-
Centra handlowe w Europie w 2011 r.
... wysokiej jakości i silny popyt handlowców. W dalszym ciągu poprawia się sytuacja na wielu rynkach najmu, a czynsze wzrosły w mniej więcej jednej trzeciej badanych państw. Jednak w wielu krajach popyt ze strony najemców jest nadal niewielki i dotyczy najlepszych powierzchni. Przed nami okres dalszej niepewności wynikający ...
-
Sektor MSP a bariery przedsiębiorczości
... . Najmniej złych opinii badani wyrazili o jednostkach samorządu terytorialnego, takich jak Urzędy Gminy i Miasta (6%) czy Starostwo Powiatowe (4%). Blisko dwie trzecie badanych (63%) pozytywnie ocenia kontakty z Urzędem Skarbowym. Dużą bolączką polskich przedsiębiorców jest szybkość działania urzędów. Blisko co trzeci przedsiębiorca uważa, że ...
-
Dbamy o bezpieczeństwo dzieci w Internecie
... dzieci w coraz większym stopniu korzystają z Internetu. Aczkolwiek w jednych krajach rodzice niepokoją się bardziej, a w innych mniej. Na przykład w Wielkiej Brytanii 56% badanych rodziców uważa, że Internet jest bezpieczny dla dzieci, a w Japonii tylko 12%. Ponadto dzieci japońskie rzadziej odwiedzają serwisy społecznościowe — tylko 12 ...
-
Dobry menedżer nie musi być mężczyzną
... Club dr Anna Wilk, że respondenci nie dostrzegają żadnej różnicy pomiędzy stylem pracy kobiet i mężczyzn na stanowiskach kierowniczych. – Zdaniem większości badanych menedżerki są bardziej dokładne w realizowaniu działań oraz cechują się większym nastawieniem na współpracę z ludźmi, a także częściej niż mężczyźni dostrzegają u innych ...
-
Podróże służbowe w 2012 roku
... biznesowego” - dodaje. Większość podróżujących w celach służbowych zwraca uwagę na różnice w hotelach działających pod tą samą marką w poszczególnych lokalizacjach. 6 na 10 badanych stwierdza, że zarówno same obiekty, jak i jakość świadczonych tam usług, są bardzo zróżnicowane. Brak spójności w standardach hoteli deklaruje 49% osób ...
-
Polacy nie zważają na bezpieczeństwo w sieci
... i nie podejmuje działań chroniących przed oszustwami prowadzącymi do kradzieży pieniędzy i danych osobistych. Na przykład zaledwie jedna trzecia badanych w Polsce zmienia ustawienia w sieciach społecznościowych ograniczające liczbę udostępnianych informacji. Tylko 17% spośród naszych respondentów deklaruje używanie filtrów antyphishingowych ...
-
Atrakcyjność inwestycyjna Warszawy doceniona
... rynkiem nieruchomości i pozwala prognozować aktywność zakupową w bieżącym roku. Bezapelacyjnym liderem wśród typowanych miast okazał się Londyn, który aż 37% badanych inwestorów wskazało jako najlepszą w Europie lokalizację inwestycji w nieruchomości w 2012 r. Drugim najchętniej wybieranym miastem była Warszawa (12% wskazań), co stanowi ...
-
Firmy produkcyjne: złożoność produkcji rośnie
... ze złożoności, oraz wskazuje na lepsze dostosowanie rozwiązań informatycznych do biznesu (49 procent) oraz poprawę zadowolenia klientów (44 procent badanych). W kontekście barier, które utrudniają wykorzystanie złożoności i doskonalenie zdolności operacyjnej, wyniki badania wskazały na brak elastyczności w dostosowaniu procesów biznesowych do ...
-
Rynek HoReCa w Polsce 2011
Rok 2011 był przełomowy dla rynku branży gastronomicznej, ponieważ przyniósł pierwsze oznaki wzrostu od początku kryzysu finansowego. Sam segment rynku restauracyjnego wzrósł o 0,8%, a był to najniższy wzrost wśród trzech segmentów HoReCa. Dalsza poprawa rynku jest spodziewana w bieżącym roku - podała firma PMR. Według szacunków PMR, wartość rynku ...
