-
Lotnicze cargo z rekordowymi stawkami. A będzie jeszcze drożej
... z badania Międzynarodowego Zrzeszenia Przewoźników Powietrznych (IATA) przeprowadzonego w lipcu br. wśród dyrektorów finansowych linii lotniczych i szefów cargo. Aż 73% z nich deklarowało trzy miesiące temu, że spodziewa się poprawy kondycji finansowej w ciągu najbliższych 12 miesięcy, czyli do lata 2022 r. W kwietniowej edycji tego samego badania ...
-
Wojna motywuje do oszczędności, boimy się o jutro i emerytury
... o kolejnych falach pandemii, zmieniło się też myślenie o bezpieczeństwie finansowym. Zdaniem ponad jednej trzeciej uczestników badania An impact of COVID-19 on savings: A rising sense of financial insecurity, przeprowadzonego przez Deloitte w Kanadzie, USA, Wlk. Brytanii, Francji, Niemczech, Australii, Japonii i Chinach, wydarzenia takie jak ...
-
Pracoholizm i darmowe nadgodziny. Realia polskiego rynku pracy?
... badania „People at Work 2022: A Global Workforce View” firmy ADP, globalnego lidera usług kadrowo-płacowych przeprowadzonego wśród blisko 33 tys. pracowników z 17 krajów na całym świecie, aż ¼ polskich pracowników (25,37 proc.) twierdzi, że pracuje za darmo od 6 do 10 godzin tygodniowo. W porównaniu z poprzednią edycją badania ...
-
Czego boją się CEO? Wygrywa inflacja, ale zagrożeń jest więcej
... organizacje poprzez morze rosnącej niestabilności otoczenia makroekonomicznego i geopolitycznego. Z niedawno przeprowadzonego badania EY CEO Outlook Pulse Survey wynika, że inflacja zdecydowanie wybija się jako czynnik ryzyka numer jeden – 69% respondentów badania uważa, że wpłynie ona negatywnie na funkcjonowanie przedsiębiorstwa i jego rozwój ...
-
Trendy HR 2023: nadchodzi redefinicja miejsca pracy
... pomóc firmie w dostosowaniu się do nowych trendów HR? W jedenastej edycji przeprowadzonego przez Deloitte badania udział wzięło 10 tys. liderów działów HR oraz członków kadr zarządzających, ... rok od wybuchu wojny w Ukrainie, pochodzący z krajów Europy Środkowo-Wschodniej uczestnicy badania Deloitte nadal odczuwają wpływ wojny na codzienność. 84 proc. ...
-
Tylko co 5. kierowca zawodowy nie rozważa zmiany pracy
... Czyż, główny ekspert ds. rozwiązań technologicznych, Inelo z Grupy Eurowag. Dlaczego zawodowy kierowca coraz częściej myśli o zmianie pracy? Jak wynika z badania ankietowanego przeprowadzonego przez Inelo z Grupy Eurowag - jednym z głównych powodów podjęcia decyzji o zmianie pracy są oczywiście zarobki, które dla kierowców mają kluczowe znaczenie ...
-
Kibice nie grają fair play: kwitnie nielegalny streaming i sprzedaż podróbek
... aż 20% całkowitej utraconej wartości sprzedaży w każdym z tych krajów. Podrabianie ma poważne konsekwencje gospodarcze i społeczne. Jak wynika z innego przeprowadzonego niedawno badania EUIPO na temat gospodarczych skutków podrabiania towarów w sektorze odzieżowym, kosmetycznym i zabawkowym w UE, oprócz utraty dochodów i likwidacji miejsc pracy ...
-
Praca hybrydowa, czyli dużo korzyści i tyle samo problemów
... pracy? Czy pracownicy ciągle sygnalizują brak równowagi pomiędzy życiem prywatnym a zawodowym? Organizacje stawiają na hybrydę Jak pokazują wyniki tegorocznego badania Hybrid and Beyond, przeprowadzonego przed ekspertów Colliers Define, do 96% (z 92% odnotowanych w 2023 r.) wzrósł odsetek firm, które deklarują pracę w hybrydowym modelu. Co ...
-
Ferie zimowe 2025 będą tańsze niż rok temu?
