-
Producenci części samochodowych nie boją się kryzysu. 2/3 prognozuje wzrost
Wybuch pandemii wstrząsnął większością gospodarki, nie omijając przy tym sektora motoryzacyjnego. Wszystkie największe rynki motoryzacyjne (USA, Chiny, Europa) odczuły pokaźne spadki popytu. Dane LMC Automotive wskazują, że w minionym roku globalny popyt na nowe samochody spadł o 14%, a w przypadku Starego Kontynentu aż o 1/5. Czy i w jakim ...
-
Czy dyskryminacja ze względu na płeć przestaje być problemem?
Wprawdzie z równością płci na rynku pracy jest coraz lepiej, to jednak w tej materii ciągle jest bardzo wiele do zrobienia. To jeden z powodów, dla których przewodnim tematem tegorocznego Międzynarodowego Dnia Kobiet ma być #ChooseToChallenge. Hasło to ma stanowić zachętę do podejmowania proaktywnych inicjatyw zmierzających do niwelowania ...
-
Rynek reklamy z największym spadkiem od ponad 10 lat
Najnowsza odsłona badania Publicis Groupe wyraźnie potwierdza, że polski rynek reklamy nie uniknął negatywnych skutków pandemii. Miniony rok okazał się dla niego najgorszym od ponad dekady, a spadek jego wartości sięgnął blisko 9%. Po raz pierwszy w historii negatywną dynamikę odnotował internet. Budżety na reklamę cięły m.in. firmy pożyczkowe i ...
-
E-commerce: co zrobić, żeby boom na zakupy online nie był przejściowy?
Wybuch pandemii zaowocował wzmożonym zainteresowaniem zakupami online. Szacuje się, że w internecie kupuje już 70% Polaków, a w tym roku co 5. z nas ma zamiar wydać w e-commerce więcej niż w minionym roku. Branża ma zatem powody do zadowolenia, ale musi też zwrócić uwagę na rosnące wymagania i oczekiwania e-konsumentów – wynika z badania ...
-
Wideokonferencje. Czy pracownicy pogodzili się z nową codziennością?
Pandemia gwałtownie zmieniła życie zawodowe Polaków, sprawiając m.in., że ich chlebem powszednim stały się wideokonferencje ze współpracownikami i przełożonymi. I wprawdzie całkiem spora rzesza zatrudnionych miała z nimi styczność już przed laty, to jednak równie liczna jest grupa tych, dla których była to zupełnie nowa rzeczywistość. Jak się w ...
-
Uprawianie sportu w czasie pandemii straciło na popularności
Pandemia COVID-19 wpłynęła negatywnie na wiele dziedzin naszego życia, jak się okazuje także na naszą aktywność sportową. Z badania Sponsoring Monitor ARC Rynek i Opinia wynika, że o 12 p.p. spadł odsetek Polaków uprawiających sport. Nie zmieniły się za to ulubione dyscypliny sportowe - to wciąż jazda na rowerze oraz bieganie. W roku pandemicznym ...
-
Jaka będzie Wielkanoc 2021? Ile wydamy? Jak ją spędzimy?
Pandemia COVID-19 nie odpuszcza. Tegoroczna Wielkanoc prawdopodobnie będzie bardzo podobna do poprzedniej. Jak spędzimy te święta? Ile wydamy na wielkanocny stół? Na te i inne pytania odpowiada najnowsze badanie PAYBACK Opinion Poll. Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Gdzie zrobimy zakupy na wielkanocny stół? Ile planujemy wydać na organizację świąt ...
-
Podatki: zło konieczne czy uzasadniona danina?
Obciążenia podatkowe nie są czymś, za czym byśmy przepadali, ale ich płacenie doskwierałoby nam mniej, gdybyśmy tylko mieli przeświadczenie o sensownym wykorzystywaniu ich przez państwo. To jeden z wniosków, jaki nasuwa zrealizowane przez serwis Livecareer.pl badanie „Co Polacy sądzą o podatkach?” Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Czy zdaniem ...
-
Pandemia COVID-19 a rynek pracy w Polsce
Pandemia COVID-19, z którą zmagamy się od roku, wpłynęła na wiele dziedzin życia i gospodarki. Nie ominęła rynku pracy. Z "Barometru Rynku Pracy" przygotowanego na zlecenie Work Service wynika, że miała ona negatywny wpływ na sytuację zawodową 57% Polaków. Kryzys odczuło 40% firm. Jakie jeszcze wnioski płyną z badania przeprowadzonego przez ARC ...
