-
Zagrożenia internetowe IV-VI 2009
Jak wynika z kwartalnego raportu firmy Panda Security, trojany stanowiły 70% wszystkich wykrytych zagrożeń pomiędzy kwietniem a czerwcem 2009 r. W tym czasie członkom społeczności Twittera dały się we znaki cyberprzestępcze działania z użyciem zaawansowanych technik BlackHat SEO. Polska zajęła wysokie trzecie miejsce wśród państw, w których ...
-
Centra handlowe w Polsce IV-VI 2009
II kwartał 2009 roku był na polskim rynku centrów handlowych czasem renegocjowania warunków z instytucjami finansowymi, poszukiwania inwestorów strategicznych i wprowadzania programów naprawczych - wynika z raportu Cushman & Wakefield. Zdaniem Cushman & Wakefield pozytywnym zjawiskiem obserwowanym w minionym kwartale było powolne odblokowywanie ...
-
Sektor lotniczy i obronny w opałach
Pomimo nominalnego wzrostu sprzedaży dwadzieścia czołowych firm z sektora lotniczo-obronnego odnotowało pogorszenie wyników finansowych w I kwartale 2009. Raport "Throttling back: Midyear outlook for the global aerospace and defence industry", opracowany przez Deloitte Global Manufacturing Industry Group w oparciu o raporty finansowe za I kw. 2009 ...
-
Wirusy i robaki w Polsce VI 2009
Kaspersky Lab, producent rozwiązań do ochrony danych, zaprezentował pierwszy raport dotyczący aktywności szkodliwego oprogramowania na terenie Polski. Zestawienia będą ukazywały się cyklicznie co miesiąc. Co kwartał, pół roku oraz rok będą także prezentowane raporty podsumowujące. Zestawienie zostało przygotowane w oparciu o dane wygenerowane ...
-
Jak hipermarkety wpływają na ceny żywności?
W miastach i okolicach, gdzie działają duże sieci handlowe niektóre artykuły spożywcze i środki czystości mogą być nawet o 40 proc. tańsze, niż tam, gdzie nie ma dyskontów i hipermarketów. Hipermarkety i inne duże sieci detaliczne wpływają na poziom cen artykułów spożywczych na obszarze swojego działania, donosi Rzeczpospolita. Na obszarach, na ...
-
Koniunktura konsumencka IV-VI 2009
W II kwartale 2009 r. nie odnotowano dalszego pogarszania się nastrojów konsumenckich społeczeństwa polskiego - poinformował Główny Urząd Statystyczny. Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), syntetycznie opisujący bieżące tendencje konsumpcji indywidualnej, ukształtował się na poziomie –24,5 p.proc. i był wyższy niż w poprzednim kwartale o ...
-
Sytuacja gospodarcza Polski II kw. 2009
Po publikacji danych o czerwcowej sprzedaży detalicznej mamy już prawie pełen obraz naszej gospodarki w II kwartale. W porównaniu z trzema pierwszymi miesiącami tego roku poprawę widać przede wszystkim w zakresie produkcji przemysłowej. Nieco lepiej miała się też sprzedaż detaliczna. Jednak nasilały się zjawiska, które nie pozwalają z pełnym ...
-
Rynek magazynowy II kw. 2009
Z raportu Cushman & Wakefield wynika, że drugi kwartał 2009 był na polskim rynku nieruchomości magazynowych okresem poprawy nastrojów, co szczególnie ujawniło się po stronie popytowej. Firmy poszukujące powierzchni na wynajem, które odłożyły plany rozwoju z powodu sytuacji w światowej gospodarce powróciły do negocjacji finalizując je umowami najmu ...
-
Znaczny rozwój sieci botnet w II kw. 2009
Z opublikowanego przez firmę McAfee raportu na temat cyberzagrożeń w drugim kwartale 2009 r. wynika, że od marca ilość spamu zwiększyła się o 141%, co oznacza kontynuację najdłuższej w historii fali wzrostu liczby niechcianych e-maili. W raporcie podkreślono też znaczną ekspansję botnetów i zagrożenie w postaci szkodliwego oprogramowania ...
