-
Ile kosztuje miłość?
... wiele. Być może Polacy jako użytkownicy podchodzą do portali i aplikacji randkowych z dystansem i nie do końca wierzą w ich skuteczność, ponieważ ponad 39% korzysta tylko z bezpłatnych rozwiązań. Gdy chcemy celebrować uczucie Według danych zawartych w raporcie przygotowanym przez platformę MAM „Ile kosztuje miłość w Polsce ...
-
Monitor Rynku Pracy III kw. 2018 r.
... badania pracuje w obecnej firmie dłużej niż 5 lat (36%), ale ten odsetek zmniejszył się w stosunku do poprzednich edycji badania (wynosił wówczas 39%). Znacząco wzrosła za to liczba pracowników ze stażem krótszym niż pół roku (z 21% do 27% w ciągu kwartału). Do pracowników najdłużej ...
-
Rynek dóbr luksusowych w Polsce 2018
... kolejne lata są również optymistyczne – zgodnie z szacunkami KPMG do 2023 roku wartość rynku dóbr luksusowych w Polsce może osiągnąć wartość przekraczającą 39 mld zł. Całkowita wartość rynku dóbr luksusowych w 2018 roku szacowana jest na 23,9 mld zł, a więc o 13,8% więcej niż w zeszłym ...
-
Świąteczne zakupy online coraz częściej przez telefon
... 3-krotnie więcej niż jeszcze rok temu. Co więcej, już 36% ankietowanych użytkowników kart w Polsce uważa mobilne płatności zbliżeniowe za wygodne, 39% za szybkie, zaś 37% za bezpieczne. Telefon daje także możliwość robienia zakupów wielokanałowo, np. kiedy w sklepie tradycyjnym chcemy zapłacić online ...
-
Rynek private equity w Europie Środkowej XII 2018
... Już poprzednie edycje naszego badania pokazywały zależność między opiniami respondentów związanych z funduszami link http://www.egospodarka.pl/149818,Rynek-private-equity-w-Europie-Srodkowej-VI-2018,1,39,1.html private equity> a nastrojami panującymi na rynku – mówi Mark Jung, Partner w dziale Doradztwa Finansowego w Deloitte, Lider Sektora Private ...
-
Wyniki ubezpieczycieli I-IX 2018
... 512,5 mln zł. Udział ubezpieczeń casco pojazdów lądowych w składkach działu II wyniósł 21,8%, a obowiązkowych ubezpieczeń odpowiedzialności cywilnej posiadaczy pojazdów mechanicznych 39,5%. W grupie ubezpieczeń casco pojazdów lądowych osiągnięto zysk techniczny w wysokości 594,2 mln zł wobec 310,8 mln zł zysku w okresie I-III kw ...
-
Na wyprzedaże czekamy z utęsknieniem
... i bieliznę (53%), a połowa Polaków podczas wyprzedaży kupuje sprzęty elektroniczne oraz AGD – ich nabywcami standardowo są częściej mężczyźni (61%) niż kobiety (39%). Obuwie, które w ubiegłorocznej edycji badania było najchętniej kupowanym produktem podczas promocji, w tym roku spadło na 5. miejsce – podczas wyprzedaży obuwia poszukuje ...
-
Kto i dlaczego nie docenia technologii blockchain?
... , Deloitte. Obawa przed nieznanym Mimo, że ponad połowa respondentów uważa, że dobra opinia o możliwościach blockchain jest przesadzona (na świecie to 39 proc.), badanie Deloitte pokazuje również, że większość liderów (76 proc.) jest przekonanych, że ta technologia zdobędzie popularność także w ich regionie ...
-
Handel zagraniczny I-XII 2018. Dane tymczasowe
... 28,2%, a w imporcie obniżył się o 0,7 p. proc i stanowił 22,4%. Dodatnie saldo wyniosło 49,5 mld zł (13,7 mld USD, 11,6 mld EUR) wobec 39,0 mld zł (10,2 mld USD, 9,1 mld EUR) w analogicznym okresie 2017 r. Import według kraju wysyłki ogółem i według grup krajów Największy obrót ...
