-
Wakacje 2015: Grecos z niższymi cenami
... korzystne dla ogółu polskich amatorów zagranicznych wyjazdów i wakacji. 3. W tym tygodniu poznaliśmy wyniki kolejnego, tym razem większego niż zwykle (2000 osób), badania przeprowadzonego przez firmę Nielsen Polska na zlecenie firmy Mondial Assistance. Pierwszym wymienionym tam celem było „porównanie planowanych wyjazdów wakacyjnych Polaków ...
-
Branża motoryzacyjna w rozkwicie – więcej zamówień i pracy
... wzrost zatrudnienia – chęć nabycia nowych pracowników (głównie produkcyjnych) zadeklarowało 39% respondentów. Takie wnioski płyną z trzeciej edycji „Badania opinii i nastrojów przedstawicieli Automotive”, przeprowadzonego przez Exact Systems. Aby celnie ocenić szanse i perspektywy branży motoryzacyjnej w naszym kraju, należy w pierwszej kolejności ...
-
Nowe technologie wkraczają na autostrady
... naruszeń. Informacje o raporcie Raport pt. „KPMG Toll Benchmarking Study 2015: An evolution of tolling” powstał na podstawie międzynarodowego badania przeprowadzonego przez KPMG International pod koniec 2014 roku metodą wywiadów bezpośrednich z przedstawicielami 43 różnych prywatnych przedsiębiorstw i instytucji publicznych działających w sektorze ...
-
Facebook rządzi turystyką?
... raportów: Raport brytyjskiego oddziału Deloitte „Travel Consumer 2015. Engaging the empowered holidaymaker” powstał we współpracy z British Travel Awards na podstawie badania przeprowadzonego wśród ponad 40 tys. brytyjskich turystów (osoby w wieku 16+), publikacja: kwiecień 2015 r. Globalny raport amerykańskiego oddziału Deloitte Digital Channels ...
-
Czy to już koniec TV?
... do programów TV i materiałów video, takich jak Netflix czy Hulu. Jakie są zatem oczekiwania konsumentów wobec nowoczesnej oferty telewizyjnej? Według badania przeprowadzonego przez Ericsson, potrzebują oni usługi łączącej zalety tradycyjnej telewizji linearnej z nowoczesnymi rozwiązaniami, takimi jak bogata biblioteka VOD czy możliwość powrotu ...
-
Szkodliwe oprogramowanie? Dziękuję, pobieram
... sieci, pozostawia wiele do życzenia. Z quizu przeprowadzonego przez Kaspersky Lab wyłania się bardzo niepokojący obraz użytkowników sieci - okazuje się, ... z różnych źródeł online, przez co wzrasta ryzyko, że napotka szkodliwy plik. Podczas badania jedynie 24% użytkowników potrafiło rozpoznać prawdziwą stronę internetową, nie wybierając wersji ...
-
Gwarancja zwrotu pieniędzy - to się liczy w e-commerce
... instytut badawczy Infas postanowiły pochylić się nad upodobaniami zakupowymi konsumentów Starego Kontynentu. Autorzy badania przyjrzeli się m.in. kwestiom związanym z poczuciem bezpieczeństwa wśród kupujących online. Wyniki przeprowadzonego sondażu pokazały, że dla co drugiego respondenta z Polski istotne jest finansowe zabezpieczenie transakcji ...
-
Aplikacje biznesowe muszą być wydajne
... korzystać z kompleksowych rozwiązań, które zapewniają pełny wgląd, optymalizację i kontrolę. Metodologia badania Riverbed Global Application Performance Survey Riverbed Global Application performance Survey 2015 powstał w wyniku badania online przeprowadzonego przez Wakefield Research na próbie 900 osób decyzyjnych z firm posiadających przychód ...
-
Pokolenie Y zaangażowane społecznie
... „pokolenie Y” i „millenialsi” są stosowane naprzemiennie, w odniesieniu do osób, które w momencie przeprowadzania badania nie ukończyły 35 roku życia O raporcie Raport pt. „Essence of Enterprise” prezentuje wyniki badania przeprowadzonego drogą elektroniczną w okresie sierpień-wrzesień 2015 roku na łącznej próbie 2 834 respondentów. W badaniu tym ...
