-
Nieruchomości i rynek pracy CEE w cieniu pandemii
BNP Paribas Real Estate przedstawia raport „HOW R U CEE?". Opracowanie przygląda się m.in. wpływowi, jaki pandemia wywarła na działania deweloperów i inwestorów w czterech krajach regionu CEE: w Polsce, Czechach, na Węgrzech i w Rumunii. Badaniem objęto również sytuację na rynku pracy. Oto, co udało się ustalić. Z tego tekstu dowiesz się m.in.: ...
-
E-commerce ważny dla ekologii?
Co trzeci Polak pod wpływem pandemii zmienił swój styl życia i wdrożył w nim zmiany, ale jednocześnie 28% z nas poczuło bezsens tego, co robi. Blisko połowa konsumentów deklaruje, że ograniczy kupowanie lub będzie kupować z większą dozą rozsądku. Czy jednak oznacza to także większe zainteresowane produktami ekologicznymi? Odpowiedzi na to pytanie ...
-
5 kroków do prywatności na TikToku
Chociaż TikTok to aplikacja, która największym powodzeniem cieszy się wśród dzieci i młodzieży, to jednak okazuje się, że dziś należy ona do najchętniej pobieranych programów na świecie. Szacuje się, że społeczność tego medium liczy sobie blisko 690 mln osób. W Polsce 4 na 10 użytkowników spędza na oglądaniu i tworzeniu filmów przeszło 60 minut ...
-
IAB Polska: reklama w internecie wygrała z kryzysem?
Reklama w internecie nie oparła się wprawdzie negatywnym konsekwencjom pandemii, ale szybko okazało się, że problemy były tylko przejściowe. Wyraźnie potwierdzają to wyniki najnowszego badania IAB Polska/PwC AdEx. W czwartym kwartale minionego roku dynamika tego rynku osiągnęła pokaźne 17%, w efekcie czego cały rok udało się zakończyć na sporym ...
-
Samozatrudnienie: komu odpowiada umowa B2B?
Samozatrudnienie nie jest formą współpracy która odpowiada każdemu, ale bez większego trudu można znaleźć i takich Polaków, którzy są z niej zadowoleni lub wręcz się jej domagają. Jak wynika z danych No Fluff Jobs, dobrym tego przykładem jest branża IT, która o kooperacji B2B mówi w 3 na 4 ogłoszeniach rekrutacyjnych, a dla wielu osób ...
-
Jak rok z koronawirusem wpłynął na polskich konsumentów?
Ponad rok funkcjonowania w pandemicznej rzeczywistości nie pozostaje bez wpływu na zachowania zakupowe i samopoczucie polskich konsumentów. Z szóstej już odsłony badania zrealizowanego przez Havas Intelligence (Havas Media Group) wynika m.in., że jesteśmy dość podatni na mity związane z pandemią, które w istotnym stopniu determinują nasze decyzje. ...
-
Które miasta w Polsce najlepsze dla inwestycji?
Przed nami pierwsze wyniki trzeciej już edycji badania Business Environment Assesment Study, które poświęcono planom inwestycyjnym polskich firm. Okazuje się, że pandemia nie tylko nie hamuje inwestycji, ale wręcz je wzmaga. Z zamiarem ich przeprowadzenia nosi się o 8% respondentów więcej niż w 2019 roku. Najatrakcyjniejszymi inwestycyjnie ...
-
Zrównoważony rozwój priorytetem branży technologicznej
Zagadnienia ESG, czyli kwestie dotyczące ochrony środowiska, działalności społecznej i ładu korporacyjnego to jeden z priorytetów branży technologicznej w Polsce - wynika z opracowanego przez Deloitte badania „Technology Sustainability Survey”. Motywacja do podjęcia działań w tym zakresie ma przede wszystkim podłoże ekonomiczne - co 5. firma ...
-
Podróbki problemem co dziesiątego Polaka
121 mld EUR - to wartość podrobionych towarów przywożonych do Unii Europejskiej - wynika z badania EUIPO i OECD. Co dziesiąty polski konsument przyznaje, że został wprowadzony w błąd przy zakupie podróbek. Z badania "Obywatele europejscy a własność intelektualna" przeprowadzonego przez Urząd Unii Europejskiej ds. Własności Intelektualnej wynika, ...
