-
TOP 10 sieci handlowych według Polaków
... brzmi, jak obecnie znaleźć się wśród priorytetowych i cennych potrzeb zakupowych konsumentów – wyjaśnia Marek Zdziech, Partner OC&C Strategy Consultants. Jakie są najważniejsze kryteria zakupowe? Trzy najważniejsze ... zrealizowana metodą CAWI we wrześniu 2022 r. na próbie 2 429 respondentów w wieku 18-65+ lat. Badanie odbyło się w 9 krajach ...
-
Najlepsi pracodawcy w Polsce, czyli YouGov Reputation 2023
... marki nie obroniły się przed spadkami wizerunkowymi. O badaniu YouGov BrandIndex YouGov BrandIndex to jedyne w Polsce badanie kondycji marek realizowane w czasie rzeczywistym. Kluczowe wskaźniki obejmują komunikację, wizerunek i zakupy. Obecnie monitorujemy w Polsce blisko 400 marek; w rankingach porównujemy skumulowane wyniki z danego okresu.
-
W Black Friday i Cyber Monday polski konsument wyda około 1000 zł
... miesiące przyniosły dalsze zmiany w zachowaniach konsumentów – kupujemy mniej, często oszczędniej wybierając zamienniki ulubionych marek. Tradycyjnie Polacy lubią korzystać z promocji i planować zakupy – z tego powodu czekają na Black ... lat, a 44% jest powyżej 55 roku życia. 48% ankietowanych to mężczyźni a 52% to kobiety. Badanie online zostało ...
-
Freelancerzy rozchwytywani? Są najnowsze doniesienia z rynku
... tam swoją obecność. Wykorzystują najpopularniejsze kanały komunikacji do promocji produktów i marek. Sieci społecznościowe rządzą się innymi prawami niż Google. Nie wymagają ... interfejsów użytkownika, integracja danych, narzędzia deweloperskie i zarządzanie wersjami. Badanie firmy Deloitte pokazało, że ponad 40% programistów już teraz korzysta ...
-
Usługi publiczne online: a jednak dynamiczny rozwój w Polsce?
... Jak na ich tle wypada Polska? Czy usługi publiczne są transparentne? Badanie Capgemini eGovernment Benchmark pokazuje wyraźny postęp w świadczeniu usług online dla ... tutaj 100 punktów przy średniej europejskiej na poziomie około 90 – komentuje Marek Woźny, Wiceprezes, Dyrektor Zarządzający Market Segment Poland w Capgemini Polska. Wyraźnie widać ...
-
Za działania proekologiczne firm gotowi jesteśmy zapłacić wyższą cenę
... polskich konsumentów interesuje koszt śladu węglowego poczynionego przez nich zakupu? Wobec jakich marek klienci są bardziej lojalni? W jakim stopniu konsumentom zależy na wspieraniu ... , lecz i bazę klientów – użytkowników o jednym z wyższych poziomów świadomości. O badaniu Badanie Adyen Retail Report 2024 przeprowadzono między 15 stycznia a 1 lutego ...
-
Jak Polacy obchodzą Halloween?
... domu/mieszkania (45%) i przebieranie się w kostiumy (39%). Halloween a działania marek Prawie połowa respondentów (42%) nie kojarzy, aby marki prowadziły ... ” – komentuje Anna Ostrowska, Insights Manager CSA, Havas Media Network. O badaniu: Badanie CAWI (Computer-Assisted Web Interview) zostało zrealizowane na internetowym, ogólnopolskim panelu ...
-
5 globalnych makrotrendów dla biznesu i konsumentów 2025
... czynienia z deepfake’ami lub innymi scamami w sieci, a spadek zaufania konsumentów do marek niewątpliwie wpływa na interakcje między nimi. Aby odbudować zaufanie wśród klientów, ... rządowych regulacji i mechanizmów ochronnych, które pomogą ograniczyć ryzyka w tym obszarze. Badanie Accenture Song wskazuje, że osoby w wieku 18-24 lata ponad dwukrotnie ...