-
Branża motoryzacyjna kwitnie w Europie Środkowej
... badania „Central Europe as a focal point of the automotive industry”, przeprowadzonego przez firmę doradczą Deloitte wynika, że ... producentów samochodów i 72 firmom-dostawcom z Bułgarii, Czech, Węgier, Polski, Rumunii i Słowacji. Celem badania była analiza czynników związanych z lokalizacją, które doprowadziły do sukcesu przemysłu motoryzacyjnego w ...
-
Marka globalna czy lokalna? Kraj pochodzenia produktu ma znaczenie
Jak wynika z badania Global Brand-Origin, przeprowadzonego przez firmę Nielsen w 61 państwach na grupie 30 tysięcy respondentów, kraj pochodzenia danego produktu ma dla konsumentów znaczenie. W których kategoriach ...
-
Oferty handlowe otrzymujemy najchętniej przez SMS
... Statystycznego, w 2014 r. wysłaliśmy ich blisko 52 miliardy. Jak wynika z badania Ipsos, przeprowadzonego na zlecenie SMSAPI, Polacy preferują również SMS-y jako formę otrzymywania ... formę otrzymywania ofert handlowych na telefon – Wskazało tak 25% uczestników badania. Na e-maila padło 14% wskazań, a na aplikacje mobilne na smartfonie – 7%. Podobna ...
-
Polka ostrożna, ale bez ubezpieczenia?
... obaw co do podróży, znacznie rzadziej niż panowie wykupują ubezpieczenie. Z przeprowadzonego badania wynika, że kobiety rzadziej niż mężczyźni decydują się na zagraniczne ... połowa z nich. Jednocześnie tylko 35 proc. pań wykupuje nadprogramową ochronę. - Z badania wyłania się obraz kobiet, które podczas wyjazdów bardziej niż mężczyźni interesują ...
-
Obawiamy się starości. Głównie utraty sprawności i samodzielności
... 90% zdrowie jest najwyższą wartością w starszym wieku – wynika z badania „Attitudes towards ageing” przeprowadzonego na zlecenie Bupa, której częścią jest polski Lux Med. Demencji ... a jedynie 19% zabezpiecza się inwestując w prywatne fundusze emerytalne. – Ostatnie badania „Getting Older” w Polsce stanowią ważny głos w dyskusji nad modelem opieki ...
-
Rio 2016: święto cyberprzestępców
... Brazylii w związku z igrzyskami olimpijskimi wzrosła aktywność cyberprzestępców – wynika z przeprowadzonego przez laboratoria FortiGuard globalnego badania cyberzagrożeń. Analitycy Fortinet wskazują również na rosnącą liczbę ataków typu phishing. Ataki phishing były przeprowadzane głównie z domen należących do Brazylii, ...
-
Co jesteśmy w stanie zrobić za "like"?
... dbają o harmonię społeczną, bardziej natomiast są skłonni podejmować ryzyko. Potwierdzają to wyniki badania — 15% mężczyzn przyznało, że opublikowałoby zdjęcie znajomych pod wpływem ... zachować dla siebie. Należy chronić zarówno siebie, jak i prywatność innych. Z przeprowadzonego badania wynika, że 58% osób czuje zakłopotanie i smutek, gdy znajomi ...
-
Czy promocje i wyprzedaże faktycznie działają?
... , że atmosfera towarzysząca promocjom i wyprzedażom oraz zjawisko „owczego pędu” skłaniają konsumentów do zakupów, których nie dokonaliby gdyby nie atrakcyjne obniżki. Z badania przeprowadzonego przez firmę doradczą KPMG, wynika jednak, że jedynie ok. 14% respondentów dokonało zakupu ze względu na impuls i atmosferę towarzyszącą wyprzedażom ...
-
Nieetyczne zachowania. Gdzie jest granica akceptacji?
