-
GfK: pesymizm polskich konsumentów nieco mniejszy
... był spory, ale w porównaniu z kwietniem widać było pewną poprawę - wynika z badania zrealizowanego przez GfK. -23,2 - taki poziom osiągnął w maju br. Barometr Nastrojów ... GfK, które prowadzone są od maja 2001 roku. Jak czytamy w komunikacie z badania GfK, w maju br. zmiany poszczególnych składowych Barometru Nastrojów Konsumenckich prezentowały się ...
-
Firmy kosmetyczne o Tarczy Antykryzysowej: nie trafia w potrzeby
... to w przyszłości. 15% deklaruje natomiast, że nie zamierza z nich skorzystać. To dane zbieżne z wynikami badania przeprowadzonymi na ogóle przedsiębiorców wszystkich branż przez Konfederację Lewiatan. - Wyniki naszego badania potwierdzają, że skutki mrożenia gospodarki były bardzo odczuwalne dla większości firm, a branża kosmetyczna równie mocno ...
-
Plusy pandemii i izolacji: zdrowe nawyki żywieniowe
... zmienili swoje nawyki żywieniowe, a zmiana, która dokonała się w tym zakresie jest bezsprzecznie pozytywna. Przed nami wyniki zrealizowanego pod koniec czerwca badania badania „Nawyki żywieniowe Polaków w czasie izolacji społecznej podczas epidemii koronawirusa 2020”. Autorem analizy jest firma Upfield, która zebrała opinie 2000 dorosłych ...
-
Hays: na home office warto zadbać o rozwój zawodowy
... , sierpień 2020. W okresie funkcjonowania największych ograniczeń w życiu publicznym wiele firm szkoleniowych i organizacji branżowych przeniosło swoje kursy do świata online. Wyniki badania pozwalają wywnioskować, że w wielu przypadkach był to proces zakończony sukcesem. W grupie osób, które w czasie home office nie podjęły działań ukierunkowanych ...
-
Indeks Millennium: liderzy innowacyjności bez zmian, Śląsk i łódzkie przed Wielkopolską
... w obszarze B+R. Przykładowo łódzkie znalazło się wśród trzech regionów, które w tym roku zbliżyły się najbardziej do lidera w kategorii wydatków na badania i rozwój. Zwiększaniu potencjału sprzyjają centralna lokalizacja, poprawa infrastruktury oraz dalszy rozwój ośrodka akademickiego. O trwałości trendu w kolejnych latach i utrzymaniu tegorocznej ...
-
Na opóźnienia w płatnościach skarży się co trzecia firma
... pandemii koronawirusa. Równocześnie co czwarty przedsiębiorca nie ma pewności, czy w niedługiej przyszłości będzie w stanie regulować swoje zobowiązania. W najnowszej edycji cyklicznego badania Krajowego Rejestru Długów „KoronaBilans MŚP” 32 proc. firm skarży się na kłopoty z uzyskaniem na czas płatności od swoich kontrahentów. Najczęściej ...
-
Zrównoważony rozwój priorytetem branży technologicznej
... może jednak być zauważalny rozdźwięk między deklaracjami a faktycznymi działaniami. Z naszego badania wynika, że 54 proc. pytanych firm dostrzega ten problem, a prawie co ... przedstawiciele co piątej firmy uważają, że ich klienci nie chcą płacić wyższych cen za bardziej zrównoważone produkty lub usługi. Analizując instrumenty wsparcia publicznego ...
-
Coface: gospodarka Chin w górę, mniej zaległych płatności?
... – prawie dwie trzecie stwierdziło, że pandemia doprowadziła do wzrostu cen towarów, gdy zarządzenia władz służące ochronie zdrowia publicznego spowodowały przerwanie ... branży ICT oraz w transporcie było to odpowiednio 29 proc. i 19 proc. W podsumowaniu Badania Płatności Firm w Chinach 2021 Coface przewiduje, że przypadków zwłoki w wykupie obligacji ...
-
Jak pandemia wpłynęła na moralność finansową Polaków?
... Polaków na temat biur informacji gospodarczej? Prezentujemy wyniki szóstej już edycji badania Związku Przedsiębiorstw Finansowych pt. "Moralność Finansowa Polaków 2021". Wynika z niej ... (BIG). Instytucje te są coraz powszechniej znane Polakom. Z ostatniej fali badania wynika, że o BIG-ach słyszało ponad cztery piąte (84,2 proc.) polskich ...
