-
Nie tylko transformacja cyfrowa. Jak pandemia przyspiesza rozwój firmy?
... mogą być chociażby rezultaty zrealizowanego przez Deloitte badania "Kryzys katalizatorem zmian: przyspieszenie ... przekształciło model i miejsce pracy, 18 proc. przyspieszyło transformację cyfrową, a po 17 proc. zapewnia, że zmodernizowało operacje oraz ... poprawie, podobnie myśli średnio tylko 40 proc. przedstawicieli firm o niskiej odporności. Ten ...
-
EY: firmy rodzinne odporne na pandemię
... zawirowania - czytamy w opublikowanym prze EY komunikacie z badania "Indeks Firm Rodzinnych 2021". Polskie biznesy ... wysokości 7,28 bln USD. Są trzecią, po USA i Chinach, największą siłą globalnej gospodarki, mimo spadku światowego PKB w ... i zarządów to sześćdziesięciolatkowie. Ale młodsze pokolenie (40 lat i mniej) zaczynają odgrywać coraz większą ...
-
Cyfrowe platformy usług wyrównują szanse małych sklepów
... po raz pierwszy od 20 lat, a w listopadzie przekroczył 7%. Dla porównania, NBP definiuje "stabilność cen" jako wzrost CPI o 2,5%. Dla detalistów to wielkie wyzwanie. Uwagę konsumentów coraz częściej przykuwają niskie ceny i promocje. Z październikowego badania ... . Oprócz wzrostu sprzedaży promowanych produktów (40% dla bestsellerów i 12% dla ...
-
Automotive: producenci części samochodowych zaskakują
... Producenci części samochodowych deklarują dobrą dynamikę i przewidują dalszą poprawę sytuacji Wyniki badania po II kwartale 2022 roku ponownie pokazują dobre dane o dynamice ... z poszczególnych półek cenowych może jednak ulegać stopniowej zmianie w kierunku części tańszych. 40% warsztatów jest zdania, że w tym roku wzrosło zainteresowanie częściami z ...
-
Wzrost cen uderza we wszystkie branże
... że dostęp do finansowania jeszcze się pogorszy - wynika z badania "Skaner MŚP" przeprowadzonego dla Rejestru Dłużników BIG InfoMonitor. ... Sławomir Grzelczak, Prezes BIG InfoMonitor. Blisko 40 proc. firm sektora MŚP spodziewa się, ... cios. Nie wspominając już o sytuacjach, w których kontrahenci po prostu wstrzymują płatności lub decydują się odroczyć ...
-
Co 3. były członek OFE chce prywatyzacji oszczędności na emeryturę
... badania "Polacy wobec OFE". Z odpowiedzi udzielonych przez respondentów wynika m.in., że świadomość przynależności do OFE jest ... . Najwyższy odsetek osób, które zadeklarowały spadek zaufania do systemu emerytalnego po zmianach w 2014 roku można zauważyć wśród osób między 40 a 60 rokiem życia. Czterech na dziesięciu 40-latków (41.4%) oraz co trzeci ...
-
Zachowania konsumentów: na celowniku marki własne
... badania „Private Brands Mini Report”, z którego wyraźnie wynika, że marki własne cieszą się coraz większą popularnością kupujących. Grono polskich gospodarstw domowych, które minimum raz w roku sięgają po ... wartość w całej sprzedaży osiągają w Lidlu, ALDI i Biedronce (wszędzie powyżej 40 proc.). Prowadzona przez GfK cykliczna analiza motywacji i ...
-
Usługi i budownictwo najbardziej potrzebują windykacji
... badania "Przydatność firm windykacyjnych dla gospodarki", przeprowadzonego przez IMAS International na zlecenie Kaczmarski ... . Znajduje to obiektywne odzwierciedlenie w badaniu „Relacje między kontrahentami po zleceniu windykacji”, jakie przeprowadziliśmy w 2021 roku. Blisko 40 procent przedsiębiorstw, które zdecydowały się na windykację polubowną ...
-
EY: firmy rodzinne rozwijają się szybciej niż gospodarka
... odnotowany podczas ostatniego, zrealizowanego przed dwoma laty badania. Do jakich jeszcze wniosków prowadzi opracowanie? Z tego ... w sektorze produkcyjnym, co wskazuje na jego odrodzenie po latach kryzysu gospodarczego. Co ważne, są one najczęściej ... przedstawiciel młodszego pokolenia rodziny (osoba w wieku 40 lat lub mniej). Jak wskazuje Indeks ...
