-
Kto pobiera multimedia na komórki
W Polsce miesięcznie odnotowuje się od 7 do 9 mln pobrań multimediów na komórkę. Kim są użytkownicy aplikacji i produktów multimedialnych na telefony komórkowe? Jak wyglądają na tle populacji oraz Internetu? Jakimi telefonami się posługują? Odpowiedź na to i inne pytania daje nowy raport opracowany przez Telecom Media na podstawie danych ...
-
Rynek suplementów diety będzie rósł
Zdaniem PMR, poprawienie komunikacji z aptekarzami i hurtownikami mogłyby przyczynić się do dalszego wzrostu wartości rynku suplementów diety w Polsce. W 2006 r. rynek ten wrósł o 33%. PMR szacuje wartość tego rynku na ponad 1 mld zł, a wzrost na 2007 r. rzędu 25%. Poprawa komunikacji z aptekarzami kluczowym celem marketingowym Według badania ...
-
Reklama w telewizji IV 2007
TVN zarobił na reklamach w kwietniu 2007 roku prawie 211 mln zł, czyli o niespełna milion więcej niż Polsat - wynika z danych AGB Nielsen Media Research. Najwięcej na reklamach zarobił w kwietniu tego roku TVN, który miał 210,84 mln zł wpływów reklamowych, czyli o 8,28 proc. więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Na drugim miejscu ...
-
Trendy w zarządzaniu IT w Polsce
CIO Magazyn Dyrektorów IT oraz firma CA w lutym i w marcu 2007 r. przeprowadziły badanie dotyczące podstawowych obszarów pracy wśród polskich dyrektorów IT. Wśród najchętniej komentowanych były wyzwania, jakie ankietowani zakładają sobie na najbliższy rok. Jak pokazują wyniki, postawią oni głównie na zapewnienie bezpieczeństwa oraz nadążanie za ...
-
Systemy Business Intelligence coraz popularniejsze
W 3 lata do ponad miliarda dol. z obecnych 850 mln dol. wzrośnie wartość rynku systemów Business Intelligence w Europie, Afryce Pn. i Bliskim Wschodzie - prognozuje instytut Gartnera. Ważnym rynkiem ma być Polska, gdzie w 2005 r. wydano na BI prawie 50 mln dol. To dwukrotnie więcej niż 2-3 lata temu. "Szybki wzrost popularności systemów BI do ...
-
Internet szerokopasmowy w Polsce
Cisco zaprezentowało wyniki raportu Broadband Barometer, pierwszego z cyklu badań zrealizowanych przy współpracy z firmą IDC. Analizie poddano wszystkie aspekty związane z szerokopasmowym dostępem do Internetu w Polsce i innych krajach Europy, od liczby użytkowników, wykorzystywanych technologii, dostawców sygnału i proponowanych przez nich cen, ...
-
Telefon stacjonarny coraz rzadziej używany
Polacy coraz chętniej korzystają z telefonów komórkowych zamiast stacjonarnych. Znaczna grupa korzystających z usług telekomunikacyjnych zdecydowała się już na rezygnację z tradycyjnego telefonu. To wnioski z badania przeprowadzonego przez Ericsson Consumer&Enterprise Lab. Według badań przeprowadzonych przez Ericsson, telefonu komórkowego używa 72 ...
-
Samsung E210 z MP3 i radiem
Firma Samsung wprowadziła na polski rynek telefon Samsung E210. Nowy, składany E210 posiada między innymi aparat fotograficzny z funkcją nagrywania wideo, odtwarzacz MP3 i radio. W E210 znajdują się dwa wyświetlacze. Główny wyświetlacz LCD to ekran TFT o 65 000 kolorów. Telefon posiada także aparat fotograficzny o rozdzielczości 1.3 Megapiksela. ...
-
Zarządzanie danymi w polskich firmach
Firma Hitachi Data Systems opublikowała wyniki badań "Storage Index" przeprowadzonych wśród 950 firm w regionie EMEA (Europa, Bliski Wschód i Afryka), w tym wśród 50 przedsiębiorstw działających w Polsce. Wyniki analizy prezentują podejście dyrektorów ds. informatyki do kwestii związanych z przechowywaniem i zarządzaniem danymi. Wśród trzech ...
