-
Polskie przedsiębiorstwa coraz bardziej dojrzałe zakupowo
... nacisk na elastyczność zakupów względem zmienności środowiska zewnętrznego – zarówno po stronie popytu konsumenckiego na wytwarzany produkt, jak i podaży jego ... badania KPMG (‘Harnessing the Power of Procurement’), zaledwie 27% zarządzających spółkami postrzega zakupy jako źródło wartości dodanej dla organizacji, a tylko 40% interesariuszy wspólnie ...
-
Monitor Rynku Pracy IV kw. 2017 r.
... Po noworoczne nagrody najchętniej ustawia się kadra zarządzająca Pracodawcy powinni mieć świadomość, że ruchów w zakresie wynagrodzenia oczekuje od nich więcej niż co trzeci pracownik. Z badania ... 64 lat (46%), mieszkańcy zachodnich regionów (40%), miast o populacji od 50 do 200 tysięcy ludzi (40%) i wsi w obrębie dużych aglomeracji (36%). O zmianie ...
-
Monitor Rynku Pracy II kw. 2018 r.
... , licząc łącznie silne i umiarkowane obawy, tylko raz w historii badania był niższy. Nastroje pracowników korespondują z twardymi danymi ... formę świadczenia polscy pracownicy wskazują tzw. trzynastki (40%), wczasy pod gruszą, czyli dopłaty do ... spotkania poza stałym miejscem pracy czy po prostu praca „w terenie” oznaczają konieczność wykonywania ...
-
Polacy boją się o zdrowie rodziny najbardziej w Europie
... spadki indeksu niepokoju. Największe Polska i Irlandia – po 18 p.p. oraz Francja – 14 p.p. – mówi Michał Tokarski, partner, lider sektora dóbr konsumenckich w Polsce, Deloitte. Obecnie najwyższy poziom niepokoju związanego z pandemią jest w Indiach - 40 proc. Najniższy, tak jest zresztą od początku badania - w Niemczech (-30 proc.). Martwimy się ...
-
Usługa powszechna z GSM4F 2008
... oraz tzw. wdzwanianego dostępu do Internetu. Badania wykazały, że wiele funkcji i usług oferowanych standardowo ... po nadaniu/odebraniu faksu. Regulacje krajowe nie określają wartości wskaźnika skuteczności transmisji faksowej i formalnie można uznać, że usługa jest realizowana. Niemniej osiągniętych wartości skuteczności transmisji faksowej: 40 ...
-
Oszczędzanie na emeryturę według Polaków
... obecnie około 4 osoby. Jeśli obecny trend demograficzny się utrzyma, za 30 - 40 lat liczba ta spadnie do maksymalnie 2. Publiczne systemy ubezpieczeń społecznych ... Jego efekt jest najsilniej widoczny po 30. roku oszczędzania – podkreśla Dariusz Kazalski. Najważniejsze wnioski z badania –podsumowanie Zdecydowana większość ankietowanych słyszała o ...
-
Portale randkowe: jak Polacy znajdują miłość?
... jest gotowe, aby przenieść wirtualną znajomość do świata rzeczywistego, a blisko 40% robi to już po kilku, kilkunastu wymienionych wiadomościach. Jednocześnie uwagę zwraca fakt, że ... , a 45% ma nadzieję na znalezienie choćby przyjaźni. Według wyników badania nawiązywanie relacji po 40-tce nie jest proste: 75% respondentów twierdzi, że pomimo ...
-
Czy promocje i wyprzedaże faktycznie działają?
... 2%. Zdecydowanie największą popularnością cieszyły się wyprzedaże posezonowe, w których wzięło udział 40% badanych. Wprawdzie konsumenci cyfrowi dostęp ... własnych mieszkań. Brytyjczycy kupują po kilka egzemplarzy tego samego produktu ... badania zrealizowanego na reprezentatywnej próbie 303 osób metodą CAWI w grudniu 2016 roku. Respondentami badania ...
-
Jak zatrzymać niekontrolowane odejścia z pracy?
... na konieczność optymalizacji kosztów pracy. Można przyjąć, że po czasach turbulencji z utrzymaniem pracowników, co zwykle istotnie ... 40% firm zamierza w ciągu najbliższych 12 miesięcy nadal dostosowywać poziom wynagrodzenia w swoich organizacjach do specyfiki branży i lokalnego rynku. Oznacza to wzrost aż o 9 p.p. w porównaniu z edycją badania ...