-
Randstad: wyższe wynagrodzenia, więcej rekrutacji
... . Zmiany w wynagrodzeniach przedsiębiorstwa najczęściej zamierzają rekompensować w budżetach podnoszeniem cen towarów i usług (54 proc.). W porównaniu z zeszłym rokiem wyraźnie maleje ... w największych aglomeracjach ten odsetek sięga 70 proc. Wywiady bieżącej, 43. edycji badania, zostały zrealizowane w okresie od 27 października – 15 listopada 2021 r. ...
-
Zakupy w sklepie i obiad w restauracji budzą największe obawy Polaków
... się korzystania z hoteli (do 46 proc.). Jednocześnie, tylko co trzeci ankietowany planuje z usług hotelowych rzeczywiście skorzystać w najbliższych 3 miesiącach. Średnie wskazania z badania światowego są w obu przypadkach wyższe i wynoszą odpowiednio 55 proc. i 41 proc. Najbezpieczniej w hotelach czują się mieszkańcy Indii i Szwajcarii (po 68 ...
-
GfK: Słabe nastroje konsumentów w I 2022
... wykształceniem podstawowym (-7,9) i średnim (-11,3). Ostatnie miesiące upłynęły pod znakiem rosnących cen i sprawiły, że w styczniu nastroje konsumenckie znów spadły. Nabywcy ... a negatywnymi. Dodatnia wartość barometru wskazuje na to, iż w danej fali badania liczba konsumentów nastawionych optymistycznie przeważa nad liczbą konsumentów nastawionymi ...
-
Dystrybutorzy części samochodowych na fali, gorzej producenci
... samochodowe mają powody do narzekania? Co w największym stopniu wpływa na wzrost cen ich usług? Jakie perspektywy na najbliższe miesiące rysują się przed ... usług warsztatów samochodowych i dostosowanie ich do innego rodzaju napraw. Według badania połowa dystrybutorów zamierza podjąć działania wspierające warsztaty motoryzacyjne w przygotowaniu do ...
-
Polakom doskwierają wyższe rachunki domowe, inflacja i oszuści
... badania "Portfel statystycznego Polaka w pandemii". Znakomita większość Polaków wyraźnie odczuwa obecnie wzrost kosztów życia. Wyższe są zarówno rachunki za prąd czy gaz, jak i raty kredytów hipotecznych. Co więcej, okazuje się, że na wzroście cen ... ze wzrostem cen, podszywają się pod różne firmy i instytucje. Jak wynika z badania serwisu ChronPESEL. ...
-
Inflacja wysoko na liście obaw prowadzących działalność gospodarczą
... cen przełoży się na opóźnienia w płatnościach w relacjach B2B. Inflacja wciąż rośnie. Rada Polityki Pieniężnej projektuje w tym roku wzrost cen w przedziale 9,3-12,2 proc., w 2023 roku między 7,0 a 11,0 proc., a w 2024 roku 2,8-5,7 proc. Z badania ...
-
Firmy akceptują sankcje wobec Rosji
... firmy, żeby nie stracić płynności finansowej? Z badania sektora MŚP przeprowadzonego przez ... badania, warunkiem by skorzystać z sytuacji jest też wielkość firmy – im większa tym większe ma na to szanse. Ponad połowa MŚP obawia się skutków wojny Generalnie panuje jednak lęk i obawy przed skutkami wojny. Przede wszystkim o jeszcze większy wzrost cen ...
-
Zmiana pracy: Polacy zdeterminowani w poszukiwaniach
... pracownicy decydują się zmienić miejsce zatrudnienia w obliczu rynkowych niepokojów. Co jednak wstrzymuje ich przed poszukiwaniem nowych możliwości zawodowych? Wyniki najnowszego badania Pracuj.pl zaskakują. W odróżnieniu od poprzednich badań, dopiero na czwarte miejsce w tym rankingu spadły odpowiednie zarobki w obecnym miejscu zatrudnienia. Jako ...
