-
Ścieżkę zakupową rozpoczynamy od Allegro
Już po raz drugi IRCenter przeprowadziła badanie, w którym analizujemy ścieżki zakupowe on-line w Polsce. W tym roku pod lupę wzięliśmy początek i koniec ścieżki zakupowej konsumentów, aby dowiedzieć się, z jakich witryn korzystają polscy klienci, na jakich urządzeniach szukają i kupują produkt oraz w jakim czasie decydują się na jego zakup. ...
-
Polskie MŚP bardziej optymistyczne niż reszta?
Przed nami najnowszy Global Business Monitor autorstwa Bibby Financial Services. Badanie zrealizowane w 13 krajach dowodzi niezbyt dobrych nastrojów wśród małych i średnich przedsiębiorstw. Okazuje się, że przedstawiciele tego sektora odczuwają już geopolityczną niepewność, efektem czego uznają, że nie bardzo można ufać w dobrobyt na rynkach ...
-
Jak działa Polska Strefa Inwestycji w Małopolsce?
Niemal 2 miliardy złotych zadeklarowanych inwestycji, ponad 800 nowych miejsc pracy oraz 36 wydanych decyzji. Tak w dużym skrócie można podsumować tegoroczną działalność Polskiej Strefy Inwestycji w Małopolsce. Polska Strefa Inwestycji to nowa odsłona specjalnych stref ekonomicznych. Rozwiązanie to budziło wprawdzie liczne, dotyczące przede ...
-
Badania internetu Gemius/PBI IX 2019
Polskie Badania Internetu (PBI) i firma badawcza Gemius opublikowały wyniki za wrzesień 2019 roku. Liczba internautów w Polsce w tym miesiącu wyniosła ogółem 28,2 mln, z czego na komputerach osobistych i laptopach (komputery osobiste używane w domu oraz w pracy) – 22,9 mln, a na urządzeniach mobilnych (smartfony i tablety) 24,2 mln. WYDAWCY ...
-
Rekrutacja pracowników: gdzie pracodawcy szukają rąk do pracy?
W jaki sposób pracodawcy uzupełniają dziś kadry? Gdzie szukają pracowników? Odpowiedzi na te pytania przynosi raport opracowany przez agencję rekrutacyjną Trenkwalder Polska. Okazuje się, że niemal połowa przebadanych firm stawia na ogłoszenia publikowane w portalach pracy. Drugim pod względem popularności rozwiązaniem jest zlecanie działań ...
-
Ipsos Food Trends: zdrowe odżywianie coraz bardziej w modzie
Przed nami jedenasta już odsłona Ipsos Food Trends - badania, które już od 2005 roku przygląda się zmianom w nawykach żywieniowych polskiego społeczeństwa. Owocem najnowszych pomiarów jest obszerne opracowanie, z którego dowiadujemy się m.in. co jedzą Polacy, jakie są ich poglądy odnośnie odżywiania i gotowania, co sądzą o poszczególnych ...
-
Brexit: Polska wśród państw UE, które dotknie najsilniej
Jak wynika z danych zawartych w Tygodniku Gospodarczym Polskiego Instytutu Ekonomicznego, wynikający z brexitu z umową spadek eksportu obniży nasze PKB o 0,14 proc. (ok. 3 mld zł), a liczba miejsc pracy spadnie o 0,13 proc. (20 tys.). W przypadku twardego brexitu może to być odpowiednio 0,24 proc. (ok. 5 mld zł) i 0,23 proc. (35 tys.). Zmianie ...
-
Na jakie benefity pozapłacowe liczą pracownicy z Ukrainy?
Dla obcokrajowców przyjeżdżających do naszego kraju w celach zarobkowych liczy się oczywiście oferowane przez pracodawcę wynagrodzenie, ale nie bez znaczenia są również benefity pozapłacowe. Które? Z badania zrealizowanego przez OTTO Work Force Polska wynika, że pracownicy z Ukrainy najbardziej cenią sobie prywatną opiekę medyczną - 61 proc. z ...
-
Firmy produkcyjne nie narzekają na kondycję
Jak w wynika z badania zrealizowanego przez PSI Polska, w I kwartale br. polskie firmy produkcyjne pozostawały optymistyczne, prognozując, że bieżący rok uda im się zamknąć z lepszymi wynikami niż poprzedni. Z rynku coraz częściej jednak napływają sygnały dowodzące pogorszenia koniunktury. Czy symptomy spowolnienia sprawią, że produkcja zmuszona ...