-
Zmiana klimatu: przeciwdziałać globalnie czy lokalnie?
... zdrowia (np. rosnąca liczba epidemii) – 51% Utrata bioróżnorodności (np. wymieranie całych gatunków roślin i zwierząt, w tym owadów) – 49% Rosnąca liczba migrantów – 39% Pustynnienie (proces przekształcania żyznych terenów w pustynie) – 38% Brak możliwości zamieszkania niektórych regionów lub krajów, które wcześniej nadawały się do zamieszkania ...
-
Najbogatsi ludzie świata 2019
... z Azji. Przypominając trendy opisane w poprzednich edycjach „Wealth Report”, najwyższy przyrost liczby UHNWI odnotują kraje azjatyckie. W czołówce znajdą się Indie (wzrost o 39%), a tuż za nimi Filipiny (38%) oraz Chiny (35%). Spośród 59 krajów i terytoriów uwzględnionych w prognozach Knight Frank, osiem na 10 wiodących ...
-
Praca w Polsce I-XII 2018
... – 21,1 tys. (15,2%) oraz budownictwa – 17,4 tys. (12,5%). W IV kwartale jednostki dysponujące wolnymi miejscami pracy najczęściej poszukiwały robotników przemysłowych i rzemieślników – 39,5 tys. (28,4%), specjalistów – 24,1 tys. (17,3%) oraz operatorów i monterów maszyn i urządzeń – 23,0 tys. (16,5%). Nowo utworzone miejsca pracy W ciągu 2018 ...
-
Woda butelkowana: jak się miewa polski rynek?
... gospodarczą i społeczną. Według danych Nilsen, w 2018 r., wielkość rynku detalicznego wody butelkowanej w Polsce wyniosła 4,02 mld litrów (wzrost o 4,4% r/r) i osiągnęła wartość 4,39 mld zł (wzrost o 2,6% r/r). Biorąc pod uwagę sprzedaż wody w innych kanałach tj. HoReCa, cały krajowy rynek wód butelkowych szacowany jest ...
-
Bibby MSP Index III 2019
... (29 proc.). Co ciekawe, przedstawiciele sektora handlu wcale nie są tacy krytyczni, pomimo wprowadzonego zakazu handlu w niedzielę (o sprzyjającym klimacie mówi 39 proc.). Dyskusje na temat dalszych ograniczeń handlu nie ustają, a jednak badani przedsiębiorcy z tego sektora uznali, że w najbliższym półroczu kondycja ekonomiczna ...
-
Upadłości firm w Polsce I kw. 2019
... wzrost zanotowano w województwach dolnośląskim, wielkopolskim, łódzkim i lubuskim. Najwięcej upadłości i restrukturyzacji mamy jak zwykle – zgodnie z liczbą zarejestrowanych firm – w woj. mazowieckim (39), gdzie odnotowaliśmy spadek o 11%. Po pierwszym kwartale liczby bezwzględne są na tyle małe, że najczęściej powstrzymujemy się od wyciągania ...
-
Zdrowie psychiczne pracownika to w Polsce temat tabu
... kwestię problemu ze zdrowiem psychicznym w pracy, podczas gdy wśród osób po 55. roku życia postąpiłoby tak tylko niespełna 40 proc. (39,9 proc.). – Zdrowie psychiczne jest w Polsce tematem trudnym, osoby cierpiące na zaburzenia psychiczne są nadal stygmatyzowane. Tymczasem wzrost tempa życia i stresu ...
-
Polscy konsumenci i zakupy online
... jest zaskoczeniem, że największym odsetkiem kupujących online charakteryzuje się grupa respondentów w wieku 15-19 lat (74%), najniższy w grupie najstarszej +60 lat (39%). Wiek to nie jedyny istotny czynnik wpływający na popularność zakupów online. Kolejnym jest wielkość gospodarstwa domowego. Co ciekawe, badanie EY ...
-
Jakie powinny być świadczenia pozapłacowe w małych firmach?
