-
Poszukiwany specjalista ds. BHP
... się ze zbyt wysoką absencją wśród pracowników”. Szacuje się, iż nieobecność pracownika może kosztować pracodawcę rocznie średnio prawie 8 000PLN. Rosnąca liczba dni chorobowych ... dobrze znanymi, już zautomatyzowanymi zadaniami. Jest to też wyzwanie dla służb BHP, aby przypominać o zagrożeniach i przygotowywać komunikaty na tyle kreatywne by zapadły ...
-
Prawo pracy łamane przez pracodawców - 7 grzechów głównych
... BHP, a co dziesiąty zapytany twierdzi, że jego pracodawca wypłaca część wynagrodzenia nieoficjalnie bez umowy, czyli tzw. „pod stołem” . Jeśli do tego dodamy „pracę na czarno”, z którą w swoim miejscu pracy spotyka się jeszcze 8% pracowników, to takie dane nie napawają optymizmem. Obowiązek zatrudniania pracownika ... zasad BHP i narażanie zdrowia w ...
-
Kompetencje i rozwój zawodowy specjalistów
... . Nazwa "specjalista" powinna podlegać ochronie i być używana w odniesieniu do pracownika, który charakteryzuje się jednocześnie dwiema kluczowymi cechami: wyróżnia się rozległą wiedzą ... w firmie za tzw. zintegrowany system zarządzania, a więc system jakości, bhp i ochronę środowiska. Za głównego specjalistę można także uznać radcę prawnego, ...
-
Mama w pracy doceniana
... . Elastyczne formy zatrudnienia stanowią rozwiązanie niejako podwójnie korzystne. Z perspektywy pracownika pozwalają godzić obowiązki zawodowe z rodzinnymi, a z perspektywy pracodawcy utrzymać ... telepracownika, zainstalowania oraz serwisowania ubezpieczonego sprzętu zgodnego z wymogami BHP. Wnioski płynące z badania firmy Regus pokazują, co w dobie ...
-
Warunki pracy w Polsce. Czy ciągle jest źle?
... mit pracodawcy - wyzyskiwacza, który nie daje umowy, nie respektuje czasu pracy i norm BHP, nie płaci za przepracowane nadgodziny i stosuje zakrojony na szeroką skalę ... pracodawców, to jasny sygnał, które obszary zatrudnienia są ważne dla pracowników. W dobie rynku pracownika, to recepta na utrzymanie tego ostatniego, ale także sposób na budowanie ...
-
Coaching a oszczędzanie
... pozostałych o „głowę”. Postanowiłem wprowadzić go w tajniki kontaktów i współpracy z organami BHP, Państwowej Inspekcji Pracy, czy Urzędu Dozoru Technicznego. Razem organizowaliśmy ... planu. Jeżeli chodzi o kontrolę postępów naszego trenowanego pracownika, to jak do ogólnej oceny pracownika i zespołu przydał się arkusz okresowej oceny pracowników, ...
-
Składka wypadkowa, czyli o ukrytych oszczędnościach
... gospodarcza Zazwyczaj składka wypadkowa znajduje się w obszarze kompetencji wielu działów, począwszy od działu BHP i HR, poprzez finanse i księgowość, a na dziale prawnym kończąc. Każdy z ... r. główną przyczyną wypadków w Polsce było nieprawidłowe zachowanie się pracownika. Inwestując w poprawę bezpieczeństwa pracowników, przedsiębiorcy w długofalowej ...
Tematy: składka wypadkowa, składki ZUS -
Praca zdalna: nie ma szans na 100% home office?
... pracowników, wydatki na BHP czy dostosowanie do wymogów prawnych. Niewątpliwie mogą się one wiązać również z problemami rzetelnej oceny efektywności home office. Zdecydowana większość respondentów (63%), oceniła efektywność pracy zdalnej jako bardzo różną w zależności od działu bądź indywidualnych predyspozycji pracownika. Co ciekawe, tylko ...
-
Jest praca w HR, pracownicy potrzebni nie tylko do rekrutacji
... jak i firmy posiadające w strukturze działy rekrutacji, kadr i płac, szkoleń czy bhp. Rekrutuje dosłownie każdy, zadań i etatów przybywa, a pracodawcy ścigają się o kandydatów ... . To bardzo istotne rozróżnienie, które determinuje w dużym stopniu to, jakiego pracownika poszukujemy na dane stanowisko w dziale HR i czy każdy sprosta tym oczekiwaniom – ...
-
Ile firmy w Polsce tracą na jednym wypadku przy pracy?
... Rekonwalescencja nie przywróciła pełnej sprawności, co wiązało się z koniecznością przeniesienia pracownika na inne stanowisko. Pracodawca poniesie zatem szereg kosztów: ... informacji w przedsiębiorstwie oraz wypracowanie skutecznego planu działań przez zespoły HR i BHP. Bez łatwego dostępu do kompletnych i właściwie opracowanych danych – na przykład ...