-
Jak kupujemy leki
... wpływom reklamy, promocji itp. zachęt (6%-8% wskazań) oraz jeszcze rzadziej poszukujemy produktów pochodzenia krajowego – polskich marek (5%-6% wskazań). Rysunek 2: Kryteria wyboru produktów przy codziennych zakupach Podstawa: Wszyscy badani, N=1005, w % Pokazano odpowiedzi wskazane przez > 5% badanych Badanie Omnimas TNS OBOP, 5-8 lutego 2004r.
-
Kawiarnie a jakość obsługi klienta
... bardzo niskim. Informacje o badaniu Badanie przeprowadzone zostało metodą Mystery Shopping przez grono tajemniczych klientów, którzy odwiedzili 32 kawiarnie rozmieszczone w 9 miastach (Bydgoszcz, Gdańsk, Katowice, Kraków, Łódź, Poznań, Szczecin, Warszawa, Wrocław). Badaniem objęto 8 najbardziej znanych marek kawiarni sieciowych, dla których ...
-
Opinie internautów a decyzje zakupowe
... są jeszcze zbyt aktywni, jeżeli chodzi o dzielenie się z innymi wiedzą na temat marek produktów w sieci. Tylko co piąty badany internauta przyznaje, że zdarza ... proc. populacji internautów, natomiast komentujący i opisujący produkty to 18 proc. Analizując badanie, można stwierdzić, że postawa prosumencka jest źródłem inspiracji i oceny dla większości ...
-
Kryzys a zwyczaje zakupowe online
... zajmują notebooki i telefony komórkowe, wśród których zwyciężają produkty znanych marek Lenovo i Nokia. Kryzys nie zniechęcił także do inwestowania w swój wygląd i, podobnie jak w ... iż coraz więcej osób poszukuje promocji i obniżek cen w Internecie. Ostatnie badanie przeprowadzone przez Nokaut.pl wykazało, że za pośrednictwem Internetu możemy kupić ...
-
Bloki reklamowe oglądane niechętnie
... co jest w tym czasie emitowane na innych kanałach. Jak pokazuje badanie Ipsos, odsetek osób deklarujących zmienianie kanału podczas trwania bloku reklamowego ... na półce w sklepie. Reklama telewizyjna mocno buduje i utrzymuje świadomość produktów i marek (tzw. Equity). Brak marki w TV, szczególnie w mocno „nasyconych” kategoriach, skazuje ją ...
-
Na co dzieci wydają swoje kieszonkowe?
... młodsze nastolatki otrzymują ok. 43 zł. Na co dzieci wydają pieniądze? Badanie pokazuje, iż większość pieniędzy dzieci wydają na słodycze (w opinii 61% rodziców), ... razy w tygodniu) decydują bądź współdecydują o zakupie lub wyborze niektórych marek. Najczęściej spośród badanych kategorii dzieci mają swój udział w wyborze marki słodyczy, ...
-
Sieci społecznościowe w służbie biznesu
... na pytanie, jakie wymierne korzyści wynikają z obecności firm i marek w mediach społecznościowych. Aby ustalić, czy przedsiębiorstwa na całym świecie uznają ... % badanych znalazło pracę korzystając z serwisów społecznościowych. „Przeprowadzone przez nas badanie dowiodło, że sieci społecznościowe stały się jednym z głównych narzędzi nowoczesnego ...
-
Najlepsze dla biznesu miasta Europy 2010
... Brühl, Partner Zarządzający biura Cushman & Wakefield w Niemczech. Przeprowadzone badanie pokazuje, że najważniejszymi czterema czynnikami dla firm podejmujących decyzję o lokalizacji ... działalności biznesowej” Warszawa zajęła 24. pozycję. Jednak, jak powiedział, Marek Noetzel, Associate z warszawskiego biura Cushman & Wakefield: „Warszawa jest ...
-
Polskie firmy a system podatkowy
... by nie doprowadzać do ich likwidacji, lecz w imię przyszłych dochodów pomagać im najtrudniejszy czas przetrwać.” Marek Kutarba z-ca red. Naczelnego Dziennika Gazety Prawnej Informacje o badaniu Ogólnopolskie badanie przeprowadzono w okresie marzec – wrzesień br. za pomocą kwestionariusza on-line lub rozmów bezpośrednich. W badaniu wzięło udział ...