-
Usługi w chmurze = cyberbezpieczeństwo + ciągłość procesów biznesowych
... . Pozostali (aż 40 ... badania. W 2019 roku 64% respondentów zadeklarowało dojrzałość zabezpieczeń na poziomie dostatecznym w większości analizowanych obszarów, natomiast 11% w każdym z analizowanych obszarów. Z perspektywy doświadczeń KPMG w Polsce z realizowanych audytów bezpieczeństwa, wydaje się, że tak wysoka samoocena, może niestety po ...
-
Influencer marketing 2022: czy influencerzy nadal sprzedają?
... promują produkty i usługi? Rynek influencer marketingu wrócił już do normalności po pandemii, a marketerzy planują w 2022 r. zwiększać wydatki na tę ... Spadki wydatków zapowiada 6,3% reklamodawców. Dominują zatem silne deklaracje wzrostowe. Aż 40% uczestników badania uważa, że pandemia przyspieszyła digitalizację usług influencerskich i do 2025 ...
-
Jak pokolenie Z konsumuje media społecznościowe?
... po którą sięga zaledwie 12 proc. (po wydania elektroniczne 18 proc.). Generacja Z, korzystając z mediów społecznościowych na szeroką skalę, ma przy tym problem z weryfikacją publikowanych tam treści. Ponad połowa uczestników badania (56 proc.) uznaje za wiarygodne po ... się w głos bliskich i rodziców, niż rówieśników (kolejno 58 i 40 proc.). Tuż za ...
-
Świadczenia medyczne dla pracowników: słaba efektywność
... medycznymi, a programami ochrony zdrowia. Te pierwsze odpowiadają na problemy po ich wystąpieniu, podczas gdy celem drugich jest minimalizowanie lub unikanie potencjalnych chorób ... zdrowia, programy „work-life balance”, czy okresowe badania wykrywalności raka. Co zaskakujące, aż ponad 40% firm w żaden sposób nie analizuje stopnia wykorzystania przez ...
-
Przewlekłe choroby układu oddechowego w Polsce
... 40. roku życia. Był to jedyny ośrodek na terenie Europy Środkowo-Wschodniej w grupie 20 krajów objętych tym międzynarodowym badaniem, a wyniki badania zostały opublikowane w prestiżowym piśmie LANCET 2007. Wymienione badania ... wydłużenie czasu nierozpoznanej astmy oskrzelowej u dzieci - po 6 latach średni czas trwania niezdiagnozowanej choroby ...
-
Długi weekend majowy 2014 najchętniej na pikniku
... W przypadku deficytu gotówki, Polacy sięgną po pożyczkę u rodziny (5%) lub w firmie pożyczkowej (4%). Mniej chętnie ... przyjaciół. Nie dziwi więc fakt, że 40% ankietowanych wybiera udział w piknikach rodzinnych. Cenimy również zawody i ... badania obejmuje również nadzieje i obawy związane z oceną własnej sytuacji finansowej. Tegoroczna edycja badania ...
-
Rynek poligraficzny w Polsce 2014
... badaniem. Z naszego badania wynika, że eksportowana jest cała gama produktów i usług poligraficznych - od standardowych produktów, takich jak książki, broszury, ulotki, kalendarze czy banery, po ... lub bardzo złą zmniejszył się o blisko połowę (21%, rok temu - 40%). Tradycyjne najbardziej zadowolone z koniunktury na polskim rynku poligraficznym są ...
-
Kapitał obrotowy 2013
... oraz monitorowanie wskaźników należności, zobowiązań i zapasów (po 88%). Poprawa płynności i struktury bilansu ... z cennego źródła informacji, jakim jest cykl konwersji gotówki Wyniki badania wskazują, że o ile wysokość kapitału obrotowego jest ... . Jak wynika z udzielonych odpowiedzi, aż 40% respondentów reprezentujących badane spółki nie wiedziało, ile ...
-
Rozwój demograficzny Polski 2014
... stanowiły 35%, a w 2000 r. – 25%). Wzrósł także poziom wykształcenia wśród mężczyzn: w 2013 r. – ponad 40% spośród nich legitymowało się wykształceniem średnim (w 1990 r. – 28%, w 2000 r. – ... także udział kobiet wykonujących specjalne badania profilaktyczne. Migracje zagraniczne ludności Po obserwowanym w latach 2007-2010 spadku liczby emigracji na ...
