-
MŚP: nowe inwestycje pomimo kryzysu, ale głównie w średnich firmach
... mogą nie nadrobić strat wynikających z przestoju – mówi Adam Łącki, prezes Zarządu Krajowego Rejestru Długów Biura Informacji Gospodarczej. III edycja ogólnopolskiego Badania „KoronaBilans MŚP” została przeprowadzona przez IMAS International pod koniec czerwca 2020 r. na zlecenie Krajowego Rejestru Długów Biura Informacji Gospodarczej. Obejmuje ...
-
EY: sztuczna inteligencja oznacza wyzwania etyczne i legislacyjne
... dwóch grup zaznaczają się również na gruncie legislacji oraz etyki – czytamy w komunikacie z badania zrealizowanego przez EY i The Future Society. Wprawdzie o zaletach sztucznej ... swojej działalności. Z taką tezą zgadza się natomiast wyłącznie 24% decydentów. Metodologia badania Badanie EY i The Future Society zostało przeprowadzone pod koniec 2019 i ...
-
Sztuczna inteligencja staje się bezczelna. Kto jest temu winien?
... doskonałości; mimo to pokładamy w niej olbrzymie nadzieje i jak pokazują wyniki badania “AI at Work” (SI w pracy), nie tracimy do niej zaufania! W ankiecie ... uwagę Anna Schneider z firmy Symetria UX. Co ciekawe, z przeprowadzonego przez Symetrię badania wynika, że z chatbotów najczęściej korzystamy podczas zakupów online i przy zgłaszaniu reklamacji ...
-
Co 2. Polak chce, aby wróciły niedziele handlowe
... wróciły niedziele handlowe. Niedziele handlowe potrzebne i w mieście i na wsi Jak wynika z badania zrealizowanego przez CBRE, aż połowa Polaków życzyłaby sobie, aby w kalendarzu ... – mówi Magdalena Frątczak, szefowa sektora handlowego w CBRE. Metodologia badania: Badanie przeprowadzono na panelu Ariadna na ogólnopolskiej próbie liczącej N=1061 ...
-
Przemysł: potrzebne nowe technologie, ale nie kosztem człowieka i środowiska
... i sztucznej inteligencji. – Tym bardziej, że według Komisji Europejskiej aż 72 proc. Europejczyków wierzy, że roboty i AI pozbawiają ludzi pracy. Z kolei badania przeprowadzone przez Światowe Forum Ekonomiczne wskazują, że już teraz globalnie na 100 godzin pracy 29 wykonują maszyny. W 2025 roku będą ...
-
Trojan Qbot powraca jeszcze groźniejszy. Zainfekował już 100 tys. osób
... , które rozpowszechniały Qbota bezpośrednio, a także takich, które wykorzystywały inne infrastruktury infekcyjne do dalszego rozprzestrzeniania zagrożenia. Mamy nadzieję, że nasze obserwacje i badania nad Qbotem pomogą położyć kres temu zagrożeniu. – mówi Yaniv Balmas, szef działu badan cybernetycznych w Check Point - Na razie zdecydowanie polecam ...
-
BIG InfoMonitor: 1/2 sektora MŚP poradziła sobie z pandemią, co z resztą?
... powoli się normuje, ale trudno jest ją określić jako jednorodną. Z badania zrealizowanego przez Keralla Research dla Rejestru Dłużników BIG InfoMonitor wynika, że ... nietrudno się domyślić, grupa tych ostatnich jest niestety najmniej liczna. Według badania Keralla Research zrealizowanego dla BIG InfoMonitor w przypadku 19 na 100 firm z sektora ...
-
Defintywnego powrotu z home office do biura chce tylko co 10. Polak
... problematyczna, ponieważ grono pracodawców zamierzających powierzać swoim pracownikom zdalne wykonywanie obowiązków jest znacznie węższe - wynika z badania zrealizowanego przez ManpowerGroup oraz HRlink. Jak czytamy w komunikacie z badania, aż 88% polskich pracowników wskazuje, że zależałoby im, aby praca w systemie home office pozostała standardem ...
-
Jak pandemia wpłynęła na rozliczenia B2B? Nie wszyscy narzekają
... polskich firm w poważnych kłopotach. Okazuje się jednak, że o wyjątkowo trudnych dziś warunkach prowadzenia biznesu nie można mówić wyłącznie w negatywach. Z omawianego badania wynika bowiem, że wraz z wybuchem pandemii dość znacznej i napawającej pewnym optymizmem poprawie uległa terminowość w rozliczeniach B2B. I tak, jeszcze przed rokiem ...
