-
Rynek słodyczy w Polsce 2013
Wartość eksportu polskich słodyczy wzrosła w miniony roku o ponad 15 procent - czytamy w najnowszym raporcie KPMG na temat rynku słodyczy i branży cukierniczej w Polsce. Kluczowym trendem, który w przyszłości będzie miał wpływ na rozwój tej branży, ma być coraz większa rola dyskontów. Przeprowadzone badanie wskazuje również, że Polacy są ...
-
Na wyjazd zagraniczny bez ubezpieczenia
Podobno przezorny zawsze ubezpieczony. Skoro tak, to przezorność Polaków wyjeżdżających na wakacje pozostawia jeszcze wiele do życzenia. Z badania przeprowadzonego na zlecenie Grupy Ubezpieczeniowej Europa przez instytut IMAS wynika, że ponad połowa polskich turystów udających się w minionych 12 miesiącach za granicę nie zdecydowała się na ...
-
2/3 Polaków nagradza dzieci za wyniki w nauce
Niemal połowa polskich rodziców uważa, że dziecko powinno dostawać kieszonkowe już od pierwszych lat szkoły - wynika z badania zrealizowanego przez PROFI CREDIT Poland. O ile temu stanowisku należy przyklasnąć, o tyle nieco kontrowersji może budzić fakt, że 65 procent respondentów z Polski sądzi, iż pieniądze są stosowną nagrodą za dobre wyniki w ...
-
Innowacyjność polskiej gospodarki w ocenie menadżerów
Z opublikowanych przez GE wyników najnowszej edycji Barometru Innowacji dla Polski wynika, że za liderów innowacyjności polscy menadżerowie uważają start-upy oraz małe, średnie i mikroprzedsiębiorstwa. 95% menadżerów najwyższego szczebla jest zdania, że na przestrzeni ostatnich 10 lat innowacje przyczyniły się do wzrostu poziomu życia w Polsce, ...
-
Nieruchomości biurowe i handlowe w Warszawie II kw. 2014
Jak wynika z danych zebranych przez CBRE, polepszająca się sytuacja gospodarcza kraju sprawia, że najbliższe kwartały przyniosą poszczególnym segmentom polskiego rynku nieruchomości komercyjnych wzrosty. Warszawski rynek biurowy do końca 2017 r. zwiększy swoją powierzchnię o 16%, stolica Polski znajduje się też na pierwszym miejscu pod względem ...
-
Supermarkety a hipermarkety: co zwycięża w opinii konsumentów?
Polski Program Jakość Obsługi, zajmujący się badaniem satysfakcji klientów, zaprezentował wyniki dotyczące opinii polskich konsumentów odnośnie super- i hipermarketów. Okazuje się, że Polacy lepiej oceniają te pierwsze – supermarkety wygrywają zarówno pod względem cen, jak i obsługi. Do obszarów najmniej satysfakcjonujących zaliczono organizację ...
-
Poczta elektroniczna bije konkurencję na głowę
Poczta elektroniczna nie ma sobie równych - z badania przeprowadzonego przez IIBR na zlecenie Grupy Wirtualna Polska wynika, że jest ona najpopularniejszą formą komunikacji w Internecie - korzystanie z niej deklaruje aż 97 procent polskich internautów, a 70 procent używa jej co najmniej raz dziennie. Polacy komunikują się również za pośrednictwem ...
-
Sprzedaż bezpośrednia - wygoda, promocje i upominki
Chociaż ciągle istnieje dość spora rzesza Polaków odżegnująca się od zakupów u konsultanta, to niewątpliwie również rośnie rzesza amatorów sprzedaży bezpośredniej. Ci ostatni cenią w niej wygodę (41,8%), oferowane zniżki i promocje (32,3%) oraz możliwość otrzymania drobnych upominków (24,1%) - wynika z ogólnopolskiego badania, które Instytut Homo ...
-
Polski m-commerce liderem wzrostów w Europie
Wartość rynku handlu mobilnego w Polsce, tylko w tym roku, wzrośnie o 113% i osiągnie poziom jednego miliarda złotych, a w 2015 roku aż 2,5 miliarda. Jednak tylko 5,3 proc. polskich firm, z ponad 2 tysięcy przebadanych, posiada mobilną wersję strony internetowej, wynika z najnowszego raportu „Handel mobilny w praktyce 2014”. Jak w praktyce wygląda ...
