-
Rząd w walce z pandemią: po co sięgać po nowe technologie?
... środki do życia. Jednocześnie państwa musiały zwiększać swoją aktywność w kanałach cyfrowych, by docierać z informacjami do jak najszerszej grupy obywateli. Nasze badania i doświadczenia z ostatnich miesięcy pozwalają spodziewać się dalszego wzrostu znaczenia nowych technologii, także po zakończeniu pandemii. Bardzo szybko i dobitnie zdał sobie ...
-
Rada nadzorcza w obliczu pandemii. Jakie realia i wyzwania?
... rocznym obrotem – mówi Dorota Snarska-Kuman. Nowe perspektywy 63 proc. respondentów badania „Rada Nadzorcza w obliczu COVID-19: kryzys, doświadczenie, nowa rzeczywistość” deklaruje, ... COVID-19. Zmienił się z kolei sposób komunikacji na każdym szczeblu firmy. Z naszego badania wynika, że 93 proc. rad nadzorczych odbywa spotkania zdalnie, a 89 proc. ...
-
Rynek pracy CEE: bezrobocie poniżej średniej i presja płacowa
... krajach Europy Środkowo-Wschodniej – Polsce, Czechach, Węgrzech i Rumunii. Przedmiotem badania była również perspektywa pracodawców, m.in. argumenty, które w nowych ... atrakcyjna oferta pracy. To podejście powoli ulega zmianie, o czym świadczą wyniki badania. Pozostaje jednak pytanie, czy w obliczu popularyzacji pracy zdalnej, otwartość pracowników na ...
-
Jak CFO w Polsce i Europie myślą o przyszłości po pandemii?
... więc więcej o 3 p.p. niż pół roku temu, gdy ten wynik był najwyższy w historii badania – deklaruje, że są bardziej optymistycznie nastawieni do perspektyw finansowych swojej ... . W przypadku Polski to odpowiednio 56 proc. i 23 proc. Analiza wyników badania w poszczególnych branżach pokazuje jednak spore różnice w poziomie optymizmu. Podczas gdy ...
-
Pandemia zmieniła zachowania konsumentów. Czy na stałe?
... zamknięcie sklepów, konieczność zachowania dystansu społecznego. Czy te nawyki przetrwają? Z badania zrealizowanego dla Rejestru Dłużników BIG InfoMonitor wynika, że jedna trzecia ... na zakup odzieży, zwłaszcza oficjalnej i usługi transportowe. Jak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie Rejestru Dłużników BIG InfoMonitor, firmy częściej niż ...
-
Millenialsi i pokolenie Z generują dla firm dodatkowe zyski. Jak o nich dbać?
... dziś. Nad tematyką tą pochyliła się w ostatnim czasie firma Citrix przy okazji badania „The Born Digital Effect”. Jego rezultaty potwierdziły, że młody narybek ... , przeprowadził badanie „The Born Digital Effect”. Składało się ono z dwóch częśći: globalnego badania opinii wśród 1000 przedstawicieli kadry zarządzającej i 2000 pracowników umysłowych w ...
-
Rekrutacja online: nie brakuje wpadek, czy przekreślają szanse na pracę?
... atrakcyjnych sektorów pod względem zatrudnienia i warunków pracy Według badania Sedlak&Sedlak, dotyczącego zarobków programistów w 2020 roku, w którym wzięło udział ... mc/brutto), programiści JavaScript to z kolei mediana 6 367 zł mc/brutto. Według badania Sedlak&Sedlak programiści mogli więcej zarobić w firmach o zagranicznym kapitale. Zarabiali od 1 ...
-
Co trzeci Polak zalicza siebie do klasy średniej
... niej Polacy, którzy zarabiają miesięcznie na rękę między 4 a 6 tys. zł - wynika z badania przeprowadzonego dla serwisu ciekaweliczby.pl na panelu Ariadna. Z tego tekstu dowiesz ... średniej? Co zrobią polscy przedsiębiorcy, gdy wzrosną ich obciążenia podatkowo-składkowe? Z badania dla serwisu ciekaweliczby.pl wynika, że 35% Polaków uważa, że należy do ...
-
Dbałość o wellbeing pracowników: opłacalna pod warunkiem
... poza zasobami finansowymi i inwestycjami jednym z największych wyzwań dla rozpoczęcia lub rozszerzenia inicjatyw wellbeingowych jest zaangażowanie i zainteresowanie pracowników (według 42% uczestników badania na całym świecie). Liderzy organizacji mogą nadawać ton kulturze i wellbeingowi; 89% badanych firm zgodziło się, że dyrektorzy HR (CHRO) są ...
