-
Iluzja życia online: dysonans poznawczy
... grupach pomogła przezwyciężyć dysonans przez dzielenie się wątpliwościami i wspólne dochodzenie do wniosków. Ponadto zadziałało poparcie grupy. Stąd efekt badania. Coch i French (1948) opisują badanie przeprowadzone w fabryce, w której niewielkie zmiany na linii produkcyjnej były przyczyną poważnych trudności. Robotnice, które do tej pory pracowały ...
-
Polski konsument lojalny w kryzysie
... więc raczej o korzystaniu z sytuacji niż zmianie nawyków zakupowych" – komentuje Marzena Białasek, koordynatorka badania, ARC Rynek i Opinia. 1/3 Polaków lojalnie stawia na markę Dzieląc polskich ... część jakościową. Badanie CAPI (N= 802) zrealizowano miejskiej próbie ludności Polski w wieku 15 - 49 lat od 2 do 17 lipca 2009 r. Badanie CAWI (N=308) ...
-
Młodzi konsumenci z pokolenia XD a Internet
... badania przepytano ponad 3000 dzieci z Polski, Francji, Wielkiej Brytanii, Hiszpanii oraz Włoszech, a jego rezultaty obalają wiele mitów o wpływie rewolucji cyfrowej na życie młodych ludzi. Badanie ...
-
Marki godne zaufania 2012
... Badanie European Trusted Brands po raz pierwszy przeprowadzono w 2001 roku. Co roku kontynuowane jest ono w kilkunastu krajach europejskich. Tegoroczna - dwunasta już edycja badania ...
-
Generacja Y a BYOD
... pracownicy Generacji Y korzystają ze swoich prywatnych urządzeń mobilnych w celach zawodowych? Z badania wynika, że BYOD, czyli wykorzystywanie prywatnych urządzeń ... Bez jakich aktywności pracownicy Generacji Y nie potrafiliby funkcjonować dłużej niż 1 dzień? Badanie potwierdziło silną zależność pracowników Generacji Y od technologii i mediów ...
-
Monitor Rynku Pracy IX 2013
... jest najwyższym wskazaniem obaw w tym obszarze w ponad trzy letniej historii badania. Odczuwanie obawy utraty pracy jest silnie związane z wiekiem respondentów ... Polska, Singapur, Słowacja, Hiszpania, Szwecja, Szwajcaria, Holandia, Turcja, Wielka Brytania, Stany Zjednoczone). Badanie po raz pierwszy przeprowadzono w Polsce na początku 2010 roku. ...
-
Plany polskich pracodawców I 2014
... . Wywiady bieżącej, 21. edycji badania, zostały zrealizowane w okresie od 21 stycznia do 17 lutego 2014 r. Badanie realizowane przez ekspertów TNS metodą CATI (indywidualne wywiady kwestionariuszowe wspomagane komputerowo) zostało zainicjowane w listopadzie 2008 roku i odbywa się w cyklu kwartalnym. Od 20. edycji badanie jest przeprowadzane na ...
-
Jakie kompetencje przywódcze przydatne w zarządzie?
... biznesie zapytała 172 menedżerów z największych polskich firm. Z menedżerami wysokiego szczebla przeprowadzono także wywiady pogłębiające wyniki badania. Dodatkowo w tym samym obszarze zostało przeprowadzone ogólnopolskie badanie na reprezentatywnej próbie 1100 Polaków w wieku powyżej 18 lat. W badaniu Kompetencje Przywódcze Nowych Liderów zostały ...
-
Jeśli emigracja zarobkowa, to Niemcy
... w porównaniu do poprzedniej edycji badania. Informacje o badaniu Dane prezentowane w ramach raportu Migracje Zarobkowe Polaków VII zostały przygotowane i opracowane na zlecenie Work Service S.A. przez instytut badawczy Kantar Millward Brown S.A. Badanie zostało zrealizowane w okresie 12-16 września 2017 r. Badanie zrealizowano na próbie N=636 osób ...