-
Małe i średnie przedsiębiorstwa a e-handel
Polski e-commerce ewoluuje w tempie, którego z pewnością mogą nam pozazdrościć inne kraje europejskie. Aby jednak ten rozwój przebiegał jeszcze dynamiczniej, konieczne jest położenie nacisku na edukację e-przedsiębiorców. W szczególności chodzi tu o rozszerzenie znajomości zagadnień prawnych oraz marketingowych - czytamy w raporcie z badania „ ...
-
Operatorzy komórkowi nie mogą liczyć na lojalność klienta
O ile Polaków cechuje dość duże przywiązanie do dostawców energii, o tyle na taką samą lojalność nie mogą liczyć operatorzy sieci komórkowych. Dobitnym na to dowodem mogą być wyniki ostatniego badania, które firma badawcza TNS Polska zrealizowała na zlecenie serwisu PanWybierak.pl. Wynika z niego m.in., że aż połowa respondentów deklaruje zmianę ...
-
Mężczyźni wybierają ubezpieczenia direct
Możliwość kupna polisy na odległość pojawiła się w naszym kraju ponad dekadę temu. Czy dziesięć lat wystarczyło, aby ubezpieczeniowy kanał direct zdążył zaskarbić sobie przychylność Polaków? Wydaje się, że tak, chociaż należy zaznaczyć, że w porównaniu z poprzednim rokiem ilość polis sprzedanych w kanale direct nieco się skurczyła. Najnowsze dane ...
-
Firmy rodzinne w Polsce i Europie X 2014
Rosnące koszty pracy, wzrastająca konkurencja w pozyskiwaniu wykwalifikowanych pracowników, spadek rentowności, niestabilność polityczna, pogmatwane prawo oraz wyższe podatki to główne problemy polskich firm rodzinnych. Pomimo tych niedogodności ich przedstawiciele dobrze oceniają swoją sytuację ekonomiczną. To niektóre z wniosków płynących z ...
-
Spam w Polsce: głównie krajowy
Polska zajmuje ok. 20. miejsce wśród krajów z największą liczbą zaobserwowanych incydentów wysyłania wiadomości spam - wynika z ekspertyzy wykonanej na zlecenie Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Większość niepożądanych wiadomości to tzw. „spam krajowy”, czyli wysyłany z Polski do polskich adresatów. Analiza opracowana przez konsorcjum firm ...
-
Małaszyński najpopularniejszy, Żmijewski najdroższy
Paweł Małaszyński, Jakub Wesołowski oraz Artur Żmijewski to zdaniem czytelniczek portalu Polki.pl czołówka najbardziej lubianych i najprzystojniejszych polskich aktorów serialowych 2014. PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” postanowi sprawdzić, jak bardzo ich obecność zaznacza się w mediach. Z opublikowanego raportu wynika, że topowa "10" polskich ...
-
Fuzje i przejęcia pikują. Fala wzrostów już za nami
Fala przejęć w Polsce już przeszła. Taki wniosek płynie z danych międzynarodowej wywiadowni gospodarczej Bisnode Polska. W 2011 roku doszło na polskim rynku do 612 przejęć, w 2014 tylko do 263. To spadek o 132 proc. Kryzys był dobrym czasem na przejęcia i fuzje. Dysponując kapitałem firmy mogły wykupić nie tylko bezpośrednich konkurentów, lecz ...
-
Randstad Award - najlepsi pracodawcy 2014 wybrani
Firma Randstad ogłosiła wyniki piątej polskiej edycji badania Randstad Award, wyłaniającego najatrakcyjniejszych pracodawców. Zwyciężyła firma KGHM Polska Miedź, drugie miejsce zajął Zespół Elektrowni PAK, a trzecie – Volkswagen Motor Polska. Jakie czynniki są szczególnie istotne dla pracowników? Na pierwszym miejscu znajduje się wysokie ...
-
Zakupy online w wykonaniu Kowalskiego
O tym, że polski e-commerce gna do przodu niczym TGV, a Polacy wydają w sieci coraz więcej pieniędzy, nie trzeba przekonywać chyba nikogo. Zwyczajom zakupowym internautów postanowił przyjrzeć się dom mediowy Mindshare Polska. W tym właśnie celu zrealizował badanie „Zakupy w internecie”, z którego wynika m.in., że Internet to miejsce, w którym ...