-
Pacjenci a opieka farmaceutyczna
... OBOP. Informacje o badaniu Dane pochodzą z badania OTC Track, które jest ciągłym badaniem o charakterze syndykatowym, monitorującym znajomość marek, reklam, używania oraz intencji zakupu leków dostępnych bez recepty. Badanie OTC Track realizowane jest techniką CAPI (Computer Assisted Personal Interviewing) na ogólnopolskiej próbie losowo – kwotowej ...
-
Najczęściej cytowane media XII 2010
... poparcie dla partii rządzącej. W komentarzach podkreślano, że badanie pokazuje nie tylko nastawienie Polaków do poszczególnych partii, ale również ogólne zmęczenie polityką w obecnym kształcie. W tym samym czasie pisma branżowe i regionalne cytowały wyniki rankingu Najcenniejszych Polskich Marek za 2009, opublikowanego przez dziennik w grudniu ...
-
Najlepsze sklepy z bielizną w Europie
... także Czechy (55,4%) i Estonia (54,5%). Nieco gorzej Bułgaria (53,5%), Słowacja (43,8%), Rumunia (42,5%) i Litwa (41,2%). Informacje o badaniu Międzynarodowe badanie salonów najbardziej znanych marek bieliźnianych INTERNATIONAL SERVICE CHECK prowadził od 25 listopada 2010 roku do 2 stycznia 2011 roku. Pod lupą tajemniczych klientów znalazły ...
-
Social media jako narzędzie marketingowe
... badanie Internauta a social media/social commerce pokazały, że jeden na trzech użytkowników serwisów społecznosciowych w Polsce jest dziś fanem przynajmniej jednej marki lub firmy. Prym wiodą firmy odzieżowe, gastronomiczne, kluby i stacje telewizyjne. Internauci tłumaczyli, że czują do tych marek ... niej zatrudnione. Badanie internetowej reputacji, ...
-
Sklepy osiedlowe nadal popularne
... Na pytanie: „czy zakupił(a)by Pan/Pani produkty spożywcze i drogeryjno-kosmetyczne marek sieci dyskontowych na prezent dla najbliższej osoby?”, 46% badanych odpowiedziało „ ... produkty marki firmy specjalizującej się w tego typu produktach. Informacje o badaniu Badanie wykonane na zlecenie „Poradnika Handlowca” przeprowadzono w dniach 20‑23 ...
-
Bankowość i finanse w social media
... na zbyt wysokie koszty przedsięwzięcia. Różna jest też aktywność marek bankowych w ramach serwisu YouTube. Niektóre z nich traktują go jako istotny ... Raport skonstruowano w oparciu o badanie NetTrack MillwardBrown SMG/KRC (dane pochodzą z fal badania pomiędzy wrześniem 2010 a sierpniem 2011 r.) badanie data-minning przeprowadzone przez IRCenter na ...
-
Apetyt na nowe technologie rośnie
... . Nie wystarczają działania marketingowe, związane z budowaniem specjalnych profili marek, produktów czy usług na portalach społecznościowych. Analizy KPMG wskazują, ... mediów w Europie Wschodniej i Centralnej w KPMG. Konsumenci nadal nie chcą płacić za treść cyfrową Badanie KPMG pokazuje, że konsumenci nadal nie chcą płacić za treść udostępnianą w ...
-
EURO 2012 a zakupy Polaków
... . Przy odpowiednio rozegranym planie marketingowym mogą zyskać przedstawiciele tych firm i marek, które zaangażowane są w działania sponsorskie UEFA Euro 2012 i pozostają w związku z ... b.r. jako raport „Euro 2012: Czy Euro opłaci się sponsorom?”. Informacje o badaniu Badanie zostało zrealizowane w styczniu 2012 roku, na terenie całego kraju, na ...
-
Rynek HoReCa w Polsce 2012
... będzie wybierany częściej w związku z tym, że zarówno McDonald’s jak i AmRest, właściciel marek KFC i Burger King, zmieniają swoją ofertę w celu przyciągnięcia większej liczby klientów ... o badaniu Badanie ankietowe konsumentów zostało zrealizowane w styczniu 2012 r. przez PMR Research, dział badawczy firmy PMR (www.research-pmr.com). Badanie ...