-
Prezenty świąteczne. Emocje i nerwy
... . Nie dziwi więc fakt, że co trzeci z respondentów badania deklaruje, że zastępuje tradycyjne prezenty voucherami i kartami podarunkowymi, a 37% pyta najbliższych o preferencje upominkowe, bojąc się porażki. Prezenty świąteczne także od firmy Jak potwierdza badanie, zmiany świątecznych zwyczajów dotyczą także rynku pracy - 66% respondentów ...
-
Ograniczony dostęp do mediów społecznościowych dla młodzieży. 75% Polaków na "tak"
... , bo i problemów w przestrzeni publicznej przybywa – przewiduje Michał Pajdak, współautor badania z platformy ePsycholodzy.pl. Dodatkowo, jak komentuje psycholog Michał Murgrabia z ... odpowiedzialne za wzrost depresji wśród nastolatków. Gdybyśmy w Polsce przeprowadzili takie badanie, to wyniki mogłyby być zupełnie podobne – twierdzą eksperci z UCE ...
-
Podróbki i piractwo mają się dobrze?
... przeprowadzonego w 2023 r. badania pt. „Obywatele europejscy a własność intelektualna: postrzeganie, świadomość i zachowania” (badanie poświęcone postrzeganiu własności intelektualnej), które rzuca nowe światło na ustalenia z poprzedniego badania postrzegania własności intelektualnej z 2023, a także z 2017 i 2020 r. Celem tego badania jest zebranie ...
-
Jacy są polscy konsumenci?
... się z pieniędzmi przy kupowaniu. Badanie obejmowało pięć głównych kategorii: oszczędność, samokontrola, otwartość na próbowanie nowych produktów, porównywanie produktów (w sklepie i w internecie) oraz zdobywanie informacji o artykułach przed zakupem. Polscy konsumenci zajęli pierwsze miejsca w dwóch z pięciu kategorii. Z badania wynika, że Polacy ...
-
Rozwój demograficzny Polski do 2006
... istotne zmiany w typowym wzorcu konsumpcji alkoholu – wyniki badania wskazują, że piwo powoli wypiera wódkę i inne napoje spirytusowe. W ostatnich latach wyraźnie zwiększył się udział kobiet wykonujących specjalne badania profilaktyczne. W 2004 r. 70% ogółu polskich kobiet miało wykonane badanie cytologiczne, podczas gdy w 1996 r. zaledwie 24 ...
-
Marketerzy nie doceniają pokolenia baby-boomers
... aspektach swojego życia, niezwiązanych z kwestiami finansowymi. Wyniki badania wskazują na istnienie komunikacyjnej luki, którą firmy muszą wypełnić, jeśli chcą zapewnić tak znacznej grupie docelowej informacje , które pomogą im w długofalowym planowaniu.” Badanie „B2F” pokazuje także preferencje baby-boomers w zakresie technologii, upodobań ...
-
Elektroniczna gospodarka w Polsce 2006
... 65 -74 lat (0,9 proc.). W ciągu ostatnich trzech miesięcy poprzedzających badanie, komputery wykorzystywane były przez co drugiego Polaka (48,1 proc.) w wieku 16-74 ... , dopiero uczące się najczęściej korzystały z Internetu oraz pracowały z komputerem w miejscach pobierania nauki. Wyniki badania GUS-u wskazują, że spośród 14,2 mln osób 63,9 proc. ...
-
Zarządzanie wizerunkiem firmy w Internecie
... mogą stać się e-maile wysłane pod niewłaściwy adres oraz nielojalni pracownicy. To wniosek z badania „Ryzykowny biznes: reputacja online”, które przeprowadziły agencja PR Weber Shandwick oraz Economist Intelligence Unit. Badanie dotyczyło istnienia i funkcjonowania strategii zarządzania wizerunkiem online w firmach. Wywiady przeprowadzono z 703 ...
-
Top managerowie a narzędzia komunikacji
... kadry zarządzającej do tych narzędzi, także w odniesieniu do Polski. W ramach badania mierzono poziom świadomości i wykorzystania narzędzi oraz oceniono plany związane z przyszłym wykorzystaniem narzędzi komunikacji zunifikowanej i pracy grupowej w organizacjach. Badanie wskazuje także na wiodące firmy z branży UCC. „Członkowie kadry zarządzającej ...
