-
Urlop wypoczynkowy, czyli jak nie dbamy o work-life balance
Mamy lato, a więc co do zasady okres, w którym polscy pracownicy masowo wykorzystują przysługujący im urlop wypoczynkowy. Jak wynika z badania zrealizowanego przez Hays Poland, do regularnego korzystania z dni urlopowych przyznaje się 62 proc. z nas. To wprawdzie dość spory odsetek, ale zasadniczym pytaniem pozostaje, dlaczego nie robi tego ...
-
Dziś Dzień Długu Ekologicznego
Tegoroczny Dzień Długu Ekologicznego przypada dziś, 2 sierpnia. Oznacza to, że Polska wykorzystała wszystkie zasoby naturalne Ziemi, które mogą odnowić się w ciągu roku. Od teraz będziemy więc żyć "na kredyt". Na szczęście Polacy mają coraz większą świadomość ekologiczną i tylko 3 proc. z nas nie podejmuje żadnych działań związanych z dbaniem o ...
-
Za co cenimy polskie piwo?
Wiosna i lato to okres intensywnego grillowana, któremu często towarzyszy piwo. Oferta browarnicza jest obecnie już tak szeroka, że właściwie każdy znajdzie w niej coś dla siebie, także ci, którzy unikają alkoholu czy cukru. Czy piwa z polskich browarów są cenione wśród konsumentów, a jeśli tak, to za co? Odpowiedzi na to pytanie dostarcza badani ...
-
Pracownik fizyczny czy biurowy? Kogo częściej dopada wypalenie zawodowe?
Work life balance to kwestia, która interesuje polskich pracowników w coraz większym stopniu. I wprawdzie ponad 60% Polaków utrzymuje, że dbałość o równowagę między pracą a życiem prywatnym wychodzi im dobrze, to jednocześnie przeszło 70% uważa, że swój udział w tym powinny mieć również zatrudniające ich firmy. Jednocześnie przeszło 1/3 badanych ...
-
Rynek magazynowy w Polsce w II kw. 2023
Jak wynika z danych na temat rynku magazynowego w Polsce zebranych przez Polską Izbę Nieruchomości Komercyjnych, w II kwartale 2023 roku wolumen nowoczesnej powierzchni magazynowo - przemysłowej osiągnął ponad 30,6 mln m kw. A ile powierzchni magazynowej było w budowie i jaki był poziom pustostanów? Źródłem informacji są firmy doradcze działające ...
-
Automotive: jak radzą sobie producenci i dystrybutorzy części samochodowych?
Wprawdzie ani otoczenie gospodarcze, ani też geopolityczne nie było ostatnio zbyt sprzyjające dla prowadzenia działalności gospodarczej, to jednak okazuje się, że branża motoryzacyjna radzi sobie w tych warunkach całkiem nieźle. Potwierdzeniem tego są rezultaty najnowszej odsłony badania MotoFocus.pl, Santander Banku oraz Polskiej Agencją ...
-
Turystyka Polaków: jakie były wakacje za granicą?
Pojawił się najnowszy, szósty już raport „Zagraniczne wakacje Polaków”. Opracowanie rzuca światło na najświeższe tendencje w rodzimej turystyce wyjazdowej. Zaprezentowane dane bazują na rezerwacjach dokonywanych u największych multiagentów działających na rynku. Są reprezentatywne dla rynku turystyki zorganizowanej, ponieważ udział oferty ...
-
Choć inflacja maleje niepokój Polek i Polaków rośnie
Polacy ciągle postrzegają inflację jako główny problem w kraju, ale coraz bardziej zaczynają zwracać uwagę na problemy opieki zdrowotnej. Chociaż inflacja maleje, największa grupa badanych spodziewa się utrzymania tempa wzrostu cen w przyszłości. Zatrzymał się ogólny trend poprawy nastrojów - już dwie trzecie Polaków negatywnie ocenia bieg spraw w ...
-
Polacy o zarobkach: niezadowoleni z pensji, ale o podwyżki nie proszą
Na ogólnopolskim panelu badawczym Ariadna ukazały się wyniki badania zrealizowanego przez prof. Dominikę Maison, którego celem było rzucenie światła na wynagrodzenia Polaków. Respondenci odpowiadali na pytania dotyczące m.in. satysfakcji z otrzymywanych zarobków oraz skłonności do negocjowania z pracodawcą warunków wynagrodzenia. Oto, co udało się ...
