-
Czy wprowadzenie euro w Polsce ciągle nas dzieli?
... w jakim stopniu kwestia ta dzieli polskie społeczeństwo. Oto wyniki badania zrealizowanego na panelu badawczym Ariadna. Z tego tekstu dowiesz się ... Maison. Badanie zostało przeprowadzone dla WEI – Warsaw Enterprise Institute na potrzeby konferencji „Złote lata. Przyszłość pieniądza w Polsce”. Nota metodologiczna: Badanie przeprowadzone na ...
-
Wydatki wielkanocne wpędzają w długi?
... święta pogłębiają długi? Jak Polacy rozwiązują problemy finansowe? Jak wynika z badania, 43 proc. Polaków ostrożnie planuje wydatki świąteczne i stara się oszczędzać ... Anna Woźniak. Choć Polacy wykazują ostrożność w zarządzaniu domowym budżetem, wyniki badania wskazują na potrzebę zwiększenia świadomości w zakresie dostępnych metod wsparcia. Wiedza ...
-
3/4 Polaków planuje wyjazd na wakacje 2025
... szczędząc przy tym większych wydatków – w końcu wakacje są raz w roku). Wyniki badania „International Travel Confidence Index 2025” pokazują, że Polacy ... odpowiedzialność. O badaniu Badanie „International Travel Confidence Index 2025” zostało przeprowadzone na zlecenie Allianz Partners przez OpinionWay na grupie 9 300 osób z 9 europejskich ...
-
Polacy lekceważą zagrożenia w sieci - 97% akceptuje politykę prywatności bez czytania
... zagrożeniach, a bagatelizowanie codziennego ryzyka i automatyzm w zachowaniu online. Skala naruszeń prywatności danych w Polsce Z badania wynika, że co czwarty Polak doświadczył naruszenia prywatności danych. Ponad połowa z nas (56 ... nie wyrazili zgody – mówi dr Paweł Stobiecki. [1] Badanie Huawei CBG Polska przeprowadzone metodą CAWI na ...
-
Konsumenci wybrali: Amazon, Snapchat i TikTok potrafią robić reklamy
... gotowość konsumentów do oglądania reklam Po raz pierwszy w historii tego badania ponad połowa badanych osób (57%) stwierdziła, że ogólnie jest otwarta na reklamę ... następujące elementy: a) Badanie sondażowe z udziałem 21 300 konsumentów w wieku 16–65 lat, przeprowadzone na 30 rynkach w okresie od 8 maja do 5 sierpnia 2025 r. i obejmujące prawie ...
Tematy: reklama, działania marketingowe, marketing, social media, Amazon, Snapchat, TikTok, Prime Video, YouTube, Instagram, Google, Netflix -
Jesienny ranking witryn
... , serwis radia RMF FM, Radia Zet i Rzeczpospolita. Statystyczny polski internauta najczęściej korzysta z Onetu, Wirtualnej Polski, Gazety.pl, Interii i RMF FM. Badania wykonano w grupie osób korzystających z internetu przynajmniej raz w miesiącu. W przeprowadzonym badaniu internauci stanowią 20,3%, co w przeliczeniu na populację - w wieku 15 lat ...
Tematy: serwisy internetowe -
Dlaczego prostytucja?
... podwyższyć swój standard życia" - komentuje prof. Zbigniew Izdebski, autor badania. Informacje o badaniu: Badanie Z. Izdebskiego, "Zachowania seksualne i wiedza na temat ... zarówno w agencjach towarzyskich, klubach, jak i na "ulicy". Wywiady były przeprowadzone przez przeszkolonych w tym celu streetworkerów z oranizacji TADA i PARASOL. W celu ...
Tematy: prostytucja -
Internet w Polsce - XI 2003
... nieodpłatnie lub płatnie wszystkim użytkownikom różnorodne zasoby, treści, na wybrane tematy, które są regularnie aktualizowane. Przedstawione powyżej wyniki pochodzą z ciągłego badania Interbus zrealizowanego w miesiącu listopad 2003 roku przez TNS OBOP na reprezentatywnej próbie mieszkańców Polski powyżej 15 roku życia. Zrealizowano 1005 ...
