-
Social media w różnych branżach
... kampanii promocyjnych rośnie nawet o 40%. Badanie przeprowadzone przez conScore, GroupM oraz M80 wskazuje, że internauci lepiej zapamiętują marki jeżeli widzą je zarówno w wyszukiwarkach, jak i w sieciach. W polskiej sieci WWW możemy znaleźć narzędzia do monitorowania dyskusji na temat marek w mediach społecznościowych. Jednym z takich narzędzi ...
-
Coca-Cola najlepszą marką spożywczą
... . Znakomite wyniki wizerunkowe w branży artykułów spożywczych zanotowała także Delecta, Heineken, Nestle oraz Pepsi. Delecta straciła tylko jeden punkt do lidera. Badanie Top Marka zostało przeprowadzone na podstawie monitoringu 1000 tytułów prasowych – między innymi prasy ogólnopolskiej, regionalnej, czy specjalistycznej. Pod uwagę wzięto ...
-
Marketingowcy tracą czas pracy
... akceptacją materiałów (20%). „Zastosowanie odpowiedniej metodyki i oprogramowania pozwala zmniejszyć ryzyko wystąpienia tego typu problemów.” – dodaje Marek Roj. Informacje o badaniu Badanie Barometr Project Management) zostało przeprowadzone w marciu na grupie 582 pracowników firm marketingowych: agencji reklamowych, interaktywnych, PR ...
-
Naming na eksport
... wszystkim proces lingwistyczny i zaniedbania w analizach znaczenia słów skutkują koniecznością wymiany nazwy. Badanie znaczenia nazwy jest szczególnie ważne dla produktów oferowanych na rynkach ... czytają. Nazwa PUPA nie jest pod względem znaczenia bezpieczna. Wśród marek modeli samochodów: Matchbox, Hot Wheels, Tomica, Majorette działa firma Sieper ...
-
Marki na portalach społecznościowych
... samych konsumentów. Treściami, których ciągle przybywa, a jak pokazało badanie Digital Life, obecnie 59% polskich konsumentów wypowiada się na temat marek w Internecie. W rezultacie powstaje ogromny szum informacyjny, który zaśmieca cyfrowy świat i bardzo utrudnia dążenia marek do zostania dostrzeżonym przez konsumentów. Wszystko to sprawia, że ...
-
Praca dla specjalistów: CSR i employer branding
... Na razie małe zainteresowanie kandydatami specjalizującymi się w CSR potwierdza też badanie przeprowadzone na zlecenie Harvard Business Review Polska i CSR Consulting. Wynika ... bowiem budowanie przewagi konkurencyjnej opartej na kapitale ludzkim.– tłumaczy Marek Kozłowski, Attraction&Recruitment Assistant Manager w PwC. Ekspert podkreśla, że w tej ...
-
Polacy piją jasne piwo
... – mówi Marek Skrętny, ... Marek Puta, właściciel łódzkiej Piwoteki Narodowej, w której można dostać piwa z różnych zakątków kraju i świata. Jego obserwacje potwierdzają badania Homo Homini. Np. piwa górnej fermentacji (m.in. Stout, Ale) rozpoznaje 16,9 proc., a piwa dolnej fermentacji (m.in. koźlak, porter) – 22,6 proc. Informacje o badaniu Badanie ...
-
Infrastruktura drogowa w Polsce
... o 186 mld PLN niższe niż w sytuacji braku załamania produkcji budowlanej – tłumaczy Marek Rozkrut. Szereg projektów w ramach kolejnej perspektywy finansowej UE na lata ... minimalizację ewentualnych błędów. Niezbędne jest również bardziej efektywne badanie ofert składanych przez wykonawców pod kątem deklarowanego doświadczenia oraz potencjału, jakim ...
-
Konsumpcjonizm w odwrocie? Teraz liczy się współdzielenie
... które szukają sposobów mających pomóc klientom w ograniczeniu marnotrawstwa. Coraz większa liczba marek ułatwia swoim klientom odsprzedaż lub oddanie niepotrzebnych im już towarów. ... , RPA, Hiszpanię, Turcję, Ukrainę, Zjednoczone Emiraty Arabskie, Wielką Brytanię, Stany Zjednoczone i Wietnam. Badanie zostało opracowane przez Havas Worldwide i ...
