-
Polacy chcą pracować w polskich firmach
... pracować dla Włochów, Hiszpanów, Francuzów i Rosjan, bo źle traktują polskich pracowników, kiepsko płacą i nie dają szans na rozwój zawodowy - wynika z badania przeprowadzonego przez firmę badawczą MillwardBrown. Zdecydowanie wolimy pracować w polskich firmach, nawet jeśli płacą mniej od zagranicznych konkurentów. Dobrze oceniamy też pracodawców ...
-
Branża motoryzacyjna 2010-2011
... także presja na transfer wolnych środków pieniężnych do innych podmiotów w danej grupie”, dodaje Tomasz Pałka, menedżer w dziale doradztwa podatkowego Deloitte. Z badania przeprowadzonego przez Deloitte wynika także, że przedsiębiorcy optymistycznie oceniają perspektywy dla własnego biznesu w nadchodzącym roku. Ponad 50% z nich przewiduje, że ...
-
Polscy pracownicy a zmiana pracy w 2011
... 24% być może, a jedynie 16% nie ma takich planów - wynika z najnowszego badania przeprowadzonego przez międzynarodową firmę doradztwa personalnego HAYS Poland. Działy HR czeka ... , często przeglądają oferty pracy i aplikują na dostępne stanowiska”. Wyniki badania wskazują, iż najbardziej skłonni do zmiany posady są osoby zatrudnione w działach IT (11 ...
-
Pracodawcy cenią odporność na stres w pracy
... , kontroler lotów, pracownik agencji reklamowej, agent nieruchomości czy taksówkarz - to według amerykańskiego portalu CareerCast najbardziej stresujące zawody świata. Wyniki badania przeprowadzonego przez internetową giełdę pracy infoPraca.pl wskazują, iż w Polsce najwięcej ofert, w których podstawowym wymogiem stawianym przez pracodawców jest ...
-
Rola Internetu w zakupach usług telekomunikacyjnych
Wyniki badania przeprowadzonego dla IAB przez PBI wskazują, że dla internautów odpowiedzialnych za zakup usług operatorów i dostawców telekomunikacyjnych Internet jest głównym źródłem informacji ...
-
Inwestycje ekologiczne = niższe rachunki
... z troski o środowisko naturalne. To dużo, ale wciąż mniej niż w krajach Europy Zachodniej, gdzie świadomość ekologiczna jest znacznie wyższa. Według badania przeprowadzonego na początku br. w Niemczech przez Deutsche Bank, aż 75 proc. naszych zachodnich sąsiadów deklaruje zainteresowanie energooszczędnymi nieruchomościami właśnie ze względu ...
-
Zmiany organizacyjne w firmie to konieczność
... się otoczenie wymaga od zarządu wprowadzania zmian również wewnątrz firmy. Z badania przeprowadzonego przez firmy Time for Team Development Consultants oraz Extended DISC Polska ... ale też wykorzystując nadarzające się okazje biznesowe. Potwierdzeniem tego są wyniki badania, w którym 22% respondentów zauważa, że najczęściej w swej firmie mają do ...
-
HR a controlling personalny
... obszaru finansów i controllingu przyznaje, że decyzje dotyczące zarządzania zasobami ludzkimi w ich organizacjach są podejmowane intuicyjne i przypadkowo - wynika z badania przeprowadzonego przez firmy GAVDI Polska i Controlling Partner. Chociaż działy zarządzania zasobami ludzkimi są znacznie częściej angażowane w zagadnienia controllingu, poziom ...
-
CFO a stan gospodarki
Jak wynika z badania przeprowadzonego przez firmę Michael Page wśród dyrektorów finansowych z 14 państw, CFO pracujący w Polsce zdecydowanie lepiej oceniają sytuację ekonomiczną w swoim kraju niż ...
-
Kryzys a finansowanie przedsiębiorstw
... , twierdzi — Ostatnie lata kryzysu na rynkach finansowych spowodowały utrudniony dostęp do kredytów bankowych w Europie i Stanach Zjednoczonych. Jednocześnie wyniki badania przeprowadzonego przez Allen & Overy wskazują na przewidywany wzrost potrzeb finansowych największych przedsiębiorstw. Czy to oznacza konieczność sięgnięcia przez spółki ze ...
-
E-learning a studia tradycyjne
... do tego, aby w należyty sposób takie zajęcia prowadzić - wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie Polish Open University. Różnorodność trybów studiowania ... ankietowanych studia w trybie e-learning mogą w przyszłości zastąpić studia tradycyjne. Wyniki badania pokazują, że polscy studenci mają nowatorskie podejście do studiowania – mówi ...
-
Polacy a Wigilia firmowa
... widzenia pracowników sens? Prawie połowa Polaków firmowych Wigilii nie chce - wynika z najnowszego badania Praca.pl Na składkową imprezę zgodzi się zaledwie co 10-ty. ... wreszcie poczucie, że wydane na imprezę pieniądze można było lepiej zainwestować. Z badania przeprowadzonego w tym roku przez amerykański serwis pracy GlassDoor.com wynika, że 72% ...