-
5 głównych trendów w cyfryzacji środowiska pracy
... nakłady na automatyzację procesów biznesowych - w Polsce odsetek ten jest niewiele mniejszy i wynosi 47%. Automatyzacja stanie dźwignią rozwoju i tworzenia innowacji. Badania IDC wskazują, że w wyniku automatyzacji zadań biznesowych pracownicy będą koncentrować się na zadaniach o wyższej wartości, zostaną przekwalifikowani lub zostaną przeniesieni ...
-
Cyberbezpieczeństwo chmury: zagrożenia, obawy, rozwiązania
... cyberprzestępców. Eksperci są przekonani, że powinniśmy spodziewać się kolejnej fali wymierzonych w nią ataków. Rosnąca popularność chmury jest właściwie bezdyskusyjna. Najnowsze badania wskazują, że procesy ją adaptujące planuje przyspieszyć blisko 9 na 10 firm (87%). 2 na 3 z przebadanych przedsiębiorstw wskazuje jednocześnie, że już korzysta ...
-
Remont mieszkania i zakup samochodu. Wydatki pomimo kryzysu
... to przed większymi wydatkami. Z opracowanego przez Santander Consumer Bank badania "Polaków portfel własny – czas zmian", wynika, że w najbliższym czasie blisko 22 ... wiosny. Kolejnym z dużych wydatków, jakie zaplanowali na najbliższe miesiące respondenci badania, jest zakup samochodu lub jego naprawa - takiego wskazania dokonało 11,5 proc ...
-
Przemysł: jak budować przewagę konkurencyjną?
... i wielkości przedsiębiorstwa. I tak np. dla małych firm liczy się swobodny dostęp do finansowania, a dla podmiotów z branży metalowej - nowoczesne zaplecze sprzętowe. Z badania wynika, że przebadane firmy przemysłowe z branży spożywczej, poligraficznej, obróbki metalu i przetwórstwa tworzyw sztucznych uważają, że przewagę nad konkurencją osiąga się ...
-
Dzieci w sieci: potrzebna zwiększona kontrola rodzicielska
... dyskusja na temat bezpieczeństwa najmłodszych internautów oraz sprawowania nad nimi dostatecznej kontroli rodzicielskiej. Dziś jednak dodatkowo zyskuje ona na znaczeniu. Z badania zrealizowanego przez Trend Micro wynika, że połowa rodziców zauważa, że w czasie pandemii dzieci są aktywniejsze w cyfrowym świecie, a niektórzy przyznają wprost ...
-
Ilu jest chętnych na szczepionkę przeciw grypie?
... , że tłem dla niej jest ciągle rosnąca liczba zachorowań na koronawirusa. W ramach badania „Polacy w czasie epidemii” SW Research przyjrzał się, ilu Polaków chętnych jest ... przekonała Polaków do szczepienia się na grypę – komentuje Zimolzak. Metodologia badania Badanie zostało przeprowadzone w dniach 22-25.09.2020 przez SW RESEARCH Agencję Badań ...
-
Chmura obliczeniowa coraz popularniejsza, ale brakuje ekspertów i kompetencji
... operatorzy (38 proc.) oraz firmy konsultingowe (29 proc.) - wynika ze zrealizowanego przez IDG dla Oktawave i 7bulls.com badania „Kompetencje chmurowe firm w Polsce 2020”. Z badania wynika, że większość średnich i dużych firm (odpowiednio 68 i 66 proc.) ma zamiar pozyskiwać wiedzę na temat chmury od ...
-
Hays: mamy epidemię stresu, jak dbać o zdrowie psychiczne pracowników?
... kondycja gospodarki, a co za tym idzie – sytuacja na rynku pracy. Jak wynika z badania Hays „Nowe oblicze normalności”, obawy związane z życiem zawodowym posiada 50% respondentów posiadających ... biur i od marca realizuje swoje zawodowe obowiązki z domu. Chociaż wyniki badania Hays pokazują, że Polacy polubili pracę zdalną (67% respondentów w wyniku ...
-
Nie ma żadnej pandemii koronawirusa! Ilu Polaków to koronasceptycy?