... na ferie, niż to miało miejsce rok temu. Z przeprowadzonego na zlecenie rankomat.pl badania wynika, że mniej niż połowa Polaków (42%) ferie 2024 spędzi ... badanych, a 3% spędzi zimowy urlop w zagranicznych górach. Natomiast 17% ankietowanych w momencie przeprowadzania badania (grudzień 2024) nie miało jeszcze konkretnych planów na ferie. W badaniu ...
-
Badanie znajomości marki Orange
... rezultatów notowanych dla wskaźników swojej poprzedniczki - wynika z najnowszego badania TNS Telecoms Index & Interbus przeprowadzonego przez firmę TNS OBOP. Jednak jeśli patrzeć przez ... jednymi z mierników jej sukcesu lub porażki. Przedstawione powyżej wyniki pochodzą z ciągłego badania TNS Telecoms Index realizowanego przez TNS OBOP od początku ...
-
Raport szkolenia w Polsce
... grupie wiekowej. Badanie "Szkolenia w Polsce" składało się z dwóch części: 1. sondażu przeprowadzonego wśród osób indywidualnych w okresie pomiędzy 5 a 10 stycznia 2006 roku na reprezentatywnej losowo-kwotowej próbie 1005 Polaków w wieku 15 i więcej lat. 2. badania firm. Indywidualne wywiady kwestionariuszowe metodą CATI. Realizacja od 26 stycznia ...
-
Product placement w grach wideo
... także możliwości i zasadności wykorzystania w każdej fazie cyklu życia produktu. Co mówią badania Średnia ilość godzin spędzonych przed odbiornikiem telewizora wśród grupy mężczyzn w wieku ... w grach trybu zarówno off, jak i online. Pomiar efektywności przeprowadzonego działania w zakresie PP jest jednocześnie znacznie utrudniony. Dynamiczny PP ...
-
Zagrożenia z sieci: I-VI 2006
... ma zwykle na celu ukraść pieniądze nie dość ostrożnym osobom. Z przeprowadzonego niedawno badania dotyczącego technik phishingu wynika, że fałszywa witryna najbardziej przypominająca prawdziwą pod względem wizualnym była w stanie oszukać 90 % uczestników badania. W liczbie tej znaleźli się zaawansowani technicznie użytkownicy. Podstawową rolę ...
-
Szkolenia niedoceniane przez MSP
... Artur Rybka odpowiedzialny za małe firmy w polskim oddziale Microsoft. Z sondażu przeprowadzonego w głównych ośrodkach szkoleniowych wynika, że realizację szkoleń najbardziej utrudniają zmieniające się ... wykorzystano następujące źródła danych: - badania ilościowe (przeprowadzone w ramach 7. edycji badania MSI), - wywiady pogłębione z zastosowaniem ...
-
Skuteczny merchandising usług bankowych
... zakup reklamowanego produktu, a ponad 2/3 chce zgłębić wiedzę o produkcie u obsługi banku. W świetle "Badania efektywności przekazów i korzystania z merchandisingu w polskich bankach", przeprowadzonego w maju bieżącego roku przez Instytut Badania Opinii i Rynku Pentor S.A., na zlecenie PMT Marketing System, rola merchandisingu usług bankowych jest ...
-
Sprzedaż bezpośrednia niedoceniana
... działalności w przeciągu następnych 6 miesięcy byłby zapewne znacząco wyższy, o ile warunki ku temu byłby bardziej sprzyjające dla mikro przedsiębiorców. Wyniki przeprowadzonego badania wykazały także, że najważniejszym powodem podjęcia działalności gospodarczej przez respondentów jest pozycja określona jako „chęć bycia niezależnym” - aż 82 ...
-
Rynek budowlany: możliwa deflacja
... najmniej perspektywiczny uznano sektor mieszkaniowy (5% wskazań), budownictwo magazynowe (9%) oraz biurowe (12%). Polaryzacja oczekiwań wśród firm budowlanych Wyniki przeprowadzonego przez PMR badania różnią się istotnie od jego wcześniejszych edycji. Poważne rozbieżności występują zwłaszcza w przypadku oczekiwań firm budowlanych na najbliższe 12 ...
