-
Lewiatan: zwolnienie ze składek ZUS wybierane najczęściej
Polskie firmy masowo skorzystały z narzędzi zaoferowanych im przez tarczę antykryzysową. Okazuje się jednak, że nie wszystkie rozwiązania cieszyły się takim samym zainteresowaniem. Z badania zrealizowanego przez Konfederację Lewiatan wynika, że największa popularność dotyczyła zwolnienia ze składek ZUS oraz 5 000 zł, które można było uzyskać w ...
-
Ciągle pandemia, a Polacy chcieliby już wrócić do kin i na koncerty
Na czas pandemii wydarzenia kulturalne w naszym kraju praktycznie zamarły. I wprawdzie ludzie kultury i sztuki robili, ile w ich mocy, aby dać Polakom chociażby namiastkę normalności, to jednak nie zniwelowało to tęsknoty za kinami, teatrami, czy koncertami. Brak tego rodzaju aktywności towarzyszył 6 na 10 z nas - wynika z badania zrealizowanego ...
-
Omnichannel w obliczu pandemii: z ewolucji w rewolucję
Colliers International przedstawia wyniki badania, w którym działających na polskim rynku reprezentantów sieci handlowych i marek zapytano o prognozy i plany odnośnie inwestycji w rozszerzanie kanałów sprzedaży i komunikacji z klientem. Rezultaty ankiet złożyły się na raport „Omnichanel – z ewolucji w rewolucję”. Oto, co udało się ustalić. Badanie ...
-
Polskie firmy w dobie koronawirusa: niepewność oznacza brak inwestycji
W czerwcu tylko nieznacznie poprawiła się własna ocena kondycji polskich firm. Respondenci oceniają kondycję swoich firm w skali od 0 do 10 (przy czym 5 to ocena neutralna) na 4,7. Przed miesiącem ta ocena wynosiła 4,5, a w kwietniu 3,6. Nadal więc oceny są po stronie pesymistycznej, ale ubyło tych najbardziej pesymistycznych. Łącznie negatywną ...
-
Santander Consumer Bank: co 3. Polak nie jedzie na wakacje 2020
Wakacje 2020 można uznać za oficjalnie rozpoczęte. Jakie plany na ten okres mają Polacy? Badanie zrealizowane przez Santander Consumer Bank jest kolejnym, które potwierdza, że to lato będzie wyraźnie różnić się od poprzednich. Winne temu są oczywiście reperkusje związane z koronawirusem, które spowodowały, że spora rzesza z nas przestała w ogóle ...
-
Pandemia a biznes: firmy tną koszty i inwestycje
Francusko-Polska Izba Gospodarcza (CCIFP) przedstawia wyniki drugiej fali badania poświęconego kondycji biznesu w dobie pandemii. Pierwsza jego edycja miała miejsce w marcu, kiedy to zapytano firmy o spodziewane następstwa koronawirusa. Z kolei najświeższa odsłona pozwala sprawdzić, na ile przewidywania firm okazały się słuszne. Oto, co udało się ...
-
COVID-19: pracownicy godzą się na obniżkę wynagrodzenia
Pandemia koronawirusa dotknęła wiele firm na całym świecie. Zmusiła je do podjęcia najróżniejszych kroków, takich jak redukcja pensji czy etatów, po to aby uratować biznesy przed upadłością. Jak na te działania zapatrują się pracownicy? Z badania "Workforce View 2020" zrealizowanego przez firmę ADP Polska wynika, że europejscy pracownicy zgadzają ...
-
Praca sezonowa: jakie oczekiwania pracowników?
Oferty pracy sezonowej wprawdzie pojawiły się i w tym roku, ale jest ich zdecydowanie mniej niż w poprzednim sezonie. Polacy, którzy poszukują dorywczego zajęcia, mają szansę na zatrudnienie przede wszystkim w branży budowlanej, w hotelarstwie i gastronomii, a także na stanowiskach kasjerów, kierowców i kurierów. Liczy się dla nich przede ...
-
W pandemii trudniej o dobrostan psychiczny. Najbardziej cierpią Millenialsi
Wybuch pandemii odcisnął swoje piętno na niemal wszystkich dziedzinach naszego życia. Najnowsze badanie GfK Consumer Life pokazuje, że nie pozostał obojętny również dla kondycji psychicznej Polaków. Kogo dobrostan psychiczny ucierpiał w największym stopniu? Kto okazał się odporny na koronawirusa? Jak czytamy w komunikacie z badania GfK Consumer ...
