-
Oszustwa finansowe w sieci
... dotyczący 'scamu' - technik stosowanych przez internetowych oszustów, prowadzących do przechwycenia danych kart kredytowych, numerów kont lub wyłudzenia pieniędzy w transakcjach on-line. Z badania przeprowadzonego przez SurfControl wynika, że liczba 'scamu' od maja zeszłego roku zwiększyła się z 3 do 155, co oznacza wzrost o 477 proc. W pierwszych ...
-
Tele2 umacnia pozycję
... wspomagana Tele2 - wynika z badania TNS Telecoms Index, przeprowadzonego w październiku 2004 r. przez TNS OBOP. Obecnie wynosi ona 76%. Zdaniem Beaty Durki, szefa ... Znajomość wspomagana Telekomunikacji Polskiej utrzymuje się na stałym poziomie 99%. Z badania TNS OBOP wynika ponadto, że coraz więcej gospodarstw domowych, korzystających z telefonii ...
-
Rynek samoobsługi w call center
... z obsługi, a 74% postrzega sterowaną głosem aplikację samoobsługową IVR jako satysfakcjonującą alternatywę dla 24-godzinnego serwisu z asystą agentów. "Wnioski płynące z badania przeprowadzonego przez Genesys naświetlają kluczową rolę, jaką aplikacja self-service odgrywa w centrach obsługi klienta i w życiu ludzi. Chcemy być obsłużeni bez względu ...
-
Badanie bezpieczeństwa konsumentów XII 2004
... poczucie zagrożenia - wynika z sondażu przeprowadzonego na zlecenie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Wyniki grudniowego sondażu wskazują również, że umiejętność i skłonność konsumentów do dochodzenia roszczeń nie ulega zasadniczym zmianom. Od grudnia 2003 roku Urząd prowadzi cykliczne badania bezpieczeństwa konsumentów oraz stopnia ich ...
-
Zwyczaje żywieniowe Polaków 2005
... Prozdrowotni (20 proc.) – osoby wyczulone na zdrowy skład produktów, poszukujący zdrowej żywności Informacje o badaniu Wyniki pochodzą z ostatniej fali cyklicznego badania „Zwyczaje żywieniowe Polaków”, przeprowadzonego w maju 2005 roku na reprezentatywnej, ogólnopolskiej, 1000 osobowej próbie mieszkańców Polski w wieku powyżej 15 lat.
-
Polacy i okulary
... , kobiety oraz mieszkańcy miast - wynika z badania OMNIMAS przeprowadzonego przez TNS OBOP. Niewielką popularnością cieszą się w Polsce soczewki kontaktowe – stosuje je zaledwie ok. 1% Polaków w wieku 15 i więcej lat. Natomiast blisko 60% badanych w ogóle osób nie używa szkieł korekcyjnych. Z badania TNS OBOP wynika ponadto, że ...
-
Okulary? Niechętnie...
... ) zakładają je w zależności od potrzeby. Na sposób korzystania ze szkieł korekcyjnych mają wpływ zarówno poziom wykształcenia, jak i wiek - wynika z badania OMNIMAS przeprowadzonego przez TNS OBOP. „Istotnym czynnikiem wpływającym na sposób używania okularów korekcyjnych jest poziom wykształcenia. Osoby lepiej wykształcone - z wykształceniem co ...
-
Mercedes najbardziej pożądany
... nie musiałby brać pod uwagę jego ceny - wynika z najnowszego sondażu przeprowadzonego przez TNS OBOP. Następnymi w kolejności "wymarzonymi" markami są BMW i Volkswagen (po 9%) oraz Volvo ... 15-29 lat), a także pochodzące z miast do 100 tysięcy mieszkańców - komentuje wyniki badania Justyna Sawicka z TNS OBOP - Volkswagen to marka „dla wszystkich”, ...
-
Fiat królem szos
... i używanych (22%), które aktualnie posiadają Polacy. Takie są wnioski z badania Omnimas przeprowadzonego przez TNS OBOP. Wśród nowych samochodów na dalszych miejscach znajdują się: Daewoo ... jako nowy vs używany (Osoby, które posiadają własny samochód, n=436) - Wyniki badania wskazują, że szczególnie młodzi ludzie są bardziej skłonni kupować ...