-
Polacy a otyłość
... w wieku od 25 do 39 lat. Nadwaga a dobre samopoczucie i atrakcyjność Podczas badania „Demokracja wg wagi” zapytano Polaków o cechy świadczące o atrakcyjności. Jak wynika z sondażu, ... zmieni nie tylko nasze ciała, ale również nasze umysły. Informacje o badaniu Badanie telefoniczne (CATI) zrealizowane przez TNS OBOP na zlecenie Herbalife zostało ...
-
Nastroje globalnych inwestorów 2012
... przez Franklin Templeton. Pesymizm na teraz, optymizm na przyszłość Według Globalnego Badania Nastrojów Inwestorów Franklin Templeton, 66% polskich inwestorów uważa, iż ... radom dla inwestorów”, dodaje. Skłonność inwestorów do preferowania rynku lokalnego Badanie Franklin Templeton pokazało, że inwestorzy wolą w krótkim terminie inwestować w kraju, w ...
-
Czas wolny Polaków 2012
... weekend Przeprowadzone przez Millward Brown SMG/KRC w maju 2012 roku reprezentatywne badanie Omnibus dowodzi, że spędzanie czasu wolnego w majówkę – pierwszy wiosenno-letni długi ... Polsce w ostatnim dwudziestoleciu, związanym z naszym stylem życia. Jak wskazują badania MillwardBrown SMG/KRC, grill jest uznawany za naszą zdobycz cywilizacyjną i jedną ...
-
Sektor TSL a trendy HR
... on-line między 6 a 28 września 2012 roku. Badanie skierowane było do osób odpowiadających za politykę personalną, a także osób zarządzających firmami działającymi w sektorze TSL. W ankiecie uczestniczyły 22 firmy, w tym najwięksi operatorzy logistyczni w Polsce. Wyniki badania ManpowerGroup, zaprezentowane w formie raportu „Trendy HR w branży ...
-
Centra usług: specjaliści i menedżerowie chcą awansu
... atrakcyjna stawka. Szczególnie, że większość badanych respondentów (56%) nie przekroczyła jeszcze 30 roku życia. Dodatkowo badanie wskazuje, że podnoszenie kompetencji pozwala na osiągnięcie wyższych stawek. „Z badania Antal International jasno wynika, że największym zadaniem na najbliższe lata stojącym przed pracodawcami sektora SSC/BPO jest ...
-
Branża RTV/AGD a trendy HR
... sektorze RTV/AGD Badanie „Trendy HR w sektorze RTV/AGD” zostało przeprowadzone przez agencję zatrudnienia ManpowerGroup w formie ankiety on-line między 8 a 30 listopada 2012 roku. Badanie skierowane było do osób odpowiadających za politykę personalną, a także osób zarządzających firmami działającymi w sektorze RTV/AGD. Wyniki badania ManpowerGroup ...
-
Branża automotive a trendy HR
... rośnie głównie wśród poddostawców działających w sektorze Automotive, – komentuje wyniki badania Tomasz Walenczak, Dyrektor Manpower i dodaje, Automotive to branża, na ... – 15.03.2013 r. W badaniu uzyskano odpowiedzi od 33 firm reprezentujących sektor. Badanie skierowane było do osób odpowiadających za politykę personalną, a także osób zarządzających ...
-
Biurokracja przytłacza kobiecy biznes
... , jak bardzo skomplikowane i często zmieniające się mamy w Polsce przepisy podatkowe. Badanie pokazało też, że większość przedsiębiorców korzysta z wsparcia innych osób w pracach biurowych, choć mamy tu spore dysproporcje w wynikach w zależności od metody badania. W sondażu telefonicznym aż 20% przedsiębiorców przyznało, że wykonuje wszystkie prace ...
-
Co media społecznościowe mówią o grypie?