-
Nie będzie centrów handlowych w małych miastach
Od września 2008 r. nie zanotowano żadnej dużej transakcji na rynku nieruchomości handlowych. Wyjątkiem są realizacje umów zawartych wcześniej. Takimi wyjątkami było przejęcie trzeciej fazy Fashion House w Sosnowcu przez AIB Polonia Fund II i zakup domu towarowego Pedant w Katowicach przez Redevco. W rekordowym 2006 r. transakcje przejęć na rynku ...
-
Rynek biurowy II kw. 2009
Po spowolnieniu, jakie rozpoczęło się pod koniec 2008 roku, II kwartał 2009 r. należy podsumować bardziej optymistycznie. Spadki czynszów i zwiększenie liczby zachęt dla najemców zaowocowały lekkim wzrostem wolumenu transakcji najmu w stosunku do I kw. Wciąż jednak problemy związane z zabezpieczeniem finansowym projektu sprawiają, że wiele ...
-
Rynek hotelowy w II kw. 2009
W drugim kwartale 2009 podaż hoteli sieciowych w Polsce zwiększyła się o 5 nowych cztero- i pięciogwiazdkowych obiektów. Na rynku inwestycyjnym wydarzeniem była pierwsza w tym roku transakcja sprzedaży prestiżowego hotelu w Polsce - wynika z raportu Cushman & Wakefield. Jak podaje raport, przedmiotem transakcji był pięciogwiazdkowy Hotel Radisson ...
-
ESET: lista wirusów VII 2009
Firma ESET, producent ESET Smart Security oraz ESET NOD32 Antivirus, opublikowała listę zagrożeń, które najczęściej infekowały komputery użytkowników na całym globie w lipcu bieżącego roku. Przyczyną największej liczby wykrytych w tym czasie infekcji, podobnie jak w czerwcu bieżącego roku, był robak internetowy Conficker. Conficker nie znika z ...
-
Surfowanie w sieci: jakie są powody?
Dziewięciu na dziesięciu internautów surfuje w sieci, aby poszerzyć swoją wiedzę lub w celach towarzyskich. Jest to znacznie liczniejsza grupa niż użytkownicy podłączeni do internetu w celach biznesowych (69% odpowiedzi) lub zakupowych (33% wskazań) - takie wnioski płyną z badania Ruder Finn. Autorzy badania sugerują stosowanie nowej klasyfikacji ...
-
Suplementy diety znikną z aptek?
Ministerstwo Zdrowia przygotowuje kryteria dopuszczania do sprzedaży suplementów diety. Spodziewane są obostrzenia, które poddadzą kontroli rynek wart 2 mld zł rocznie. Wiele suplementów diety, takich jak witaminy, preparaty odchudzające, a także dermokosmetyki, które zawierają substancje lecznicze, od 1 stycznia 2010 r. będzie prawdopodobnie ...
-
ESET: polska lista zagrożeń VII 2009
Firma ESET, producent ESET Smart Security oraz ESET NOD32 Antivirus, opublikowała raport wyszczególniający zagrożenia atakujące polskich użytkowników sieci w lipcu bieżącego roku. Liderem rankingu pozostała rodzina programów wykradających loginy oraz hasła użytkowników popularnych gier sieciowych Lipcową listę zagrożeń atakujących polskich ...
-
Ceny transakcyjne nieruchomości VII 2009
W lipcu nie doszło do istotnego pogorszenia nastrojów na rynku mieszkaniowym, choć spodziewaliśmy się go od trzeciego kwartału. Liczba transakcji, choć nieco niższa niż w czerwcu, wciąż jest wysoka, wyższa niż przed rokiem. Głównym czynnikiem zachęcającym do zawierania transakcji na rynku mieszkaniowym jest spadek ceny. Z porównania transakcji ...
-
Aktywność Europejczyków w Internecie rośnie?
Z nowego raportu Unii Europejskiej wynika, że jedna trzecia Europejczyków nigdy nie korzystało z internetu, a jedna czwarta nigdy nie używała komputera. Najmniej aktywni w tym zakresie okazali się bezrobotni oraz ludzie powyżej 65. roku życia. Jedna czwarta z badanych przyznała, że nie korzysta z internetu, ponieważ ich na to nie stać. Z kolei co ...