-
Logistyka ostatniej mili w e-commerce wymaga działań klimatycznych
... się trendu i zwrot w stronę wielokanałowości widać także u logistyków Z globalnego badania przeprowadzonego w 2020 roku wśród kierownictwa wyższego szczebla odpowiedzialnego za ... dostaw. Uwagę do kwestii środowiskowych przywiązują także polscy konsumenci. Z badania E-commerce w Europie 2020 przeprowadzonego przez Nepa dla Postnord, wynika, ...
-
Prywatna poczta elektroniczna pracowników pełna służbowych spraw
... elektronicznej wcale nie należy do odosobnionych przypadków. Potwierdzeniem tego są badania przeprowadzone przez Grupę Progres. Okazuje się, że część pracowników nawet nie zdaje ... pl). Niektóre z nich trafiają na prywatną pocztę elektroniczną pracowników. Jak wynika z badania Grupy Progres, niemal jedna trzecia naszych rodaków (30 proc.) przyznaje ...
-
Dzień długu ekologicznego: czy obchodzą nas zmiany klimatyczne?
... przypada prawie miesiąc wcześniej niż rok temu. Oznacza to, że tempo, w jakim zużywamy naturalne zasoby mocno przyspieszyło. Wyniki naszego najnowszego badania pokazują, że transformacja klimatyczna firm jest koniecznością nie tylko dlatego, że wymuszają ją zmiany regulacyjne. 81 proc. Polaków, którzy przyznają ...
-
Magazyny w rozkwicie. Wyzwaniem grunty i zrównoważony rozwój
... badania The Future of Global Logistics Real Estate, w którym wzięto pod lupę nastroje panujące na rynku ... pod magazyny Raport JLL wskazuje również na wyzwania dla dalszego rozwoju rynku nieruchomości logistycznych. Respondenci badania wyrazili obawę, że niższa podaż gruntów przeznaczonych pod logistykę może ograniczyć dynamikę wzrostu tego sektora, ...
-
Atradius: rośnie gospodarka światowa, rosną niewypłacalności
... o 6,2 proc., równocześnie wskazując, że głównym zagrożeniem dla odbudowy nadal będą wariant Delta oraz spowolnione tempo szczepień w niektórych krajach. Jak wynika z badania Atradius Economic Research, światowy handel towarami przekroczył poziom sprzed pandemii, a 12-miesięczna średnia krocząca wzrosła w maju 2021 roku o 3,5 proc. r/r. Przewiduje ...
-
Przebranżowienie zawodowe i automatyzacja. Co na to Polacy?
... światowa średnia wyniosła tymczasem 41%. Bardzo cenne obserwacje przynoszą bardziej szczegółowe wyniki badania. Jak podaje raport, w Polsce przyspieszenia automatyzacji najczęściej dopatrują się ... telekomunikacji. Tego typu działania mogą przynosić realne zmiany. Jak pokazują badania The Network, podobne inicjatywy będą kluczowe dla wielu osób z ...
-
Co trzeci Polak nie chce szczepionki przeciwko COVID-19
... , a tych zaszczepionych dwiema – 44,89 proc. całego społeczeństwa. Województwa z najniższym poziomem zaszczepienia to obecnie podkarpackie, lubelskie, opolskie, warmińsko-mazurskie, świętokrzyskie i podlaskie. Z badania dla dla Rejestru Dłużników BIG InfoMonitor wynika, że co trzeci Polak nie zamierza się szczepić. Wydawać by się mogło, że ...
-
EY: firmy rodzinne odporne na pandemię
... odpornością na kryzysowe zawirowania - czytamy w opublikowanym prze EY komunikacie z badania "Indeks Firm Rodzinnych 2021". Polskie biznesy rodzinne nie są ... przechodzą łagodnie przez pandemię. Dlaczego? Po pierwsze: przedsiębiorczość i zwinność mają w DNA swoich rodzinnych organizacji. Po drugie, z natury dominuje tu perspektywa długoterminowa, ...