-
Rozwój zawodowy albo zmiana pracy?
... firmy pracowników. Tak w dużym skrócie można podsumować wyniki badania zrealizowanego przez GoodHabitz, które wyraźnie pokazuje, że ... pracy przytaczanych od lat przez Polaków, wymieniane tuż po dążeniu do wyższych zarobków. Odpowiedzi pracowników ... (46%), efektywna komunikacja w organizacji (41%) i rozwój osobisty (40%). Te wyniki to także dowód na ...
-
Reklama w internecie, telewizji i w radio. Branża handlowa najaktywniejsza
... badania gemiusAdReal. Opracowanie ... której Share of Voice we wszystkich kontaktach reklamowych online w maju wyniósł 40,6%. Średni czas kontaktu dla tej branży wyniósł 10,21 sekundy, ... estymowane na podstawie cenników wydawców, gdzie wszystkie aktywności liczone były po stawce CPM (Cost per mile). Wyliczane są dla aktywności display, na platformach ...
-
Inflacja wciąż problemem Polaków, ale nastroje lepsze
... , w czerwcu ich nastroje się poprawiły - wynika z cyklicznego badania Ipsos. Główny Urząd Statystyczny podał ... większymi optymistami, jeśli chodzi o dynamikę wzrostu cen. W czerwcu po raz pierwszy od początku kryzysu inflacyjnego ... miesiąc temu i także wskazują na poprawę nastrojów. 40% badanych ocenia, że ich sytuacja materialna pogorszyła się w ...
-
Co generuje największe ryzyko w biznesie? Zmiany cen w TOP 10
... - wynika z opracowanego przez Aon „Globalnego badania zarządzania ryzykiem 2023”. Jednocześnie okazuje się, ... w organizacji odpowiedni plan działania. Co więcej, ponad 40% z nich jest w całości lub częściowo ubezpieczalnych ... kryteriach ryzyka pokrywa się tylko połowa. Na świecie po raz kolejny na 1. miejscu w rankingu znalazły się cyberataki, ...
-
Rynek pracy spowolnił, ale ofert pracy nie brakowało
... / e-Commerce / nowe media (51%) oraz pracownicy call center (40%). Pracownicy fizyczni niezmiennie w TOP3 Niezmiennie od lat ... obrazują to liczby – w ciągu roku od prowadzonego badania pracę zmieniło aż 62% badanych przedstawicieli najmłodszego ... . Festiwal ten będzie kontynuował swoją misję – po poprzednich udanych edycjach – także w 2024 roku, w ...
-
Reklama w internecie, telewizji i w radio: Media Expert nie daje o sobie zapomnieć
... badania gemiusAdReal - opracowania, które rzuca światło na ... of Voice we wszystkich kontaktach reklamowych online w grudniu wyniósł 40,7%. Średni czas kontaktu dla tej branży wyniósł 10,11 sekundy, ... estymowane na podstawie cenników wydawców, gdzie wszystkie aktywności liczone były po stawce CPM (Cost per mile). Wyliczane są dla aktywności display, na ...
-
Zadłużenie Polaków: babcia edukuje wnuczka, a wnuczek babcię
... w której Polacy mają ciągle jeszcze spore zaległości. Badania firmy KRUK* dowodzą, że co czwarty ... respondentów. Następnie uplasowali się bliscy, do których po pomoc zgłosiłoby się 35 proc. respondentów ... osoba zajrzy do sieci. Zdecydowana większość z nich wiedzy poszuka u bliskich – 40 proc. respondentów. To jasno pokazuje, że warto rozmawiać ...
-
10 najlepiej i najgorzej ocenionych zawodów 2024
... partii politycznej i poseł na Sejm - wynika z 4. edycji badania "Ranking prestiżu zawodów i specjalności" zrealizowanego przez agencję ... zawód księgowego? Czwarta edycja rankingu objęła 40 kategorii. Jak co roku, respondenci odpowiadali na ... okazać się sygnały dotyczące możliwych reform w sądownictwie po ostatniej zmiany władzy. Ciekawy jest również ...