-
Zarządzanie marką: kontroling marki
... możliwości finansowe, nakłady na reklamę i marketing, konsekwencja działań, wsparcie innych marek Ochrona / siła ochrony znaków towarowych, konflikty i spory Zmiany wartości marki ... temat skuteczności podejmowanych przez nas działań. Każde kolejne badanie w zestawieni z poprzednimi wynikami dostarcza mnóstwa informacji dotyczących zmian zachodzących ...
-
Najczęściej cytowane media II 2013
... przez gazetę rankingów – między innymi rankingu szkół wyższych czy polskich marek, ale też sondaży dotyczących poparcia dla partii politycznych. Wiodącym ... : tytułów prasowych, portali internetowych, stacji radiowych i telewizyjnych lub tytuły ich programów. UWAGA: Badanie nie obejmuje cytowań opublikowanych w internecie. Natomiast pod uwagę brane są ...
-
Polski Internet a jazda na rowerze
... sprawdzają opinię o sklepie. Szukają okazji cenowych oraz konkretnych marek rowerów. Oprócz jednośladów, internauci chętnie kupują gadżety i części. ... cyklistów cieszą się rowery polskiej produkcji - Romet i Kross. O badaniu Badanie zostało przygotowane przez serwis MojRower.pl przy współpracy z Brand24. Badanie swym zasięgiem objęło ponad 94 ...
-
Wielkanoc 2014: wydatki Polaków
... w wielkanocnych zbiórkach żywności (51%) lub artykuły marek biorących udział w specjalnych akcjach charytatywnych (42%). Poza tym znacznie chętniej sięgniemy po portfel, by przekazać datki pieniężne (43%, co daje dwunastoprocentowy wzrost w stosunku do 2013). Informacje o badaniu To badanie zostało przeprowadzone na uczestnikach Programu PAYBACK ...
-
Adam Małysz najbardziej zaufanym sportowcem
... jak i w telewizji. Aktorami często wskazywanymi przez badanych byli również: Marek Kondrat (7%) oraz Artur Żmijewski (6%). Wzrosło zaufanie Polaków do polskiego kompozytora ... kolejności wymieniani byli Zygmunt Solorz-Żak (7%) oraz Leszek Czarnecki (4%). Informacje o badaniu Badanie European Trusted Brands przeprowadzono po raz pierwszy w 2001 roku. ...
-
Eko trend - o co w nim chodzi?
... Imperatyw bycia eko jest silny dla wielu konsumentów i dla marek. Producenci coraz chętniej wykorzystują popyt na eko, oferując różnego ... tego posłuchało, prawda? Barbara Frątczak-Rudnicka, konsultant ds. Badań 4P research mix. PRZYPISY: * „Badanie świadomości i zachowań ekologicznych mieszkańców Polski”, raport PBS dla Ministerstwa Środowiska, 28 ...
-
Kawiarnie sieciowe: wzrasta lojalność klienta
... ostatniego roku widać wyraźny wzrost znajomości spontanicznej w zasadzie wszystkich topowych marek kawiarnianych. Niekwestionowanym liderem zestawienia jest na pewno ... próbę celową N=300 wywiadów z osobami korzystającymi z barków na stacjach paliw. Badanie przeprowadzono na grupie miejskiej (Warszawa, Kraków, Trójmiasto, Wrocław, Poznań, Łódź, ...
-
Portale pracy: czy są efektywne?
... i opinie o tych kanałach łączenia pracodawców z pracownikami. Portal infoPraca przeprowadził badanie wśród internautów i sprawdził jakie zdanie o portalach pracy mają ich ... sprawią, że kandydat pozytywnie wyróżni się spośród innych – komentuje Marek Jurkiewicz, General Manager infoPraca. Internetowe giełdy pracy w roli doradcy Korzystanie z ...
-
Im mniejsza rotacja prezesów, tym lepsze wyniki finansowe spółek
... firmy w długim okresie prowadzi do zwiększenia ROE średnio o 0,3 pkt. proc. rocznie. Badanie EY wykazało także odmienne efekty nakładów inwestycyjnych firm w krótkim i długim okresie. ... , ale skutki tego są często obserwowane dopiero w dłuższym okresie – tłumaczy Marek Rozkrut, Partner, Główny Ekonomista EY. W tym kontekście ważnym elementem badania ...