-
Emotional branding dla kobiet
... odmienne komunikaty emocjonalne. Najpełniejszy obraz segmentów psychograficznych polskich konsumentek przedstawia badanie „Polki same o sobie”, zrealizowane przez agencję komunikacji marketingowej ... dbałość o rozsądne wydanie każdej złotówki. Są one najwierniejszymi konsumentkami marek z tradycjami, typu Winiary lub Ludwik, mimo że zwykle nie są one ...
-
"Zacne suchary" podbijają Internet
... znaczeń dziś podstawowe jest inne niż kiedyś – ocenia w komentarzu do raportu IMM prof. Marek Łaziński. Podkreśla, że np. „heca” jeszcze przed 20 laty była młodzieżowym ... , a zgromadzonej w ramach plebiscytu „Ocalimy od zapomnienia”, oraz na badaniach własnych IMM. Badanie oparto na publikacjach z okresu 01.01.2014 – 31.01.2015. Autor badania: Łukasz ...
-
Top Marka w mediach 2015 - bankowość
... się zdobyć za wydźwięk publikacji w latach 2008-2015. Badanie stanowiło swoistego rodzaju podsumowanie aktywności branż i marek w okresie od lipca 2014 do czerwca 2015. ... Na czwartym miejscu uplasował się Bank Pekao, a za nim – nieobecny w pierwszej piątce marek prasowych – Alior Bank. Użytkownicy social media najczęściej wymieniali Bank BPH – 324 tys ...
-
Polacy i prezenty świąteczne: liczy się cena, ale i reputacja marki
... udziale mediów przestają być wystarczające. Ostatnie lata przyniosły pokaźny wzrost znaczenia reputacji marek i firm. Okazuje się zatem, że budując sukces i przewagę ... , które zakupy zostawią na ostatnią chwilę, tuż przed Wigilią (12%). Informacje o badaniu Badanie zostało zrealizowane dla Fundacji na rzecz reputacji marki „Premium Brand” przez Dom ...
-
Rozwój przedsiębiorstw przez wzrost płac?
... zarabia on zbyt mało, a pracodawca, bo koszty zatrudnienia są wysokie – tłumaczy Marek Jarocki, Dyrektor w Dziale Doradztwa Podatkowego EY. Wyniki badania EY znajdują też potwierdzenie ... zwiększyć inwestycje i nakłady na badania i rozwój – podsumowuje Michał Grzybowski. O badaniu: Badanie „Wzrost przedsiębiorstw przez wzrost płac” przeprowadzono we ...
-
Roszada na rynku. E-sklepy i dyskonty wypierają hipermarkety?
... . Bain & Company wraz z ze stowarzyszeniem producentów dóbr konsumpcyjnych AIM, przeprowadził badanie dotyczące największych wyzwań stojących przed branżą handlu detalicznego. Wzięli w nim ... . Od samego początku sklepy te opierały swoją ofertę na dostarczaniu produktów własnych marek w najlepszej jakości za rozsądna cenę (ang. value for money). Z ...
-
Innowacyjne firmy zatrudniają chętniej niż tradycyjne
... planowali. Rewolucjoniści to zazwyczaj firmy na początku swojego rozwoju – mówi Marek Jarocki, Dyrektor w Dziale Doradztwa Podatkowego EY. – Rozwijają się dynamicznie i szybko potrzebują ... się rozwijać, to nasze badanie wyraźnie pokazuje, że polityki wspierające przedsiębiorców napędzają całą gospodarkę, mówi Marek Jarocki. – Przy czym nie ma związku ...
-
PKP Intercity na ustach internautów. Co social media mówią o kolei?
... z danych IMM. W dyskusji na temat kolei najbardziej wyróżniają się komentarze na temat marek przewoźników. Na pierwszym i drugim miejscu uplasowali się przewoźnicy ogólnopolscy - PKP ... pasażerom w pamięci zapada nie tylko podróż, ale i inni pasażerowie. O badaniu: Badanie IMM zostało przeprowadzone w okresie 26.08 – 5.09.2016 w oparciu o dane z ...
-
Cyberbezpieczeństwo 2016. Podsumowanie Deloitte
... liczne słabości samych urządzeń medycznych. W 2016 roku w 9 krajach Deloitte przeprowadził badanie 24 szpitali pod kątem bezpieczeństwa urządzeń medycznych podłączonych do sieci. Wynika ... w oprogramowaniu). Na konferencji Usenix badacze mieli pokazać, że pojazdy takich marek jak Volkswagen, Audi, Skoda, Alfa Romeo, Citroen, Fiat, Ford, Mitsubishi, ...