-
Chińskie auta w Polsce?
... , a 10% z nas brałoby pod uwagę takie auto rozważając zakup samochodu - wynika z badania Omnimas przeprowadzonego przez TNS OBOP. Zachętą do zakupu takiego auta byłaby dla nas ... z TNS OBOP Rys.1 Czy słyszał(a) Pan(i) o samochodach nowych marek produkowanych w Chinach? Wyniki badania TNS Omnimas pokazują, że 10% Polaków brałoby pod uwagę samochód ...
-
Spyware w Polsce i na świecie III kw 2005
... do przygotowywania sygnatur nowych rodzajów spyware. Najnowszy raport „State of Spyware” zawiera także wyniki badania przeprowadzonego w Stanach Zjednoczonych wśród osób odpowiadających za bezpieczeństwo IT w dużych firmach. Według badania 98 procent ankietowanych uznało spyware za zagrożenie dla swojej organizacji, natomiast dwie trzecie badanych ...
-
Po co firmie intranet?
... - system wymiany i publikacji oparty na technologii internetowej, ułatwiający komunikację pomiędzy pracownikami, dający łatwy dostęp do informacji w firmie. Według danych z badania autorstwa Contium, przeprowadzonego przez Pentor, z Intranetu w Polsce, firmy korzystają już od dawna. Prawie 38% firm, które posiada to narzędzie, korzysta z niego już ...
Tematy: intranet, dzielenie się wiedzą -
Satysfakcjonująca praca
... zadowolenie z pracy czerpią osoby zatrudnione w przedsiębiorstwach z sektora produkcji przemysłowej oraz handlu hurtowego i detalicznego - wynika z ogólnopolskiego badania satysfakcji pracowników przeprowadzonego przez Interaktywny Instytut Badań Rynkowych (IIBR) oraz portal Pracuj.pl. Dobre relacje ze współpracownikami, satysfakcjonujące ...
-
Jeśli samochód, to używany
... Polaków planuje zakup samochodu - wynika z badania Omnimas* przeprowadzonego przez TNS OBOP. Wśród osób zamierzających dokonać zakupu 80% planuje nabyć auto używane, a 19% zdecydowanych jest na samochód fabrycznie nowy. Wyniki badania TNS OBOP dotyczącego planów motoryzacyjnych wskazują ponadto, że większość (67%) Polaków zamierzających nabyć ...
-
Opieka zdrowotna wg Europejczyków
... na poważne zabiegi chirurgiczne. Najmniej, bo tylko 29% badanych, niepokoją porady lekarskie dotyczące niegroźnego problemu zdrowotnego. Tak wynika z najnowszego badania Europe Health przeprowadzonego w 13 europejskich krajach przez Reader's Digest. W świetle sondażu Reader’s Digest, spośród wszystkich badanych krajów to właśnie Polacy są ...
-
Poparcie dla polityki Unii
... , a także wspólną politykę międzynarodową wobec innych krajów - wynika z sondażu Eurobarometr, zrealizowanego przez TNS Opinion & Social (w Polsce TNS OBOP). Według badania przeprowadzonego dla Komisji Europejskiej pod koniec 2005 roku, ponad trzy czwarte (77%) mieszkańców Unii Europejskiej deklaruje poparcie dla programu wspólnej polityki ...
-
Polskie cztery kółka
... 41% posiadanych przez Polaków aut ma więcej niż 10 lat - wynika z badania OMNIMAS, przeprowadzonego przez TNS OBOP. Najpopularniejszą marką samochodu pozostaje Fiat - posiada go co czwarty (25%) właściciel auta w naszym kraju. Z badania TNS OBOP wynika ponadto, że połowa (50%) gospodarstw domowych w Polsce posiada ...