-
Partie polityczne w Polsce 2014
... po pomoc wskazało w obydwu latach po 27 partii. Przygotowywaniem projektów aktów prawnych zajmowało się w 2014 r. 13 partii politycznych, zaś w 2012 r. - 11, co było najrzadziej deklarowaną formą działania. ROZMIESZCZENIE TERYTORIALNE, ZASIĘG DZIAŁANIA ORAZ STRUKTURY ORGANIZACYJNE Większość partii – 40 ... GUS. W wyniku realizacji badania oraz przy ...
-
Jak kupować innowacje?
... po stronie ich klientów. Pozyskiwanie innowacji może zwiększać sprzedaż produktów lub usług poprzez poprawę ich parametrów użytkowych czy np. uzupełnienie niszy, która powstała na rynku. Niemal 3 na 10 dostawców przepytanych na potrzeby badania ... prototypu, wskazywana jest przez ok. 40% zarządzających funkcją zakupów analizowanych przedsiębiorstw w ...
-
Barometr EFL: kondycja finansowa MSP II kw. 2019
... prognoza PKB dla Polski z zapowiadanego poziomu 3,7 do 4,3 proc. Ponadto, już po pierwszym kwartale widzimy, że polski przemysł wykazuje się znaczącą odpornością na ... się wzrostu sprzedaży. Okazał się o jednym z trzech najwyższych wskazań w całej historii badania - wyniósł 40 proc., co oznacza, że był niemal dwa razy wyższy od tego z I kwartału ...
-
Pandemia zmieniła podejście do internetu i oszczędności
... . badanych zaprzecza, że towarzyszą im te emocje. Natomiast blisko 40 proc. ankietowanych deklaruje złość, a podobny odsetek (42 proc.) ... badania pokazują również, że wśród osób pracujących zdalnie ponad jedna trzecia chciałaby utrzymać taką formę, zaś niemal połowa – pracować w ten sposób, ale w ograniczonym zakresie. Może to wynikać z tego, że po ...
-
Euro w Polsce: zapomniany temat?
... do strefy euro nie jest obecnie popularny. Myślę, że po części jest to wina braku działań informacyjnych i edukacyjnych. W ramach projektu ... 40% badanych chce, aby Polska rozpoczęła przygotowania do wejścia do strefy euro, a to blisko 10 pp. więcej niż miało to miejsce w przypadku propozycji przyjęcia euro już za kilka lat. Autorzy koncepcji badania ...
-
Internet mobilny w Polsce 2010
... od internetu stacjonarnego, w przeciwieństwie do młodych respondentów, którzy mówią po prostu „internet”, często zdziwieni prośbą o dookreślenie jego rodzaju. Dla nich ... poczucie uwiązania? Niezwykle interesujące okazały się wyniki badania związane ze zmianą jakościową życia mobilnych. Prawie 40% respondentów jako korzyść wymieniło lepszy kontakt ze ...
-
Zakupy w sieci opłacane przelewami online
... i Usług Płatniczych PayU SA. – Od razu po dokonaniu płatności informujemy o tym sprzedawcę, który wysyła zamówiony towar. Z przeprowadzonego przez nas badania wynika, że aż 3/4 użytkowników ... doświadczenie w e-zakupach mają kupujący, tym więcej zalet tego rozwiązania dostrzegają. 40 proc. osób, które wzięły udział w badaniu, wydaje rocznie od 500 do ...
-
Rozwój demograficzny Polski 2012
... małżeństw zmniejsza się już czwarty rok z kolei (po wzroście w latach 2005-2008). Niekorzystna tendencja ... w 2000 r. Mężczyźni także są lepiej wykształceni; w 2011 r. – ponad 40% spośród nowożeńców legitymowało się wykształceniem średnim (w 1990 r. – 28%, ... - prowadzeniu zdrowego stylu życia. Wyniki badania stanu zdrowia ludności z 2009 roku wskazują, ...