-
Kim jest polski kibic?
... połowa Polaków (45%) to kibice piłki nożnej. Najwięcej kibiców jest wśród mężczyzn (63%). Polski kibic jest bardzo młody. Aż 78% badanych w wieku 15 – 17 lat jest kibicami piłki nożnej. Co ciekawe ponad połowa osób powyżej 55 roku życia również kibicuje drużynom ...
-
Globalne marki stawiają na handel online
... chodzi o zakupy internetowe z dostawą, jednak i tu następuje szybki rozwój – obecnie już średnio 28% światowych marek dostarcza zakupy internetowe konsumentom na badanych rynkach, w porównaniu do 26% w 2011 r. Polska plasuje się na 11. miejscu wśród najlepiej rozwiniętych rynków handlu internetowego na świecie, oraz ...
-
Polskie media a Euro 2012
... dotyczących Gdańska i Wrocławia jest porównywalna (odpowiednio 4572 i 4620). Najmniej artykułów na temat Euro2012 zawierało nazwę Poznania (3495). W polskiej prasie i badanych portalach internetowych najpopularniejszym ukraińskim miastem-gospodarzem był, co było także do przewidzenia, Kijów (3219). Na kolejnych miejscach znalazły się: Donieck (1844 ...
Tematy: Euro 2012, kibice, piłka nożna, kluby piłkarskie, futbol, sport, internet, monitoring mediów, stadiony, prasa -
Prasa a sprawa Amber Gold
... jednocześnie pracownikiem lotniska w Gdańsku. O związkach syna premiera z właścicielem AG szczególnie często wypowiadali się politycy opozycji. Ogółem o Michale Tusku pisano w 280 badanych artykułach dotyczących sprawy Amber Gold. Nazwa linii lotniczych ‘OLT Express’ (bądź tylko ‘OLT’) pojawiła się w 522 publikacjach. Wszystko wskazuje na ...
-
Idealny operator komórkowy według Polaków
... incydent czy jednak kusząca promocja u konkurencyjnego operatora, by znów oceniać swojego dostawcę gorzej – wynika z badania ConsumerLab firmy Ericsson. 61 proc. badanych na całym świecie jako najwyższą wartość operatora wymienia „godny zaufania”. 52 proc. życzy sobie, by dostawca usług był pomocny, a 49 ...
-
Ubezpieczenia assistance na wakacjach 2012
... wakacyjnych planów Polaków przeprowadzonymi w maju tego roku przez AC Nielsen na zlecenie Mondial Assistance. Na pytanie o miesiące wakacyjnych wojaży 27% badanych odpowiedziało, że będzie to lipiec, 21% wskazało na sierpień a dodatkowo 19% przełom lipca i sierpnia.
-
Jak obecnie wygląda sprawdzanie poczty e-mail?
... badanych wykorzystuje do sprawdzania poczty email jednocześnie urządzenia mobilne i stacjonarne. Ponad 18% ... mobilnych w kontekście sprawdzania poczty email. Badanie zostało przeprowadzone na grupie 960 osób z różnej wielkości firm z 16 branż. Z badania wynika, że niemal 24% respondentów wykorzystuje do sprawdzania poczty email jednocześnie ...
-
Rejestracja REGON I-VIII 2012
... firmę i duch przedsiębiorczości, samorealizacja czy nielimitowany czas pracy (w ww. badaniu założenie działalności z powodu namowy dotychczasowego pracodawcy wskazało tylko nieco ponad 5% badanych). Nie udało się w grudniu, to już się nie uda Niestety przełom roku to także wysyp decyzji o zamknięciu firmy. W tym przypadku ...
