-
Zakup samochodu: cena najważniejsza
Najważniejszym kryterium, którym kierowali się Polacy dokonując w 2008 r. zakupu samochodu, była cena auta (45%). Z kolei dla respondentów dopiero planujących zakup samochodu w 2009 r. najistotniejsza jest jego marka (42% wskazań) - wynika z badania TNS OBOP. Najważniejszym czynnikiem branym pod uwagę przy zakupie samochodu jest dla Polaków w ...
-
Wydatki na marketing w wyszukiwarkach rosną
Branża marketingu w wyszukiwarkach internetowych nie obawia się kryzysu. Polski rynek, warty w 2008 r. ok. 190 mln zł powinien wzrosnąć w 2009 r. o kolejne 50%. Mimo zapowiadanych przez firmy cięć budżetów reklamowych, agencje zajmujące się tą działalnością mają się dobrze - poinformowała firma Artefakt. Internauci także chętnie korzystają z ...
-
Zadowolenie Polaków z pracy 2009
Większość Polaków jest zadowolona z aktualnego miejsca pracy. Jednak trudna sytuacja na rynku pracy i rosnące bezrobocie przekładają się na obawy związane z bezpieczeństwem i stabilnością zatrudnienia - to wnioski z badania "Satysfakcja z pracy 2009", przeprowadzonego już po raz czwarty przez Interaktywny Instytut Badań Rynkowych (IIBR) oraz ...
-
Badania etnograficzne: sposób na problemy firmy?
Zdaniem przywódców biznesowych najczęstszym źródłem trudności w zarządzaniu firmą są problemy wewnętrzne. Pomóc w jej lepszym funkcjonowaniu może etnografia. Ale antropologia organizacji to działka często zaniedbywana. Organizacja podlega różnego rodzaju przemianom. Dlatego nie można cały czas polegać tylko na starych receptach. Każdy organizm, ...
-
Symantec udostępnił Norton 360 3.0
Firma Symantec Corp. wprowadziła na polski rynek pakiet Norton 360 w wersji 3.0 - rozwiązanie, które poza ochroną przed zagrożeniami z sieci umożliwia m.in. optymalizację pracy komputera i tworzenie kopii zapasowych danych. Program Norton 360 w wersji 3.0 instaluje się średnio minutę, a oprogramowanie zużywa mniej niż 10 MB pamięci. Najnowsza ...
-
Ubezpieczenie na życie u 14% Polaków
Jedynie 14% z nas posiada indywidualne ubezpieczenie na życie - wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie największych ubezpieczycieli, w tym ING. Jest to istotna informacja w świetle tego, że rocznie w Polsce notuje się 140 tys. zachorowań na nowotwory złośliwe, a ponad 100 tys. osób przechodzi zawał serca (z czego 60% umiera). Przezorny ...
-
Zwyczaje zakupowe Polaków i Brytyjczyków
Jak wskazują zamówione przez organizację Visa Europe badania, środa jest dla Polaków najlepszym dniem tygodnia na dokonywanie zakupów. Respondenci z całego kraju odpowiadają zgodnie, że w tym dniu najrzadziej kupują artykuły spożywcze i ubrania w centrach handlowych, supermarketach i sklepach - a to właśnie kolejki są najbardziej powszechnym ...
-
Sytuacja ekonomiczna dużych firm 2009
Ponad 75% dużych firm uważa, że kryzys wpłynie negatywnie na ich działalność. Ponad 1/3 zakłada, że będzie musiała ograniczyć produkcję i sprzedaż w Polsce, a co piąta na rynkach zagranicznych. Bardzo duża niepewność dotyczy planów zatrudnienia, bo prawie 28 % dużych przedsiębiorstw już podjęło decyzję o zwolnieniach, a dalsze 27% jest gotowe je ...
-
Internet w Polsce XII 2008 - II 2009
Z badania NetTrack przeprowadzonego w okresie grudzień 2008 r. - luty 2009 r. przez firmę badawczą MillwardBrown SMG/KRC wynika, że penetracja Internetu w Polsce ponownie wzrosła do 48%. Jeśli chodzi o częstość korzystania z Internetu to aż 74,4 proc. ankietowanych deklaruje, że korzysta z niego codziennie lub prawie codziennie, a 16,2 proc. kilka ...
