-
Samochody używane VI 2007
W ciągu pierwszych sześciu miesięcy bieżącego roku do Polski sprowadzono niemal 470 tys. używanych samochodów, o 35 procent więcej niż w porównywalnym okresie ubiegłego roku - podaje Instytut Samar powołując się na dane resortu finansów. W czerwcu w urzędach celnych zgłoszono do rejestracji ponad 84 tysiące samochodów używanych, w tym 1,9 tys. ...
-
Reklama w prasie I-VI 2007
Tygodniki opinii - Wprost, Polityka i Newsweek - zarobiły w I półroczu br. na reklamach najwięcej spośród wszystkich magazynów prasowych - wynika z danych Expert Monitor. Wprost zarobił na reklamach w I półroczu br. 55,48 mln zł. Pismo miało o 7,39 proc. mniejsze wpływy niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Druga pozycja przypadła Polityce, ...
-
Tydzień 30/2007 (23-29.07.2007)
Estonia, Łotwa, Litwa i Polska wyszły z inicjatywą budowy biegnącego przez ich terytoria, nowego gazociągu Amber, który połączyłby Rosję i Niemcy. To zdaniem rządów tych krajów konstruktywna propozycja będąca alternatywą wobec planów budowy przez Gazprom, E.On i BASF rurociągu Nord Streem po dnie Bałtyku, który jest przez te kraje oprotestowywany. ...
-
PARP: szkolenia EFS popularne w sektorze MSP
Od początku uruchomienia pierwszych dofinansowanych przez Europejski Fundusz Społeczny (EFS) szkoleń do końca czerwca 2007 r. skorzystało z nich ponad 98 tys. firm, w tym ponad 88 tys. to firmy małe i średnie. Łącznie szkoleniami zostało objętych ponad 320 tys. pracowników, z czego 2/3 to pracownicy firm małych i średnich. Badanie projektów ...
-
Product placement po polsku
Jakie marki pojawiają się w polskich serialach najczęściej? W czerwcu były to m.in. TVN24, Seat, Nutella, VW i Audi. W ekspozycji brandów przoduje TVN. Firma Pentagon Research przeprowadziła badanie seriali w czterech głównych stacjach telewizyjnych pod kątem ekspozycji produktów, marek i logotypów. Najwięcej ekspozycji zanotowano w serialach ...
-
Książka bardziej wiarygodna niż Internet
Aż 76 proc. polskich użytkowników Internetu uważa książki za bardziej wiarygodne źródło informacji niż sieć - wynika z badania serwisu Hiperksiazka.pl. Internet wskazuje zaledwie 13 proc. ankietowanych. Dziedziny, w których książka jest zdaniem internautów gorsza od sieci to przede wszystkim łatwość znalezienia odpowiedzi na konkretne pytania, ...
-
Centra handlowe w Polsce I-VI 2007
Retail Research Forum przygotowało dane dotyczące rynku handlowego w wybranych miastach w Polsce (w Warszawie, konurbacji Śląskiej, Trójmieście, Łodzi, Krakowie, Wrocławiu, Poznaniu i Szczecinie) za pierwsze półrocze 2007. Opublikowane informacje dotyczą: ilości powierzchni handlowej w nowoczesnych centrach handlowych wybudowanych w latach ...
-
Porównywarki cen on-line rosną w siłę
Zainteresowanie zakupami przez Internet wzrasta z roku na rok, co korzystnie wpływa na popularność internetowych porównywarek cen. Jak wynika z badania Megapanel PBI/Gemius, w kwietniu 2007 roku niespełna co piąty polski użytkownik sieci (19,31 proc.) odwiedził przynajmniej jeden z serwisów porównujących ceny produktów dostępnych w e-sklepach. ...
Tematy: porównywanie cen, porównywarki cen, Ceneo.pl, Skapiec.pl, 9sekund.pl, Kupujemy.pl, Nokaut.pl -
Pracujący Polacy 2007
Ze zleconego przez PKPP Lewiatan reprezentatywnego badania "Pracujący Polacy 2007" wyłania się obraz społeczeństwa w większości zadowolonego ze swojej pracy i pracodawców, nieobawiającego się bezrobocia, mniej skłonnego do migracji zarobkowej niż by to wynikało z tonu medialnych dyskusji. Według badanych sytuacja ekonomiczna zakładów pracy była ...