-
Tajemniczy klient: sklepy odzieżowe
... badania, kobiety stanowiły 72,2% osób zaangażowanych w projekt, panowie – 27,8%. W zdecydowanej większości były to osoby w wieku od 31 do 40 lat (64,8%) oraz 25-30 lat (19,1%). Pod lupę wzięto najpopularniejsze marki, których sklepy najczęściej znajdują się w centrach handlowych: Po ...
-
Działy IT stawiają na sztuczną inteligencję i sieć intuicyjną
... W dążeniach do maksymalizacji wartości biznesu badane przedsiębiorstwa sięgają po rozwiązania z zakresu sieci intuicyjnej oraz ... jak najlepsza odpowiedź na potrzeby biznesu. Prawie 40% liderów IT wskazało maksymalizację wartości ... liście czynników wzbudzających obawy uczestników badania. W ciągu najbliższych dwóch lat, 72% respondentów planuje ...
-
Zachowania konsumentów inne niż przed pandemią. Co się zmieniło?
... wzrost konsumpcji streamingu video online, a także gier. W czwartej fali badania pod koniec maja telewizja i portale horyzontalne coraz rzadziej są ... po koronawirusie, częściej są także gotowi zostać przy nowych nawykach i umiejętnościach zdobytych w trakcie pandemii. Aż 40% planuje pozostać przy nawyku samodzielnego gotowania w domu a 34% chce po ...
-
Podnoszenie kwalifikacji: przykry obowiązek czy przyjemność?
... 20% i 22%) oraz ułatwiać sobie wykonywanie zawodowych obowiązków (po 18%). Dla kobiet najsilniejszym motywatorem jest jednak chęć zachowania ... form rozwojowych (21%). W domu mężczyznom w nauce przeszkadzają domowe obowiązki (40%). W ramach badania pracownicy zostali poproszeni o dokonanie oceny stwierdzeń dotyczących form nauki. Najwyżej ocenili ...
-
Rośnie optymizm branży private equity. Widać nadzieje na inwestycje?
... to delikatny spadek w stosunku do 71 proc. z ostatniego badania. Eksperci Deloitte wskazują jednocześnie, że 40 proc. dokonujących transakcji chętniej zwraca się do funduszy ... to w ramach przyjętej polityki inwestycyjnej (47 proc.), czy też jako usprawnienia już po sfinalizowaniu transakcji (19 proc.). Te wartości nie uległy większym zmianom ...
-
Nadchodzi jawność wynagrodzeń. Czy jesteśmy gotowi?
... rekrutacji chętniej, jeśli taki benefit wystąpiłby w ofercie. Taką samą decyzję deklaruje 40% mężczyzn. Wyraźnie wpłynęłoby to na aplikacje od najmłodszych specjalistów i specjalistek. ... zaproszeni na rozmowę. Nasze badania wskazują jednak jasno, że decyzja o otwartości w tym zakresie pracodawcy się po prostu opłaca. 77% badanych dobrze ocenia ...
-
Czy Polacy nadal oczekują podwyżki wynagrodzeń?
... według danych Eurostatu poświęcają jej średnio 40,4 godz. tygodniowo. Są jednocześnie zapobiegliwi, co potwierdzają też wyniki naszego tegorocznego badania „Jak dorabiają Polacy”. Wynika z niego, ... przy tym wraz z wiekiem. Wzrostu wynagrodzenia spodziewa się 32 proc. osób o po 50-tce, w przypadku pracowników, którzy nie przekroczyli 24 roku życia ...
-
10 zaskakujących trendów w polskiej gastronomii
... dostawców oraz ekonomistów. Zapraszam do odkryć – mówi inicjatorka badania Agnieszka Małkiewicz. Część 1 - ZJAWISKA Oto cała prawda o polskiej ... (27 proc. gości) lub tyle samo co w ubiegłym roku (40 proc.). Jednocześnie 62 proc. gości ma oko ... jej twórcy powinni więc ambitnie prężyć pierś po wyróżnienia i walczyć o nie. Menu – majstersztyk. Goście ...
-
Internet i komputery w Polsce - raport 2005
... 58%, 40% i 34% ... po wypełnieniu (względnie wypełnienie formularzy on-line na stronie internetowej), aż do uiszczenia wymaganych opłat i otrzymania oficjalnego pozwolenia, zaświadczenia, decyzji lub innego dokumentu, o który dana osoba występuje. Ta ostatnia forma nie jest jeszcze dostępna dla obywateli i dlatego nie była przedmiotem badania ...