-
RSA Distributed Credential Protection
... bez rekonstrukcji rozdzielonych części. Według sprawozdania Verizon 2012 Data Breach Investigation Report na temat zagrożeń bezpieczeństwa danych w roku 2011, w 64% badanych przypadków głównym celem ataków były serwery. Dotyczyło ich 94% zarejestrowanych włamań. Takie incydenty mogą być przyczyną kosztownych napraw i procesów sądowych ...
-
Marketing cyfrowy nie trafia w potrzeby klientów
... to” dla marki lub produktu, informuje innych o swoich gustach i zainteresowaniach, natomiast 43% – że w ten sposób poleca produkt swoim znajomym. 53% badanych klientów życzyłoby sobie jednak, aby istniał również przycisk „Nie lubię” pozwalający wyrazić niezadowolenie z produktu. Tak czy inaczej, użytkownicy mediów społecznościowych ...
-
Polacy a franczyza
... modowy (11%). W tych obszarach, wg danych z raportu Profit System, działa też najwięcej systemów franczyzowych. Warto jednak zauważyć, ze blisko 1/3 z badanych odpowiedziała, że istotniejsze są dla nich konkretne warunki oferty, niż branża, której oferta dotyczy. Informacja o badaniu Badanie Question Pro zostało ...
-
Spółki giełdowe a certyfikaty SSL
... najczęściej korzystały banki. Rozwiązanie średniej klasy typu OV wybrało 21% spółek, głównie z branż ubezpieczeniowej, budowlanej i telekomunikacyjnej. Taki sam odsetek badanych firm (21%) zdecydował się na podstawowe zabezpieczenie typu DV. W tym gronie przeważała branża deweloperska, informatyczna, handlowa i energetyczna. Spółki akcyjne badane ...
-
Dodatkowe funkcje smartfona rzadko wykorzystywane
... się spodziewali, a 14% stwierdziło, że jednak nie rozumie swojej taryfy mobilnego internetu. Zdaniem Krzysztofa Pigłowskiego wnioski z raportu są w skali wszystkich badanych krajów dość jasne i spójne: - Firmy produkujące smartfony dają nam tak szeroki wachlarz potencjalnych usług, że nasze zapotrzebowanie na transfer danych ...
-
Rynek private equity w Europie Środkowej XI 2012
... .). Niemal 45 proc. respondentów zamierza w tym czasie skoncentrować się na zarządzaniu dotychczasowym portfelem (wiosną tego roku – 23 proc.). Trzy czwarte badanych jest zdania, że rozmiar dokonywanych transakcji będzie podobny jak pół roku wcześniej, a 66 proc. przewiduje, że aktywność na rynku będzie ...
-
Międzynarodowe sieci handlowe ciągną do Polski
... dopiero 10. miejsce. W porównaniu z ubiegłorocznym rankingiem, Polska awansowała o pięć miejsc, wyprzedzając takie kraje jak Rosja czy Belgia. Ponad 22% spośród badanych sieci handlowych deklaruje, że w przyszłym roku będą powiększać liczbę swoich sklepów na polskim rynku. W ubiegłym roku takie deklaracje składało 26 ...
-
Wolontariat w Polsce
... organizacji pozarządowych 1% swojego podatku, 62% z nich oddaje potrzebującym żywność i odzież, 39% wspiera akcje medialne wysyłając smsy, a 27% oddaje krew, 60% badanych jest zdania, że wolontariat pracowniczy ma wpływ na postrzeganie Citi Handlowy jako jego pracodawcy, 38 % osób biorących udział w Programie Wolontariatu ...
-
Świat: wydarzenia tygodnia 51/2012
... nastąpiła po rozpoczęciu eksploatacji ropy i gazu z łupków. Bardzo dynamicznie rośnie w skali globu poziom inwestycji w poszukiwania i wydobycie ropy i gazu. Te 75 badanych firm, które wzięły zainwestowało w poszukiwania i wydobycie ropy i gazu ponad 384 mld USD (wzrost o 19 proc. r/r) więcej niż rok wcześniej. Obroty ...