-
Polacy chcą potwierdzać tożsamość przez bankowość internetową
Co 3. Polak korzystający z bankowości internetowej chciałby za jej pośrednictwem dokonywać weryfikacji tożsamości w innych usługach online - wynika z badania zrealizowanego przez Kantar na zlecenie KIR i ZBP. Tożsamości cyfrowej najchętniej używalibyśmy w dostępie do usług świadczonych przez firmy energetyczne, ubezpieczeniowe, urzędy ...
-
EY: oszczędności Polaków nie rosną, wydatki nie maleją
Zaledwie co czwarte gospodarstwo domowe zredukowało w obliczu pandemii swoje wydatki – wynika z badania zrealizowanego przez EY Polska. 43% hołduje podejściu „Stay calm, carry on/Zachowaj spokój i kontynuuj” i stara się funkcjonować jak dotychczas, nie decydując się na oszczędności. EY wskazuje na główne postawy konsumenckie w dobie koronawirusa ...
-
Kradzież tożsamości: jak czyhają na nasze dane osobowe?
Internetowi oszuści, kradzież lub podrobienie dokumentów. Ponad połowa Polaków jest świadoma tego rodzaju niebezpieczeństw i obawia się kradzieży tożsamości. Jednocześnie co 3. z nas nie jest przekonany, czy należycie chroni swoje dane osobowe. Eksperci ChronPESEL.pl nawołują do ostrożności tym bardziej, że przestępcy stosują najróżniejsze ...
-
Plusy pandemii i izolacji: zdrowe nawyki żywieniowe
O wybuchu pandemii mówi się najczęściej w kontekście jego negatywnych następstw. Tymczasem koronawirus niesie za sobą również pozytywy. I nie chodzi tu wyłącznie o rozwój e-commerce, czy lawinowy wzrost sprzedaży, jakie notują producenci środków dezynfekujących. Z badania zrealizowanego przez firmę Upfield wynika, że w czasie izolacji społecznej ...
-
Lewiatan: zwolnienie ze składek ZUS pomogło najbardziej
Z badania zrealizowanego dla Konfederacji Lewiatan przez Instytut Badań Spraw Publicznych wynika, że tym rozwiązaniem tarczy antykryzysowej, które przydało się polskim firmom najbardziej, było zwolnienie ze składek ZUS. Skorzystało z niego niemal 43% przedsiębiorców, spośród których aż 61% wskazało na najwyższą przydatność tego rozwiązania. Z tego ...
-
Filmy pornograficzne: oglądasz, płacisz cyberprzestępcom
Cyberprzestępcy polują na amatorów filmów pornograficznych. Częstą ich praktyką jest wysyłanie maili, w których informują swoją ofiarę, że przyłapali ją na oglądaniu nieprzyzwoitych treści internetowych. W zamian za milczenie żądają pieniędzy. Co zrobić w takiej sytuacji? Jak czytamy w komunikacie opublikowanym przez firmę Marken, polskiego ...
-
MŚP: nowe inwestycje pomimo kryzysu, ale głównie w średnich firmach
Wybuch pandemii wstrząsnął polską gospodarką, nie omijając przy tym przedstawicieli sektora MŚP. Ich sytuacji przygląda się realizowane przez KRD badanie "KoronaBilans MŚP". Jego trzecia edycja rzuca światło na kwestie związane z inwestowaniem. Okazuje się, że część przedsiębiorców pomimo kryzysu nie porzuciła nowych inwestycji. Wyraźnie jednak ...
-
Gry mobilne vs Tik Tok. Trwa walka o pokolenie Z
Pokolenie Z to aktywni użytkownicy Tik Toka i Instagrama, ale także zapaleni gracze. Z danych przedstawionych przez Mobiem Polska wynika, że 22 proc. spośród 11 milionów osób wybierających gry mobilne to właśnie "Zetki". Eksperci podkreślają, że jednorazowa sesja mobile gamingu angażuje gracza na znacznie dłużej niż odwiedziny w mediach ...
-
Rynek pracy: pracownicy pomagają firmom przezwyciężyć pandemię
Wybuch pandemii zatrząsł każdą właściwie dziedziną życia i gospodarki, nie omijając przy tym rynku pracy. Pomimo polepszającej się sytuacji, negatywne konsekwencje koronawirusa dostrzegalne mają być jeszcze długo. Są jednak i pozytywy. Okazuje się bowiem, że kryzys pozytywnie przełożył się m.in. na kreatywność oraz poprawił relacje międzyludzkie ...