... reprezentację - wynika z badania zrealizowanego przez ciekaweliczby.pl na panelu Ariadna. Do jakich jeszcze wniosków prowadzą opinie respondentów? ... koronawirusa i nie wierzy w teorie spiskowe? Jak podchodzimy do noszenia maseczek? Jak wynika z badania, blisko połowa Polaków (47%) uważa, że pandemia koronawirusa jest dla nas poważnym zagrożeniem ...
-
Firmy widzą skutki pandemii, ale nie nowe zachowania konsumentów
... badania Kantar Global Business Compass, które stanowi "biznesowy" odpowiednik realizowanego pośród konsumentów projektu ... w następstwie koronakryzysu, zachowania konsumentów. Niektórzy uważają wręcz, że nic się nie zmieniło. Podzielany niepokój Z badania wynika, że aż 55% przedsiębiorców boi się o tegoroczne wyniki swojej firmy. Obawy dotyczą przede ...
-
Sektor MŚP: jest lepiej, ale są obawy
... to, że polski sektor MŚP wciąż nie pozbył się obaw co do przyszłości. Odbicie w nastrojach przedsiębiorców jest wyraźne. W poprzedniej fali badania widać było zupełne zdezorientowanie i załamanie, ale przez ostatnie miesiące zadziałało wiele rządowych programów pomocowych, a i samo odmrożenie gospodarki wywarło istotny wpływ ...
-
Zmiana pracy i przekwalifikowanie zawodowe. Pomysł na pandemię?
... obniżenie oczekiwań finansowych (24%). Poszukiwane: zarobki i bezpieczeństwo Wysokie wynagrodzenie to od lat czynnik, który jest najbardziej skutecznym magnesem na kandydatów. Badania Pracuj.pl wykazują, że po pół roku pandemii zarobki są dla pracujących respondentów jeszcze częściej kluczowym czynnikiem wyboru ofert od ...
-
Bezrobocie przeraża coraz bardziej. Utraty pracy boi się co 5. Polak
... zaskoczeniem, skoro co 4. z nas zna kogoś, kogo koronawirus wysłał na bezrobocie. Z badania zleconego przez Personnel Service wynika również, że największą niepewność wzbudzają w pracownikach najbliższe miesiące, ... 18 do 24 roku życia (36%) oraz 25-34-latkowie (27%). Wyniki badania są zgodne z danymi OECD, z których wynika, że od początku trwania ...
-
E-administracja nabrała rozpędu. Jakie bariery rozwoju?
... jednak, że prawdziwy wybuch jej popularności nastąpił wraz z wybuchem pandemii. Z badania zrealizowanego dla firmy Nexera przez GfK wynika, że w czerwcu br. sprawy ... z firmy Nexera. Nota metodologiczna: Raport #RegionyNEXERY2020 to druga edycja autorskiego badania #RegionyNEXERY realizowanego przez firmę GfK dla firmy NEXERA. Badanie przeprowadzono w ...
-
Dlaczego pandemia to dobry czas na budowę customer experience?
... Wincza z firmy Mood Media, specjalizującej się w customer experience oraz marketingu sensorycznym. Badania wykonane przez firmę Sitel Group pokazały, że aż 79,1% konsumentów uważa ... kapitał Customer Experience, w obliczu choćby jednej większej wpadki. Z globalnego badania Mood Media dotyczącego nastrojów konsumenckich na świecie wynika natomiast, że ...
-
W pandemii liczą się inne benefity dla pracowników
... dla pracowników, które okazują się kluczowe w czasach pandemii - wynika z badania zrealizowanego przez ManpowerGroup i HRlink. Okazuje się również, że podczas kryzysu ... atrakcyjniejszy zestaw benefitów to motywator do zmiany pracy? Jak wynika z badania, wśród najbardziej pożądanych w czasach pandemii benefitów dla pracowników w pierwszej kolejności ...
-
Ubezpieczenie na życie coraz bardziej popularne. Czego się boimy?
... dość umiarkowaną popularnością. Okazuje się jednak, że i to się zmieniło. Z badania zrealizowanego przez ARC Rynek i Opinia dla ERGO Hestia wynika, że na ... kupić polisę, ale nie jest w stanie przeznaczyć na nią żadnego budżetu. Wyniki badania pokazują też, jakie kwoty zapewniłyby Polakom poczucie minimalnego bezpieczeństwa, gdyby znaleźli się w ...