-
Upadłości firm w Polsce I-III 2009
Niestety spełniają się prognozy z końca ubiegłego roku. W ciągu pierwszych trzech miesięcy 2009 roku sądy ogłosiły 126 postanowień o upadłości polskich firm, co wskazuje na wzrost o blisko 25% wobec I kwartału ubiegłego roku. To oznacza załamanie pozytywnej tendencji spadkowej, która utrzymywała się niezmiennie od 2002 roku. Eksperci przypominają, ...
-
Dlaczego wybieramy studia techniczne?
Predyspozycje, zainteresowania i prestiż zawodu inżyniera to najczęściej wskazywane przez studentów powody wyboru uczelni technicznej. Niemal 75% respondentów decyzję o edukacji uniwersyteckiej podjęło w szkole średniej, jednak wśród najmłodszych studentów stosunkowo często wskazywane było również gimnazjum. Takie wnioski wynikają z III edycji ...
-
Zwolnienie z pracy czy płaca minimalna?
Rosnąca stopa bezrobocia rewiduje postawy Polaków wobec zatrudnienia. Praca staje się towarem deficytowym i pożądanym. Widmo bezrobocia powoduje, że oczekiwania pracowników dotyczące warunków zatrudnienia maleją - podał portal rynekpracy.pl. W czasie dekoniunktury rośnie skłonność zatrudnionych do uelastycznienia umowy o pracę, w tym obniżki płac. ...
-
Spam i komputery zombie I-III 2009
Firma Panda Security opublikowała kwartalny raport dotyczący przesyłanych do firm wiadomości spamowych. Niepożądana korespondencja pochodziła głównie ze Stanów Zjednoczonych, ale aktywna była również Polska, zajmując szóste miejsce pod względem udziału w produkcji spamu. Analizy wykazały dodatkowo, iż między styczniem a marcem 2009 r. ...
-
Gospodarka niemiecka i brytyjska: wzrost upadłości
Kryzys odciska swoje piętno na dwóch, istotnych dla polskiej gospodarki rynkach - niemieckim i brytyjskim. Kwietniowe wydanie "Monitora Rynkowego" firmy Atradius potwierdza niekorzystne, krótkookresowe prognozy. Do funkcjonowania w warunkach podwyższonego ryzyka przystosować muszą się nie tylko firmy lokalne, ale także inwestorzy i eksporterzy. ...
-
Kryzys a sytuacja zawodowa menedżera
Wyniki najnowszych badań w ramach programu Talent Club pokazują, że 36% menedżerów w Polsce traktuje kryzys jako zagrożenie w rozwoju kariery zawodowej, a aż 27% - obawia się utraty pracy. Z drugiej strony, prawie co ósmy przebadany respondent deklaruje mobilizację i wzrost efektywności pracy, by wspomóc pracodawcę w tych ciężki czasach. ...
-
Pośrednicy nieruchomości wciąż niedoceniani
Millward Brown SMG/KRC na zlecenie sieci biur nieruchomości Metrohouse S.A. przeprowadził badania na temat korzystania z usług biur nieruchomości przez osoby poszukujące do zakupu nieruchomości. Wynika z niego, że Polacy wciąż są nieufni co do zawodu pośrednika. Usługi pośredników w obrocie nieruchomościami w porównaniu do sytuacji w Europie ...
-
Tendencje na rynku pracy specjalistów 2009
Aż 52% przedsiębiorstw w Polsce aktywnie szuka pracowników na stanowiska specjalistyczne i menedżerskie średniego i wyższego szczebla, natomiast zwalnia 30% pracodawców - wynika z międzynarodowego badania "Global Snapshot" przeprowadzonego po raz trzeci przez firmę rekrutacyjną Antal International. Opublikowany 14 maja 2009, międzynarodowy raport ...
-
Franczyza bankowa I-IV 2009
Z powodu kryzysu banki wstrzymały lub mocno ograniczyły otwarcia własnych oddziałów, ale rozbudowują sieci placówek partnerskich - wynika z badania firmy doradczej PROFIT system. W drugiej połowie 2008 roku banki łącznie uruchomiły 331 placówek prowadzonych na zasadzie franczyzy. Od stycznia do końca kwietnia 2009 roku pojawiło się 170 nowych ...