-
Reklama w TV VII 2007
MTV Polska miała największe wpływy reklamowe w lipcu 2007 r. spośród wszystkich kanałów tematycznych - wynika z najnowszych danych AGB Nielsen Media Research. MTV Polska zarobiła na reklamach w lipcu 2007 roku 13,2 mln zł, czyli o 2,37 proc. więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Na drugim miejscu znalazł się Polsat Sport z 12,68 mln zł ...
-
Digital One: lojalność polskich internautów
42 proc. polskich użytkowników przyznało, że strony konkursowe należą do ich ulubionych kategorii serwisów, które najczęściej odwiedzają w Internecie - wynika z badania przeprowadzonego przez agencję interaktywną Digital One. 20 proc. ankietowanych wskazało, iż w ostatnim czasie wzięło udział w konkursie lub programie lojalnościowym realizowanym w ...
-
NIK o systemie rezerw państwowych
Podstawowym problemem w funkcjonowaniu systemu rezerw gospodarczych był brak kompleksowego programu rządowego podniesienia efektywności gospodarowania rezerwami państwowymi - twierdzi Najwyższa Izba Kontroli. Program taki, zdaniem NIK, powinien obejmować przede wszystkim ustalenie obiektywnych kryteriów optymalnego, dostosowanego do bieżącej ...
-
Ulubione samochody Polaków: Skoda i Toyota na czele
Czołówkę polskiego rynku stanowią niezmiennie te same modele: dwie przedstawicielki Skody - Fabia i Octavia oraz Toyota Yaris - podaje Instytut Badania Rynku Motoryzacyjnego Samar. Liderem rynku po siedmiu miesiącach tego roku jest Skoda Fabia - jedyny model, którego tegoroczna sprzedaż przekroczyła pułap 10 tysięcy sztuk i wyniosła na koniec ...
-
Jakość paliwa w Polsce I-VI 2007
Pogorszyła się jakość paliw w Polsce - wynika z kontroli przeprowadzonych przez Inspekcję Handlową w pierwszej połowie 2007 roku. Ponad 4 proc. zbadanych stacji sprzedawało benzynę lub olej napędowy złej jakości. Od 1 maja 2004 roku podległa Prezesowi UOKiK Inspekcja Handlowa kontroluje jakość paliw na losowo wybranych stacjach. Na każdej ...
-
Po wakacjach zadbaj o bezpieczeństwo komputera
Wiele osób wraca z wakacji do komputera, który był wyłączony przez wiele tygodni. Check Point przypomina, że jest niezwykle ważne, aby uaktualnienie oprogramowania zabezpieczającego potraktować jako priorytet. Ludzie stojący za złośliwym oprogramowaniem, phishingiem i próbami kradzieży danych nie mają urlopów. Check Point radzi, aby zarówno firmy ...
-
Reklama w TV VIII 2007
Polsat Sport miał największe wpływy reklamowe w sierpniu 2007 roku spośród kanałów tematycznych - wynika z danych AGB Nielsen Media Research. Polsat Sport zarobił na reklamach w sierpniu 2007 roku 17,48 mln zł, czyli o 29,27 proc. więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Na drugim miejscu znalazł się kanał MTV Polska z 10,09 mln zł ( ...
-
Tydzień 37/2007 (10-16.09.2007)
Według ostatnich danych KE z połowy bieżącego roku Polska wydała tylko 27% z przyznanej jej na lata 2004 - 2006 kwoty 4,2 mld euro na wielkie, krajowe projekty w infrastrukturze i ochronie środowiska. To jest bardzo zły wynik, bo gorzej w tej klasyfikacji wypadła tylko Malta. Oznacza to, że możemy stracić sporą część tych funduszy. Inflacja w ...
-
Samochody używane VIII 2007
W sierpniu sprowadzono do Polski ponad 90 tysięcy używanych samochodów, o 11 procent w porównaniu z poprzednim rokiem - podaje Instytut Samar powołując się na dane ministerstwa finansów. W ciągu ośmiu miesięcy indywidualny import używanych aut osiagnął wielkość 650 tysięcy sztuk i jest o 29 procent większy niż rok wcześniej. W sierpniu do Polski ...