-
Mobilność coraz ważniejsza
Podczas, gdy ostatnie pięćdziesiąt lat upłynęło na rozwijaniu łączności i komunikacji, następne pięć zapewni ludziom możliwość osiągnięcia tych celów bez względu na to, gdzie w danej chwili się znajdują. Oto wnioski płynące z najnowszej ankiety przeprowadzonej na zlecenie firmy Lexmark przez międzynarodową firmę sondażową Ipsos wśród 9000 ...
-
Statystyki serwisów biznesowych I-III 2007
Jak podaje serwis Bankier.pl, w pierwszym kwartale 2007 roku liczba użytkowników serwisów biznesowych w Internecie wzrosła o 24% w porównaniu do analogicznego okresu 2006 roku. W tym samym okresie liczba użytkowników polskiego Internetu wg badania Megapanel PBI/Gemius wzrosła o 18%. Największą dynamiką wzrostu w kategorii tematycznej Biznes, ...
-
Internet w Polsce
38 proc. Polaków korzysta regularnie z Internetu. Kolejne 30 proc. bardzo chce mieć stałe łącze w domu - wynika z badania przeprowadzonego przez firmę Ericsson. Odsetek internautów w Polsce jest większy niż na Węgrzech i w Turcji, gdzie wynosi on odpowiednio 35 i 32 proc. W Rosji internautami jest tylko 17 proc. badanych. Jednak osób ...
-
Jakość obsługi klienta w marketach
W odpowiedzi na wzrastające zainteresowanie jakością obsługi klienta w branży dużych sklepów samoobsługowych oferujących artykuły spożywcze (supermarkety, hipermarkety, dyskonty) International Service Check postanowił przeprowadzić badanie obejmujące swoim zasięgiem 8 krajów Europy Środkowej i Wschodniej: Bułgarię, Chorwację, Czechy, Polskę, Rosję ...
-
Reklama radiowa V 2007
Ogólnopolskie rozgłośnie radiowe notowały w maju br. spadek wpływów reklamowych w porównaniu z ubiegłym rokiem - wynika z danych Expert Monitor. RMF FM w maju br. miał 37,94 mln zł wpływów z reklam. Rozgłośnia zanotowała spadek przychodów o 2,44 proc. w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku. Na drugim miejscu znalazło się Radio Zet, ...
-
Polacy lubią małe sklepy
Polacy najczęściej spośród krajów Europy Środkowo-Wschodniej robią zakupy w sklepach handlu tradycyjnego - średnio co drugi dzień, podczas gdy w sklepach handlu nowoczesnego - raz w tygodniu - wynika z badania ShopperTrends przeprowadzonego przez dział badań konsumenckich firmy Nielsen. Autorzy badania podkreślają, że w przypadku małych sklepów ...
-
Jak spędzamy czas wolny?
Badanie zrealizowane na zlecenie organizacji Visa Europe pokazało, że Polacy cenią sobie drobne przyjemności - czynności i drobne zakupy - postrzegając je jako ważny element współczesnego, stresującego życia. Najczęściej źródłem takich "drobnych przyjemności", które pozwalają oderwać się od codzienności, dają odprężenie i podnoszą na duchu są ...
-
Informatyzacja coraz ważniejsza dla sektora MSP
Rośnie optymizm informatyczny polskich firm sektora MSP. Nastroje właścicieli firm związane z zastosowaniem informatyki są bardzo dobre - wynika z raportu podsumowującego 15. edycję badania koniunktury informatycznej sektora małych i średnich przedsiębiorstw MS Indeks. Wartość zagregowanego wskaźnika MS Indeks w bieżącej edycji badania (maj 2007) ...
-
Rośnie sprzedaż samochodów używanych
W 2006 r. 10% Polaków kupiło samochód. Największą popularnością cieszyły się samochody 6-letnie i starsze - od stycznia do grudnia 2006 roku kupiło je 65% nabywców - wynika z badania OMNIMAS przeprowadzonego przez TNS OBOP. Auta wyprodukowane w latach 2004-2006 nabyło 16% pytanych, kolejne 12% wybrało pojazdy 3-5 letnie. Średnia cena samochodu ...
