-
Polacy wolą szczęście najbliższych niż 6 w Lotto
... Aneta Stopa, brand manager marki Beckers. Co ciekawe, o miłości marzą przede wszystkim ludzie młodzi – aż 45% osób w wieku 15-19 lat i 39% w wieku 20-29 lat. Młodzież jednocześnie najrzadziej ze wszystkich badanych grup ceni zdrowie i szczęście bliskich – w najmłodszej grupie odsetek ten wynosi 56 ...
-
Monitor Rynku Pracy II kw. 2016 r.
... o utrzymanie starszych pracowników oraz rekrutuje ich na zwolnione miejsca pracy. Europejska średnia to 44%, natomiast wskaźnik dla Polski wynosi jedynie 39%. Młodych pracowników przyciągać próbują najczęściej pracodawcy ze Szwajcarii (69%) i Hiszpanii (68%), europejska średnia wynosi tu 62%, a wskaźnik dla Polski – 59 ...
-
Obawiamy się starości. Głównie utraty sprawności i samodzielności
... . Chcielibyśmy, aby samodzielność finansowa, tak ważna dla 77%, w jesieni życia mogła pozwolić na podróże (80%), kulturę i sztukę (44%), aktywności sportowe (39%), czy rozrywkę (34%). – Choć mamy nadzieję na spokojną i godną starość, to znacząca większość z nas spodziewa się, że po przekroczeniu pewnego ...
-
GUS: przedsiębiorstwa leasingowe 2015
... 38,5%. W wartości pasywów 73 przedsiębiorstw 91,7% to zobowiązania i rezerwy na zobowiązania, w tym zobowiązania długoterminowe wyniosły 59,4%, a zobowiązania krótkoterminowe 39,4%. Kapitały własne analizowanej grupy przedsiębiorstw leasingowych wyniosły 6 849 mln zł, w tym: kapitały podstawowe stanowiły 47,8% kapitałów własnych, a kapitały ...
-
Plany polskich pracodawców IX 2016
... 50% i 43% respondentów. Ostatnią ze wspomnianych tendencji potwierdza również Polska Agencja Informacji i Inwestycji Zagranicznych, która zdołała zakończyć tym roku już 39 projektów inwestycyjnych, z których ponad połowa dotyczyła właśnie centrów usług biznesowych, w obrębie których powstanie niemal 4500 nowych miejsc pracy. – „W porównaniu do ...
-
Wakacje 2016: rekord na pohybel mediom?
... i dlatego utkwiły w obszarze niższych nastrojów konsumenckich. Poniżej przedstawiamy wykres zmian odchylenia dla wskaźników nastrojów konsumenckich dla zagregowanych grup wiekowych do 39 roku życia oraz dla osób powyżej 40-stki od ogólnej średniej takich nastrojów w okresie prowadzenia sprzedaży imprez turystycznych dla wyjazdów w obecnym ...
-
Najpopularniejsze polskie miasta. Co wybierali turyści?
... być Zakopane, Kołobrzeg, Władysławowo, Sopot, Gdańsk, Łeba, Międzyzdroje, Mielno, Świnoujście i Ustka. Zakopanem interesowało się o 5% więcej podróżnych niż Kołobrzegiem, natomiast Gdańskiem o 39% mniej przyjezdnych niż Zakopanem.
-
Studenci chcą pieniędzy, a nie praktyk i staży
... informacji o oferowanych stawkach. Badani wskazywali na jeszcze dwa pozostałe grzechy pracodawców – brak atrakcyjnych ofert pracy (50 proc.) i niejasna treść ogłoszeń (39 proc.). O ile pierwsza kwestia może być sprawą dyskusyjną, to w drugim przypadku zarzuty są jasne, chodzi o umieszczanie ogłoszeń, w których nie precyzuje ...
-
Badania i rozwój w Polsce w 2015 r.
... się o 19,1 p. proc. Jednocześnie w okresie tym zaobserwowano systematyczny wzrost udziału sektora przedsiębiorstw w finansowaniu działalności B+R. W 2015 r. z sektora tego pochodziło 39,0% wszystkich nakładów poniesionych przez podmioty prowadzące działalność B+R. W ciągu pięciu lat udział ten wzrósł o 14,6 p. proc. W 2015 r. najwyższe nakłady ...