-
Zagraniczne serwisy społecznościowe mało znane
... Klasa nie daje szans konkurentom. W sześciomiesięcznym okresie poprzedzającym tegoroczne badania przynajmniej raz z serwisu skorzystało 81% internautów. Jednocześnie nazwę ... Informacje o badaniu Badanie zostało zrealizowane za pomocą sondażu Capibus, przeprowadzonego przez Instytut MillwardBrown SMG/KRC na zamówienie firmy D-Link w ramach projektu ...
-
Opinie internautów a decyzje zakupowe
... (66 proc.) zadeklarowało, że choć raz skorzystało z możliwości zakupu produktu lub usługi za pośrednictwem internetu – wynika z raportu na temat badania „E-commerce w Polsce” przeprowadzonego w 2009 roku. 85 proc. badanych internautów kupujących w sieci odpowiedziało, że internet jest dla nich głównym źródłem wiedzy o produktach i usługach ...
-
Polscy przedsiębiorcy: nastroje 2010
... edycji badania, które przeprowadzone zostało we wrześniu 2009 roku, udział wzięło 25 krajów członkowskich UE (UE–27 bez Litwy i Irlandii) oraz Chorwacja i Turcja a odpowiedzi udzieliło ponad 69 500 przedsiębiorstw z 95 regionów Europy. Niniejsze opracowanie prezentuje rezultaty badania wśród polskich firm, przeprowadzonego przez Krajową ...
-
Satysfakcja Polaków z pracy 2010
... Rynku w Sektorze Badań Finansowych i Usług Profesjonalnych TNS OBOP. Informacje o badaniu Dane pochodzą z badania kondycji polskich pracowników prowadzonego cyklicznie przez TNS OBOP. Jest to badanie face-to-face typu omnibusowego, przeprowadzonego na reprezentatywnej grupie Polaków, będących pracownikami najemnymi, pracującymi na umowę o pracę lub ...
-
Rosną wydatki na dobra luksusowe
... % wiodących światowych marek luksusowych. Jeśli jednak uwzględnimy sklepy internetowe oferujące wysyłkę towarów do Polski, dostępność marek odzieżowych wzrasta do 70%. Z badania ankietowego przeprowadzonego na próbie 250 Polaków wynika, że aż 84% osób o dochodach miesięcznych powyżej 3,7 tysiąca złotych miesięcznie kupuje dobra luksusowe, z czego ...
-
Audyt finansowy: niedoceniane Listy do Zarządu
... informacji, właściwą wyceną aktywów i pasywów przedsiębiorstwa oraz poprawnym rozliczeniem cen transferowych”, mówi Marcin Diakonowicz, Dyrektor w Dziale Audytu Deloitte. Z przeprowadzonego badania wynika, że 70% polskich przedsiębiorstw ma problem z właściwą wyceną swoich aktywów i pasywów, a tym samym z realizacją obowiązków informacyjnych ...
-
Świadczenia pracownicze dyrektorów i specjalistów
... - i to nie zawsze na korzyść dyrektora - występują natomiast w obszarze świadczeń rzeczowych, podaje raport "Total Compensation Measurement" firmy Aon Hewitt. Z przeprowadzonego badania wynika, że dysproporcje najbardziej widoczne są w przypadku możliwości korzystania z samochodu służbowego. Dostęp do firmowego auta ma aż 53% dyrektorów a tylko ...
-
Rynek pracy w 2011 r. - prognozy
... prace na zlecenie dla wielu podmiotów. Jak wynika z badania „Freelancer w Polsce 2010” przeprowadzonego przez Infakt.pl, większość polskich freelancerów zarabia w ten sposób ... Warto w tym kontekście zwrócić również uwagę na bezpieczeństwo, podkreśla Michał Filipkiewicz – „Badania Panda Security w USA wykazały, że 77% pracowników korzysta z sieci ...
-
Polacy a specjalne strefy ekonomiczne
... Raport przygotowany przez On Board PR Ecco Network na podstawie badania opinii publicznej przeprowadzonego przez PBS DGA Sondaż został zrealizowany przy wykorzystaniu techniki CAPI (bezpośrednie wywiady kwestionariusze wspomagane komputerowo) w ramach badania Omnibus w dniach 17-19 września 2010 roku na 1072-osobowej reprezentatywnej, losowej ...
-
Komitety audytu w Polsce w 2010 r.