-
Najpopularniejsze wirusy VI 2007
Według danych Laboratorium Panda Software niekwestionowanym liderem zestawienia najczęściej pojawiających się wirusów czerwca jest Downloader.MDW. Trojanem tym zainfekowanych jest 4% komputerów w Polsce, co stanowi niechlubny europejski rekord. Trojan Downloader.MDW umożliwia hakerom przedostanie się do komputera i wykonanie niebezpiecznych ...
-
Reklama w telewizji I-VI 2007
Telewizja TVN miała w pierwszym półroczu 2007 r. największe wpływy reklamowe i tym samym wyprzedziła Polsat - wynika z danych AGB Nielsen Media Research. TVN zarobił w pierwszym półroczu 2007 roku na reklamach 1,05 mld zł, czyli o 12,04 proc. więcej niż w tym samym okresie, ale ubiegłego roku. Wpływy Polsatu kształtowały się na poziomie 1,03 mld ...
-
Samochody używane VI 2007
W ciągu pierwszych sześciu miesięcy bieżącego roku do Polski sprowadzono niemal 470 tys. używanych samochodów, o 35 procent więcej niż w porównywalnym okresie ubiegłego roku - podaje Instytut Samar powołując się na dane resortu finansów. W czerwcu w urzędach celnych zgłoszono do rejestracji ponad 84 tysiące samochodów używanych, w tym 1,9 tys. ...
-
Reklama w prasie I-VI 2007
Tygodniki opinii - Wprost, Polityka i Newsweek - zarobiły w I półroczu br. na reklamach najwięcej spośród wszystkich magazynów prasowych - wynika z danych Expert Monitor. Wprost zarobił na reklamach w I półroczu br. 55,48 mln zł. Pismo miało o 7,39 proc. mniejsze wpływy niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Druga pozycja przypadła Polityce, ...
-
Tydzień 30/2007 (23-29.07.2007)
Estonia, Łotwa, Litwa i Polska wyszły z inicjatywą budowy biegnącego przez ich terytoria, nowego gazociągu Amber, który połączyłby Rosję i Niemcy. To zdaniem rządów tych krajów konstruktywna propozycja będąca alternatywą wobec planów budowy przez Gazprom, E.On i BASF rurociągu Nord Streem po dnie Bałtyku, który jest przez te kraje oprotestowywany. ...
-
PARP: szkolenia EFS popularne w sektorze MSP
Od początku uruchomienia pierwszych dofinansowanych przez Europejski Fundusz Społeczny (EFS) szkoleń do końca czerwca 2007 r. skorzystało z nich ponad 98 tys. firm, w tym ponad 88 tys. to firmy małe i średnie. Łącznie szkoleniami zostało objętych ponad 320 tys. pracowników, z czego 2/3 to pracownicy firm małych i średnich. Badanie projektów ...
-
Product placement po polsku
Jakie marki pojawiają się w polskich serialach najczęściej? W czerwcu były to m.in. TVN24, Seat, Nutella, VW i Audi. W ekspozycji brandów przoduje TVN. Firma Pentagon Research przeprowadziła badanie seriali w czterech głównych stacjach telewizyjnych pod kątem ekspozycji produktów, marek i logotypów. Najwięcej ekspozycji zanotowano w serialach ...
-
Książka bardziej wiarygodna niż Internet
Aż 76 proc. polskich użytkowników Internetu uważa książki za bardziej wiarygodne źródło informacji niż sieć - wynika z badania serwisu Hiperksiazka.pl. Internet wskazuje zaledwie 13 proc. ankietowanych. Dziedziny, w których książka jest zdaniem internautów gorsza od sieci to przede wszystkim łatwość znalezienia odpowiedzi na konkretne pytania, ...