-
Najpopularniejsze produkty Apple. Zobacz, kto odchodzi na emeryturę
... tak oczywiste. W 2010 roku najczęściej kupowanym urządzeniem firmy z Cupertino był bowiem iPod. Zainteresowanie zakupem odtwarzacza mp3 Apple stanowiło wtedy aż 39% popytu na wszystkie produkty tej marki. Z roku na rok zainteresowanie iPodem znacznie słabnie i dziś większą grupę odbiorców ma nawet najnowszy ...
-
M-commerce rośnie w siłę. Kto i jak kupuje przez telefon?
... . Rozpoczynanie procesu zakupowego na urządzeniu mobilnym to z kolei znacznie większa szansa na dokończenie zakupu również w tym kanale. Wśród konsumentów mobilnych 39% kupuje regularnie z wykorzystaniem urządzenia mobilnego, ale - w przypadku podejmujących decyzję zakupową na smartfonie - jest to już 76%. Mobile łączy online i offline ...
-
Plany polskich pracodawców XI 2016
... o tym firmy ze wschodniego rejonu kraju i podmioty gospodarcze zlokalizowane na wsiach poza obrębem aglomeracji miejskich (po 50%), najrzadziej – na północy (39%) oraz w firmach działających na wsiach w obrębie dużych aglomeracji (38%). Dla porównania – w całym kraju obniżek wypłat spodziewało się 2% firm, a odsetek ten ...
-
Praca w Polsce I-IX 2016
... ciągu trzech kwartałów 2016 roku zlikwidowano 223,6 tys. miejsc pracy, głównie w sektorze prywatnym (90,7%) oraz jednostkach o liczbie pracujących do 9 osób (39,8%). Najwięcej zlikwidowanych miejsc pracy zanotowano w województwie mazowieckim – 47,6 tys. (21,3%), śląskim – 28,5 tys. (12,7%), małopolskim – 23,3 tys. (10,4%), a najmniej w województwie ...
-
5 głównych trendów w analityce Big Data
... roku wypracowała 32,42 mln zł przychodów ze sprzedaży oraz 12,95 mln zł zysku netto. Oznacza to wzrost odpowiednio o 39,92% i 22,98% w ujęciu rocznym. W 2016 roku wiele firm odkryło potencjał drzemiący w analityce Big Data i zaczęło postrzegać dane jako strategiczny ...
-
Jak wygląda ochrona konkurencji przy koncentracjach?
... konkurencji są również skłonne zaakceptować warunki o charakterze behawioralnym. Zauważalny wzrost nakładanych środków zaradczych o charakterze behawioralnym nastąpił w I fazie postępowania, tj. z 39% (15 przypadków) w 2015 r. do 46% (22 przypadki) w 2016 r. Biorąc pod uwagę wszystkie państwa uwzględnione w raporcie w 2016 r., warunki behawioralne ...
-
Trendy HR: nowe technologie i pracownik jak klient
... firm faktycznie dostrzega taką potrzebę i w różnym dla siebie czasie aktywnie reaguje na zmiany na rynku pracy. Taką gotowość wyraża aż 39 proc. firm. Employer Branding w mediach społecznościowych Z danych Randstad Polska wynika, że aż 82 proc. przebadanych firm bardziej koncentruje się na ...
-
Jan Kowalski ma konkurencję. Kim jest Henryk?
... % przeciętnych Polaków uważa posiadanie gadżetów technologicznych za próbę „zabłyśnięcia”. 66% Henryków jest raczej przekonanych, że gadżety technologiczne ułatwiają życie. Zdaniem 39% Henryków gadżety technologiczne są raczej synonimem wiedzy otwartego umysłu. A to są wartości dla Henryków podstawowe, gdyż od nich zależy niezależność ...
-
Moda na candidate experience nie mija
... . Na pytanie „Gdybyś mógł/a podpowiedzieć pracodawcom jedną rzecz, którą warto poprawić w odniesieniu do procesów rekrutacji, to co by to było?” 39% pracowników wskazało na przesłanie wiadomości z przyczynami niezatrudnienia, 15% na informowanie o zakończeniu rekrutacji, a dla 14% ważny jest ciągły kontakt rekrutera z kandydatem ...
