-
Wskaźnik optymizmu VII 2009
... marca tego roku zanotowano spadek optymizmu o 4 pkt. do poziomu 79 pkt. - wynika z badania Ipsos. Spadek ten objął w bardzo podobnym stopniu wszystkie składowe Wskaźnika Optymizmu ... wartości z przedziału od 0 do 200 punktów. Ostatni pomiar oparty jest na wynikach badania przeprowadzonego między 2 a 7 lipca 2009 roku na reprezentatywnej ...
-
85% firm słabo zna prawo konkurencji
... prawo ochrony konkurencji - to zła informacja. Dobra - w porównaniu z rokiem 2006 wzrosła ich wiedza o antykonkurencyjności konkretnych działań. To wyniki najnowszego badania przeprowadzonego na zlecenie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Już po raz drugi UOKiK sprawdził poziom wiedzy przedsiębiorców w zakresie prawa konkurencji oraz zasad ...
-
Wskaźnik optymizmu VIII 2009
... . Informacje o badaniu Wskaźnik optymizmu konsumentów WOK może przybierać wartości z przedziału od 0 do 200 punktów. Ostatni pomiar oparty jest na wynikach badania przeprowadzonego między 6 a 11 sierpnia 2009 roku na reprezentatywnej losowo-kwotowej próbie 1009 Polaków, którzy ukończyli 15 lat.
-
Efektywność pracy menedżera a kryzys
... poważne zmiany w funkcjonowaniu przedsiębiorstwa. W obliczu tych zmian polscy menedżerowie obawiają się utraty pracy oraz obniżenia zarobków. Takie wnioski płyną z badania przeprowadzonego dla Talent Club. Wykazało ono również, że paradoksalnie spada efektywność w pracy - u ponad połowy badanych wynosi ona zaledwie 60-70%. Uczestnikami badań ...
-
Korzystanie z Internetu a sektor MSP
... % deklaruje, że nie zamierza jej stworzyć w ciągu najbliższego roku - wynika z badania przeprowadzonego przez MillwardBrown SMG/KRC na zlecenie Google Polska. Dlaczego małe i średnie ... uczyć się internetu i dzięki temu aktywnie rozwijać swój biznes. Informacje o badaniu Badania, przeprowadzone przez MillwardBrown SMG/KRC na zlecenie Google Polska, ...
-
Sieci handlowe chcą inwestować w Polsce
... badania przeprowadzonego przez firmę doradczą CB Richard Ellis wśród 220 największych firm handlowych wynika, że Polska jest w czołówce najbardziej atrakcyjnych rynków europejskich. W ...
-
Sklepy online a wyprzedaże poświąteczne
... badania przeprowadzonego przez porównywarkę cenową Nokaut.pl współpracującą z 2300 sklepami internetowymi wynika, że jedynie w co piątym z nich Polacy skorzystają na poświątecznej wyprzedaży. ...
-
Informacje regionalne szukane w Internecie
... badania przeprowadzonego przez PBI wynika, że dla ankietowanych internautów sieć stanowi podstawowe źródło informacji o swoim regionie. Internauci korzystają z niej nie tylko najchętniej, ...
-
Polscy przedsiębiorcy optymistyczni, lecz ostrożni
... z bardzo ostrożnym optymizmem - że nieco lepiej niż w 2009 r. - wynika z badania przeprowadzonego przez PKPP Lewiatan. Osłabienie gospodarcze w 2009 r. pokazało możliwości adaptacyjne małych i średnich przedsiębiorstw i ich znaczenie dla stabilności gospodarki Z badania PKPP Lewiatan wynika, że w 2009 r. przedsiębiorstwa miały problemy ze wzrostem ...
-
MasterIndex w Polsce: płatności kartą popularniejsze
... badania przeprowadzonego przez instytut MillwardBrown SMG/KRC w grudniu 2009 roku, na zlecenie MasterCard wynika, że recepta na optymizm jest prosta - być młodym, wykształconym i ...
-
Zła jakość obsługi klienta kosztuje 8,8 mld EUR
... są w największym stopniu narażone na ryzyko strat znalazły się: usługi bezprzewodowe, telewizja kablowa i satelitarna oraz usługi finansowe i naziemne - wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie firmy Genesys Telecommunications Laboratories Inc. należącej do grupy Alcatel-Lucent. Z raportu "Koszty niskiego poziomu obsługi klienta. Ekonomiczne ...
-
Funkcjonowanie opieki zdrowotnej niejasne
... badanie przeprowadzone przez Deloitte Center for Health Solutions to pierwsza wszechstronna, globalna analiza postaw, zachowań i niezaspokojonych potrzeb klientów. Wyniki badania, przeprowadzonego w 6 krajach: Kanadzie, Francji, Niemczech, Szwajcarii, Wielkiej Brytanii i USA, pokazują jak osoby korzystające z opieki zdrowotnej oceniają zasady jej ...
-
Karta Visa preferowana przez przedsiębiorców
Według badania przeprowadzonego przez GfK Polonia, małe i średnie firmy w Polsce coraz częściej korzystają z kart do opłacania firmowych wydatków. Największą popularnością wśród przedsiębiorców z tego ...