... wskazali kolejno na: przyjazną atmosferę w pracy (59 proc.), bliskość miejsca zamieszkania (57 proc.) oraz zrozumienie i indywidualne podejście do potrzeb pracownika (39 proc.). Na liście, z której uczestnicy badania wybierali ważne dla nich pozycje, zostało umieszczone też specjalne ubezpieczenie (np. życiowe, zdrowotne). Okazało ...
-
Jak się ma kariera zawodowa kobiet w sektorze finansowym?
... wskazuje na konieczność poprawy komunikacji wewnątrz organizacji. Podobnie sytuacja wygląda w przypadku konkretnych działań podejmowanych na rzecz równouprawnienia kobiet i mężczyzn – tylko 39% badanych widzi takie inicjatywy w swojej organizacji. To oznacza, że nadal mamy wiele do zrobienia. Aby ułatwić zmiany w organizacjach, raport „Kobiety ...
-
Reklama online w Polsce: viewability nieco niższe, ale nie jest źle
... formatów mobilnych, to zdecydowanie bezkonkurencyjna okazała się reklama typu Mobile Banner 6:1 (320x50) z Viewability na poziomie 72 proc. i czasem kontaktu z reklamą 39.8 sekund; drugi w kolejności był Billboard, ze wskaźnikami na poziomie 63 proc. i 17 sekund. W obszarze widoczności reklam wideo wyniki dla Polski ...
-
Co Polacy sądzą o swoich wynagrodzeniach?
... . Czy to oznacza również, że pracodawcy kuszą nas atrakcyjnymi wynagrodzeniami? Z tym bywa różnie. Jak bowiem pokazuje najnowsze badanie Pracuj.pl, 39% ankietowanych nie jest zadowolonych ze swojej obecnej pensji, co trzeci ocenia ją pozytywnie, a podobna grupa nie ma na ten temat ...
-
Programiści bez magistra wypełnią lukę kompetencyjną?
... rzeczy? Respondenci wskazują tu przede wszystkich kłopoty z przyciągnięciem do firmy talentów (40%) oraz brak wystarczających nakładów na rozwój i szkolenie zatrudnionych (39%). Programista bez magistra Okazuje się jednak, że na rynku nie brakuje już sposobów na poszerzanie lub zdobywanie nowych kwalifikacji w zakresie ...
-
Najbardziej inteligentne przedsiębiorstwa bazują na IoT
... platformy technologiczne bazujące na danych. W roku 2019 średnie globalne wydatki przedsiębiorstw kształtowały się na poziomie 6,4 mln dolarów, co oznaczało wzrost o 39 proc. w zestawieniu z rokiem ubiegłym. 86 proc. firm przewiduje wzrost wydatków w ciągu najbliższych 2 lat, a ponad połowa respondentów szacuje, że poziom inwestycji ...
-
Liczy się zarządzanie różnorodnością i włączająca kultura organizacyjna
... poważniej podchodzą do tematu diversity, a z drugiej, że rynek pracownika stawia warunki i ustala reguły konkurencyjności. Z badań Deloitte i BJKLI wynika bowiem, że 39 proc. pracowników zrezygnowałoby z pracy na rzecz pracodawcy bardziej inkluzywnego, włączającego wszystkich pracowników w życie firmy – mówi Irena Pichola, Partner, Lider zespołu ...
-
Proptech: nowoczesne biuro narzędziem walki o kandydata
... na pytanie o implementację tego rodzaju rozwiązań przyznaje, że nowoczesne biuro to istotne ogniwo łańcucha działań podejmowanych na rzecz rozwoju firmy. 39% respondentów deklaruje, że próbowało już ich wdrożenia, ale ciągle nie zdołało opracować spójnej koncepcji, a 27% przyznaje, że są istotne – wynika ...
-
Badania i rozwój w Polsce w 2018 r.
... magistra lub równorzędnym; stanowiły one odpowiednio 43,9% oraz 59,3% personelu B+R ogółem. Wśród wewnętrznego personelu B+R stopień naukowy co najmniej doktora posiadało 39,2% osób, w przypadku personelu zewnętrznego odsetek ten wynosił 21,2%.
-
Jak uwolnić potencjał m-commerce?