-
Rynek pracy: jak bardzo skurczyła się rzesza pracowników z Ukrainy?
Jak podaje Personnel Service, w I połowie br. wydano przeszło 270 tys. wiz dla Ukraińców planujących podjąć pracę w naszym kraju. Dla porównania, w analogicznym okresie poprzedniego roku było ich ponad 484 tys. Przyczyną tak dużego spadku (44%) jest oczywiście sytuacja epidemiczna oraz utrudnienia w ruchu granicznym i pracy urzędów. Jednocześnie ...
-
BIG InfoMonitor: wzrost cen skłania do oszczędności, ucierpi gospodarka
Z badania zrealizowanego dla BIG InfoMonitor wynika, że wyraźny wzrost cen odczuwa już blisko 80% Polaków. Przyczynia się do tego zarówno rosnąca inflacja, jak i skutki gospodarczego lockdownu. Nie jest zatem zaskoczeniem, że większość z nas planuje zaciskanie pasa. Oszczędzać mamy zamiar przede wszystkim poprzez redukowanie zbędnych wydatków, ...
-
Urlop wypoczynkowy ze służbowym laptopem. Tak robi 57% Polaków
Czy na wakacjach jesteśmy w stanie zrezygnować z pozostawania online? Raczej nie. Z badania zrealizowanego przez Devire wynika, że gotowy na takie "poświęcenie" jest zaledwie do 100. Polak. Jakby tego nie było mało, 57 proc. z nas przyznaje, że zdarza im się pracować również podczas urlopu wypoczynkowego. Wybuch pandemii sprawił, że pozostaliśmy w ...
-
Rozmowa kwalifikacyjna: dlaczego i na jaki temat kłamiemy najczęściej?
Doniesienia napływające z rynku pracy wyraźnie dowodzą, że koloryzowanie podczas rozmowy kwalifikacyjnej nie jest nam obce. Dlaczego kłamiemy i do jakich kłamstw się posuwamy? Odpowiedzi na te pytania udziela badanie zrealizowane przez serwis kariery LiveCareer Polska. Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Dlaczego ludzie kłamią na rozmowach ...
-
Rynek pracy: panuje względny optymizm, 69% pracowników nie boi się bezrobocia
Niespodziewany wybuch pandemii wstrząsnął rodzimym rynkiem pracy. Niektórzy Polacy musieli zmierzyć się z obniżką wynagrodzenia, inni z bezrobociem. Zmianie uległo zarówno nasze życie zawodowe, jak i samo podejście do pracy. Jak wyglądają nastroje pracowników w czasie pandemii? Odpowiedzi na to pytanie dostarcza badanie zrealizowane przez People. ...
-
Jak skutecznie wypromować program lojalnościowy?
Programy lojalnościowe, motywacyjne, czy polecające cieszą się rosnącą popularnością. Warto jednak pamiętać, że skutecznym narzędziem okażą się tylko wówczas, gdy skutecznie trafiać będą do swoich odbiorców, którzy muszą mieć świadomość nie tylko istnienia danego systemu, ale również płynących z niego korzyści. W praktyce oznacza to, że w ...
-
Nowe projektory BenQ EH600 i EW600
Na polskim rynku pojawiły się nowe, bezprzewodowe projektory BenQ. Modele EH600 i EW600 wyposażono m.in. w czytnik USB i Wi-Fi 2,4 i 5 GHz, dzięki czemu możliwa jest bezprzewodowa transmisja danych z innych urządzeń. Projektorami można sterować z poziomu zainstalowanej na smartfonie aplikacji. Nowe modele projektorów BenQ różnią sie praktycznie ...
-
Pandemia nas męczy: 45% Polaków odcina się od negatywnych informacji
Od pojawienia się w naszym kraju pierwszego przypadku zakażenia koronawirusem mija już blisko 5 miesięcy. Niestety wszystko na razie wskazuje na to, że pandemia zadomowiła się nad Wisłą na dobre. Nie jest zatem zaskoczeniem, że Polacy traktują ten temat poważnie. Ze zrealizowanego przez ARC Rynek i Opinia badania „Konsumpcja w cieniu koronawirusa” ...
-
Zmiana pracy: dlaczego specjalista IT decyduje się na odejście?