-
Picie alkoholu po polsku, czyli piwo w środę, wódka w sobotę
... (66,4 proc.), winem celebrujemy chwile spędzane w rodzinnym gronie (49,4 proc.) zaś piwo to towarzysz spotkania z przyjaciółmi lub samotnego wieczoru (po 39 proc.). Procenty? Najwięcej w weekendy Dni wolne od pracy sprzyjają relaksowi i rozluźnieniu, a dla wielu Polaków oznacza to również picie alkoholu. Badanie ...
-
Efektywność pracy kuleje przez wielozadaniowość?
... koszty absencji chorobowych (EUR 272 mld), utraty produktywności (EUR 242 mld) oraz koszty opieki zdrowotnej (EUR 63 mld) i społecznej (EUR 39 mld). We Francji mierzy się koszty depresji spowodowanej zbyt wysokim poziomem wymagań w pracy, koszty chorób naczyniowych wywołanych stresem w pracy, schorzeń ...
-
Plany polskich pracodawców V 2017
... pracy. 59% osób przebadanych na potrzeby badania "Plany pracodawców" stwierdziło, że rekrutowani manifestują coraz większe wymagania pozapłacowe (przeciwnego zdania było 39%). Dotyczyło to szczególnie młodych kandydatów: 69% respondentów zwróciło uwagę na większe oczekiwania jeśli chodzi o pozapłacowe warunki pracy i oferowane benefity dla ...
-
Jak często jeździmy na urlop wypoczynkowy?
... jeździmy? W raporcie Lindorff ankietowani zdradzili także, z kim jeżdżą na urlop wypoczynkowy. Zdecydowana większość wskazała na partnera lub współmałżonka – 62% respondentów. 39% ankietowanych przyznało, że wakacje spędza z dziećmi. Co czwarty z badanych wyjeżdża z pozostałymi członkami swojej rodziny, a tylko 1 na 10 ze znajomymi ...
-
Wyniki ubezpieczycieli I-III 2017
... tego działu. W dziale II największą pozycję (61,1% wartości składek) stanowiły składki brutto zebrane z tytułu polis komunikacyjnych. Składki te zwiększyły się o 39,3% i wyniosły 5 403,6 mln zł. Udział ubezpieczeń casco pojazdów lądowych w składkach działu II wyniósł 21,4%, a obowiązkowych ubezpieczeń odpowiedzialności cywilnej posiadaczy pojazdów ...
-
Rowerem do pracy. Polska moda na jednoślady
... . Polscy rowerzyści najczęściej wskazują na zamiłowanie do tego sportu (63%), ale istotna jest również dbałość o zdrowie (55%), a także poprawa samopoczucia (39%). Na kolejnych pozycjach plasuje się chęć uniknięcia korków (27%), zadbania o sylwetkę oraz oszczędzenia paru groszy (po 26%). Jeżeli jednak przyjrzeć ...
-
Lektura na wakacje. Tradycyjne książki czy e-booki?
... wydawniczych (155 głosów), kierowanie się rekomendacjami znajomych (153 głosy) oraz czytanie bestsellerów (129 głosów). E-booki tańsze od papierowych wydań? Ponad 39% ankietowanych stwierdziło, że cena książki elektronicznej powinna być niższa od jej papierowej wersji. Użytkownicy zaproponowali przedział cenowy od 11 do ...
-
Galeria społecznościowa. Jakie będzie centrum handlowe nowej ery?
... % respondentów wskazuje atrybut „poprawia mi samopoczucie” bez wahania, podczas gdy atrybut „ja i moi znajomi mamy tu blisko” osiągnął wynik zaledwie 39%. Oznacza to, że tylko pierwszy z tych elementów jest prawdziwą cechą idealnej galerii handlowej w oczach współczesnego konsumenta. Na podstawie badania wyróżniono ...