-
Ile kosztuje akademik? Od 450 zł do 1200 zł
Polscy studenci mają do dyspozycji 80,3 tys. miejsc w akademikach. Ile kosztuje takie miejsce? Z danych CBRE wynika, że ceny są zróżnicowane. 446 zł student zapłaci w akademiku uczelni publicznej, a 1195 zł w prywatnej placówce. Z danych CBRE wynika, że mimo pandemii, w czasie której nauka, także na uczelniach wyższych, odbywała się zdalnie, ...
-
Największe upały w Opolu i Zielonej Górze
Ponad 30⁰C - z takimi upałami mierzymy się coraz częściej. Problem ten jest obecnie 3 razy większy niż kilkadziesiąt lat temu - sugerują dane IMGW. Pojawiają się również nieznane dotąd noce tropikalne. Najgorzej mają mieszkańcy Opola i Zielonej Góry. Dane Instytutu Meteorologii i Gospodarki Wodnej pokazują, że w sezonie letnim borykamy się z coraz ...
-
Randstad: będzie więcej ofert pracy i podwyżki wynagrodzenia
Instytut Badawczy Randstad i Gfk Polonia opublikowały najnowszą, 43. już odsłonę badania "Plany Pracodawców". Z opracowania wyłania się obraz zamierzeń formułowanych obecnie przez pracodawców. Okazuje się, że na rynku pracy widoczna jest poprawa, o czym świadczyć ma m.in. większa ilość ofert pracy oraz planowane podwyżki wynagrodzeń. Optymistyczne ...
-
Urlop wypoczynkowy nie dla każdego?
Jeżeli zakładać, że jednym z gwarantów efektywnej pracy jest odpowiednia ilość wypoczynku, to można zacząć mieć poważne wątpliwości co do jakości pracy polskich pracowników. Z badania zrealizowanego przez Hays wynika, że blisko 4 na 10 specjalistów i menedżerów nie pamięta, kiedy ostatnio udało się na dwutygodniowy urlop wypoczynkowy. Co więcej, ...
-
Pandemia hamuje konsumpcję i rozpędza inflację
Niespodziewane nadejście pandemii nie pozostało bez wpływu na zachowania konsumentów. Jej efektem jest m.in. mniejsza skłonność do konsumpcji oraz trzymanie wydatków w ryzach - wynika badania zrealizowanego przez porównywarkę Rankomat.pl. I wprawdzie zachorowania już wyhamowały, a gospodarka wraca na tory sprzed pandemii, to co trzeciemu Polakowi ...
-
Górny Śląsk liderem nierzetelności
Rzetelna Firma po raz trzeci przyjrzała się solidności polskich firm. Opierając się o dane Krajowego Rejestru Długów przygotowała ranking rzetelności wszystkich województw. Wynika z niego, że w tym roku najlepiej wypadły ex aequo województwa podlaskie i podkarpackie. Natomiast liderem nierzetelności okazał się Górny Śląsk. Z tego tekstu dowiesz ...
-
Wakacje 2021: jakie podejście do urlopu w czasie pandemii?
W tym roku wakacje się nam po prostu należą. Z takiego właśnie założenia wychodzi dziś gros Polaków, zmęczonych miesiącami lockdownów i obostrzeń. Czy jednak rzeczywiście zrekompensujemy sobie straty z zeszłego roku, czy raczej ciągle żyjemy w obawie przed kolejną falą zakażeń? Odpowiedzi na te i inne pytania przynosi najświeższa porcja wyników ...
-
Przybywa przeciwników zakazu handlu w niedziele
55% Polaków chce znów robić zakupy w niedziele - wynika z badania zleconego przez CBRE. Zwolennicy handlu w niedziele argumentują, że rozłożenie ruchu na siedem dni, pomoże w przestrzeganiu wytycznych dotyczących dystansu społecznego. Zwolenników niedziel handlowych przybywa, w poprzedniej edycji badania opowiadało się za nimi 51% Polaków. Co ...
-
Szczepionka Johnson&Johnson z dużym skokiem popularności w mediach
Akcja szczepień w Polsce spowolniła, spadła także ich popularność w mediach - wynika z badania przeprowadzonego przez PRESS-SERVICE Monitoring Mediów. W II kwartale 2021 roku wzmianek na temat szczepień było o milion mniej niż w I kwartale. Ponad dwukrotnie wzrosła liczba informacji na temat szczepionki Janssen Pharmaceutica/Johnson&Johnson. ...