-
Google otwiera "wirtualny supermarket"
... jak handel nieruchomościami w sieci. Google bada handlowe możliwości Google Base w świetle opublikowanego właśnie badania, które pokazuje, że wielu wiodących sprzedawców uważa, że nie są wystarczająco konkurencyjni w sieci. Według badania przeprowadzonego przez firmę Forrester na zlecenie Google, mniej niż połowa (41 proc.) sprzedawców, którzy ...
-
Jak kupujemy samochody
... tylko 8% dorosłych Polaków kupiło samochód. Zdecydowana większość osób (96%) nabyła używane auto. Jedynie 4% respondentów kupiło samochód fabrycznie nowy - wynika z badania OMNIMAS przeprowadzonego przez TNS OBOP. Zakup samochodu w ciągu ubiegłego roku częściej deklarowali: mężczyźni (10%), osoby w wieku 18-29 lat (11%) oraz 30-39 lat ...
-
PR w branży motoryzacyjnej
... , • Dziennikarze preferują e-mail jako najwygodniejszą drogę kontaktu z firmami (43 wskazania na 57 odpowiedzi). Ranking działań PR firm motoryzacyjnych Na podstawie badania przeprowadzonego przez IBRM Samar i agencję ITBC Communication powstał ranking firm, ustalony na bazie ocen działań public relations prowadzonych dla poszczególnych marek ...
-
Polacy chcą zakazu palenia
Jak wynika z ogólnopolskiego badania przeprowadzonego przez Polskie Radio we współpracy z Instytutem Badania Opinii i Rynku PENTOR, ponad trzy czwarte Polaków uważa za zasadne wprowadzenie zakazu palenia we wszystkich miejscach publicznych. Dane te zaprezentowano ...
-
Samochody używane kupujemy za gotówkę
... lub dla swojego gospodarstwa domowego - wynika z badania OMNIMAS przeprowadzonego przez TNS OBOP w lutym 2006 roku. Największą popularnością cieszyły się samochody ... badanych (Rys. 2). Średnia cena samochodu zakupionego w 2005 roku to 10 624 zł. Z badania wynika, że zdecydowana większość samochodów została zakupiona za gotówkę. Co dziesiąty ...
-
Znaczenie telefonu stacjonarnego dla Polaków
... . Nie wkroczył jednak zupełnie w intymną sferę naszego życia – większość Polaków nie wyznałaby miłości przez telefon. To tylko niektóre z wniosków płynących z badania przeprowadzonego przez TNS OBOP na zlecenie UPC Polska, dostawcy usług telewizyjnych, internetowych i telefonicznych. "Ogólnie z badań wynika, że telefon stacjonarny trzyma się ...
-
Outsourcing IT wciąż rośnie
... ich niektóre wcześniejsze decyzje dotyczące outsourcingu były błędne i przenosi pracę informatyczną z powrotem do firmy - wynika z dorocznego badania Global IT Outsourcing Study, przeprowadzonego przez DiamondCluster International. W podobnym badaniu przeprowadzonym dwa lata temu, żaden z menadżerów ankietowanych przez DiamondCluster nie powiedział ...
-
Kto naprawia nasze auta?
... (32%) odpowiedzialnych za naprawy samochodu w gospodarstwie domowym samodzielnie wykonuje czynności związane z bieżącą konserwacją i serwisowaniem auta - wynika z badania MAA, przeprowadzonego przez TNS OBOP i TNS Infratest. Jednak najpopularniejszym miejscem dokonywania takich napraw są warsztaty niezależne (nieautoryzowane), które odwiedza 38 ...
-
Firmy zwiększą wydatki na innowacje
... także możliwy koszt nie generowania wzrostu i zysków z innowacji, co jest możliwe i to, że firmy muszą sprostać wymaganiom giełdy". Inne wnioski z badania przeprowadzonego przez BCG to: Innowacje są rosnącym priorytetem strategicznym dla większości firm. Konsekwentnie do zwiększania wydatków, szefowie kładą większy nacisk strategiczny ...
-
Zakłady sportowe w internecie - intratny biznes?