Tematy: badania internautów, polski internet -
Inwestorzy bardziej optymistyczni
... 100,9. Indeks Działalności Rządu (GPIndex) z przełomu listopada i grudnia wyniósł 79,7. W poprzednich falach badania wyniósł on odpowiednio: wrześniu z 66,3, w maju 66,0 a w lutym 70,3. ... z poprawy klimatu gospodarczego. Z drugiej strony podobne sondaże przeprowadzone wśród rodzimych firm, wykazują obawę przed potencjalnym zróżnicowaniem ...
-
Jaki jest polski konsument
... postaw konsumenckich przeprowadzone przez CBOS na zlecenie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Dotychczasowe analizy zachowań konsumenckich wykonywane były wyłącznie na zamówienie prywatnych przedsiębiorców i służyły celom komercyjnym. Badanie ankietowe, które w grudniu 2003 r. na zlecenie UOKiK wykonało Centrum Badania Opinii Społecznej ...
-
Internet w Polsce - I kw. 2004
... badania TNS Interbus, przeprowadzonego przez TNS OBOP, najbardziej znanym portalem wśród internautów jest Onet.pl (www ... różnorodne zasoby, treści, na wybrane tematy, które są regularnie aktualizowane. Przedstawione powyżej wyniki pochodzą z ciągłego badania TNS Interbus zrealizowanego w okresie od stycznia do marca 2004 roku przez TNS OBOP na ...
-
Inwestycyjny optymizm
... Izby Handlowej (BPCC), potwierdza pozytywny trend odnośnie poprawy warunków prowadzenia działalności gospodarczej w Polsce. W trakcie obecnej, piątej już fali badania Indeks Otoczenia Biznesowego (BE INDEX), monitorujący nastroje inwestorów zagranicznych odnośnie warunków inwestycyjnych w Polsce w perspektywie najbliższych 6 miesięcy, wyniósł 125 ...
Tematy: -
Udany debiut Heyah
... telefonii komórkowej nowa marka Heyah jest już rozpoznawana przez ponad połowę dorosłych Polaków (51%) - wynika z badania TNS Telecoms Indem, przeprowadzonego w kwietniu 2004 roku przez TNS OBOP. Z badania wynika również, że markę Heyah znają przede wszystkim ludzie młodzi. W grupie osób w wieku 15 – 29 ...
-
Pornograficzny spam powraca
... ilość spamu oferującego zakup środków farmaceutycznych przez internet odpowiedział Pfizer, producent Viagry. Firma rozpoczęła aktywną kampanię przeciwko spamerom. Ostatnie badania przeprowadzone przez producenta wykazały bowiem, że aż 25 proc. spośród ankietowanych mężczyzn wierzyło, że oferty sprzedaży Viagry, które otrzymują pocztą elektroniczną ...
-
Olimpiada online w liczbach
... ruch w dniach 13-29 sierpnia: Dla każdej z witryn policzono stosunek liczby odsłon w danym dniu, do średniej dziennej liczby odsłon z wszystkich dni badania. Następnie dla każdego z dni, wyliczono średnią arytmetyczną dla wszystkich badanych witryn, z powyższych wskaźników. Wykres 2 pokazujący godzinowy rozkład ruchu: Dla każdej ...
-
Tele2 umacnia pozycję
... przeznaczyła na kampanie reklamowe najwięcej spośród wszystkich operatorów telekomunikacyjnych. Znajomość wspomagana Telekomunikacji Polskiej utrzymuje się na stałym poziomie 99%. Z badania TNS OBOP wynika ponadto, że coraz więcej gospodarstw domowych, korzystających z telefonii stacjonarnej, wybiera dodatkowo usługi właśnie Tele2; obecnie z usług ...
-
Aktywność ekonomiczna ludności Polski
... poszukiwania pracy liczyła 408 tys., co stanowiło 5,7% ogółu biernych zawodowo w wieku produkcyjnym (w poprzednim roku udział ten wynosił 4,8%). PODSUMOWANIE Wyniki Badania Aktywności Ekonomicznej Ludności przeprowadzonego w trzecim kwartale 2004 r. wskazują na wyraźną poprawę sytuacji na rynku pracy. W porównaniu do analogicznego okresu ...