-
BLIK ulubioną metodą płatności za zakupy online
BLIK, szybki przelew i płatność kartą - to najpopularniejsze metody płatności za zakupy internetowe - wynika z badania Tpay. Raport "Jak Polacy kupują online 2023. Roz_ważny konsument w niepewnych czasach" pokazuje także, że rośnie liczba polskich e-konsumentów, którzy przed dokonaniem zakupów sprawdzają metody płatności dostępne w sklepie ...
-
Nastolatkowie, czyli materializm w czystej postaci?
Jak mówi znane porzekadło, pieniądze szczęścia nie dają. Takiemu przekonaniu hołduje wielu Polaków, ale - jak się okazuje - tych nieco starszych. Badane zrealizowane na zlecenie Santander Bank Polska dla projektu Finansiaki dowodzi bowiem, że przeszło 6 na 10 nastolatków deklaruje, że ich szczęście w istotnym stopniu powiązane jest z finansami. ...
-
Najsilniejsze marki w mediach 2023. Na podium Onet, PKO Bank Polski i Wirtualne Media
Onet, PKO Bank Polski i Wirtualne Media to podium tegorocznego rankingu najsilniejszych w mediach marek w Polsce przygotowanego przez Magazyn Press oraz PSMM Monitoring & More. Najnowsze badanie Top Marka objęło swoim zasięgiem 500 brandów i 50 branż oraz ponad 1,5 mln tekstów prasowych, 15,8 mln publikacji internetowych i 28,3 mln postów z ...
-
Polski rynek ubezpieczeń liderem regionu. Na składki wydaliśmy ponad 72 mld zł
Ponad 72 mld złotych. Taką właśnie kwotę przeznaczyliśmy w 2022 roku na wydatki związane z zakupem polis ubezpieczeniowych - wynika z danych ISI Emerging Markets Group. Taki wynik nie tylko oznacza wzrost o 4,5 proc. rdr, ale czyni też Polskę największym rynkiem ubezpieczeń w Europie Środkowo-Wschodniej. Od zachodnich standardów dzieli nas jednak ...
-
Polskie firmy coraz chętniej wdrażają sztuczną inteligencję
Implementacja narzędzi sztucznej inteligencji w polskich firmach nabiera tempa. Z badania EY - "Jak polskie firmy wdrażają AI" wynika, że 20% firm zakończyło ten proces, a 42% jest w trakcie wdrażania AI. Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Jak wygląda proces wdrażania sztucznej inteligencji w polskich firmach? W jakich obszarach wdrażane są ...
-
System ochrony zdrowia kuleje wszędzie?
Pojawiły się wyniki Globalnego Badania Nastrojów Społecznych IRIS (Global Public Confidence Study 2023). Opracowanie rzuca światło na oceny wystawiane systemom ochrony zdrowia w 27 krajach, w tym również w Polsce. Okazuje się, że respondenci z naszego kraju niespecjalnie wyróżniają się na tle innych - ochrona zdrowia i polityka zdrowotna w ...
-
Black Friday i Cyber Monday 2023 w polskim internecie
Black Friday i Cyber Monday są coraz popularniejsze w Polsce, co widoczne jest choćby w Internecie. Polacy chętnie przeglądają strony z kategorii "Zakupy online" i szukają informacji o obniżkach cenowych. Temu zjawisku przyjrzeli się eksperci z Gemius i PBI, wykorzystując do analizy dane z badań Mediapanel oraz gemiusAdReal. Z tego tekstu dowiesz ...
-
Prywatność w mediach społecznościowych: ważna, ale tylko w teorii
Korzystający z mediów społecznościowych Polacy w większości deklarują, że podczas zakładania konta w serwisie zwracają uwagę na wyznawaną przez niego politykę prywatności. Jednocześnie, jeśli przeczytać użytkownikowi Facebooka fragmenty regulaminu tego serwisu, to z dużą dozą prawdopodobieństwa można zakładać, że część zapisów wzbudza w nim ...
-
Freelancerzy: copywriting najpopularniejszy i najgorzej opłacany
Serwis Useme.com zaprezentował najnowsze dane odnośnie polskiego rynku freelancingu. Opracowanie dowodzi m.in., że zdecydowanie najpopularniejszy wśród wolnych strzelców jest copywritnig, który jednocześnie jest najmniej dochodową specjalizacją. Czego jeszcze dowiadujemy się o polskim freelancerze i jego zarobkach? Z tego tekstu dowiesz się m.in.: ...