... nie stanie się w najbliższym czasie źródłem wzrostu naszej gospodarki – mówi Andrzej Roter, Prezes Zarządu KPF. Jak bowiem wynika z badania „Moralność finansowa Polaków”, przeprowadzonego po raz drugi na zlecenie Konferencji Przedsiębiorstw Finansowych, we współpracy z Rejestrem Dłużników BIG InfoMonitor, Ferratum Bank oraz firmą windykacyjną ...
-
Urządzenia mobilne, czyli cyberbezpieczeństwo nieujarzmione
... , czy urządzenie jest w pełni bezpieczne, lepiej nie łączyć się za jego pomocą z Internetem, w szczególności z publicznymi sieciami WiFi. Źródło: Na podstawie badania F-Secure Ochrona Internetu, przeprowadzonego przez firmę badawczą Smartscope na próbie 465 dorosłych Polaków.
-
Rynek pracy: rekordowa rekrutacja pracowników
... temu. Największą skłonność do wyższych wynagrodzeń mają firmy duże, zatrudniające ponad 249 osób i przedsiębiorstwa z branży produkcyjnej (19,3%) i handlowej (19,1%). Z badania „CEO Survey” przeprowadzonego przez PwC wynika, że 76% prezesów firm w Europie Środkowo-Wschodniej jako główne wyzwanie biznesowe wskazuje problem z dostępem do talentów ...
-
Jaką prasę czytają bogaci Polacy?
... kto ma to ochotę. Ograniczeniem jest tylko i wyłącznie zasobność portfela, choć wyniki przeprowadzonego badania wyraźnie pokazują, że dla aspirujących nie ma ona aż tak istotnego znaczenia ... silniej decyduje płeć niż przynależność do segmentu (więcej na str. 10 w raporcie). Z badania wynika, że 290 tys. Polaków to osoby bogate (o dochodach powyżej 14 ...
-
Protekcjonizm coraz bardziej odczuwalny
... konkurenci ze strony swoich agend państwowych”, mówi prezes Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu Tomasz Pisula. Co dodaje, a co podcina skrzydła? Respondenci badania przeprowadzonego na zlecenie HSBC zostali poproszeni o ocenę wpływu, jaki różnego rodzaju międzynarodowe projekty i działania polityczne mogą mieć na ich biznes w perspektywie ...
-
Polacy ruszają na zwiedzanie świata?
... zrealizowanego na zlecenie Wonga Polska badania wynika, że interesuje nas przede wszystkim zwiedzanie świata, na które wskazało aż 63 proc. respondentów. ... przez długi czas. Nie oznacza to jednak, że na wyjazdach również jesteśmy ekonomiczni. Jak wynika z badania „Wakacje Polaków”, aż 75 proc. z nas w podróży żywi się na mieście, poznając przy tym ...
-
Płatności zbliżeniowe i programy lojalnościowe. Tego chcą konsumenci
Płatności w tradycyjnych placówkach handlowych bywają przyczyną frustracji klientów. Jak wynika z badania „Emerging Trends at Point of Sale”, przeprowadzonego przez Hanover Research dla Ingenico Group i FreedomPay, problemów technicznych podczas płatności przy kasie doświadczył na własnej skórze co drugi z kupujących. ...
-
Polscy konsumenci gotowi na sklepy autonomiczne
... prawie 69 proc. badanych ma nadzieję na niższe ceny produktów w związku z pełną automatyzacją i brakiem obsługi. Sklepy autonomiczne to przyszłość – Wyniki badania przeprowadzonego na potrzeby raportu Santander Consumer Banku „Polaków portfel własny – kochamy okazje” pokazują, że Polacy są otwarci na nowoczesne rozwiązania. Po ...
-
Ipsos Global Advisor: czego spodziewamy się w roku 2020?
... najnowsze, globalne badanie Ipsos Global Advisor. Względny optymizm Jak czytamy w komunikacie z badania Ipsos, najbliższą przyszłość Polacy widzą raczej w jasnych barwach – blisko 3/4 z ... się zwykłym widokiem w ich mieście (średnio to 36 proc). Wyniki pochodzą z badania przeprowadzonego pomiędzy 22 listopada a 6 grudnia 2019 roku na platformie Ipsos ...
