-
Atradius: opóźniony termin płatności dotyczy co 4. faktury
O tym, że nieprzestrzegający terminów płatności kontrahenci i klienci, to bolączka wielu polskich firm z sektora MŚP, mówi się nie od dziś. Niestety sytuacja w tym zakresie niewiele się zmienia. Kolejnym tego potwierdzeniem mogą być rezultaty badania zrealizowanego w lipcu br. dla Atradius Collections. Wynika z nich, że w terminie nie jest ...
-
Panele fotowoltaiczne: duża popularność rządowych dopłat
Montaż paneli fotowoltaicznych cieszy się wśród Polaków coraz większą popularnością. I nie ma w tym nic zaskakującego, skoro ponad połowa osób posiadających taką instalację odczuwa generowane przez nią zyski. Niewątpliwym plusem fotowoltaiki jest również możliwość częściowego sfinansowania inwestycji pieniędzmi pochodzącymi z rządowych programów. ...
-
Jak zagospodarowaliśmy czas wolny w pandemii?
W dorosłym życiu o czas wolny bywa naprawdę trudno. Niespodziewany wybuch pandemii spowodował jednak, że wielu Polaków było w końcu w stanie wygospodarować chwile na zajęcia, na które dotychczas brakowało im czasu. Niektórzy z nas znaleźli również zupełnie nowe hobby. Czym zajęliśmy się w czasach izolacji? W jakie pasje zainwestowaliśmy? ...
-
Upadłości firm w Polsce: wakacje z rekordową liczbą niewypłacalności
Euler Hermes przeanalizował liczbę niewypłacalności polskich firm. Z analizy wynika, że pierwsze osiem miesięcy 2020 roku było pod tym względem rekordowe. Z danych opublikowanych w Monitorach Sądowych i Gospodarczych wynika, że w tym okresie odnotowano 722 niewypłacalnych przedsiębiorstw, tj. o 10% więcej niż przed rokiem. Co ważne, ...
-
Koronawirus bez wpływu na życie większości Polaków?
Z badania przeprowadzonego na zlecenie Santander Consumer Banku - banku od kredytów wynika, że prawie połowa Polaków nie odczuwa większych życiowych zmian z powodu pandemii koronawirusa. 48,3 proc. ankietowanych zadeklarowało, że nie musiało podejmować żadnych istotnych zmian życiowych w związku z pojawieniem się pandemii koronawirusa. W grupie ...
-
Transformacja cyfrowa: polskie firmy w awangardzie
Wybuch pandemii przyczynił się do przyspieszenia zachodzącej w polskich firmach transformacji cyfrowej. Z opracowanego przez Deloitte raportu "2020 Global Technology Leadership Study" wynika, że przeszło lub zamierza ją przejść aż 83 proc. badanych organizacji. Efektem tego są rosnące wymagania wobec liderów odpowiedzialnych za technologie. Dziś ...
-
Jak pandemia zmieniła życie Polaków? Nowe zachowania konsumentów
Wybuch pandemii i związane z tym ograniczenia odcisnęły swoje piętno na wielu dziedzinach życia. Jak zmieniły się zwyczaje i zachowania konsumentów? Jakie aktywności Polaków uległy intensyfikacji? Czy nowe nawyki utrwalą się czy raczej odejdą w zapomnienie? Wyczerpujących odpowiedzi na te pytania udziela badanie przeprowadzone przez agencję ...
-
Czy sektor MŚP przetrwał kryzys?
Pojawiły się wyniki najnowszego badania Bibby MSP Index. Informacje zebrane od przedsiębiorców potwierdzają, że dla wielu z nich wybuch pandemii oznaczał kłopoty z płynnością finansową. Nie jest zatem zaskoczeniem, że z państwowej pomocy antykryzysowej zdecydowało się skorzystać 71 proc. reprezentantów polskiego sektora MŚP. Sektor MŚP najchętniej ...
-
Cudzoziemcy w Polsce: zadowoleni z pracy, ale ciągle wolą Niemcy
EWL S.A. oraz Studium Europy Wschodniej Uniwersytetu Warszawskiego prezentuje wyniki najnowszego badania „Pracownik zagraniczny w dobie pandemii”. Gros napływających z niego wniosków prezentuje się nader optymistycznie. Okazuje się m.in., że 92% cudzoziemców nie żałuje, że pozostało w Polsce na czas pandemii, a 84% deklaruje, że czuje się w naszym ...