-
Polska 14. w rankingu cyberbezpieczeństwa
W rankingu cyberbezpieczeństwa Polska utrzymała 14. pozycję w Europie - wynika z danych udostępnionych przez firmę Check Point Software. Największym zagrożeniem na świecie pozostaje Trickbot. Eksperci Check Point Software jak co miesiąc wzięli pod lupę najpopularniejsze szkodliwe programy w 109 krajach świata. W Europie najbezpieczniejszym krajem ...
-
Specjalista czy specjalistka? Rynek pracy i feminatywy
Specjalista czy specjalistka? Programista czy programistka? Prawnik czy prawniczka? Psycholog czy psycholożka? Ekspert czy ekspertka? Dyskusja o zasadności używania feminatywów określających nazwy zawodów i stanowisk pracy trwa w naszym kraju już od dłuższego czasu. Rada Języka Polskiego uważa, że dążeniu do symetrii w nazwach należy przypisać ...
-
Automotive: dystrybutorzy i producenci części samochodowych optymistyczni
Wprawdzie motoryzacja to sektor, który dość dotkliwe odczuł negatywne skutki pandemii, to jednak wiele wskazuje na to, że najgorsze jest już za nią. Potwierdzeniem tego są badania zrealizowane przez MotoFocus.pl dla Santander Bank Polska i Stowarzyszenia Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych. Oto, do jakich wniosków prowadzą. Z tego ...
-
Jak pandemia wpłynęła na moralność finansową Polaków?
Czy pandemia wpłynęła na moralność finansową Polaków? W jaki sposób? Jaki mamy stosunek do pracy na czarno, czy mamy opory przed płaceniem gotówką bez rachunku? Sprawdził to Związek Przedsiębiorstw Finansowych w badaniu zrealizowanym wspólnie z BIG InfoMonitor, Ikano Bank i Ultimo. Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Jakie nieetyczne zachowania ...
-
PARP: cyfryzacja winduje sprzedaż w polskich firmach
Z czwartej edycji badania zrealizowanego przez Bank Światowy we współpracy z PARP wynika, że cyfryzacja wspomogła polski sektor MŚP w łagodzeniu negatywnych skutków pandemii. Optymizmem bez wątpienia może napawać fakt, że sytuacja finansowa firm w coraz większym stopniu przypomina stan sprzed koronakryzysu. Dobitnym tego potwierdzeniem mają być ...
-
Samsung Galaxy Z Fold3 5G i Z Flip3 5G już w sprzedaży
Na polskim rynku zadebiutowały nowe foldy Galaxy Z Fold3 5G i Z Flip3 5G. To dotychczas najbardziej zaawansowane smartfony Galaxy wyposażone w rozkładany ekran. Galaxy Z Fold3 5G ma smukłą i lekką konstrukcję. Dostępny po rozłożeniu 7,6” wyświetlacz Infinity Flex pozwala pracować na trzech aplikacjach równocześnie i wygodnie nimi zarządzać. ...
-
Ubezpieczenie szkolne - czego oczekują rodzice?
Wybierając ubezpieczenie szkolne, rodzice zwracają najczęściej uwagę na to, czy przewiduje ono wypłatę świadczenia za uszczerbek na zdrowiu - wynika z badania ARC Rynek i Opinia zrealizowanego na zlecenie UNIQA Polska. Rodzice chcieliby także, aby ubezpieczenie takie zapewniało dostęp do lekarza, badań i rehabilitacji. Z badania ARC Rynek i Opinia ...
-
IV fala pandemii. Konsumenci i firmy spodziewają się kolejnego lockdownu
Czwarta fala pandemii COVID-19 zaczyna się nasilać. Z badania przeprowadzonego dla Rejestru Dłużników BIG InfoMonitor wynika, że spodziewało się tego 61 proc. Polaków. Zarówno konsumenci, jak i firmy spodziewają się także ponownego lockdownu. Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Czy konsumenci boją się IV fali pandemii? Czy firmy obawiają się ...
-
Subskrypcje z rosnącą rzeszą fanów. Jakie usługi najpopularniejsze?
