-
Tydzień 10/2005 (07-13.03.2005)
... 20 lat, zanim osiągniemy amerykański poziom efektywności produkcji, bezrobocia, nakładów na badania. Jest prawdą, że ostatnio Unia przykroiła do realiów swoje lizbońskie plany ... 0,5 punktu procentowego od nakładów na badania w USA (co też nie jest możliwe w najliższych latach), to europejskie nakłady na badania zrównają się z amerykańskimi dopiero w ...
-
Handel elektroniczny w Polsce i na świecie
... e-commerce w Polsce, Europie Zachodniej i USA" zaprezentowane zostały, po raz pierwszy w Polsce, wyniki badania Jupiter Research przygotowanego na zlecenie Money.pl. Firma badawcza Gemius SA ... obserwowany jest dynamiczny wzrost liczby polskich użytkowników sieci. Jak wynika z badania „E-commerce 2005. Ocena i prognozy” Gemius SA, aż 97 proc. z 2 229 ...
-
Polacy o cenach biletow lotniczych
... On Board PR "Wojna cenowa przewoźników - co na to klient?" opracowanego w oparciu o badania opinii społecznej PBS DGA. Zaledwie 6% społeczeństwa nie ma wątpliwości w tym względzie. ... - one także mogą być wyróżnikiem na rynku". W raporcie przedstawiono też wyniki badania stanu wiedzy Polaków na temat źródeł różnic w cenach biletów lotniczych. Okazało ...
-
Jacy są polscy konsumenci?
... Polacy znajdują się pod tym względem na 7-ym miejscu. Drugą zwycięską kategorią badania okazała się w przypadku Polaków otwartość na próbowanie produktów alternatywnych marek. ... względem trzecie miejsce, a najmniej przejmowali się porównywaniem produktów i ich cen Hiszpanie i Niemcy. Z kolei właśnie niemieccy i węgierscy konsumenci należą do osób, ...
-
Popularność serwisów wideo
... a co ósmy prowadzi własny blog - to tylko wybrane dane z pierwszego w Polsce badania użytkowników Web 2.0, zrealizowanego przez firmę Gemius SA na zlecenie agencji marketingu ... typu serwisów świadczy m.in. przejęcie YouTube przez firmę Google. Jak wynika z badania Megapanel PBI/Gemius, w sierpniu br. serwis YouTube.com odwiedziło ponad 2,6 mln ...
-
Przyszłość gospodarki cyfrowej
... Firmy będą w coraz większym stopniu rozdzielać różne procesy i funkcje, takie jak badania, zakupy, produkcja i sprzedaż, oraz łączyć je na nowe sposoby. ICT ... , programów i pamięci masowej bez konieczności posiadania odpowiedniej własnej infrastruktury IT. Z badania wynika, że wartość sprzedaży, wynosząca obecnie 23,5 mld EUR, osiągnie do 2010 ...
-
Przy wyborze auta najważniejsza cena
... auto używane. Tak negatywny, z punktu widzenia producentów samochodów osobowych, obraz polskiego rynku motoryzacyjnego tłumaczony jest małą zamożnością społeczeństwa. Wyniki ostatniego badania TNS OBOP pokazują jednak, że pozaekonomiczne czynniki wyboru samochodu nabierają coraz większego znaczenia. Cena pozostaje głównym aspektem branym pod uwagę ...
-
Polacy sami kupują leki
... konkurencyjnym rynku leków dostępnych bez recepty, wiedza o motywach wyboru określonego leku przez konsumenta staje się cennym źródłem informacji marketingowej. Wyniki badania wskazują, że Polacy wybierając lek dostępny bez recepty kierują się przede wszystkim własnym doświadczeniem z lekiem oraz rekomendacją farmaceuty. W ciągu ostatnich ...
-
Europejczycy to coraz więksi pesymiści
... że się pogorszy - wynika z ostatniej fali badania Standard Eurobarometr przeprowadzonego przez TNS Opinion na zlecenie Komisji Europejskiej. Z badania obejmującego ponad 30,000 osób ... ). Z drugiej strony, indeks optymizmu nie zmalał jedynie w trzech państwach (Grecji, Bułgarii i Rumunii). Z badania przeprowadzonego przez TNS Opinion wynika również, że ...