-
Jak osiągnąć sukces zawodowy? Kariera oczami nastolatków
Jak osiągnąć sukces zawodowy? Ciężką pracą, a może poprzez znajomości lub łut szczęścia? Odpowiedzi na te i inne pytania udzielili najmłodsi Polacy - badanie zostało zrealizowane dla Santander Bank Polska na potrzeby projektu Finansiaki. Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Co dla najmłodszych Polaków oznacza sukces zawodowy? Co w opinii nastolatków w ...
-
2/3 Polaków ma subskrypcje
35 proc. Polaków nie korzysta z wirtualnych usług subskrypcyjnych - wynika z ostatniej odsłony opracowanego przez Santander Consumer Banku raportu "Polaków Portfel Własny: trendy e-commerce 2023". Po przeciwnej stronie barykady znajdują się aktywni użytkownicy subskrypcji, którzy nie wahają się sięgnąć po portfel, aby zagwarantować sobie stały ...
-
Największe kryzysy wizerunkowe 2023
Największy kryzys wizerunkowy 2023 roku w polskim świecie publicznym to afera wizowa. W gronie firm i organizacji – PKN Orlen i oskarżenia o manipulacje cenami przed wyborami, zaś w sferze marek osobistych na pierwszym miejscu znaleźli się influencerzy zamieszani w tzw. Pandoragate. Takie są wyniki badania Kryzysometr 2023/2024 przeprowadzonego ...
-
Zamknięci w bańce ESG?
Kończący się rok upływał w UE pod znakiem ESG (ang. Environment, Society, Governance), a przedsiębiorstwa mogą nazwać go rokiem dużych zmian oraz nowych obowiązków, zwłaszcza w kontekście przyszłego raportowania kwestii zrównoważonego rozwoju i konieczności nadania odpowiedniego priorytetu działaniom społecznym i środowiskowym. Tegoroczna liczba ...
-
E-commerce: Polacy pokochali platformy marketplace
Admitad prezentuje wyniki najnowszego badania poświęconego decyzjom zakupowym Polaków korzystających z e-commerce. Okazuje się, że pomimo niełaskawych dla naszych kieszeni zawirowań gospodarczych polscy konsumenci nie tylko nie tracą zainteresowania zakupami w internecie, ale w przypadku niektórych platform wręcz je intensyfikują. Na brak ...
-
Ferie zimowe 2024, czyli stawiamy na komfort termiczny
Już za kilka dni, 15 stycznia 2024 r., pierwsza grupa dzieci i młodzieży szkolnej z województwa dolnośląskiego, mazowieckiego, opolskiego oraz zachodniopomorskie; rozpoczyna tegoroczne ferie zimowe. Z tej okazji serwis Wakacje.pl postanowił przyjrzeć się, które z kierunków zagranicznych cieszą się tej zimy największą popularnością wśród ...
-
Polska bizneswoman podwaja zyski
O dużej przedsiębiorczości polskich kobiet mówi się nie od dziś, a najnowsze, zrealizowane na zlecenie konkursu Sukces Pisany Szminką Bizneswoman Roku, badania tylko ją potwierdzają. Okazuje się, że biznesy prowadzone przez kobiety mają już blisko 30-procentowy udział wśród polskich przedsiębiorstw. Ich przychody wzrosły na przestrzeni roku o 33 ...
-
Podatki gorsze niż sztuczna inteligencja. CFO i główni księgowi o wyzwaniach
EY przedstawia wyniki najnowszego badania pt. "Tax compliance a priorytety CFO w Polsce". Opracowanie rzuca światło m.in. na obawy formułowane przez polskich CFO i głównych księgowych, rysujące się przed nimi wyzwania i stosunek do nowych technologii. Oto, do jakich wniosków prowadzi. Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Czego obawia się polski CFO i ...
-
Podwyżki wynagrodzenia spodziewa się 60 proc. Polaków
Aż 60 proc. polskich pracowników spodziewa się w 2024 roku podwyżki wynagrodzenia, a co trzeci sam o nią poprosi - wynika z 54. edycji badania Monitor Rynku Pracy przeprowadzanego przez Instytut Badawczy Randstad i Instytut Badań Pollster. Poziom rotacji i zadowolenia z pracy jest stabilny. Z tego tekstu dowiesz się m.in.: Ilu pracowników oczekuje ...