-
Badania internetu Gemius/PBI X 2019
Polskie Badania Internetu (PBI) i firma badawcza Gemius opublikowały wyniki za październik 2019 roku. Liczba internautów w Polsce w październiku 2019 roku wyniosła ogółem 28,1 mln, z czego na komputerach osobistych i laptopach (komputery osobiste używane w domu oraz w pracy) – 23,1 mln, a na urządzeniach mobilnych (smartfony i tablety) 23,9 mln. ...
-
Elastyczne formy zatrudnienia ważne jak nigdy dotąd?
Nadchodzące lata przyniosą kolejną falę zmian społecznych, gospodarczych i politycznych, które nie pozostaną bez wpływu na rynek pracownika. Dużą rolę w tym procesie odegrają niewątpliwie nowe technologie oraz powiązana z nimi rewolucja przemysłowa. Potwierdzeniem tego jest raport Deloitte Global Human Capital Trends, z którego wynika, że już ...
-
Brak awansu zawodowego i podwyżki = zmiana pracy?
Jak docenić polskiego specjalistę? Zaproponować mu podwyżkę wynagrodzenia (90%), premię finansową (86%) lub awans zawodowy (82%). To jeden z głównych wniosków, jakie nasuwa lektura raportu z najnowszego badania Pracuj.pl. Okazuje się również, że rozwój kariery i wzrost zarobków to kwestie, na których szczególnie zależy młodszemu pokoleniu ...
-
Emigracja zarobkowa. O wyborze kraju decyduje mapa?
Polscy pracodawcy coraz częściej i chętniej uzupełniają braki kadrowe pracownikami z Ukrainy. I to właśnie ich szczególnym niepokojem napawać mogą wyniki badania zrealizowanego na potrzeby najnowszej odsłony "Barometru Imigracji Zarobkowej – II półrocze 2019". Opracowania autorstwa Personnel Service dowodzi bowiem, że odsetek Ukraińców planujących ...
-
Koniunktura konsumencka XI 2019
Jak prezentuje się koniunktura konsumencka? W jakich humorach są obecnie polscy konsumenci? Odpowiedzi na to pytanie, jak co miesiąc, dostarczają nam dane GUS i niestety z najświeższej ich porcji wynika, że listopad nie nastroił Polaków zbyt optymistycznie. Względem poprzedniego miesiąca pogorszyły się zarówno obecne, jak i przyszłe nastroje ...
-
Wolontariat pracowniczy: są korzyści, ale i bariery
Wolontariat pracowniczy w Polsce mógłby rozwijać się szybciej, gdyby pracownicy dysponowali większą ilością wolnego czasu – to jeden z wniosków, jaki płynie z III Ogólnopolskiego Badania Wolontariatu Pracowniczego. Okazuje się, że wolontariat pracowniczy to pojęcie znajome znakomitej większości polskich pracowników. 8 na 10 badanych przyznaje, że ...
-
Pracownicy z Ukrainy hamują wzrost wynagrodzeń. Tak myśli co 3. Polak
W II połowie 2018 roku 39% Polaków uważało, że pracownicy z Ukrainy przyczyniają się do wyhamowania wzrostu wynagrodzeń. Najświeższa edycja "Barometru Imigracji Zarobkowej – II półrocze 2019" dowodzi, że dziś taką opinię formułuje już tylko 33% badanych. Raczej nie boimy się również, że Ukraińcy mogliby pozbawić nas zatrudnienia – 9 na 10 Polaków ...
-
Nowe technologie: 60% Polaków dostrzega korzyści, ale są też obawy
Żyjemy w czasach, w których postęp technologiczny jest już tak bardzo rozpędzony, że właściwie trudno jest wyobrazić sobie siłę, która mogłaby go powstrzymać. Zresztą i tak nie o to nam chodzi. 7 na 10 Polaków już pogodziło się z jego nieuchronnością, a 59% wyraźnie dostrzega jego zalety. Jednocześnie też spada odsetek tych, których technologiczna ...
-
Pracownicy z Ukrainy masowo wyjadą do Niemiec? Takie plany ma 50% z nich
Z danych Narodowego Banku Polskiego wynika, że na terenie Polski pracuje obecnie około 1,2 mln Ukraińców. Stanowią oni istotne wsparcie dla pracodawców, którzy borykają się z zataczającym coraz szersze kręgi deficytem pracowników. Niestety już wkrótce i pracownicy z Ukrainy mogą stać się deficytowi. Winne temu ma być otwarcie niemieckiego rynku ...