... okresu jesienno-zimowego. Poza monitoringiem internetu, rosnącą otwartość internautów w kwestii rozmów o swoim zdrowiu potwierdzają badania ankietowe. Firma telekomunikacyjna Ericsson przeprowadziła wśród ponad 5 tys. użytkowników smartfonów badanie konsumenckie o dzieleniu się informacjami w internecie. Ze zgromadzonych danych wynika, że aż 69 ...
-
Perspektywy zatrudnienia II kw. 2016
... z miejsca szóstego, jakie zajmowała w poprzedniej edycji badania. Informacje o badaniu Barometr Manpower Perspektyw Zatrudnienia to kwartalne badanie, które mierzy intencje pracodawców związane ze zwiększeniem lub zmniejszeniem całkowitego zatrudnienia w ich oddziale w najbliższym kwartale. Badanie jest przeprowadzane od przeszło 50 lat, aktualnie ...
-
Smartfony rzadzą światem. Także te używane
... dotyka nie tylko samych urządzeń, ale również sposobów, w jakie z nich korzystamy. Z badania, które Deloitte przeprowadziło wśród polskiego pokolenia Z, a więc osób urodzonych ... rozmów telefonicznych. Firma Deloitte wraz z Fundacją Projekt Mokotów przeprowadziła badanie wśród 630 gimnazjalistów z Warszawy, Poznania i Słupska. Jak się okazuje aż 95 ...
-
Telewizja i radio w centrum handlowym: hit czy kit?
... czy programu rozrywkowego – mówi Jarosław Grzesica, szef marketingu IMS, odpowiedzialny za badanie. W związku z tym klient w pełni akceptuje ten rodzaj komunikacji. Atmosferę miejsca sprzedaży wspiera także muzyka emitowana z systemów In-store radio. Według badania ponad 83% respondentów uważa, że dzięki muzyce jest w sklepie przyjemniej ...
-
Sektor MŚP: ocena III kw. 2016 i prognoza IV kw. 2016
... się od ostatniego badania aż o 13 pkt. proc. Najświeższe badanie wskazuje również ... badania to mikro, małe i średnie przedsiębiorstwa, losowane z bazy danych GUS oraz branżowych zestawień bazodanowych. Próba ogólnopolska, reprezentatywna, wynosi N = 600. Błąd pomiaru +-4 proc., poziom ufności 95 proc. Próba oddaje strukturę firm MŚP w Polsce. Badanie ...
-
Wakacje 2017: tak niskiej sprzedaży nie było od dawna
... badanie, jedynie Szwecja zanotowała taki sam wynik jak Polska - 38 proc. Średni rezultat dla całego badania jest mniej więcej dwukrotnie niższy, a mianowicie 20 procent dla krajów Unii Europejskiej, a 18 procent dla krajów strefy euro. Nie jest to pierwsze badanie ...
-
Dzień Kobiet? Nie na rynku pracy
... też zarabiają – podsumowuje Andrzej Kubisiak. Metodologia badania: Dane prezentowane w ramach „Barometru Rynku Pracy VII” zostały przygotowane i opracowane na zlecenie Work Service S.A. przez instytut Millward Brown S.A. Badanie zostało podzielone na dwie kategorie: Pracowników – Badanie zrealizowano na próbie osób pracujących (N=522) dobranej ...
-
Wakacje 2017: gdzie i za ile pojadą Polacy?
... największe miasta. Informacje o badaniu Celem badania było poznanie preferencji i zwyczajów wakacyjnych. Badanie zostało zrealizowane na zlecenie Mondial Assistance przez Ipsos Polska w dniach 4–21 maja 2017 roku. Badanie odbyło się w terminie zbliżonym do realizacji w poprzednich falach badania. To dało możliwość rzetelnej analizy trendów ...
-
Zarządzanie zasobami ludzkimi sięga po „twarde dane”
... i zrozumiałym dla biznesu językiem liczb. Zrealizowane wśród menedżerów HR badanie Antal i Macrologic pozwoliło określić, w których najbardziej newralgicznych obszarach zarządzania zasobami ludzkim pomiary jakości i efektów ciągle jeszcze należą do rzadkości. „Wyniki badania pokazują nieco paradoksalną sytuację, w której młodsze obszary HR są ...