-
Problemy finansowe Polaków: rosną koszty życia i ubóstwo
... ze zrealizowanego dla Rejestru Dłużników BIG InfoMonitor badania "Kondycja domowych budżetów Polaków". Pozostawanie w ... , ma również wpływ poziom wykształcenia. Osoby po studiach wyższych znacznie rzadziej zgłaszają problemy finansowe (32 ... Na skutek wzrostu kosztów życia około 40 proc. Polaków wydaje mniej na imprezy rozrywkowo-kulturalne (np. kino ...
-
Zasady cyberbezpieczeństwa dezorganizują pracę i są bezsensowne
... im pracę, a inne są po prostu bezsensowne. Z ... badania „Cyberportret polskiego biznesu. Bezpieczeństwo cyfrowe oczami ekspertów i pracowników” przygotowanego przez ESET i DAGMA Bezpieczeństwo IT. Niemal co drugi pracownik przyznaje, że zdarza mu się rozmawiać o głośnych przypadkach cyberataków (np. na banki, operatorów telekomunikacyjnych), ponad 40 ...
-
Czy Internet zabija świat kultury?
... 40 - 59 lat i tylko 1 % osób powyżej 59 roku życia. Biorąc pod więc pod uwagę również niski procent korzystania z ‘oficjalnych’ treści kultury, wyniki można przyjąć, że zdecydowana większość Polaków po ... jest zapewne oglądanie telewizji, którą na potrzeby tego badania wyłączyliśmy z kategorii formalnego obiegu treści. Natomiast jedna czwarta ...
-
Transformacja cyfrowa: polskie firmy w awangardzie
... o standardowym poziomie rozwoju technologicznego większą uwagę przywiązują do wydajności (48 proc. vs. 40 proc.) i redukcji kosztów (44 proc. vs. 20 proc.). Porównując liderów ... (11 proc.) oraz wdrażanie rozwiązań BizTech i klientocentryczność (po 10 proc.). Pora na kompetencje miękkie W wynikach badania przeprowadzonego przez Deloitte wyróżnia się ...
-
Przestępstwa gospodarcze - raport 2011
... badania niespełna połowa organizacji na świecie postrzega cyberprzestępców jako osoby pochodzące z zewnątrz organizacji, a 42% z wewnątrz firmy. Jako źródło zagrożeń wewnętrznych najwięcej respondentów wskazało dział IT (po ... działania podjęło już 40% organizacji. Informacje o badaniu Szóstą edycję badania przestępczości gospodarczej „Global Economic ...
-
Na jakim etapie znajduje się informatyzacja służby zdrowia?
... badania zaproszono przedstawicieli 100 szpitali klinicznych, wojewódzkich, powiatowych, gminnych, miejskich oraz placówek prywatnych. W większości placówek medycznych (55%), biorących udział w badaniu, liczba łóżek wahała się między 101 a 300. W niemal 40 ...
-
Wakacje 2016 z efektem 500+
... SW Research. – Jednak ciekawe wnioski nasuwają się po przeanalizowaniu innych odpowiedzi badanych, zwłaszcza ... 60 proc. turystów spędza wakacje w standardzie 4-5*. Jak pokazują badania SW Research i Travelplanet.pl Grecję jako ... Radosław Damasiewicz. – Za granicą taki standard wybierało 40 proc. turystów. Jeszcze większy rozdźwięk dotyczy wyżywienia: ...
-
Polskie przedsiębiorstwa coraz bardziej dojrzałe zakupowo
... nacisk na elastyczność zakupów względem zmienności środowiska zewnętrznego – zarówno po stronie popytu konsumenckiego na wytwarzany produkt, jak i podaży jego ... badania KPMG (‘Harnessing the Power of Procurement’), zaledwie 27% zarządzających spółkami postrzega zakupy jako źródło wartości dodanej dla organizacji, a tylko 40% interesariuszy wspólnie ...
-
Monitor Rynku Pracy IV kw. 2017 r.
... Po noworoczne nagrody najchętniej ustawia się kadra zarządzająca Pracodawcy powinni mieć świadomość, że ruchów w zakresie wynagrodzenia oczekuje od nich więcej niż co trzeci pracownik. Z badania ... 64 lat (46%), mieszkańcy zachodnich regionów (40%), miast o populacji od 50 do 200 tysięcy ludzi (40%) i wsi w obrębie dużych aglomeracji (36%). O zmianie ...
-
Monitor Rynku Pracy II kw. 2018 r.