-
W 2008r. wydaliśmy na zakupy online 4,5 mld zł
W 2008 r. Polacy wydali na zakup towarów i usług w internecie 4,5 mld zł, poinformował w czwartek wiceminister gospodarki Dariusz Bogdan. Pojedyncza średnia transakcja w internecie wynosiła około 850 zł. - Tylko 12 proc. obywateli Unii Europejskiej uważa, że handel przez internet jest bezpieczny - powiedział wiceminister Bogdan podczas IV Kongresu ...
-
Słuchanie muzyki online: YouTube na czele
Aż 78 proc. polskich internautów słucha muzyki głównie on-line, np. przez YouTube - wynika z badania ankietowego przeprowadzonego przez sklep internetowy kolporter.pl. Serwisy społecznościowe i radia internetowe wypierają tradycyjne media muzyczne. Muzyki w tradycyjnych mediach szuka tymczasem nieco ponad połowa badanych. „To nadal dużo, ale już ...
-
Plany inwestycyjne firm a kryzys
Z kwietniowych badań PKPP Lewiatan wynika, że mimo kryzysu większość polskich przedsiębiorstw przygotowuje plany inwestycyjne. Jeśli firmy rezygnują z inwestycji, to przede wszystkim w rzeczowy majątek trwały. Fundusze unijne są traktowane jako swego rodzaju poduszka bezpieczeństwa - większość badanych uważa, że powinny one pomagać firmom rozwijać ...
-
Rośnie liczba włamań i kradzieży w sklepach
Liczba włamań do sklepów oraz kradzieży na ich terenie utrzymuje się na niezmienionym poziomie. Zgodnie z danymi przekazanymi nam przez Komendę Główną Policji od stycznia do marca 2009 w placówkach handlowych zgrupowanych w kategorii "sklep i butik" dokonano w sumie 2004 kradzieży. Ich wykrywalność osiągnęła poziom 37,7 proc. W analogicznym ...
-
Kreowanie marki na bazie emocji
Dzisiejszy klient, podobnie jak świat, w którym żyje, jest pełen sprzeczności. Wszyscy są przekonani o skuteczności reklamy telewizyjnej, a jednocześnie, jak dowodzą badania, prawie połowa emitowanych w Polsce reklam telewizyjnych nie ma widzów. Czy można jednocześnie kochać i kalkulować, wierzyć i sprawdzać? Ależ można, bo tradycyjny obraz ...
-
Sektor IT a działania proekologiczne
Firma Cisco zaprezentowała wyniki niereprezentatywnego badania prezentującego podejście działów IT polskich firm do działań proekologicznych. Wyniki ankiety sugerują, iż głównym motorem działań proekologicznych jest chęć zminimalizowania kosztów energii zużywanej przez infrastrukturę informatyczną wykorzystywaną przez firmy. Prawie 45% ...
-
Optymalizacja kosztów - trendy w Polsce
Dwie trzecie polskich firm jest obecnie w trakcie programu optymalizacji kosztów, a pozostałe deklarują, że z dużym prawdopodobieństwem przeprowadzą taki program w ciągu najbliższego roku - wynika z badania przeprowadzonego przez firmę doradczą Deloitte. Eksperci Deloitte uczulają, że program redukcji kosztów nie zakończy się powodzeniem jeżeli ...
-
Polska flota samochodowa a kryzys
Średni wiek auta flotowego w polskich przedsiębiorstwach należy do najwyższych w Europie. Badania przeprowadzone przez TNS OBOP w firmach posiadających flotę samochodową pokazują, że - niezależnie od wielkości przedsiębiorstwa - odstajemy pod tym względem od średniej europejskiej. Czy kryzys gospodarczy zahamuje inwestycje firm w rozwój floty ...