... członków (43%) - w spółkach z indeksu FTSE 100 otrzymują wynagrodzenie z racji pełnienia dodatkowych funkcji” – podkreśla Krzysztof Szułdrzyński, partner w PwC. Z przeprowadzonego badania wynika, że odpowiednio 42 % i 29% osób zasiadających w komitecie audytu, deklaruje spełnienie wymogów niezależności i kwalifikacji określonych w ustawie. „Należy ...
-
Zakupy książek i muzyki przez Internet
... . Warto też dodać, że spośród analizowanych książek w 75% przypadków, książki Empiku były o ponad 28,3% droższe, a w 5% przypadków różnica wynosiła ponad 40%. Z przeprowadzonego badania wynika, że również sklep Merlin.pl nie konkuruje intensywnie cenowo z innymi sklepami internetowymi, jakkolwiek jest on tańszy od sklepu Empik ...
-
Jak Polacy postrzegają chińskie samochody?
... , aby zwrócili uwagę potencjalnych nabywców na inne, pozacenowe walory swoich aut” – komentuje wyniki badania dr Magdalena Sawińska, Lider Sektora Badań Rynku Motoryzacyjnego TNS OBOP. Informacje o badaniu Dane pochodzą z badania OMNIMAS przeprowadzonego przez TNS OBOP w okresie 14 – 17 kwietnia 2011 na ogólnopolskiej, reprezentatywnej próbie ...
-
Co 4 Polak nie ma czasu na posiłki w pracy
... tak, że nie mamy czasu na to, by z niej skorzystać. Z badania Praca.pl przeprowadzonego wśród 1027 użytkowników serwisu wynika, że aż 25% ankietowanych nie ... pracy niezdrowych fast foodów. Większość przygotowuje posiłek w domu (61%). Z tegorocznych badań Instytutu Badania Opinii Publicznej Homo Homini wynika, że 39,7% pracowników żywi się kanapkami ...
-
Sektor MSP a oferta banków
... ok. 6,6 mln osób). W ramach segmentu MSP istnieją znaczne różnice jeśli chodzi o oczekiwania wobec banków – to najważniejszy wniosek wynikający z badania Instytutu Homo Homini przeprowadzonego na zlecenie Deutsche Bank PBC wśród 800 przedsiębiorstw – firm małych (o obrotach do 5 mln zł rocznie) i większych (o obrotach pomiędzy 50 ...
-
Serwisy społecznościowe a wizerunek firmy
... chwilowy trend, ale nieunikniona zmiana sposobu komunikacji oraz pozyskiwania i przetwarzania informacji, w tym również danych o pracy i pracodawcach. Wyniki badania "Kandydaci 2.0", przeprowadzonego przez Employer Branding Institute, wskazują, że aż 96% studentów i absolwentów w wieku średnio 23 lat, informacje o pracodawcach sprawdza w Internecie ...
-
Rynek chemii budowlanej w Polsce 2012-2014
... najnowszy raport firmy PMR pt. "Rynek chemii budowlanej w Polsce 2012 - Prognozy rozwoju na lata 2012-2014". Wyniki badania wśród 400 małych i średnich polskich firm budowlanych przeprowadzonego na potrzeby raportu „Rynek chemii budowlanej w Polsce 2012 – Prognozy rozwoju na lata 2012-2014” opublikowanego przez firmę badawczą ...
-
Komitety audytu w Polsce w 2011 r.
... spółki, podczas gdy to wraz z wielkością przedsiębiorstwa rośnie zaangażowanie czasowe i potrzeba dodatkowych kompetencji” – zauważa Mirosław Kachniewski. Wyniki najnowszego badania PwC przeprowadzonego wśród spółek notowanych na Londyńskiej Giełdzie Papierow Wartościowych (Badanie PwC UK) wskazują, że funkcja szefa komitetu audytu jest na drugim ...
-
Kobieta na rynku pracy - mity
... , w przypadku kobiet, im wyższe i bardziej specjalistyczne wykształcenie, tym większe są dysproporcje płac w stosunku do wynagrodzenia mężczyzn. Jak wynika z Ogólnopolskiego Badania Wynagrodzeń, przeprowadzonego przez Sedlak & Sedlak w 2011 roku, im wyższy szczebel zarządzania, tym większa była różnica pomiędzy zarobkami pań i panów. W przypadku ...