-
Ochrona danych osobowych. RODO zmieni rozkład sił
... przedsiębiorcom, więc zawczasu powinni oni przygotować odpowiednie procedury” – mówi Maciej Marek, Senior Associate, adwokat z Deloitte Legal. (Nie) kontrolowany wyciek danych W ocenie większości ... Senior Managing Associate, radca prawny w kancelarii Deloitte Legal. O badaniu: Badanie zostało przeprowadzone na przełomie kwietnia i maja 2017 roku ...
-
Obraz zamożnego konsumenta. Jaka jest polska klasa wyższa?
... mediów. Przeanalizowano również jej podejście do luksusu i jego wyznaczników oraz stosunek do marek luksusowych i czynniki, jakie decydują o wyborze dóbr z segmentu premium. Kluczowe wnioski z badania Polska klasa ... samego zakupu, tym ważniejsze okazują się być Owned i Earned. Metodologia: Badanie Obraz Zamożnego Konsumenta 2017 składało się z dwóch ...
-
BIZ dopisują. Atrakcyjność inwestycyjna Polski potwierdzona
... do umiędzynarodowienia polskich firm i ich integracji z globalną gospodarką – zauważa dr Marek Rozkrut, Partner i Główny Ekonomista EY, a także lider Zespołu Analiz Ekonomicznych ... Niemcy i Rumunia osiągnęły po 15% wskazań. O badaniu „Atrakcyjność inwestycyjna Polski” Badanie EY „Atrakcyjność inwestycyjna Polski” (EY’s Attractiveness Survey Poland: ...
-
W FMCG liczy się jakość produktu oraz customer experience
... dziś mają do czynienia ze zgoła innym konsumentem niż przed laty. Badanie wyraźnie pokazuje, że lepsze niż średnia wyniki osiągają w sektorze FMCG przede ... zakupowe swoich klientów. W tak dynamicznym środowisku opieranie swojej strategii jedynie na sile marek zaczyna być niewystarczające by osiągać wzrosty sprzedaży każdego roku. Zmiany o charakterze ...
-
Znamy autorytety w dziedzinie zdrowia. To nie lekarze
... ginekolodzy i pediatrzy. W ramach projektu „e-apteki 2017” przeprowadziliśmy badanie kwestionariuszowe na n=1035 internautach kupujących leki i suplementy diety w internecie ... bardziej angażujące i zorientowane na tworzenie CRM zintegrowanych ze stronami marek, produktów i e-commerce. Marki mogą uczyć się od lekarzy – analizować ich zachowanie w ...
-
Jakie sposoby na brak pracowników?
... , lecz także na osoby wysoko wyspecjalizowane, na przykład w zakresie IT – dodaje Marek Wróbel. − Reasumując wyniki badań i chcąc odwołać się do porad dla pracodawców, ... ) i korzystają z możliwości outsourcingu (20% dla centralnego vs. 12% dla wschodniego). Badanie ManpowerGroup potwierdza także, że w regionach firmy często decydują się na ...
-
Gracze i fani esportu wolą marki, które wspierają ich pasje
... Games i Mobile Institute, śledzi je już 23% polskich internautów oraz 49% graczy. Badanie pokazuje także, że zdaniem 31% badanych internautów zainteresowanie esportem będzie rosło; wśród ... a co za tym idzie, jest tam coraz więcej atrakcyjnego miejsca dla marek, które mogą realizować ciekawe aktywacje, przynoszące im wymierne korzyści marketingowe. ...
-
Innowacyjność i AI. Tego potrzeba do budowy Customer Experience
... doświadczenie w trakcie kontaktu z firmą powoduje wzrost wymagań wobec innych marek; 62% klientów jest otwartych na wykorzystanie AI w celu poprawy Customer Experience (59 ... Zelandii, Hongkongu, Indii, Japonii, Singapuru, Tajlandii, Kanady i Stanów Zjednoczonych. Badanie objęło trzy grupy respondentów: konsumentów, nabywców biznesowych – kupujących w ...