-
Sprzedaż alkoholu wzrosła, zaległości handlujących spadły
Pandemia dotknęła wiele sektorów gospodarki, spowodowała wzrost zadłużenia w wielu branżach. Nie dotyczy to rynku sprzedaży alkoholi. Z danych Rejestru Dłużników BIG InfoMonitor wynika, że w ubiegłym roku Polacy wydali na alkohol o 7 proc. więcej niż rok wcześniej, a łączna kwota zaległości firm handlujących alkoholami zmniejszyła się do 123,2 mln ...
-
Jak praca zdalna zmienia życie zawodowe? Na gorsze czy na lepsze?
Niespodziewany wybuch pandemii wstrząsnął naszą rzeczywistością, nie omijając przy tym sfery zawodowej. Wszystko zaczęło się od masowego przejścia na home office, w którym to trybie nadal pracuje wielu z nas, godząc obowiązki pracownicze z domowymi. Na przestrzeni roku nawyki polskich pracowników uległy potężnej przemianie, ale nie jest to raczej ...
-
PMI w górę
PMI polskiego przemysłu wyniósł w marcu 54,3 pkt, co stanowi istotny wzrost w porównaniu do danych z lutego (53,4 pkt) – podał IHS Markit. Chociaż wskaźnik jest wyraźnie powyżej neutralnego progu 50 pkt i rośnie, co jest powodem do zadowolenia, to warto nadać tym danym odpowiedni kontekst, który optymizm nieco studzi. Przede wszystkim, po flashu ...
-
PIU: w 2020 r. ubezpieczyciele wypłacili odszkodowania warte blisko 40 mld zł
Polska Izba Ubezpieczeń (PIU) zaprezentowała najświeższe dane odnośnie ubiegłorocznych wyników ubezpieczycieli oraz wartości wypłaconych przez nich odszkodowań i świadczeń ubezpieczeniowych, która osiągnęła poziom 39,7 mld zł. Mimo pandemii, klienci nie rezygnują z ochrony ubezpieczeniowej. Najważniejsze dane w 2020 r.: 39,7 mld zł dla ...
-
Praca zdalna? Polacy mówią "tak, ale..."
Znakomita większość pracowników wykonujących pracę zdalną nie chce od niej odchodzić również po pandemii, choć jednocześnie 100-procentowy home office to rozwiązanie, które podoba się znacznie mniejszej grupie osób. Modelem, na który Polacy przystaliby najchętniej jest praca hybrydowa, a więc dzielenie czasu pracy na zdalny i stacjonarny. To ...
-
Rynek pracy wciąż w cieniu pandemii
Pandemia nie odpuszcza i związane z nią obostrzenia wciąż rzutują na nasze życie, także to zawodowe. Wciąż boimy się zwolnienia z pracy, choć bardziej optymistycznie spoglądamy na możliwość znalezienia nowej posady. Ci, którzy pracują zdalnie, częściej wykonują swoje obowiązki poza standardowym czasem pracy. To niektóre wnioski z najnowszego 43. ...
-
Pandemia wzmaga nieuczciwość w biznesie, ale są wyjątki
Pandemia sprawiła, że wielu polskich przedsiębiorców znalazło się w poważnych tarapatach. Kryzysowe zawirowania z jednej strony nasiliły nieuczciwość w biznesie, ale z drugiej spowodowały również pojawienie się wyjątkowo etycznych i wykraczających poza zwykłą uczciwość zachowań kontrahentów - wynika z badania zrealizowanego przez Rzetelną Firmę i ...
-
Kiedy życie wróci do normy sprzed pandemii? Są wyniki badania EY
EY zaprezentował wyniki kolejnej już odsłony badania EY Future Consumer Index. Z odpowiedzi, których pod koniec lutego udzielili polscy respondenci, wynika, że bieżące obawy o sytuację finansową są nieco mniejsze od tych, które zgłaszaliśmy w październiku. Podobnie sprawy się mają, jeżeli chodzi o zaniepokojenie pracą. W największym jednak stopniu ...