... zdecydowanie więcej odsłon, niż miało to miejsce w kwietniu i maju, co może wskazywać na większą liczbę zawieranych zakładów. Jak wynika z badania przeprowadzonego przez Interaktywny Instytut Badań Rynkowych (IIBR), przed Mistrzostwami Świata zamiar zawierania w internecie zakładów związanych z mundialem deklarowało 4 proc. dorosłych internautów ...
-
Budownictwo w Polsce 2006-2009
... optymistyczne nastroje w firmach budowlanych. Zdecydowana większość największych firm budowlanych działających w Polsce ocenia sytuację w sektorze jako pozytywną. W porównaniu do podobnego badania przeprowadzonego przez PMR w sierpniu ubiegłego roku zauważyć można znaczną poprawę. Obecnie 73% badanych uważa sytuację w sektorze za dobrą, podczas gdy ...
-
Podróże Polaków IX 2006
We wrześniu za granicę wyjechało o 40 proc. Polaków więcej niż przed rokiem - wynika z badania Instytutu Turystyki przeprowadzonego na zlecenie Ministerstwa Gospodarki. Najwięcej wyjazdów zagranicznych stwierdzono na lotniskach. Według szacunków Instytutu we wrześniu Polacy odbyli 2,25 mln podróży ...
-
Homeopatia wg Polaków
... przez TNS OBOP są porównywalne do wyników badań z innych krajów europejskich. Badania wskazały podobieństwo polskich wyników do rezultatów analogicznych badań przeprowadzonych w innych krajach członkowskich Unii Europejskiej. Ponadto wyniki badania przeprowadzonego w Polsce są w dużym stopniu zgodne pod względem psychologicznym i socjologicznym ...
-
Polki dbają o zdrowie
... niż mężczyźni dbają o swoje zdrowie, znacznie częściej poszukują informacji medycznych i zwracają większą uwagę na reklamy leków w telewizji - wynika z przeprowadzonego przez TNS OBOP cyklicznego badania OTC Track. Kobiety w Polsce w większym stopniu niż mężczyźni dbają o swoje zdrowie. 62% kobiet dopytuje się o szczegóły kuracji podczas ...
-
Firmy i nielegalne oprogramowanie
... nielegalnego oprogramowania. Co piąty przedstawiciel małego i średniego biznesu nie dostrzega żadnego zagrożenia w korzystaniu z nielegalnego oprogramowania - wynika z badań BSA. Z badania przeprowadzonego na zlecenie BSA w 1.800 firmach z Polski, Niemiec, Holandii, Wielkiej Brytanii, Francji, Niemiec, Węgier, Hiszpanii i Rosji wynika ponadto, że ...
-
Rynek suplementów diety będzie rósł
... 2007 r. rzędu 25%. Poprawa komunikacji z aptekarzami kluczowym celem marketingowym Według badania przeprowadzonego na potrzeby raportu PMR „Rynek suplementów diety w Polsce 2007 ... niska wiedza na temat tych produktów. Jednocześnie, jak wykazały wyniki badania, tylko 12% firm wskazało działania marketingowe, zwiększające wiedzę o suplementach diety, ...
-
Rośnie atrakcyjność inwestycyjna Polski
... z Niemiec coraz bardziej atrakcyjne - wynika z badania koniunktury przeprowadzonego przez Polsko-Niemiecką Izbę Przemysłowo-Handlową. Na ankietę PNIPH odpowiedziało 128 przedsiębiorstw działających w Polsce i w Niemczech. Prawie w 100 proc. potwierdziły się szacunki z ubiegłorocznego badania koniunktury PNIPH, m. in. w zakresie inwestycji ...
-
Telefonia komórkowa: rośnie popyt na multimedia
... dla reklamodawców. Badanie dowodzi, że branding wysokiej jakości contentu przeznaczonego dla urządzeń mobilnych jest znacznie lepiej akceptowany przez użytkowników. Według badania przeprowadzonego na 10.000 uczestnikach w czerwcu tego roku, content TV będzie prawdopodobnie następnym przełomowym rozwiązaniem w telefonii komórkowej. W chwili obecnej ...