-
Centra handlowe w Polsce I-VI 2007
Retail Research Forum przygotowało dane dotyczące rynku handlowego w wybranych miastach w Polsce (w Warszawie, konurbacji Śląskiej, Trójmieście, Łodzi, Krakowie, Wrocławiu, Poznaniu i Szczecinie) za pierwsze półrocze 2007. Opublikowane informacje dotyczą: ilości powierzchni handlowej w nowoczesnych centrach handlowych wybudowanych w latach ...
-
Porównywarki cen on-line rosną w siłę
Zainteresowanie zakupami przez Internet wzrasta z roku na rok, co korzystnie wpływa na popularność internetowych porównywarek cen. Jak wynika z badania Megapanel PBI/Gemius, w kwietniu 2007 roku niespełna co piąty polski użytkownik sieci (19,31 proc.) odwiedził przynajmniej jeden z serwisów porównujących ceny produktów dostępnych w e-sklepach. ...
Tematy: porównywanie cen, porównywarki cen, Ceneo.pl, Skapiec.pl, 9sekund.pl, Kupujemy.pl, Nokaut.pl -
Pracujący Polacy 2007
Ze zleconego przez PKPP Lewiatan reprezentatywnego badania "Pracujący Polacy 2007" wyłania się obraz społeczeństwa w większości zadowolonego ze swojej pracy i pracodawców, nieobawiającego się bezrobocia, mniej skłonnego do migracji zarobkowej niż by to wynikało z tonu medialnych dyskusji. Według badanych sytuacja ekonomiczna zakładów pracy była ...
-
Reklama w TV VII 2007
MTV Polska miała największe wpływy reklamowe w lipcu 2007 r. spośród wszystkich kanałów tematycznych - wynika z najnowszych danych AGB Nielsen Media Research. MTV Polska zarobiła na reklamach w lipcu 2007 roku 13,2 mln zł, czyli o 2,37 proc. więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Na drugim miejscu znalazł się Polsat Sport z 12,68 mln zł ...
-
Digital One: lojalność polskich internautów
42 proc. polskich użytkowników przyznało, że strony konkursowe należą do ich ulubionych kategorii serwisów, które najczęściej odwiedzają w Internecie - wynika z badania przeprowadzonego przez agencję interaktywną Digital One. 20 proc. ankietowanych wskazało, iż w ostatnim czasie wzięło udział w konkursie lub programie lojalnościowym realizowanym w ...
-
NIK o systemie rezerw państwowych
Podstawowym problemem w funkcjonowaniu systemu rezerw gospodarczych był brak kompleksowego programu rządowego podniesienia efektywności gospodarowania rezerwami państwowymi - twierdzi Najwyższa Izba Kontroli. Program taki, zdaniem NIK, powinien obejmować przede wszystkim ustalenie obiektywnych kryteriów optymalnego, dostosowanego do bieżącej ...
-
Ulubione samochody Polaków: Skoda i Toyota na czele
Czołówkę polskiego rynku stanowią niezmiennie te same modele: dwie przedstawicielki Skody - Fabia i Octavia oraz Toyota Yaris - podaje Instytut Badania Rynku Motoryzacyjnego Samar. Liderem rynku po siedmiu miesiącach tego roku jest Skoda Fabia - jedyny model, którego tegoroczna sprzedaż przekroczyła pułap 10 tysięcy sztuk i wyniosła na koniec ...
-
Jakość paliwa w Polsce I-VI 2007
Pogorszyła się jakość paliw w Polsce - wynika z kontroli przeprowadzonych przez Inspekcję Handlową w pierwszej połowie 2007 roku. Ponad 4 proc. zbadanych stacji sprzedawało benzynę lub olej napędowy złej jakości. Od 1 maja 2004 roku podległa Prezesowi UOKiK Inspekcja Handlowa kontroluje jakość paliw na losowo wybranych stacjach. Na każdej ...
-
Po wakacjach zadbaj o bezpieczeństwo komputera
Wiele osób wraca z wakacji do komputera, który był wyłączony przez wiele tygodni. Check Point przypomina, że jest niezwykle ważne, aby uaktualnienie oprogramowania zabezpieczającego potraktować jako priorytet. Ludzie stojący za złośliwym oprogramowaniem, phishingiem i próbami kradzieży danych nie mają urlopów. Check Point radzi, aby zarówno firmy ...