-
Najczęściej cytowane media V 2010
Historyczna zmiana na podium - TVN24 trzecim najbardziej opiniotwórczym medium w Polsce - wynika z najnowszego badania przeprowadzonego przez Instytut Monitorowania Mediów. Liderem zestawienia, niezmiennie od września 2009, pozostaje dziennik Rzeczpospolita, osiągając wynik 1135 powołań; na drugim miejscu ...
-
Branża produkcyjna: co wpływa na jej konkurencyjność?
... europejskich oraz Stanów Zjednoczonych w ciągu następnych pięciu lat. Zyskają za to gospodarki krajów rozwijających się, w tym Polska - wynika z najnowszego badania przeprowadzonego przez firmę doradczą Deloitte. To jedne z najważniejszych wniosków przedstawionych przez Grupę ds. globalnej branży produkcyjnej Deloitte oraz Amerykańską Radę ds ...
-
Najczęściej cytowane media VI 2010
... na podium. Tym samym najbardziej opiniotwórcza trójka mediów w Polsce to Rzeczpospolita, Gazeta Wyborcza i Dziennik Gazeta Prawna - wynika z najnowszego badania przeprowadzonego przez Instytut Monitorowania Mediów. Czerwcowy raport Instytutu Monitorowania Mediów Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce podaje: „po majowym pobycie TVN24 w czołówce ...
-
Rośnie popularność cloud computing
Rozwiązania bazujące na technologii cloud computing cieszą się coraz większą popularnością. Z globalnego badania przeprowadzonego przez firmę Mimecast wynika, że ponad 51% przedsiębiorstw korzysta przetwarzania danych w chmurze, a 66% zastanawia się nad wykorzystaniem tej technologii. Wbrew ...
-
Zmiana pracy nie przeraża specjalistów
... wahają się zmienić pracę. Coraz więcej polskich menedżerów jest zainteresowanych pracą w takich krajach jak Rosja, Chiny, Indie czy Brazylia. Według badania przeprowadzonego przez Stowarzyszenie Konsultantów Executive Search (AESC), 60 proc. menedżerów zdecydowanie częściej niż w zeszłym roku zastanawia się nad zmianą pracy. „Osoby ...
-
Oszczędzanie na emeryturę a modne gadżety
... długoterminowego programu inwestycyjno-ubezpieczeniowego. Korporacje wyręczają rząd? Nie od dziś wiadomo, że Polacy niechętnie inwestują w długim terminie. Z jednej strony, jak wynika z badania przeprowadzonego przez Millward Brown SMG/KRC na zlecenie Deutsche Bank PBC, aż 60 proc. wykształconych mieszkańców dużych miast spodziewa się, że po ...
-
Zaniedbany sektor MSP
... przez krajowe rządy i instytucje - w skali światowej aż 75% właścicieli firm uważa, że rząd zwykle pomija interesy małych i średnich przedsiębiorstw, wynika z badania przeprowadzonego przez firmę Regus W regionie Europy Środkowej i Wschodniej odsetek właścicieli firm, którzy sądzą, że ich sprawy są zaniedbywane, jest jeszcze wyższy ...
-
Inwestycje w nieruchomości komercyjne a podatki
... , jak i mieszkaniowe - w porównaniu do innych krajów podatki stanowią w Polsce niewielką część ostatecznej ceny rynkowej. Wnioski te wynikają z badania przeprowadzonego przez Taxand, globalną sieć zrzeszającą doradców podatkowych świadczących swoje usługi międzynarodowym przedsiębiorstwom. Efektywnie podatki przy sprzedaży nieruchomości komercyjnej ...
-
Polskie firmy a rozwój pracowników
... przyszłości rzeczywistej przewagi konkurencyjnej opartej na wiedzy i kompetencjach. Zaczyna się też rozwijać współpraca środowisk biznesowych z sektorem edukacji - wynika z badania przeprowadzonego przez KPMG na zlecenie PKPP Lewiatan w ramach projektu "Kwalifikacje dla potrzeb pracodawców" realizowanego ze środków UE w ramach EFS. „Coraz ...
-
Sektor MSP a bezpieczeństwo IT
... ochrony danych wśród polskich przedsiębiorstw z sektora MSP to korzystanie z programu antywirusowego i zapory ogniowej oraz tworzenie kopii zapasowych - wynika z badania przeprowadzonego przez firmę Symantec Polska. Zaledwie kilkanaście procent firm decyduje się na wdrożenie oprogramowania zabezpieczającego przed wyciekami danych lub szyfrującego ...
-
Wydatki bieżące, potem oszczędzanie
... , szybko by je wydało - wynika z badania przeprowadzonego przez Instytut Homo Homini na zlecenie Deutsche Bank PBC. Tylko co dziesiąty z nas odłożyłby albo zainwestował wolne środki. Co ciekawe, aż 40 proc. najmłodszych ankietowanych wpłaciłoby pieniądze do banku. Z badania wynika, że ponad połowa ankietowanych przeznaczyłaby ...