... firm przyjęło płatność smartfonem w ciągu ostatnich 6 miesięcy. Kobiety wybierają zakupy mobilne: 48% kobiet woli kupować online za pomocą urządzeń mobilnych (39% wśród mężczyzn). Jeśli chodzi o najpopularniejsze momenty na m-zakupy, to 19% kobiet i 26% mężczyzn robi m-zakupy w pracy.
-
Polaków nie interesuje społeczna odpowiedzialność biznesu
... sprawy z tego, że mają skuteczne narzędzie do piętnowania nieetycznych praktyk, a jest nim po prostu bojkot. Niestety z badania wynika, że tylko 39% z nas zna pojęcie bojkotu konsumenckiego, a tylko 17% kiedykolwiek brało w nim udział. Dla większości wiązało się to z zaprzestaniem korzystania z produktów danej ...
-
Zmiana pracy ciągle popularna. Niska stopa bezrobocia nie pomaga
... firm planujących rekrutację, niezależnie od wielkości firmy czy branży, będzie poszukiwała pracowników niższego szczebla (68,6%) oraz, nieco rzadziej, średniego (39,2%). Ponad połowa przedsiębiorców (56%) jednocześnie deklaruje, że ma problemy ze znalezieniem pracowników, najczęściej niższego szczebla, rzadziej – średniego, a najrzadziej – wyższego ...
-
Przemysł 4.0 poprawia społeczną odpowiedzialność biznesu?
... , która obejmuje nie tylko działania skupione na osiąganiu wyników finansowych, ale również pozytywny wpływ na społeczeństwo. Jak wynika z naszego badania 39 proc. organizacji kładzie nacisk na kwestie społeczne ze względu na klientów czy inwestorów, a 22 proc. pod presją pracowników – mówi Irena ...
-
GUS o handlu zagranicznym: eksport rośnie o 3,2%, spadki w imporcie
... spadek o 2,3%). Dodatnie saldo ukształtowało się na poziomie 1,4 mld USD, w analogicznym okresie ub.r. wyniosło minus 0,4 mld USD. Eksport wyrażony w euro wyniósł 39,9 mld EUR, a import 38,6 mld EUR (wzrost w eksporcie o 4,1%, a w imporcie był na tym samym poziomie co przed rokiem). Dodatnie saldo wyniosło ...
-
Dzień Ziemi 2020, czyli zmiany klimatu w cieniu pandemii
... przez organizacje, a związanych z ochroną klimatu należy m.in. stosowanie bardziej przyjaznych dla środowiska materiałów (43 proc.), wdrożenie polityki promującej zrównoważony rozwój (39 proc.), zachęcanie pracowników do proekologicznych postaw (37 proc.) czy też tworzenie zachęt dla tych, którzy już włączyli się w popularyzowanie takich ...
-
Pandemia: Polacy zaskoczeni zniesieniem maseczek
... , Pomiar III – 50%, Pomiar II – 59%, Pomiar I – 61%) niż o swoje własne (Pomiar IV – 29% wskazań, Pomiar III – 32%, Pomiar II – 39%, Pomiar I – 42%). Obawa dotycząca niewydolności służby zdrowia utrzymuje się od poprzedniego pomiaru na tym samym poziomie (Pomiar IV i III – 40 ...
-
Zachowania konsumentów w pandemii: zdrowie i bezpieczeństwo na 1. miejscu
... W czasie epidemii Polacy zdecydowanie częściej wybierają zakupy online z możliwością odbioru w sklepie. Zdaniem 35 proc. respondentów Deloitte to bezpieczniejsza forma zakupów. 39 proc. uważa, że szybsza niż w sklepie fizycznym, a dla 54 proc. tańsza, bo nie płacą dodatkowo za dostawę do domu. Najczęściej ...
-
Smart city: jakie zalety, oczekiwania i bariery wejścia?
... duże obawy społeczne o prywatność (63 proc.). 43 proc. urzędników wskazuje także na potężne luki infrastruktury IT w zarządzaniu danymi przez miasto i w 39 proc. brak funduszy na takie inwestycje.