-
Smartfon Motorola MOTO Q 9h
Motorola wprowadziła na polski rynek nowy telefon typu smartfon - MOTO Q 9h z klawiaturą QWERTY. Telefon pracuje na wersji systemu Windows Mobile 6.0 i został wyposażony w technologię bezprzewodowej transmisji danych - HSDPA. Telefon MOTO Q 9h umożliwia otwieranie załączników, takich jak: Word, Excel czy Power Point oraz ich edytowanie i ponowne ...
-
Rynek pracy: oferty w Internecie I-VI 2007
Według raportu opracowanego przez GazetaPraca.pl w pierwszym półroczu 2007 roku ukazało się ponad 860 tys. ogłoszeń w 8 największych serwisach rekrutacyjnych w Polsce. Badania wykazują, że 94% stanowiły oferty pracy dotyczące zatrudnienia na terenie kraju, a 6% oferty pracy za granicą, natomiast najbardziej poszukiwaną grupą zawodową byli ...
-
Aktywność ekonomiczna ludności IV-VI 2007
Współczynnik aktywności zawodowej w drugim kwartale 2007 r. wyniósł 53,5% i odnotował wzrost o 0,3% w porównaniu do pierwszego kwartału - wynika z danych Głównego Urzędu Statystycznego, dotyczących aktywności ekonomicznej ludności Polski w drugim kwartale 2007 r. Wskaźnik zatrudnienia wyniósł 48,4% (47,2% w I kw. 2007), a liczba osób pracujących i ...
-
Rośnie sprzedaż ciężarówek
Od początku roku sprzedaż ciężarówek na polskim rynku wyniosła 14 941 sztuk, o prawie 61 procent więcej niż przed rokiem - podaje Instytut Samar, monitorujący rodzimy rynek motoryzacyjny. Największe tempo wzrostu sprzedaży odnotował segment pojazdów ciężarowych o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 16 ton - w ciągu ośmiu miesięcy sprzedano 12 ...
-
Tydzień 39/2007 (24-30.09.2007)
W Kazachstanie ostatecznie kończy się okres "niemowlęcy" w polityce i w gospodarowaniu posiadanymi surowcami naturalnymi, w tym przede wszystkim ropą i gazem. Kurs dolara po przekroczeniu 1,4 USD/euro dalej słabnie. W końcu tygodnia przekroczył 1,415. Główna stopa procentowa w USA wynosi 4,75%, a w strefie euro 4,00%. Według MFW "większość skutków ...
-
Programy informacyjne w TV IX 2007
"Wydarzenia" Polsatu zyskały we wrześniu br. najwięcej widzów w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku - wynika z danych AGB Nielsen Media Research. "Wiadomości" TVP1, lider wśród programów informacyjnych, oglądało we wrześniu br. średnio 4,98 mln widzów, co dawało Jedynce w tym czasie udział w rynku na poziomie 36,15 proc. W ...
-
Samochody użytkowe IX 2007
W ciągu trzech kwartałów roku 2007 w Polsce sprzedano 55 tys. 632 nowe samochody użytkowe - podaje Instytut Samar, monitorujący rodzimy rynek motoryzacyjny. Taki wynik oznacza ponad 40-procentowy wzrost w stosunku do ubiegłego roku. Wrześniowy wynik w wysokości 7.012 sprzedanych pojazdów jest o 36,3 procent większy niż uzyskany rok wcześniej i ...
-
Linie lotnicze i lotniska I-IX 2007
W pierwszych dziewięciu miesiącach bieżącego roku polskie porty lotnicze obsłużyły ponad 14 mln 618 tys. pasażerów - wynika z danych zebranych przez Urząd Lotnictwa Cywilnego. To o 25 procent więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Ponad połowa pasażerów skorzystała z portów regionalnych. Odprawiły one 7 mln 529 tys. osób. Z ...