-
Opóźnione płatności problemem co trzeciej firmy
... ponad 60 dni - wynika z z badania zrealizowanego dla Rejestru Dłużników BIG InfoMonitor. Największe kłopoty ze ściąganiem należności ma handel. Z ... ze ściąganiem należności? Jakie są powody opóźnień w płatnościach? Jak wspomniano we wstępie, z badania Instytutu Keralla Research dla Rejestru Dłużników BIG InfoMonitor wynika, że największe problemy ze ...
-
Czego biznes chce od CFO? Nowe wyzwania dyrektora finansowego
... zarządczego, planowania finansowego, strategii rozwoju IT, automatyzacji procesów oraz podejścia do rozwoju kompetencji cyfrowych pracowników działów finansowych. Analizując wyniki badania w zakresie wsparcia, jakie obszar finansów jest w stanie zaoferować biznesowi u większości respondentów wyraźnie widać, że jest on oparty o analizę danych ...
-
Praca w obsłudze klienta: dominuje stres czy satysfakcja?
... pracy. 33% badanych pracowników obsługi klienta poszukuje nowej pracy. Jest to wartość zbliżona do badania „Polacy w nowym środowisku pracy”, w którym aktywne poszukiwanie nowego pracodawcy zadeklarowało 31% respondentów. Badania osób pracujących bezpośrednio z klientami pokazują, że również w tej grupie zawodowej główną motywacją do zmian ...
-
Czy w 2022 r. Polacy ograniczą wydatki na zakupy?
... ograniczanie wydatków na niektóre grupy zakupów jest całkiem pokaźna - wynika z badania zrealizowanego przez ARC Rynek i Opinia dla fintechu Mokka. Z tego tekstu ... 201-400 zł, a jedynie 1% wydaje na kosmetyki miesięcznie więcej niż 400 zł. Badania pokazują wyraźnie, że Polacy bardzo ograniczają wyjścia do restauracji i placówek kulturalnych ...
-
2/3 Polaków obchodzi Walentynki
... jednak jak wynika z badania przeprowadzonego przez Ipsos, obchodzi je aż 2/3 Polaków. Ile wydajemy na święto zakochanych? Jak je ... .: Jak Polacy obchodzą Walentynki? Jakie prezenty kupujemy na Dzień Zakochanych? Ile Polacy wydadzą na Walentynki? Z badania Ipsos wynika, że Polacy chętnie obchodzą Walentynki. Przyznaje się do tego aż 2/3 rodaków ...
-
Telefony komórkowe, czyli co kraj to obyczaj
... aktywnych urządzeń przekracza miliard urządzeń. Zdumiewać może już natomiast wynik badania przeprowadzonego wśród amerykańskich rodziców, z którego wynika, że ok. 40 ... Chińczycy – 3,2 godziny dziennie, Niemcy – 3,4, Francuzi i Argentyńczycy – 3,6. Różne języki, różne komunikatory Z tego samego badania dowiadujemy się, jak prezentują się narodowe ...
-
Bezpieczne hasło to podstawa. 1/4 Polaków nie stosuje żadnego
... nie stosuje na nich haseł. 13 proc. Polaków nie używa haseł nigdzie - wynika z badania Biura Informacji Kredytowej. Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Czy Polacy stosują hasła ... i smartfonów? Co wpływa na większe bezpieczeństwo hasła? Jak chronić swoje urządzenia? Z badania na zlecenie BIK wynika, że 56 proc. Polaków ma świadomość, jak bardzo komputery ...
-
Nie ma cyberbezpieczeństwa bez specjalistów
... zniwelowania luki w umiejętnościach do 2026 roku – mówi Sandra Wheatley, SVP Marketing, Threat Intelligence and Influencer Communications, Fortinet. Informacje o metodologii badania Fortinet Skills Gap: Badanie zostało przeprowadzone wśród ponad tysiąca dwustu decydentów specjalizujących się w obszarach IT i cyberbezpieczeństwa, z 29 różnych krajów ...
-
Rosną koszty u dystrybutorów i producentów części samochodowych
... 2022 roku. Zarówno producenci części OE (na pierwszy montaż w pojazdach) i IAM (na rynek wtórny) w większości zanotowali stabilizację lub wzrosty produkcji. Z badania, przeprowadzonego przez Stowarzyszenie Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych oraz Santander Bank Polska we współpracy z MotoFocus.pl, wynika, że ponad 70% badanych ...
-
Rynek pracy: kim są perennialsi i dlaczego są potrzebni?