Subskrypcje różnorakich usług internetowych zaskarbiły sobie wyraźnie sympatię Polaków. Potwierdzeniem tego są wyniki zrealizowanego przez Blue Media badania, z którego wynika, że korzysta z nich już 6 na 10 z nas. Popularność usług subskrypcyjnych jest zatem bezdyskusyjna i w błędzie jest ten, kto myśli, że chodzi tu głównie o najpopularniejszą w ...
-
Polska mocno spada w rankingu cyberbezpieczeństwa
Polska mocno spada w europejskim rankingu cyberbezpieczeństwa, zajmując 30 miejsce, co jest jednym z najgorszych wyników w historii - wynika z danych udostępnionych przez firmę Check Point Software. Najczęściej atakują nas trojany zdalnego dostępu AgentTesla i Formbook oraz trojany bankowe. Z danych firmy Check Point Software wynika, że indeks ...
-
Polacy a globalne ocieplenie: obawy czy obojętność?
Globalne ocieplenie to problem tak palący, jak i szeroko dyskutowany. Pandemia odsunęła wprawdzie dywagacje na temat zmian klimatycznych na nieco dalszy plan, to jednak naiwnością jest sądzić, że tematyka ta straciła swoją aktualność. Potwierdzeniem tego jest najnowsze badanie zrealizowane przez ARC Rynek i Opinia, które pokazuje m.in., że ...
-
Hejt w internecie spotyka co 7. z nas. Hejtujemy też sami
Hejt w internecie to zjawisko niestety nam nieobce. Badanie zrealizowane dla ciekaweliczby.pl na panelu Ariadna dowodzi, że hejtu na własnej skórze doświadczyło w ostatnim roku 15% Polaków. Okazuje się przy tym, że sami również nie stronimy od mowy nienawiści. I wprawdzie osób otwarcie przyznających się do hejtowania nie jest wiele, to i tak jest ...
-
Smart shopping po polsku: czy kupujemy sprytnie?
Smart shopping, czyi umiejętność sprytnego korzystania z okazji i kupowania dobrej jakości produktów w atrakcyjnych cenach, to idea, która zakiełkowała za oceanem, ale szybko została zaszczepiona również na europejskim gruncie. Czy Polakom również towarzyszy spryt zakupowy? Niektórym z pewnością tak, choć na stwierdzenie, że jesteśmy mistrzami ...
-
Poznań atrakcyjny inwestycyjnie. Dlaczego?
Poznań jest miastem o dużym potencjale dla inwestorów. W badaniu Business Environment Assessment Study uplasował się na drugim miejscu najbardziej atrakcyjnych miast dla biznesu. W czym tkwi siła stolicy Wielkopolski? Poznań zajął drugie miejsce wśród najatrakcyjniejszych inwestycyjnie miast. Zdecydowały o tym wysokie oceny jakości życia, ...
-
Branża IT: backend i fullstack na topie
Serwis No Fluff Jobs, przedstawia wyniki kolejnego już badania poświęconego branży IT. Tym razem jej autorzy postanowili przyjrzeć się sylwetkom specjalistów IT z pięciu państw regionu Europy Środkowo-Wschodniej: Polski, Ukrainy, Czech, Słowacji oraz Węgier. Pod lupę wzięto takie kwestie jak doświadczenie w IT, wiek, specjalizacja oraz ...
-
Praca zdalna wabikiem na kandydatów?
Instytut Badawczy Randstad i Instytut Badań Pollster opublikowały właśnie wyniki 45. edycji badania "Monitor Rynku Pracy". Jak wygląda sytuacja na rynku pracy? Wciąż spada rotacja pracowników, co będzie skutkować zaciekłą walką o kandydatów. Pracodawcy mogą do nich dotrzeć przy pomocy mediów społecznościowych, a oferowanie pracy zdalnej może ich ...
-
EY: firmy rodzinne odporne na pandemię
Wybuch pandemii wstrząsnął biznesem, nie omijając przy tym firm rodzinnych. Te ostatnie jednak wykazały się sporą odpornością na kryzysowe zawirowania - czytamy w opublikowanym prze EY komunikacie z badania "Indeks Firm Rodzinnych 2021". Polskie biznesy rodzinne nie są pod tym względem wyjątkiem. Czynnikami, które pozwoliły im łagodnie przejść ...


Elektromobilność dojrzewa. Auta elektryczne kupujemy z rozsądku, nie dla idei