-
Nieruchomości i rynek pracy CEE w cieniu pandemii
BNP Paribas Real Estate przedstawia raport „HOW R U CEE?". Opracowanie przygląda się m.in. wpływowi, jaki pandemia wywarła na działania deweloperów i inwestorów w czterech krajach regionu CEE: w Polsce, Czechach, na Węgrzech i w Rumunii. Badaniem objęto również sytuację na rynku pracy. Oto, co udało się ustalić. Z tego tekstu dowiesz się m.in.: ...
-
E-commerce ważny dla ekologii?
Co trzeci Polak pod wpływem pandemii zmienił swój styl życia i wdrożył w nim zmiany, ale jednocześnie 28% z nas poczuło bezsens tego, co robi. Blisko połowa konsumentów deklaruje, że ograniczy kupowanie lub będzie kupować z większą dozą rozsądku. Czy jednak oznacza to także większe zainteresowane produktami ekologicznymi? Odpowiedzi na to pytanie ...
-
5 kroków do prywatności na TikToku
Chociaż TikTok to aplikacja, która największym powodzeniem cieszy się wśród dzieci i młodzieży, to jednak okazuje się, że dziś należy ona do najchętniej pobieranych programów na świecie. Szacuje się, że społeczność tego medium liczy sobie blisko 690 mln osób. W Polsce 4 na 10 użytkowników spędza na oglądaniu i tworzeniu filmów przeszło 60 minut ...
-
IAB Polska: reklama w internecie wygrała z kryzysem?
Reklama w internecie nie oparła się wprawdzie negatywnym konsekwencjom pandemii, ale szybko okazało się, że problemy były tylko przejściowe. Wyraźnie potwierdzają to wyniki najnowszego badania IAB Polska/PwC AdEx. W czwartym kwartale minionego roku dynamika tego rynku osiągnęła pokaźne 17%, w efekcie czego cały rok udało się zakończyć na sporym ...
-
Samozatrudnienie: komu odpowiada umowa B2B?
Samozatrudnienie nie jest formą współpracy która odpowiada każdemu, ale bez większego trudu można znaleźć i takich Polaków, którzy są z niej zadowoleni lub wręcz się jej domagają. Jak wynika z danych No Fluff Jobs, dobrym tego przykładem jest branża IT, która o kooperacji B2B mówi w 3 na 4 ogłoszeniach rekrutacyjnych, a dla wielu osób ...
-
Jak rok z koronawirusem wpłynął na polskich konsumentów?
Ponad rok funkcjonowania w pandemicznej rzeczywistości nie pozostaje bez wpływu na zachowania zakupowe i samopoczucie polskich konsumentów. Z szóstej już odsłony badania zrealizowanego przez Havas Intelligence (Havas Media Group) wynika m.in., że jesteśmy dość podatni na mity związane z pandemią, które w istotnym stopniu determinują nasze decyzje. ...
-
Które miasta w Polsce najlepsze dla inwestycji?
Przed nami pierwsze wyniki trzeciej już edycji badania Business Environment Assesment Study, które poświęcono planom inwestycyjnym polskich firm. Okazuje się, że pandemia nie tylko nie hamuje inwestycji, ale wręcz je wzmaga. Z zamiarem ich przeprowadzenia nosi się o 8% respondentów więcej niż w 2019 roku. Najatrakcyjniejszymi inwestycyjnie ...
-
Zrównoważony rozwój priorytetem branży technologicznej
Zagadnienia ESG, czyli kwestie dotyczące ochrony środowiska, działalności społecznej i ładu korporacyjnego to jeden z priorytetów branży technologicznej w Polsce - wynika z opracowanego przez Deloitte badania „Technology Sustainability Survey”. Motywacja do podjęcia działań w tym zakresie ma przede wszystkim podłoże ekonomiczne - co 5. firma ...
-
Podróbki problemem co dziesiątego Polaka
121 mld EUR - to wartość podrobionych towarów przywożonych do Unii Europejskiej - wynika z badania EUIPO i OECD. Co dziesiąty polski konsument przyznaje, że został wprowadzony w błąd przy zakupie podróbek. Z badania "Obywatele europejscy a własność intelektualna" przeprowadzonego przez Urząd Unii Europejskiej ds. Własności Intelektualnej wynika, ...