-
ADP: blisko co 3. Polak nie słyszał o PPK
Pracownicze Plany Kapitałowe nie cieszą się nadmierną popularnością i to nawet pomimo tego, że szczegółowe ich założenia znane są już od dość dawna, a spora rzesza firm ich wdrożenie ma już za sobą. Potwierdzeniem tego są wyniki zrealizowanego przez ADP badania „Workforce view 2020”. Dowodzi ono, że ponad połowa Polaków o PPK wie niewiele. ...
-
Nie ma żadnej pandemii koronawirusa! Ilu Polaków to koronasceptycy?
Koronasceptycy to grupa, która w polskim społeczeństwie ma całkiem pokaźną reprezentację - wynika z badania zrealizowanego przez ciekaweliczby.pl na panelu Ariadna. Do jakich jeszcze wniosków prowadzą opinie respondentów? Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Ilu z nas uważa, że pandemia to wymysł polityków, mediów i gigantów farmaceutycznych? Jaki ...
-
Dell: transformacja cyfrowa w Polsce nabrała tempa, ale są bariery
Najnowsza, tegoroczna odsłona opracowywanego co dwa lata badania Digital Transformation Index autorstwa Dell dowodzi, że firmy na całym świecie nadają dziś priorytet wszelkim kwestiom związanym z transformacją cyfrową. Okazuje się również, że polski biznes nie tylko nie jest pod tym względem żadnym wyjątkiem, ale wręcz wyróżnia się dynamiką ...
-
Reklama display mniej skuteczna. Jej widoczność znowu spada
Z widocznością publikowanej w polskim internecie reklamy display bywa różnie. Potwierdzeniem tego są dane cokwartalnie publikowane przez Meetrics. O ile w II kwartale br. mieliśmy do czynienia z pokaźnym wzrostem wskaźnika viewability (+10 p.proc.), o tyle już kolejne miesiące przyniosły jego niewielki, ale jednak spadek. Podobna sytuacja miała ...
-
Firmy poligraficzne nie boją się zagranicznej konkurencji
Badania zrealizowane przez Siemens Financial Services dowodzą, że wskazywane przez przedsiębiorców sposoby osiągania przewagi konkurencyjnej wyraźnie różnią się w zależności od tego, jaką branżę reprezentują. Firmy poligraficzne na jednym z pierwszych miejsc stawiają nowoczesny i regularnie odnawiany park maszyn. Nakłady na ten cel podskoczyły w ...
-
GUS: konsumenci coraz bardziej pesymistyczni
Wraz z wybuchem pandemii nastroje polskich konsumentów uległy załamaniu. Od maja widoczne było jednak stopniowe wyhamowanie pesymizmu. Niestety w październiku notowania wskaźników ufności konsumenckiej znowu pikowały. W najnowszych danych GUS wyraźnie zatem odzwierciedla się dynamicznie rosnąca liczba nowych zakażeń koronawirusem. Jak czytamy w ...
-
Siła nabywcza w Europie 2020. Polska daleko, ale awansuje
13 894 euro, a więc o około 773 euro mniej niż przed rokiem. To przeciętny dochód rozporządzalny netto statystycznego Europejczyka - wynika z najnowszej odsłony badania GfK Purchasing Power Europe 2020 (Siła nabywcza w Europie 2020). Podobnie jak przed rokiem najwyższa siłą nabywczą mogą pochwalić się mieszkańcy Liechtensteinu, Szwajcarii i ...
-
Polski leasing: gorsze wyniki, ale dobre prognozy
Są już najnowsze dane dotyczące polskiego rynku leasingu. ZPL poinformował właśnie, że na przestrzeni pierwszych dziewięciu miesięcy br. wartość inwestycji sfinansowanych leasingiem spadła o 15,2% rdr, osiągając tym samym poziom 48,5 mld zł. Mamy zatem pogorszenie wyników, ale prognozy formułowane przez firmy leasingowe są optymistyczne - ...
-
Polacy a problemy współczesnego świata. Koronawirus na 1. miejscu
Są rezultaty 9. edycji „Barometru Bayer”. Badanie zlecone firmie Kantar przygląda się, jak Polacy postrzegają problemy współczesnego świata. Nie jest zaskoczeniem, że liderem zestawienia najbardziej palących bolączek jest koronawirus. Do jakich jeszcze ustaleń prowadzą odpowiedzi respondentów? Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Czy uważniej niż ...