-
Zaangażowanie w pracę nie dla młodych
... relatywnie mniej zaangażowana w pracę niż jej rówieśnicy w innych krajów - wynika z badania przeprowadzonego przez GfK Custom Research, globalny instytut badań rynkowych. Badanie zostało ... rozwijają. Polska plasuje się w połowie stawki, na 29 przebadanych krajów. Z badania wynika również, że pomimo tego, iż 61 proc. młodych pracowników ...
-
Wskaźnik optymizmu V 2011
... pogorszenia. Informacje o badaniu Wskaźnik Optymizmu Konsumentów może przybierać wartości z przedziału od 0 do 200 punktów. Ostatni pomiar oparty jest na wynikach badania przeprowadzonego między 13 a 20 maja 2011 roku na reprezentatywnej losowo-kwotowej próbie 1002 Polaków, którzy ukończyli 15 lat.
-
Polski przedsiębiorca narzeka na ZUS i US
... przedsiębiorcy. Pojawia się więc pytanie, czy współpraca w tymi instytucjami jest dla przedsiębiorców satysfakcjonująca. Odpowiedź na nie można uzyskać analizując wyniki badania przeprowadzonego przez Tax Care wśród przedsiębiorców, którzy odwiedzili siedzibę oddziałów Tax Care znajdujących się w dużych miastach Polski, w terminie 6-13 czerwca ...
-
Zakupy spożywcze przez Internet powszednieją
Internet to miejsce, w którym Polacy dokonują regularnych, a nie tylko okazjonalnych zakupów spożywczych - wynika z badania przeprowadzonego przez e-delikatesy A.pl. Internetowy koszyk z zakupami coraz bardziej przypomina ten tradycyjny. Oprócz wody i napojów, trafiają do niego nabiał, kawa, a także ...
-
Polskie firmy planują ostrożne inwestycje
... z własnych środków, dzięki utrzymaniu dyscypliny wydatków, a nawet dalszej redukcji kosztów - deklaruje ją 93% firm. To główne wnioski płynące z międzynarodowego badania przeprowadzonego przez firmę doradczą Deloitte wśród dyrektorów finansowych (CFO) dużych firm w Polsce i Europie Środkowej. Zdaniem dyrektorów finansowych w Polsce nadal żyjemy ...
-
Cyberprzestępca wg Polaków
... wyobrażają sobie osoby stojące za atakami w sieci, a także czy użytkownicy Internetu potrafią zidentyfikować różne rodzaje cyberataków. Poniżej znajdują się wyniki badania przeprowadzonego wśród polskich internautów. KIM JEST CYBERPRZESTĘPCA? Mężczyzna do 40. roku życia (74 proc.). Nieatrakcyjny (68 proc.) i nieśmiały w kontaktach towarzyskich(63 ...
-
Wskaźnik optymizmu VIII 2011
... pogorszeniu. Informacje o badaniu Wskaźnik Optymizmu Konsumentów może przybierać wartości z przedziału od 0 do 200 punktów. Ostatni pomiar oparty jest na wynikach badania przeprowadzonego między 4 a 11 sierpnia 2011 roku na reprezentatywnej losowo-kwotowej próbie 1009 Polaków, którzy ukończyli 15 lat.
-
Inwestycje w nieruchomości dobre na kryzys
Nieruchomości to według Polaków najlepsza forma bezpiecznego lokowania oszczędności w czasach kryzysu gospodarczego - wynika z badania przeprowadzonego dla Deutsche Bank PBC. Nieco mniejszym zaufaniem darzymy lokaty bankowe, oraz złoto. Do lamusa przechodzi lokowanie oszczędności w "dewizach". Zdaniem ekspertów ...
-
Bezpieczeństwo IT w chmurze
... m.in. publiczne i prywatne oprogramowanie dostarczane jako usługa (SaaS), infrastrukturę hybrydową, platformy jako usługi, a także publiczną i prywatną infrastrukturę. Wnioski są wynikiem badania przeprowadzonego od kwietnia do lipca 2011 r. przez firmę Applied Research. Przeprowadziła ona ankietę, w której udział wzięli szefowie działów IT oraz ...
-
Jeśli oszczędzanie pieniędzy to obligacje, nie lokaty
... oszczędności oraz skłonność do ich gromadzenia rośnie. A gdzie najchętniej trzymamy pieniądze? Wcale nie na lokacie w banku! To niektóre wnioski z badania przeprowadzonego przez Instytut Homo Homini dla Wealth Solutions wśród dobrze zarabiających i wykształconych Polaków. 45 procent osób zarabiających powyżej średniej krajowej i legitymujących ...
-
Optymistyczna branża e-commerce
Okres przedświąteczny jest gorącym czasem e-zakupów i jak co roku, sklepy internetowe czekają na zwiększoną liczbę klientów. Z badania przeprowadzonego przez Shoper wynika, że ponad 44% właścicieli e-sklepów spodziewa się lepszych wyników sprzedaży niż przed rokiem. Główne wnioski z badań 44,6% ...