-
Ceny nieruchomości: co mówią doradcy?
NewsPoint wraz z portalem finansowym Bankier.pl przygotował raport dotyczący wypowiedzi doradców rynku nieruchomości na temat wzrostu i spadku cen. Analizie poddano artykuły w polskich serwisach internetowych z okresu 1 stycznia 2008 r. - 20 lipca 2009 r. Z raportu wynika, że polski rynek nieruchomości w ostatnich latach rozwijał się bardzo ...
-
Konsument w UE ufa reklamom
... reklamę. Ankietowani ufają, że przekaz taki nie wprowadza w błąd i nie pomija istotnych informacji najczęściej w przypadku urządzeń gospodarstwa domowego, napoi bezalkoholowych i art. mięsnych (61 proc. ankietowanych), najsłabiej w tej ocenie wypadają świeże owoce i warzywa (56 proc.) oraz odzież i obuwie (55 proc.). Polscy konsumenci ...
-
Atrakcyjność inwestycyjna regionów Polski rośnie
Wybór miejsca inwestycji jest przeważnie poprzedzony gruntowną analizą jego walorów ekonomicznych. Ale bywa też sprawą wrażenia. Wizerunek regionu i aktywność jego gospodarzy są bardzo istotne. Od blisko dziesięciu lat Chiny i Indie biły inne kraje pod względem wartości inwestycji. Z nastaniem kryzysu mniej zaczęły się liczyć takie ich walory, jak ...
-
Kryzys wpływa na zakup samochodu
Co czwarty badany planuje kupić samochód osobowy w ciągu najbliższego roku, wynika z cyklicznego raportu sporządzonego przez firmę badawczą Gemius "Internauci a rynek samochodów nowych i używanych". Coraz rzadziej sprowadzamy samochody używane z rynków zachodnich (spadek o 17 proc.), ale już sam zakup samochodów z rynku wtórnego pozostaje prawie ...
-
Wyniki przedsiębiorstw I-VI 2009
W I półroczu br. wyniki finansowe badanych przedsiębiorstw były słabsze od uzyskanych przed rokiem. Pogorszeniu uległy również podstawowe wskaźniki ekonomiczno-finansowe, odnotowano jednak ich poprawę w stosunku do notowanych w I kwartale br. - podał Główny Urząd Statystyczny. Przychody z całokształtu działalności rosły wolniej niż koszty ich ...
-
Region CEE: rynek OTC 2009
W 2008 r. rynek produktów OTC w Europie Środkowo-Wschodniej wzrósł o około 26%, osiągając wartość 9,2 mld euro. Jak wynika z raportu firmy badawczej PMR pod tytułem "OTC market in Central and Eastern Europe 2009. Comparative analysis and development forecasts for 2009-2011", w 2009 r. rynek ten rozwijał się będzie w tempie około 8%. 8% wzrost ...
-
Era: nowe taryfy
... miał gamę Taryf Nowa Era oraz jeden z czterech pakietów danych: 300 MB, 1,5 GB, 4 GB lub 16 GB za odpowiednio 19, 39, 59 lub 129 złotych. W promocji będą dostępne telefony od złotówki, które umożliwiają, obok prowadzenia rozmów, przeglądanie stron www, a także podłączenie ...
-
KRD: długi Polaków VIII 2009
W ciągu zaledwie trzech miesięcy o 8,9 mld zł zwiększyła się wartość niespłacanych w terminie długów polskich przedsiębiorstw i osób prywatnych, osiągając poziom 79,24 mld zł. To przyrost nienotowany od czasu publikacji pierwszego wydania Kompleksowego Raportu o Długach, który po raz pierwszy ukazał się rok temu. Najszybciej rosną niespłacane ...
-
Region CEE: polska gospodarka króluje
Recesja w różnym stopniu dotknęła region Europy Środkowo-Wschodniej. Podczas gdy kraje nadbałtyckie, do niedawna zwane "tygrysami", płacą wysoką cenę za konsumpcję napędzaną akcją kredytową, na tym tle Polska radzi sobie całkiem nieźle i jest jedyną gospodarką w regionie CEE, która po II kwartale 2009 r. nadal odnotowuje wzrost gospodarczy - ...