-
Polaków coraz bardziej martwi inflacja i utrata pracy
... sposób działania. Dalszy wzrost cen będzie powodował także dalsze zmiany zachowań zakupowych, co z kolei będzie skłaniało biznes do poszukiwania nowych sposobów optymalizacji w całym łańcuchu dostaw. Dobrym sygnałem jest tutaj optymizm konsumentów wyczekujących ożywienia – dodaje. Badania nastroju konsumentów przeprowadzone zostało w październiku ...
-
Boże Narodzenie 2022 skromniejsze dla prawie połowy Polaków
... wydatków świątecznych zamierzają zrezygnować Polacy? Ile w tym roku planujemy wydać na prezenty? Z badania Quality Watch dla BIG InfoMonitor wynika, że 42 proc. Polaków ograniczy w tym ... chcemy przeznaczyć na ten cel? Z badania BIG InfoMonitor wynika, że średnio 431 zł, to o 20 zł mniej niż w 2021. Biorąc pod uwagę wzrost cen, możemy spodziewać ...
-
Rośnie optymizm branży private equity. Widać nadzieje na inwestycje?
... ogółu uczestników ankiety spodziewa się zmniejszenia płynności w pierwszej połowie 2023 r., to jest to delikatny spadek w stosunku do 71 proc. z ostatniego badania. Eksperci Deloitte wskazują jednocześnie, że 40 proc. dokonujących transakcji chętniej zwraca się do funduszy kredytowych i pożyczkodawców niebędących bankami, ponieważ trudniej ...
-
Dzieci w sieci: zero kontroli, granic i świadomości
... Ciepiela, Partner EY, Globalny Lider Bezpieczeństwa Architektury i Nowoczesnych Technologii. Z badania EY wynika, że co czwarty ankietowany otworzył plik z nieznanego ... długotrwałe przesiadywanie w świecie wirtualnym kosztem realnego życia. Ten trend potwierdzają wyniki badania EY – 34 proc. młodzieży spędza w ciągu tygodnia minimum cztery godziny ...
-
Automotive: jak radzą sobie producenci i dystrybutorzy części samochodowych?
... w tych warunkach całkiem nieźle. Potwierdzeniem tego są rezultaty najnowszej odsłony badania MotoFocus.pl, Santander Banku oraz Polskiej Agencją Inwestycji i Handlu, rzucającego światło na ... stopniu na przychody wpływa liczba klientów, a na ile wynika to ze wzrostu cen usług. Niestety warto zauważyć, że razem z rosnącą liczbą zleceń i klientów, ...
-
Mobbing dotyka ponad 40 proc. pracowników
... w poziomie doświadczania mobbingu – dodaje psycholog Murgrabia. Podobnie jak w poprzedniej edycji badania, mobbingu najczęściej doświadczają młodzi ludzie. W 2023 roku odsetek osób w wieku 18-24 ... do historii, ale – jak widać po wynikach badania – na razie na to się nie zapowiada. Druga edycja badania pt. „Mobbing w polskich firmach. 2023 vs ...
-
Aplikacje zakupowe z Chin zorganizują nam prezenty świąteczne?
... Badania pokazują, że 46% konsumentów twierdzi, że zdobywanie i wymiana punktów z takich akcji jest drugim, po cenie, czynnikiem wpływającym na to, gdzie dokonują zakupów. Widzimy, że programy lojalnościowe stanowią jeszcze większą wartość dla konsumentów, którzy szukają niskich cen ...
-
Wyprawka szkolna 2024: jaka, kiedy i za ile?
... badania odsetek respondentów, którzy zakładają wyższy budżet na zakupy szkolne niż rok wcześniej, wynosi 63% (-7 p.p. r/r). Najczęściej wskazywane powody to wciąż ogólny wzrost cen ( ... a co drugi zrobi zakupy w ciągu dwóch ostatnich tygodni sierpnia. Wyniki badania pokrywają się z prognozami Empiku. Już w połowie lipca widoczny był wzrost sprzedaży ...
-
Jak Polacy płacą rachunki domowe?
... badania Krajowego Rejestru Długów "Portfele polskich gospodarstw domowych pod presją rosnących cen ...
-
Podwyżki stóp groźniejsze niż wojna, czyli "indeks strachu" dla giełd
... . Rynki finansowe najbardziej boją się podwyżek stóp procentowych, skoków cen energii i innych nieoczekiwanych kryzysów, które mogą zapowiadać recesję. Tak wynika ... już importowana z rynku amerykańskiego – wyjaśnia dr Szczygielski. Dlatego kluczowym wnioskiem z badania jest potrzeba lepszej koordynacji zacieśniania polityki monetarnej. Podwyżki stóp ...