... , licząc łącznie silne i umiarkowane obawy, tylko raz w historii badania był niższy. Nastroje pracowników korespondują z twardymi danymi ... formę świadczenia polscy pracownicy wskazują tzw. trzynastki (40%), wczasy pod gruszą, czyli dopłaty do ... spotkania poza stałym miejscem pracy czy po prostu praca „w terenie” oznaczają konieczność wykonywania ...
-
Polacy boją się o zdrowie rodziny najbardziej w Europie
... spadki indeksu niepokoju. Największe Polska i Irlandia – po 18 p.p. oraz Francja – 14 p.p. – mówi Michał Tokarski, partner, lider sektora dóbr konsumenckich w Polsce, Deloitte. Obecnie najwyższy poziom niepokoju związanego z pandemią jest w Indiach - 40 proc. Najniższy, tak jest zresztą od początku badania - w Niemczech (-30 proc.). Martwimy się ...
-
Usługa powszechna z GSM4F 2008
... oraz tzw. wdzwanianego dostępu do Internetu. Badania wykazały, że wiele funkcji i usług oferowanych standardowo ... po nadaniu/odebraniu faksu. Regulacje krajowe nie określają wartości wskaźnika skuteczności transmisji faksowej i formalnie można uznać, że usługa jest realizowana. Niemniej osiągniętych wartości skuteczności transmisji faksowej: 40 ...
-
Oszczędzanie na emeryturę według Polaków
... obecnie około 4 osoby. Jeśli obecny trend demograficzny się utrzyma, za 30 - 40 lat liczba ta spadnie do maksymalnie 2. Publiczne systemy ubezpieczeń społecznych ... Jego efekt jest najsilniej widoczny po 30. roku oszczędzania – podkreśla Dariusz Kazalski. Najważniejsze wnioski z badania –podsumowanie Zdecydowana większość ankietowanych słyszała o ...
-
Portale randkowe: jak Polacy znajdują miłość?
... jest gotowe, aby przenieść wirtualną znajomość do świata rzeczywistego, a blisko 40% robi to już po kilku, kilkunastu wymienionych wiadomościach. Jednocześnie uwagę zwraca fakt, że ... , a 45% ma nadzieję na znalezienie choćby przyjaźni. Według wyników badania nawiązywanie relacji po 40-tce nie jest proste: 75% respondentów twierdzi, że pomimo ...
-
Czy promocje i wyprzedaże faktycznie działają?
... 2%. Zdecydowanie największą popularnością cieszyły się wyprzedaże posezonowe, w których wzięło udział 40% badanych. Wprawdzie konsumenci cyfrowi dostęp ... własnych mieszkań. Brytyjczycy kupują po kilka egzemplarzy tego samego produktu ... badania zrealizowanego na reprezentatywnej próbie 303 osób metodą CAWI w grudniu 2016 roku. Respondentami badania ...
-
Jak zatrzymać niekontrolowane odejścia z pracy?
... na konieczność optymalizacji kosztów pracy. Można przyjąć, że po czasach turbulencji z utrzymaniem pracowników, co zwykle istotnie ... 40% firm zamierza w ciągu najbliższych 12 miesięcy nadal dostosowywać poziom wynagrodzenia w swoich organizacjach do specyfiki branży i lokalnego rynku. Oznacza to wzrost aż o 9 p.p. w porównaniu z edycją badania ...
-
Usługi w chmurze = cyberbezpieczeństwo + ciągłość procesów biznesowych
... . Pozostali (aż 40 ... badania. W 2019 roku 64% respondentów zadeklarowało dojrzałość zabezpieczeń na poziomie dostatecznym w większości analizowanych obszarów, natomiast 11% w każdym z analizowanych obszarów. Z perspektywy doświadczeń KPMG w Polsce z realizowanych audytów bezpieczeństwa, wydaje się, że tak wysoka samoocena, może niestety po ...
-
Influencer marketing 2022: czy influencerzy nadal sprzedają?
... promują produkty i usługi? Rynek influencer marketingu wrócił już do normalności po pandemii, a marketerzy planują w 2022 r. zwiększać wydatki na tę ... Spadki wydatków zapowiada 6,3% reklamodawców. Dominują zatem silne deklaracje wzrostowe. Aż 40% uczestników badania uważa, że pandemia przyspieszyła digitalizację usług influencerskich i do 2025 ...