... ? Na co zwracają uwagę zatrudniający oprócz umiejętności i doświadczenia zawodowego? Czym charakteryzują się perennialsi uznawani za idealnych pracowników na trudne czasy? Z badania przeprowadzonego przez portal interviewMe w ubiegłym roku wynika, że wiek kandydata ma znaczenie dla zaledwie 4% ankietowanych rekruterów i pracodawców. Jednak nie bez ...
-
Polacy źle oceniają działania rządu na rynku pracy
... rynku pracy - wynika z badania przeprowadzonego przez serwis kariery InterviewMe.pl. Oceny są jednak uzależnione od poglądów politycznych. ... na podstawie umowy o pracę (35% wskazań). Wojciech Martyński, ekspert kariery InterviewMe.pl i autor badania, komentuje jego wyniki w ten sposób: W naszym badaniu, aż 63% respondentów stwierdziło, że rząd ...
-
Cyberataki ransomware: wszyscy się boją, nie wszyscy się chronią
... pracy. O badaniu Badanie „State of Ransomware 2022” zostało przeprowadzone przez niezależną agencję badawczą Vanson Bourne w styczniu i lutym 2022 roku. W ramach badania przeprowadzono wywiady z 5600 decydentami IT w 31 krajach: USA, Kanadzie, Brazylii, Chile, Kolumbii, Meksyku, Austrii, Francji, Niemczech, Węgrzech, Wielkiej Brytanii, Włoszech ...
-
BrandZ B2B: oto najcenniejsze marki z sektora rozwiązań dla biznesu
... społecznej biznesu – tak wynika z opublikowanego 21 czerwca br. raportu firmy Kantar z badania najcenniejszych marek świata za rok 2020 – Kantar BrandZ Most Valuable ... około 5% wartości marek w całej kategorii. Najważniejsze trendy wynikające z tegorocznego badania Kantar BrandZ dla sektora Business Solutions & Technology: 9 spośród 20 najcenniejszych ...
-
Inflacja zmienia plany na wakacje 2022?
... samodzielnie przygotowywać posiłki, prawie 30% będzie odwiedzać lokalne restauracje, a co czwarty respondent będzie miał zapewnione wyżywienie w miejscu wakacyjnego pobytu. Z naszego badania wynika też, że Polacy bardzo cenią sobie niezależność. Prawie 90% z nas organizuje urlop samodzielnie. Zazwyczaj korzystamy wtedy z możliwości, jakie daje ...
-
Logistyka e-commerce pod presją
... rynku będzie jednak kosztował sporo wysiłku, ponieważ rosną oczekiwania e-konsumentów. Obsługa e-commerce branży modowej jest coraz trudniejsza, zwłaszcza w kontekście zwrotów Z badania McKinsey State of Fashion 2022 przeprowadzonego wśród dyrektorów ds. zakupów z branży modowej na całym świecie wynika, że co prawda za ...
-
Branża motoryzacyjna: automotive w Europie ciągle w tyle
... . Większość salonów nie miała w tym okresie ani jednego klienta lub finalizowano jedynie rozpoczęte już transakcje. Opublikowane w czerwcu 2020 r. wyniki badania przeprowadzonego przez KPMG i Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego jasno pokazały, jak bezwzględna była pandemia dla polskiego rynku motoryzacyjnego – wskaźnik nastrojów menedżerów ...
-
Strefy czystego transportu: jaką odegrają rolę?
... odpowiednio 45% i 22% - pokazuje badanie przeprowadzone w lipcu przez Research Collective na zlecenie Clean Air Fund (pełen raport z badania zostanie upubliczniony w połowie września). Z kolei z niedawnego badania Moto.pl i Ford na temat elektromobilności wynika, że co piąty kierowca postrzega możliwość bezproblemowego wjazdu do strefy ...
-
Rządy odcinają dostęp do Internetu. Problem dotyczy 2 mld ludzi
... 3% (2 z 72) w Burkina Faso. W pozostałych krajach wydarzyło się po razie. Jak pokazują wyniki badania - Azja to kontynent z największą cenzurą w ostatnim półroczu. Niewielki ... z incydentów wciąż trwa). Najczęstszymi przyczynami cenzury były zamieszki i protesty. Zgodnie z danymi z badania Surfshark, od 2015 roku aż 5,7 miliarda ludzi z 76 różnych ...


Elektromobilność dojrzewa. Auta elektryczne kupujemy z rozsądku, nie dla idei