-
Tygodniówka i bardziej elastyczny czas pracy. Tego chcą pracownicy
Wynagrodzenie wypłacane co miesiąc przestaje się podobać dość znacznej części Polaków. Potwierdzeniem tego są wyniki zrealizowanego przez ADP badania "Workforce view in Europe 2020". Okazuje się, że już co 5. z nas opowiada się za wypłatą co 2 tygodnie, a 15 proc. chciałoby otrzymywać tygodniówkę. Wyraźnie zaznaczającym się trendem jest również ...
-
Zmiana pracy i przekwalifikowanie zawodowe. Pomysł na pandemię?
Pandemia zmieniła układ sił na rynku pracy. Jeszcze przed jej wybuchem mówiono o dominującej pozycji pracowników. Dziś pozycja zatrudnionych jest już wyraźnie słabsza, a obawy o utratę pracy dają o sobie znać coraz silniej. Wydaje się jednak, że Polacy do tych zawirowań podchodzą zdroworozsądkowo. Potwierdzeniem tego jest najnowsze badanie Pracuj. ...
-
Poczta Polska ostrzega przed oszustami. Uważaj na maile z jej logo
"Informujemy, że Twoja przesyłka dotarła do naszego biura. Nasz kurier nie mógł dostarczyć przesyłki z powodu błędnego adresu (...)". To początek maila, którego rzekomym nadawcą jest Poczta Polska. Jeżeli dostrzeżesz w swojej skrzynce tej właśnie treści wiadomość, opatrzoną dodatkowo logo państwowego operatora pocztowego, zachowaj czujność i nie ...
-
Ochrona środowiska kuleje. Polacy nie inwestują w działania proekologiczne
O tym, że ochrona środowiska jest koniecznością i to również na poziomie gospodarstw domowych, mówi się już nie od dziś. Jak do tej kwestii podchodzą Polacy? Odpowiedź na to pytanie przynosi badanie zrealizowane przez IBRiS dla Banku Ochrony Środowiska. Okazuje się, że działania proekologiczne nie są tym, co zajmowałoby nas nadmiernie. Na tego ...
-
Kwarantanna wymusza nowy styl życia. Jak on wygląda?
Wybuch pandemii zatrzymał nas w domach i w dość znaczący sposób zmienił nasz styl życia. I wprawdzie w wakacje sprawy wydawały się normalizować, to jednak dziś mamy drugą falę pandemii, której skala wielokrotnie przewyższa pierwszą. Jeżeli w najbliższych dniach liczba zakażeń nadal będzie tak wysoka jak ostatnio (około 27 tys. zachorowań dziennie ...
-
E-commerce: zagranicznym klientom zaoferuj ich lokalne metody płatności
Pandemia nie ustępuje, a to oznacza, że sprzedaż, która już w dużej mierze przeniosła się do świata online, pozostanie tam na dłużej. To dobre wiadomości dla rodzimego e-commerce. Jego przedstawiciele muszą jednak pamiętać, że konkurencja jest dziś na tyle duża, że walkę o klientów wygrywać będą przede wszystkim ci, którzy zagwarantują im jak ...
-
IAB Polska: historyczny spadek wartości reklamy online
Pandemia odciska swoje piętno na rynku reklamy online. Potwierdzeniem tego są doniesienia najnowszego badania IAB Polska/PwC AdEx, które wyraźnie potwierdzają cięcia w budżetach reklamowych. W drugim kwartale br. spadek wartości rynku sięgnął pokaźnych 12%, w efekcie czego dynamika dla całego I półrocza wyniosła -4,5%. Wzrosty odnotowano jedynie w ...
-
Boże Narodzenie za 1318 zł. Święta skromniejsze niż rok temu?
Jest już najświeższa, 23. już edycja corocznego, międzynarodowego badania Deloitte „Zakupy świąteczne 2020”. Z odpowiedzi, których udzielili na jego potrzeby polscy respondenci, wynika wyraźnie, że tegoroczne Boże Narodzenie będzie skromniejsze od poprzedniego. W tym roku planujemy zamknąć świąteczny budżet kwotą 1 318 zł, czyli o ponad 200 ...
-
Polskie banki awangardą cyfryzacji. Do poprawy user experience
Wprawdzie funkcjonalności polskiej bankowości elektronicznej plasują ją znacznie powyżej światowej średniej, to nie oznacza to jednocześnie, że we wszystkim jest ona awangardą. Potwierdzeniem tego jest zrealizowane przez Deloitte badanie "Digital Banking Maturity 2020. How banks are responding to digital (r)evolution?". Wynika z niego, że sporo do ...