-
Hotele w Polsce. Popyt generuje podaż
... gości. - W 2019 roku średni poziom obłożenia hoteli międzynarodowych marek w centrum Warszawy, które posiadają rozbudowane zaplecze konferencyjne i bogatą ofertę ... w kolejnych dwóch latach planowane jest oddanie kolejnych 200 pokoi hotelowych. Metodologia badania: Badanie przeprowadzono na panelu Ariadna na ogólnopolskiej próbie liczącej N=1080 osób. ...
-
Czy eko marketing ma sens? Polacy wątpią w jego szczerość
... pokazują, że konsumenci są coraz bardziej wyczuleni na nieuczciwość marek w odniesieniu do jakości produktów, wartości czy właśnie działań proekologicznych. ... – podkreśla Adrian Wróblewski, Dyrektor działu analiz w SW RESEARCH. Opis badania Badanie ma charakter cykliczny (trackingowy). Prezentowane wyniki dotyczące obszaru komunikacji marketingowej ...
-
7 trendów w marketingu "nowej rzeczywistości"
... we własnych działaniach. Jedna czwarta badanych przyznała, że odeszła od marek, które koncentrowały się wyłącznie na sobie. Ponad połowa konsumentów oczekuje ... udział 7 506 konsumentów ze Stanów Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii, Brazylii i Chin. Ostatnie badanie to „The Global Marketing Trends C-suite Survey” i zawiera opinie 405 amerykańskich ...
-
Które sieci handlowe wygrały z pandemią? Żabka liderką
... których miniony rok wcale nie okazał się stracony. Wprawdzie grono marek, którym w minionym roku udało się wzmocnić pozycję i poprawić wizerunek, nie jest ... podtrzymać i wzmocnić relacje z klientami. O badaniu YouGov BrandIndex Badanie YouGov BrandIndex to jedyny w Polsce syndykatowy tracking pozycji marek, realizowany w trybie ciągłym metodą CAWI na ...
-
Jak rok z koronawirusem wpłynął na polskich konsumentów?
... jest treściom reklamowym. Zmieniły się też priorytety i oczekiwania wobec marek. Znacznie większą uwagę poświęcamy temu, czy produkty są zdrowe, ... Polaków sądzi, że po epidemii wszystko szybko wróci do normalności. Metotologia badania Badanie Koronabus zostało zrealizowane techniką CAWI na ogólnopolskiej, reprezentatywnej próbie dorosłych Polaków ...
-
Czy w 2022 r. Polacy ograniczą wydatki na zakupy?
... sprawne rozwiązania logistyczne, ale również dostępne metody płatności, w tym płatności odroczone” – komentuje Marek Biernacki, szef fintechu Mokka w Polsce. Dotychczas najbardziej preferowanymi formami robienia zakupów ... do 50 zł miesięcznie, 19% od 51-200 zł a 2% 200 zł lub więcej. Badanie przeprowadzone metodą CAWI na próbie reprezentatywnej n=600 ...
-
Najlepsi pracodawcy w branży handlowej, czyli YouGov Reputation 2022
Firma Inquiry sprawdziła razem z YouGov, które firmy z branży handlowej są najbardziej atrakcyjnymi pracodawcami w Polsce. Oto wyniki rankingu YouGov Reputation 2022. Ranking YouGov Reputation 2022 powstał na podstawie danych z badania YouGov BrandIndex, w którym znajdziemy m. in. pytanie o ocenę firmy jako pracodawcy. Ocena reputacji pracodawcy ...
-
Polskie firmy w 2. roku pandemii. Jakie warunki prowadzenia biznesu?
... ponad 90% stanowią kobiety i dzieci – skutki gospodarcze wojny w Ukrainie podsumowuje Marek Rozkrut, główny ekonomista EY na Unię Europejską. Wyższa inflacja ... Maciej Stefański, starszy ekonomista w Zespole Analiz Ekonomicznych EY. O Raporcie Badanie - Przedsiębiorstwa w Polsce wobec pandemii COVID-19 - zostało przygotowane przez Instytut Badań ...
-
Black Friday i co jeszcze napędzi e-commerce w IV kwartale?
... konsumenci obawiający się wysokich cen w sezonie przedświątecznym. To też pokazało nasze badanie - 40 proc. badanych liczy na to, że dzięki promocjom w Czarny Piątek “oszuka ... się zapasów, chociaż konsumenci będą przebierać w ofertach o wiele bardziej skrupulatnie. Przygotowania marek do Black Friday powinny już teraz być w zaawansowanej fazie. ...