-
37% Polaków wyda na Boże Narodzenie 500 zł, 27% nawet 1000 zł
Statyczny Polak Boże Narodzenie spędzi w domowym zaciszu, spotykając się z rodziną i wręczając jej prezenty, na które najczęściej wyda od 300 do 500 złotych – wynika z badania SW Research. Organizację świąt zamierzamy pokryć z bieżącego budżetu lub oszczędności. Zakupy będą raczej przemyślane, bo spontanicznie do tej kwestii podchodzi jedynie co ...
-
Jak wygląda wigilia firmowa? A ile kosztuje?
Najświeższa odsłona badania Randstad pokazała, że polscy pracodawcy planują dla swoich pracowników dość hojne święta. Będą premie świąteczne i bony, ale zdecydowanie najczęściej (47%) - wigilia firmowa. Jak informuje Briefly, przeciętny koszt takiego spotkania to 157 zł na osobę. Na firmowym stole wigilijnym, przy którym gromadzi się średnio 51 ...
-
Prezenty świąteczne. Dla kogo, za ile?
Sezon na świąteczne zakupy należy uznać za rozpoczęty. Bardziej zapobiegliwi Polacy po prezenty świąteczne wybrali się już kilka miesięcy temu. Ta grupa jest jednak nieliczna (5%), większość myśli o tym na miesiąc przed świętami, a nie brakuje i takich (12%), którzy zostawiają to na ostatnią chwilę. Kupując upominki gwiazdkowe chętnie korzystamy z ...
-
Polacy a roboty. Czy darzymy je zaufaniem?
Roboty stały się codziennością, a postęp technologiczny wkroczył nie tylko do fabryk, ale i do domostw. Z badania zrealizowanego przez OnePoll na zlecenie reichelt elektronik wynika, że Polscy na automatyzację gospodarstwa domowego patrzą dość przychylnym okiem, z podobną otwartością podchodzą do nowoczesnych rozwiązań w sektorze opieki zdrowotnej ...
-
Polacy ocenili swoją sytuację ekonomiczną. Kto narzeka?
Nadszedł Nowy Rok. W jakich humorach rozpoczęli go Polacy? Z opracowanego przez Santander Consumer Banku raportu „Polaków portfel własny – kochamy okazje” wynika, że w społeczeństwie panują dobre nastroje, których nie mąci nawet zapowiadane spowolnienie gospodarcze. Swoją sytuację finansową dobrze ocenia niemal trzy czwarte z nas. W tej grupie ...
-
Wolne niedziele nie przeszkadzają, ale nie wszystkim
Zakaz handlu w niedziele przestał poruszać opinię publiczną – wynika z badania zrealizowanego na potrzeby raportu "Polaków portfel własny - kochamy okazje" Santander Consumer Banku. Wolne niedziele przeszkadzają wprawdzie co czwartemu z nas, ale zdecydowana większość Polaków (ponad 69 proc.) zdążyła się już do nich przyzwyczaić i nie widzi ...
-
Badania internetu Gemius/PBI XII 2019
Polskie Badania Internetu (PBI) i firma badawcza Gemius opublikowały wyniki za grudzień 2019 roku. Liczba internautów w Polsce w grudniu 2019 roku wyniosła ogółem 27,7 mln, z czego na komputerach osobistych i laptopach (komputery osobiste używane w domu oraz w pracy) – 22,9 mln, a na urządzeniach mobilnych (smartfony i tablety) 23,4 mln. WYDAWCY ...
-
Sektor MŚP ocenił 2019 rok i zdradził plany na przyszłość. Zaczyna się walka o klienta
¾ przedstawicieli polskiego sektora MŚP dobrze ocenia minione 12 miesięcy – czytamy w komunikacie z badania zrealizowanego wśród przedsiębiorców przez Diners Club Polska. W tej beczce miodu nie brakuje jednak i łyżki dziegciu – odpowiedzi udzielone przez respondentów wyraźnie dowodzą, że grono tych, którzy nie mają najlepszych opinii o kondycji ...