-
49 nowych i rozbudowanych obiektów handlowych w 2023 roku
W 2023 roku w Polsce powstało 35 nowych obiektów handlowych, a 14 zostało rozbudowanych lub zmodernizowanych - wynika z danych zebranych przez Polską Radę Centrów Handlowych. Z danych Polskiej Rady Centrów Handlowych wynika, że łączna powierzchnia handlowa nowych obiektów wyniosła ponad 424 tys. mkw. GLA, w tym 149 tys. mkw. GLA oddano w I ...
-
Czy Polska jest gotowa na 4-dniowy tydzień pracy?
Według różnych badań Polacy i Polki średnio spędzają w pracy od blisko 40 do ponad 43 godzin w tygodniu, co czyni nas jednym z najbardziej zapracowanych narodów Europy. Dzięki wysokiemu etosowi pracy, rosnącym kompetencjom i inwestycjom w rozwój technologiczny, gospodarka kraju się rozwija. Wraz z bogaceniem się społeczeństwa nie dziwi więc, że ...
-
Social media pracownika rysą na wizerunku firmy?
Pokaźne grono Polaków wręcz nie wyobraża sobie dnia bez mediów społecznościowych. Nie jest też tajemnicą, że w social mediach niejednokrotnie udostępniamy informacje dotyczące naszych pracodawców. Co na to ci ostatni? Z badania zrealizowanego przez Pracuj.pl wynika, że zaledwie co 3. Polak otrzymał od swojego przełożonego informacje dotyczące ...
-
Światowy Dzień Konsumenta: co wiemy o swoich prawach?
Jak wynika z najnowszego badania zrealizowanego na ogólnopolskim panelu badawczym Ariadna, Polacy uważają, że poziom ich wiedzy na temat przysługujących im praw konsumenta jest przeciętny. I chyba się nie mylą, bo w składającym się z 8 pytań indeksie wiedzy konsumenckiej średnia poprawnych odpowiedzi wyniosła 4,4. Z tego tekstu dowiesz się m.in.: ...
-
Młodzi Polacy bez pracy, dzieci i mieszkania. Dlaczego nie wchodzą w dorosłość
Polski Instytut Ekonomiczny zaprezentował wyniki raportu "Odroczona dorosłość?". Opracowanie potwierdza, że młodzi Polacy coraz częściej zwlekają z wejściem w dorosłe życie, opóźniając nie tylko moment wyprowadzki z domu rodzinnego, ale także decyzji o posiadaniu potomstwa. Jednocześnie rośnie liczba dzieci przychodzących na świat poza małżeństwem ...
-
Inwestycje w sektorze mieszkaniowym rozważa co czwarty inwestor w CEE
Z badania CBRE "European Investors Intentions Survey 2024" wynika, że 24 proc. inwestorów w Europie Środkowo-Wschodniej rozważa inwestycje w sektorze mieszkaniowym. Czy raczkujący dopiero polski rynek najmu instytucjonalnego ma szanse na dynamiczny wzrost? Rosnące potrzeby mieszkaniowe Polaków, popyt na domy studenckie i mieszkania dla seniorów ...
-
1176 ataków hakerskich na polskie firmy tygodniowo. Ransomware szczególnym zagrożeniem
W ciągu miesiąca liczba ataków hakerskich na polskie firmy wzrosła o 13 proc. sięgając 1114 tygodniowo w marcu i 1176 - 1 kwietnia - wynika z danych firmy Check Point Software. W tym samym czasie średnia w Europie wyniosła odpowiednio 1070 i 1169. Szczególnie groźne są ataki ransomware, których doświadczyło 2,4% firm w Polsce i 1,7% firm w Europie ...
-
Praca na emeryturze: rząd ma pomysł na aktywizację zawodową seniorów
O tym, że w starzejącym się społeczeństwie aktywizacja zawodowa seniorów jest już koniecznością, mówi się nie od dziś. Polscy pracodawcy zdają się to coraz bardziej rozumieć - jak wynika z badania zrealizowanego przez Grupę Progres, 22 proc. pracodawców planuje rekrutować starszych pracowników. Ten odsetek może się jeszcze zwiększyć, jeśli polski ...