-
Ile kosztuje akademik? Od 450 zł do 1200 zł
Polscy studenci mają do dyspozycji 80,3 tys. miejsc w akademikach. Ile kosztuje takie miejsce? Z danych CBRE wynika, że ceny są zróżnicowane. 446 zł student zapłaci w akademiku uczelni publicznej, a 1195 zł w prywatnej placówce. Z danych CBRE wynika, że mimo pandemii, w czasie której nauka, także na uczelniach wyższych, odbywała się zdalnie, ...
-
Największe upały w Opolu i Zielonej Górze
Ponad 30⁰C - z takimi upałami mierzymy się coraz częściej. Problem ten jest obecnie 3 razy większy niż kilkadziesiąt lat temu - sugerują dane IMGW. Pojawiają się również nieznane dotąd noce tropikalne. Najgorzej mają mieszkańcy Opola i Zielonej Góry. Dane Instytutu Meteorologii i Gospodarki Wodnej pokazują, że w sezonie letnim borykamy się z coraz ...
-
Randstad: będzie więcej ofert pracy i podwyżki wynagrodzenia
Instytut Badawczy Randstad i Gfk Polonia opublikowały najnowszą, 43. już odsłonę badania "Plany Pracodawców". Z opracowania wyłania się obraz zamierzeń formułowanych obecnie przez pracodawców. Okazuje się, że na rynku pracy widoczna jest poprawa, o czym świadczyć ma m.in. większa ilość ofert pracy oraz planowane podwyżki wynagrodzeń. Optymistyczne ...
-
Urlop wypoczynkowy nie dla każdego?
Jeżeli zakładać, że jednym z gwarantów efektywnej pracy jest odpowiednia ilość wypoczynku, to można zacząć mieć poważne wątpliwości co do jakości pracy polskich pracowników. Z badania zrealizowanego przez Hays wynika, że blisko 4 na 10 specjalistów i menedżerów nie pamięta, kiedy ostatnio udało się na dwutygodniowy urlop wypoczynkowy. Co więcej, ...
-
Pandemia hamuje konsumpcję i rozpędza inflację
Niespodziewane nadejście pandemii nie pozostało bez wpływu na zachowania konsumentów. Jej efektem jest m.in. mniejsza skłonność do konsumpcji oraz trzymanie wydatków w ryzach - wynika badania zrealizowanego przez porównywarkę Rankomat.pl. I wprawdzie zachorowania już wyhamowały, a gospodarka wraca na tory sprzed pandemii, to co trzeciemu Polakowi ...
-
Górny Śląsk liderem nierzetelności
Rzetelna Firma po raz trzeci przyjrzała się solidności polskich firm. Opierając się o dane Krajowego Rejestru Długów przygotowała ranking rzetelności wszystkich województw. Wynika z niego, że w tym roku najlepiej wypadły ex aequo województwa podlaskie i podkarpackie. Natomiast liderem nierzetelności okazał się Górny Śląsk. Z tego tekstu dowiesz ...
-
Wakacje 2021: jakie podejście do urlopu w czasie pandemii?
W tym roku wakacje się nam po prostu należą. Z takiego właśnie założenia wychodzi dziś gros Polaków, zmęczonych miesiącami lockdownów i obostrzeń. Czy jednak rzeczywiście zrekompensujemy sobie straty z zeszłego roku, czy raczej ciągle żyjemy w obawie przed kolejną falą zakażeń? Odpowiedzi na te i inne pytania przynosi najświeższa porcja wyników ...
-
Przybywa przeciwników zakazu handlu w niedziele
55% Polaków chce znów robić zakupy w niedziele - wynika z badania zleconego przez CBRE. Zwolennicy handlu w niedziele argumentują, że rozłożenie ruchu na siedem dni, pomoże w przestrzeganiu wytycznych dotyczących dystansu społecznego. Zwolenników niedziel handlowych przybywa, w poprzedniej edycji badania opowiadało się za nimi 51% Polaków. Co ...
-
Szczepionka Johnson&Johnson z dużym skokiem popularności w mediach
Akcja szczepień w Polsce spowolniła, spadła także ich popularność w mediach - wynika z badania przeprowadzonego przez PRESS-SERVICE Monitoring Mediów. W II kwartale 2021 roku wzmianek na temat szczepień było o milion mniej niż w I kwartale. Ponad dwukrotnie wzrosła liczba informacji na temat szczepionki Janssen Pharmaceutica/Johnson&Johnson. ...