-
Serwisy samochodowe 2007
... - zapewne bliższy i bardziej regularny - który lepiej zna samochód klienta. Jak pokazują wyniki badania ARC Rynek i Opinia, marka samochodu nie jest cechą, która wyraźnie różnicuje ... stały się one dostępne dla większej grupy Polaków. Jednocześnie obserwujemy wzrost cen usług motoryzacyjnych, co wpływa na relacje między ceną używanego samochodu i ...
-
Call centers: liczba stanowisk rośnie
... było ono szybsze 3,9 raza. Takie są konkluzje drugiego etapu badania prowadzonego przez MasterPlan pod auspicjami Stowarzyszenia Managerów Call Center. W pierwszej fazie badania, czyli na przełomie 2005 i 2006 roku zebrane zostały dane ... swoich spraw przez telefon i Internet jest czymś najzupełniej naturalnym. Rozwojowi sprzyja także stały spadek cen ...
-
Perspektywy zatrudnienia III kw. 2008
... w III kwartale 2008 r., co wpływa na dodatni wynik badania. Najwyższa prognoza netto zatrudnienia przewidywana jest w sektorze Kopalnie/ Przemysł wydobywczy (+47%) – wzrost o 10% i ... Polski (+29%), Rumunii (+26%) i Grecji (+19%) – krajów, które dołączyły do badania w II kwartale 2008 r. Prognozy dla Francji, Holandii, Niemiec, Norwegii, Szwajcarii ...
-
Wymiar sprawiedliwości wg Europejczyków
... nie potrafi tego ocenić - wynika z ostatniej fali badania Standard Eurobarometr, przeprowadzonego przez TNS Opinion na zlecenie Komisji Europejskiej. Z badania, obejmującego ponad 26 700 osób ... w pełni wykorzystać swoje prawa cywilne we wszystkich państwach członkowskich. Wyniki badania Eurobarometr pokazują, że jest jeszcze sporo do zrobienia w tym ...
-
Zaległe płatności: 46% powyżej 5000 zł
... 93% badanych. Nieco rzadziej pytani decydują się na bezpośredni kontakt z dłużnikiem – 85% i na telefoniczne wezwania do zapłaty – 82%. Jak wynika z badania, przedsiębiorcy sięgają po wiele metod odzyskiwania zaległości, korzystając z pomocy komorników, biur informacji gospodarczej oraz firm windykacyjnych, gdy zawiodą starania podejmowane ...
-
Handel e-commerce w USA X 2008
... porównaniu do października 2007 r. "W październiku, gdy klienci najbardziej obawiali się o wzrost cen, jasnym stał się fakt, że wzrost wskaźnika bezrobocia w kraju ... odnotowano bowiem mocny wzrost wskaźnika o 14%. comScore przeprowadziło również w lipcu i październiku badania, które wykazały rynkowe zmiany wśród głównych obaw klientów odnośnie ...
-
UOKiK: upadłość konsumencka możliwa
... przeprowadzonych na zlecenie UOKiK. Część dłużników będzie mogła wkrótce ogłosić upadłość. Celem badania przeprowadzonego przez TNS OBOP była analiza problemu zadłużania się ... (83 proc.). Pożyczką w SKOK zainteresowane jest zaledwie co setne gospodarstwo domowe. Z badania wynika, że w co czwartym (25 proc.) gospodarstwie domowym korzysta się ...
-
Marka i wizerunek kraju 2008
... się najlepszą marką. Zaledwie w 2007 roku nasz kraj zadebiutował w wynikach badania jako "Wschodząca gwiazda", a już w tegorocznej edycji przesunął się do kategorii krajów ... Godewski, partner zarządzający polskiego biura Weber Shandwick. Niekwestionowanym zwycięzcą tegorocznej edycji badania CBI jest Australia, która już trzeci raz uplasowała się na ...
-
Bezpieczeństwo obrotu gospodarczego I kw. 2009
... 3 miesięcy znacząco spadło bezpieczeństwo w obrocie gospodarczym. Wskaźnik BOG przyjął wartość 3,81 punktu, co oznacza spadek o 6,53 punktu w porównaniu z poprzednią edycją badania. Najgorsze nastroje panują wśród dostawców usług finansowych, a ponad połowa firm deklaruje, że odczuwa skutki kryzysu. Badanie nastrojów w polskich firmach rozpoczęto ...