-
Badanie bezpieczeństwa konsumentów XII 2004
... wskazują również, że umiejętność i skłonność konsumentów do dochodzenia roszczeń nie ulega zasadniczym zmianom. Od grudnia 2003 roku Urząd prowadzi cykliczne badania bezpieczeństwa konsumentów oraz stopnia ich zaufania do najważniejszych elementów oferty rynkowej (jakości towarów i usług, cen, reklamy i handlu). Zmiany w postrzeganiu rynku ...
-
Aktywność ekonomiczna ludności Polski IV kw. 2004
... ogółu biernych zawodowo w wieku produkcyjnym; 5,7% spośród mężczyzn i 5,3% spośród kobiet). W IV kwartale 2003 r. wskaźniki te wyniosły odpowiednio: 4,6%, 4,2% i 4,9%. PODSUMOWANIE Wyniki Badania Aktywności Ekonomicznej Ludności przeprowadzonego w IV kwartale 2004 r. wskazują na pewną poprawę sytuacji na rynku pracy. W stosunku do IV kwartału 2003 ...
-
Firmy europejskie i marketing
... miejsca mediów cyfrowych i Internetu w „mix marketingowym”. Najważniejsze wnioski z badania: • Szefowie ds. marketingu z Europy Środkowo-Wschodniej wykazują optymizm co ... badań, Brian Jacobs – szef Global Media Practice działającej w ramach MB powiedział: „Badanie przeprowadzone przez MB pokazało, że konsumenci w Europie wykorzystują liczne media na ...
-
E-handel w Polsce 2005
... towarów do domu. Dochodowe na świecie i w Polsce Jak wynika z badania Jupiter Research w Europie i USA, firmy z sektora e-commerce notują ogromne ... miesiącu. Najczęściej zakupów dokonują ci, którzy są od dłuższego czasu użytkownikami Internetu. Badania przeprowadzone przez Internet Advertising Bureau, wskazują, że wśród internautów korzystających z ...
-
Polacy i okulary
... dali ("minusy"). Okulary noszą głównie osoby starsze, kobiety oraz mieszkańcy miast - wynika z badania OMNIMAS przeprowadzonego przez TNS OBOP. Niewielką popularnością cieszą się w Polsce soczewki ... lat. Natomiast blisko 60% badanych w ogóle osób nie używa szkieł korekcyjnych. Z badania TNS OBOP wynika ponadto, że mieszkańcy wsi znacznie rzadziej, ...
-
Okulary? Niechętnie...
... korekcyjnych mają wpływ zarówno poziom wykształcenia, jak i wiek - wynika z badania OMNIMAS przeprowadzonego przez TNS OBOP. „Istotnym czynnikiem wpływającym na sposób ... się - częściej korzystają z okularów cały czas w ciągu dnia” – podkreśla Magdalena Sawińska. Z badania TNS OBOP wynika ponadto, że największy odsetek badanych użytkowników okularów ...
-
Mercedes najbardziej pożądany
... wsi. BMW natomiast, częściej wskazywali mężczyźni, osoby młode (w wieku 15-29 lat), a także pochodzące z miast do 100 tysięcy mieszkańców - komentuje wyniki badania Justyna Sawicka z TNS OBOP - Volkswagen to marka „dla wszystkich”, chociaż najmniejszą popularnością cieszy się ona wśród najmłodszych respondentów, obejmujących grupę ...
-
Fiat królem szos
... %) jak i używanych (22%), które aktualnie posiadają Polacy. Takie są wnioski z badania Omnimas przeprowadzonego przez TNS OBOP. Wśród nowych samochodów na dalszych miejscach znajdują ... kupionego jako nowy vs używany (Osoby, które posiadają własny samochód, n=436) - Wyniki badania wskazują, że szczególnie młodzi ludzie są bardziej skłonni kupować ...
-
Chińskie auta w Polsce?
... Chinach, a 10% z nas brałoby pod uwagę takie auto rozważając zakup samochodu - wynika z badania Omnimas przeprowadzonego przez TNS OBOP. Zachętą do zakupu takiego auta ... z TNS OBOP Rys.1 Czy słyszał(a) Pan(i) o samochodach nowych marek produkowanych w Chinach? Wyniki badania TNS Omnimas pokazują, że 10% Polaków brałoby pod uwagę samochód chińskiej ...