-
Kto nie pracuje w Wielki Piątek?
Wielki Piątek to dla większości Polaków dzień szczególny. Potwierdzają to dane CBOS, według których 56% Polaków uczestniczy w wielkopiątkowej liturgii. Mimo tego polscy pracownicy muszą spędzić ten dzień w pracy. Czy podobnie wygląda sytuacja w innych krajach Unii Europejskiej? Wielki Piątek jest dniem ustawowo wolnym od pracy w więcej niż w ...
-
Co 5 ubezpieczenie kupujemy w banku
Co piąte ubezpieczenie w naszym kraju jest nabywane nie w towarzystwie ubezpieczeniowym, a w banku - pokazuje pierwsze Ogólnopolskie Badanie Bancassurance, którego przeprowadzenie zlecił Europ Assistance Polska. Jednocześnie jednak okazuje się, że konsultanci bankowi nie są w dostatecznym stopniu przygotowani do sprzedaży polis. Według 37 procent ...
-
Listki CSR Polityki rozdane
IV edycja Listków CSR Polityki już za nami. Kapituła konkursu przyznała w tym roku 44 nagrody, których laureatami zostali m.in. Danone, Grupa LOTOS, Kompania Piwowarska, Orange Polska, Provident, Bank Millenium oraz Volvo Polska. Kolejne zestawienie Listków udowodniło, że świadomość firm w zakresie zrównoważonego rozwoju jest coraz większa - już ...
-
Prawa konsumenta na wakacjach: świadomość rośnie
Ponad 1/3 Polaków przyznaje, że wyjeżdża na wakacje zorganizowane przez biuro podróży. Największą obawą, jaka towarzyszy temu wyjazdowi, jest niepokój o upadłość organizatora oraz złe warunki na miejscu przeznaczenia. Jednocześnie aż 32% polskich turystów nie czyta umowy przed wyborem biura, a 45% nie zdaje sobie sprawy, że nieudaną wycieczkę może ...
-
King, Sapkowski, Kapuściński czyli Polak pokazuje jak czyta
Chociaż o polskim czytelnictwie krążą niezbyt dobre pogłoski, to okazuje się, że miłość do książek deklaruje niemal 42% Polaków. Merlin.pl postanowił sprawdzić, jak czytają Polacy. Gdzie i w jakich okolicznościach to robią oraz skąd czerpią czytelnicze inspiracje? W badaniu sprawdzono również spontaniczną znajomość pisarzy, a także zapytano, ...
-
Tradycyjny SMS ciągle ma wzięcie
Polska oszalała na punkcie smartfonów - szacunki wskazują, że już w nadchodzącym roku posiadaczami tych urządzeń będzie aż 70 procent z nas. Nowe technologie zawróciły nam zatem w głowach. Okazuje się jednak, że w pewnych kwestiach związanych z telefonami cechuje nas konserwatyzm. Tak jest np. w przypadku wysyłania smsów, których popularność zdaje ...
-
Bezrobotni wolą pracę za granicą niż bony na zasiedlenie
Polacy rzadko decydują się na zmianę miejsca zamieszkania, by podjąć pracę w innym mieście lub województwie. Mimo, że w wielu regionach Polski bezrobocie sięga niemal 20%, a w innych aglomeracjach zaledwie 3,9%, to proponowane przez resort pracy bony relokacyjne, nie cieszą się dużą popularnością. W I półroczu 2015 roku skorzystało z nich niewiele ...
-
TOP 7 kawiarni sieciowych – Starbucks na czele
Jak wynika z badania Cafe Monitor 2015, zrealizowanego przez ARC Rynek i Opinia, Polacy polubili kawiarnie sieciowe. Wśród nich są takie, które w ostatnim roku odnotowały szczególnie wysoki wzrost znajomości spontanicznej: Costa Coffee (12 p.p.), Tchibo (11 p.p.), McCafé (11 p.p.) oraz Green Caffé Nero (10 p.p.). Polacy najchętniej wybierają latte ...