-
Zakupy świąteczne tańsze niż w grudniu
... badania nie wyjaśniają jak udało im się znaleźć wszystkie te produkty w dyskontach. Największy spadek cen zauważono w hipermarketach, wyniósł on ponad 1,7 proc. Autorzy badania ... popytu i oszczędnościami na wydatkach na podstawowe produkty. Na obniżkach cen, których przed świętami Wielkanocnymi jest wyjątkowo dużo, skorzystają konsumenci. W ostatnich ...
-
Poczta elektroniczna bije konkurencję na głowę
... . 75% ankietowanych sprawdza pocztę elektroniczną w telefonie (vs 69% w 2013 r.), a niemal połowa z nich robi to codziennie (wzrost w stosunku do ubiegłorocznego badania o 9 punktów procentowych – z 37% na 46%). Serwisy społecznościowe zajmują obecnie drugą pozycję (63%), natomiast trzecią - komunikatory (35%). Najczęściej z mobilnej poczty ...
-
Polska: wydarzenia tygodnia 46/2015
... październiku ceny w sieci były średnio o 0,7 proc. niższe niż miesiąc wcześniej. Różnica w poziomie cen między sklepami online a offline nie przekracza jednak 1 pkt proc. Według ... informacji także właśnie w przekroju geograficznym – ocenia Bartosz Radzikowski. Metodologia badania indeksu CASE CPI jest porównywalna z indeksem CPI GUS-u, bazuje ...
-
Polowanie na prezenty pod choinkę rozpoczęte. Jak to robią Polacy?
... , że w przypadku zakupów z kategorii „Uroda” zaledwie 7% Polaków nie korzysta z okayjnych cen. Żywo zainteresowanych promocjami produktów drogeryjnych jest aż 52% osób. Przy ... Maciej Tygielski z MyShop.mobi. Metodologia badania: Raport „Promo Hunters. Polacy w pogoni za korzystnymi ofertami” powstał na podstawie badania ilościowego zrealizowanego ...
-
Europa: wydarzenia tygodnia 51/2017
... są kategorie produktów, które najchętniej kupujemy jako prezenty. Do badania zostały wybrane więc najpopularniejsze produkty świąteczne z poniższych kategorii: gry komputerowe, konsole, ... Dziale Konsultingu Deloitte. Ruletka cenowa W przypadku drobnego AGD porównanie tegorocznych cen od 24 listopada do 12 grudnia pokazuje, że cena dziewięciu z ...
-
Czy wojna w Ukrainie zmienia nasze zdanie o wejściu do strefy euro?
... sprawia, że 52% z nas czułoby się bezpieczniej, mając w portfelu głównie eurowalutę - wynika z badania ARC Rynek i Opinia. Dodatkowo 7 na 10 respondentów boi się spadku wartości złotówki, ... badania pokazują, że opinie na ten temat są spolaryzowane. Od lat Polacy najbardziej obawiają się tego, że wprowadzenie euro może przynieść za sobą wzrost cen, co ...
-
Wojna w Ukrainie: czy obawy nas zmieniają?
... badania zrealizowanego przez SW Research na zlecenie Procontent Communication potwierdzają, że wojna w Ukrainie wzbudza wśród Polaków spore obawy. Największe z nich dotyczą podwyżek cen ... w postaci rosnących cen paliw. Perspektywa pogorszenia warunków życia, dla wielu może stać się poważną obawą, dlatego powstaje raport z badania na reprezentatywnej ...
-
UOKiK wziął pod lupę rynek odpadów medycznych
... wnioski z przeprowadzonego badania rynku odpadów medycznych i formułuje postulaty dla tej branży. Celem ogólnym badania było zebranie i systematyzacja informacji odnośnie krajowych rynków usług powiązanych z gospodarowaniem odpadami medycznymi. Przyczyną do tego były płynące ze strony szpitali sygnały o dużych wzrostach cen w przetargach. Z tego ...


7 pułapek i okazji - zobacz co cię czeka podczas kupna mieszkania na wynajem