-
Po co firmie intranet?
... organizacji - system wymiany i publikacji oparty na technologii internetowej, ułatwiający komunikację pomiędzy pracownikami, dający łatwy dostęp do informacji w firmie. Według danych z badania autorstwa Contium, przeprowadzonego przez Pentor, z Intranetu w Polsce, firmy korzystają już od dawna. Prawie 38% firm, które posiada to narzędzie, korzysta ...
Tematy: intranet, dzielenie się wiedzą -
Satysfakcjonująca praca
... na rynku polskim zapytane zostały między innymi o ocenę warunków pracy, wysokość wynagrodzenia oraz relacje ze współpracownikami i przełożonymi. Jak pokazują wyniki badania, zdecydowana większość zatrudnionych (73,6 proc.) jest zadowolona ze swojej pracy. Wskaźnik ten jest najwyższy wśród pracowników firm zajmujących się consultingiem ...
-
Jeśli samochód, to używany
... TNS OBOP. Wśród osób zamierzających dokonać zakupu 80% planuje nabyć auto używane, a 19% zdecydowanych jest na samochód fabrycznie nowy. Wyniki badania TNS OBOP dotyczącego planów motoryzacyjnych wskazują ponadto, że większość (67%) Polaków zamierzających nabyć samochód chce dokonać zakupu w ciągu najbliższych 12 ...
-
Polskie cztery kółka
... a aż 41% posiadanych przez Polaków aut ma więcej niż 10 lat - wynika z badania OMNIMAS, przeprowadzonego przez TNS OBOP. Najpopularniejszą marką samochodu pozostaje Fiat - posiada go co czwarty (25%) właściciel auta w naszym kraju. Z badania TNS OBOP wynika ponadto, że połowa (50%) gospodarstw domowych w Polsce posiada jeden samochód, ...
-
Jak zdobyć abonenta?
... lub bardzo ważne. Raport On Board PR "Jak zdobyć abonenta" jest następnym z serii opracowań dla środowiska biznesu. Dokument opracowano w oparciu o badania opinii społecznej przeprowadzone przez PBS w marcu 2006 r. na ogólnopolskiej, reprezentatywnej, losowej próbie mieszkańców Polski w wieku 15 i więcej lat.
-
Wyszukiwarki powinny się specjalizować
... prasowe przewyższają dzienniki branżowe jako wiodące źródło informacji dla specjalistów. Tak wynika z nowego raportu firmy badawczej Outsell. Raport powstał w oparciu o badania przeprowadzone na grupie 7000 specjalistów w okresie od roku 2004 do chwili obecnej. "Najważniejszą informacją jest to, że typ treści najczęściej wykorzystywany ...
-
Ekologia w biurze
... działań na środowisko oraz finanse i zaczęła ograniczać zużycie papieru. Podczas gdy 696 miliardów zadrukowanych stron jest wyrzucanych rocznie w całej Europie, badania firmy Lexmark pokazują, że trzy czwarte (74%) pracowników biurowych w Europie twierdzi, iż podejmuje działania mające na celu ograniczenie marnotrawstwa, a tylko ...
-
Outsourcing IT wciąż rośnie
... przenosi pracę informatyczną z powrotem do firmy - wynika z dorocznego badania Global IT Outsourcing Study, przeprowadzonego przez DiamondCluster International. W podobnym ... na informatykę w wysokości od 5 do 500 milionów dolarów. Firma wykonuje takie badania od 2002 roku, pokazując trendy w outsourcingu na rynku informatycznym. Powody, dla ...
-
USA - najwięcej nielegalnych treści w sieci
... w Internecie. Najgorsi przestępcy Nowe dane IWF to tylko ułamek światowego problemu wykorzystania treści dotyczących molestowania dzieci na stronach internetowych. Badania przeprowadzone zostały w oparciu o raporty użytkowników stron internetowych, którzy na stronę IWF lub gorącą linię zgłaszali zaobserwowane przypadki wykorzystania nielegalnych ...