-
Przetargi - raport III kw. 2017
... – dostawach usług oraz towarów a także pracach remontowo-budowlanych. Za dobry wynik wrześniowy w relacji rdr odpowiadają zamówienia na dostawy towarów (wzrost rdr o 39,6 procent) oraz zamówienia na prace remontowo-budowlane (wzrost rdr o 36,6 procent). Wyniki w ujęciu zarówno miesięcznym, jak i kwartalnym, wskazują zatem na silny ...
-
Badania i rozwój w Polsce w 2016 r.
... ten wyniósł 38,9%. II. PRACUJĄCY W DZIAŁALNOŚCI BADAWCZEJ I ROZWOJOWEJ W 2016 r. do pracujących w działalności badawczej i rozwojowej zaliczono 171,6 tys. osób, z czego 39,1% stanowiły kobiety. Liczba pracujących w działalności B+R mierzona w ekwiwalentach pełnego czasu pracy osiągnęła 111,8 tys. EPC. W 2016 r. na 1000 pracujących (na podstawie ...
-
Przetargi - raport X 2017
... . W porównaniu z październikiem 2016 roku wzrosty wystąpiły we wszystkich trzech analizowanych kategoriach, przy czym najmocniejszy wzrost względny wystąpił w kategorii dostaw towarów (o 39,3 procent), niewiele ustępują mu przetargi na prace budowlano-remontowe (roczna dynamika na poziomie 36,2 procent). Mocno na plusie są również zamówienia ...
-
Plany polskich pracodawców XI 2017
... drugiej wynagrodzenia będą rosły. W pozostałych lokalizacjach firmy są nieco bardziej powściągliwe. Najbardziej w największych ośrodkach miejskich powyżej 200 tysięcy mieszkańców (39%). – Tym razem największymi beneficjentami planowanej fali podwyżek będą mieszkańcy obszarów wiejskich, którzy dotychczas byli raczej przez pracodawców pomijani. Firmy ...
-
InfoPraca: podsumowania i prognozy dla rynku pracy
... w branżach ochrona osób i mienia (o 79 proc.), architektura (o 72 proc.), catering/ gastronomia (o 56 proc.), sprzedaż detaliczna (o 40 proc.), BHP/ ochrona środowiska (o 39 proc.), turystyka/ hotelarstwo (o 37 proc.), przemysł ciężki (o 35 proc.), transport/ spedycja/ dystrybucja (o 31 proc.). W ujęciu rocznym na czele spadkowego zestawienia ...
-
Większość firm wciąż zwleka z RODO
... charakteryzuje firmy z regionu EMEA? Jakie wydatki zamierzają przedsięwziąć na ten cel? Okazuje się, że pomiędzy poszczególnymi państwami widać istotne różnice. 39 proc. respondentów na dostosowanie się do nowych regulacji wydało lub zamierza wydać poniżej 100 tys. euro. Z drugiej strony mamy 15-procentową ...
-
Rynek pracy: masowe rekrutacje i podwyżki
... wyższym o 17,7 p.p. względem poprzedniej edycji badania. Najchętniej wynagrodzenia będą podnosić duże firmy o zatrudnieniu ponad 250 pracowników (35%) i z sektora handlowego (39,6%). Obecna sytuacja na rynku pracy, związana z niedoborem odpowiednich kandydatów oraz coraz wyższymi oczekiwaniami zarówno finansowymi, jak i pozapłacowymi potencjalnych ...
-
E-rewolucja! Cyfrowe technologie a gospodarka
... wrześniu 2017 roku 100 euro na złote i ponownie na euro, otrzymalibyśmy: 92,60 euro, przyjmując uśredniony kurs banków (4,41); 99,39 euro w internetowym kantorze Cinkciarz.pl; 99,35 euro w serwisie Walutomat.pl. 7. Koszty poszukiwania występują nie tylko w przypadku wyszukiwania najtańszego sklepu ...
-
Dział zakupów: nie ma odwrotu od cyfrowej transformacji
... 31 proc. Interesujący jest fakt, że w podziale na branże największą wiarę we wpływ cyfryzacji na biznes pokładają menedżerowie z sektora publicznego (39 proc.), a najmniejszą przedstawiciele energetyki oraz produktów konsumenckich (po 18 proc.). Pomimo tego, że cyfryzacja zakupów jest wymieniana jako kluczowy czynnik ...