-
Polacy a podwyżka cen paliw
... cena nie do udźwignięcia dla wielu gospodarstw domowych. Dlatego ponad dwie trzecie Polaków zamierza ograniczyć wydatki związane z tankowaniem - wskazują wyniki badania przeprowadzonego przez portal Interia.pl i Home Broker. 27% internautów zastanawia się nad sprzedażą samochodu. Ograniczając jazdę autem można zaoszczędzić w ciągu roku ...
-
Marki kojarzone z Euro 2012
Jak wynika z badania przeprowadzonego przez On Board PR i Instytut Badania Opinii Homo Homini, markami z którymi najbardziej Polakom kojarzy się reprezentacja Polski są Biedronka oraz Nike. Natomiast najczęściej wymieniane marki, z którymi ...
-
Rachunkowość zarządcza a globalna gospodarka
Jak wyglądają perspektywy rynkowe według specjalistów ds. rachunkowości zarządczej? Wyniki badania przeprowadzonego przez CIMA i AICPA mówią o ostrożnym optymizmie, lecz zdania na temat kondycji globalnej i krajowych gospodarek są już o wiele ostrożniejsze. Globalne wyniki ...
-
Polscy konsumenci a programy lojalnościowe
Prawie połowa Polaków twierdzi, że nic nie jest w stanie zachęcić ich do brania udziału w konsumenckich programach lojalnościowych - tak wynika z badania przeprowadzonego przez On Board PR Ecco Network. Program lojalnościowy jako długotrwała strategia marketingowa budowania i utrzymywania dobrych relacji z klientami jest ogromnym wyzwaniem ...
-
Biznes woli niższe podatki niż ulgi podatkowe
... wychowywanym dzieckiem - wynika z badania przeprowadzonego przez Tax Care. Zaledwie jedna trzecia prowadzących działalność uwzględniła w zeznaniu za 2011 r. ulgi podatkowe, wśród których najpopularniejsze były internetowa i prorodzinna. Tylko 34% ankietowanych przedsiębiorców skorzystało z ulg podatkowych – wynika z badania Tax Care i Idea Bank ...
-
Portale społecznościowe - chronimy swoje dane
... chwalą się dziesiątkami milionów stałych użytkowników. Według badania przeprowadzonego na zlecenie Kaspersky Lab przez Harris Interactive w okresie luty-marzec 2012, 56% użytkowników Ze Stanów Zjednoczonych, Europy i Rosji regularnie odwiedza portale społecznościowe. Wyniki badania obejmującego prawie 9 000 użytkowników z siedmiu państw pokazują ...
-
Wskaźnik optymizmu VI 2012
... materialnej. Informacje o badaniu Wskaźnik Optymizmu Konsumentów może przybierać wartości z przedziału od 0 do 200 punktów. Ostatni pomiar oparty jest na wynikach badania przeprowadzonego między 11 a 18 czerwca 2012 roku na reprezentatywnej losowo-kwotowej próbie 1003 Polaków, którzy ukończyli 15 lat.
-
Użytkownicy Internetu a fałszywe antywirusy
... antywirusowe - to trzy zagrożenia, z którymi najczęściej stykają się użytkownicy Internetu. Do takiego wniosku doszli analitycy Harris Interactive na podstawie wyników badania przeprowadzonego na zlecenie Kaspersky Lab w okresie luty-marzec 2010 r. wśród 9 000 użytkowników ze Stanów Zjednoczonych, Rosji, Wielkiej Brytanii, Francji, Niemiec, Włoch ...
-
Najbardziej opiniotwórcze social media
Media chętniej powołują się na Facebooka i Twittera, niż na doniesienia płynące z telewizji - wynika z badania przeprowadzonego przez Instytut Monitorowania Mediów. Gdyby porównać media społecznościowe z tradycyjnymi tytułami prasowymi i rozgłośniami, to Facebook i Twitter zajęłyby piąte i szóste miejsce w rankingu ...
-
Wskaźnik optymizmu VIII 2012
... spadają. Według najnowszego badania Ipsos sierpień przyniósł dalsze obniżenie Wskaźnika Optymizmu Konsumentów (WOK). W stosunku do lipca spadł on o 3,5 ... może przybierać wartości z przedziału od 0 do 200 punktów. Ostatni pomiar oparty jest na wynikach badania przeprowadzonego między 9 a 16 sierpnia 2012 roku na reprezentatywnej losowo-kwotowej próbie ...
-
Program Flame nadal aktywny
Kaspersky Lab przedstawia wyniki nowego badania związanego z wykryciem zaawansowanej, sponsorowanej przez rząd kampanii cyberszpiegowskiej o nazwie Flame. Podczas badania, przeprowadzonego przez firmę Kaspersky Lab we współpracy z organizacjami IMPACT Alliance Telecommunication Union, CERT-Bund/BSI oraz Symantec, szczegółowo przeanalizowano wiele ...