-
Handel a ruch graniczny z Ukrainą I kw. 2009
... odległości powyżej 100 km zakupów dokonywał co dziewiąty cudzoziemiec i tylko 1,3% Polaków. Na podstawie wyników badania ankietowego za I kwartał 2009 r. na przejściach na granicy polsko-ukraińskiej ... Istotny wpływ na to miała zmiana przepisów, jak też wzrost cen na Ukrainie. Największa intensywność zjawisk związanych z ruchem granicznym występuje na ...
-
Świąteczne wydatki Europejczyków 2009
... produktów mogą liczyć na największy sukces podczas tegorocznych zakupów przedświątecznych. Z badania wynika jednak, że aż 33% Polaków nie zaplanuje budżetu na ... wyboru produktów, jednym z zasadniczych narzędzi do szukania i porównywania produktów oraz ich cen stał się Internet. „Podczas tegorocznych zakupów świątecznych 27% polskich konsumentów użyje ...
-
Jak radzą sobie firmy innowacyjne w kryzysie?
... , które wzięły udział w Rankingu „Kamerton Innowacyjności 2008”, który PKPP Lewiatan realizuje wspólnie z BRE Bankiem. Porównanie wyników badania Firm Innowacyjnych z wynikami badania całego sektora przedsiębiorstw wyraźnie pokazuje, jak inwestycje w innowacje wpływają na efektywność i konkurencyjność firm innowacyjnych. Podczas, gdy w pierwszej ...
-
Gospodarstwa domowe a rynek telekomunikacyjny 2009
... się Dialog (5,1%) oraz Telekomunikacja Polska (5,4%). Co czwarty badany wymienił innego operatora, a 37,5% osób nie wie jeszcze, z jakiego operatora by skorzystały. Z badania wynika, iż najważniejszym kryterium przy zmianie operatora telefonii stacjonarnej jest dla badanych atrakcyjność cenowa oferty (średnia 4,6 na 5-stopniowej skali) oraz ...
-
Zakup kosmetyków: Internet ważnym medium
... na fora dyskusyjne, strony www producentów oraz korzystają z porównywarek cen. Najciekawsze wnioski z badania: Internet jest źródłem informacji o kosmetykach dla 66% ankietowanych, a dla ... wg płci i wieku, oparto na danych badania TGI Index firmy Millward Brown SMG/KRC. Grupa ta stanowi 38,6% całej próby badania TGI, co w przeliczeniu na populację ...
-
Jakie kobiety robią zakupy w Internecie?
... i kupować produkty. A jak preferencje kobiet wyglądają podczas zakupu w Internecie: co najchętniej kupują, czego nie zakupią, jak często odwiedzają sklepy internetowe? Z badania Ceneo.pl wynika, że zaledwie 8% kobiet zadeklarowało, że nie dokonuje zakupów przez Internet. Największą grupę kupujących w internetowych sklepach stanowią kobiety ...
-
Internet mobilny w Polsce 2010
... narzędzie ułatwiające kontakty z bliskimi, zakupy czy zbieranie informacji. Autorzy badania podkreślają, że z punktu widzenia socjologicznego są oni najciekawszą grupą, ... – poczucie wolności czy poczucie uwiązania? Niezwykle interesujące okazały się wyniki badania związane ze zmianą jakościową życia mobilnych. Prawie 40% respondentów jako korzyść ...
-
Aktywność turystyczna Polaków 2009
... domowych wykazało aktywność turystyczną w badanym okresie. Jest to wynik nieznacznie wyższy od uzyskanego w poprzedniej edycji badania (w 2005 r. odsetek ten wyniósł 52,7%). Na podstawie wyników badania można zaobserwować dość znaczne różnice w aktywności turystycznej członków gospodarstw domowych w zależności od typu wyjazdu. Zdecydowanie ...