-
Ponad 70 mln złotych korzyści z Euro 2012
Mistrzostwa Europy w piłce nożnej UEFA EURO 2012 były dla Polski sukcesem nie tylko wizerunkowym i promocyjnym, ale także organizacyjnym. Za tę część odpowiadała spółka PL.2012, która aby sprawnie i bez opóźnień przygotować imprezę zdecydowała się na wdrożenie podejścia projektowego w ramach organizacji przygotowań. A to z kolei, oprócz poprawy ...
-
Wysokie zarobki ważniejsze niż świadczenia pozapłacowe
... , a dla 18,5 proc. dość istotny wymóg wobec przyszłego lub obecnego pracodawcy. Sumując te wyniki można wywnioskować, że aż 97,8 procent badanych uznaje wynagrodzenie za znaczące kryterium, jakim kieruje się w życiu zawodowym. Uzyskało ono najwyższy wynik spośród 25 aspektów, których oceny podjęli ...
-
Praca ważna dla pokolenia Y
... złą. Jeszcze mniej optymistycznie respondenci myślą o sytuacji na rynku pracy. Jako dobrą lub bardzo dobrą ocenia ją zaledwie 11 proc. badanych, przeciwnego zdania jest aż 55 procent. „Na tle regionu, Polaków można uznać za umiarkowanych pesymistów. Daleko im do optymizmu Litwinów ...
-
Globalne sieci handlowe w 2012 roku
... , śledząc trendy ich globalnej ekspansji. Z raportu wynika, że znane sieci handlowe w 2012 roku weszły do dużej liczby nowych lokalizacji, a w 81% badanych miast odnotowano co najmniej jedną międzynarodową markę, która otworzyła tam swoje nowe sklepy. Marki z USA były najaktywniejsze w rozwoju globalnej sieci ...
-
Bezpieczeństwo sieci WiFi w Polsce 2012/2013
... badania nie zostały złamane zabezpieczenia żadnej sieci. Nazwy sieci i ich dokładna lokalizacja nie zostały nigdzie ujawnione. Żadne dane przesyłane w ramach badanych sieci nie zostały zgromadzone, ani też nie były przetwarzane. Trasa badania W edycji 2012/2013 badaniem objęliśmy 11 miast: Bydgoszcz, Częstochowa, Katowice ...
-
Ustawa śmieciowa: Polacy nie znają zmian
... , aż 1/3 Polaków deklaruje, że nie została poinformowana o zmianach, jakie zajdą w procedurach związanych z odbiorem odpadów od 1 lipca 2013. Jednocześnie, 41% badanych, którzy wiedzą o zmianach, ocenia je negatywnie - wynika z badania On Board PR Ecco Network przeprowadzonego przez SW Research. Jak pokazują wyniki ...
-
Marketing: nowoczesne technologie to konieczność
... . Tylko 17% specjalistów ds. marketingu używa narzędzi wspierających zarządzanie zasobami marketingowymi. Oba te rozwiązania jednocześnie posiada do dyspozycji tylko 10% badanych. Andrzej Horawa, dyrektor generalny Teradata Polska powiedział: „Marketing w XXI wieku rozwija się w zdumiewającym tempie. Nowym możliwościom i szansom dla marketerów ...
-
Praca na urlopie staje się normą
... zamiast spędzać wakacje relaksując się w słońcu przy basenie, poświęcą od jednej do trzech godzin dziennie na czynności związane z pracą. Z kolei 4% badanych zamierza pracować ponad trzy godziny dziennie. Co ciekawe, wydaje się, że w skali globalnej kobiety lepiej opanowały sztukę oderwania się od ...
-
Linie lotnicze a frustracje pasażerów
... po Europie w 2011 roku, lecz znacznie częstsze opóźnienia trwające od 1 do 4 godzin, które mają największe znaczenie dla klientów. Na wszystkich badanych rynkach co najmniej 50% podróżnych doświadczyło umiarkowanych opóźnień dotyczących jednego lotu lub więcej w ciągu ostatnich 12 miesięcy, z czego najwięcej w Chinach ...