-
Emigracja Polaków w latach 2004-2008
Z danych Głównego Urzędu Statystycznego wynika, że emigracja Polaków za granicę, począwszy od 2004 roku przybrała duże rozmiary, co jest związane z wejściem Polski do Unii Europejskiej i otwieraniem kolejnych rynków pracy. Od początku naszego członkostwa w Unii dla Polaków były otwarte trzy rynki pracy: w Wielkiej Brytanii, Irlandii oraz w Szwecji ...
-
Lista dłużników VIII 2009
Jak wynika z najnowszego raportu InfoDług, opublikowanego przez InfoMonitor Biuro Informacji Gospodarczej S.A., ogólna kwota przeterminowanych zobowiązań wynosi 12,06 miliarda złotych. Tylko w ciągu ostatniego kwartału kwota ta wzrosła o ponad 20%. Z danych wynika, że 1,47 miliona osób ma w Polsce problemy ze spłatą swoich zobowiązań finansowych. ...
-
Perspektywy zatrudnienia IV kw. 2009
Wyniki Barometru Manpower Perspektyw Zatrudnienia wskazują na nieznaczne spowolnienie rynku pracy w IV kwartale 2009 r. Spadek prognozy netto zatrudnienia o 4 punkty procentowe oznacza mniejsze możliwości dla osób szukających pracy w Polsce w ciągu najbliższych trzech miesięcy. Manpower Polska ogłosił, że pracodawcy deklarują mniejszą gotowość do ...
-
Europa Środkowa: największe firmy 2009
PKN Orlen czwarty rok z rzędu króluje w rankingu 500 największych przedsiębiorstw Europy Środkowej autorstwa firmy doradczej Deloitte. W tym roku na podium znalazły się również węgierski Mol oraz ukraiński MetInvest Holding. W tym roku podobnie jak w poprzednich na liście dominowały firmy energetyczne. Tegoroczny Raport Central Europe Top 500 ...
-
HR w finansach: zarządzanie zmianą i employer branding
Zarządzanie zmianą i employer branding to najważniejsze trendy dla 65,5 proc. ekspertów z działów HR w bankowości i finansach. 82,8 proc. osób odpowiedzialnych za politykę personalną chciałoby mieć też lepszy dostęp do wiedzy o sytuacji we własnym sektorze i trendach na rynku. Inaczej niż w pozostałych branżach, profesjonaliści HR w instytucjach ...
-
Karty lojalnościowe w opinii Polaków
Badanie przeprowadzone przez CEM Instytut Badań Rynku i Opinii Publicznej na zlecenie PAYBACK potwierdza, że na polskim rynku programów lojalnościowych jest miejsce na multipartnerski program oferujący wymierne korzyści: 81% respondentów wyraziło zainteresowanie tego typu programem. Najważniejszą tego przyczyną jest fakt, że niemal 50% polskich ...
-
Jak zmieni się branża motoryzacyjna?
Na skutek kryzysu równowaga sił w branży motoryzacyjnej przesunie się w stronę rynków wschodzących, a konsumenci stawiający na niską cenę stracą na znaczeniu - przewiduje firma doradcza Deloitte. Według jej raportu "Nowa era. Jaki będzie rok 2020? Zmiany na rynku motoryzacyjnym" do 2020 r. przychody ze sprzedaży zaledwie 10 dużych grup producentów ...
-
Karty przedpłacone z potencjałem
Najnowsze, niezależne badania przygotowane na zlecenie organizacji MasterCard potwierdzają, że aż 1/4 z ponad 16 milionów pracujących Polaków powyżej 16 roku życia pobiera wynagrodzenia w formie gotówki, co oznacza olbrzymi potencjał do rozwoju sektora wynagrodzeniowych kart przedpłaconych. Wyniki badania niezależnej instytucji badawczej ASE ...


Ile kosztują tanie mieszkania w polskich metropoliach?