-
Polacy i suplementy diety
Suplementy diety cieszą się dużym zainteresowaniem Polaków. Popularność zyskują zwłaszcza te, które w pozytywny sposób mają przełożyć się na nasz wygląd - z analizy przeprowadzonej przez Okazje.info wynika, że najczęściej kupujemy specyfiki mające polepszyć kondycję włosów i paznokci oraz te, których zadaniem jest wspomaganie odchudzania. Wśród ...
-
Polska: wydarzenia tygodnia 42/2015
Co miesiąc do sklepu filatelistycznego Poczty Polskiej wpływa 25-30 tys. zamówień. Sprzedaż znaczków co roku rośnie o 10 proc. Niektóre wydania - upamiętniające ważne wydarzenie czy osoby - mają nie tylko wartość filatelistyczną, lecz także narodową. Przygotowywanie okolicznościowych edycji to dodatkowa aktywność Poczty Polskiej, która jest ...
-
Znamy sposoby na bezpieczne zakupy online
Wartość polskiego rynku zakupów online wynosi obecnie 33 miliardy złotych i stale rośnie. Wśród Polaków jest już 25,7 milionów użytkowników Internetu, a co piąty z nich regularnie robi zakupy w sieci. Raport przeprowadzony przez Izbę Gospodarki Elektronicznej dowodzi również, że e-sklepy są najbardziej popularną kategorią e-commerce w Polsce. ...
-
Firmy rodzinne w opinii Polaków
Z drugiej edycji raportu "Polacy o firmach rodzinnych", opracowanego na zlecenie Fundacji Firmy Rodzinne wynika, że Polacy przychylnym okiem patrzą zarówno na rodzinne biznesy, jak też ich właścicieli. Przedsiębiorstwa takie kojarzą się z tradycją i wysoką jakością. Co ciekawe, Polacy są w stanie płacić więcej za produkty i usługi firm rodzinnych, ...
-
Święto Zmarłych czy Halloween?
1 listopada Polacy tłumnie ruszą odwiedzać groby najbliższych. Z badania PAYBACK Opinion Poll wynika, że wizytę na cmentarzu planuje aż 95% respondentów. 3/4 z nich na kwiaty i znicze wyda nie więcej niż 200 złotych, co związane jest z obawą o ciągle zdarzające się kradzieże. Okazuje się również, że coraz większą popularnością wśród polskiego ...
-
Świat: wydarzenia tygodnia 46/2015
Co roku na choroby nowotworowe zapada w Polsce ponad 144 tys. osób, z czego więcej niż 92 tys. umiera. Według niektórych prognoz zapadalność na raka w ciągu najbliższych 10 lat może się zwiększyć do 170 tys. osób rocznie. W walce z chorobami onkologicznymi niezwykle ważne są badania profilaktyczne, bo wcześnie wykryty rak daje znacznie lepsze ...
-
Magda Gessler króluje w social media
Moda na programy kulinarne zawitała do Polski już jakiś czas temu wraz z emisją pierwszego odcinka „Kuchennych rewolucji”. Brudno? Nie jem! Niesmaczne? Oddaję! Polacy mają coraz większe pojęcie o gotowaniu, być może dlatego powstają kolejne kulinarne reality show, w których zgodnie z danymi Instytutu Monitorowania Mediów to jednak jurorzy są ...
-
Złodzieje tożsamości nie śpią. Rusza akcja Nieskradzione.pl
Kradzież tożsamości przestaje być niszowym przestępstwem. Z badania zrealizowanego przez BIK wynika, że 11% Polaków zgubiło dowód osobisty, co 20 został z niego okradziony, a 3% stało się ofiarami kradzieży hasła do konta lub poczty elektronicznej. Skradziona tożsamość to przepustka dla oszustów i złodziei, którzy dzięki niej mogą m.in. dokonywać ...
-
Fuzje i przejęcia w Polsce w 2015 r.
Eksperci FORDATA, lidera w zakresie rozwiązań Virtual Data Room wspierających realizację złożonych procesów transakcyjnych, przez cały rok wspólnie z firmą doradczą Navigator Capital obserwują rynek M&A w Polsce, Europie i na świecie. Wnioski ze zgromadzonych danych dotyczące polskiej sceny transakcyjnej publikują w ramach raportów M&A Index ...