-
Świąteczne zakupy 2020, czyli w pandemii stawiamy na mobilność
... jaki wpływ ma według respondentów reklama mobilna na ich proces zakupowy, uczestnicy badania AdColony i Mobiem najczęściej odpowiadali, że bardzo istotny (54 proc). Ponad 7 ... się dla niego odpowiednio dobrany. Co więcej, aż 44 proc. uczestników badania przyznało, że kupiło produkt poprzez angażującą reklamę. Reklama mobilna w procesie zakupowym może ...
-
Które sieci handlowe wygrały z pandemią? Żabka liderką
... . Wprawdzie grono marek, którym w minionym roku udało się wzmocnić pozycję i poprawić wizerunek, nie jest liczne, ale niewątpliwie warto o nich wspomnieć. Z badania YouGov BrandIndex wynika, że naprawdę zadowolonych z minionego roku może być 16 na 120 monitorowanych sieci handlowych, którym udało się zarówno ...
-
Postanowienia noworoczne aktualne przez kilka dni?
... w którym rozpoczynamy realizację postanowień noworocznych. Z badania SW Research wynika, że najczęściej obiecujemy sobie większą aktywność fizyczną, bardziej racjonalne ... Każde z badań zostało zrealizowane przez agencję badawczą SW Research na reprezentatywnej próbie dorosłych Polaków w ramach badania omnibusowego OmniWatch48. Metoda: wywiady online, ...
-
Zakupy online: co kupujemy częściej niż przed pandemią?
... wielu lat, to jednak niektóre ze sklepów nadzwyczajny wzrost zainteresowania swoją ofertą dostrzegły dopiero w czasie pandemii. Potwierdzeniem tego są wyniki badania opinii, które Shoper i SMSAPI zrealizowały na potrzeby raportu “Komunikacja sklepów internetowych”. Grupę 1000 konsumentów zapytano o preferowany sposób zakupów, wysokość wydatków ...
-
Praca zdalna i zaufanie. Co mają wspólnego?
... się do zmian, które przyniósł rynkowi pracy COVID-19? Wybuch pandemii w istotny sposób zmienił realia na rynku pracy. 80 proc. respondentów badania Deloitte potwierdza, że w ostatnim czasie mierzyło się ze zmianami, w tym najczęściej (57 proc.) z niejako przymusowym przejściem na pracę zdalną. Około ...
-
Jak Polacy spędzą Walentynki 2021? Oto Mastercard Love Index
... zjeść wspólny posiłek w domu, czasem zamawiając jedzenie na wynos, albo zorganizować maraton filmowy dla dwojga - wynika z tegorocznej edycji badania Mastercard Love Index. W najnowszej edycji badania Mastercard Love Index porównane zostały zwyczaje zakupowe konsumentów z roku 2020 i 2011. Z tego zestawienia wynika, że przez dekadę ...
-
Polski leasing: kiedy odrobi straty?
... dynamika 28,9% r/r).” – mówi Andrzej Sugajski, Dyrektor Generalny ZPL. Co firmy leasingowe mówią o kolejnych miesiącach roku? Według kwartalnego odczytu badania koniunktury branży leasingowej, realizowanego wśród osób odpowiedzialnych za sprzedaż w firmach leasingowych zrzeszonych w ZPL, w I kwartale 2021r. ankietowane firmy oczekują wzrostu ...
-
Jak polskie firmy oceniają 12 miesięcy z pandemią?
... internetowy i branża informatyczna. Jako branże, które straciły z powodu pandemii, wskazywane są turystyka i hotele, a także gastronomia, rozrywka i sport. Jak wynika z badania, rok po wprowadzeniu pierwszego lockdownu polskiej gospodarki przedsiębiorcy oceniają kondycję firm i branż w większości neutralnie lub pozytywnie, mimo że ponad połowa ...
-
Rynek pracy: czy kryzys tnie zatrudnienie i wzmaga bezrobocie?
... chętniej korzysta w celach rekrutacyjnych z firmowej strony www i wsparcia urzędu pracy. Na portalach pracy częściej publikuje oferty branża przemysłowa. Metodologia badania: XV edycja badania Barometr Rynku Pracy została przeprowadzona przez ARC Rynek i Opinia sp. z o.o. na zlecenie Work Service. Zostało zrealizowane w dniach 21.12 ...


Elektromobilność dojrzewa. Auta elektryczne kupujemy z rozsądku, nie dla idei