać przekrojowych analiz ilościowych i jakościowych. Wnioski z nich płynące są jak na razie jednoznaczne - ofert pracy ... zawsze zawierają się w zestawie "Sprzedaż", "Obsługa klienta / Call center" oraz "Informatyka / Telekomunikacja", to ciekawych informacji dostarcza ...
-
Rekrutacja online - podsumowanie 2010
... ogłoszeń wyniósł ponad 60%, a w przypadku ofert w budownictwie oraz infolinii/call center, ponad 50%. Duży wzrost liczby ofert dotyczących stanowisk ... wzrosło - już w pierwszym etapie ożywienia gospodarczego zaczęto poszukiwać ekspertów z dziedziny analiz oraz kontrolingu, którzy byli w stanie analizować wyniki firmy, identyfikować zagrażające ...
-
Facebook - trendy IX 2011
... ramach cyklicznego badania Facebook.Trends realizowanego przez Interactive Research Center we współpracy z Fanpage.Ad, przeprowadzona została pierwsza w Polsce analiza najbardziej angażujących społeczności w regionie CEE we wrześniu bieżącego roku. W oparciu o aktywności ...
-
25 lat odzyskiwania danych
... danych i jak ma się ona do dzisiejszej cyfrowej rzeczywistości. Według analiz Kroll Ontrack, wzrost liczby przypadków utraty danych rozwijał się niemal ... (2011 r.), jak również przywracanie danych z komputerów po ataku na World Trade Center (2001 r.). Najgłośniejsze sprawy z Polski, które rozwiązywane były w katowickim laboratorium, dotyczyły m.in. ...
-
Luka w Internet Explorer zagraża bezpieczeństwu
... na ad-space jest już wykorzystywany przez firmy analiz reklamowych, które prawdopodobnie analizują kliknięcia użytkowników stron internetowych. Exploit został zidentyfikowany po raz pierwszy w październiku, kiedy Microsoft został poinformowany o sprawie. "Chociaż Microsoft Security Research Center przyznaje obecność luki w przeglądarce Internet ...