-
Wskaźnik optymizmu IX 2012
... badania Ipsos wrzesień przyniósł kolejne obniżenie Wskaźnika Optymizmu Konsumentów (WOK). W porównaniu z poprzednim miesiącem ... Ipsos może przybierać wartości z przedziału od 0 do 200 punktów. Ostatni pomiar oparty jest na wynikach badania przeprowadzonego między 6– 13 września 2012 roku na reprezentatywnej losowo-kwotowej próbie 1006 Polaków ...
-
Zakupy świąteczne tańsze w Internecie
Korzystając z porównywarki cen, możemy zaoszczędzić średnio 30% ceny kupowanego produktu, a w niektórych przypadkach nawet 46% - wynika z badania przeprowadzonego przez porównywarkę cen Nokaut.pl. Użytkownicy planujący zakupy świątecznych prezentów w Internecie mogą zaoszczędzić do kilkuset złotych na wybranych produktach. W związku ...
-
Strategia CSR to rzadkość
... badania Grayling PULSE realizowanego przez agencję public relations i government relations Grayling na temat trendów w komunikacji przyznało, że pomimo, że ich firmy posiadają strategię dotyczącą działań CSR oraz strategię zrównoważonego rozwoju, nie włączają ich do korporacyjnej strategii działań komunikacyjnych. Wyniki badania przeprowadzonego ...
-
Działy HR stosują narzędzia informatyczne
... na outsourcing części procesów, aby móc skoncentrować się na ważnych celach strategicznych przedsiębiorstwa. Takie wnioski płyną z Globalnego Barometru HR 2013, badania przeprowadzonego wśród ponad 4 300 szefów HR z całego świata przez firmę Michael Page, międzynarodowego lidera w dziedzinie rekrutacji oraz w doradztwie personalnym. Okazuje się ...
-
Polacy wolą polskie inwestycje
... inwestycji realizowanych w gminie. Co ciekawe, jednocześnie blisko połowa z badanych nie chce, aby w ich regionie budował inwestor zagraniczny. Takie wnioski płyną z badania przeprowadzonego na zlecenie On Board PR Ecco Network przez SW Research. Polacy dostrzegają wiele korzyści z powstawania w najbliższej okolicy nowej inwestycji. Są ...
-
Email marketing: aspekty prawne
... nie trzeba stosować subskrypcji z potwierdzeniem, a 40% wysyła ofertę handlową na adres email znaleziony na stronie internetowej firmy - wynika z badania przeprowadzonego przez ekspertów email marketingu z GetResponse Eksperci z GetResponse, największego w Polsce dostawcy usług email marketingowych, sprawdzili co marketerzy i przedsiębiorcy wiedzą ...
-
Nowe inwestycje: Polacy chcą być informowani
... z badania przeprowadzonego na zlecenie On Board PR Ecco Network przez SW Research na potrzeby raportu „Dialog kluczem do sukcesu lokalnych inwestycji”. Wyniki badania potwierdzają, ... dotyczące zaufania do Rządu – władzom krajowym ufa tylko 22% respondentów. Z badania wynika również, że mamy największe zaufanie do mieszkańców miejscowości, w której ...
-
Utrata danych z laptopa słono kosztuje
... , nie były w żaden sposób zabezpieczone. To alarmujące, bo jak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie Intela, firmy regionu CEE szacują maksymalną wartość strat ... czynienia z przypadkiem zgubionego lub skradzionego służbowego laptopa – wskazują badania Intela, przeprowadzone w Europie Środkowo-Wschodniej. Z perspektywy czasu prawie wszystkie ...
-
Ataki hakerskie 2013
Firma HP przedstawiła wyniki ogólnoświatowego badania przeprowadzonego przez Ponemon Institute, wskazującego, że koszty i częstotliwość cyberataków oraz czas rozwiązywania powodowanych przez nie problemów, od czterech lat nieustannie rosną. ...
-
SMS chętnie wykorzystywany przez Polaków
... wyniku badania przeprowadzonego przez Platformę SerwerSMS.pl w 2013 roku na grupie 2160 polskich internautów, SMS jest najbardziej uniwersalnym i najchętniej wykorzystywanym sposobem komunikacji. Taki ...
-
Sprzedaż bezpośrednia: rośnie świadomość konsumentów
... najbardziej rozpoznawalnymi markami z tej branży są Avon, Zepter, Amway oraz Oriflame - wynika z badania przeprowadzonego przez Instytut Homo Homini na zlecenie Polskiego Stowarzyszenia Sprzedaży Bezpośredniej (PSSB). Badania zrealizowane w marcu 2014 r. na zlecenie Polskiego Stowarzyszenia Sprzedaży Bezpośredniej (PSSB) przez Instytut Homo Homini ...
-
Ile kosztuje nieużywane oprogramowanie biznesowe?
... firmy, nie w pełni wykorzystując posiadane oprogramowanie biznesowe - wynika z badania przeprowadzonego przez firmę Sage. Okazuje się, że powody tego marnotrawstwa są różne ... o badaniu: Firma Sage zleciła agencji Crowdology, Redshift Research wykonanie niezależnego badania ankietowego. Badanie zostało przeprowadzone w kwietniu 2014 roku i objęło ...