Rynek pracy w branży IT nie od dziś uchodzi za stabilny i odporny na wszelkie rynkowe zawirowania. Nie oznacza to jednak, że nie dotyczy go problem rotacji kadr. Przeciwnie - ze zrealizowanego przez No Fluff Jobs badania „OFFBOARDING W IT” wynika, że statystyczny specjalista IT pracę zmienia co najmniej raz na dwa lata. Powodem odejścia od ...
-
Small talk: nie lubi go 30% Polaków, czy rozmowa o niczym jest potrzebna?
Small talk, czyli niezobowiązująca, towarzyska pogawędka na niezbyt istotne tematy, to chleb powszedni każdej chyba korporacji. Jak Polacy czują się podczas tego rodzaju rozmów? Czy przyzwyczaili się do nich, czy też czują się nimi skrępowani? Odpowiedzi na te i inne pytania dostarcza badanie zlecone SW Research przez Babbel - aplikację do nauki ...
-
Polacy podzieleni co do systemu, w jakim powinny pracować szkoły
Zaledwie co dziesiąty Polak uważa, że w nowym roku szkolnym nauka powinna odbywać się wyłącznie w trybie zdalnym. Powody? Przede wszystkim fakt, że zdalne nauczanie uznawane jest za niepełnowartościowe względem tego, co szkoły oferują stacjonarnie - wynika z badania zrealizowanego przez Santander Consumer Bank. Największym minusem edukacji, bez ...
-
BIG InfoMonitor: 1/2 sektora MŚP poradziła sobie z pandemią, co z resztą?
Wybuch pandemii i związane z nim zamrożenie gospodarki wstrząsnęły polskim biznesem. Dziś po zniesieniu ograniczeń sytuacja powoli się normuje, ale trudno jest ją określić jako jednorodną. Z badania zrealizowanego przez Keralla Research dla Rejestru Dłużników BIG InfoMonitor wynika, że połowie firm z sektora MŚP udało się już przywrócić skalę ...
-
EY: na częstszą pracę zdalną liczy tylko 14% Polaków
Ile czasu zajmie nam powrót do pracy, jaką znaliśmy sprzed pandemii? Odpowiedzi na to pytanie dostarcza badanie „EY Future Consumer Index”. Wypływa z niego obraz Polaka-optymisty - 54% z nas liczy ten czas w dniach lub co najwyżej w tygodniach, a 36% w miesiącach. Jednocześnie tylko 10% zakłada, że zajmie to lata lub też nie nastąpi nigdy. Dla ...
-
Automatyzacja: Czy przez pandemię zastąpią nas roboty?
Eksperci rynku pracy nie pozostawiają złudzeń: postępująca automatyzacja sprawi, że pokaźna część wykonywanych dziś zawodów odejdzie do lamusa. Scenariusz ten może zmaterializować się wcześniej niż zakładano, ponieważ okazało się, że wybuch pandemii w znacznym stopniu przyczynił się do jeszcze szybszego wdrażania nowych narzędzi technologicznych. ...
-
Czy Polacy to łowcy promocji? Są wyniki nowego badania
O tym, że Polacy lubują się w okazyjnych zakupach, mówi się nie od dziś. Czy okres pandemii zmienił zachowania konsumentów w tym zakresie? Odpowiedzi na to pytanie dostarcza najnowsza edycja Monitora Promocji ARC Rynek i Opinia. Oto, co udało się ustalić w trakcie przeprowadzonego w lipcu br. badania. Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Jaki stosunek ...
-
Defintywnego powrotu z home office do biura chce tylko co 10. Polak
Wybuch pandemii doprowadził do nagłego upowszechnienia się pracy zdalnej, a coraz częściej pojawiają się również głosy, że stanie się ona standardem tzw. nowej rzeczywistości. Takim obrotem spraw Polacy nie są raczej zmartwieni - 9 na 10 z nas wprost mówi o potrzebie pracy w trybie home office. Kwestia może okazać się jednak nieco problematyczna, ...
-
Rekrutacja pracowników w odwrocie, spadki o 31%
W II kwartale br. liczba stałych rekrutacji pracowników skurczyła się o 30%, a praca tymczasowa zaliczyła spadki na poziomie 18% - wynika z danych przedstawionych przez należące do Konfederacji Lewiatan Polskie Forum HR. To wyraźny dowód na to, że obecne realia rynku pracy nie przypominają już tych, z którymi mieliśmy do czynienia przed pandemią. ...


Elektromobilność dojrzewa. Auta elektryczne kupujemy z rozsądku, nie dla idei