-
Agencje marketingowe wybierają Internet
Przenoszenie budżetów reklamowych z mediów tradycyjnych do Internetu chroni agencje interaktywne przed negatywnymi skutkami kryzysu gospodarczego - takie wnioski płyną z najnowszego badania "Client-Agency Economic Outlook Survey" przeprowadzonego w maju 2009 r. w USA. Polskie analizy wyraźnie potwierdzają ten trend - reklama w Internecie, jako ...
-
Rynek nieruchomości w Polsce - lipiec 2009
Z raportu Oferty.net oraz Open Finance wynika, że nieznaczne zmiany cen mieszkań wystawionych do sprzedaży w największych polskich miastach w czerwcu pozwalają twierdzić, że obserwowany od wielu miesięcy trend spadkowy wyraźnie wyhamował. Wg analizy serwisu Oferty.net w ubiegłym miesiącu w 9 z 17 badanych miast wahania średnich stawek nie ...
-
Tydzień 30/2009 (20-26.07.2009)
Minął II kwartał i mimo braku oficjalnych podsumowań, już teraz, na podstawie dostępnych danych można powiedzieć, że w wielu krajach jest nieco lepiej, niż było jeszcze w poprzednim kwartale, kiedy to produkcja przemysłowa została niemal wstrzymana i cała sprzedaż szła ze zgromadzonych zapasów, a co znalazło też swoje odbicie w dużych spadkach PKB ...
-
Nawigacja Goclever 5065 BT PL
Firma Goclever Technology wprowadziła do swojej oferty nowe urządzenie do nawigacji GPS, ze szczegółową mapą Polski. Model Goclever 5065 BT PL został wyposażony w aplikację nawigacyjną z aktualnymi danymi geograficznymi. Produkt posiada dotykowy ekran LCD o przekątnej 5" i rozdzielczości 480x272 oraz dysponuje procesorem Mediatek 3351 (468 MHz). ...
-
Nastroje konsumentów ostrożne w lipcu
Z opublikowanych w lipcu 2009 r. danych o nastrojach polskich konsumentów można wnioskować, że wykazują ostrożność w ocenie sytuacji. GUS poinformował o lekkim wzroście swoich wskaźników ufności konsumenckiej, Ipsos - wykazał spadek Wskaźnika Optymizmu Konsumentów. GUS-owski BWUK (bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej) stopniowo poprawia się po ...
-
Ile czeka się na uregulowanie płatności w Europie?
Z analizy opóźnień w płatnościach w poszczególnych krajach Europy wynika, że najgorzej jest we Włoszech i na Ukrainie. Prawie połowa firm na tamtych rynkach czeka na swoje należności 365 dni i dłużej - podaje raport wywiadowni gospodarczej Creditreform Polska, opracowany na podstawie danych Federation of European National Collection Associations ( ...
-
Najważniejsze numery alarmowe wg Ontrack
Firma Kroll Ontrack zauważa, iż na przestrzeni kilku ostatnich lat w Polsce pojawiło się kilkanaście ważnych, nieznanych wcześniej linii alarmowych, które szczególnie w okresie wakacji powinny znaleźć się w każdym notesie i komórce. Jedną z nich jest pogotowie odzyskiwania danych Kroll Ontrack, dzięki któremu specjaliści odzyskują cyfrowe ...
-
Ceny nieruchomości: co mówią doradcy?
NewsPoint wraz z portalem finansowym Bankier.pl przygotował raport dotyczący wypowiedzi doradców rynku nieruchomości na temat wzrostu i spadku cen. Analizie poddano artykuły w polskich serwisach internetowych z okresu 1 stycznia 2008 r. - 20 lipca 2009 r. Z raportu wynika, że polski rynek nieruchomości w ostatnich latach rozwijał się bardzo ...
-
Sektor energetyczny: motywowanie pracowników
Zarządzanie kadrami w firmach sektora energetycznego, szczególnie motywacja pracowników, to coraz trudniejsze zadanie ze względu na nakładające się na siebie skutki kryzysu oraz konieczność restrukturyzacji. Z badań przeprowadzonych przez ARC Rynek i Opinia przy współpracy z Sodexho Pass Polska wynika, że menedżerowie przedsiębiorstw ...


Elektromobilność dojrzewa. Auta elektryczne kupujemy z rozsądku, nie dla idei