-
Koniunktura konsumencka I 2020. Bieżące nastroje Polaków gorsze niż ostatnio
W pierwszym miesiącu tego roku nastroje polskich konsumentów pobiegły dwutorowo. Z danych opublikowanych właśnie przez Główny Urząd Statystyczny wynika bowiem, że bieżąca koniunktura konsumencka jest nieco gorsza od tej, którą notowano w minionym miesiącu, ale lepsze są za to przewidywania, które Polacy formułują w odniesieniu do przyszłości. ...
-
Polska gospodarka: jest dobrze, ale będzie gorzej?
Polacy prognozują, że polska gospodarka zacznie hamować. Zrealizowane w czwartym kwartale minionego roku cykliczne badanie Związku Przedsiębiorstw Finansowych oraz Instytutu Rozwoju Gospodarczego SGH pokazuje, że pogorszenia sytuacji ekonomicznej kraju spodziewa się już 40% respondentów. Powiększają się również obawy o wzrost bezrobocia oraz ...
-
Nieruchomości komercyjne w Polsce coraz bardziej płynne
Polish Properties prezentuje najnowsze dane napływające z rynku nieruchomości komercyjnych w Polsce. Jak czytamy w komunikacie, wartość inwestycji w tym sektorze wzrasta już dziesiąty rok z rzędu, a w minionym roku udało się jej osiągnąć rekordowy poziom 7,5 mld euro. Pod względem liczby i wartości transakcji nadal dominuje rynek biurowy, ale na ...
-
Badania internetu Gemius/PBI I 2020
Polskie Badania Internetu (PBI) i firma badawcza Gemius opublikowały wyniki za styczeń 2020 roku. Liczba internautów w Polsce w styczniu 2020 roku wyniosła ogółem 28,1 mln, z czego na komputerach osobistych i laptopach (komputery osobiste używane w domu oraz w pracy) – 23,1 mln, a na urządzeniach mobilnych (smartfony i tablety) 23,9 mln. WYDAWCY ...
-
Nieruchomości komercyjne w Polsce w centrum zainteresowania. Transakcji o 50% więcej
Polski rynek nieruchomości nie może narzekać na brak zainteresowania ze strony inwestorów. Potwierdzeniem tego są dane napływające z najnowszego raportu BNP Paribas Real Estate Poland, z których wynika, że ubiegłoroczny wolumen transakcji inwestycyjnych był o 6% wyższy aniżeli rok wcześniej, osiągając tym samym poziom 7,65 mld euro. O takim ...
-
Hotele w Polsce. Popyt generuje podaż
Wynagrodzenia Polaków pną się w górę, czemu w naturalny sposób towarzyszą zmiany zachowań konsumenckich, w tym tych w zakresie turystyki. To powoduje m.in., że hotele w Polsce nie mogą dziś narzekać na brak zainteresowania. Potwierdzeniem tego są chociażby wyniki badania zleconego przez CBRE, które dowodzą, że z oferty hotelowej w naszym kraju ...
-
Nie mamy nic przeciwko zatrudnianiu cudzoziemców
Polscy pracownicy nie mają nic przeciwko zatrudnianiu cudzoziemców. 65% uważa to za dobry pomysł, a 74% deklaruje, że lubi pracować z przybyszami z zagranicy - czytamy w komunikacie z globalnego badania Randstad Workmonitor. Najwyraźniej zdajemy sobie sprawę, że coraz silniej zaznaczające się na polskim rynku pracy deficyty kadrowe oraz lukę ...
-
Eurobarometr: Polacy dobrze postrzegają Unię Europejską
Komisja Europejska prezentuje Standardowy Eurobarometr 92. Opinie zebrane na potrzeby badania wskazują, że Unia Europejska budzi pozytywne skojarzenia wśród połowy Polaków. 40% z nas charakteryzuje neutralna postawa. Poczucie przynależności do Wspólnoty towarzyszy 81% polskich ankietowanych, ale jednocześnie aż 51% z nas deklaruje sprzeciw wobec ...
-
Na bezpośrednie inwestycje zagraniczne decyduje się tylko co 10. eksporter
92,5 mld złotych. Według danych z końca 2018 roku, taką właśnie kwotę osiągnęła wartość polskich bezpośrednich inwestycji zagranicznych. Na inwestowanie za granicą polskie firmy decydują się głównie z myślą o poszerzaniu rynków zbytu. Jednocześnie okazuje się, że w najbliższych dwóch latach inwestować poza granicami naszego kraju ma zamiar jedynie ...