-
Gry online przyciągają 70% dzieci
Co dziesiąty internauta w Polsce to dziecko w wieku 7-14 lat. Najmłodsi użytkownicy korzystają z sieci coraz dłużej i intensywniej. Internet w wydaniu dzieci to medium zapewniające przede wszystkim rozrywkę: 70 proc. z nich odwiedza strony zawierające gry online - pokazuje raport Gemius dla Fundacji Dzieci Niczyje "Dzieci aktywne online". Niemal o ...
-
Polski konsument a zakupy: cena ważna dla 95% Polaków
Prawie połowa Polaków nie lubi robić zakupów. A ty? Jesteś entuzjastą zakupów, miłośnikiem reklam, a może tym, który zwraca uwagę wyłącznie na cenę? To jakimi jesteśmy konsumentami przedstawiają badania przeprowadzone przez TNS OBOP na zlecenie UOKiK. Jak pokazuje analiza TNS OBOP większość Polaków uważa się za świadomych uczestników rynku, ...
-
Poczta e-mail: newsletter zyskuje na popularności
Aż 56% przebadanych przez SARE internautów posługuje się trzema lub więcej adresami e-mail. Jednak z roku na rok liczba takich osób spada - wynika z opublikowanego właśnie raportu dotyczącego wykorzystania poczty elektronicznej w Polsce. Liczba otrzymywanych przez nas wiadomości utrzymuje się na stałym poziomie. Największa grupa respondentów (30%) ...
-
Sprzedaż samochodów X 2007
W październiku 2007 roku sprzedano na polskim rynku 24 tys. 666 nowych samochodów osobowych - podaje Instytut Samar, monitorujący rodzimy rynek motoryzacyjny. Taki wynik oznacza 8,4 procent wzrostu w stosunku do poprzedniego miesiąca i 18,2 procent wzrostu w porównaniu z ubiegłym rokiem. To obecnie najlepszy miesięczny wynik w drugim półroczu. ...
-
Leki OTC: ulotki źródłem informacji dla 17% Polaków
Prawie jedna piąta (17%) Polaków czerpie informacje na temat leków dostępnych bez recepty z ulotek reklamowych. Jednocześnie aż 85% badanych, którzy w ciągu ostatnich 6 miesięcy otrzymało taką ulotkę, zapoznało się z jej treścią, a 41% spośród tych osób zakupiło lek po przeczytaniu ulotki - wynika z raportu TNS OBOP. Według raportu TNS OBOP „ ...
-
Reklama w telewizji XI 2007
Polsat zarobił w listopadzie br. najwięcej na reklamach spośród wszystkich stacji telewizyjnych - wynika z danych AGB Nielsen Media Research. Polsat zarobił w listopadzie 2007 roku na reklamach 302,19 mln zł, czyli o 47,76 proc. więcej niż w listopadzie 2006 roku. Wpływy TVN kształtowały się na poziomie 264,93 mln zł. Kanał zarobił o 0,51 proc. ...
-
Branża PR w mediach XI 2007
W listopadzie najczęściej poruszanym tematem był PR Polski - w zestawieniu znajdują się 104 publikacje o tej tematyce. W listopadowym raporcie wyszczególniono dwa nowe tematy, które często pojawiały się w przekazach medialnych: relacje inwestorskie i temat nieudanej współpracy krakowskiej Straży Miejskiej z agencją Event Factory. Firma ta ...
-
UOKiK: 75 mln zł kary dla TP SA
Telekomunikacja Polska musi zapłacić 75 mln złotych kary za dyskryminowanie konkurentów na rynku usług internetowych - uznał Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Stosowana praktyka obowiązywała kilka lat. Decyzji nadano rygor natychmiastowej wykonalności. Jednocześnie TP SA uważa, iż nałożona kara jest bezzasadna i zdumiewająco wysoka. ...
-
Coraz lepsze samopoczucie Polaków
Z badania przeprowadzonego przez CBOS wynika, że w mijającym roku poprawiło się samopoczucie Polaków i jest ono najlepsze od przełomu 1989 roku. Sondaż pokazuje również, że w dalszym ciągu jednak co trzeci ankietowany czuje się jako obywatel lekceważony przez rządzących. 54 procent respondentów w ostatnim roku wielokrotnie było zadowolonych, ...