-
Samochód służbowy w sektorze MSP
... pracownikowi z ewentualnymi konsekwencjami dla siebie w przypadku nieszczęśliwego zdarzenia na drodze pracownika. Badani wskazują nierzadko, że posiadają OC, AC i Assistance, co tylko ilustruje, ... Keralla Research wynika, że aż 60 proc. firm MŚP nie stosuje „flotowego BHP”. Ponad połowa przedstawicieli tego sektora potwierdza, że mimo udostępniania ...
-
Rynek pracy w 2014: plusy i minusy
... zostały np. nierozliczanie nadgodzin, łamanie zasad BHP czy niewypłacanie wynagrodzenia na czas. Stosunki pracy to jeden z głównym obszarów społecznej odpowiedzialności biznesu. Wzrost znaczenia odpowiedzialnego podejścia do pracowników to nie tylko efekt zbliżania się do rynku pracownika. Istotne znaczenie w budowaniu polityki HR w firmach ...
-
Niemcy otwierają rynek pracy. Jak mamy konkurować o pracowników z Ukrainy?
... nie zatrzymamy Ukraińców, to na poszukiwanie pracowników zostanie nam Azja i Afryka. A to bardzo kosztowne źródło pozyskania pracownika – przystosowanie zakładu pracy pod kątem języka angielskiego (m.in. procedury BHP, instrukcje stanowiskowe), czas oczekiwania na pozwolenia i rozpoczęcie pracy to nawet 6 miesięcy. Do tego dochodzą bilety ...
-
Podnoszenie kwalifikacji pracowników jest koniecznością
... , ograniczają szkolenia pracowników do niezbędnego minimum np. .tylko do szkoleń BHP. Im lepiej przygotowany do pracy jest pracownik, tym jest wydajniejszy. Reguła jest prosta – firma bardziej skorzysta z umiejętności wyszkolonego pracownika, niż z zaoszczędzonych na szkoleniach pieniędzy” – podsumowuje Iovane. Informacje o badaniu W informacji ...
-
Koszty pracy i płaca minimalna: 50% firm przeciwko podwyżkom
... jej szczegółowego uregulowania przez pracodawcę w zakładowych źródłach prawa pracy. Konieczne jest jasne określenie odpowiedzialności za BHP w miejscu wykonywania pracy zdalnej przez pracownika (dom lub inne miejsce wybrane przez pracownika) – mówi prof. Jacek Męcina, doradca zarządu Konfederacji Lewiatan. Badanie przeprowadził w połowie lipca br ...
-
Praca zdalna w Polsce, życie za granicą. 35% firm zgadza się na ten model
... . Natomiast może się to wiązać z pewnymi konsekwencjami prawnymi zarówno dla pracownika, jak i firmy. Dlatego coraz więcej pracodawców stosuje rozwiązanie polegające na ... odpowiedniego ubezpieczenia i zapewnienia sobie stanowiska pracy zgodnego z wymogami BHP. Rozwiązanie to nie eliminuje całkowicie ryzyka związanego z pracą zdalną z zagranicy, ale ...
-
Bezpieczna praca przy komputerze
... do kilku godzin od zaprzestania pracy jest bardzo uciążliwy dla pracownika”. „Dominującym czynnikiem uciążliwości pracy biurowej zaczyna być stres spowodowany ... Medycyny Pracy, Centralnego Instytutu Ochrony Pracy, Polskiego Stowarzyszenia Pracowników Służby BHP oraz firmy Fellowes i Martela (organizator akcji „Zdrowe Biuro”). Patronami medialnymi ...
-
Ergonomia stanowiska pracy w Polsce 2007
... twoja praca jest bezpieczna? – podstawowe warunki bezpiecznej pracy przy komputerze: Na każdego pracownika powinno przypadać co najmniej 13 m3 wolnej objętości pomieszczenia oraz co ... z Instytutu Medycyny Pracy w Łodzi oraz Polskiego Stowarzyszenia Pracowników Służby BHP. Patronami merytorycznymi kampanii i samych badań są również Centralny ...
-
Elastyczne formy zatrudnienia mało popularne
... kierownika sklepu, kasjera, sprzedawcy, Web community managera, konsultanta, pracownika do telefonicznego biura obsługi klienta, lekarza i lekarza specjalisty ... wentylacji. Zgodnie z prawem pracodawca musi zapewnić Ci stanowisko pracy zgodne z zasadami BHP. Zdecyduj czego potrzebujesz, by sprawnie porozumiewać się z przełożonym i kolegami z ...