-
Najlepsi pracodawcy 2010
... czy wyzwaniem jest konkurencja o talenty, czy walka z kryzysem" – dodaje Magdalena Warzybok, Menedżer Projektu Badania Najlepsi Pracodawcy. Z czego pracownicy są zadowoleni, a co oceniają krytycznie? Wybrane wnioski z Badania Najlepsi Pracodawcy 2010 1. Najlepsi pracodawcy mają najlepszych szefów Aż 72% pracowników Najlepszych Pracodawców postrzega ...
-
Budżet domowy w rękach polskich kobiet
... wnioski płyną z badania przeprowadzonego przez Instytut Pentor RI Poznań na zlecenie Banku Zachodniego WBK. Celem zleconego przez BZ WBK badania „Polka i pieniądze” ... zapewniające poczucie bezpieczeństwa i stabilności. Jak wynika ze zleconego przez WBK badania, aż 86% kobiet takie poczucie bezpieczeństwa zapewniają ich własne pieniądze, a tylko 13 ...
-
Promocje cenowe przyciągają Polaków
... do ulegania sklepowym promocjom cenowym. Z obniżaniem cen nie należy jednak przesadzać. Firma Euro RSCG 4D zbadała mechanizmy promocyjne oddziałujące na ... jedynie generalna wytyczna. Zazwyczaj faktyczne zakupy mocno różnią się od planowanych. Wyniki badania potwierdzają, że wciąż największy wpływ na decyzje zakupowe w zakresie produktów FMCG mają ...
-
Polskie biura podróży w tyle za słowackimi
... podróży została oceniona na 75,8%. Niepokojąco nisko wypadła podkategoria dotycząca wiedzy o produkcie (66,2%), od której przecież zależy ostateczna sprzedaż. Wyniki badania wskazują, że w 92,8% przypadków klienci zostali w odpowiedni sposób powitani (uprzejmie, utrzymując kontakt wzrokowy), tak samo chętnie (95,3%) pracownicy żegnali się ...
-
Nowe oferty pracy VIII 2010
... . Pracodawcy mają jednak problem ze znalezieniem odpowiednich pracowników, z powodu wzrostu cen zaczyna rosnąć także presja płacowa. Jak szacuje Ministerstwo Pracy i Polityki ... dużo chętniej niż jeszcze kilka miesięcy temu przyjmują nowych pracowników. Wyniki badania Barometr Manpower Perspektyw Zatrudnienia dla IV kwartału 2010 r. wskazują jednak ...
-
Jakie są polskie kobiety biznesu?
... mowa o powodach, które miały znaczenie w momencie podejmowania decyzji o założeniu własnej firmy, możemy zaobserwować wyraźne różnice pomiędzy kobietami i mężczyznami. Jak wynika z badania, dla kobiet największe znaczenie ma niezależność, która jest głównym motywatorem do prowadzenia własnej działalności. Choć jest to istotna wartość także ...
-
Pracownicy o rynku pracy w Polsce 2010
... przestrzega się zasad bezpieczeństwa i higieny pracy - wynika z badań, które na zlecenie PKPP Lewiatan przeprowadziła w sierpniu b.r. Katedra Socjologii Ekonomicznej SGH. Wyniki badania wskazują, że prawie 80 proc. respondentów pozytywnie ocenia fachowość swoich przełożonych, niemal 90 proc. podaje, że pracodawca w terminie reguluje wszystkie ...
-
E-learning oczami użytkowników
... wnioski płyną z badań przeprowadzonych przez firmę Dom Szkoleń i Doradztwa oraz Instytut Psychologii Uniwersytetu Jagiellońskiego. Przedstawione podczas Konferencji ONLINE EDUCA w Berlinie badania są pierwszym tego typu studium na temat e-learningu w Polsce. Dzięki nim możliwe ma być zaprojektowanie platform e-learningowych lepiej dostosowanych do ...
-
Firmy paliwowe i energetyczne a outsourcing
... sektora outsourcują także usługi HR, dystrybucję i logistykę. Co czwarta firma paliwowa i energetyczna outsourcuje również finanse, sprzedaż oraz badania i rozwój. Jak pokazują wyniki badania, przemysł paliwowo-energetyczny szeroko korzysta z usług z zakresu zarządzania czystością. Aż 73% ankietowanych outsourcuje usługi czystości, mówi Andrzej ...