-
Czy pandemia to dobry czas na zdrowe odżywianie?
Zdrowe odżywianie to trend, któremu Polacy z roku na rok hołdują coraz bardziej. Czy w czasach pandemii ta tendencja doczekała się kontynuacji? Odpowiedzi na to pytanie dostarcza 2. już edycja opracowanego przez Inquiry badania "Zdrowe odżywianie". Oto, co udało się ustalić na bazie odpowiedzi udzielonych przez respondentów. Z tego tekstu dowiesz ...
-
Rynek reklamy: poprawa prognoz, ale nie dla Polski
Koronawirus wprawdzie dosięgnął rynek reklamowy, ale wiele wskazuje na to, że odrodzenie nadejdzie szybciej niż się spodziewano. Poprzednie estymacje agencji mediowej Zenith wskazywały, że tegoroczne, globalne wydatki reklamowe będą o 9,1% niższe od ubiegłorocznych. Najnowsze prognozy mówią już o spadku rzędu 7,5%. Niestety w przypadku Polski ...
-
Rynek pracy stabilizuje się. Co planują pracodawcy?
Sytuacja na rynku pracy stabilizuje się - wynika z 42. edycji badania "Plany Pracodawców", zrealizowanego przez Instytut Badawczy Randstad wspólnie z Gfk Polonia. I to pomimo pandemii koronawirusa, która nie pozostała bez wpływu na nastroje pracodawców. COVID-19 zrewidował prognozy gospodarcze i te dotyczące wynagrodzeń. Względem badań sprzed ...
-
Polski pracownik pewny swoich kwalifikacji zawodowych
Coraz więcej polskich pracowników jest przekonanych o swoich wysokich kwalifikacjach zawodowych. Tak wynika z badania ADP "Workforce view 2020". W swoje umiejętności bardziej wierzą młodzi pracownicy i mężczyźni. Nadal jednak nie dorównujemy pracownikom z innych krajów. Wspomniane we wstępie badanie wykazało, że 86 proc. ankietowanych pracowników ...
-
Pandemia COVID-19 nie budzi już naszego niepokoju?
Poziom niepokoju wywołanego pandemią koronawirusa spadł w Polsce znacząco - wynika z najnowszej edycji badania firmy doradczej Deloitte "Global State of the Consumer Tracker". Co to oznacza? Czy przywykliśmy już do życia w poczuciu zagrożenia? O tym poniżej. Opracowany przez Deloitte indeks niepokoju wynosi obecnie 7 proc. W poprzednim badaniu, ...
-
W Boże Narodzenie 2020 na prezenty świąteczne wydamy mniej?
Tegoroczne Boże Narodzenie jest inne niż wszystkie te, które przeżywaliśmy do tej pory. Pandemia koronawirusa wpłynęła negatywnie na wiele aspektów naszego życia, w tym na nasze finanse. Czy Boże Narodzenie 2020 będzie bardziej oszczędne? Gdzie i za ile kupimy prezenty świąteczne? Z kim spędzimy świąteczny czas? O tym w najnowszym badaniu PAYBACK ...
-
W Boże Narodzenie częściej myślimy o innych
Boże Narodzenie to czas szczególny. A tegoroczne święta z uwagi na pandemię będą jeszcze bardziej wyjątkowe. Ten trudny rok zmusił nas co prawda do oszczędności, ale uwrażliwił nas też na potrzeby innych i pokazał, co jest naprawdę ważne. Z badania Mastercard wynika, że 76% Polaków poświęci więcej uwagi bliskim, a 49% wesprze cele charytatywne. ...
-
Boże Narodzenie 2020. Ponad połowa Polaków nie zaprosi gości
Jak spędzimy pandemiczne Boże Narodzenie? Czy zastosujemy się do rządowego rozporządzenia, ograniczającego do pięciu osób liczbę gości? Co znajdzie się na wigilijnych stołach Polaków? Ile wydamy na prezenty? Oto wyniki badania Inquiry. Koronawirus wciąż zbiera śmiertelne żniwo. Czy Polacy się go boją? Połowa ankietowanych przez Inquiry boi się ...


Elektromobilność dojrzewa. Auta elektryczne kupujemy z rozsądku, nie dla idei