-
Ergonomia stanowiska pracy 2009
... potrzeb. Jak wyjaśnia Marcin Babski prezes Polskiego Stowarzyszenia Pracowników BHP, „prawidłowe, ergonomiczne krzesło, to takie które opiera się na pięcioramiennej podstawie ... praca jest bezpieczna? – podstawowe warunki bezpiecznej pracy przy komputerze Na każdego pracownika powinno przypadać co najmniej 13 m3 wolnej objętości pomieszczenia oraz co ...
-
PARP: telepraca wciąż niepopularna
... Ponad połowa pytanych ma także świadomość, że stosowanie telepracy redukuje koszty zatrudnienia pracownika. Dlaczego zatem w Polsce tak niechętnie zatrudnia się na odległość? "W Polsce ... związanych z wdrożeniem telepracy; zagadnienia: prawne, kadrowe, psychologiczne oraz z zakresu BHP. „Nasze działania szkoleniowe i doradcze mają na celu promowanie ...
-
Informatyka śledcza 2011
... były przede wszystkim na potrzeby wewnętrzne. Zarząd podejrzewał pracownika o zachowania nielojalne lub przestępcze, informatycy śledczy Mediarecovery zabezpieczali ... Mediarecovery było odtworzenie treści prowadzonych rozmów i przesyłanych wiadomości e-mail. BHP i Curriculum Vitae 8% to przestępstwa przeciwko działalności instytucji państwowych oraz ...
-
Telepraca: korzyści i problemy
... samodzielne określanie czasu poświęcanego na realizację celu zwiększyłoby odpowiedzialność pracownika za jakość wykonywanej pracy. Jako powód zainteresowania telepracą a w ... zakresie specyficznych cech telepracy. W kwestiach nieprecyzyjnie uregulowanych przez prawo (jak zagadnienia BHP, gdy stanowisko pracy jest w domu) pracodawcy nie mogą liczyć na ...
-
Bezpieczeństwo IT a niefrasobliwość pracowników
... pracownikom w różnych częściach globu, świadczą o tym, że również ,,technologiczne BHP” jest ważnym elementem naszego funkcjonowania w pracy. Siedem błędów bezpieczeństwa IT to ... używaniu mediów społecznościowych – regularne sprawdzanie ustawień prywatności, śledzenie regulaminów, może uchronić pracownika przed sytuacją, w której niepożądana treść ...
-
Stres w pracy: polscy pracownicy na czele Europy
... pod względem fizycznym, czy psychicznym warunkach negatywnie odbija się na efektywności pracownika i jego satysfakcji z pracy. Ponadto stres może prowadzić do wypalenia ... jest zapewnienie komfortu psychicznego pracownikom, a nie tylko skupianie się na zasadach BHP. Pierwszym krokiem do wyeliminowania stresogennych sytuacji jest zrozumienie problemu ...
-
The Hut Group tworzy 500 miejsc pracy na Dolnym Śląsku
... i kierowniczych, ale potrzebni są również specjaliści działu zakupów, BHP, księgowości, a także osoby z doświadczeniem w zarządzaniu produkcją i magazynami. Na zatrudnionych czeka ... w tej branży. Nowi pracodawcy w regionie to zapowiedź zwiększonej konkurencji o pracownika, firmy te chcą bowiem przyciągnąć pracowników wychodząc do nich z ofertą ...
-
Mikroprzedsiębiorstwa w 2019 rok wchodzą z nadzieją i problemami
... , mniej niż co dziesiąty zatrudnia lub deleguje do tego pracownika. Kryzys? Nie zapłacą dostawcom lub wezmą kredyt Problemem polskiego mikroprzedsiębiorstwa jest ... został przez Prezydenta RP tzw. “Pakiet MŚP”, likwidujący obowiązek okresowych szkoleń BHP dla blisko 6 mln pracowników administracyjno-biurowych czy umożliwiający wliczanie pracę małżonka ...
-
Europa: wydarzenia tygodnia 5/2019
... konto pracownika. Pracownik został zatrudniony w Polsce. Co powinno go zaniepokoić? Pierwszym sygnałem sugerującym, że coś jest nie tak, jest brak wypłaty wynagrodzenia zgodnie z umową w odpowiednim terminie. Jeśli pracownik został zatrudniony na umowę o pracę, powinien mieć również wykonane wszystkie badania oraz szkolenie BHP ...
-
Czy po pandemii do biur powrócił dress code?
... stroje są dostarczane przez pracodawcę, np. w związku z koniecznością przestrzegania zasad BHP. Inną sytuacją, w której trudno go uniknąć, jest pełnienie zawodu wymagającego bezpośredniego ... zespołem bardzo ważne jest, by ubiór nie stanowił narzędzia dyskryminacji pracownika, np. poprzez mało subtelne uwagi przełożonych czy otwartą ocenę wybieranych ...