-
KRD: w kryzysie sektor MŚP zapomina o weryfikacji kontrahentów
... narasta obawa przed recesją. Weryfikacja według MŚP Druga edycja badania „Priorytety płatności firm”, przeprowadzonego pod koniec maja przez Instytut Keralla Research na zlecenie ... Jakub Kostecki, prezes Zarządu Kaczmarski Inkasso. II edycja ogólnopolskiego badania „Priorytety płatności firm” została przeprowadzona przez Instytut Keralla Research w ...
-
Polacy nieprzygotowani na kryzys. Oszczędności nie wystarczą nam na długo
Przed nami wyniki przeprowadzonego przez InterviewMe.pl badania "Życie bez pensji". Objęło ono swoim zasięgiem przeszło 1400 respondentów, których zapytano o ich oszczędności, obawy o kondycję finansową oraz plany awaryjne ...
-
Panele fotowoltaiczne: liczy się cena i doświadczenie fachowca
... . Dobrze wybrany wykonawca może bardzo sprawnie i bez problemów przeprowadzić klienta przez cały proces inwestycyjny. Metodologia badania To pierwsza edycja „Raportu o fotowoltaice w Polsce”, kolejne będą realizowane co rok. Przedstawione dane pochodzą z badania ankietowego przeprowadzonego w sierpniu 2020 roku metodą CAWI na próbie 696 osób.
-
Mniej opóźnionych płatności. W najgorszej sytuacji handel
... z najnowszego, cyklicznego badania MŚP przeprowadzonego dla Rejestru Dłużników BIG InfoMonitor, obecnie 4 na 10 firm w ciągu ostatniego półrocza miało ... jeszcze ani przedsiębiorstwa, ani my wszyscy nie doświadczaliśmy ekonomicznych skutków pandemii. Badania pokazują, że może to być efekt coraz powszechniej podejmowanych działań niwelujących tak ...
-
50 proc. pracowników źle ocenia zarządzanie i kulturę organizacyjną w IT
... na znaczeniu. Tomasz Bujok, CEO portalu No Fluff Job i autor przeprowadzonego w ostatnim kwartale 2020 roku przeprowadził badanie ankietowe online "Zarządzanie w branży ... przesadną dbałością o szczegóły, a z drugiej strony brak decyzyjności osoby, której to zarządzanie dotyczy. Z badania No Fluff Jobs wynika, że co 3. osoba z branży IT doświadcza go ...
-
Pandemia wzmaga nieuczciwość w biznesie, ale są wyjątki
... , że firma może postępować nieuczciwie w wyjątkowych sytuacjach, takich jak np. pandemia, przekłada się na wzrost nierzetelności - pokazują wyniki badania „Rok biznesu w pandemii”, przeprowadzonego w marcu br. przez Instytut MANDS na zlecenie Rzetelnej Firmy i Krajowego Rejestru Długów. Aż 78 proc. polskich firm doświadczyło tego ...
-
Wyłudzenie danych osobowych, czyli wirus w czasie pandemii
... są przedstawiciele starszych roczników. Wśród najstarszych ankietowanych (65–74 lata) odsetek zdecydowanie twierdzących odpowiedzi wyniósł niewiele ponad 12 proc. Z przeprowadzonego badania jasno wynika, że bez wsparcia i pomocy młodzieży, starszym znacznie trudniej będzie przyswoić zasady bezpieczeństwa. A o czym należy pamiętać? Przede wszystkim ...
-
Zmiany klimatyczne dostrzega 3/4 Polaków
... badania "Postawy ekologiczne Polek i Polaków", przeprowadzonego ...
-
Jak różnorodność i włączanie wpływa na wellbeing pracowników?
... wynagrodzenia wspierają satysfakcję z pracy, wzmacniają zaangażowanie i wpływają pozytywnie na wydajność. Przekładają się także na lepsze postrzeganie marki pracodawcy. Z badania przeprowadzonego przez Diversity Council Australia wynika, że w różnorodnych, włączających zespołach pracownicy mają 2 razy większe szanse na regularny rozwój kariery ...